Norsk politi - samletråd

Svar
VivaLV

Re: Norsk politi - samletråd

Legg inn av VivaLV »

Står det ikke noe om hvorfor hun ble tatt med inn? Tenker umiddelbart at det er ting som ikke har kommet frem i denne saken.
Jeg er langt på vei enig at man skal avkriminalisere rus for tungt belastende, men syntes mye av kritikken ellers mot politiet kan bli litt merkelig.
Er det ikke f.eks. standard i stort sett alle land at man må kle seg naken når man blir tatt med inn i fengsel.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Justice 97 skrev: man jun 13, 2022 10:07 am Snuten gir seg ikke med ulovligheter.

Midt i treninga kom politiet inn på senteret med narkohund. – Dette er ulovleg bruk av tvangsmiddel, seier jusprofessor.– Det politiet gjer er eit grovt brot på straffeprosesslova og brot på menneskerettane. Det burde få konsekvensar for politiet, seier Hans Fredrik Marthinussen, som er jusprofessor ved Universitet i Bergen.
Avtalt og varslet trengingsbesøk...

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

VivaLV skrev: man jun 13, 2022 12:14 pm Står det ikke noe om hvorfor hun ble tatt med inn? Tenker umiddelbart at det er ting som ikke har kommet frem i denne saken.
Jeg er langt på vei enig at man skal avkriminalisere rus for tungt belastende, men syntes mye av kritikken ellers mot politiet kan bli litt merkelig.
Er det ikke f.eks. standard i stort sett alle land at man må kle seg naken når man blir tatt med inn i fengsel.
Man blir ihvertfall sjekket/ransaket for ting man kan ha med seg.

Jeg kjenner ikke saken her, men stiller meg tvilende til at noen blir satt på celle kun pga besittelse

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Rainmaker skrev: man jun 13, 2022 12:22 pm
VivaLV skrev: man jun 13, 2022 12:14 pm Står det ikke noe om hvorfor hun ble tatt med inn? Tenker umiddelbart at det er ting som ikke har kommet frem i denne saken.
Jeg er langt på vei enig at man skal avkriminalisere rus for tungt belastende, men syntes mye av kritikken ellers mot politiet kan bli litt merkelig.
Er det ikke f.eks. standard i stort sett alle land at man må kle seg naken når man blir tatt med inn i fengsel.
Man blir ihvertfall sjekket/ransaket for ting man kan ha med seg.

Jeg kjenner ikke saken her, men stiller meg tvilende til at noen blir satt på celle kun pga besittelse
Og da er det jo litt merkelig at det ikke står omtalt i saken i det hele tatt!!!

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Boikott dette senteret. Faen meg helt vilt at de skryter av dette.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

VivaLV skrev: man jun 13, 2022 12:28 pm
Rainmaker skrev: man jun 13, 2022 12:22 pm
VivaLV skrev: man jun 13, 2022 12:14 pm Står det ikke noe om hvorfor hun ble tatt med inn? Tenker umiddelbart at det er ting som ikke har kommet frem i denne saken.
Jeg er langt på vei enig at man skal avkriminalisere rus for tungt belastende, men syntes mye av kritikken ellers mot politiet kan bli litt merkelig.
Er det ikke f.eks. standard i stort sett alle land at man må kle seg naken når man blir tatt med inn i fengsel.
Man blir ihvertfall sjekket/ransaket for ting man kan ha med seg.

Jeg kjenner ikke saken her, men stiller meg tvilende til at noen blir satt på celle kun pga besittelse
Og da er det jo litt merkelig at det ikke står omtalt i saken i det hele tatt!!!
Ja det er merkelig.

Selv mener jeg at all besittelse av narkotika, til eget bruk, bør avkriminaliseres, og videre bør cannabis lovliggjøres. Gatesalg av alle rusmidler bør fortsatt være ulovlig.

William_S

Legg inn av William_S »

VivaLV skrev: man jun 13, 2022 12:14 pm Står det ikke noe om hvorfor hun ble tatt med inn? Tenker umiddelbart at det er ting som ikke har kommet frem i denne saken.
Jeg er langt på vei enig at man skal avkriminalisere rus for tungt belastende, men syntes mye av kritikken ellers mot politiet kan bli litt merkelig.
Er det ikke f.eks. standard i stort sett alle land at man må kle seg naken når man blir tatt med inn i fengsel.
Vel når man leser hvordan politiet generelt oppfører seg mot folk som er mistenkt for bruk av narkotika er kritikken på sin plass. Det blir vanskelig når politiet ikke gidder å kommentere saken heller og bare kommer med generelle og vage formuleringer, en skulle jo tro de ønsker å forsvare seg mot kritikken.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Rainmaker skrev: man jun 13, 2022 12:22 pm
VivaLV skrev: man jun 13, 2022 12:14 pm Står det ikke noe om hvorfor hun ble tatt med inn? Tenker umiddelbart at det er ting som ikke har kommet frem i denne saken.
Jeg er langt på vei enig at man skal avkriminalisere rus for tungt belastende, men syntes mye av kritikken ellers mot politiet kan bli litt merkelig.
Er det ikke f.eks. standard i stort sett alle land at man må kle seg naken når man blir tatt med inn i fengsel.
Man blir ihvertfall sjekket/ransaket for ting man kan ha med seg.

Jeg kjenner ikke saken her, men stiller meg tvilende til at noen blir satt på celle kun pga besittelse


Tv-kanalen MAX har laget en dokumentarserie, «Nattpatruljen», som følger politiet på jobb. I denne serien er det dokumentert lovbrudd, menneskerettighetsbrudd og seksuelle overgrep begått av politiet, men det har ikke fått noen konsekvenser. Det er nærliggende å tro at det har fått passere fordi det bare går ut over «de narkomane». Et av de mest graverende eksemplene er en politipatrulje fra Tromsø som kjører bort til en ruset kvinne som står på en tom parkeringsplass. Hun er kjent for politiet fra rusmiljøet, men det er ingen mistanke om at hun langer eller smugler. De har kun mistanke om bruk av et ulovlig rusmiddel. En av politibetjentene uttaler: «Det virker ikke som om hun har det så bra.»

Denne kvinnen blir tatt med til politihuset, tatt med inn på et rom alene med en kvinnelig politibetjent og beordret til å strippe. Kvinnen motsetter seg dette, men politibetjenten forsikrer at dette er ren rutine. Formålet er å finne ut om kvinnen kan ha gjemt en brukerdose i ett av kroppens hulrom. Når kvinnen har kledd av seg og hostet, løper en mannlig politibetjent inn på rommet hvor kvinnen står naken, og den kvinnelige politibetjenten sier at hun må sjekke hulrommene med fingeren sin. Kvinnen protesterer igjen, men politibetjenten insisterer på at dette må gjøres. Hva kan en tynn, redd, ruspåvirket kvinne fra rusmiljøet si for å avverge overgrepet?

Ifølge Riksadvokaten har politiet ikke hjemmel til verken å beordre damen til å kle av seg, eller å føre en finger inn i kvinnens kjønnsorgan eller anus, så lenge det kun er mistanke om bruk. Hvem som helst kan se innslaget, identifisere politibetjenten og anmelde henne for voldtekt. Siden dette overgrepet begås mot en i rusmiljøet, er det ingen som har hevet et øyenbryn. Dette er altså sendt som TV-underholdning, – men ingen har reflektert over at de er vitne til et overgrep begått av politiet.

Det finnes mange eksempler på lignende krenkelser begått av politiet. VG har skrevet om en 15 år gammel jente som anmeldte en voldtekt og leverte mobiltelefonen sin inn til politiet slik at de kunne finne bevis for voldtekten. Fordi de fant bilder av henne på telefonen, ble hun anmeldt for hasjrøyking. I stedet for at dette barnet fikk hjelp til å bearbeide traumer etter et seksuelt overgrep, fikk hun altså en bot på 4000 kroner av politiet.

Dette har skjedd gjentatte ganger

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2668
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Ljot skrev: fre jun 10, 2022 5:00 pm
17-åringen som ble skadd i et skyteuhell på Trosterud i går, er sikta for grov ulovlig bevæpning. Årsaken til at den er grov er at politiet tror våpenet var ladd, sier politiinspektør Per Thomas Omholt.

– Det tror vi fordi det har gått av et skudd, og da har det mest sannsynlig vært ladd. Det er en svært alvorlig hendelse, sier Omholt.
Det må jeg si var litt av en innsikt...

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2668
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

William_S skrev: man jun 13, 2022 11:52 am
De har sikkert fått opplæring av NNPF. For noen folk
NNPF bør forbys - av flere grunner. Og neste gang noen av dem dukker opp på en skole i politiuniform, bør man ta dem med inn på lærerværelset og be dem kle av seg (og man bør vel for balansens skyld også spørre om de har gjemt en pistol i rævva).

Mvh

BE
som faktisk kjenner noen politifolk som er både hyggelige, redelige og rettskafne - men som også kjenner til et par av den andre varianten

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Så Bresil var ute og ytret seg i politiforum.
Fyren er en maktsjuk tulling, ikke så tøff i kjeften nå som har blir motsagt av jurister og andre politifolk.
Det er lett å leke kjekkas ovenfor en 14 åring men nå er det ikke så gøy lenger for jan erik

https://www.politiforum.no/kronikk-nors ... ikk/226659

William_S

Legg inn av William_S »

Nattevakt skrev: man jun 13, 2022 1:23 pm
Rainmaker skrev: man jun 13, 2022 12:22 pm
VivaLV skrev: man jun 13, 2022 12:14 pm Står det ikke noe om hvorfor hun ble tatt med inn? Tenker umiddelbart at det er ting som ikke har kommet frem i denne saken.
Jeg er langt på vei enig at man skal avkriminalisere rus for tungt belastende, men syntes mye av kritikken ellers mot politiet kan bli litt merkelig.
Er det ikke f.eks. standard i stort sett alle land at man må kle seg naken når man blir tatt med inn i fengsel.
Man blir ihvertfall sjekket/ransaket for ting man kan ha med seg.

Jeg kjenner ikke saken her, men stiller meg tvilende til at noen blir satt på celle kun pga besittelse


Tv-kanalen MAX har laget en dokumentarserie, «Nattpatruljen», som følger politiet på jobb. I denne serien er det dokumentert lovbrudd, menneskerettighetsbrudd og seksuelle overgrep begått av politiet, men det har ikke fått noen konsekvenser. Det er nærliggende å tro at det har fått passere fordi det bare går ut over «de narkomane». Et av de mest graverende eksemplene er en politipatrulje fra Tromsø som kjører bort til en ruset kvinne som står på en tom parkeringsplass. Hun er kjent for politiet fra rusmiljøet, men det er ingen mistanke om at hun langer eller smugler. De har kun mistanke om bruk av et ulovlig rusmiddel. En av politibetjentene uttaler: «Det virker ikke som om hun har det så bra.»

Denne kvinnen blir tatt med til politihuset, tatt med inn på et rom alene med en kvinnelig politibetjent og beordret til å strippe. Kvinnen motsetter seg dette, men politibetjenten forsikrer at dette er ren rutine. Formålet er å finne ut om kvinnen kan ha gjemt en brukerdose i ett av kroppens hulrom. Når kvinnen har kledd av seg og hostet, løper en mannlig politibetjent inn på rommet hvor kvinnen står naken, og den kvinnelige politibetjenten sier at hun må sjekke hulrommene med fingeren sin. Kvinnen protesterer igjen, men politibetjenten insisterer på at dette må gjøres. Hva kan en tynn, redd, ruspåvirket kvinne fra rusmiljøet si for å avverge overgrepet?

Ifølge Riksadvokaten har politiet ikke hjemmel til verken å beordre damen til å kle av seg, eller å føre en finger inn i kvinnens kjønnsorgan eller anus, så lenge det kun er mistanke om bruk. Hvem som helst kan se innslaget, identifisere politibetjenten og anmelde henne for voldtekt. Siden dette overgrepet begås mot en i rusmiljøet, er det ingen som har hevet et øyenbryn. Dette er altså sendt som TV-underholdning, – men ingen har reflektert over at de er vitne til et overgrep begått av politiet.

Det finnes mange eksempler på lignende krenkelser begått av politiet. VG har skrevet om en 15 år gammel jente som anmeldte en voldtekt og leverte mobiltelefonen sin inn til politiet slik at de kunne finne bevis for voldtekten. Fordi de fant bilder av henne på telefonen, ble hun anmeldt for hasjrøyking. I stedet for at dette barnet fikk hjelp til å bearbeide traumer etter et seksuelt overgrep, fikk hun altså en bot på 4000 kroner av politiet.

Dette har skjedd gjentatte ganger
Denne politikvinnen driver og bøller rundt ja. Og hva pokker skal den politibetjenten oppi ræva hennes? HUn er jo ikke lege og driver med rektal eskplorasjon.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Ropstad totalt avkledd av Hermstad og Bård Dyrdal i Dagsnytt 18 i dag. Maser i vei om hvor vanskelig det blir å ta bakmenn og at man ikke får gitt hjelp og siterer NNPF-folk fra Politiforum. Hver gang han blir tatt eller får vanskelige spm sier han bare at det ikke var det han sa eller at han ikke er noen ekspert.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Ghost skrev: man jun 13, 2022 6:49 pm Ropstad totalt avkledd av Hermstad og Bård Dyrdal i Dagsnytt 18 i dag. Maser i vei om hvor vanskelig det blir å ta bakmenn og at man ikke får gitt hjelp og siterer NNPF-folk fra Politiforum. Hver gang han blir tatt eller får vanskelige spm sier han bare at det ikke var det han sa eller at han ikke er noen ekspert.
Ja, de møter bare når de får fremstille sin side av saken uten motstemmer. Ikke overraskende.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Ghost skrev: man jun 13, 2022 6:49 pm Ropstad totalt avkledd av Hermstad og Bård Dyrdal i Dagsnytt 18 i dag. Maser i vei om hvor vanskelig det blir å ta bakmenn og at man ikke får gitt hjelp og siterer NNPF-folk fra Politiforum. Hver gang han blir tatt eller får vanskelige spm sier han bare at det ikke var det han sa eller at han ikke er noen ekspert.
Bra at han er såpass ærlig. Tror faktisk kunnskapen til Ropstad er såpass at han muligens tror folk dør av å injisere hasj i armen. Brus har han sikkert peiling på dog.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Jeg vil ha obligatorisk rompehullundersøkelse i saker som dreier seg om svindel, f.eks. i pendlerboligsaker. Dette er tross alt langt mer alvorlig kriminalitet, og det kan jo være disse skjuler bevismateriale, feks navn på medsammensvorne, i kroppens hulrom.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Dobbel

Reddington

Legg inn av Reddington »

William_S skrev: man jun 13, 2022 3:47 pm
Nattevakt skrev: man jun 13, 2022 1:23 pm
Rainmaker skrev: man jun 13, 2022 12:22 pm

Man blir ihvertfall sjekket/ransaket for ting man kan ha med seg.

Jeg kjenner ikke saken her, men stiller meg tvilende til at noen blir satt på celle kun pga besittelse


Tv-kanalen MAX har laget en dokumentarserie, «Nattpatruljen», som følger politiet på jobb. I denne serien er det dokumentert lovbrudd, menneskerettighetsbrudd og seksuelle overgrep begått av politiet, men det har ikke fått noen konsekvenser. Det er nærliggende å tro at det har fått passere fordi det bare går ut over «de narkomane». Et av de mest graverende eksemplene er en politipatrulje fra Tromsø som kjører bort til en ruset kvinne som står på en tom parkeringsplass. Hun er kjent for politiet fra rusmiljøet, men det er ingen mistanke om at hun langer eller smugler. De har kun mistanke om bruk av et ulovlig rusmiddel. En av politibetjentene uttaler: «Det virker ikke som om hun har det så bra.»

Denne kvinnen blir tatt med til politihuset, tatt med inn på et rom alene med en kvinnelig politibetjent og beordret til å strippe. Kvinnen motsetter seg dette, men politibetjenten forsikrer at dette er ren rutine. Formålet er å finne ut om kvinnen kan ha gjemt en brukerdose i ett av kroppens hulrom. Når kvinnen har kledd av seg og hostet, løper en mannlig politibetjent inn på rommet hvor kvinnen står naken, og den kvinnelige politibetjenten sier at hun må sjekke hulrommene med fingeren sin. Kvinnen protesterer igjen, men politibetjenten insisterer på at dette må gjøres. Hva kan en tynn, redd, ruspåvirket kvinne fra rusmiljøet si for å avverge overgrepet?

Ifølge Riksadvokaten har politiet ikke hjemmel til verken å beordre damen til å kle av seg, eller å føre en finger inn i kvinnens kjønnsorgan eller anus, så lenge det kun er mistanke om bruk. Hvem som helst kan se innslaget, identifisere politibetjenten og anmelde henne for voldtekt. Siden dette overgrepet begås mot en i rusmiljøet, er det ingen som har hevet et øyenbryn. Dette er altså sendt som TV-underholdning, – men ingen har reflektert over at de er vitne til et overgrep begått av politiet.

Det finnes mange eksempler på lignende krenkelser begått av politiet. VG har skrevet om en 15 år gammel jente som anmeldte en voldtekt og leverte mobiltelefonen sin inn til politiet slik at de kunne finne bevis for voldtekten. Fordi de fant bilder av henne på telefonen, ble hun anmeldt for hasjrøyking. I stedet for at dette barnet fikk hjelp til å bearbeide traumer etter et seksuelt overgrep, fikk hun altså en bot på 4000 kroner av politiet.

Dette har skjedd gjentatte ganger
Denne politikvinnen driver og bøller rundt ja. Og hva pokker skal den politibetjenten oppi ræva hennes? HUn er jo ikke lege og driver med rektal eskplorasjon.
Hun leter jo åpenbart etter mer narkotika, som tydeligvis er i henhold til politiets rutiner når man tar inn personer for narkotikalovbrudd. Man kan jo mene mye om den praksisen for den er på trynet, men å spekulere i at dette er hver enkelt politibetjents perverse ønsker.....man tjener ikke akkurat egen sak med slike utsagn.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Justice 97 skrev: man jun 13, 2022 7:55 pm Ropstad vil behandle rusbrukere slik som homofile ble behandlet i gamle dager. De skal straffes inn i rekkene, straffes til å passe inn i samfunnets normer, straffes til å bli "friske". Det samme de homofile måtte oppleve. Ropstad er en falsk slange og en sadistisk drittsekk.

Alle vet at homofile ble behandlet elendig, likevel vil altså mørkemenn som Ropstad fortsette i samme tralten med rusbrukere. Han burde vært innesperret for å ha svindlet fellesskapet for penger, den sleipe ålen, ikke ha innflytelse på politikk.
Delte denne med #narkotwitter

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Reddington skrev: man jun 13, 2022 8:04 pm
William_S skrev: man jun 13, 2022 3:47 pm
Nattevakt skrev: man jun 13, 2022 1:23 pm

Hun leter jo åpenbart etter mer narkotika, som tydeligvis er i henhold til politiets rutiner når man tar inn personer for narkotikalovbrudd. Man kan jo mene mye om den praksisen for den er på trynet, men å spekulere i at dette er hver enkelt politibetjents perverse ønsker.....man tjener ikke akkurat egen sak med slike utsagn.


Her har du loven forklart på ca 5 minutter..
Hånd ned i buksa er ulovlig og er overgrep

Reddington

Legg inn av Reddington »

Nattevakt skrev: man jun 13, 2022 8:36 pm
Reddington skrev: man jun 13, 2022 8:04 pm
William_S skrev: man jun 13, 2022 3:47 pm

Hun leter jo åpenbart etter mer narkotika, som tydeligvis er i henhold til politiets rutiner når man tar inn personer for narkotikalovbrudd. Man kan jo mene mye om den praksisen for den er på trynet, men å spekulere i at dette er hver enkelt politibetjents perverse ønsker.....man tjener ikke akkurat egen sak med slike utsagn.


Her har du loven forklart på ca 5 minutter..
Hånd ned i buksa er ulovlig og er overgrep
Jeg forsvarer ikke praksisen.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Nei ingen bør oppleve noe sånn, skal se om jeg finner den videoen hvor de ransaker en 15 år gammel gutt på østkanten i oslo foran kompisene hans, hånda ned både foran og bak

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

ehall skrev: ons mai 18, 2022 9:23 pm Denne tråden trenger vi!

Vi lever i en tilnærmet politistat og det er tydelig at politiet gjør akkurat hva de vil. Hva i all verden har de der å gjøre? Annet enn å ødelegge festdagen for andre? Empati er øyensynlig et ukjent begrep på Politihøyskolen. Norge er et bakvendt land, politiet som gjør vekternes jobb, og vektere som gjør politiets jobb.
-----
Er du blizer, eller? Så mye ravende fulle folk som det er på 17. mai, så er det jaggu bra det er noen som kan ta seg av bråk, slåssing, vold og overgrep.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Ghost skrev: man jun 13, 2022 6:49 pm Ropstad totalt avkledd av Hermstad og Bård Dyrdal i Dagsnytt 18 i dag. Maser i vei om hvor vanskelig det blir å ta bakmenn og at man ikke får gitt hjelp og siterer NNPF-folk fra Politiforum. Hver gang han blir tatt eller får vanskelige spm sier han bare at det ikke var det han sa eller at han ikke er noen ekspert.
------
De er vel en slags 'bakmenn' de som mot folks vilje, graver i andres rumpehull. Skjønt det jeg opplevde var at de kikket opp bak og lyste. På film har jeg sett at de ber den de mistenker for å ha gjemt noe i analen, sitte på huk og og hoste; antageligvis så skal eventuell narkotika eller maskingevær - poppe ut da.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Fordomsfull skrev: tor jun 16, 2022 1:23 pm
ehall skrev: ons mai 18, 2022 9:23 pm Denne tråden trenger vi!

Vi lever i en tilnærmet politistat og det er tydelig at politiet gjør akkurat hva de vil. Hva i all verden har de der å gjøre? Annet enn å ødelegge festdagen for andre? Empati er øyensynlig et ukjent begrep på Politihøyskolen. Norge er et bakvendt land, politiet som gjør vekternes jobb, og vektere som gjør politiets jobb.
-----
Er du blizer, eller? Så mye ravende fulle folk som det er på 17. mai, så er det jaggu bra det er noen som kan ta seg av bråk, slåssing, vold og overgrep.
Morsom du, les en gang til hva jeg kommenterte. Så slipper du å dumme deg ut.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

ehall skrev: tor jun 16, 2022 4:06 pm
Fordomsfull skrev: tor jun 16, 2022 1:23 pm
ehall skrev: ons mai 18, 2022 9:23 pm Denne tråden trenger vi!

Vi lever i en tilnærmet politistat og det er tydelig at politiet gjør akkurat hva de vil. Hva i all verden har de der å gjøre? Annet enn å ødelegge festdagen for andre? Empati er øyensynlig et ukjent begrep på Politihøyskolen. Norge er et bakvendt land, politiet som gjør vekternes jobb, og vektere som gjør politiets jobb.
-----
Er du blizer, eller? Så mye ravende fulle folk som det er på 17. mai, så er det jaggu bra det er noen som kan ta seg av bråk, slåssing, vold og overgrep.
Morsom du, les en gang til hva jeg kommenterte. Så slipper du å dumme deg ut.
----
Det virker som om du svarer han som starter tråden. Forandrer det noe?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Fordomsfull skrev: fre jun 17, 2022 4:38 pm
ehall skrev: tor jun 16, 2022 4:06 pm
Fordomsfull skrev: tor jun 16, 2022 1:23 pm
-----
Er du blizer, eller? Så mye ravende fulle folk som det er på 17. mai, så er det jaggu bra det er noen som kan ta seg av bråk, slåssing, vold og overgrep.
Morsom du, les en gang til hva jeg kommenterte. Så slipper du å dumme deg ut.
----
Det virker som om du svarer han som starter tråden. Forandrer det noe?
Nei, du fremstår som like dum.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

ehall skrev: fre jun 17, 2022 5:50 pm
Fordomsfull skrev: fre jun 17, 2022 4:38 pm
ehall skrev: tor jun 16, 2022 4:06 pm

Morsom du, les en gang til hva jeg kommenterte. Så slipper du å dumme deg ut.
----
Det virker som om du svarer han som starter tråden. Forandrer det noe?
Nei, du fremstår som like dum.
----
Mens du virker ute avstand til å forklar hva jeg skulle ha misforstått. Så jeg kan vel svare at du virker like intelligent.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Fordomsfull skrev: lør jun 18, 2022 9:51 am
ehall skrev: fre jun 17, 2022 5:50 pm
Fordomsfull skrev: fre jun 17, 2022 4:38 pm
----
Det virker som om du svarer han som starter tråden. Forandrer det noe?
Nei, du fremstår som like dum.
----
Mens du virker ute avstand til å forklar hva jeg skulle ha misforstått. Så jeg kan vel svare at du virker like intelligent.
Jeg kommenterte politiet som blandet seg i toget og ved feilbedømming og elendig innsats, kastet noen ut av toget. Du snakker om bråk, slåssing, vold og overgrep. Skjønner du at det er en forskjell?

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

ehall skrev: lør jun 18, 2022 10:36 pm
Fordomsfull skrev: lør jun 18, 2022 9:51 am
ehall skrev: fre jun 17, 2022 5:50 pm

Nei, du fremstår som like dum.
----
Mens du virker ute avstand til å forklar hva jeg skulle ha misforstått. Så jeg kan vel svare at du virker like intelligent.
Jeg kommenterte politiet som blandet seg i toget og ved feilbedømming og elendig innsats, kastet noen ut av toget. Du snakker om bråk, slåssing, vold og overgrep. Skjønner du at det er en forskjell?
------
Du skrev;
"Vi lever i en tilnærmet politistat og det er tydelig at politiet gjør akkurat hva de vil. Hva i all verden har de der å gjøre? Annet enn å ødelegge festdagen for andre?"
----
Politistat? hvem andre snakker eller snakket - om Norge som politistat - enn Blizerne, kanskje for 10 år siden eller mer? ML-erne var imot støtte til terrorister omtrent fra starten av, for de ville ikke gi staten et grunnlag for å danne en politistat slik de mente blant annet Baader Meinhofs terror, men sikkert og gisselaksjonen som endte i blodbad i Munchen-OL, 1972 - hadde skapt i Tyskland.
Og, hva i all verden politiet har å gjøre i sentrum rundt prosesjonen på 17. mai - når det er hundretusen mennesker samlet og mange fulle/ruset? Til det siste, sa intervjuede foreldre i bergensavisene - at de kom ikke til å ta sine barn inn til sentrum neste år, for det var så mye fyll. Prosesjonen går klokken 11 på formiddagen.
Men om jeg har misforstått ditt poeng og at det kun gjaldt fadesen ved å bortvise korpset fra 17.mai-toget, kan jeg selvsagt beklage.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»