IK Start - Klubbtråd

Svar
Yourexperiencemaydif

Re: IK Start - Klubbtråd

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

JODDEMM skrev: lør sep 18, 2021 5:49 pm

Han har selvfølgelig rett i at "ikke alt" er som det skal være i Start!

Men at det skulle være så veldig pinlig av oss å glede oss over noe så sterkt (!) som borteseier mot Ull/Kisa- vår første seier på aldri den tid: var han seriøs???


og fremdeles har vi ikke tatt 2 strake seire i 1.Divisjon (!)- nei det blir nok Jerv som blir Sørlandets fotball-flaggskip til neste år!
Jeg synes det var veldig digg med en seier, men det var da mot Ull/Kisa. Smak på det navnet. Poenget mitt (og kanskje Jønsson sitt, selv om han muligens skyter spurv med kanon) er at det kan være et dårlig tegn at vi tilsynelatende "tar av" etter en god omgang mot et notorisk middels OBOS-lag. Spesielt etter at vi er i ferd med å levere topp fem svakeste sesong i klubbens 116 år lange historie.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

[/quote]

Jeg synes det var veldig digg med en seier, men det var da mot Ull/Kisa. Smak på det navnet. Poenget mitt (og kanskje Jønsson sitt, selv om han muligens skyter spurv med kanon) er at det kan være et dårlig tegn at vi tilsynelatende "tar av" etter en god omgang mot et notorisk middels OBOS-lag. Spesielt etter at vi er i ferd med å levere topp fem svakeste sesong i klubbens 116 år lange historie.
[/quote]

JODDEMM: Synes det er like utrolig å si det selv- derav (!)
At et av sesongens høydepunkt er en borteseier mot Ull/Kisa: det er så enormt stusselig at det finnes ikke ord.

Så om alt hadde vært normalt- så hadde det ikke vært noen som helst grun til å "ta av" og angivelig opptre som om vi var "verdensmestre" etter Ull/Kisa-kampen!

Om det mest naturlige målet derimot er å faktisk redde plassen også i denne divisjonen- så var det en livsviktig seier- så derfor kolliderer disse "pinsamme" utsagnene til Jokke Jonsson så voldsomt hos meg!

"Opprykksfavoritt" Start taper altså mot Bryne- så dermed blir forrige seier "nullet ut" ifølge svensken: men Start er jo ingen opprykkskandidat lenger (i alle fall ikke topp 2)! 🙂 ("muligens feil" med smilefjes 🥴')

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Begynner å nærme seg den grusomme 2003 sesongen, hvor vi tapte 3 av 3 oppgjør mot MK

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Ganske sjukt at Start fortsatt har en god mulighet på kvalikplass (bare fem poeng opp), til tross for en elendig sesong og to poeng unna nedrykkskvalik.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

3.runde i cupen hjemme mot Mjøndalen i kveld klokka 18!

Vi er vel ikke akkurat favoritter mtp. Bryne-kampen nylig- eller så er vi "forhåpentligvis" såpass ustabile at vi gjør en god kamp igjen og ekspederer ut Mjøndalen?

Håper så inderlig at vi vinner over et MIF-lag som heller ikke er mer enn middelmådig i sin divisjon- og på den måten vil vi i alle fall ha littegrann å se frem til neste år- for 4.runde i cupen spilles ikke før midt i mars...

...og i så fall kan man ha et lønnlig håp om at Start fremstår på en helt annen måte om et halvt år enn det vi gjør i dag!

En pangstart på 2022-sesongen der vi vinner 4-5 strake cupkamper (1.runde av NM 2022 spilles før Cupfinalen "2021/22") hadde ikke vært å forakte 😉

(Eller stiller vi med et B-lag i kveld og "gir fullstendig blanke"?)

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Nå skal jeg gjøre noe ingen start-fan har gjort før meg - jeg tar seieren for gitt (4-1 68min)! N’Dong har imponert som offensiv venstreback og burde starte neste kamp.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Drømmen om Ullevål lever videre :D

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Ubeseiret i cupen 2021 - smak på den gutta!
#startendrøm

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Ble bortekamp mot Sandnes/Ulf

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Uff.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Ikke for å være veldig useriøs, men jeg lurer på om vi har fått en slags fotballmessig PTSD.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

2-2

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Vi spiller med 3 stoppere, hvorav 2 er venstrebacker og 1 er Vegard Bergan. Ikke rart vi ser håpløse ut defensivt. Håper på formasjonsendring i pausen. Stillingen er 2-2, men FFK har vært klart best.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Det er bare så gjennomført patetisk. Vi tåler ikke å få til helt vanlige ting som et fotballag skal kunne drive med som for eksempel score mål. Da blir det fullstendig sammenbrudd i hele landsdelen og en må forte seg å slippe inn det ene målet enklere enn det andre. Vi slipper inn tre mål mot FFK på hjemmebane ila 38 minutter. Ricky Alba, en kronisk middelmådighet, for lov til å socre hattrick. Det er så bedrident at jeg ikke finner ord.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Fredo86 skrev: søn sep 26, 2021 3:33 pm Vi spiller med 3 stoppere, hvorav 2 er venstrebacker og 1 er Vegard Bergan. Ikke rart vi ser håpløse ut defensivt. Håper på formasjonsendring i pausen. Stillingen er 2-2, men FFK har vært klart best.
For all del, men det er Henrik Kjeldsrud og Ricky Alba de skal holde skikk på. Jeg forventer ikke all verden, men å ligge på skjema til 6-7 baklengsmål mot helt kurante obosspillere synes jeg er litt drøyt.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Så langt har Tjelmeball i stor grad dreid seg om å trille ball i bakre rekker, miste den og slippe inn enkle mål. Offensivt er det jo opp til hver og en å finne på noe artig.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Brenn. Legg ned skiten. Det er faktisk fullstendig meningsløst.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Miniputt forsvar :@

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Vi ligger laaangt foran skjema. Stor takk til Bergan og venstrebackene for at dette er mulig.

TWU

Legg inn av TWU »

Dette forsvaret deres er noe av det verste jeg har sett.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Kan ikke møte usle Mjøndalen hver kamp gitt.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Fredo86 skrev: søn sep 26, 2021 3:48 pm Vi ligger laaangt foran skjema. Stor takk til Bergan og venstrebackene for at dette er mulig.
Jeg har i lange tider insistert på at det finnes spor av en helt middels fotballspiller i Vegard Bergan, og at det kun har vært et spørsmål om tid før han skjerper seg. Men nå gir også jeg opp. Det er noe nitrist med hele spilleren. Ønsker han et langt, rikt og lykkelig liv, men han kan gjerne melde seg til arbeid et annet sted.

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Kan vi bytte ut Bergan, Tønnessen og Robstad og sette inn Jørgensen og Mares? Vi blir én mindre spiller, men det tror jeg ikke gjør noe.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

TWU skrev: søn sep 26, 2021 3:49 pm Dette forsvaret deres er noe av det verste jeg har sett.
Jeg har like stor tiltro til at Starts forsvar kan stoppe de usleste offensive tilnærmelser, som jeg har på at min heimevernsavdeling skal holde tilbake horder med Spetsnaz.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Fredo86 skrev: søn sep 26, 2021 3:54 pm Kan vi bytte ut Bergan, Tønnessen og Robstad og sette inn Jørgensen og Mares? Vi blir én mindre spiller, men det tror jeg ikke gjør noe.
Skriver under på dette. Jeg hiver meg fort på det lette byttet Bergan, men soon to be utenlandseksport Tønnesen har jo også vært aldeles hjelpesløs. S

TWU

Legg inn av TWU »

Yourexperiencemaydif skrev: søn sep 26, 2021 3:55 pm
TWU skrev: søn sep 26, 2021 3:49 pm Dette forsvaret deres er noe av det verste jeg har sett.
Jeg har like stor tiltro til at Starts forsvar kan stoppe de usleste offensive tilnærmelser, som jeg har på at min heimevernsavdeling skal holde tilbake horder med Spetsnaz.
Jaja… Underholdende for oss andre da. Hadde vært morsomt å spille Obos mot Start neste år, men da må de jo holde seg…

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Ja Tønnessen er en spiller som har irritert meg helt siden han ble kaptein. Får vi 2 mill for han skal vi være storfornøyd.

Og Robstad… Jeg digger personen Robstad. Energien, humøret og offerviljen. Men han er ingen midtstopper.

Så føler jeg meg aldri - ALDRI - trygg med Wichne i mål. Vi kan heller bruke resten av sesongen på å gi Jasper erfaring.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Fredo86 skrev: søn sep 26, 2021 4:05 pm
Og Robstad… Jeg digger personen Robstad. Energien, humøret og offerviljen. Men han er ingen midtstopper.
Jeg er ganske enig, men det er verste er at selv om han ikke er midstopper er han likevel vår beste midstopper. Med ganske grei margin.

MadBum

Legg inn av MadBum »

2-5

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Vi kan rett og slett ikke fortsette med Tjelmis. Det går ikke an å holde på sånn her. Det er bare så totalt beksvart. Vi slipper inn flere mål nå enn det vi noengang gjorde i ES.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»