***Disco Funk Tråden***

Svar
The Kwames

Re: ***Disco Funk Tråden***

Legg inn av The Kwames »

startelver skrev: ons jul 28, 2021 4:21 pm Hehe, anything goes right ? YEEEEEEEEEEEEEEEESSSS LETS PARTY


Passer godt med denne og da..jeg som trodde de var ett svart funk band



The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

startelver skrev: fre sep 17, 2021 12:50 pm Over til noe helt annet

Merkeligt når jeg hører den så tenker jeg på Adeva i samme perioden
hvorfor vet jeg ikke...samme det
--

--


The Kwames

startelver

Legg inn av startelver »

Det var jo samme stemme, Adeva. Veldig likt ja. Og begge er vel fra 90-tallet, mulig den ene har blitt inspirert av den andre ;)

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Tar ett lite dokumentarisk tilbakeblikk på disse 3
Jody Watley,Howard Hewett og Jeffrey Daniel
eller bandet Shalamar som vel oppsto rundt 1976/77
Jody Watley er mange som har spurt meg om,hvor hun kom ifra
vel hun danset jo mye under det populære programmet"Soul Train" som gikk i herrens mange år
ved siden av nettopp Jeffrey Daniel,mens Howard kom rett og slett med som en meget god sanger
samt en masse konflikter ved siden av da

Uansett nå skal jeg ikke linke til en hel haug med sanger,men dere kan kikke på dokumentaren Unsung

For min del var jo absolutt Jody sexy da..He!He! kan ta en sånn Top Of The Pops her da,med den gang ektemannen
Andre Cymone på trommer


--
Og her dokumentaren
--


The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Fra supergruppa mi Shalamar,som til slutt gikk rett i dass utover,men ingen orginalmedlemmer til slutt,til noe helt annet,en artist som solgte hakka møkk,men som satt igjen med stort sett nada/ingenting..i 1982 hadde D Train gitt ut sitt electro/funk album med singelen "You're The One For Me"..og inngangen til 1983 ble jo dominert av breakdance bildet,og videre filmer som kom.
En dame kom inn i sjangeren Electro/Freestyle/Funk/Disco var Brenda Shannon Greene (1958-) eller bare Shannon,som skulle virkelig definere electrobølgen,som på sett og vis skulle definere hele 80-tallet i forskjellige varianter
Jeg legger ut en heller dårlig lydkvalitetsmessig dokumentar,men jeg skal komplementere det med hennes største hits,som jeg digger den dag i dag..når jeg er skikkelig hyper og vil blåse ut litt på mine gamle dager
----

---------------------------------
Hennes største hits fra Shannon fra hennes første i 1983,til plateutgivelse i 1984
-

-

-

-

............................disse hentet fra hennes første plate i 1984,som selgte som hakka møkk "Let The Music Play"

så drar vi videre til 1985 og albumet "Do You Wanna Get Away"


-

-
så over til den siste plata som jeg har i min samling,selv om hun fortsatte karrieren herunder utgivelsen i 1986 "Love Goes All The Way"


-

-
Så dett var litt historie fra Shannon

The Kwames

startelver

Legg inn av startelver »

Husker godt Shalamar ja.


Britiske Tina Charles prøvde seg som discoartist på 70-tallet. De beste forsøkene hennes var vel disse. Ikke det helt store og kanskje litt pinlige opptredener men hører med til discohistorien selvsagt. Damen hadde ihvertfall en fantastisk stemme.








startelver

Legg inn av startelver »

Over til noe helt annet


The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Tenkte vi skulle dra på Party etter 1989,med Jazzie B og Soul II Soul kollektivet
og se om de er i liv lage,dessverre får vi ikke med i 2021 næmlig Lamya,hva skjedde med henne er en undersøkelse

Men her Caron Wheeler og historien bak,la jeg ut tidligere
Ha det gøy da,Pratet med Trevor Mosley...jepp Jazzie B i Soul II Soul
og om fremtidsplaner...og kan muligens bli noe soul med Funki System
så får vi se dat...koselig kar,enkel å snakke med
--


---
The Downtone Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Ska ta en av verdens beste texter nu....i 1980
--


The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Ble plutselig satt tilbake til noe som het snakke snukke musak musikk
--


The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Jepp! kom på det,det var ikke The Last Poets,eller The Fatback Band's "King Tim III" men denne karen som fant opp snakke musikk,i dag omtalt som Rap
--


The Kwames

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-60330415
Jeg tipper det snart kommer en dokumentar på Netflix.
En kort, hektisk og betydningsfull karriere.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

I stedet for å vente på en NetFlix Doku..kan vi ta en her,funker den
lurte på om ikke søstra Lynn Mabry,var med Parliament/Funkadelic..eller kordamene
Brides Of Funkenstein

Her er Dokuen




The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Glitrende og oppdage Betty Davis,selv for meg,fordi jeg trur ikke jeg finner noe av henne...og jeg begynner å skjønne hvorfor
Og jeg har en habil samling,men leiter jeg rundt kan det være noe connection
nærmeste er:OM det er hennes søster som er med her i denne konserten i 79,med damene i bakgrunnen
med Parliament/Funkadelic ...som ble introdusert på midten av 70-tallet under navnet
Brides Of Funkenstein

Så tilbake til linken som jeg ga en tommel for,og jeg la ut en doku om Betty Davis
Betty var født Betty Mabry,og hun hadde en søster...så her må investigation til om Lynn og Betty var søstre
Uansett her Brides LIVE i 79
---


The Kwames

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

The Kwames skrev: fre feb 11, 2022 12:02 pm I stedet for å vente på en NetFlix Doku..kan vi ta en her,funker den
lurte på om ikke søstra Lynn Mabry,var med Parliament/Funkadelic..eller kordamene
Brides Of Funkenstein
Takk for videoen!

Jeg tviler på om de er søstre, for i følge wiki er det 14 år og 2800 miles mellom dem.
Det første jeg hørte av henne var Nasty Gal da den kom ut i 75 og det var... Wow!
Jeg holder fortsatt det albumet svært høyt.
Kanskje mest fordi det er et av den håndfullen album som var med og formet musikksmaken min.
Another Mother Further, Exodus, Apostrophe, Dark Side Of The Moon og Bomber er noen av de andre jeg kommer på i farten.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Skal ikke lage så lang intro med 3 Låter fra Oliver Cheatham..jepp han het det
Husker mye av hans spilleliste fra tia rundt 1983-1985,en back up sanger og med Al Hudson's One Way
Mye spilt på platofon/Technics spillerne mine
så ut å dans og høre på fin vocal med dansebeat
--
Oliver Cheatham, Get Down Saturday Night (Funk 1983) Full HD !



gjort i senere år i mange versjoner
--
Oliver Cheatham, Bless The Ladies (Funk Vinyl 1983) Full HD !


--

Til slutt fra eminente Disco Injection Dance Label i Holland..fra 1985..remixed i 86

Oliver Cheatham - S.O.S. (Long 12 inch Version) HQsound



Oliver RIP! hærlig sanger og beat,ble backet up av hærlige musikere

The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Og her kommer en Kevorkian mix av Gospel sangeren Tramaine Hawkins i hærrens år 87,som ble godkjent av henne,for en stilig 12",så til poenget i "Fall Down"
--
Tramaine Hawkins - Fall Down [Extended Mix]
--


The Sofondas

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

En ting som er artigt,det ble produsert musikk videoer FØR Michael Jackson's "Thriller" men ble vel ikke så mye spilt på MTV før 83,vil jeg tru,og det kan man jo se da
på en annen side er det jo litt sjarmerende og da
ene musikkvideoen passer jo ikke helt inn da i denne..men pytt,pytt
vil tru Kashif,Paul Laurence III sto bak denne fra 1982 av Evelyn King i "Love Come Down"
--

---
Og året før i 1981,kanskje litt mer dance relatert til beaten,som sangen ovenfor da...med
Evelyn King i "I'm In Love"
sangstemme her,top notch...produksjon helt up in my head,alt stemmer med refreng og lyd,prod...bare artig første video da...men digg
--


The Sofondas

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Da var jeg på gang med Kashif produksjon,og gamle videoer,thank U My Lord,eller hva dog skal sies att Melba Moore,også med en nydelig sangstemme,i likhet med Evelyn King,aldri fattet min intresse før jeg fikk noen av begges album inn i kartoteket,begge var jo produkt av 70-tallet,og Melba spilte i filmen "Hair" i 78/79 fordi som husket den filmen
Kashif var målrettet å ta opp kampen mot Nile Rodgers eller og Narada Michael Walden...og det lyktes i noen år med hans kvasi,Handclaps Disco/Funk
så her hiver jeg på med litt til i gata om Kashif Production...om det går greit..og litt hva man finner av Videos osb...er no artig det da

i 1983 kom Melba Moore med denne "Keeping My Lover Satisfied" i dårlig kvalitet og musikk video,produsert av igjen Kashif
--


Og året før var det denne som hun slo igjennom på Disco/Funk markedet igjen med Kashif produksjon i 1982
med låta fra Melba Moore som het "Loves Coming At Cha"
--


Så man hører likheter både med Melba og Evelyn,men sant skal sies,Melba Moores album i 1981 var for meg ett must
vet ikke hvorfor,men den satt som bare det
Næmlig albumet "What A Woman Needs"
produsert av legendariske Gene Mc Fadden og John Whitehead...eller Mc Fadden/ Whitehead
og med så hærlige eminente musikere på det albumet fra 1981
ett album som gikk i glemmeboket..jeg tar noen låter her,mens jeg er inne på kjøret...elsker det 1981 albumet
----
Melba Moore - Let's Stand Together (Disco-Funk 1981)
-

----
Your Sweet Lovin'
-

----
What A Woman Needs tittel låten fra 1981 albumet
-

----
Take My Love
-

----
Melba Moore - Piece Of The Rock
-

----
og tar ennu en til..går det greit

Melba Moore - Let's Go Back To Lovin'
-


Sjekk denne playlisten da..huff derfor jeg ble Melba fan fra dette albumet i 1981
-------------

The Sofondas
https://www.discogs.com/release/303535- ... oman-Needs

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Må jo medgi i dag jeg smiler av opptaket til Melba Moore og "Loves Coming At Ya" fra 1982,ser ut som det er spilt inn på en tysk pub,som er mer intressert i tyske Sclagere...med ditto Tore Strømøy lignende look..sikkert fra Sat 1 eller hva de tyske kanalene het,dog hadde de en 3 timers sak i den tia mixa i hop disse tyske kanalene

The Sofondas

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Har mye av dette på LP-plater. Vel, egentlig fatteren sin salige blanding av gamle vinyler. Rock, Disco og Prima Vera :D

Trur'u Je Er Deilig - Prima Vera


Rasputin - Boney M.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Hvordan vi fixet I'm In Love av Evelyn King fra 1981
senere....hvis noen lurer på spørsmål,hvordan vi driver nu
let opp linker til Opolopo
Her vår versjon av av denne orginalen
--


ellers finner det mye fra oss her og der bare å søke CoolMillion
eller Opolopo

--



Om du trudde reunion og oppløste Daft Punk med Nile Rodgers..joda vi glemmer ikke 1980-tallet
hvor finner dere oss,vel Diva Radio bl.a
ellers kan en Trailer her være oss
--



The Sofondas

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Litt av hva vi mixer,opp mot Techno,for å bevare Oss,som liker disco på disco premisser
utelate så mye som mulig av skruing av musikk,men dra inn musikken,og artistene
Mixing gjør vi,men vi prøver å bevare identitenen så mye som mulig
selv om det kan være noe mere boggie eller boogie
i stedet for Wonderland

The Sofondas

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Her har du to funky låter til i samlingen:

Joystick (1983) - Dazz Band



Mr. Groove (1984) - One Way


The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Kjapp runde innom Beggars & Co under tidlig 80-talls UK's dance beat
Light Of The World,meget vennlig å ha i samlingene...men så det swinger
2 kjappe her
fra første album i 1982
---

Light Of The World-Check Us Out
-----
Og min favoritt fra samme og stort sett eneste plata
alltid flott bass spill,noen spørsmål om du liker det
--


The Sofondas

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Etter Light Of the World som jeg kommer tilbake til fra Beggars & Co,tar jeg ett album fra 1984
som rett og slett het Eugene Wilde,bakgrunns sanger fra før det med Tight Connection
men uansett albumet fra 1984...3 låter ut her
Chey,Chey Kule tar kun LP versjon
Personality holder koken
Og Marvin Gaye låta året etter omgjort på sin måte i begynnelsen på 1984..og albumet
her er musikerene
-----------
https://www.discogs.com/release/248646- ... gene-Wilde
---
så mine 3 låter fra dette underrated albumet fra herren....Opps! Up Side My Head
--

"Chey Chey Kule" liker kun album sangen som det er,ingen mix
--

"Personality" grei og flott extended
---
Og for Romance,jepp rett etter Marvin Gayes "Sexual Healing"
kom denne

"Gonna Get You Home Tonight"

Kuriositet vi har laget en sak om og nyinnspilling fra en annen låt
"Back For More"
svært så kvasi på disco gulvet sak


The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Tar alltid en tur innom franske Jeny Preston,for godt humør & sjarm,man kan trenge det av og til...her en mix fra henne
--


The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Noen Mixer passer bedre,særlig av enkelte sangere eller deromkring som får en bedre touch
Nå er M.Carey vældig bra sanger,mens JLo noe begrenset,men disse 2 mixene fresher opp 2 middelmådige singler
--
M.Carey

Og
J.Lo


The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Må legge inn ett par generasjoner etter oss i mix,min datter drar mye på reiser,og hun vet hva jeg liker og veninna Jeny i Frankrike er på mitt nivå,ei sjarmbombe
her atter en mix fra glade 80-tallet,det tåler vi
--


The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Kan legge denne ut før påsken,ymse med lyden og filming,men jeg er fan
her i en over 2,5 times konsert i Paris 2011,av bandmedlemmer jeg ser her...er Andy Allo Sang Gitar,Maceo Parker Sax,Sheilby James Vocal og John Blackwell på trommer
og Prince,fikk ikke med meg hvem som var på keyboard da
--


The Kwames

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»