***Disco Funk Tråden***

Svar
The Kwames

Re: ***Disco Funk Tråden***

Legg inn av The Kwames »

New York fødte Tom Browne,han med trompeten,som jobbet med Lonnie Smith og George Benson bl.a ga jo ut iallefall 2 plater som jeg datt av stolen av i tia 1979-82
Love Approach ble første kjøpet,og den inneholdt "Funkin'For Jamaica" og av en eller annen grunn,tok den fyr på Jamaica...særskilt der,men velkjent som bare det rundt omkring i verden,så for meg smalt den så inni mellomgulvet,med bass og avdøde Toni Smith på vokal..og her 2 flotte funky tips for dansegulvet
--

Tom Browne - Funkin' For Jamaica (feat Toni Smith RIP)
--

Tom Browne ~ Thighs High (Grip Your Hips & Move) 1980 Disco Purrfection Version

The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Kan jo være verdt å nevne Funk Sjefen George Clinton (aka Funkadelic/Parliament-P Funk All Stars)
vart 80 år 22 juli i sommer..tenk å glemme det

Her noe utvalg..ser space ut denne slags underlige video fra 1973
Funkadelic - Cosmic Slop (1973)
--

--------------------------------
Funkkollektivet her med klassikeren fra 1978 ,her i en konsert fra 1998,ser ikke Clinton,men Gary Shider (sang,Gitar) samt Bernie Worrell(Keyboard)
One Nation Under A Groove 1998
--

--------------------------------
til slutt 1979's Uncle Jam LP,her i en utvidet funk gitarrocka versjon på 15 min
Funkadelic - (Not Just) Knee Deep
--


The Kwames

startelver

Legg inn av startelver »

Fant noe snålt jeg ikke hadde hørt før. La Bionda Brothers.


startelver

Legg inn av startelver »

Enda mer :)


The Kwames

Legg inn av The Kwames »

startelver skrev: man okt 18, 2021 4:40 pm Enda mer :)

Tja! dette var da intressant,skulle nesten tru det var noe Italiensk inn i bildet

The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Ellers sikker noe som kunne ha gått inn her og der,men her i 1990,kunne sikkert gått under "Samples"
men låta til Innocence"Natural Thing" i 1990 var drivende bra med en flott musikk video,herunder sangerinnen Gee Morris
som vanlig er det mye bra under den Britiske dansescenen..og for ikke å glemme Jolley/Jolley & Harris som herjet som DJ/Mixere
og produserte for gudene vet hvem som ikke kravlet og gikk litt tilbake i tid
--
Innocence - Natural Thing (Elevation Mix) (Official Music Video)


The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Folkens!! etter Corona,er jeg sulteforet på å gå på konsert,tenkte å sjekke ut hvordan Jay Kay aka Jamiroquai høres ut i dag
i forhold til hvordan denne sprellende person og flotte bandet fungerer i dag,når en har pushet 50,da hans og bandet
gjorde fantastiske konserter som LIVE i Brasil i 97 som eksempel

Hva får vi servert...vel disco,jazz,fusion,funk i noe acid(syrete elementer)..selv om fyren har lagt på seg noe
så tenkte jeg å få sjekket hvordan det står til i denne konserten fra 2018 fra Stuttgart..og alle hitsa er med
med flott band,nydelige kordamer..og stemning her på 2 timer

Værsegod her servert
--


Her spillelista:
----------------------------
01. 00:00:59 Intro (Street Fighter)
02. 00:03:01 Shake It On
03. 00:10:13 Little L
04. 00:16:49 Use The Force
05. 00:24:52 Alright
06. 00:34:12 Light Years
07. 00:42:15 All Good In The Hood
08. 00:48:00 Space Cowboy
09. 01:00:50 Something About You
10. 01:06:31 Runaway
11. 01:14:38 Smile
12. 01:21:23 Cosmic Girl
13. 01:30:16 Travelling Without Moving
14. 01:43:19 Canned Heat
15. 01:50:18 Love Foolosophy
16. 02:00:01 Virtual Insanity



The Kwames

startelver

Legg inn av startelver »

Denne hører kanskje hjemme her ?


startelver

Legg inn av startelver »

Det første discobandet fra USA?


Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Disco Inferno er en av discoens høydepunkter
Vi si filmen Saturday Night Fever og Bee Gees låtene fra soundtracket tåler samme betegnelse.

Tenk at John Travolta danset til Boz Scaggs og Stevie Wonder.låter inntil Bee Gees kom inn etter at filmen var ferdig innspilt.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Alltid snop med noe lignende LIVE opptredener i stedet for bare en 12" som snurrer på den tia,da det ikke var noe særlig annet enn hva man ser på scenen..The Trammps er jummy så det holder innen disco sjangeren,og er lett å ta frem for å få litt disco vibes...jeg mangler høyhælte konfirmasjons skoa og slengbuksa...får sjekke det ut på bruktbutikken
The Stylistics..blir litt for mye for meg å skrive akkurat i kveld da,med 1 time forskyvnig...2 bra valg der

The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Ikke vet jeg hvordan det er klipt sammen i gamle dager før MTV og video alderen kom inn i bildet,men for meg funker det bra...herunder Guillermo Salernis prod med maestro Malawasi bak
herunder 1982 klassikeren fra Ritchie Family
Ritchie Family - Ill Do My Best (For You Baby) [12] by RVJ
--

--
Bare på løye drar jeg frem Kleeer aka Universal Robot Band,herunder i 1983/84 med en temmelig enkel sak som funker på utestedene i dag,hvis du vil ha litt bass

Kleeer - Tonight (OPOLOPO Boogie Bounce tweak)
-

---
Ikke fra Grease..neida The Cool Notes fra 1985,en låt som står flott i dag,når jeg vil danse,flott prod

https://www.discogs.com/artist/63214-The-Cool-Notes
Dance to u drop


The Kwames

startelver

Legg inn av startelver »

Aner ikke om disse gamle klassikerne er postet tidligere


startelver

Legg inn av startelver »


Snellman

Legg inn av Snellman »

Ord blir fattige. Unikumet Nile med 'I'm the One':

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Snellman skrev: tir nov 09, 2021 6:06 pm Ord blir fattige. Unikumet Nile med 'I'm the One':
Hvis vi snakker samme band Material m/ Bill Laswell ,am on it,men har kun 1 plate

Når det gjelder Nile,så kjenner vi fleste til han,du kan gjerne sjekke ut
solo platen i 1983 "Adventures Of The Land Of The Good Groove"
--


all funked up

The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

synes jeg må ta med..denne historien,om Rick James i denne..javel det gikk på snørra etter 1983-84,men er som Elvis,gira de opp med damer,som kun Rick fikser...enda morsommere er 81 albumet til George Duke/Stanley Clarke...disse 2 trenger ingen introduksjon....trengs det?..herunder filmen Delta Gjengen..og klassikeren laaaangt tilbake i tid...så satte kompisene sammen og laget dette...trur begge flirer og hadde det gøy..hva trur dere..disco/funk fans
---
Rick James etter hans prime...og med rap dama Roxanne Shante
--

...
huffda Clarke /Duke Project lager funk etter en doo woop låt..ok
---



Opps up side my head-79

The
Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Nu som verden går til helvete,som vi sier..herunder ny korona variant,og Ukraina konflikt..kommer Trump tilbake,så må jeg ha en stille...party stund,med Jay Kay eller Jamiroquai's konsert her i Roma...en hærlig Disco låt LIVE tilbake på 2000 tallet..mannen med "Space Cowboy"
Her med enkelt og greit "Love Foolosophy"
-------


The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

..og som mange yngre ungdommer spør etter litt mer techno /Housy versjon av ditt og datt..jeg sier..sorry
men Dave og gjengen ved siden av Cool Million,vi dro til med en nyinnspilling av Adeline Michele
og dro den litt fram på ungdommens premisser..
--

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

I grunnen som 58 åring,er dette intressant,man kan lage mye musikk hjemme
men Disco takten er essesiell ved siden av sangstemme(Soul)+bass (Funk)..og la det drive i takten
i stedet for bare å bange hodet rundt på dansegulvet uten mål og mening..man må ha noe å danse til
sang,orkester...ett eller annet som fenger til uteliv og dans

Hilsen
Sofonda

startelver

Legg inn av startelver »

Fant denne klassikeren. Skikkelig bra altså.


startelver

Legg inn av startelver »


startelver

Legg inn av startelver »

Vanvittig stemme på denne fyren


The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Bare å ta denne Ghanesiske saken av legenden Reggie Rockstone,som den er,av underline fra Sade


Vises kun fra meg på det rare media Facebook...så bare klikk der..gamle kompis Reggie


The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

så orginalen,nå er jeg fan av Reggie da,som lager mye rare dub/reggea saker,men her er orginalen fra Reggie sin tolkning fra Sade
--



The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Før nyåret,så har jeg alltid vært en fan av Donna Summer...og ikke minst Giorgio Moroder sin prod...så her stønner vi og danser oss inn i 2022
--
Donna Summer Love To Love You Baby original long version (Disco 70s)

--
Donna Summer I Feel Love Original 8 minute 12" version 1977

--
Donna Summer - Bad Girls (Maxi Extended Rework Sad Girls Edit) [1979 HQ]

-----------------
For en dame og sangstemme...ai!ai! og en til Ai! Ai!

The Sofondas

startelver

Legg inn av startelver »

Donna Summer er også min favoritt, aldeles nydelig dame.


The Kwames

Legg inn av The Kwames »

i midten av 70-tallet,så ble det slik att Donna gjorde ett smart trekk...dra til Europa..konservative USA tok ikke Donna,utenom i hemmelige klubber,dermed erobret Donna Europa
og med samarbeidet med Giorgio,så spant det ut...men klart første hitten,tok selv Europa med...Hmmmm! hva er dette for noe...17 min ,med orgasme??..vel Giorgio hadde svaret..sensuelle spillet sammen,førte til toner som kan tolkes i erotisk vei slik i 1975...og påfølgende år samarbeidet vi...jeg sier det er digg..den tia i 75...mulig jeg fant "Proff" og "Lek" i skogen etter gjenglemte eldre...artigt når jeg tenker tilbake

The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Godt Nytt År til alle her inne
--
Her får vi vel slå oss litt løs da med franske Jeny Preston...med litt hærlig disco...tenker jeg
en fabelaktig og sjarmerende DJ...det tåler vi
---


part 1



part2

The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Det som er kjekt med Jeny,er att du kan lage en playlist...og vipps så kommer mye god musikk ut av det...særlig denne
med åpningen av Joycelyn Brown...og masse snadder...hærligt



The Kwames

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»