IK Start - Klubbtråd

Svar
Zanick
Innlegg: 3982

Re: IK Start - Klubbtråd

Legg inn av Zanick »

Kan noen med abb fortelle hvor konkret Bjørkan-linken er?

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Zanick skrev: man nov 01, 2021 11:18 pm Kan noen med abb fortelle hvor konkret Bjørkan-linken er?
Klipper litt fra FVN:
"Start har fortsatt flere kandidater på blokken, men etter det Fædrelandsvennen vet har Start og klubbdirektør Terje Marcussen troen på å lande Bjørkan som sportssjef. Bjørkan selv skal være positiv til en Start-overgang.

Han har ikke svart på Fædrelandsvennens henvendelser. Det har heller ikke Frode Thomassen, daglig leder i Bodø/Glimt.

Start håper å presentere sjokknyheten i løpet av de neste ukene. Det vil i tilfelle skje så fort Eliteserie-gullet er sikret i Bodø. Glimt ligger for øyeblikket syv poeng foran Molde med fem kamper igjen å spille.

Fædrelandsvennen har flere ganger vært i kontakt med klubbdirektør Marcussen, men han ønsker ikke å kommentere ansettelsesprosessen eller svare på om Aasmund Bjørkan er en aktuell kandidat. For litt over en måned siden sa han følgende om situasjonen.
– Ting tar tid, og så kan jeg ikke gå i dybden på hvorfor det gjør det. Så må ting også falle på plass for den aktuelle kandidaten, så det er mer komplisert enn å ta en samtale og bli enig, sa Marcussen til Fædrelandsvennen.
"

-----------------------------------------


Fædrelandsdvennen vet altså noe, men kilden er tydeligvis hverken Bjørkan selv eller Frode Thomassen. Kan ikke i min villeste fantasi forstå hvorfor noen skulle gidde å gå fra det som må være Norges morsomte sportsjef jobb til verdenshistorien desidert mest amatørmessige fotballklubb som er kronisk inkompetente i alle ledd og gjør absolutt alle feil som er mulig å gjøre på alle de måtene det er mulig å utføre feil. Det er klart - det skal jo godt gjøres å oppnå dårligere resultater enn det som er gjort de siste 15 årene. Lykke til Bjørkan. Du vil trenge det.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Kfum slår Sogndal, da kan vi glemme 6 plassen :(

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Vi kan i alle fall ikke tape flere kamper i år om vi skal komme opp på de minimum 40 poengene som kreves for å nå 6.plassen!

Kanskje holder det med 2 seire og 1 U mtp at målforskjellen er god i forhold til i allefall Kåffa og Åsane- men mest sannsynlig må vi innstille oss på 3 strake seire- av laget vårt som enda ikke (!) har vunnet 2 strake seire i denne divisjonen!

Men blir det 9-10.plass elns. så greit nok å få avsluttet denne sesongen først som sist mtp å få startet gjenreisnings-jobben for 2022 så fort som mulig!

Neste rundes bortekamp mot Sogndal kan fort bli en kopi av vår eventuelt første playoff-kamp også- men føler ikke vi er i stand til å gå hele veien heller- så blir ikke å miste nattesøvnen om vi som forventet misser kvalikspillet!

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

For min del er jeg glad jeg sesongen straks er over, så slipper jeg fornye abonnementet på Discovery+.
Så kan vi begynne å se fremover mot neste sesong, med Bjørkan som sportssjef, en ny keeper, stopper, høyrekant og spiss. Det skal (i utgangspunktet) ikke mye til før det begynner å svinge av dette laget. Men det avhenger av noe så usannsynlig som at vi henter riktige spillertyper. Med Bjørkan og Tjelmis så er jeg trygg på at investorene er villige til å spytte inn en del millioner som en slags siste krampetrekning.

Neste års 11’er:
Ny keeper
Tveita - Mares - Ny stopper - Tønnessen(/N’Dong?)
Schulze - Valsvik - Moldskred
Ny høyrekant - Ny spiss - Markovic

Spillere ut: Deumeland, Jørgensen, Makrini, Adeleke
(og sannsynligvis noen av disse, av ulike grunner: Bergan, Gjesdal, Moldskred, Tønnessen, Markovic og Ramsland)

Det blir ei sabla spennans desember-februar!

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

2-1 enn så lenge mot Ranheim. Men det her taper vi. Har kollapset fullstendig etter at vi gikk opp til 2-0-.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Deilig 3-1 seier

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Og med det er plassen i divisjonen 100% berget!

"Gratulerer med dagen" medsupportere ;)

Corvus

Legg inn av Corvus »

JODDEMM skrev: søn nov 07, 2021 5:13 pm Og med det er plassen i divisjonen 100% berget!

"Gratulerer med dagen" medsupportere ;)
Hipp hurra.....

Corvus

Legg inn av Corvus »

Fredo86 skrev: man nov 01, 2021 11:02 pm Jeg synes ikke vi skal klandre Tjelmdal for at det går dårlig. Ja, han er leder for et historisk dårlig Start-lag, et lag som har blitt dårligere og dårligere hvert år siden 1937. Han er ansvarlig, ja, men ikke skyldig. Akkurat som Joe Biden per i dag er ansvarlig for muren mot Mexico, selv om det ikke er han som bygget den.

Start er en pill råtten drittklubb, enkelt og greit. Ikke engang Norges største speider TK Karlsen, en av nordens mest spennende trenere Mark Dempsey, vinnergarantisten Kjetil Rekdal eller 100 millioner kroner kan endre på det.

Stakkars Tjelmlund, han er helt uten skyld.
Vas fra ende til annen. Karlsen og Dempsey udugelige, men Rekdal skulle jeg gjerne ha sett kunne fortsatt. Da hadde klubben vært et helt annet sted enn å kjempe for å overleve i Obos. Og muren mot Mexico spiller jo ingen rolle, Biden sørger for at migrantene kommer inn i enorme mengder uavhengig av den.

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Ramsland får ikke ny kontrakt ser det ut til. Noe jeg synes er rart når vi skal spille OBOS også neste sesong (99.5% sikkert).

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

CrimsonKing skrev: fre nov 12, 2021 2:44 pm Ramsland får ikke ny kontrakt ser det ut til. Noe jeg synes er rart når vi skal spille OBOS også neste sesong (99.5% sikkert).
CrimsonKing skrev: fre nov 12, 2021 2:44 pm Ramsland får ikke ny kontrakt ser det ut til. Noe jeg synes er rart når vi skal spille OBOS også neste sesong (99.5% sikkert).
Ramsland og Adeleke ut. Mens Cresswell ikke regnes som spiss. Betyr det at vi skal hente to superspisser alá Holtan og N’Doye..?

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Bjørkan blir ikke ny Sportssjef likevel.

Corvus

Legg inn av Corvus »

CrimsonKing skrev: fre nov 12, 2021 2:44 pm Ramsland får ikke ny kontrakt ser det ut til. Noe jeg synes er rart når vi skal spille OBOS også neste sesong (99.5% sikkert).
Igrunnen litt rart ja. Mulig han krevde høy lønn. Han er jo en middels spiss i Obos, og fortjener ikke mer enn middels lønn. 7 mål på 28 kamper er meget svakt.

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Corvus skrev: tor nov 18, 2021 10:09 pm
CrimsonKing skrev: fre nov 12, 2021 2:44 pm Ramsland får ikke ny kontrakt ser det ut til. Noe jeg synes er rart når vi skal spille OBOS også neste sesong (99.5% sikkert).
Igrunnen litt rart ja. Mulig han krevde høy lønn. Han er jo en middels spiss i Obos, og fortjener ikke mer enn middels lønn. 7 mål på 28 kamper er meget svakt.
Han kunne vært fin å ha i stallen i OBOS, men scorer ikke nok til å forsvare fast plass på laget. Og han er ikke ES-materiale - så det er nok smartere å satse på å utvikle en som har potensial til å bli god nok + pluss kjøpe en som allerede har ganske bra nivå.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Kampen om kvalikspillet!

5: Sogndal 38-32 (+6) 41
6: KFUM 41-43 (-2) 40
7: Åsane 42-51 (-9) 38
8: Sandnes Ulf 40-46 (-6) 37
9: START 56-56 (0) 36
10: Ranheim 53-55 (-2) 34
11: Bryne 40-44 (-4) 34

I morgen:
Sogndal-START
Sandnes Ulf-KFUM
Åsane-Stjørdals Blink
Ranheim-Bryne

Siste runde:
START-Sandnes Ulf
Ull/Kisa-Sogndal
KFUM-Jerv
Raufoss-Åsane
Fredrikstad-Ranheim
Bryne-Strømmen

Som foran de 2 siste landskampene nylig: i alle fall artig å leke med tanken om at vi er 2 seire unna opprykkskvalik :)

Med unntak av Sogndal har vi alle lagene på målforskjell- men vi er nok avhengig av å vinne begge de 2 siste- noe som blir vanskelig nok for et lag som ikke har vunnet 2 strake til nå i år!

Så kan der diskuteres hvor mye vi har å stille opp i om vi skulle havne topp 6- men havner vi der er det bare å kjøre på :-)

*Kamp 1 kan fort bli en ny kamp mot Sogndal- og slår vi dem i morgen kan vi like godt gjøre det om noen uker!
*Kampen mot nr.4 på tabellen blir vel i Fredrikstad mot laget som vant 6-2 på Sør Arena! Men i motsetning til mot f.eks Jerv og Aalesund på bortebane- så tok vi poeng i Fredrikstad!
*I en eventuell kamp mot nr.3 på tabellen vil nok en bortekamp mot Jerv være å foretrekke fremfor Aalesund- så mtp. en slik kamp om noen uker er det nok best at AAFK går rett opp så vi slipper dem.

Kommer vi såpass langt som til ES-playoff vil det muligens være å foretrekke at ustabile Mjøndalen vingler seg til 14-plassen fremfor et Brann-lag som i kraft av sin størrelse fort kan mobilisere for fullt i siste forsøk på å holde plassen!


Av de andre laga foran oss kan KFUM få det tøft borte i Sandnes og deretter hjemme mot opprykksjagende Jerv.
Åsane hjemme mot Blink (som rett nok kjemper mot nedrykk) samt borte mot Raufoss uten noe å spille for kan bli verre å ta igjen!

Og så er det "en viss sjanse" for at alt ryker ved at vi taper i Sogndal i morgen.

KåreK

Legg inn av KåreK »

Start prøver seg igjen på Vålerengas Udahl, men tipper han ikke ønsker seg et steg ned når han har vist målsnik egenskaper i eliteserien.

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Sesongen er endelig avgjort og abonnementet på Discovery+ kan sies opp for denne gang. Alt i alt er jeg fornøyd med resultatet.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

1-1 og sesongen er dermed "ferdigspilt"

Veldig kjedelig- men også "greit nok"- for med 1-1 i Sogndal ble det klart: Start klarte ikke å vinne 2 kamper på rad i denne divisjonen (!)- og da er det ikke rart at vi ender som et middels 1.divisjonslag!

Med seier hadde fortsatt topp 6 vært mulig- men realistisk sett hadde det nok blitt for tøft å rade opp med mange seire etter hverandre- noe som hadde krevdes på en eventuell retur tilbake til ES!

Så nå regner jeg med at jobben med å fremstå i en Helt annen utgave 2022 er i gang allerede i kveld!

For at IK Start nå ender opp midt på tabellen i 1.divisjon: det er totalt uakseptabelt!
Enkelt og greit- det er ikke her vi skal høre hjemme!

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Ikke 2 seire på rad for Start i årets 1.divisjon- så da får jeg poste 2 innlegg på rad i denne tråden i det minste ;)

Til tross for en ubetydelig kamp hjemme mot Sandnes Ulf (for vår del i alle fall)- så håper jeg jo at Start tar denne!

Da kan vi slå to fluer i en smekk:
* Ved å vinne serieåpningen til våren vil vi da ha vunnet 2 strake kamper i 1.divisjon 😉
* Og så starter vel sesongen med 4.runde i cupen borte mot nettopp Sandnes Ulf- så 2 strake mot klubben som har hentet mang en Start-spiller hadde vært fint :)

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Ramsland ferdig i klubben etter sesongen. Jeg forstår det jo, men synes det er spesielt trist. Lokal spiller, som har vokst opp med å gå på stadion og som står for det største øyeblikket i klubben i min levetid. Så har han, i likhet med hver eneste annen person som har mottatt lønn fra IK Start, ikke levert som forventet i lange perioder.

Jeg skjønner at han kanskje ikke var interesster i å gå kraftig ned i lønn, og da er det muligens en fornuftig avgjørelse å gå hver til sitt. Men det kommer til å gjøre fryktelig vondt dersom han lykkes et annet sted, samtidig som jeg virkelig unner han det.

Nei det her var kjedelig. Takk for innsatsen, og lykke til videre .

Ruginho

Legg inn av Ruginho »

Fascinerende hvor mange avgjørelser Tjelmeland klarer å ta som er imot fansens meninger.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Ruginho skrev: lør nov 27, 2021 2:07 pm Fascinerende hvor mange avgjørelser Tjelmeland klarer å ta som er imot fansens meninger.
Rent økonomisk så har vi i alle fall et mer bærekraftig lønnsbudsjett fra 1.1.22 med Adeleke, Jørgensen, Deumland og Ramsland ut. Da er det vel ingen igjen fra SED 1.0?

Og siden Jørgensen er på vei ut, må jeg benytte anledningen til å trekke frem hvor enormt skuffende han har vært. Topp ti (kanskje fem) verste signeringer for oss dersom en tar med lønn og forventninger til hva han skulle bidra med. Enormt skuffende.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Yourexperiencemaydif skrev: lør nov 27, 2021 2:31 pm
Ruginho skrev: lør nov 27, 2021 2:07 pm Fascinerende hvor mange avgjørelser Tjelmeland klarer å ta som er imot fansens meninger.
Rent økonomisk så har vi i alle fall et mer bærekraftig lønnsbudsjett fra 1.1.22 med Adeleke, Jørgensen, Deumland og Ramsland ut. Da er det vel ingen igjen fra SED 1.0?

Og siden Jørgensen er på vei ut, må jeg benytte anledningen til å trekke frem hvor enormt skuffende han har vært. Topp ti (kanskje fem) verste signeringer for oss dersom en tar med lønn og forventninger til hva han skulle bidra med. Enormt skuffende.
SED 1.0?

Ruginho

Legg inn av Ruginho »

Nå som siste serierunde går på TVet ved siden av meg her så benytter jeg muligheten til å kladde ned noen tanker om prosjektet til Start.

Jeg liker ikke prinsippene Tjelmeland prøver å innføre. Jeg foretrekker en keeper som er flink til å redde skudd. Jeg foretrekker midtstoppere som stanger unna. Jeg foretrekker tekniske og hurtige spillere fremover og jeg elsker presise langpasninger og spillvendinger. Det jeg har sett av Start i år har vært klumsing i forsvar, støttepasninger fra midtbanen og angrepsspillere som ikke har krefter eller evner til å behandle når de endelig får den. Ligaens beste keeper har blitt benket, ligaens beste midtbaneanker blir benket og en av ligaens beste spisser får ikke lov å fortsette i klubben. Jeg irriterer meg også over klippekortene til Tønnesen og Valsvik fullstendig uavhengig av hva de leverer i kamp.

Likevel er jeg glad for at Tjelmeland ikke har blitt sparket. Start (Kjetil Aasen) har valgt sin mann og står fast ved han. Han får tid til å sette sin stil i laget og han får antagelig midlene som trengs for å forsterke der det er nødvendig. Jeg tror at dette kan bli et bra lag under Tjelmeland, men tålmodigheten min er fullstendig tynnslitt og 5 kamper ut i neste sesong kan jeg meget vel ønske hodet hans på et fat. Det kan forsåvidt også skje i Februar.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Sodajr skrev: lør nov 27, 2021 2:40 pm
Yourexperiencemaydif skrev: lør nov 27, 2021 2:31 pm
Ruginho skrev: lør nov 27, 2021 2:07 pm Fascinerende hvor mange avgjørelser Tjelmeland klarer å ta som er imot fansens meninger.
Rent økonomisk så har vi i alle fall et mer bærekraftig lønnsbudsjett fra 1.1.22 med Adeleke, Jørgensen, Deumland og Ramsland ut. Da er det vel ingen igjen fra SED 1.0?

Og siden Jørgensen er på vei ut, må jeg benytte anledningen til å trekke frem hvor enormt skuffende han har vært. Topp ti (kanskje fem) verste signeringer for oss dersom en tar med lønn og forventninger til hva han skulle bidra med. Enormt skuffende.
SED 1.0?
Start En Drøm, versjon 1. Mareritt, som det også kan kalles.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Ruginho skrev: lør nov 27, 2021 3:34 pm Nå som siste serierunde går på TVet ved siden av meg her så benytter jeg muligheten til å kladde ned noen tanker om prosjektet til Start.

Jeg liker ikke prinsippene Tjelmeland prøver å innføre. Jeg foretrekker en keeper som er flink til å redde skudd. Jeg foretrekker midtstoppere som stanger unna. Jeg foretrekker tekniske og hurtige spillere fremover og jeg elsker presise langpasninger og spillvendinger. Det jeg har sett av Start i år har vært klumsing i forsvar, støttepasninger fra midtbanen og angrepsspillere som ikke har krefter eller evner til å behandle når de endelig får den. Ligaens beste keeper har blitt benket, ligaens beste midtbaneanker blir benket og en av ligaens beste spisser får ikke lov å fortsette i klubben. Jeg irriterer meg også over klippekortene til Tønnesen og Valsvik fullstendig uavhengig av hva de leverer i kamp.

Likevel er jeg glad for at Tjelmeland ikke har blitt sparket. Start (Kjetil Aasen) har valgt sin mann og står fast ved han. Han får tid til å sette sin stil i laget og han får antagelig midlene som trengs for å forsterke der det er nødvendig. Jeg tror at dette kan bli et bra lag under Tjelmeland, men tålmodigheten min er fullstendig tynnslitt og 5 kamper ut i neste sesong kan jeg meget vel ønske hodet hans på et fat. Det kan forsåvidt også skje i Februar.
Jeg deler mesteparten av dine tanker. Bortsett fra at jeg sikkert ønsker meg hodet hans på et fat etter 24 minutter når vi ligger under 1-0 mot Levangerkameratene etter å ha gitt bort ballen i egen fem meter i et blodfattig forsøk på å spille seg ut. Og så kommer jeg til å besinne meg og ønske han med videre, før jeg gjentar det samme neste uke osv ad nauseam.

Vi har for øvrig sluppet inn 59 mål i årets OBOS. Det er nesten på nivå med våre svakeste sesonger i ES. Helt spinnvilt.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Jeg sjekket, og det er faktisk verre en våre siste utskeileser i ES. Jeg gjentar: helt spinnvilt og aldeles forkastelig. Visstnok kurante spillere som Tønnesen, han backen fra Brann som har gjort så lite inntrykk at jeg ikke kommer på navnet i farta, Robstad, Bergan osv burde faktisk skamme seg.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Yourexperiencemaydif skrev: lør nov 27, 2021 2:31 pm
Ruginho skrev: lør nov 27, 2021 2:07 pm Fascinerende hvor mange avgjørelser Tjelmeland klarer å ta som er imot fansens meninger.
Rent økonomisk så har vi i alle fall et mer bærekraftig lønnsbudsjett fra 1.1.22 med Adeleke, Jørgensen, Deumland og Ramsland ut. Da er det vel ingen igjen fra SED 1.0?

Og siden Jørgensen er på vei ut, må jeg benytte anledningen til å trekke frem hvor enormt skuffende han har vært. Topp ti (kanskje fem) verste signeringer for oss dersom en tar med lønn og forventninger til hva han skulle bidra med. Enormt skuffende.
Jørgensen har vært en flopp av dimensjoner ja. Flott å bli kvitt ham og den høye lønnen. Synd at Deumeland forsvinner. Ramsland har vel fått vist at han ikke engang holder godt Obosnivå. Står vel da faktisk uten spisser i klubben. Chresswell er vel lånt inn? Bidrar uansett lite.
Mye som må ordnes i denne klubben. Som vanlig. En god spiss samt å få fikset det katastrofale forsvaret er en god plass å begynne.
Og om ikke Tjelmeland får satt mer preg på denne laget neste sesong så varer han ikke lenge.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Yourexperiencemaydif skrev: lør nov 27, 2021 6:39 pm
Ruginho skrev: lør nov 27, 2021 3:34 pm Nå som siste serierunde går på TVet ved siden av meg her så benytter jeg muligheten til å kladde ned noen tanker om prosjektet til Start.

Jeg liker ikke prinsippene Tjelmeland prøver å innføre. Jeg foretrekker en keeper som er flink til å redde skudd. Jeg foretrekker midtstoppere som stanger unna. Jeg foretrekker tekniske og hurtige spillere fremover og jeg elsker presise langpasninger og spillvendinger. Det jeg har sett av Start i år har vært klumsing i forsvar, støttepasninger fra midtbanen og angrepsspillere som ikke har krefter eller evner til å behandle når de endelig får den. Ligaens beste keeper har blitt benket, ligaens beste midtbaneanker blir benket og en av ligaens beste spisser får ikke lov å fortsette i klubben. Jeg irriterer meg også over klippekortene til Tønnesen og Valsvik fullstendig uavhengig av hva de leverer i kamp.

Likevel er jeg glad for at Tjelmeland ikke har blitt sparket. Start (Kjetil Aasen) har valgt sin mann og står fast ved han. Han får tid til å sette sin stil i laget og han får antagelig midlene som trengs for å forsterke der det er nødvendig. Jeg tror at dette kan bli et bra lag under Tjelmeland, men tålmodigheten min er fullstendig tynnslitt og 5 kamper ut i neste sesong kan jeg meget vel ønske hodet hans på et fat. Det kan forsåvidt også skje i Februar.
Jeg deler mesteparten av dine tanker. Bortsett fra at jeg sikkert ønsker meg hodet hans på et fat etter 24 minutter når vi ligger under 1-0 mot Levangerkameratene etter å ha gitt bort ballen i egen fem meter i et blodfattig forsøk på å spille seg ut. Og så kommer jeg til å besinne meg og ønske han med videre, før jeg gjentar det samme neste uke osv ad nauseam.

Vi har for øvrig sluppet inn 59 mål i årets OBOS. Det er nesten på nivå med våre svakeste sesonger i ES. Helt spinnvilt.
Det er faktisk 9-10 mål mer en de to lagene som rykket ned. Helt utrolig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»