Hvilken film så du sist?

Svar
MatsEn89

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av MatsEn89 »

Fury Road er noe man kommer til å le av om 20 år, men jeg digger den. Tok 2 forsøk før jeg likte den.
At Tom Hardy er oppskrytt er jeg litt uenig i, han er gull i The Drop og Bronson er stort skuespill.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Er det her det kastes brannfakler i dag ja

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

MatsEn89 skrev: ons jan 12, 2022 3:58 pm Fury Road er noe man kommer til å le av om 20 år, men jeg digger den. Tok 2 forsøk før jeg likte den.
At Tom Hardy er oppskrytt er jeg litt uenig i, han er gull i The Drop og Bronson er stort skuespill.
Bronson er gull!
Locke er også en meget god prestasjon av Hardy

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Jepp, Locke er undervurdert.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

MatsEn89 skrev: ons jan 12, 2022 3:58 pm Fury Road er noe man kommer til å le av om 20 år, men jeg digger den. Tok 2 forsøk før jeg likte den.
Er det noe man egentlig kommer til å le av om 10-15-20 år? Greit nok, folk kan synes at historien kan føles tynn ut siden filmen nesten bare er "en lang biljakt". Men når man ser måten filmen er laget på, spesielt det at man nesten utlukkende bruker praktiske effekter og stunts er gjort ute på set (og ikke foran en grønnskjerm) er noe jeg mener flere bør inspireres av enn noe annet.

Trengte også forøvrig et gjensyn med den før jeg satte mer pris på filmen, da jeg ikke var helt solgt første gangen jeg så den. Men synes den har blitt bedre for hvert gjensyn jeg har hatt med den.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: ons jan 12, 2022 3:59 pm Er det her det kastes brannfakler i dag ja
:lol:

SirJames

Legg inn av SirJames »

ElGuaje skrev: ons jan 12, 2022 3:36 pm Det at Chloe Zhao har regien er det eneste som vært et trekkplaster for min del, men virker ikke som at hun har fått gjort så mye interessant i registolen(i kjent Marvel-stil), så man holder seg vel unna denne. 2t37min er heller ikke akkurat fristende for en Marvel-film (for min del).
Øyyh, slutt å overdrive a, filmen er ikke så lang.

2t36min tenker jeg vi sier.

Dropp end credits så er vi nede på 2t20min :D

SirJames

Legg inn av SirJames »

Likte også "Fury Road", så dette er åpenbart en av de som splitter folket.

Ikke helt ulikt sennep på pølse og ananas på pizza..

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

ElGuaje skrev: ons jan 12, 2022 4:15 pm
MatsEn89 skrev: ons jan 12, 2022 3:58 pm Fury Road er noe man kommer til å le av om 20 år, men jeg digger den. Tok 2 forsøk før jeg likte den.
Er det noe man egentlig kommer til å le av om 10-15-20 år? Greit nok, folk kan synes at historien kan føles tynn ut siden filmen nesten bare er "en lang biljakt". Men når man ser måten filmen er laget på, spesielt det at man nesten utlukkende bruker praktiske effekter og stunts er gjort ute på set (og ikke foran en grønnskjerm) er noe jeg mener flere bør inspireres av enn noe annet.

Trengte også forøvrig et gjensyn med den før jeg satte mer pris på filmen, da jeg ikke var helt solgt første gangen jeg så den. Men synes den har blitt bedre for hvert gjensyn jeg har hatt med den.
Litt hyperbol må være lov? Kjør da

Men jeg ler/grøsser litt av Dark Knight den dag i dag, faktisk, og har sett filmen mange ganger og digget den.

Nå synes jeg TDK er for flåsete, for eks scenen med bil-jakt, er helt over the top. Joker som er udødelig og Houdini 2.0.

Dette er også et eksempel

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

PapaSmurf skrev: ons jan 12, 2022 3:41 pm

Velger de en kvinnelig Bond kommer filmen til å floppe. Blir som som en mannlig Lara Croft, helt meningsløst.

Om man ser på de som har spilt Bond tidligere så holder jeg Connery og Brosnan som de ypperste. Da jeg var yngre likte jeg Moore veldig godt, men nå som jeg ser filmene som voksen så må jeg nesten snu meg bort når han kysser Bond-pikene. Får en Jabba The Hut og Prinsesse Leia følelse av de scenene.
Brosnan i Goldeneye. Den filmen er gjennomført bra. Scenen der han dundrer gjennom St. Petersburg i en diger tanks og tar seg tid til å rette på slipset innimellom alle murveggene han knuser er så Bond så man får det.
Enig, James Bond er kar og han skal være a ladys man med alt som hører med.
Jeg orker ikke at de skal kjøre PK på alt fra hue til ræva på tidligere konsepter, det ødelegger alt.

Jada jada, verden går framover, men bare fordi den gjør det så må ikke alt annet av gamle ikoner og helter gjøre det samme. Man ser jo blandt annet film for å slippe verden og dens mas og tjas (realisme i filmer får man også nok å velge i, men da velger man filmen for nettopp det utgangspunktet - James Bond er ikke det), med en gang de drar inn masse woke-pk shit så ødelegges hele illusjonen og man sitter igjen med makkverk ingen har noe tro på.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

SirJames skrev: ons jan 12, 2022 4:20 pm Likte også "Fury Road", så dette er åpenbart en av de som splitter folket.

Ikke helt ulikt sennep på pølse og ananas på pizza..
Det splitter ikke folket, det skiller klinten fra hveten ;)

Selvsagt sennep på pølsen* og selvsagt ikke ananas på pizza.

*) Stappebua i Kristianund server den perfekte pølse med stappe. Pølse med sennep dekkes med stappe som krydres med hvit papper og salt, så ketchup.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

MatsEn89 skrev: ons jan 12, 2022 4:22 pm
ElGuaje skrev: ons jan 12, 2022 4:15 pm
MatsEn89 skrev: ons jan 12, 2022 3:58 pm Fury Road er noe man kommer til å le av om 20 år, men jeg digger den. Tok 2 forsøk før jeg likte den.
Er det noe man egentlig kommer til å le av om 10-15-20 år? Greit nok, folk kan synes at historien kan føles tynn ut siden filmen nesten bare er "en lang biljakt". Men når man ser måten filmen er laget på, spesielt det at man nesten utlukkende bruker praktiske effekter og stunts er gjort ute på set (og ikke foran en grønnskjerm) er noe jeg mener flere bør inspireres av enn noe annet.

Trengte også forøvrig et gjensyn med den før jeg satte mer pris på filmen, da jeg ikke var helt solgt første gangen jeg så den. Men synes den har blitt bedre for hvert gjensyn jeg har hatt med den.
Litt hyperbol må være lov? Kjør da

Men jeg ler/grøsser litt av Dark Knight den dag i dag, faktisk, og har sett filmen mange ganger og digget den.

Nå synes jeg TDK er for flåsete, for eks scenen med bil-jakt, er helt over the top. Joker som er udødelig og Houdini 2.0.

Dette er også et eksempel
Hehe, for all del, kjør løs med å sette det litt på kanten. Kan hende du har rett på en eller annen måte og, mye man har følt var "kult" der og da, men ikke akkurat like kult når man ser tilbake på det.

Men var litt mye hat på Fury Road i dag, så følte man måtte steppe litt inn.

spårt

Legg inn av spårt »

InternalExile skrev: ons jan 12, 2022 3:16 pm (V4 i går kveld)
Går det fremdeles an å se film på reklame-TV uten å få opplevelsen ødelagt av alle pausene? Joda, med litt planlegging kan pausene spoles igjennom, men blir likevel dratt ut av universet med hyppige mellomrom.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

InternalExile skrev: ons jan 12, 2022 7:00 pm
SirJames skrev: ons jan 12, 2022 4:20 pm Likte også "Fury Road", så dette er åpenbart en av de som splitter folket.

Ikke helt ulikt sennep på pølse og ananas på pizza..
Det splitter ikke folket, det skiller klinten fra hveten ;)

Selvsagt sennep på pølsen* og selvsagt ikke ananas på pizza.

*) Stappebua i Kristianund server den perfekte pølse med stappe. Pølse med sennep dekkes med stappe som krydres med hvit papper og salt, så ketchup.
Er med på alt det der unntatt hvit pepper. Har nemlig fått det på stappa i Kristiansund. Maten ødelagt.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

PapaSmurf skrev: ons jan 12, 2022 7:59 pm
InternalExile skrev: ons jan 12, 2022 7:00 pm
SirJames skrev: ons jan 12, 2022 4:20 pm Likte også "Fury Road", så dette er åpenbart en av de som splitter folket.

Ikke helt ulikt sennep på pølse og ananas på pizza..
Det splitter ikke folket, det skiller klinten fra hveten ;)

Selvsagt sennep på pølsen* og selvsagt ikke ananas på pizza.

*) Stappebua i Kristianund server den perfekte pølse med stappe. Pølse med sennep dekkes med stappe som krydres med hvit papper og salt, så ketchup.
Er med på alt det der unntatt hvit pepper. Har nemlig fått det på stappa i Kristiansund. Maten ødelagt.
Hvit pepper er av enkelte kokker sett på som djevels krydder, selv synes jeg det er godt på potetstappe, bønner i tomat og sodd/kjøttsuppe. Men liker du det ikke på stappe, så er det bare å skrape av. Men å fjerne ananas fra pizza uten at den etterlater en kvalm søt smak er teknisk umulig.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

InternalExile skrev: ons jan 12, 2022 8:45 pm
PapaSmurf skrev: ons jan 12, 2022 7:59 pm
InternalExile skrev: ons jan 12, 2022 7:00 pm

Det splitter ikke folket, det skiller klinten fra hveten ;)

Selvsagt sennep på pølsen* og selvsagt ikke ananas på pizza.

*) Stappebua i Kristianund server den perfekte pølse med stappe. Pølse med sennep dekkes med stappe som krydres med hvit papper og salt, så ketchup.
Er med på alt det der unntatt hvit pepper. Har nemlig fått det på stappa i Kristiansund. Maten ødelagt.
Hvit pepper er av enkelte kokker sett på som djevels krydder, selv synes jeg det er godt på potetstappe, bønner i tomat og sodd/kjøttsuppe. Men liker du det ikke på stappe, så er det bare å skrape av. Men å fjerne ananas fra pizza uten at den etterlater en kvalm søt smak er teknisk umulig.
Komplett uforståelig. Det er mye jeg kan forstå folk liker som jeg ikke er begeistret for, men disse søte klattene med varm ananas på en ellers deilig pizza er en forbrytelse.

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: ons jan 12, 2022 8:49 pm
InternalExile skrev: ons jan 12, 2022 8:45 pm
PapaSmurf skrev: ons jan 12, 2022 7:59 pm

Er med på alt det der unntatt hvit pepper. Har nemlig fått det på stappa i Kristiansund. Maten ødelagt.
Hvit pepper er av enkelte kokker sett på som djevels krydder, selv synes jeg det er godt på potetstappe, bønner i tomat og sodd/kjøttsuppe. Men liker du det ikke på stappe, så er det bare å skrape av. Men å fjerne ananas fra pizza uten at den etterlater en kvalm søt smak er teknisk umulig.
Komplett uforståelig. Det er mye jeg kan forstå folk liker som jeg ikke er begeistret for, men disse søte klattene med varm ananas på en ellers deilig pizza er en forbrytelse.
Det er jo en smakssak, som med alt annet innen mat. Komboen pepperoni/ananas er jo uslåelig mtp salt vs søtt.

Dette støttes opp av en undersøkelse foretatt blant 1007 personer, hvor 59 % liker nettopp ananas på pizza. 59 vs 41 %.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ananas på pizza er digg, for å fortsette off-topic temaet vi nå er inne på.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Pineapple Express er en veldig bra film

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Bilde

Jeg hadde rett. Den er fortsatt veldig morsom! For øvrig ikke spøk, fikk lyst å se den etter alt snakket om ananas. Men den handler ikke om ananas, så absolutt alle kan se den.

Gir den 6/10!

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

The Eternals (Disney +) - 5/10.
Imdb 6.7.

Jaja, det var en helt grei film, som jeg pauset innimellom pga andre ting så ikke en spennende film med andre ord.
Fin å se på, og litt Marvel tidbits innimellom, men stort sett en ganske snork film som jeg ikke hadde forventet fra den kanten.
Kunne ikke brydd meg mindre at det faktisk kommer en Eternals 2, men kommer nok til å se den for å ha sett den på et eller annet tidspunkt.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Spiderman: No Way Home har blitt flyttet frem igjen til den 21. januar (neste fredag).

vidar

Legg inn av vidar »

Scenic Route. Litt underholdende, litt kjedelig, litt original. 3/6.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

War Dogs (2016)
Fant ut i løpet av filmen at jeg nok hadde sett den før. Ikke akkurat et godt tegn at det måtte gå en time før man husket noe..
Men selvfølgelig en passe morsom film, og grei underholdning.

4/10

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Pig

A truffle hunter who lives alone in the Oregonian wilderness must return to his past in Portland in search of his beloved foraging pig after she is kidnapped.

Her har man altså Nicolas Cage som skal jakte etter folkene som har stjålet hans trøffelgris. Det er lett å tro at dette er John Wick møter Mandy, og det kunne vært en meget underholdende film i seg selv, men det er det altså ikke. Og tror det er viktig at man ikke går inn til denne filmen med de forventningene, for da kan man fort bli skuffet. Tror et par stykker i salen ble det utifra det lille man klarte å overhøre under rulleteksten. Dette er strake motsetningen til John Wick, Taken osv.

Dette er en stille, slow burn, nydelig laget indie-film, med Nic Cage i en av sine aller beste roller. Hver gang de kunne gått JW-veien, så tar de 180-grader og velger sin egen vei.

Skal ikke si så mye om filmen, da jeg mener at det er bra å gå inn så "blind" som mulig og bli kjent med Cage sin karakter på den måten, men håper at folk ser denne. Tror mange her inne vil like den.

Gleder meg til å se den på nytt. Tror jeg vil like den enda bedre da.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Kult, hvor så du den, Guaje?

Corvus

Legg inn av Corvus »

PapaSmurf skrev: ons jan 12, 2022 3:41 pm
Velger de en kvinnelig Bond kommer filmen til å floppe. Blir som som en mannlig Lara Croft, helt meningsløst.

Ingen tvil om at Bondfranchisen er ferdig om det kommer en dame som Bond. Men kan ikke tenke meg at det skjer da det er en kjempegambling med hele serien.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Corvus skrev: lør jan 15, 2022 7:14 pm
PapaSmurf skrev: ons jan 12, 2022 3:41 pm
Velger de en kvinnelig Bond kommer filmen til å floppe. Blir som som en mannlig Lara Croft, helt meningsløst.

Ingen tvil om at Bondfranchisen er ferdig om det kommer en dame som Bond. Men kan ikke tenke meg at det skjer, så dumme er ikke skaperne.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Machine_Head skrev: lør jan 15, 2022 7:06 pm Kult, hvor så du den, Guaje?
Kino. Premiere igår.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Copshop (2021)

Tilnærmet real time handling gjennom hele filmen, og da stiger interessen min. Ble positivt overrasket.

7.5/10

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»