Hvilken film så du sist?

Svar
Machine_Head

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av Machine_Head »

Knaberaps skrev: søn des 04, 2022 3:33 pm
arknath skrev: tor des 01, 2022 9:09 pm Troll (Netflix)
Trollet er ok animert. Story er ganske klein og skuespillerne/dialogen midt på treet
Beste skuespillerne her var jo Gard B. Eidsvold og trollet. Ellers var det begredelige greier med en stor mengde pinlige dialoger. Og CGIen der trollet svelget en av (helikopterpilotene? Husker ikke helt) var på nivå med hjorten i The walking dead. Huff.
Hva er egentlig greia med norsk film og merkverdig svak dialog pluss ditto dårlig skuespill? Så 40 minutter av Troll igår, og det virker jo som at det er vanlige folk hentet inn fra gata som prøver å gjengi replikker laget av en AI eller noe.

Selv det jeg tenker er respekterte skuespillere som Fridtjof Såheim og Anneke von Der Lippe ser jo ut som at de er med i en sketsj laget av Bård Tufte og Harald Eia mer enn noe annet.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Machine_Head skrev: tor des 08, 2022 11:03 pm Hva er egentlig greia med norsk film og merkverdig svak dialog pluss ditto dårlig skuespill? Så 40 minutter av Troll igår, og det virker jo som at det er vanlige folk hentet inn fra gata som prøver å gjengi replikker laget av en AI eller noe.

Selv det jeg tenker er respekterte skuespillere som Fridtjof Såheim og Anneke von Der Lippe ser jo ut som at de er med i en sketsj laget av Bård Tufte og Harald Eia mer enn noe annet.
Derfor holder jeg meg til britiske og Hollywood-produksjoner mest.

Norskt blir så stusselig med noen få unntak..

SirJames

Legg inn av SirJames »

Machine_Head skrev: tor des 08, 2022 11:03 pm
Knaberaps skrev: søn des 04, 2022 3:33 pm
arknath skrev: tor des 01, 2022 9:09 pm Troll (Netflix)
Trollet er ok animert. Story er ganske klein og skuespillerne/dialogen midt på treet
Beste skuespillerne her var jo Gard B. Eidsvold og trollet. Ellers var det begredelige greier med en stor mengde pinlige dialoger. Og CGIen der trollet svelget en av (helikopterpilotene? Husker ikke helt) var på nivå med hjorten i The walking dead. Huff.
Hva er egentlig greia med norsk film og merkverdig svak dialog pluss ditto dårlig skuespill? Så 40 minutter av Troll igår, og det virker jo som at det er vanlige folk hentet inn fra gata som prøver å gjengi replikker laget av en AI eller noe.

Selv det jeg tenker er respekterte skuespillere som Fridtjof Såheim og Anneke von Der Lippe ser jo ut som at de er med i en sketsj laget av Bård Tufte og Harald Eia mer enn noe annet.
Amen to that, sister!!

Corvus

Legg inn av Corvus »

Ale skrev: man des 05, 2022 12:14 pm Irréversible (2002)

Filmkunst.

9/10

Monica Bellucci?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Hetfield skrev: tor des 08, 2022 11:19 pm
Machine_Head skrev: tor des 08, 2022 11:03 pm Hva er egentlig greia med norsk film og merkverdig svak dialog pluss ditto dårlig skuespill? Så 40 minutter av Troll igår, og det virker jo som at det er vanlige folk hentet inn fra gata som prøver å gjengi replikker laget av en AI eller noe.

Selv det jeg tenker er respekterte skuespillere som Fridtjof Såheim og Anneke von Der Lippe ser jo ut som at de er med i en sketsj laget av Bård Tufte og Harald Eia mer enn noe annet.
Derfor holder jeg meg til britiske og Hollywood-produksjoner mest.

Norskt blir så stusselig med noen få unntak..
Ja, for du tenker Hollywood-produksjoner flest utmerker seg med god dialog og fremragende skuespill? ;)

kibby

Legg inn av kibby »

Et julemirakel for Daisy (A Christmas Miracle for Daisy) (Netflix)

Connor og hans datter Daisy flytter fra Los Angeles til en mindre by. Huset er under oppussing og det trengs interiørdesignere. Den ene designeren viser seg å være eksen Whitney. Whitney er ikke klar over at Connor har blitt far, men det viser seg raskt at Daisy er den biologiske datteren til Connors kusine og hennes mann som tragisk døde i en ulykke som han nå har adoptert. På vertshuset Connor og Daisy bor mens huset pusses opp blir Daisy kjent med selveste julenissen og har et eneste stort ønske til jul.

Typisk TV-movie med juletema, men jeg likte den godt.

6.5/10

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Det fine med jula er at man får ett gjensyn med verdens verste familie år etter år.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Chromeback skrev: fre des 09, 2022 9:09 pm Det fine med jula er at man får ett gjensyn med verdens verste familie år etter år.
Er familien din så ille? Eller er det film?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

John Garfield skrev: fre des 09, 2022 9:17 pm
Chromeback skrev: fre des 09, 2022 9:09 pm Det fine med jula er at man får ett gjensyn med verdens verste familie år etter år.
Er familien din så ille? Eller er det film?
lol,

Men ja, film det siktes til her, derav trådvalget :lol:

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Chromeback skrev: fre des 09, 2022 9:18 pm
John Garfield skrev: fre des 09, 2022 9:17 pm
Chromeback skrev: fre des 09, 2022 9:09 pm Det fine med jula er at man får ett gjensyn med verdens verste familie år etter år.
Er familien din så ille? Eller er det film?
lol,

Men ja, film det siktes til her, derav trådvalget :lol:
Navn på film takk.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Det hadde vært en fordel med årstall bak filmtittel på filmene dere anmelder.
Veldig mange filmer med samme eller likelydendene titler gjør det vanskelig å skille dem.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Kingdom: Ashin of the North. (2021 Netflix)

En hevngreie, enormt brutalt og er vel en liten sidehistorie fra Kingdom-serien fra 2019. Helt ok underholdning.

7/10

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

John Garfield skrev: fre des 09, 2022 9:23 pm
Chromeback skrev: fre des 09, 2022 9:18 pm
John Garfield skrev: fre des 09, 2022 9:17 pm

Er familien din så ille? Eller er det film?
lol,

Men ja, film det siktes til her, derav trådvalget :lol:
Navn på film takk.
Det er selvsagt familien McAllister i Home Alone-filmene.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Chromeback skrev: fre des 09, 2022 9:43 pm
John Garfield skrev: fre des 09, 2022 9:23 pm
Chromeback skrev: fre des 09, 2022 9:18 pm

lol,

Men ja, film det siktes til her, derav trådvalget :lol:
Navn på film takk.
Det er selvsagt familien McAllister i Home Alone-filmene.
Var det jeg fryktet..håpte på et godt filmtips, men kanskje du har ett?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

John Garfield skrev: fre des 09, 2022 9:48 pm
Chromeback skrev: fre des 09, 2022 9:43 pm
John Garfield skrev: fre des 09, 2022 9:23 pm

Navn på film takk.
Det er selvsagt familien McAllister i Home Alone-filmene.
Var det jeg fryktet..håpte på et godt filmtips, men kanskje du har ett?
Huff ja, får bare beklage, skulle gjerne kommet med noe mer kvalitet her, men har stort sett bare sett søppel i det siste. Så ingenting jeg tør å anbefale videre.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Chromeback skrev: fre des 09, 2022 9:58 pm
John Garfield skrev: fre des 09, 2022 9:48 pm
Chromeback skrev: fre des 09, 2022 9:43 pm

Det er selvsagt familien McAllister i Home Alone-filmene.
Var det jeg fryktet..håpte på et godt filmtips, men kanskje du har ett?
Huff ja, får bare beklage, skulle gjerne kommet med noe mer kvalitet her, men har stort sett bare sett søppel i det siste. Så ingenting jeg tør å anbefale videre.
Det er en anbefalingstråd her, men burde kanskje vært en til som omhandlet strømmetjenester? en filmcafe eller filmprat tråd savnes vel også.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Troll

Ikke ofte jeg sitter alene og ler høyt, men dette er skuespill fra dypeste helvete. The Room-nivå.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

LeCoq skrev: lør des 10, 2022 2:25 pm Troll

Ikke ofte jeg sitter alene og ler høyt, men dette er skuespill fra dypeste helvete. The Room-nivå.
Nå blir man jo plutselig nysgjerrig her :lol:

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

LeCoq skrev: lør des 10, 2022 2:25 pm Troll

Ikke ofte jeg sitter alene og ler høyt, men dette er skuespill fra dypeste helvete. The Room-nivå.
Blir interessant om oppfølgeren kan leve opp til denne filmklassikeren:

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: fre des 09, 2022 10:32 pm Det er en anbefalingstråd her, men burde kanskje vært en til som omhandlet strømmetjenester? en filmcafe eller filmprat tråd savnes vel også.
En diskusjonstråd rundt film, burde jo være mulig å få i gang. Husker ikke hva den ble kalt på gamle siden, men filmprattråden høres jo kjent ut den.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Frank.N.Steen skrev: lør des 10, 2022 2:48 pm
John Garfield skrev: fre des 09, 2022 10:32 pm Det er en anbefalingstråd her, men burde kanskje vært en til som omhandlet strømmetjenester? en filmcafe eller filmprat tråd savnes vel også.
En diskusjonstråd rundt film, burde jo være mulig å få i gang. Husker ikke hva den ble kalt på gamle siden, men filmprattråden høres jo kjent ut den.
Diskusjon.no har en tråd med det navnet. Strømmetjenester har jo dukket opp i stadig større antall de siste årene, så en tråd der man etterspør eller anbefaler film fra den og den strømmetjenesten kunne vært nyttig for noen kanskje? Selv kunne jeg være behjelpelig med Netflix.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

The Wonder (netflix) - 6/10.
Ikke dum denne, liker Florence Pugh.
Basert på hendelser fra en bok om fenomenet.

Daddy's Home (netflix) - 5/10.
Will Ferrell velger så dårlig filmer for tiden. Lite morsomt, mer slitsomt.

Daddys Home 2 (netflix) - 4/10.
Ja ikke spør, tenkte like greit å se film nr 2. Men som stort sett alle oppfølgere så blir det ikke bedre, kun verre.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

The shaggy D.A (Disney+) - rating 5/10
Gammel film som jeg husker å ha sett når jeg var yngre, men aldri ratet.
Grei og koselig disneyfilm fra 70tallet, alltid likt Dean Jones (The Ugly Dacshund, That Darn Cat, Herbie filmene) :D

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Ale skrev: man des 12, 2022 12:15 am Falling in Love (1984)

Fin liten perle. De Niro og Streep har herlig cinematisk kjemi.

Halvveis en julefilm.

7/10
Hvor så du den?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
The Norseman (1978) av Charles B. Pierce

"Tonight the sea carry danger"

En gruppe hardføre vikinger er på vei til ukjent farvann, da i søket etter deres mektige høvding, som forsvant under forrige tur i retning Vinland.

Denne "episke" vikingfilmen, med Lee Majors i hovedrollen, ble fordøyd i nærmest halvveis koma i går ettermiddag, og ja, introteksten om horder av lystne, blonde kjempenordmenn på tokt, og ja, hva følger så videre?, jo en svær afrikaner i hop med en rødhåra tjukkas, og det virker som at regissøren har like greit henta inn et lokalt amerikansk fotball lag, til å leke vikinger på stranda.
Bilde
For kostymene minner mest som om noen har bare snubla innom ulike turistsjapper og teatergarderober, for å raske med seg alt som kan minne om vikingrustninger, der nevnte Majors, ser ut som en blanding av Zorro og en Romersk hærfører, mens røkla flyr rundt i de latterlige ku-hjelmene man får sikkert kjøpt i utallige leketøysbutikker.

Det tar ikke lange tiden før gjengen ankommer Vinland, at en gruppe slemme indianere angriper følget, og ja, det viser seg at de har fanget vikinghøvdingen og hans menn, da for å være lydige slaver og lage indiansk junk-food, og vel, dette var mer kjedelig og langsomt enn elendig.
Kampscenen foregår mest i slow-motion, sikkert for å overdramatisere lekekrigen, men nei, enda en veldig lite imponerende amerikansk eventyrfilm om vikingene, og kun sett da den kom i hop med The Barbarians (1987).

3,5/10

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

Så nettopp den mye omtalte "Everything Everywhere All at Once" på Viaplay. Filmen fikk bl.a. terningkast seks av P3 samt har hele 8.1 på IMDb.

Det skjedde mye greier men det var litt.. meh. Selve historien var veldig lite gripende og skuespillerne klarte heller ikke vekke noe særlig i meg. Selv om det skjedde mye og det var mye innhold, det var lite hvilepuls, så varte den for lenge. Mulig anmeldelser og omtaler av filmen har lurt meg litt.

5/10

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Bustyvel skrev: man des 12, 2022 1:13 pm Så nettopp den mye omtalte "Everything Everywhere All at Once" på Viaplay. Filmen fikk bl.a. terningkast seks av P3 samt har hele 8.1 på IMDb.

Det skjedde mye greier men det var litt.. meh. Selve historien var veldig lite gripende og skuespillerne klarte heller ikke vekke noe særlig i meg. Selv om det skjedde mye og det var mye innhold, det var lite hvilepuls, så varte den for lenge. Mulig anmeldelser og omtaler av filmen har lurt meg litt.

5/10
Såpass ja. Årets film for min del (av dem jeg har sett)

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Jetsons: The Movie (1990)

Husker godt de mange artige Hanna-Barbera programmene på tidlig 90-tallet, spesielt Flintstones, Scooby-Doo og The Jetsons, der sistnevnte var nok ei mer moderne utgave, ettersom de tidligere fra 60-tallet tror jeg kom med latterboks effekter, men det var kanskje mer vanlig før.
Å gjøre en helaftens spillefilm, ut av en 15-20 minutters episode, tja, animasjon og CGI var ikke så fæl, men en del av stemmene virket ikke helt å passe inn med karakterene, og musikken var i mesteparten ei gyselig røre av uinspirerte og tamme låter, spesielt de kleine forsøkene på å oppdatere showet til 90årene med rap og utvanna pop-rock ballader, nei, ikke en gang all verdens søte nostalgi og barndomsminner kan redde denne kjedelige og lite engasjerende tegnefilmen, og sovna vel et par ganger utover, men tror en gjorde seg selv en bjørnetjeneste, for hadde man lidd seg gjennom hele, ville nok ratingen og humøret gått enda lenger nedover.

Vel, i det minste bringer Judy Jetson med seg noen nostlagiske varme tanker tilbake til når en var guttunge, og småforelska i en tegneseriefigur.

3,5/10

Her er forresten lydklipp fra en horribel improvisert rap i selve filmen:

Trøsten får være at den er knappe 1 minutt lang, men selv da føler en at det har gått altfor langt.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

ElGuaje skrev: man des 12, 2022 4:50 pm
Bustyvel skrev: man des 12, 2022 1:13 pm Så nettopp den mye omtalte "Everything Everywhere All at Once" på Viaplay. Filmen fikk bl.a. terningkast seks av P3 samt har hele 8.1 på IMDb.

Det skjedde mye greier men det var litt.. meh. Selve historien var veldig lite gripende og skuespillerne klarte heller ikke vekke noe særlig i meg. Selv om det skjedde mye og det var mye innhold, det var lite hvilepuls, så varte den for lenge. Mulig anmeldelser og omtaler av filmen har lurt meg litt.

5/10
Såpass ja. Årets film for min del (av dem jeg har sett)
Årets dårligste for min del. Typisk elsk/hat film.

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

Guillermo del Toro's Pinocchio, (2022)

En helt fantastisk film som brakte fram både latter og tårer.
9/10

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»