IK Start - Klubbtråd

Svar
CrimsonKing

IK Start - Klubbtråd

Legg inn av CrimsonKing »

Velkommen til IK Start sin klubbtråd her på dette nye forumet.

Her hadde det sikkert passet med en lang intro om når klubben ble stiftet og solskinnshistorier fra den tid hvor alt var mye bedre. Men hvis du kom hit av den grunn så kan du jo bare surfe videre til https://www.ikstart.no.

Status per i dag er at vi er forhåpentligvis i bunnen av en dyp dal - men at vi nå såvidt har startet klatreturen som skal ta oss opp tilbake i eliten og bli en etablert toppklubb igjen.

Neste hinder er Vidar - 2. runde i NM.

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Fvn har varslet kjøpefest i sommer, men til nå er det vel kun nederlenderen som har ankommet klubben. Kanskje det viser seg vanskelig å finne gode nok spillere som ønsker å spille for klubben til "normal" lønn?

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Nå har de også hentet høyreback Jon Helge Tveita fra Brann. Og i følge FVN har dem forsøkt å hente spissen Trond Lauritsen fra Odd. Alt sammen før overgangsvinduet åpner - så ser ut til at det er hold i at det kommer til å gå varmt for seg på overgangsmarkedet i sommer.

Men Luc Marens - var ikke han spillerklar mot Vidar? Han spilte ikke.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Start ønsker også å hente midtstopper Runar Hove fra Viking

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Luc Mares er vel ikke klar før i morgen, 1.august. Men jeg ble positivt overrasket over Tveita, han er en betydelig forsterkning.

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Gorgi skrev: lør jul 31, 2021 10:10 pm Start ønsker også å hente midtstopper Runar Hove fra Viking
Kjenner ikke til denne spilleren? Hva har han å by på?

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Fredo86 skrev: lør jul 31, 2021 11:08 pm Luc Mares er vel ikke klar før i morgen, 1.august. Men jeg ble positivt overrasket over Tveita, han er en betydelig forsterkning.
Mener å huske at det stod i FVN at dersom han hadde ankommet en dag tidligere ville han rukket ut av karantene tidsnok til å spille kampen mot Express i første runde.

rapseballe.

Legg inn av rapseballe. »

CrimsonKing skrev: lør jul 31, 2021 10:01 pm Og i følge FVN har dem forsøkt å hente spissen Trond Lauritsen fra Odd.
Styr unna! Av det jeg har sett av han så virker han vaksinert mot å score.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Gledelig med Start tråd og gamle kjenninger! Var ikke så mange av oss igjen på gamle VGD, men håper enda et par melder overgang.

For øvrig håper jeg vi styrer unna Lauritzen. Odd supporterne virker å være sjokkert over at noen ville betale for han, samt at Odd takket nei.

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

rapseballe. skrev: søn aug 01, 2021 3:31 am
CrimsonKing skrev: lør jul 31, 2021 10:01 pm Og i følge FVN har dem forsøkt å hente spissen Trond Lauritsen fra Odd.
Styr unna! Av det jeg har sett av han så virker han vaksinert mot å score.
Ja, var ikke akkurat et navn jeg fikk vann i munnen av. 1 mål på 14 kamper for Odd i år - fullstendig i skyggen av Bakenga. Var skadet i fjor. Men var visst god før skaden.
Men ineffektive spisser er ikke det som står øverst på listen min. Men kan jo hende han blomstrer da under en annen trener.

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Yourexperiencemaydif skrev: søn aug 01, 2021 8:57 pm Gledelig med Start tråd og gamle kjenninger! Var ikke så mange av oss igjen på gamle VGD, men håper enda et par melder overgang.

For øvrig håper jeg vi styrer unna Lauritzen. Odd supporterne virker å være sjokkert over at noen ville betale for han, samt at Odd takket nei.
Ja, velkommen til både deg og fredo :) Vi må veldig gjerne bli mange flere Start-patrioter her etterhvert :)

Også skeptisk til Odd-spissen. Vi trenger ikke ineffektive spisser - det har vi nok av fra før av ;p

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

CrimsonKing skrev: søn aug 01, 2021 1:44 am
Gorgi skrev: lør jul 31, 2021 10:10 pm Start ønsker også å hente midtstopper Runar Hove fra Viking
Kjenner ikke til denne spilleren? Hva har han å by på?
Duellstyrke og fysikk. God til å renske unna i etablert, men sliter hvis laget står høyt og blir kontret på. Brukbar med ball, og brukbar fart. Trenger tid til å nå toppfart pga. størrelsen (1,96m høy). Sliter litt med possisjoneringen og når det går fort på små flater

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Uavhengig av om Lauritzen er riktig spiller så synes jeg det er gledelig å se hvor lista legges i spillerkjøp. At vi ikke lenger går etter umeritterte spillere som Buch Jensen, eller Gjesdal/Bergan.

Det skal ikke mange signeringene til før det begynner å svinge av dette Start-laget. En spiss og en-to kantspillere så lukter det opprykk(skamp)!

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Yourexperiencemaydif skrev: søn aug 01, 2021 8:57 pm Gledelig med Start tråd og gamle kjenninger! Var ikke så mange av oss igjen på gamle VGD, men håper enda et par melder overgang.
Ja VGs Død kan de takke seg selv for. De burde ta seg en samling i bånn… Regner med de fleste finner veien hit i løpet av et par uker :)

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Gorgi skrev: søn aug 01, 2021 9:35 pm
CrimsonKing skrev: søn aug 01, 2021 1:44 am
Gorgi skrev: lør jul 31, 2021 10:10 pm Start ønsker også å hente midtstopper Runar Hove fra Viking
Kjenner ikke til denne spilleren? Hva har han å by på?
Duellstyrke og fysikk. God til å renske unna i etablert, men sliter hvis laget står høyt og blir kontret på. Brukbar med ball, og brukbar fart. Trenger tid til å nå toppfart pga. størrelsen (1,96m høy). Sliter litt med possisjoneringen og når det går fort på små flater
Vegar Bergan 2.0 dem går for??

rapseballe.

Legg inn av rapseballe. »

Fredo86 skrev: søn aug 01, 2021 9:44 pm Uavhengig av om Lauritzen er riktig spiller så synes jeg det er gledelig å se hvor lista legges i spillerkjøp. At vi ikke lenger går etter umeritterte spillere som Buch Jensen, eller Gjesdal/Bergan.
Ser vitterlig ikke forskjellen på Lauritzen og de andre du nevner. Både Gjesdal og Bergan hadde vel flere kamper i Eliteserien da de kom til Start enn hva Lauritzen har. Stinker middelmådighet. Stallfyll skal være lokalt, henter man spillere utenfra så skal disse heve laget. Trodde Start hadde lært…

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

rapseballe. skrev: man aug 02, 2021 12:35 am Ser vitterlig ikke forskjellen på Lauritzen og de andre du nevner.
Vel, både Bergan og Gjesdal er spillere som var uønsket i "alle andre" klubber, mens Lauritzen ikke ønskes solgt av Odd. Bare det er en betydelig forskjell. Ellers synes jeg både den nederlandske Mares og Tveita virker som solide forsterkninger for Start i den situasjonen klubben er i.

Men for å være helt ærlig så vet jeg for lite om alle disse spillerne til å komme med noe særlig påstander.

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Valsvik til Start! Nå har vi en svært sterk sentral midtbane med Valsvik, Moldskred, Schulze, Ugland og Makrini. Er den god nok for eliten?

rapseballe.

Legg inn av rapseballe. »

Fredo86 skrev: tir aug 03, 2021 8:42 pm Valsvik til Start! Nå har vi en svært sterk sentral midtbane med Valsvik, Moldskred, Schulze, Ugland og Makrini. Er den god nok for eliten?
God nok for å rykke opp til eliten, men dersom et opprykk blir realisert så trenges noen med erfaring fra høyere nivå.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Fredo86 skrev: tir aug 03, 2021 8:42 pm Valsvik til Start! Nå har vi en svært sterk sentral midtbane med Valsvik, Moldskred, Schulze, Ugland og Makrini. Er den god nok for eliten?
Valsvik er en knallspiller! Midtbanen burde holde elitenivå nå. Det er verre med forsvar og angrep foreløpig :)

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Cameron Creswell klar for klubben. Det er nok min PTSD fra Start En Drøm 1.0 som gjør det, men jeg får ikke noen automatisk godfølelse av denne signeringen. De tre vi har fått inn er forsåvidt spennende/tilsynelatende solide nok, men så vet en at vi også har prøvd oss på Tobias Lauritzen og han reserven fra FKH som i alle fall ikke gjør at jeg stoler på at det er noen som har stålkontroll på jobb.

Og, ja. Tix og Postgirobygget på Sør Arena. Samme helg. Det er jo også ganske forkastelig. Får håpe det i alle fall kommer inn litt penger på elendigheten.

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Tix for ->10 år og Postgirobygget for 40-> år tror jeg blir populært for de nevnte aldersgrupper. Økonomisk er det dessverre ingen penger å hente. Sør Arena er ikke bygget for konserter. Portene på stadion er for små til at lastebiler kan kjøre inn, så alle sceneelementer må bæres inn fra utsiden. Dette gjør det svært kostbart med opprigg/nedrigg, som er hovedårsaken til at ingen har spilt der siden Elton John (eller hvem det nå var). Men, det skaper i det minste litt blest om Sør Arena.

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Yourexperiencemaydif skrev: man aug 09, 2021 6:59 pm Cameron Creswell klar for klubben. Det er nok min PTSD fra Start En Drøm 1.0 som gjør det, men jeg får ikke noen automatisk godfølelse av denne signeringen.
Det er helt innafor å være traumatisert etter de årene vi har opplevd. Det er en grunn til ordtak som "brent barn skyr ilden" og "fool me once…". Jeg lurer mest på hvem som har oppdaget han. Er det Terje Marcussen? Tjelmeland? Eller Tjærnås?

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Fredo86 skrev: man aug 09, 2021 10:27 pm
Yourexperiencemaydif skrev: man aug 09, 2021 6:59 pm Cameron Creswell klar for klubben. Det er nok min PTSD fra Start En Drøm 1.0 som gjør det, men jeg får ikke noen automatisk godfølelse av denne signeringen.
Det er helt innafor å være traumatisert etter de årene vi har opplevd. Det er en grunn til ordtak som "brent barn skyr ilden" og "fool me once…". Jeg lurer mest på hvem som har oppdaget han. Er det Terje Marcussen? Tjelmeland? Eller Tjærnås?
Her mistenker jeg at årsaken til at de henter spilleren går mer på hvilken tilstand Derby er i fremfor at dem faktisk har kartlagt Cresswell sine ferdigheter på forhånd.
Har ikke kjempetro på denne signeringen. Men er jo fint å evt bli positivt overrasket. Har inntrykk av at Tjelmeland har god kontroll på hvilke spillertyper / ferdigheter han ønsker. Så regner med at det ikke er helt på måfå at de henter Cresswell.

Ruginho

Legg inn av Ruginho »

Så det er her dere har gjemt dere ja? 8-)

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Vi har ikke gjemt oss, det er bare VGD som gjør det de kan for å holde oss hemmelig :p

Får jeg komme med et lite hjertesukk? Start har nå signert en god del nye spillere som er presentert på klubbens hjemmeside. Jeg savner videointervju av nye spillere. Det var en fin måte å bli kjent med nye fjes. Det hjalp meg både å bygge en forventning og få et personlig forhold til våre nye "helter".

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Ruginho skrev: lør aug 14, 2021 11:21 am Så det er her dere har gjemt dere ja? 8-)
yey - flere gamle travere på plass :) velkommen etter :)

GulogSvart

Legg inn av GulogSvart »

Nå ble jeg glad. Like før jeg begynte å diskutere på Facebook, så fant jeg dere i siste liten.

Er utrolig spent foran høstsesongen, der mye kan bli avgjort i de 3 neste kampene. Ffk, Sogndal, kamma. Må nesten ha 7 poeng der for å henge med?

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

GulogSvart skrev: ons aug 18, 2021 10:36 am Nå ble jeg glad. Like før jeg begynte å diskutere på Facebook, så fant jeg dere i siste liten.

Er utrolig spent foran høstsesongen, der mye kan bli avgjort i de 3 neste kampene. Ffk, Sogndal, kamma. Må nesten ha 7 poeng der for å henge med?
Jeg tror Start gjør lurt i å ikke tenke på opprykk, men på utvikling. Det virker det som Tjelmeland er god på. Rykker vi ikke opp i år, så rykker vi opp med stil neste sesong.

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Laget er klart!

Amund Wichne - Jon Helge Tveita, Luc Mares, Henrik Robstad, Kristoffer Tønnessen - Kristoffer Valsvik, Mohamed El Makrini - Sander Sjøkvist, Mikael Ugland, Eman Markovic - Martin Ramsland

Men det mest spennende er vel benken
Jasper Silva Torkildsen, Matias Belli Moldskred, Vegard Bergan, Ask Tjærandsen-Skau, Adeleke Akinyemi og Cameron Cresswell

Nå har vi faktisk reelle muligheter for å endre kampbildet!
(Schulze og Deumeland skadet)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»