Norsk politi - samletråd

Svar
Kul_Djevel

Re: Norsk politi - samletråd

Legg inn av Kul_Djevel »

kytec skrev: fre jul 07, 2023 4:13 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 4:02 pm
kytec skrev: fre jul 07, 2023 4:01 pm

Det er ikke en dom.
Ikke rettskraftig ihvertfall, men vi ser tendensene.
Poenget er at en frifinnelse ikke er en dom, men nettopp en frifinnelse.

Den kan selvsagt bli anket og dom kan falle i høyere rettsinnstans.

Men jeg sier det nå som jeg sa det før første rettsak, det blir frikjennelse igjen (og ingen dom).
jeg som var litt rask :D Se - selv Norges kuleste djevel innrømmer rot :lol:

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

GoingKronos skrev: fre jul 07, 2023 4:12 pm
InsVerderben skrev: fre jul 07, 2023 3:56 pm sette min argumentasjon i et dårlig lys!
Du hadde ingen argumentasjon, alt du prøvde på var å skifte tema til ynglingstema for høyreekstreme nettkrigere. Så vil du ha en seriøs debatt så får du holde deg til tema.
Du fortsetter å avspore.
Stilte deg et enkelt spørsmål og det virker unødvendig å skulle gjenta det.
Er du brydd med å svare....?!

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

SIimWhitman skrev: fre jul 07, 2023 4:14 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 4:12 pm
SIimWhitman skrev: fre jul 07, 2023 4:06 pm

I løpet av hele min VGD/FD «karriere» har jeg til stadighet argumentert sterkt MOT en politistat eller noe som kan ligne det, spesielt under koronatiden. Så her treffer du rett og slett ikke.

Det er imidlertid ikke det samme som å støtte lovløse tilstander, anarki eller vold bare fordi man er sint på politiet. Det kan og vil også være kontraproduktivt. Det finnes flere fredelige måter å få fram budskapet sitt på.
Jeg er ikke sint på politiet. Aldri vært. Jeg er bare skuffet og ikke fornøyd med å la politiet få et voldsmonopol som har gått langt utover hva enhver borger burde akseptere. Det er slik politistatene oppstår.

Og du er naiv hvis du tror vi får frem budskapet uten å protestere HØYLYTT med de konsekvenser det har. Noen ganger må lovløse tilstander til for å få den friheten MAN SKAL HA! Det er så enkelt. Alle kamper for frihet har kostet. Da vil selvsagt kampen mot politistaten også koste litt og selv om det vil oppleves ubehagelig, så må man være villig til å betale den.
Man kan protestere høylytt, men likevel fredelig.
Vi kan ihvertfall enes om at fakkeltog fungerer ikke. Så må litt sterkere kost til. Ja, du kan oppleve det ubehagelig, men du må nesten spørre deg selv om det er uunngåelig ?

Ghost

Legg inn av Ghost »

Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 4:19 pm
kytec skrev: fre jul 07, 2023 4:13 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 4:02 pm

Ikke rettskraftig ihvertfall, men vi ser tendensene.
Poenget er at en frifinnelse ikke er en dom, men nettopp en frifinnelse.

Den kan selvsagt bli anket og dom kan falle i høyere rettsinnstans.

Men jeg sier det nå som jeg sa det før første rettsak, det blir frikjennelse igjen (og ingen dom).
jeg som var litt rask :D Se - selv Norges kuleste djevel innrømmer rot :lol:
Ingen grunn til det. En dom er bare navnet på den rettslige avgjørelsen, og det heter dom selv om det ender i frifinnelse. Men det er en frifinnende, og ikke en fellende dom.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Ghost skrev: fre jul 07, 2023 4:21 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 4:19 pm
kytec skrev: fre jul 07, 2023 4:13 pm

Poenget er at en frifinnelse ikke er en dom, men nettopp en frifinnelse.

Den kan selvsagt bli anket og dom kan falle i høyere rettsinnstans.

Men jeg sier det nå som jeg sa det før første rettsak, det blir frikjennelse igjen (og ingen dom).
jeg som var litt rask :D Se - selv Norges kuleste djevel innrømmer rot :lol:
Ingen grunn til det. En dom er bare navnet på den rettslige avgjørelsen, og det heter dom selv om det ender i frifinnelse. Men det er en frifinnende, og ikke en fellende dom.
Ja, jeg tror Kytec forsto uansett hva jeg mente, man han er et kjent troll og kverulant, så orker egentlig ikke utbrodere for mye med han :lol:

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Her er det bare å advare barna mot å prate eller oppsøke politiet og livestreame hvert eneste møte de har med de. All tillit til politiet og rettssystemet er forduftet. Dette er en ufattelig skandale.

Min svigerfar er pensjonert politimann og han har fortalt meg om cowboytendensene som herjet da han jobbet i etaten. Internjustis fantes ikke, og det gjør det åpenbart ikke nå heller.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

kytec skrev: fre jul 07, 2023 4:13 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 4:02 pm
kytec skrev: fre jul 07, 2023 4:01 pm

Det er ikke en dom.
Ikke rettskraftig ihvertfall, men vi ser tendensene.
Poenget er at en frifinnelse ikke er en dom, men nettopp en frifinnelse.

Den kan selvsagt bli anket og dom kan falle i høyere rettsinnstans.

Men jeg sier det nå som jeg sa det før første rettsak, det blir frikjennelse igjen (og ingen dom).
En ny frifinnelse betyr at vi som rettsstat er i ekstremt farlig farvann. Politiet har de facto loven på sin side hvis de velger å gi deg juling fordi de ikke liker trynet ditt. Dette er en bananrepublikk verdig.

Bliss

Legg inn av Bliss »

Utfallet er en skandale, samtidig 100% forventet. Sørgelige tilstander. Frifinnelsen kommer til å bli stående, politimannen får jobben tilbake og en klekkelig erstatning.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

I og med at dommen er ute er det vel greit at man nevner at voldsmannen heter Andreas Lia?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

FranciscoM skrev: fre jul 07, 2023 4:31 pm
kytec skrev: fre jul 07, 2023 4:13 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 4:02 pm

Ikke rettskraftig ihvertfall, men vi ser tendensene.
Poenget er at en frifinnelse ikke er en dom, men nettopp en frifinnelse.

Den kan selvsagt bli anket og dom kan falle i høyere rettsinnstans.

Men jeg sier det nå som jeg sa det før første rettsak, det blir frikjennelse igjen (og ingen dom).
En ny frifinnelse betyr at vi som rettsstat er i ekstremt farlig farvann. Politiet har de facto loven på sin side hvis de velger å gi deg juling fordi de ikke liker trynet ditt. Dette er en bananrepublikk verdig.
Sludder og vås, en dom derimot og kjeltringpakket tror de er fri til å gjøre hva de vil mot politiet.

Om det er mulig vi respekten for å følge påbud bli enda dårligere.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

kytec skrev: fre jul 07, 2023 4:13 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 4:02 pm
kytec skrev: fre jul 07, 2023 4:01 pm

Det er ikke en dom.
Ikke rettskraftig ihvertfall, men vi ser tendensene.
Poenget er at en frifinnelse ikke er en dom, men nettopp en frifinnelse.

Den kan selvsagt bli anket og dom kan falle i høyere rettsinnstans.

Men jeg sier det nå som jeg sa det før første rettsak, det blir frikjennelse igjen (og ingen dom).
Sikkert bare dumt å forvente at loven er lik for alle; hadde det vært Simensen som hoppet på politimannen og med et nakkatak, slengte politimannen i bakken og begynte å slå på han - hadde han vel fått flere år i fengsel. Selv om det senere skulle vise seg at politimannen var bevæpnet.
Hadde det lagt en politimann og krøpet i veien i Ålesund og noen hadde villet hjelpe han ved å tvingen han til å ligge i ro og med knær mot halsregionen så politimannen ble blå i ansiktet og lå som om han var død, og politimannen døde, så ville det nok vanket strenge straffer på 'hjelperne'. Når de som hjelp han som krøp i veien og som døde av hjelpen de ytte og dødsårsaken var kvelning - så blir 100% sikkert - ingen tiltalt.

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

SIimWhitman skrev: fre jul 07, 2023 4:02 pm
Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 4:00 pm
SIimWhitman skrev: fre jul 07, 2023 3:50 pm

Herrelighet, ro deg ned.
Jeg er også oppgitt og uenig med dommen (basert på det jeg vet om saken), men oppfordring til å «sloss mot politiet» er rett og slett for dumt, useriøst og i ytterste konsekvens farlig.
Nei dette var bare så skuffende. Jeg mener det er innenfor å gjøre motstand fra nå av. Hvis ikke får en 15 slag i hode og nakke etterfulgt av batongslag. Om man ikke får forsvare seg lit det uten å ha gjort noe, forstår jeg lite.

Ekstremt uheldig at politiet har valgt å ta den brutale voldelige og dødelige veien. Folk BØR være redde dem.
Da sier jeg til deg som jeg sa til KD; ta med våpen og gå og ypp til bråk med politiet da. Sloss med dem, som du sa. Med mindre du bare forventer at alle andre skal gjøre det for deg.
Er du gal. Jeg går ikke frivillig til en politibetjent.
Men hadde en stoppet meg og begynt å banke meg opp fordi en vekter krevde det eller andre grunner, hadde jeg klart gjort motstand.
Man ser tendensen nærmer seg norge. I frankrike blir tenåringer henrettet på stedet om de stjeler en bil. Forsvarer du det og eller?

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Bliss skrev: fre jul 07, 2023 4:32 pm Utfallet er en skandale, samtidig 100% forventet. Sørgelige tilstander. Frifinnelsen kommer til å bli stående, politimannen får jobben tilbake og en klekkelig erstatning.
Om han ikke får jobben tilbake så er det vel et helsehus i Kongsberg drevet av en ex politimann han få seg jobb på

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Ostemanden skrev: fre jul 07, 2023 4:48 pm
Bliss skrev: fre jul 07, 2023 4:32 pm Utfallet er en skandale, samtidig 100% forventet. Sørgelige tilstander. Frifinnelsen kommer til å bli stående, politimannen får jobben tilbake og en klekkelig erstatning.
Om han ikke får jobben tilbake så er det vel et helsehus i Kongsberg drevet av en ex politimann han få seg jobb på
Han får jobben tilbake.

SIimWhitman

Legg inn av SIimWhitman »

Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 4:45 pm
SIimWhitman skrev: fre jul 07, 2023 4:02 pm
Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 4:00 pm

Nei dette var bare så skuffende. Jeg mener det er innenfor å gjøre motstand fra nå av. Hvis ikke får en 15 slag i hode og nakke etterfulgt av batongslag. Om man ikke får forsvare seg lit det uten å ha gjort noe, forstår jeg lite.

Ekstremt uheldig at politiet har valgt å ta den brutale voldelige og dødelige veien. Folk BØR være redde dem.
Da sier jeg til deg som jeg sa til KD; ta med våpen og gå og ypp til bråk med politiet da. Sloss med dem, som du sa. Med mindre du bare forventer at alle andre skal gjøre det for deg.
Er du gal. Jeg går ikke frivillig til en politibetjent.
Men hadde en stoppet meg og begynt å banke meg opp fordi en vekter krevde det eller andre grunner, hadde jeg klart gjort motstand.
Man ser tendensen nærmer seg norge. I frankrike blir tenåringer henrettet på stedet om de stjeler en bil. Forsvarer du det og eller?
Det var du som sa at vi måtte «sloss mot politiet», også med våpen. Men du er altså ikle villig til å gjøre det selv. Du er med andre ord en sint tastaturkriger som tøffer deg fordi du er uenig med dommen, selv om dine «løsninger» ikle henger på grep, og sannsynligvis ville gjort alt verre.

Hva mener du med «forsvarer det og»? Hva er det jeg har forsvart? Jeg er som sagt uenig med dommen selv. Men det følger ikke av det at jeg vil oppfordre til usiviliserte metoder for å svare på det.

SirMixALot

Legg inn av SirMixALot »

Politimannen forsøkte bare å banke litt vett inn i skallen på fyren. No big deal

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

kytec skrev: fre jul 07, 2023 4:49 pm
Ostemanden skrev: fre jul 07, 2023 4:48 pm
Bliss skrev: fre jul 07, 2023 4:32 pm Utfallet er en skandale, samtidig 100% forventet. Sørgelige tilstander. Frifinnelsen kommer til å bli stående, politimannen får jobben tilbake og en klekkelig erstatning.
Om han ikke får jobben tilbake så er det vel et helsehus i Kongsberg drevet av en ex politimann han få seg jobb på
Han får jobben tilbake.
Det verste er at jeg tviler ikke, politiet er jo kjent for å gi seg selv god egenreklame om det er å fingre folk på cella i jakten på et kartell oppi der, dokumentert av nattpatruljen ,eller ansette Jan Erik Bresil som lærer på PHS eller gi en rabiat kar som ikke burde hatt et vekterkurs engang jobben tilbake er jo herlig vettu

Når du ser på de som styrer sjappa Benedicte Bjørnland og Emilie Mehl så skjønner man at etaten er fucked

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

SIimWhitman skrev: fre jul 07, 2023 4:50 pm
Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 4:45 pm
SIimWhitman skrev: fre jul 07, 2023 4:02 pm

Da sier jeg til deg som jeg sa til KD; ta med våpen og gå og ypp til bråk med politiet da. Sloss med dem, som du sa. Med mindre du bare forventer at alle andre skal gjøre det for deg.
Er du gal. Jeg går ikke frivillig til en politibetjent.
Men hadde en stoppet meg og begynt å banke meg opp fordi en vekter krevde det eller andre grunner, hadde jeg klart gjort motstand.
Man ser tendensen nærmer seg norge. I frankrike blir tenåringer henrettet på stedet om de stjeler en bil. Forsvarer du det og eller?
Det var du som sa at vi måtte «sloss mot politiet», også med våpen. Men du er altså ikle villig til å gjøre det selv. Du er med andre ord en sint tastaturkriger som tøffer deg fordi du er uenig med dommen, selv om dine «løsninger» ikle henger på grep, og sannsynligvis ville gjort alt verre.

Hva mener du med «forsvarer det og»? Hva er det jeg har forsvart? Jeg er som sagt uenig med dommen selv. Men det følger ikke av det at jeg vil oppfordre til usiviliserte metoder for å svare på det.
Jeg hadde som sagt aldri oppsøkt politiet. Men hadde de oppsøkt meg og begynt å banke meg opp uten grunn hadde jeg forsvart meg med alle midler mulig. Det inkluderer å bruke en pistol om jeg hadde båret en, noe jeg med 100% sannsynlighet aldri ville gjort. Hadde jeg fått tak i en sten hadde jeg tatt sen og siktet mot hodet. I slike situasjoner kan instinktet bare ta over. Surviver modus.
Trenger ikke gå til frankrike for eksempler.
Politiet skøt en person i kneet som de bare ville snakke med. Politiet gikk ut og sa han angrep dem og det var nødverge.
Men sykehus rapporten sa han ble skutt bakfra. Videre kom det frem i politiets interne rapporter at det var et vådeskudd. Altså han skøt en uskyldig person med et uhell og gitt helt fri fra det. Det er den nye normen. Politiet skyter og enten skader eller dreper folk unødvendig uten noen som helst konsekvenser.
Np denne saken, selv med perfekt overvåkning, var det bare å bruke millioner av skattepenger på Elden og vips politiet har fått løyve til evig fremtidig politivold.
Kommer nok til å klirre godt i kassen til elden når han skal forsvare folk politiet har skutt eller banket opp. Men spørs om han tar slike saker som er garantert til å tape da.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Fordomsfull skrev: fre jul 07, 2023 4:42 pm
kytec skrev: fre jul 07, 2023 4:13 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 4:02 pm

Ikke rettskraftig ihvertfall, men vi ser tendensene.
Poenget er at en frifinnelse ikke er en dom, men nettopp en frifinnelse.

Den kan selvsagt bli anket og dom kan falle i høyere rettsinnstans.

Men jeg sier det nå som jeg sa det før første rettsak, det blir frikjennelse igjen (og ingen dom).
Sikkert bare dumt å forvente at loven er lik for alle; hadde det vært Simensen som hoppet på politimannen og med et nakkatak, slengte politimannen i bakken og begynte å slå på han - hadde han vel fått flere år i fengsel. Selv om det senere skulle vise seg at politimannen var bevæpnet.
Hadde det lagt en politimann og krøpet i veien i Ålesund og noen hadde villet hjelpe han ved å tvingen han til å ligge i ro og med knær mot halsregionen så politimannen ble blå i ansiktet og lå som om han var død, og politimannen døde, så ville det nok vanket strenge straffer på 'hjelperne'. Når de som hjelp han som krøp i veien og som døde av hjelpen de ytte og dødsårsaken var kvelning - så blir 100% sikkert - ingen tiltalt.
Ja, sivile som bruker vold mot politiet blir straffet hardere enn politiet som bruker vold mot sivile. Sånn er det, og sånn bør det være.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Ostemanden skrev: fre jul 07, 2023 5:00 pm
kytec skrev: fre jul 07, 2023 4:49 pm
Ostemanden skrev: fre jul 07, 2023 4:48 pm

Om han ikke får jobben tilbake så er det vel et helsehus i Kongsberg drevet av en ex politimann han få seg jobb på
Han får jobben tilbake.
Det verste er at jeg tviler ikke, politiet er jo kjent for å gi seg selv god egenreklame om det er å fingre folk på cella i jakten på et kartell oppi der, dokumentert av nattpatruljen ,eller ansette Jan Erik Bresil som lærer på PHS eller gi en rabiat kar som ikke burde hatt et vekterkurs engang jobben tilbake er jo herlig vettu

Når du ser på de som styrer sjappa Benedicte Bjørnland og Emilie Mehl så skjønner man at etaten er fucked
Mulig han får tilbud om jobber med betydelig bedre betingelser, sikkerhetssjef f.eks.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 5:01 pm
SIimWhitman skrev: fre jul 07, 2023 4:50 pm
Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 4:45 pm

Er du gal. Jeg går ikke frivillig til en politibetjent.
Men hadde en stoppet meg og begynt å banke meg opp fordi en vekter krevde det eller andre grunner, hadde jeg klart gjort motstand.
Man ser tendensen nærmer seg norge. I frankrike blir tenåringer henrettet på stedet om de stjeler en bil. Forsvarer du det og eller?
Det var du som sa at vi måtte «sloss mot politiet», også med våpen. Men du er altså ikle villig til å gjøre det selv. Du er med andre ord en sint tastaturkriger som tøffer deg fordi du er uenig med dommen, selv om dine «løsninger» ikle henger på grep, og sannsynligvis ville gjort alt verre.

Hva mener du med «forsvarer det og»? Hva er det jeg har forsvart? Jeg er som sagt uenig med dommen selv. Men det følger ikke av det at jeg vil oppfordre til usiviliserte metoder for å svare på det.
Jeg hadde som sagt aldri oppsøkt politiet. Men hadde de oppsøkt meg og begynt å banke meg opp uten grunn hadde jeg forsvart meg med alle midler mulig. Det inkluderer å bruke en pistol om jeg hadde båret en, noe jeg med 100% sannsynlighet aldri ville gjort. Hadde jeg fått tak i en sten hadde jeg tatt sen og siktet mot hodet. I slike situasjoner kan instinktet bare ta over. Surviver modus.
Trenger ikke gå til frankrike for eksempler.
Politiet skøt en person i kneet som de bare ville snakke med. Politiet gikk ut og sa han angrep dem og det var nødverge.
Men sykehus rapporten sa han ble skutt bakfra. Videre kom det frem i politiets interne rapporter at det var et vådeskudd. Altså han skøt en uskyldig person med et uhell og gitt helt fri fra det. Det er den nye normen. Politiet skyter og enten skader eller dreper folk unødvendig uten noen som helst konsekvenser.
Np denne saken, selv med perfekt overvåkning, var det bare å bruke millioner av skattepenger på Elden og vips politiet har fått løyve til evig fremtidig politivold.
Kommer nok til å klirre godt i kassen til elden når han skal forsvare folk politiet har skutt eller banket opp. Men spørs om han tar slike saker som er garantert til å tape da.
Episoden skjer sånn tre meter fra en politibil, og politibilen var der først. Så det er ikke politiet som oppsøker disse gutta, det er de som oppsøker politiet, med våpen og grove trusler.

Og uansett om man mener volden var berettiget eller ikke, så er det åpenbart at den ikke var "uten grunn". Det er en foranledning der. Siemensen er truende og aggressiv.

Videoen viser at Siemensen har hendene i lomma. Det ser jo lite aggressivt ut, men når vi vet at han hadde en kniv i den ene lommen, så er det litt mer suspekt. Derfor tolker ikke nødvendigvis politiet hendene i lommene som "ikke truende". Det videoen ikke viser er hva som blir sagt, og det er jo litt vesentlig. I følge politivitnene ble de skreket ganske grove trusler fra Siemensen. Dette avviser Siemensen, men han avviste jo også at han hadde en batong og påstod at de kun var der for å få tak i en taxi, så...
Sist redigert av Solvgutt1 den fre jul 07, 2023 5:09 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 4:45 pm
SIimWhitman skrev: fre jul 07, 2023 4:02 pm
Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 4:00 pm

Nei dette var bare så skuffende. Jeg mener det er innenfor å gjøre motstand fra nå av. Hvis ikke får en 15 slag i hode og nakke etterfulgt av batongslag. Om man ikke får forsvare seg lit det uten å ha gjort noe, forstår jeg lite.

Ekstremt uheldig at politiet har valgt å ta den brutale voldelige og dødelige veien. Folk BØR være redde dem.
Da sier jeg til deg som jeg sa til KD; ta med våpen og gå og ypp til bråk med politiet da. Sloss med dem, som du sa. Med mindre du bare forventer at alle andre skal gjøre det for deg.
Er du gal. Jeg går ikke frivillig til en politibetjent.
Men hadde en stoppet meg og begynt å banke meg opp fordi en vekter krevde det eller andre grunner, hadde jeg klart gjort motstand.
Man ser tendensen nærmer seg norge. I frankrike blir tenåringer henrettet på stedet om de stjeler en bil. Forsvarer du det og eller?
Hele poenget er at om han hadde forholdt seg rolig så hadde ingenting skjedd og han kunne reist hjem i ro og mak.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Dagens dom er kun egnet til å skape mistillit mot hele rettssystemet.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

kytec skrev: fre jul 07, 2023 5:07 pm
Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 4:45 pm
SIimWhitman skrev: fre jul 07, 2023 4:02 pm

Da sier jeg til deg som jeg sa til KD; ta med våpen og gå og ypp til bråk med politiet da. Sloss med dem, som du sa. Med mindre du bare forventer at alle andre skal gjøre det for deg.
Er du gal. Jeg går ikke frivillig til en politibetjent.
Men hadde en stoppet meg og begynt å banke meg opp fordi en vekter krevde det eller andre grunner, hadde jeg klart gjort motstand.
Man ser tendensen nærmer seg norge. I frankrike blir tenåringer henrettet på stedet om de stjeler en bil. Forsvarer du det og eller?
Hele poenget er at om han hadde forholdt seg rolig så hadde ingenting skjedd og han kunne reist hjem i ro og mak.
Hvor rolig klarer du å forholde deg når du er offer for ekstrem vold? For meg høres det ut som du aldri har fått deg en på tygga engang. Det er umulig å forholde seg rolig i den situasjonen offeret ble satt i.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

morrisey skrev: fre jul 07, 2023 5:08 pm Dagens dom er kun egnet til å skape mistillit mot hele rettssystemet.
Jepp. Her har politiet blitt gitt frie tøyler til å gjøre hva de vil, og folk får bare akseptere det. Den gjengen kan ikke bevæpnes uten at det blir en trussel mot innbyggerne i landet.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

FranciscoM skrev: fre jul 07, 2023 5:11 pm
kytec skrev: fre jul 07, 2023 5:07 pm
Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 4:45 pm

Er du gal. Jeg går ikke frivillig til en politibetjent.
Men hadde en stoppet meg og begynt å banke meg opp fordi en vekter krevde det eller andre grunner, hadde jeg klart gjort motstand.
Man ser tendensen nærmer seg norge. I frankrike blir tenåringer henrettet på stedet om de stjeler en bil. Forsvarer du det og eller?
Hele poenget er at om han hadde forholdt seg rolig så hadde ingenting skjedd og han kunne reist hjem i ro og mak.
Hvor rolig klarer du å forholde deg når du er offer for ekstrem vold? For meg høres det ut som du aldri har fått deg en på tygga engang. Det er umulig å forholde seg rolig i den situasjonen offeret ble satt i.
I sekundene mellom at han blir lagt i bakken og slagene, så ville de aller fleste holdt seg rolig. Den biten er ikke så brutal som den ser ut som. Det er etter at han sloss tilbake her at volden starter.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Er det betimelig å påstå at domstolen her ikke klarer å skille saken fra det man vet ellers om "arrestanten"?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Solvgutt1 skrev: fre jul 07, 2023 5:12 pm
FranciscoM skrev: fre jul 07, 2023 5:11 pm
kytec skrev: fre jul 07, 2023 5:07 pm

Hele poenget er at om han hadde forholdt seg rolig så hadde ingenting skjedd og han kunne reist hjem i ro og mak.
Hvor rolig klarer du å forholde deg når du er offer for ekstrem vold? For meg høres det ut som du aldri har fått deg en på tygga engang. Det er umulig å forholde seg rolig i den situasjonen offeret ble satt i.
I sekundene mellom at han blir lagt i bakken og slagene, så ville de aller fleste holdt seg rolig. Den biten er ikke så brutal som den ser ut som. Det er etter at han sloss tilbake her at volden starter.
De aller fleste ville selvfølgelig ikke holdt seg rolig hvis en rabiat tulling helt uventet kastet deg i bakken.

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

kytec skrev: fre jul 07, 2023 5:07 pm
Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 4:45 pm
SIimWhitman skrev: fre jul 07, 2023 4:02 pm

Da sier jeg til deg som jeg sa til KD; ta med våpen og gå og ypp til bråk med politiet da. Sloss med dem, som du sa. Med mindre du bare forventer at alle andre skal gjøre det for deg.
Er du gal. Jeg går ikke frivillig til en politibetjent.
Men hadde en stoppet meg og begynt å banke meg opp fordi en vekter krevde det eller andre grunner, hadde jeg klart gjort motstand.
Man ser tendensen nærmer seg norge. I frankrike blir tenåringer henrettet på stedet om de stjeler en bil. Forsvarer du det og eller?
Hele poenget er at om han hadde forholdt seg rolig så hadde ingenting skjedd og han kunne reist hjem i ro og mak.
I usa bruker politiet et triks hvor de er så hardhendte at ren automatisk stritter imot, så skriker de stop resisting og kan kjøre på nesten til døden. Personen, eller kroppen til personen gjør jo motstand.

Det er litt dette jeg føler er på vei til norge nå.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

FranciscoM skrev: fre jul 07, 2023 5:11 pm
kytec skrev: fre jul 07, 2023 5:07 pm
Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 4:45 pm

Er du gal. Jeg går ikke frivillig til en politibetjent.
Men hadde en stoppet meg og begynt å banke meg opp fordi en vekter krevde det eller andre grunner, hadde jeg klart gjort motstand.
Man ser tendensen nærmer seg norge. I frankrike blir tenåringer henrettet på stedet om de stjeler en bil. Forsvarer du det og eller?
Hele poenget er at om han hadde forholdt seg rolig så hadde ingenting skjedd og han kunne reist hjem i ro og mak.
Hvor rolig klarer du å forholde deg når du er offer for ekstrem vold? For meg høres det ut som du aldri har fått deg en på tygga engang. Det er umulig å forholde seg rolig i den situasjonen offeret ble satt i.
Du har tydeligvis ikke fått med dei gangen i hva som skjedde. Politiet hadde ikke følt behov for å legge meg i bakken om de møtte meg på patrulje for jeg hadde ikke gitt dem noen grunn til å tenke at det er nødvendig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»