Hvilken film så du sist?

Svar
Winnowill

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av Winnowill »

Gjøkeredet (husker ikke, mulig HBO) - rating 6/10.
Har lenge ønsket å se denne, og ble litt skuffet over at den ikke var bedre enn som så. Nicholson er jo som vanlig god.
Men greit å få en slags bakgrunn for nurse Ratched siden jeg holder på å se den serien på Netflix.

Whats love got to do with it? (kino) - rating 6/10.
Ble dratt med på kino og endte opp med å se en romcom som jeg aldri ville gjort om jeg gikk alene. Men anyways, den var faktisk underholdende nok om et arrangert pakistansk bryllup i England. Ser jo at alle pakistanere/muslimer osv rater dårlig, og skjønner de ikke likte hva utfallet ble, var til og med noen på kinoen som reiste seg og gikk med en gang utfallet var avgjort.

The Boston Strangler (Skyshowtime) - rating 4/10.
Tenkte dette skulle bli bra, Keira Kneightly og seriemorder.
Men nei, utrolig kjedelig, tok aldri av på noen som helst måte.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Frank.N.Steen skrev: lør feb 12, 2022 1:09 pm Led meg også gjennom den fæle parodien Repossessed (1990), med søte Linda Blair og Leslie Nielsen som prest. Vurdert til innkjøp i fjor høst, men dæven, 300-400 kroner for ei brukt DVD, no way! Og nattens besøk, var vel en grei påminnelse om at det var vel sparte penger. Synd filmen var så elendig, og tok en bort Blair og Nielsen, ville nok denne vært blant de aller verste parodi-slapstick "komediene" en har vært borti. Så og si hver bidige forsøk på humor, slå ut helbom, gyselig musikk og for mye gjenbruk av vulgær og billig humor, av den laveste sorten. Kun for de som må se alt av Nielsen og Blair, og nei, mer er det ikke vits i å skrive om den. 80 minutter, som føltes ut som en livstid.

Bilde

3/10
Vel, nok ei stygg blemme av skitfilmer der man burde ha lært leksa si ved første besøk, men så har man samleren og filmfanen der ofte sitter på hver sin skulder og overtaler en til å gjenta tabbene. Repossessed var som nevnt en man hadde lenge vurdert til innkjøp, grunnet at man er svak for Lionsgate og deres såkalte "The Lost Collection" der utga flere 80 og tidlig 90-talls skrekkfilmer og komedier i våren 2009 på DVD, og hvor denne "hysteriske" spoof-parodi komedien med Leslie Nielsen og Linda Blair var del av, og tja, for knapt et år siden sparte man penga ved å se den gratis, men nylig snublet man over ei DVD fra nevnte samling, til ca: 100 kroner. Det viste seg å være en kjip pris å betale for noe så umorsomt og fælt.

Ingen forskjell i ratingen, stadig en bedriten film, der Linda stort sett er lenka til ei svær seng iført sminke og lager grynte og oppkastlyder, mens Leslie kler seg ut i all slags klær og kostymer, men enkelte småsnutter er så gjennomført idiotiske, at det blir noe småhumring ut av alt.
Filmen innehar også fullt mulig en av tidenes verste åpningstemaer, i tittelkuttet. Så jævlig og ondskapsfullt at det burde ha blitt innlemmet i tråden om musikk fra helvete:

Så også filmen Kuffs (1992) med Christian Slater, ei litt for smug forsøk i å blande 80-talls buddy cop komedier med John Hughes tenåringsfilmer, der hovedrolleinnehaveren flyr konstant rundt å prater inn i kameraet, og nei, litt for overlang spilletid og generiske bad guys, trekker fra og lander på ei småskuffende 5,5/10

Gårsdagens hyggelige overraskelse derimot, ankom med Disney filmen Under Wraps (1997), hvor noen unger under Halloween, snubler over den creepy eldre naboens (Ed Lauter) hus, og finner ei levende mumie (Bill Fagerbakke som også spiller stefaren til hovedrolleungen).
Deretter og ut, forsøker de å hjelpe den gamle udøde med å finne seg til rette, samt unngå å havne i klørne til en gruppe kyniske kjeltringer.
Ekstra pluss at flotte Corinne Bohrer også medvirker.

Leste på Letterboxd at mange er oppgitte og rasende over Disney Pluss og hvordan de opererer med å inkludere nyversjoner og oppfølgere (få virker å ønske seg) av eldre Disney produksjoner, mens de folk faktisk er på utkikk etter, ikke er å oppdrive, og de blir henvist til nevnte uinteressante alternativer. Flere hevder også at mye av de "mørkere" filmene fra 70 og 80-tallet ala Watcher in the Woods, Something Wicked This Way Comes, Dragonslayer osv ikke er tilgjengelig, så nei, Disney Pluss høres ikke særlig fristende ut om en er glad i deres eldre filmer og tv-serier. Heldigvis har en jo de fleste man er på utkikk etter, allerede trygt i samlingen, men Under Wraps og lignende, var ei hyggelig overraskelse og en man kunne tenkt seg på DVD.

6/10

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Winnowill skrev: lør apr 08, 2023 6:54 pm Gjøkeredet (husker ikke, mulig HBO)

Viaplay.

kibby

Legg inn av kibby »

Murder Mystery 2 (Netflix, 2023)

Ikke like morsom som eneren som jeg så for noen år siden. Blir om mulig enda mer parodisk denne gangen. Men var helt ok underholdende.

6/10

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Winnowill skrev: lør apr 08, 2023 6:54 pm
The Boston Strangler (Skyshowtime) - rating 4/10.
Tenkte dette skulle bli bra, Keira Kneightly og seriemorder.
Men nei, utrolig kjedelig, tok aldri av på noen som helst måte.
Jeg er en sucker for slike filmer. Men denne var tung. Greide aldri å få opp spenningsmomentet og det ble litt vel mye fokus på hvor vanskelig det var for kvinner før i tiden.

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: søn apr 09, 2023 10:03 pm
Winnowill skrev: lør apr 08, 2023 6:54 pm
The Boston Strangler (Skyshowtime) - rating 4/10.
Tenkte dette skulle bli bra, Keira Kneightly og seriemorder.
Men nei, utrolig kjedelig, tok aldri av på noen som helst måte.
Jeg er en sucker for slike filmer. Men denne var tung. Greide aldri å få opp spenningsmomentet og det ble litt vel mye fokus på hvor vanskelig det var for kvinner før i tiden.
Pfffff...de hadde det enkelt. Bare lage mat og bake en kake nå og da. Samt tørke litt støv.

Nowadays har de jo karrierer, sitter i styrer, løper rundt i Forsvaret osv. Visste ikke hvor godt de hadde det 😁

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Feelsocl skrev: søn apr 09, 2023 9:51 pm
Winnowill skrev: lør apr 08, 2023 6:54 pm Gjøkeredet (husker ikke, mulig HBO)

Viaplay.


Jeg har ikke Viaplay så nei.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Winnowill skrev: søn apr 09, 2023 11:14 pm
Feelsocl skrev: søn apr 09, 2023 9:51 pm
Winnowill skrev: lør apr 08, 2023 6:54 pm Gjøkeredet (husker ikke, mulig HBO)

Viaplay.


Jeg har ikke Viaplay så nei.


Gjøkeredet ligger på HBO

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

PapaSmurf skrev: søn apr 09, 2023 10:03 pm
Winnowill skrev: lør apr 08, 2023 6:54 pm
The Boston Strangler (Skyshowtime) - rating 4/10.
Tenkte dette skulle bli bra, Keira Kneightly og seriemorder.
Men nei, utrolig kjedelig, tok aldri av på noen som helst måte.
Jeg er en sucker for slike filmer. Men denne var tung. Greide aldri å få opp spenningsmomentet og det ble litt vel mye fokus på hvor vanskelig det var for kvinner før i tiden.
Du kan jo prøve deg på 1968 versjonen med Tony Curtis og Henry Fonda.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

The Big Green (1995)

Erke typisk amerikansk sportskomedie med barn i hovedsetet, og der underdogsa skal lære seg å sparke fotball (på den riktige måten) ved å gå fra kløner til å forstå forskjellen på amerikansk fotball og den resten av verden foretrekker, til å bli cupmestre, alt i løpet av et par uker.

Selvsagt går det slik det alltids gjør i slike familiefilmer, veldig trygt og koselig, men umulig å ikke gjenkjenne seg i noen av scenene. Tenker særlig når de skal spille sin aller første kamp, og gjengen stiller opp i helt vanlige klær og ja, en lærte fort at det å spille fotball i olabukser og hettegenser, kontra fotballtrøye, shorts og skikkelig fottøy, det gjør deg kanskje ikke om til Messi eller Ronaldo, men det utgjør likevel ei stor forskjell utpå ei stor glatt gresslette.

Men vi hadde nå langt mer trøbbel enn kun fotballtøy, for dommern mangla, motstanderlaget kjørte seg bort og kun halvparten av våre egne stilte klar til kamp, og nei, ble bare ufrivillig komisk, men var jo ingen som lo, da disse kampene ofte gikk jævlig tidlig på en lørdagsmorgen. Tipper foreldra var de minst imponerte, med ofte mange mil på veiene, alt for å bli ydmyket og kjefta på, så "fotballkarrieren" den tok liksom aldri helt av.
Bilde
Dessverre kunne en nok føle seg litt vel igjen i keeperen, hvert fall det med marerittet å slippe inn 15-20 mål i løpet av en kamp, for deretter å bli kjeppjagd av medspillere og rasende foreldre. Ble mye benk sliting i de neste månedene, men gjorde ingen forskjell sånn resultatmessig, vi var bare elendige, uansett lagoppstilling og motstander.

Mulig vi hadde vært litt mer motivert om treneren het Olivia d'Abo og ankom i rød tettsittende treningsdrakt, men i stedet hadde vi alltids ei sur og gretten dame, eller en smellfeit og sint bartulf samt en tidligere barnehage onkel, som pratet med veeeeldig lav innestemme, så ingen skulle bli såret. Men siden ingen hørte noe av hva han sa, så spilte det egentlig ingen rolle.

Nei, nostalgi og nevnte Olivias runde fyldige barm redder denne til ei meget snill:

5/10

eppaen

Legg inn av eppaen »

Super Mario- filmen

Så den med guttungen og var ganske så fornøyelig og fin for målgruppa. Da jeg gikk ut av salen tenkte jeg på om det ikke kunne blitt lagt en litt mørkere voksen-utgave i fremtiden.

SirJames

Legg inn av SirJames »

eppaen skrev: tir apr 11, 2023 4:46 pm Super Mario- filmen

Så den med guttungen og var ganske så fornøyelig og fin for målgruppa. Da jeg gikk ut av salen tenkte jeg på om det ikke kunne blitt lagt en litt mørkere voksen-utgave i fremtiden.
Hvor Super Mario hugger hodet av Luigi, tømmer det og bruker det som bolle til popcorn?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Winnowill skrev: lør apr 08, 2023 6:54 pm Gjøkeredet (husker ikke, mulig HBO) - rating 6/10.
Har lenge ønsket å se denne, og ble litt skuffet over at den ikke var bedre enn som så. Nicholson er jo som vanlig god.
Men greit å få en slags bakgrunn for nurse Ratched siden jeg holder på å se den serien på Netflix.

WTF.

En av de mest soleklare 10/10 som finnes der ute.

eppaen

Legg inn av eppaen »

SirJames skrev: tir apr 11, 2023 5:04 pm
eppaen skrev: tir apr 11, 2023 4:46 pm Super Mario- filmen

Så den med guttungen og var ganske så fornøyelig og fin for målgruppa. Da jeg gikk ut av salen tenkte jeg på om det ikke kunne blitt lagt en litt mørkere voksen-utgave i fremtiden.
Hvor Super Mario hugger hodet av Luigi, tømmer det og bruker det som bolle til popcorn?
Hm nei. Jeg er ikke kreativ nok til å komme med et godt plot eller uttrykk.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

greyserpent skrev: tir apr 11, 2023 5:08 pm
Winnowill skrev: lør apr 08, 2023 6:54 pm Gjøkeredet (husker ikke, mulig HBO) - rating 6/10.
Har lenge ønsket å se denne, og ble litt skuffet over at den ikke var bedre enn som så. Nicholson er jo som vanlig god.
Men greit å få en slags bakgrunn for nurse Ratched siden jeg holder på å se den serien på Netflix.

WTF.

En av de mest soleklare 10/10 som finnes der ute.
Ja, jeg har skjønt dette. Derfor ble jeg skuffet når jeg ikke syntes filmen var SÅ god, syntes deler av filmen var ganske tam.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

The Pope's Exorcist (2023)

Jeg har vært på kino igjen
► Show Spoiler
Trailer:
► Show Spoiler
I rollene: Russel Crowe, Daniel Zovatto, Alex Escoe, Franco Nero, Peter DeSouza-Feighoney og Laurel Marsden bl.a. Regi: Julius Avery

Når valget er mellom en eksorsismefilm, en film om en sko (Air) og Dungeons & Dragons ble valget veldig enkelt (!)
Jeg var ganske skeptisk til denne filmen på forhånd men ble gledelig overrasket!
Russel Crowe spiller tittelrollen og vi begynner rett på en eksorsisme som er vellykket.
Jeg visste ingenting om filmen før vi gikk inn i kinosalen men Crowe imponerer stort med å snakke italiensk (i deler av dialogen) og engelsk med italiensk aksent.
Nå skal jeg ikke spoile så jeg nøyer meg med å si jeg ble imponert av skuespillet og alt det andre, litt nonsens her og der er det jo. Men for en hedning som meg ble jeg nesten overbevist at det finnes onde krefter der ute ;)

Jeg gir filmen en sterk 7/10

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Don't Make Me Go 2022
flott film,en road movie som jeg likte svært godt
Far og datter på tur
--
7,5/10
lett

The Kwames

Poke

Legg inn av Poke »

Kill Boksoon 7,5 /10 (Netflix)

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

The kindness of strangers (HBO) rating 6/10.
Imdb 6.5.
Film om en kvinne som er utsatt for partnervold som rømmer til New York med barna sine, og som får hjelp av ulike fremmede.

Big boys dont cry (HBO) - rating 6/10.

Imdb 6.8.
Film basert på en sann historie om massiv barnemishandling på et engelsk barnehjem.

The edge of Seventeen (HBO) - rating 4/10.

Imdb 7.3.
Nok en film om tenåringsangst osv. Sett det for mange ganger før og gjort bedre, og Hailey Steinfeld hjelper ikke denne filmen.

Suite Francaise (HBO) - rating 5/10.
Imdb 7.0.
Helt grei film om en landsby under 2 verdenskrig. Noe kjedelig til tider.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Noen bekjente snakket en film som har tittelen "Storm". Noen som har sett den ?

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg satte på "Troll" på Netflix i går.
Dessverre sovnet jeg i soffan før filmen var ferdig.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Big George skrev: søn apr 16, 2023 3:19 am Noen bekjente snakket en film som har tittelen "Storm". Noen som har sett den ?
Den kom på netflix denne uka, men nei, ikke sett, men regner ned å se den neste uke.

Så forresten filmen the men (1950) igår. det var debut filmen til Marlon Brando.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Good luck to you, Leo Grande
https://filmoteket.no/news/214

Med en litt kronglete registrering er filmen fritt tilgjengelig på filmoteket.no
For tiden har jeg min første covid-sykdom og et relativt kort filmdrama var langt ifra bortkastet. Drama er det filmen er. Ikke sexkomedie, som ble kategorien underveis i markedsføringen.
Dette er ikke Leo Grande på sengekanten. Heller ikke Pretty Leo Grande. Eller Leogrande4ever. Altså, ordspill til kjente referanser.

Det er et filmatisert drama i teaterformat. To hovedroller og så skjønne Becky i en birolle, og ytterst få statister. Skuespillet er utmerket og vakkert. Storyen er troverdig, men inneholder noen replikker som politiserer en smule. Uten at det gir inntrykk å være et teaterstykke med politisk budskap. Mtp. prostitusjonslovgivning. Hva Ottar og Kvinnefronten mener om det skulle jeg gjerne vite, da ingenting her rimer med deres verdensbilde.

Det er en 4-akter. Framdriften er som den skal være i henhold til kutyme.
Inneholder ingen spoiler..
[media]https://www.google.com/search?q=4-akter ... B_Ms1sZbTY[/media]

Min opplevelse av stykket står til 8/10. Sannsynligvis litt høyere enn folk flest vil gi, men jeg honorerer spesielt for stykkets oppbygning i 4 akter, skjønne og troverdige karakterer i vakkert skuespill og tross alt ubetydelig berøring med politikk.

God og gratis fornøyelse med Leo og Nancy finner du på filmoteket.no

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

fargerik skrev: søn apr 16, 2023 10:02 am Jeg satte på "Troll" på Netflix i går.
Dessverre sovnet jeg i soffan før filmen var ferdig.
Jeg hater å sove sittende
Håper du lå i sofaen og sov.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Sitter og ser på waterworld akkurat nå, slakta så og si over alt, men jeg koser meg jeg :)

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Jonasar skrev: man apr 17, 2023 1:56 am Sitter og ser på waterworld akkurat nå, slakta så og si over alt, men jeg koser meg jeg :)
Kongefilm, men filmekspertene hater den visstnok. Godt man er amatør når det kommer til film.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

John Garfield skrev: man apr 17, 2023 9:56 am
Jonasar skrev: man apr 17, 2023 1:56 am Sitter og ser på waterworld akkurat nå, slakta så og si over alt, men jeg koser meg jeg :)
Kongefilm, men filmekspertene hater den visstnok. Godt man er amatør når det kommer til film.
Så faktisk 2 nye og(Black og Carnes) ser gjerne den en gang til+et par til :p

trønderen

Legg inn av trønderen »

Har tatt et gjensyn med de tre første John Wick-filmene før jeg skal få sett nr. 4 på kino en eller annen dag. Det lages ikke mange actionfilmer som er bedre enn John Wick for tiden.

eppaen

Legg inn av eppaen »

trønderen skrev: tir apr 18, 2023 10:00 pm Har tatt et gjensyn med de tre første John Wick-filmene før jeg skal få sett nr. 4 på kino en eller annen dag. Det lages ikke mange actionfilmer som er bedre enn John Wick for tiden.
Jeg synes det kan bli for mye dessert til tider - særlig når jeg gjorde som du og så alle fire innenfor et par uker. Men utover det så var det jo gøy.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Jonasar skrev: man apr 17, 2023 1:56 am Sitter og ser på waterworld akkurat nå, slakta så og si over alt, men jeg koser meg jeg :)
Synes både den og The Postman var på langt nær så grusomme som "alle" skal ha det til. Mulig gigantiske flopper i sin tid, men milevis unna å være ren tortur. Tror jeg må vurdere et gjensyn med begge utover høsten, da en landa sånn omtrent på 6/10 eller 6,5/10 til begge for en del år tilbake.
Mulig disse har blitt siden gjenutgitt i forlengede utgaver, så må se an litt, for ikke alltids det går samme vei som med Danser med Ulver.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»