Who har snart all makt?

Svar
VifteKopp

Re: Who har snart all makt?

Legg inn av VifteKopp »

Dette eskalerte fort.

Jeg venter fremdeles på bevisene på at norske mediehus er eid av næringsinteresser som nekter de å bedrive kritisk journalistikk mot WHOs sin plan om å styre hele verdens helsepolitikk.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

peraleks skrev: søn mai 15, 2022 10:33 pm
Morromann skrev: søn mai 15, 2022 10:32 pm Tøff du er i trynet. Ble du mobbet som liten siden du synes det er så tøft i voksen alder og sitte og være drittsekk på et nettforum. Feige lille faen!
På tide å puste ut og roe seg kraftig ned nå.
Nei, jeg gidder ikke. Jeg deltar gjerne i et ordskifte med de som er dypt uenig med meg, men drittslening, flamebait og personangrep har jeg nulltoleranse for og når MOD freder sånn gidder jeg ikke å delta i diskusjonen.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

VifteKopp skrev: søn mai 15, 2022 10:36 pm Dette eskalerte fort.

Jeg venter fremdeles på bevisene på at norske mediehus er eid av næringsinteresser som nekter de å bedrive kritisk journalistikk mot WHOs sin plan om å styre hele verdens helsepolitikk.
Jeg trekker meg fra diskusjonen, ikke på grunn av deg, du er en jeg respekterer men fordi det er noen som er fredet til å drive personangrep.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Håper mod-teamet lar denne tråden (og alle innleggene) stå. Jeg tåler fint personangrepene som er rettet mot meg (igjen, vi er alle anonyme her, så veldig "personlige" er de jo ikke), og jeg synes ikke jeg har tråkket over noen grense selv.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Nei, å trekke frem HVEM som skriver noe og ikke hva har iiiingenting med personangrep å gjøre. Kun sak og ikke person.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Morromann skrev: søn mai 15, 2022 10:39 pm Nei, å trekke frem HVEM som skriver noe og ikke hva har iiiingenting med personangrep å gjøre. Kun sak og ikke person.
Jeg trakk inn kallenavnet ditt. Jeg aner ikke hvem du er (og selv om jeg hadde visst det så hadde jeg ikke skrevet det offentlig). Tåler du ikke såpass på et anonymt forum burde du finne deg et annet sted å være.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

VifteKopp skrev: søn mai 15, 2022 10:36 pm Dette eskalerte fort.

Jeg venter fremdeles på bevisene på at norske mediehus er eid av næringsinteresser som nekter de å bedrive kritisk journalistikk mot WHOs sin plan om å styre hele verdens helsepolitikk.
Jeg kunne snakket litt utdypende om hva jeg mener men det ender opp med at jeg blit tillagt meninger jeg ikke har, båser jeg ikke hører til i og fokus på at det er jeg som skriver det og da gidder jeg ikke. Jeg kan ta det på en PM, kanskje, slik at trollene ikke får tilgang til spamming og trolling. Orker ikke når debatten utarter seg slik. Men jeg kan legge til: jeg respkterer DEG som motdebattant.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

I beste fall kan det jo være at man ser for seg en bedre internasjonal forpliktelse til koordinering rundt leveranser av medisinsk utstyr og mindre skjevfordeling av vaksiner; vil nok tro at eventuell forslag om felles lover om nedstenging vil bli møtt med såpass mye motstand at det ikke lar seg gjennomføre i praksis. Men jeg vet ikke. Tiden vil vise. Og som sagt orker jeg ikke å bruke så mye tid så fort noen bringer dynamitt inn i diskusjonen med personfokus så det er vel det jeg har å si. Slikt tar tid så får tiden vise hva det blir til. Og da har vel jeg sagt siste ord om dette.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Morromann skrev: søn mai 15, 2022 11:11 pm I beste fall kan det jo være at man ser for seg en bedre internasjonal forpliktelse til koordinering rundt leveranser av medisinsk utstyr og mindre skjevfordeling av vaksiner; vil nok tro at eventuell forslag om felles lover om nedstenging vil bli møtt med såpass mye motstand at det ikke lar seg gjennomføre i praksis. Men jeg vet ikke. Tiden vil vise. Og som sagt orker jeg ikke å bruke så mye tid så fort noen bringer dynamitt inn i diskusjonen med personfokus så det er vel det jeg har å si. Slikt tar tid så får tiden vise hva det blir til. Og da har vel jeg sagt siste ord om dette.
Vettu hva? Jeg er faktisk delvis helt enig med deg. Det burde være en "bedre internasjonal forpliktelse til koordinering rundt leveranser av medisinsk utstyr og mindre skjevfordeling av vaksiner", som du skriver. Jeg er 100% enig akkurat her. Og det mener jeg helt seriøst. Så kanskje det finnes håp her i verden? Jeg er riktignok sterkt uenig i det du skriver om "felles lover om nedstengning", for dette anser jeg som totalt urealistisk, konspiratorisk vås.
Men uansett, kanskje du og jeg, Morromann, kan være et eksempel til etterfølgelse for resten av verden? Er det virkelig helt utenkelig? Kan vi to inspirere fred i Ukraina, for eksempel? Jeg tror det er mulig, hva mener du?

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Da sier vi det. No hard feelings. God natt.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Nå er jo Document et medie som er helt ute på viddene og som faktisk tror på Qanon-teorier og at det egentlig var Trump som vant presidentvalget i 2020, så DER er de helt ute å kjøre. Men når man setter det til side, er det et problem at FN har et demokratiproblem når deres organer blir overtatt og rent ut infiltrert av dusfunksjonelle diktaturer som Kina; da organisasjonen ble dannet i 1945 var det mest demokratiske stater som var blant medlemmene og man så kanskje for seg at det meste av verden ville bli som vestlige demokratier. Nå vet man at det ikke ble slik men likevel har FN og dets organer som WHO fått fortsette og har korrumpert og blir selvfølgelig utnyttet av griske og korrupte vestlige milliardærer også som har alt annet enn folks ve og vel i tankene. Jeg kjenner for lite til detaljene i hva som ligger i utkastet og er ikke jurist, men om det er noe som kan tolkes at man ønsker å påtvinge medlemsstater å sette sivile rettigheter til side er det problematisk for å si det mildt; men i og med at noen sier at det er konspiratorisk og aldri vil skje så er jo det et godt tegn; det er vel grenser for hva noen ville fristes til å finne på når ryktene begynner å gå. Er vel lite gjennomførbart i praksis nå som også land etter land gi en langefinger til mer mas om nedstenging og vaksinetvang.
Det er selvsavgt mye konspiratorisk vås der ute og Document har tråkket langt inn det landskapet, men jeg anbefaler at man ser ADV-podcastene om Kina på YouTube. Dette er et virkelig et hooribelt skrekkregime som aldri skulle fått lov å få noen internasjonal innflytelse. Eneste grunnen til at de i det hele tatt er med i FN er fordi Richard Nixon i sin tid dolket Taiwan i ryggen for å unngå atomkrig.

Brukeravatar
NiGoZeroIchi
Innlegg: 422

Legg inn av NiGoZeroIchi »

Veryclever skrev: søn mai 15, 2022 4:16 pm Hvorfor skrives det nada i norsk presse?
Fordi videreformidling av konspirasjonssludder ikke er pressens hovedoppgave? Det foregår tross alt viktigere ting - krig i Europa, utvidelse av NATO, tyttebærsyltetøyfestival på Sokna og 17.-mai-forberedelser.

Sisyfos

Legg inn av Sisyfos »

Veryclever skrev: søn mai 15, 2022 4:16 pm Hva tenker dere om dette?

https://www.document.no/2022/05/15/bide ... ga83cwTL-k

Hvorfor skrives det nada i norsk presse? Eller MSN da?

For interresserte kan man også gå inn på Ingvild Kjerkhol sin FB profil det hun får masse spørsmål om dette stemmer men INGEN får svar???
Jeg har ikke åpnet linken din, og heller ikke lest alle innleggene i tråden, men jeg antar at det er denne traktaten det dreier seg om:

Global leaders unite in urgent call for international pandemic treaty

Dette høres jo veldig fornuftig ut å slutte seg til. Traktater kan en slutte seg, og også tre ut av, og vi er allerede tilsluttet mange traktater.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Veryclever skrev: søn mai 15, 2022 4:16 pm Hva tenker dere om dette?
At noen har totalt misforstått hva som er foreslått.

Endringene går hovedsak på;
- å overvåke utbrudd
- 48 timers meldeplikt og rapportering
- ressursstyring
- at land må grunngi hvorfor de okke ønsker hjelp fra WHO, eller ikke vil slippe WHO inn for undersøkelser
- at man skal sørge for planer som forhindrer at helsearbeidere blir utsatt, at reiser ikke rammes unødvendig og at handel ikke rammes unødvendig
- etablering av komitee(r) som vurderer informasjon, monitorerer, rådgir og tilrettelegger for støtte fra WHO.
Denne komiteen har myndighet til å be om mer informasjon, samle informasjon i et land(dersom landet gir tillatelse), vurdere informasjonen, søke hjelp hos andre eksperter (inkludert organisasjoner) og å gi anbefalinger til land og/eller WHO. Komiteen skal i hovedsak jobbe på basis av konsensus.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Veryclever skrev: søn mai 15, 2022 4:16 pm Hva tenker dere om dette?

https://www.document.no/2022/05/15/bide ... ga83cwTL-k

Hvorfor skrives det nada i norsk presse? Eller MSN da?

For interresserte kan man også gå inn på Ingvild Kjerkhol sin FB profil det hun får masse spørsmål om dette stemmer men INGEN får svar???
Er du overrasket over det?
MSM over hele Vesten er samkjørte om å tie om slikt og andre ting som migrasjon fra tredje verden og konsekvensene om dette.
Kina som har mange millioner tapte menneskeliv på samvittigheten grunnet nok en pandemi de har sluppet løs på verden slipper som forventet SVÆRT billig unna på grunn av de nære forbindelsene til WHO.
Folk kan da ikke lengre være overrasket over dette - og det faktum at det kun er "alternative medier" som er usensurerte.
Vi får ikke noen sannhet og objektivitet fra MSM - vi får deres meninger som f.eks. om Vesten (negativ) og woke dyrkes samstemt.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Neptun skrev: man mai 16, 2022 1:07 pm
Veryclever skrev: søn mai 15, 2022 4:16 pm Hva tenker dere om dette?

https://www.document.no/2022/05/15/bide ... ga83cwTL-k

Hvorfor skrives det nada i norsk presse? Eller MSN da?

For interresserte kan man også gå inn på Ingvild Kjerkhol sin FB profil det hun får masse spørsmål om dette stemmer men INGEN får svar???
Er du overrasket over det?
MSM over hele Vesten er samkjørte om å tie om slikt og andre ting som migrasjon fra tredje verden og konsekvensene om dette.
Kina som har mange millioner tapte menneskeliv på samvittigheten grunnet nok en pandemi de har sluppet løs på verden slipper som forventet SVÆRT billig unna på grunn av de nære forbindelsene til WHO.
Folk kan da ikke lengre være overrasket over dette - og det faktum at det kun er "alternative medier" som er usensurerte.
Vi får ikke noen sannhet og objektivitet fra MSM - vi får deres meninger som f.eks. om Vesten (negativ) og woke dyrkes samstemt.
Mange påstander, lite konkret som underbygger dem.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Med andre ord et klassisk Neptun-innlegg.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Om først noen skal ta over all makt så er det The Who et godt valg, akkurat min type musikk!

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

WHO's on first?


Henningsen

Legg inn av Henningsen »

VifteKopp skrev: man mai 16, 2022 1:19 pm Med andre ord et klassisk Neptun-innlegg.
De pleier vel å inneholde enda mer hets av ulike folkegrupper :roll:

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Who har snart all makt?

Menmenmenmen ... er ikke både Keith Moon og John Entwistle daue, da?

Mvh

BE
saklig forvirra

Veryclever

Legg inn av Veryclever »

GoingKronos skrev: man mai 16, 2022 1:19 pm Om først noen skal ta over all makt så er det The Who et godt valg, akkurat min type musikk!
Er Kina sitt Social Credit system fristende?

Veryclever

Legg inn av Veryclever »

BlackEagle skrev: tir mai 17, 2022 2:45 pm Who har snart all makt?

Menmenmenmen ... er ikke både Keith Moon og John Entwistle daue, da?

Mvh

BE
saklig forvirra
Sett deg inn i saken. Anbefaler å gå inn på Ingvild Kjerkhol sin FB profil og les alle kommentarene. Ikke bare jeg som er bekymret akkurat. Hvorfor svarer hun ikke de snart 1 500?

Veryclever

Legg inn av Veryclever »

VifteKopp skrev: søn mai 15, 2022 10:36 pm Dette eskalerte fort.

Jeg venter fremdeles på bevisene på at norske mediehus er eid av næringsinteresser som nekter de å bedrive kritisk journalistikk mot WHOs sin plan om å styre hele verdens helsepolitikk.
Søk opp en av videoene som handler om dette, der presenterer de bevis.

Feks ‘Monopoly - who owns the world’

Eller ‘makthaverne du aldrig valde’

Skal gjøre det enkelt for deg det handler om hvem som eier media et stykke ut, ca rundt 20 min.


Veryclever

Legg inn av Veryclever »

Rainmaker skrev: man mai 16, 2022 12:39 pm
Veryclever skrev: søn mai 15, 2022 4:16 pm Hva tenker dere om dette?
At noen har totalt misforstått hva som er foreslått.

Endringene går hovedsak på;
- å overvåke utbrudd
- 48 timers meldeplikt og rapportering
- ressursstyring
- at land må grunngi hvorfor de okke ønsker hjelp fra WHO, eller ikke vil slippe WHO inn for undersøkelser
- at man skal sørge for planer som forhindrer at helsearbeidere blir utsatt, at reiser ikke rammes unødvendig og at handel ikke rammes unødvendig
- etablering av komitee(r) som vurderer informasjon, monitorerer, rådgir og tilrettelegger for støtte fra WHO.
Denne komiteen har myndighet til å be om mer informasjon, samle informasjon i et land(dersom landet gir tillatelse), vurdere informasjonen, søke hjelp hos andre eksperter (inkludert organisasjoner) og å gi anbefalinger til land og/eller WHO. Komiteen skal i hovedsak jobbe på basis av konsensus.
Har du lest traktaten? Det norske høringsforslaget?

Jeg har. Søk opp feks ordet ‘tvang’

Veryclever

Legg inn av Veryclever »

NiGoZeroIchi skrev: man mai 16, 2022 11:33 am
Veryclever skrev: søn mai 15, 2022 4:16 pm Hvorfor skrives det nada i norsk presse?
Fordi videreformidling av konspirasjonssludder ikke er pressens hovedoppgave? Det foregår tross alt viktigere ting - krig i Europa, utvidelse av NATO, tyttebærsyltetøyfestival på Sokna og 17.-mai-forberedelser.
Ingenting er viktigere for oss vanlige folk enn det som nå skjer i kulissene.

Veryclever

Legg inn av Veryclever »

Rainmaker skrev: man mai 16, 2022 1:08 pm
Neptun skrev: man mai 16, 2022 1:07 pm
Veryclever skrev: søn mai 15, 2022 4:16 pm Hva tenker dere om dette?

https://www.document.no/2022/05/15/bide ... ga83cwTL-k

Hvorfor skrives det nada i norsk presse? Eller MSN da?

For interresserte kan man også gå inn på Ingvild Kjerkhol sin FB profil det hun får masse spørsmål om dette stemmer men INGEN får svar???
Er du overrasket over det?
MSM over hele Vesten er samkjørte om å tie om slikt og andre ting som migrasjon fra tredje verden og konsekvensene om dette.
Kina som har mange millioner tapte menneskeliv på samvittigheten grunnet nok en pandemi de har sluppet løs på verden slipper som forventet SVÆRT billig unna på grunn av de nære forbindelsene til WHO.
Folk kan da ikke lengre være overrasket over dette - og det faktum at det kun er "alternative medier" som er usensurerte.
Vi får ikke noen sannhet og objektivitet fra MSM - vi får deres meninger som f.eks. om Vesten (negativ) og woke dyrkes samstemt.
Mange påstander, lite konkret som underbygger dem.
Dette er hva jeg frykter - hva koronasertifikatet er ment å bli brukt til - kan dessverre ikke linke til VG da de ikke skriver om dette (hvorfor…?)

https://steigan.no/2022/05/fhi-mener-ko ... &fs=e&s=cl

Dere kan ikke lenger si at WEF er en konspirasjonsteori, i går viste de innslag derfra og vi kunne til å med se Klaus Schwab, på NRK eller var det Tv2.

Og alle deres planer står åpent å lese for den som vil! Det står fortsatt ‘In 2030 you will own nothing and be happy’. Det ligger video på deres hjemmeside se nederst på denne siden:

8 predictions for the World in 2030

https://www.weforum.org/agenda/2016/11/ ... d-in-2030/

Forklar meg gjerne hvem som skal eie boligen min? Og hvordan skal dette skje i praksis, altså fra at jeg i dag eier en snart gjeldfri bolig verdt 7 mill, til at jeg ikke lenger skal eie den? Hva med mine barns arv?

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Savner også at mediene skriver om dette. Vi burde værtfall få vete kva dette gjeld og eventuelle fordeler og ulemper. Alternativt svar på kva som er feil med Dokument sitt innlegg/sak

Denne debatten burde være av høg interesse for pressen om det er noko sannhet i dette

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Veryclever skrev: fre mai 27, 2022 6:21 am
Rainmaker skrev: man mai 16, 2022 12:39 pm
Veryclever skrev: søn mai 15, 2022 4:16 pm Hva tenker dere om dette?
At noen har totalt misforstått hva som er foreslått.

Endringene går hovedsak på;
- å overvåke utbrudd
- 48 timers meldeplikt og rapportering
- ressursstyring
- at land må grunngi hvorfor de okke ønsker hjelp fra WHO, eller ikke vil slippe WHO inn for undersøkelser
- at man skal sørge for planer som forhindrer at helsearbeidere blir utsatt, at reiser ikke rammes unødvendig og at handel ikke rammes unødvendig
- etablering av komitee(r) som vurderer informasjon, monitorerer, rådgir og tilrettelegger for støtte fra WHO.
Denne komiteen har myndighet til å be om mer informasjon, samle informasjon i et land(dersom landet gir tillatelse), vurdere informasjonen, søke hjelp hos andre eksperter (inkludert organisasjoner) og å gi anbefalinger til land og/eller WHO. Komiteen skal i hovedsak jobbe på basis av konsensus.
Har du lest traktaten? Det norske høringsforslaget?

Jeg har. Søk opp feks ordet ‘tvang’
Jeg har lest forslaget til endring.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

BlackEagle skrev: tir mai 17, 2022 2:45 pm Who har snart all makt?

Menmenmenmen ... er ikke både Keith Moon og John Entwistle daue, da?

Mvh

BE
saklig forvirra
--- Men både Daltrey og Townsend lever så der ligger all makta nå

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»