Kamptråd Rosenborg - Sandefjord

Svar
Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Kamptråd Rosenborg - Sandefjord

Legg inn av newsflash »

Rosenborg - Sandfjord

🏆: Eliteserien, 6. serierunde
📅: 16.05.2022
🕕: 18:00
🏟️: Lerkendal Stadion, Trondheim
📺: TV2 Play, Eurosport 1
🚨:

Tabellen:
NrLagKVUTMFP
12.Sandefjord520310-916
13.Rosenborg51314-6-26

Innbyrdes oppgjør i Eliteserien siden 1948/49
RosenborgUavgjortSandefjordMF
153044 - 12

Da er det drøye to døgn til at Rosenborg inviterer Sandefjord til kamp på det som tradisjonelt er en festaften på Lerkendal, den tradisjonsrike 16 mai kampen. Og jeg antar vi i løpet av kort tid kan lese om at Rekdal melder at de har hatt en god treningsuke, da med særlig fokus på oppvarming.

En skal ikke se bort i fra at det bikker 20 000 på tribunen, til tross for at det ikke blir spådd alt for mange plussgrader. Det skaper en bra ramme rundt kampen, og selv om Rosenborg ikke akkurat har levert det som kan kalles festfotball frem til nå, så blir det fest på Lerkendal.

Ellers så meldes det om at både Vecchia og Tagseth er tilbake etter sykdom, antar begge går inn i førsteelveren.

I forhold til Sandefjord så har de levert heller variabelt i år de også, fra 5-0 mot godset, til å deretter tape 0-3 mot Ham Kam i runden etter.

Både tabellen og lagenes form tilsier dermed en heller jevn kamp, men det er jo slik at 16. mai kampen skal vinnes på Lerkendal. Slik at gutta kan gå med hodet hevet i borgertoget 17 mai. Skjer det i år? Nja, tror faktisk det :)

God kamp!

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Skal radarparet Rekerull/Frigård sikre hele Norges RBK en strålende 17. mai? Jeg tviler, 0-2.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Jevnt og spennende mellom to bunnlag.

Bohemis

Legg inn av Bohemis »

newsflash skrev: lør mai 14, 2022 10:42 am I forhold til Sandefjord så har de levert heller variabelt i år de også, fra 5-0 mot godset, til å deretter tape 0-3 mot Ham Kam i runden etter.
Du har rett i at vi presterer heller variabelt, men disse to kampene skjedde altså i motsatt rekkefølge. Noe som muligens tilsier at vi er gode på å reise oss etter tap der vi slipper inn 3. Hvordan gikk det i forrige kamp spør du? Jo, 1-3 mot Vålerenga. God kamp.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Sandefjord er først og fremst en by for håndball og gammel nostalgi om hvalfangst. De har ingenting med å ødelegge stemningen i et 17. Mai-tog her oppe. At de i det hele tatt prøver er jo umoralsk.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Nåja. Vi kan godt ryke på en ny smell her. Faktisk har vi en ikke helt god statistikk på 16. mai. Før 2004 tapte vi bare 1 kamp 16. mai. Etter tapet i 2004 - som kom mot Molde - har vi følgende statistikk 16. mai på Lerkendal: 7 seire, 2 uavgjort og hele 6 tap. Tapene har kommet mot Haugesund x 2, Tromsø, Stabæk, Hønefoss og Viking. Gitt hvor elendige vi har vært i år, at vi ofte (dette har jeg ikke en statistikk på, men jeg føler det ofte er sånn) gjør det dårlig når klubben får nesten fylt opp stadion, og at spillerne for ente gang lover floskler som "revansje", blø for drakta osv., så vil jeg si sjansen for poengtap er 50 %.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

trønderen skrev: lør mai 14, 2022 4:58 pm Nåja. Vi kan godt ryke på en ny smell her. Faktisk har vi en ikke helt god statistikk på 16. mai. Før 2004 tapte vi bare 1 kamp 16. mai. Etter tapet i 2004 - som kom mot Molde - har vi følgende statistikk 16. mai på Lerkendal: 7 seire, 2 uavgjort og hele 6 tap. Tapene har kommet mot Haugesund x 2, Tromsø, Stabæk, Hønefoss og Viking. Gitt hvor elendige vi har vært i år, at vi ofte (dette har jeg ikke en statistikk på, men jeg føler det alltid er sånn) gjør det dårlig når klubben får nesten fylt opp stadion, og at spillerne for ente gang lover floskler som "revansje", blø for drakta osv., så vil jeg si sjansen for poengtap er 50 %.
Ikke oppløftende. Jeg er optimist og setter den på 30%.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

I følge adressa så er Holse ute av førsteelveren dersom en skal legge formasjonstreningen til grunn. Da antar jeg vi får en lagoppstilling som ligner på dette:

André Hansen

Sam Rogers - Markus Henriksen - Pavle Vagic

Erlend Reitan - Olaus Skarsem - Tobias Børkeeiet - Victor Jensen - Edvard Tagseth

Noah Holm - Stefano Vecchia

trønderen

Legg inn av trønderen »

Det er enormt mye feil med formasjonen der. Men skal man først spille med vingbacker og en taktikk der det meste handler om å slå innlegg, er det jo helt fullstendig sjanseløst å plassere vår beste vingback, med den beste innleggsfoten, på benken. Jeg liker Tagseth, og han har ikke gjort seg helt bort som vingback, men helt ærlig, Pereira er mye bedre.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Spennende kamp mellom to jevne lag ⚽🐥✨🦆🚲💣

qbah

Legg inn av qbah »

Over 17 000 solgte billetter per nå.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

trønderen skrev: lør mai 14, 2022 10:26 pm Det er enormt mye feil med formasjonen der. Men skal man først spille med vingbacker og en taktikk der det meste handler om å slå innlegg, er det jo helt fullstendig sjanseløst å plassere vår beste vingback, med den beste innleggsfoten, på benken. Jeg liker Tagseth, og han har ikke gjort seg helt bort som vingback, men helt ærlig, Pereira er mye bedre.
Pereira er for dårlig defensivt. Vagic ble brukt som rundingsbøye mot Godset, og fikk absolutt ingen hjelp av Pereira. Tagseth er bedre defensivt, derfor velges han 10 av 10 ganger av Rekdal.

Men ja, det svekker oss fremover (så lenge planen er å satse på innlegg).

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

newsflash skrev: lør mai 14, 2022 11:29 pm
trønderen skrev: lør mai 14, 2022 10:26 pm Det er enormt mye feil med formasjonen der. Men skal man først spille med vingbacker og en taktikk der det meste handler om å slå innlegg, er det jo helt fullstendig sjanseløst å plassere vår beste vingback, med den beste innleggsfoten, på benken. Jeg liker Tagseth, og han har ikke gjort seg helt bort som vingback, men helt ærlig, Pereira er mye bedre.
Pereira er for dårlig defensivt. Vagic ble brukt som rundingsbøye mot Godset, og fikk absolutt ingen hjelp av Pereira. Tagseth er bedre defensivt, derfor velges han 10 av 10 ganger av Rekdal.

Men ja, det svekker oss fremover (så lenge planen er å satse på innlegg).
Pereira er vår beste spiller offensivt. Krise å benke ham.

At Vagic var rundingsbøyle er han egen feil. Han skulle stått bredere og ikke stått og holdt Henriksen i handa kampen gjennom.

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

trønderen skrev: lør mai 14, 2022 10:26 pm Det er enormt mye feil med formasjonen der. Men skal man først spille med vingbacker og en taktikk der det meste handler om å slå innlegg, er det jo helt fullstendig sjanseløst å plassere vår beste vingback, med den beste innleggsfoten, på benken. Jeg liker Tagseth, og han har ikke gjort seg helt bort som vingback, men helt ærlig, Pereira er mye bedre.
Du må i det minste korrigere det siste der "mye bedre", til "mindre dårlig"

trønderen

Legg inn av trønderen »

ballee skrev: søn mai 15, 2022 1:42 am
trønderen skrev: lør mai 14, 2022 10:26 pm Det er enormt mye feil med formasjonen der. Men skal man først spille med vingbacker og en taktikk der det meste handler om å slå innlegg, er det jo helt fullstendig sjanseløst å plassere vår beste vingback, med den beste innleggsfoten, på benken. Jeg liker Tagseth, og han har ikke gjort seg helt bort som vingback, men helt ærlig, Pereira er mye bedre.
Du må i det minste korrigere det siste der "mye bedre", til "mindre dårlig"
Kan gi deg rett i det.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

trønderen skrev: lør mai 14, 2022 10:26 pm Det er enormt mye feil med formasjonen der. Men skal man først spille med vingbacker og en taktikk der det meste handler om å slå innlegg, er det jo helt fullstendig sjanseløst å plassere vår beste vingback, med den beste innleggsfoten, på benken. Jeg liker Tagseth, og han har ikke gjort seg helt bort som vingback, men helt ærlig, Pereira er mye bedre.
Pereira er definitivt ikke bedre bakover på banen. Har dessverre vist seg sjanseløs defensivt. Motorvei for motstander på den sida.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

1-1

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

FranciscoM skrev: lør mai 14, 2022 11:34 pm
newsflash skrev: lør mai 14, 2022 11:29 pm
trønderen skrev: lør mai 14, 2022 10:26 pm Det er enormt mye feil med formasjonen der. Men skal man først spille med vingbacker og en taktikk der det meste handler om å slå innlegg, er det jo helt fullstendig sjanseløst å plassere vår beste vingback, med den beste innleggsfoten, på benken. Jeg liker Tagseth, og han har ikke gjort seg helt bort som vingback, men helt ærlig, Pereira er mye bedre.
Pereira er for dårlig defensivt. Vagic ble brukt som rundingsbøye mot Godset, og fikk absolutt ingen hjelp av Pereira. Tagseth er bedre defensivt, derfor velges han 10 av 10 ganger av Rekdal.

Men ja, det svekker oss fremover (så lenge planen er å satse på innlegg).
Pereira er vår beste spiller offensivt. Krise å benke ham.

At Vagic var rundingsbøyle er han egen feil. Han skulle stått bredere og ikke stått og holdt Henriksen i handa kampen gjennom.
Hans egen feil, ja? Interessant tilnærming. Du tenker fotball utøves best individuelt? At man slett ikke skal å bidra til medspillere lykkes? Uenig gitt.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

DuncanE skrev: søn mai 15, 2022 2:22 am
FranciscoM skrev: lør mai 14, 2022 11:34 pm
newsflash skrev: lør mai 14, 2022 11:29 pm

Pereira er for dårlig defensivt. Vagic ble brukt som rundingsbøye mot Godset, og fikk absolutt ingen hjelp av Pereira. Tagseth er bedre defensivt, derfor velges han 10 av 10 ganger av Rekdal.

Men ja, det svekker oss fremover (så lenge planen er å satse på innlegg).
Pereira er vår beste spiller offensivt. Krise å benke ham.

At Vagic var rundingsbøyle er han egen feil. Han skulle stått bredere og ikke stått og holdt Henriksen i handa kampen gjennom.
Hans egen feil, ja? Interessant tilnærming. Du tenker fotball utøves best individuelt? At man slett ikke skal å bidra til medspillere lykkes? Uenig gitt.
Du har selvsagt rett i at det er kollektivt. Pereira har faktisk liten til ingen skyld defensivt for kampen i Drammen. Han står på Vilsvik som er hans mann hele kampen. Problemet oppstår i at Jensen ikke følger sin indreløper som får plass uttafor Vagic og bak pereira. Franc har rett i at her må Vagic stå bredere slik at han kan ta over denne når løpet kommer, men det er noe som skjer i overgangen der som ødelegger for oss 6-7 ganger. Jensen slipper mann, men kommuniserer ikke med Vagic slik at han tar over. Det er ikke spesielt fotballklokt av Vagic heller da, han stå bakerst og ser alt foran seg, så han bør ta avgjørelsen selv der og varsle Jensen. Men han fremstår usikker, og han står alt for sentralt.

Sånn sett fortjener ikke Pereira å bli benket, og skal vi ikke angripe hjemme mot Sandefjord på 16mai, så vet jeg ikke når vi skal. Det går feil vei med reka. Siste nå var "at vi må bli stabile bak først, så får angrepspillet komme seinere." Da vinner vi ikke mange kamper.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Folk_flesk skrev: lør mai 14, 2022 4:43 pm Sandefjord er først og fremst en by for håndball og gammel nostalgi om hvalfangst.
I motsetning til Trondheim, som er en by for vintersport og gammel nostalgi om fotball?

qbah

Legg inn av qbah »

Tjaaah skrev: søn mai 15, 2022 5:34 am
Folk_flesk skrev: lør mai 14, 2022 4:43 pm Sandefjord er først og fremst en by for håndball og gammel nostalgi om hvalfangst.
I motsetning til Trondheim, som er en by for vintersport og gammel nostalgi om fotball?
Hallo, dette er under beltestedet.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

rbk er bare en skygge av seg selv. Var litt mer tak i trønderne før SI. Er overbevist at Reka er undercover ,jobber for å få de ned i Obos.

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

Kongemannen skrev: søn mai 15, 2022 10:47 am rbk er bare en skygge av seg selv. Var litt mer tak i trønderne før SI. Er overbevist at Reka er undercover ,jobber for å få de ned i Obos.
Trønderne har de blitt kalt ja de siste åra selv om det knapt har vært trøndere på laget. I dag er det faktisk noen skikkelige trøndere på laget. Men fremdeles alt for mye daukjøtt fra andre deler av landet , eller alle dvaskingene fra sør Sverige og Danmark som Hareide absolutt skulle hente opp

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Er morsomt når RBK med Reka ved roret skal prøve å føre kamper, det går ikke så veldig bra fordi han har ingen plan for det! Vært det samme i alle klubber han har vært i, god på den destruktive delen av fotballen og å ligge å forsvare seg med kontringer og lange baller som eneste offansive trekk, men den feiende flotte offansive fotballen med en plan ligger ikke i hans natur og derfor skjønner ikke jeg hvordan han kunne få jobben. Troppen er ikke bygget for formasjonen/spillestilen Rekdal har valgt og vill ta lang tid for å få den tilpasset når man endrer totalt istede for se hva man har å jobbe med å legge opp etter det.

Denne kampen kan ende alle veier, tror det blir gjevnt med få målsjanser begge veier og den som har litt flaks trekker det lengste strået

startelver

Legg inn av startelver »

Hvis ikke RBK vinner denne heller kan dere pakke sammen bagen!

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Tjaaah skrev: søn mai 15, 2022 5:34 am
Folk_flesk skrev: lør mai 14, 2022 4:43 pm Sandefjord er først og fremst en by for håndball og gammel nostalgi om hvalfangst.
I motsetning til Trondheim, som er en by for vintersport og gammel nostalgi om fotball?
Ja, men kan bli rent nostalgisk på tre og et halvt år. Skjønner deg godt jeg, da spilte jo Brann enda i Eliten. Brann var fotball. Og de hadde enda nachspiel på Stadion, kokain, sex med tenåringsjenter i boblebad, seksuelle trakasseringer samt masseoppsigelser av spillere til gode ;)

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

DuncanE skrev: man mai 16, 2022 1:05 am Ja, men kan bli rent nostalgisk på tre og et halvt år. Skjønner deg godt jeg, da spilte jo Brann enda i Eliten. Brann var fotball. Og de hadde enda nachspiel på Stadion, kokain, sex med tenåringsjenter i boblebad, seksuelle trakasseringer samt masseoppsigelser av spillere til gode ;)
Sukk, dere henger virkelig ikke med i tiden der oppe, nei. Mannsjåvinismen formelig renner over.

Her i vakre, fremoverlente og moderne Bergen er det selvsagt toppserien som gjelder nå.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Tjaaah skrev: man mai 16, 2022 1:07 am
DuncanE skrev: man mai 16, 2022 1:05 am Ja, men kan bli rent nostalgisk på tre og et halvt år. Skjønner deg godt jeg, da spilte jo Brann enda i Eliten. Brann var fotball. Og de hadde enda nachspiel på Stadion, kokain, sex med tenåringsjenter i boblebad, seksuelle trakasseringer samt masseoppsigelser av spillere til gode ;)
Sukk, dere henger virkelig ikke med i tiden der oppe, nei. Mannsjåvinismen formelig renner over.

Her i vakre, fremoverlente og moderne Bergen er det selvsagt toppserien som gjelder nå.
Ahh, nettopp. Så JAR fikk så hårtustene flagret tidligere i dag.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

DuncanE skrev: man mai 16, 2022 1:12 am Ahh, nettopp. Så JAR fikk så hårtustene flagret tidligere i dag.
Nevnte selvsagt ikke toppserien på grunn av resultatene, men min brennende interesse for likestilling og nå kvinnefotball, hehe.

Men det var en bonus, ja.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Tjaaah skrev: man mai 16, 2022 1:14 am
DuncanE skrev: man mai 16, 2022 1:12 am Ahh, nettopp. Så JAR fikk så hårtustene flagret tidligere i dag.
Nevnte selvsagt ikke toppserien på grunn av resultatene, men min brennende interesse for likestilling og nå kvinnefotball, hehe.

Men det var en bonus, ja.
Skjønner. Har du overvært mange av disse toppseriedystene på Stemmemyren? Mtp ditt nyetablerte, glohete, engasjement.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»