Sverige og Finland inn i NATO

Svar
MacanGTS

Re: Sverige og Finland inn i NATO

Legg inn av MacanGTS »

newsflash skrev: ons mai 18, 2022 4:46 pm Det er overraskende at Erdogan stiller disse kravene angående PKK ++ offentlig. Det minsker sjansen til å få en avtale, da en av partene blir nødt til å "gi seg". Erdogan ønsker neppe å "tape ansikt" ved å måtte akseptere Sverige og Finland, uten å ha fått igjennom de kravene han har stilt offentlig.

Men jeg tror fremdeles at en gjeninntredelse i F35 programmet vil løse mye.
Det blir nog inget NATO för Sverige & Finland eftersom Turkiet bestämt det och Putin jublar.
Sist redigert av MacanGTS den ons mai 18, 2022 5:00 pm, redigert 3 ganger totalt.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

MacanGTS skrev: ons mai 18, 2022 4:54 pm Det blir nog inget NATO för Sverige & Finland eftersom Turkiet bestämt det i NATO.
Erdogan kommer til å gi etter. Det er kun et spørsmål om pris.

MacanGTS

Legg inn av MacanGTS »

Ryssland säger nu att det kommer en överraskning av militär karaktär efter Sveriges och Finlands ansökan om medlemskap i NATO som Turkiet stoppat.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

USA flytter kampskip til Østersjøen

https://digiter.no/usa-flytter-kampskip-til-ostersjoen/

William_S

Legg inn av William_S »

MacanGTS skrev: ons mai 18, 2022 5:49 pm Ryssland säger nu att det kommer en överraskning av militär karaktär efter Sveriges och Finlands ansökan om medlemskap i NATO som Turkiet stoppat.
Haha om Putin skulle være så dum at han iverkseter militære operasjoner mot Finland... Lykke til - tofrontskrig er ikke den russiske hæren i stand til... Og ihvertfall ikke mot et forsvar som er ganske sterkt som det finske. Ja de har jo også fått sikkerhetsgarantier fra NATO så ja vel. De blir kjeppjaget ut rimelig fort. Ukraina er nå en ting, men NATOs militære styrker er av en helt annen divisjon. Når de selv ikke klarer å håndtere den ukrainske hæren så vil de aldri i verden hanskes med NATO. Nå har jo Ukraina jaget ut russerne ut fra den nest største byen i landet og.

Jack

Legg inn av Jack »

MacanGTS skrev: ons mai 18, 2022 5:49 pm Ryssland säger nu att det kommer en överraskning av militär karaktär efter Sveriges och Finlands ansökan om medlemskap i NATO som Turkiet stoppat.
Link?

Edit: Jeg fant.

Talsperson for Russlands utenriksminister, Marija Zakharova, sier onsdag at Russlands svar på Finlands medlemskap vil være av militær karakter. Det melder den russiske statskanalen Ria Novosti.

- Det blir en overraskelse. Selvfølgelig vil avgjørelsen ta hensyn til alle faktorene og kjennetegnene ved Finlands medlemskap i NATO. Ut fra disse parametrene skal det tas en beslutning, men først og fremst blir det selvsagt militært, sier hun.

b0lle

Legg inn av b0lle »

Jack_Daniels skrev: ons mai 18, 2022 6:14 pm
MacanGTS skrev: ons mai 18, 2022 5:49 pm Ryssland säger nu att det kommer en överraskning av militär karaktär efter Sveriges och Finlands ansökan om medlemskap i NATO som Turkiet stoppat.
Link?

Edit: Jeg fant.

Talsperson for Russlands utenriksminister, Marija Zakharova, sier onsdag at Russlands svar på Finlands medlemskap vil være av militær karakter. Det melder den russiske statskanalen Ria Novosti.

- Det blir en overraskelse. Selvfølgelig vil avgjørelsen ta hensyn til alle faktorene og kjennetegnene ved Finlands medlemskap i NATO. Ut fra disse parametrene skal det tas en beslutning, men først og fremst blir det selvsagt militært, sier hun.
Trusler som vanlig med formålet å skremme som et hvilket som helst terror diktatur dette. Denne "overraskelsen" retter de sikkert mot Ukraina i form av angrep nærme grensen til Polen.

William_S

Legg inn av William_S »

Herlig type Rand Paul er - dette er fra 2017 da Montenegro ble medlem av NATO. John McCain sa det som det var at Rand Paul nærmest jobber for Putin om han gikk i mot. Rand Paul må vel uten om Ted Cruz være blant de mest mislikte senatorene iallefall internt i Senatet. Rand Paul går i mot og bare forlater salen uten å argumentere hvorfor han går i mot.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

William_S skrev: ons mai 18, 2022 7:17 pm Herlig type Rand Paul er - dette er fra 2017 da Montenegro ble medlem av NATO. John McCain sa det som det var at Rand Paul nærmest jobber for Putin om han gikk i mot. Rand Paul må vel uten om Ted Cruz være blant de mest mislikte senatorene iallefall internt i Senatet. Rand Paul går i mot og bare forlater salen uten å argumentere hvorfor han går i mot.
McCain var en som elsket krig og brukte grunnløse beskyldninger og komspirasjonsteorier som “du jobber for Putin” som erstatning for faktiske argumenter. Likevel ser enkelte på han som en helgen.

For meg personlig hadde jeg sett på det som nærmest en ære og en plikt å bli mislikt av den gjengen der.

William_S

Legg inn av William_S »

bundetrente skrev: ons mai 18, 2022 7:39 pm
William_S skrev: ons mai 18, 2022 7:17 pm Herlig type Rand Paul er - dette er fra 2017 da Montenegro ble medlem av NATO. John McCain sa det som det var at Rand Paul nærmest jobber for Putin om han gikk i mot. Rand Paul må vel uten om Ted Cruz være blant de mest mislikte senatorene iallefall internt i Senatet. Rand Paul går i mot og bare forlater salen uten å argumentere hvorfor han går i mot.
McCain var en som elsket krig og brukte grunnløse beskyldninger og komspirasjonsteorier som “du jobber for Putin” som erstatning for faktiske argumenter. Likevel ser enkelte på han som en helgen.

For meg personlig hadde jeg sett på det som nærmest en ære og en plikt å bli mislikt av den gjengen der.
Vel faktiske argumenter. Rand Paul hadde ingen. Bare stikker av, skikkelig voksen fyr. Men du er kanskje en av de som mener NATO startet krigen i Ukraina nå? Det morsomme er jo at Rand Paul ser ut til å mislike jobben sin som senator.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

William_S skrev: ons mai 18, 2022 7:41 pm
bundetrente skrev: ons mai 18, 2022 7:39 pm
William_S skrev: ons mai 18, 2022 7:17 pm Herlig type Rand Paul er - dette er fra 2017 da Montenegro ble medlem av NATO. John McCain sa det som det var at Rand Paul nærmest jobber for Putin om han gikk i mot. Rand Paul må vel uten om Ted Cruz være blant de mest mislikte senatorene iallefall internt i Senatet. Rand Paul går i mot og bare forlater salen uten å argumentere hvorfor han går i mot.
McCain var en som elsket krig og brukte grunnløse beskyldninger og komspirasjonsteorier som “du jobber for Putin” som erstatning for faktiske argumenter. Likevel ser enkelte på han som en helgen.

For meg personlig hadde jeg sett på det som nærmest en ære og en plikt å bli mislikt av den gjengen der.
Vel faktiske argumenter. Rand Paul hadde ingen. Bare stikker av, skikkelig voksen fyr. Men du er kanskje en av de som mener NATO startet krigen i Ukraina nå? Det morsomme er jo at Rand Paul ser ut til å mislike jobben sin som senator.
Med et så uredelig premiss (mildt sagt) som det McCain legger opp til skulle det da bare mangle at man ikke sløser vekk tid på slikt. Sært å skylde på Paul her når han ikke gjør annet enn å heve seg over det latterlige nivået han blir møtt med.

William_S

Legg inn av William_S »

bundetrente skrev: ons mai 18, 2022 7:59 pm
William_S skrev: ons mai 18, 2022 7:41 pm
bundetrente skrev: ons mai 18, 2022 7:39 pm

McCain var en som elsket krig og brukte grunnløse beskyldninger og komspirasjonsteorier som “du jobber for Putin” som erstatning for faktiske argumenter. Likevel ser enkelte på han som en helgen.

For meg personlig hadde jeg sett på det som nærmest en ære og en plikt å bli mislikt av den gjengen der.
Vel faktiske argumenter. Rand Paul hadde ingen. Bare stikker av, skikkelig voksen fyr. Men du er kanskje en av de som mener NATO startet krigen i Ukraina nå? Det morsomme er jo at Rand Paul ser ut til å mislike jobben sin som senator.
Med et så uredelig premiss (mildt sagt) som det McCain legger opp til skulle det da bare mangle at man ikke sløser vekk tid på slikt. Sært å skylde på Paul her når han ikke gjør annet enn å heve seg over det latterlige nivået han blir møtt med.
Hva slags uredelig premiss mener du McCain legger opp til her? Rand Paul hadde absolutt ingenting å komme med. Dessverre vil det ikke forundre meg om dette fehodet benytter sin sjanse til å trenere Sverige og Finlands søknad slik han gjorde det i 2017 med Montenegros søknad. Han har jo allerede klart å trenere enda en hjelpepakke til Ukraina. Det eneste som står i hodet til Rand Paul er Rand Paul selv. Han har et oppblåst ego, ikke helt ulikt en viss ekspresident.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Også Kroatia ønsker å blokkere Sverige og Finlands Nato-medlemskap.

Link

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

William_S skrev: ons mai 18, 2022 8:11 pm Det eneste som står i hodet til Rand Paul er Rand Paul selv.
Og "Lobbyistene" som betaler lønnen hans kanskje.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

newsflash skrev: ons mai 18, 2022 8:41 pm Også Kroatia ønsker å blokkere Sverige og Finlands Nato-medlemskap.

Link
Kroatias president*

Og det er åpenbart at verken han eller Erdogan ønsker å blokkere noe som helst. De vil bare bruke det til å få viljen sin på andre områder.

William_S

Legg inn av William_S »

Solvgutt1 skrev: ons mai 18, 2022 8:46 pm
newsflash skrev: ons mai 18, 2022 8:41 pm Også Kroatia ønsker å blokkere Sverige og Finlands Nato-medlemskap.

Link
Kroatias president*

Og det er åpenbart at verken han eller Erdogan ønsker å blokkere noe som helst. De vil bare bruke det til å få viljen sin på andre områder.
Kroatias president har uansett ikke en slik vetomakt såvidt jeg skjønner. Regjeringen der er ganske for.

Corvus

Legg inn av Corvus »

newsflash skrev: ons mai 18, 2022 8:41 pm Også Kroatia ønsker å blokkere Sverige og Finlands Nato-medlemskap.

Link
Smarte folk, her er det mye å hente. Kan ikke Norge også blokkere Sverige?
Si at hvis vi får Jemtland og Herjedalen tilbake så er det greit at Sverige får komme inn i NATO.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Corvus skrev: ons mai 18, 2022 9:28 pm
newsflash skrev: ons mai 18, 2022 8:41 pm Også Kroatia ønsker å blokkere Sverige og Finlands Nato-medlemskap.

Link
Smarte folk, her er det mye å hente. Kan ikke Norge også blokkere Sverige?
Si at hvis vi får Jemtland og Herjedalen tilbake så er det greit at Sverige får komme inn i NATO.
Når det gjelder Kroatia dreier det seg mye om den bitre maktkampen mellom president og statsminister. De har kranglet om Ukraina-krigen tidligere og nå ser det ut som de tar en ny runde på NATO-utvidelsen.

mito

Legg inn av mito »

Corvus skrev: ons mai 18, 2022 9:28 pm
newsflash skrev: ons mai 18, 2022 8:41 pm Også Kroatia ønsker å blokkere Sverige og Finlands Nato-medlemskap.

Link
Smarte folk, her er det mye å hente. Kan ikke Norge også blokkere Sverige?
Si at hvis vi får Jemtland og Herjedalen tilbake så er det greit at Sverige får komme inn i NATO.
Og hva skal vi hente fra Finland da? Rettighetene til julenissen? Eller kreve at de krever utlevering av Sanno Sarromaa?

mito

Legg inn av mito »

newsflash skrev: ons mai 18, 2022 8:41 pm Også Kroatia ønsker å blokkere Sverige og Finlands Nato-medlemskap.

Link
NTB skriver at presidenten oppfordrer nasjonalforsamlingen til å blokkere de to landenes søknader inntil nabolandet Bosnia-Hercegovina endrer valgloven slik at de bosniske kroatene lettere skal kunne velges til høye stillinger.

Fader, jeg kjenner jeg blir så forbanna på svenskene og finnene på grunn av Bosnias valglover.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

mito skrev: ons mai 18, 2022 10:37 pm
Corvus skrev: ons mai 18, 2022 9:28 pm
newsflash skrev: ons mai 18, 2022 8:41 pm Også Kroatia ønsker å blokkere Sverige og Finlands Nato-medlemskap.

Link
Smarte folk, her er det mye å hente. Kan ikke Norge også blokkere Sverige?
Si at hvis vi får Jemtland og Herjedalen tilbake så er det greit at Sverige får komme inn i NATO.
Og hva skal vi hente fra Finland da? Rettighetene til julenissen? Eller kreve at de krever utlevering av Sanno Sarromaa?
Ett stk "finne, feminist og forfatter" i bytte mot 4-5 ishockey-spillere kunne man vel vurdert.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Og har Ungarn uttalt seg?

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Rødt vil også stemme nei til svensk og finsk Nato-medlemskap. Der forsvant det lille jeg hadde av respekt for dem.

Når du ikke evner å ta til deg læring bør du ikke drive med politikk. Her er nok sperregrensen neste. Dette er et resultat av infisering av regelrette kremlagenter som Diesen og Weber samt flere. Fysj.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Det er jo ikke overraskende at Rødt sier nei. Gledelig, men kanskje ikke så overraskende at SV snudde om dette spørsmålet.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

mito skrev: ons mai 18, 2022 10:37 pm
Corvus skrev: ons mai 18, 2022 9:28 pm
newsflash skrev: ons mai 18, 2022 8:41 pm Også Kroatia ønsker å blokkere Sverige og Finlands Nato-medlemskap.

Link
Smarte folk, her er det mye å hente. Kan ikke Norge også blokkere Sverige?
Si at hvis vi får Jemtland og Herjedalen tilbake så er det greit at Sverige får komme inn i NATO.
Og hva skal vi hente fra Finland da? Rettighetene til julenissen? Eller kreve at de krever utlevering av Sanno Sarromaa?
En unnskyldning for fjernsynsteater de solgte til NRK hadde holdt for meg. Dæven steike, der var det mye ræl, fyll, knivkamp og sauna. Fikk da noe nøgent også, men ja, unnskylder de det så får Erdogan holde kjeften sin

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Kommunistpartiet Rødt slår til igjen;

https://www.nettavisen.no/nyheter/sier- ... 1652906600

olek1970

Legg inn av olek1970 »

William_S skrev: ons mai 18, 2022 8:51 pm
Solvgutt1 skrev: ons mai 18, 2022 8:46 pm
newsflash skrev: ons mai 18, 2022 8:41 pm Også Kroatia ønsker å blokkere Sverige og Finlands Nato-medlemskap.

Link
Stemmer:


Kroatias president*

Og det er åpenbart at verken han eller Erdogan ønsker å blokkere noe som helst. De vil bare bruke det til å få viljen sin på andre områder.
Kroatias president har uansett ikke en slik vetomakt såvidt jeg skjønner. Regjeringen der er ganske for.
Stemmer:

https://hr.n1info.com/english/news/dail ... ship-bids/

William_S

Legg inn av William_S »

Albania skrev: ons mai 18, 2022 11:11 pm Kommunistpartiet Rødt slår til igjen;

https://www.nettavisen.no/nyheter/sier- ... 1652906600
Herregud, selv NATO motstanderne i SV vil stemme for faktisk når saken kommer til Stortinget såvidt jeg leste et sted. Det blir uansett et massivt flertall for - antagelig vil vel hele spekteret fra SV til FrP stemme for.Men så er vel også NATO synspunktet i SV delvis i endring og.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

William_S skrev: tor mai 19, 2022 6:33 am
Albania skrev: ons mai 18, 2022 11:11 pm Kommunistpartiet Rødt slår til igjen;

https://www.nettavisen.no/nyheter/sier- ... 1652906600
Herregud, selv NATO motstanderne i SV vil stemme for faktisk når saken kommer til Stortinget såvidt jeg leste et sted. Det blir uansett et massivt flertall for - antagelig vil vel hele spekteret fra SV til FrP stemme for.Men så er vel også NATO synspunktet i SV delvis i endring og.
Tviler sterkt på at NATO synspunktet i SV er i forandring. Man har bare valgt å roe seg ned litt så lenge krigen i Ukraina pågår.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Rødt vil at Sverige, Norge og Finland skal droppe NATO og forsvare seg mot Russland sammen. Lol.

Det er én ting at Rødt har dumme meninger om Norges NATO-medlemskap, men at de skal begynne å mene noe om andre land skal være med i NATO eller ikke er ganske spesielt. Man ser jo hvilket selskap de havner i.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»