IK Start - Klubbtråd

Svar
Champis

Re: IK Start - Klubbtråd

Legg inn av Champis »

Fredo86 skrev: ons okt 19, 2022 5:35 pm I akkurat dette tilfellet synes jeg spillerens rådgivere har opptrådt stusselig. Fannberg har opptrådt med integritet. Jeg er glad vi har en sånn sportssjef, og jeg er glad vi er kvitt helikopterforeldrene til til Reinhardsen.

Blir spennende å se hvem vi henter inn i vinter!

Jeg synes ærlig talt ikke Reinhardsen er SÅ god heller, så det er lurt å ikke la seg styre av spillere på det nivået.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Ziggy skrev: ons okt 19, 2022 8:02 pm
JODDEMM skrev: ons okt 19, 2022 1:29 pm https://www.fvn.no/sport/start/i/KnnlRo ... ra-nyaaret
Da ønsker altså Peter Reinhardsen å "ta det neste steget og utvikle seg godt i" Sarpsborg 08!

Ingen stor bombe akkurat etter denne underlige (nå var jeg snill :D )kravlista han kom opp med : men så utrolig stusselig at vi enda en gang blir vraket til fordel for denne klubben her!
Ikke lett å holde på talenter som mener de har vokst fra rollen sin i klubben. Dere fikk jo selv Emir Derviskadic fra oss på liknende vis...

Hvordan er denne Reinhardsen da? Høy på pæra eller Eliteserie nivå innen rekkevidde?
Var kanskje lagets beste spiller i to-tre måneder som høyre vingback før alt rotet med S08 begynte. Før sesongen var han på ingen måte et åpenbart førstevalg, og kunne fort vært et tredjevalg bak både Sander Sjøkvist og Jon Helge Tveita. I stedet utkonkurrerte han begge og storspilte i en periode. Mener flere har sagt at han har størst potensiale som stopper, uten at jeg klarer å mene så mye om det.

Tror det går an å være både høy på pæra og ha ES-nivå inne. Tror han kan bli en god ES-spiller, men jeg synes det er veldig spesielt av han å gå til S08 da jeg ikke ser for meg at han danker ut Eirik Wichne, samt at dere henter inn spillere i et heseblesende tempo. Ingenting galt i det, og det har funket bra for dere i perioder, men tror ikke han er så god at han tåler å sitte veldig mye på benken uten at det går ut over både utvikling og selvtillit.

Jeg er veldig delt når det kommer til at han nå ender opp med å forlate klubben. Om turen til Særp midt i et tett kampprogram var spesielt drøy eller ikke klarer ikke jeg å svare godt på, men måten han håndterte det etterpå er såpass hårreisende at en del av meg ønsker han (fotballmessig) alt vondt videre. Spesielt kravet om at han kun ville skrive under på ny kontrakt dersom han kunne kansellere denne vederlagsfritt dersom det dukket opp noe mer spennende.

Samtidig er dette en relativt ung mann som så langt har levd et anonymt liv i lavere divisjoner, og jeg skjønner godt at han ønsker å få mest mulig igjen for sine tjenester når han først har hatt et lite gjennombrudd. Jeg får egentlig litt vondt av han også, for jeg tror jo ikke at han ønsket alt dette bråket. Jeg mistenker at han har vært litt for naiv, og samtidig forsøkt å være kynisk uten å helt mestre det. Det ender med at han er en spiller som forlater klubben med mange av supporterne mot seg, og det er egentlig litt trist da han sikkert er en fin fyr som bare har klønet litt vel mye og kanskje har fått dårlige råd fra far og agent.

Alt i alt: få det bort. Håper han får en begredelig fotballkarriere, og et rikt og gledelig live utenfor fotballbanen.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Fredo86 skrev: ons okt 19, 2022 5:35 pm I akkurat dette tilfellet synes jeg spillerens rådgivere har opptrådt stusselig. Fannberg har opptrådt med integritet. Jeg er glad vi har en sånn sportssjef, og jeg er glad vi er kvitt helikopterforeldrene til til Reinhardsen.

Blir spennende å se hvem vi henter inn i vinter!
Så langt er jeg svært positiv til Magni. Det er selvfølgelig tidlig ennå, men mitt soleklare inntrykk er at vi har fått en sportsjef med både autoritet og kompetanse. Mulig vi mister et par spillere nå på grunn av hans standhaftighet, men i det lange løp tror jeg vi vil tjene på at vi faktisk forholder oss til de planene og rammene som er lagt, i stedet for å gjøre unntak hver gang det frister litt.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Yourexperiencemaydif skrev: tor okt 20, 2022 9:59 am :
Tror det går an å være både høy på pæra og ha ES-nivå inne. Tror han kan bli en god ES-spiller, men jeg synes det er veldig spesielt av han å gå til S08 da jeg ikke ser for meg at han danker ut Eirik Wichne, samt at dere henter inn spillere i et heseblesende tempo. Ingenting galt i det, og det har funket bra for dere i perioder, men tror ikke han er så god at han tåler å sitte veldig mye på benken uten at det går ut over både utvikling og selvtillit.
:
Vår eminent kaptein og venstreback Joachim Thomassen, blir 35 år neste mai, så jeg tror at å ta en plass på kant hos oss er innen rekkevidde. Ole J Halvorsen (35) er også en voksen mann blitt, så vi trenger kantspillere.
La oss håpe han slår ut i full blomst! :)

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Ziggy skrev: tor okt 20, 2022 12:25 pm
Yourexperiencemaydif skrev: tor okt 20, 2022 9:59 am :
Tror det går an å være både høy på pæra og ha ES-nivå inne. Tror han kan bli en god ES-spiller, men jeg synes det er veldig spesielt av han å gå til S08 da jeg ikke ser for meg at han danker ut Eirik Wichne, samt at dere henter inn spillere i et heseblesende tempo. Ingenting galt i det, og det har funket bra for dere i perioder, men tror ikke han er så god at han tåler å sitte veldig mye på benken uten at det går ut over både utvikling og selvtillit.
:
Vår eminent kaptein og venstreback Joachim Thomassen, blir 35 år neste mai, så jeg tror at å ta en plass på kant hos oss er innen rekkevidde. Ole J Halvorsen (35) er også en voksen mann blitt, så vi trenger kantspillere.
La oss håpe han slår ut i full blomst! :)
Da er det litt ergelig at han ikke er kantspiller, og heller ikke spilt på venstrekant;)

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Yourexperiencemaydif skrev: tor okt 20, 2022 3:21 pm Da er det litt ergelig at han ikke er kantspiller, og heller ikke spilt på venstrekant;)
Næmmen i svarte f***. Det kunne jo noen sagt før vi signerte han! 😅

Mulig jeg husker feil men han ble presentert som en som offensiv back? Jaja, vi har uansett tradisjon for å ha stor stall 🤣

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Ziggy skrev: tor okt 20, 2022 5:16 pm
Yourexperiencemaydif skrev: tor okt 20, 2022 3:21 pm Da er det litt ergelig at han ikke er kantspiller, og heller ikke spilt på venstrekant;)
Næmmen i svarte f***. Det kunne jo noen sagt før vi signerte han! 😅

Mulig jeg husker feil men han ble presentert som en som offensiv back? Jaja, vi har uansett tradisjon for å ha stor stall 🤣
Du er i slaget for tiden.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Ziggy skrev: tor okt 20, 2022 5:16 pm
Yourexperiencemaydif skrev: tor okt 20, 2022 3:21 pm Da er det litt ergelig at han ikke er kantspiller, og heller ikke spilt på venstrekant;)
Næmmen i svarte f***. Det kunne jo noen sagt før vi signerte han! 😅

Mulig jeg husker feil men han ble presentert som en som offensiv back? Jaja, vi har uansett tradisjon for å ha stor stall 🤣
Haha!

Han er i utgangspunktet stopper, men har slått gjennom i år som høyre vingback. Tror ikke han er en potensiell ES-ving, men dersom dere spiller med tre bak kan dere jo bruke han på nettopp vingback. Men da får dere sende tilbake Wichne!

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Hovedpersonen deler sitt syn på overgangssaken. Blir neppe en snarlig retur til Start om ikke lykkes i S08...

https://www.fvn.no/sport/start/i/0QQO9M ... k-av-start

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Ziggy skrev: tor okt 20, 2022 10:51 pm Hovedpersonen deler sitt syn på overgangssaken. Blir neppe en snarlig retur til Start om ikke lykkes i S08...

https://www.fvn.no/sport/start/i/0QQO9M ... k-av-start
Nei, det håper virkelig ikke. Litt uavhengig av hvem som har rett i "Medisinks test-gate" så er du jo litt av en type dersom du proklamerer i lokalavisa at du forventer å spille, samtidig som du krever forståelse for at forholdet ditt til treneren er såpass betent at det skulle bare mangle at en eventuelt ny kontrakt skulle inneholdt muligheten til å terminere den etter eget forgodtbefinnende.

"Lykke til".

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Det ryktes at Schulze skriver under på ny kontrakt og at Strannegårds lån blir gjort permanent.

Svært gledelig!

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Yourexperiencemaydif skrev: fre okt 21, 2022 10:19 am Litt uavhengig av hvem som har rett i "Medisinks test-gate" så er du jo litt av en type dersom du proklamerer i lokalavisa at du forventer å spille, samtidig som du krever forståelse for at forholdet ditt til treneren er såpass betent at det skulle bare mangle at en eventuelt ny kontrakt skulle inneholdt muligheten til å terminere den etter eget forgodtbefinnende.
Hvor lett eller hard denne medisinske testen i S08 var, tenker jeg er ganske irrelevant så lenge Reinhardsen ikke var i stand til å trene 100% dagen etter fordi han "tok seg ut" på Start sin fridag- så ingen grunn til Start å undersøke mer rundt denne testen egentlig!

Men at han fortsatt ikke har forstått hvor hinsides dette termineringskravet er (!) Helt utrolig! Enten drar du fra klubben (hvilket nå har skjedd), eller så hadde du spilt videre i klubben med denne saken ute av verden!


Nei Peter Reinhardsen er nok ferdig i Start for godt- eventuelt inntil han på et senere tidspunkt forstår at han selv må bidra med sitt til å legge denne saken død!

Først da kan der åpnes for det som ser ut til å være hans fremtidige ambisjon med å spille i IK Start: som en slags nedtrapping av karrieren etter å ha utviklet den i S08 og kanskje ha vært i utlandet en tur

Corvus

Legg inn av Corvus »

En meget bra analyse av det skandaløst dårlige talentarbeidet i IK Start over de siste årene.

https://www.fvn.no/mening/kronikk/i/l3w ... soerlandet

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Corvus skrev: ons nov 02, 2022 9:16 pm En meget bra analyse av det skandaløst dårlige talentarbeidet i IK Start over de siste årene.

https://www.fvn.no/mening/kronikk/i/l3w ... soerlandet
Skremmende lesning.
Men dette kan vel ikke tolkes som annet enn direkte kritikk av Erik Mykland og resten av trenerteamet til juniorlagene. Litt overraskende for meg at dette er karakteristikker som samsvarer med trenerteamet. Vel, kanskje ikke det angående vinnerkultur - Myggen var vel aldri den største vinnerskallen på banen.

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Da slipper vi heldigvis at Ramsland blir mannen som skyter oss til OBOS 2023 :) Sterk høstsesong av KIL.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Blir ØL servering på stadion på søndag!

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Pils på stadion!!!
Nå kjenner jeg entusiasmen kommer sprudlende tilbake! Bare synd jeg ikke bor i byen lenger…

Er det én ting som kan fylle stadion, så er det ei kald ei. På høy tid at dette innføres i hele Tippeligaen.

Mitt beste live fotballminne er fra en kamp i Køben, husker ikke hvem de spilte mot, men jeg husker den følelsen av å sitte med ei pølse i den ene hånda og ei carlsberg i den andre.

Nå, gutta! Dette er #startenpåendrøm!

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Da ble det Kongsvinger på søndag

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Sodajr skrev: tir nov 08, 2022 8:07 pm Da ble det Kongsvinger på søndag
Så kampen i kveld og er ikke akkurat beroliget. Kongsvinger virka som det klart beste laget. KFUM var tafatte og gjorde lite ut av seg.

Hesja

Legg inn av Hesja »

Hoppidioten skrev: tir nov 08, 2022 8:13 pm
Sodajr skrev: tir nov 08, 2022 8:07 pm Da ble det Kongsvinger på søndag
Så kampen i kveld og er ikke akkurat beroliget. Kongsvinger virka som det klart beste laget. KFUM var tafatte og gjorde lite ut av seg.
Flott med pub på stadion,da kan vi jo drukne sorgene med øl med tap. Jeg stiller opp.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Elendig gjennomført kamp. OBOS for ever.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Yourexperiencemaydif skrev: søn nov 13, 2022 11:21 pm Elendig gjennomført kamp. OBOS for ever.
Nei har sagt det før- det være seg landslaget eller IK Start: uansett hvor lyst det måtte se ut på ett eller annet tidspunkt...

...det hele ender alltid i sorg og fortvilelse!

Hele den gode høsten med seire på rekke og rad- hjemme som borte: Helt bortkastet! Og på toppen av alt klarer Sandefjord på mirakuløst vis å karre seg til denne kvalikplassen like etter Kongsvinger-målet 😠

Så da blir det enten Sandefjord- som ikke har vunnet en kamp siden 27.juli (mot KBK), eller Kongsvinger: nr.6 i 1.divisjon som nyopprykket lag i divisjonen som blir å finne i Eliteserien 2023: det er til å spy av!


Godt det blir noen fotballkamper av litt høyere nivå å bivåne den neste måneden snart slik at vi kan "glemme" dette her...

...Deilig også at vinteridretten også starter snart: med alle de oppturene som er i vente der, bla.a i skiskyting for herrer der Johannes Thingnes Bø var i det umulige hjørnet i dag!
Tipper på nok en strålende sesong for den mannen- ikke så rart det kanskje: han bor tross alt på Kongsvinger!

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Magni i dialog med AIK om sportsdirektørjobben der.

Ekstremt ergelig om han ryker. Nå er jo Inge Andre Olsen arbeidsledig, så det er vel ikke helt unaturlig å tenke at han eventuelt er klar ganske radigt om Magni forsvinner. Blir i så fall en litt annen type og profil.

Huff. Håper Magni blir. Han kom jo nettopp.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Kan noen legge inn treningskampene i tråden


Treningskamper før seriestart

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Start har hentet spillere og hatt sine første treningskamper.
Vil noen av dere med tilgang til Fvn gi en oppsummering av vinteren så langt?

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Fredo86 skrev: tir feb 14, 2023 10:16 pm Start har hentet spillere og hatt sine første treningskamper.
Vil noen av dere med tilgang til Fvn gi en oppsummering av vinteren så langt?
Spillere inn:
Jack Lahne (Lån) - Amiens
Fabian Østigård Ness - Grorud/BosmanE

Spillere ut:
Kristoffer Tønnesen - LSK
Joakim Holtan (lån avsluttet) - FKH
Peter ISKARIOT - S08
Basilio Ndong - Ett eller annet rumensk(!) lag

Treningskamper:
Start - Egersund 2-0
Esbjerg - Start 1-1
Start - Fløy 5-1

Diverse:
Magni har fremdeles ikke reist til AIK. Vi henter inn tilsynelatende middels spillere. Marcussen krever opprykk. Tjelmis krever utvikling. 150 supportere tok danskebåten for å se Start spille uavgjort mot Esbjerg. Spillere presenteres uten sponsortøy. Jesper Mathisen er bajas på Twitter. Brakunderskudd i 2022. Samme budsjett i år.

Godt mulig jeg har glemt noe vesentlig under alle punktene. Jeg er terningkast fire optimist mtp ny sesong.

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Yourexperiencemaydif skrev: tir feb 14, 2023 10:46 pm
Fredo86 skrev: tir feb 14, 2023 10:16 pm Start har hentet spillere og hatt sine første treningskamper.
Vil noen av dere med tilgang til Fvn gi en oppsummering av vinteren så langt?
Spillere inn:
Jack Lahne (Lån) - Amiens
Fabian Østigård Ness - Grorud/BosmanE

Spillere ut:
Kristoffer Tønnesen - LSK
Joakim Holtan (lån avsluttet) - FKH
Peter ISKARIOT - S08
Basilio Ndong - Ett eller annet rumensk(!) lag

Treningskamper:
Start - Egersund 2-0
Esbjerg - Start 1-1
Start - Fløy 5-1

Diverse:
Magni har fremdeles ikke reist til AIK. Vi henter inn tilsynelatende middels spillere. Marcussen krever opprykk. Tjelmis krever utvikling. 150 supportere tok danskebåten for å se Start spille uavgjort mot Esbjerg. Spillere presenteres uten sponsortøy. Jesper Mathisen er bajas på Twitter. Brakunderskudd i 2022. Samme budsjett i år.

Godt mulig jeg har glemt noe vesentlig under alle punktene. Jeg er terningkast fire optimist mtp ny sesong.
Takk! Det var akkurat det jeg fryktet.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Fredo86 skrev: ons feb 15, 2023 8:40 am
Takk! Det var akkurat det jeg fryktet.

Værsågod. Kjenner at den obligatoriske falske optimismen melder seg. Kanskje Sawo er dritgod? Er egentlig Martin Ødegaard noe bedre enn Tom Strannegård? Luc Mares må jo være den beste stopperen i Norge?

Blir godt å komme ned på jorda igjen med braktap mot Tromsø i cupen etterfulgt av en lang sesong som kulminerer i fjerdeplass.

Hesja

Legg inn av Hesja »

Seier mot de kristne fra Oslo,5-4.

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Hesja skrev: tor feb 16, 2023 8:37 pm Seier mot de kristne fra Oslo,5-4.
De kristne 5 - 4 De kristne

Fikk hørt Fvn-podden fra 6.feb. Start er opprykkslag, ifølge Aase, mens Jack og Sack på topp visstnok er Europas raskeste spisspar. Så her er alt på stell.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»