IK Start - Klubbtråd

Svar
Sodajr

Re: IK Start - Klubbtråd

Legg inn av Sodajr »

Matthias Rasmussen er ledig på markedet

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Sodajr skrev: tor aug 26, 2021 4:26 pm Matthias Rasmussen er ledig på markedet
Jeg tar ham ikke imot med åpne armer, men jeg er villig til å gi han en ny sjanse. Rent sportslig har han vært en av Branns beste spillere denne sesongen og det ville gitt oss sårt tiltrengt kvalitet i det offensive ledd.

Hvis det stemmer at han var på festen i 30 minutter så har han heller ikke gjort noe utilgivelig, selv om han har kommet med noen rare uttalelser da han offentlig forsvarte Barmen.

Altså, det smaker jo litt surt… Hva synes dere?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7749

Legg inn av Big George »

Tønnesen er linket til Skottland. hvilken klubb ?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7749

Legg inn av Big George »

Tønnesen er linket til Skottland. hvilken klubb ?
Trolig er det Hibernian som muligens skal selge en spiller til en PL klubb.

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Skjer jaggu ikke mye her i tråden. Er alle i sorg over VGD sin død?

Vel, Start sitter ikke stille i båten på deadline day. Førstemann bekreftet i dag er 17 år gamle Emir Derviskadic fra S08.
Vet ingenting om denne karen annet enn det som står i FVN.
Blir spennende å se om Tønnessen fremdeles er Start spiller i kveld. Tipper han forsvinner.

Ellers er det jo bare å konstatere at toget for direkte opprykk har forlatt perrongen, og vi er ikke på det toget dessverre. Eller sikkert like greit. Dette prosjektet til Tjelmeland er ikke akkurat klart for noe Eliteseriespill enda. Har ikke vært og sett Tjelmefotball live enda, men har skjønt at det ikke er noe å begi seg ut på for dem som står i fare for hjerteinfarkt :lol:

Åssen tror dere høsten blir? Min spådom er at poengsnittet går litt opp og at vi havner på ca 40 poeng. Holder ikke til hverken det ene eller det andre.

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Jeg blir overrasket om Tønnessen drar til Hibernian. Det sies han er ment som erstatter for en som skal til Premier League. Da tror jeg Hibs-fansen blir skuffet, for så god er han ikke.

Ellers har jeg hele veien sagt at jeg ikke ønsker opprykk i år. Dette laget trenger en sesong på å tilvenne seg den nye spillestilen. Da tror jeg de blir VELDIG gode neste år. Egentlig er ikke den nye stilen sååå annerledes, det handler mest om å spille seg ut bakfra istedenfor å pælme ballen til helvete. Dette får vi til, med litt tålmodighet :)

Deadline day: håper på en høyrekant!

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Hvorfor får vi ikke noe fart på tråden her? Er ikke mer eller mindre alle Start-supporterne på VGD kommet over hit?

Hvor er Borgersen når man trenger han? :lol:

Deadline day ble jo ikke så spennende. Fint med nytt talent inn, men var jo ikke akkurat på midtbanen skoen trykket mest. Han belgieren vet jeg ingenting om. Har visst vært plaget med skader og korona. Men når Tønne ble værende så var jo ikke venstreback noe vi hadde behov for.

Stallen virker på papiret ganske lovende nå. Så gjenstår det å se om Tjelmeland får noe mer ut av denne gruppa enn hva som er vist til nå. Jeg tror vi blir bedre og bedre utover høsten - men vi ikke holde til direkte opprykk. Men en god seiersrekke vil løfte oss opp endel plasser i denne ligaen hvor alle slår alle.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Bra start på kampen, håper vi fortsetter å kjøre på :D

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Den kristne foreningen av unge menn hadde vissnok et stolpetreff for noen minutter siden!

Takk Gud for at det ikke gikk inn :D

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Samme gamle leksa, vi får ikke ballen bort på dødball :(

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Er det mulig? Kaste bort en 2-0 ledelse mot KFUM :@

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

LOL 3-2 til KFUM

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

2-3 (!)

Det beste med å følge Start: det er når de ikke spiller 😡

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Ikke meningen å være negativ, men jeg må ærlig talt si at jeg forventet mer fra denne kampen.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

CrimsonKing skrev: man sep 06, 2021 9:25 am Hvorfor får vi ikke noe fart på tråden her? Er ikke mer eller mindre alle Start-supporterne på VGD kommet over hit?

Hvor er Borgersen når man trenger han? :lol:

Deadline day ble jo ikke så spennende. Fint med nytt talent inn, men var jo ikke akkurat på midtbanen skoen trykket mest. Han belgieren vet jeg ingenting om. Har visst vært plaget med skader og korona. Men når Tønne ble værende så var jo ikke venstreback noe vi hadde behov for.

Stallen virker på papiret ganske lovende nå. Så gjenstår det å se om Tjelmeland får noe mer ut av denne gruppa enn hva som er vist til nå. Jeg tror vi blir bedre og bedre utover høsten - men vi ikke holde til direkte opprykk. Men en god seiersrekke vil løfte oss opp endel plasser i denne ligaen hvor alle slår alle.
Tipper det heller blir en kamp om å overleve i divisjonen.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Tenk hvor Start hadde vært i dag med Rekdal….
Topp 6 i Eliteserien.

IK Start er Norges Palermo.

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Havrebukken skrev: lør sep 11, 2021 10:21 pm Tenk hvor Start hadde vært i dag med Rekdal….
Topp 6 i Eliteserien.
Ble jo veldig hypotetisk da.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Havrebukken skrev: lør sep 11, 2021 10:21 pm Tenk hvor Start hadde vært i dag med Rekdal….
Topp 6 i Eliteserien.

IK Start er Norges Palermo.
Det hadde skjært seg leeeeeeeeeeeeeenge før det i det hele tatt hadde blitt opprykk,

Ruginho

Legg inn av Ruginho »

Jeg er i utgangspunktet ikke noen tilhenger av denne ballbesittende spillestilen som Start forsøker å implementere. Jeg er i utgangspunktet ikke noen tilhenger av å gi en trener med 5 kampers erfaring (1 seier) som hovedtrener på CVen carte blanche for å bygge sitt eget lag. Likevel har jeg latt meg imponere av Tjelmeland. Måten han snakker på, hva man hører om ham og tilliten han virker å ha fra eiere og styre vitner om en trener som kommer til å lykkes, men jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer dette. Til nå er dette bare en ny Mark Dempsey som blir overlatt et kaoslag og skal forvandle hele gjengen til å spille en type fotball som de aldri har vært borti før. For å spille seg ut bakfra så må man ha spillere som makter dette, og det nytter ikke å trene på slike ting når laget er i poengnød. De seierne som har kommet under Tjelmeland har vært når laget har spilt mer direkte og fysisk, så hvorfor i all verden gjør de ikke dette for å sikre seg inn en playoff-plass? Har laget godfølelsen og ligger trygt til på tabellen er det lettere å gradvis endre på ting i den retningen treneren ønsker at fotballen skal spilles. Mot Kristelig forening for unge menn Oslo så hadde også Start en ledelse lenge. Hvorfor ikke satse på kontringer? Hvorfor ikke sette inn spillere som kan ufrodre bakrom? Hvorfor sette inn Adeleke når bakrommet er borte? Hvorfor forsøke å trygge en ledelse etter 20 minutt? Nei, fytti så provosert jeg blir denne naive og taktisk udugelige tilnærmingen så langt.

Jeg vil også få skutt inn at Start hadde en kontring på stillingen 2-0 i går hvor Valsvik hadde ball og valgte å fullstendig stoppe opp i stedet for å spille gjennom medspillere og ta sjansen som lå der. Det er en av de mest hårreisende avgjørelsene på en fotballbane som jeg har sett på en stund. Jeg har full forståelse for at Sogndal valgte å selge ham så langt.

Nå som jeg har fått blåst ut litt her så vil jeg si at tilliten til dette prosjektet begynner å henge i en syltynn tråd. Jeg liker å høre Tjelmeland snakke fotball og jeg tror absolutt han er en dyktig trener, men jeg begynner å miste troen på at han har de taktiske evnene til å lede et lag på dette nivået. I alle fall et lag av Starts størrelse. Det dummeste klubben kan gjøre er å sparke ham allerede nå etter å ha hentet så mye spillere/trenere for å bygge Tjelmelands lag, men her er treneren nødt til å gå på kompromiss med sin filosofi for å sikre at Start ikke spiller andredivisjon neste år.

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Svært lite som er så deprimerende som å være Start supporter, for å si det slik. Man skal ha ekstremt sterk mental helse for å følge dette laget. Herregud for et opplegg. Var ute på tur med bikkja i går. Da jeg gikk ledet Start trygt 2-0 etter 15 min. Da jeg kom hjem var kampen nesten ferdig og kampen var snudd. Holdt på kaste telefonen i veggen.

Valsvik og Mares er det jo bare å få satt ut av laget sporenstreks. De har vært svake i alle kampene etter overgangen til Start.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

CrimsonKing skrev: man sep 06, 2021 9:25 am Hvorfor får vi ikke noe fart på tråden her? Er ikke mer eller mindre alle Start-supporterne på VGD kommet over hit?
For min del:

1: Jeg klarer ikke å logge inn på mobil. Det er sikkert enkelt, men jeg har ikke nok ork i meg til å gjøre noe med det da det kun vil være et energisluk som vil gå med til å bruke altfor mange ord på å uttrykke min fortvilelse over tilværelsen som Startsupporter.

2: Frykten for at Mattamygg (?) fra VGD skal ramle innom og minne meg på at jeg hundset han for å si at vi kom til å ligge i bånn av årets OBOS.

3: IK Start.

For øvrig så klarer jeg ikke å fri meg fra den ikke spesielt kreative tanken at dette er både Start en drøm 2.0 og Mark Dempsey cosplay bare på budsjett. Det er like kreativt som Star Wars epsiode VII. Jeg ønsker å se Tjelmeland lykkes da det hadde kledd klubben med en ung, offensiv og karismatisk trener, men faktum er at han er en konfirmant som ledet en halv trening i Ull Kisa før han satt seg i bilen til Sørlandet. Ser at han også får en del av æren for det som skjedde i Åsane, hvor han sikkert var verdensmester i å være assistent.

Jeg klarer heller ikke å komme over at vi har gått i baret som sist gang ved å hente inn en bråte spillere hvor mellom null og ingen er åpenbare forsterkninger. Snarere tvert om. Jeg tror Henrik Gjesdal med gips i sjela hadde gjort en mer vettug jobb en Mares, og resten virker som noe av de mest blodfattige spillerne vi har hatt inn stadionportene siden vi brukte Manpower som agentselskap på tidlig 2000-tall.

Uff.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

For ordens skyld skal jeg innrømme at jeg var positiv til Tjelmefjes og prosjekt reboot, og jeg er såpass lettlurt at jeg helt sikkert kommer til å være overstadig optimist om vi snart kniper en ufortjent seier eller et heldig uavgjort neste runde.
Sist redigert av Yourexperiencemaydif den tir sep 14, 2021 8:03 pm, redigert 1 gang totalt.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Og så vil jeg legge til at jeg synes Jesper Mathisen er en dritunge på Twitter. Og at det er litt uryddig at han som jordmor for hele Start en drøm nå skal tøffe seg og være kritisk så fort hans beste venn i verden har meldt seg ut av prosjketet. Det var ikke akkurat en ubetinget suksess det heller.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

1-0, hvor lenge holder det denne gangen? 10min?

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

3-0 24 minutt, men klok av skade avventer jeg å juble for høyt.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Ull/kisa forærer Start seieren idag, 3-0 nå

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Tveita bommer på blank kasse

Hesja

Legg inn av Hesja »

Flott med 3 poeng,kum 15 poemg opp til Jerv nå.

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Hesja skrev: ons sep 15, 2021 9:45 pm Flott med 3 poeng,kum 15 poemg opp til Jerv nå.
Hehe, vi er bare et steinkast unna :)

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Virkelig på tide med en seier igjen :D 3-1 borte mot Kisa hadde jeg faktisk ikke trodd :!:

Ellers: finnes der lyd og bilde noen plass av disse angivelig fryktelig "pinsamme" intervjuene til Tjelmeland og Robstad? 🥴

https://www.eurosport.no/fotball/obos-l ... ideo.shtml

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»