Hvilken film så du sist?

Svar
Chromeback

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av Chromeback »

John Garfield skrev: ons jan 11, 2023 5:34 pm
SirJames skrev: ons jan 11, 2023 1:41 pm
Frank.N.Steen skrev: ons jan 11, 2023 12:12 pm
3/10
Har alltid lurt på en ting, min gode venn

Du som er en såpass erfaren filmelsker, må da kunne luke ut de verste filmene på forhånd, slik at du slipper å lide deg igjennom ræl gang etter gang. Det kan da umulig gi noen glede å pine seg gjennom 2/10 og 3/10 filmer, eller? :)
Det sies at man må se endel drittfilmer for å virkelig sette pris på de gode man ser.Herr Frank drar den kanskje litt langt, men han ser vel like mange filmer som oss andre til sammen, så da er det vel plass til begge deler.
Du rakk aldri tiden til Gudfaren inne på VGD nei? :D

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

SirJames skrev: ons jan 11, 2023 5:59 pm Både svenskene og ikke minst danskene er fllinke på film, så du har jo litt å ta av der.

Feks denne:

https://www.imdb.com/title/tt11655202/? ... _sr_srsg_0
Bra du påminnet meg om den, for enda ikke fått ut fingern å sett.
Men sånn blir det, og litt greit å kanskje ha noe å se frem til, men får la den ligge til neste større filminnkjøp, som kanskje ikke er så langt unna.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Helloween skrev: ons jan 11, 2023 6:13 pm
Elgen skrev: ons jan 11, 2023 5:50 pm
Helloween skrev: ons jan 11, 2023 5:48 pm Var en som skrev noe interessant om Intet nytt fra vest fronten. Er vist borte nå, ja ja, får skrive noe om Politiskolen 2.
Hva er poenget ditt egentlig?
Det går ikke an å bla litt bakover eller scolle litt rundt?
Denne tråden er beyond retarded. Hvorfor flyttet dere fra VGD når dere diskuterer på denne måten. Selv nye VGD var jo mer oversiktlig enn dette tullet her.
Ingen andre som har problemer med å manøvrere seg i tråden

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Helloween skrev: ons jan 11, 2023 5:48 pm Var en som skrev noe interessant om Intet nytt fra vest fronten. Er vist borte nå, ja ja, får skrive noe om Politiskolen 2.
Du kan jo alltids mekke i stand ei egen tråd/diskusjon rundt Politiskole filmene, så slipper du å "lide" deg gjennom ørten andre filmomtaler/samtaler.
Bidrar gjerne når en får mulighet til å se igjen Politiskole serien, som kanskje blir nærmere enn planlagt, men var vel et par egne tråder dedikert til Politiskole serien på gamle siden, og er vel allerede noen egne tråder i retning kjente og kjære filmserier her inne, så verdt et forsøk.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Malacay skrev: ons jan 11, 2023 6:19 pm Vi som liker skrekkfilmer må faktisk pløye gjennom en del drittfilmer før vi finner noe bra.
Sant det. Kommer nok også litt an på mengden/antall produsert film i året, og få sjangere spytter vel ut så mye lavbudsjetts film som skrekkgenren, der har man et kamera, kompiser og ei hytte eller hus for en helg, kan en fort få unnagjort ei film eller to på rappen.
Slenger man på ei catchy tittel eller tagline, og får backing av noen pengefolk, så er det alltids noen sultne skrekkfans som vil kaste bort tid og penger på et nytt "mesterverk". Dessverre noe en kjenner litt for godt igjen til.
Sist redigert av Frank.N.Steen den ons jan 11, 2023 6:37 pm, redigert 1 gang totalt.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Helloween skrev: ons jan 11, 2023 6:13 pm
Elgen skrev: ons jan 11, 2023 5:50 pm
Helloween skrev: ons jan 11, 2023 5:48 pm Var en som skrev noe interessant om Intet nytt fra vest fronten. Er vist borte nå, ja ja, får skrive noe om Politiskolen 2.
Hva er poenget ditt egentlig?
Det går ikke an å bla litt bakover eller scolle litt rundt?
Denne tråden er beyond retarded. Hvorfor flyttet dere fra VGD når dere diskuterer på denne måten. Selv nye VGD var jo mer oversiktlig enn dette tullet her.
Hei, JOlsen.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Helloween skrev: ons jan 11, 2023 5:48 pm Var en som skrev noe interessant om Intet nytt fra vest fronten. Er vist borte nå, ja ja, får skrive noe om Politiskolen 2.
Uffda! Var ikke meningen å lage krøll her. Glemmer ofte hvilken tråd man er i når man skribler ned noe tant og fjas og sjekker ikke hvor jeg er på siden når jeg skriver.

Har ikke fått sett den nye, men den fra 1930 er sett og jeg elsket den, faktisk en av få filmer jeg har gitt 5/5. Skal se den nye etterhvert.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
The Public Enemy (1931) av William A. Wellman

"You don't give, you take."

Nesten glemt bort denne tidlige gangsterklassikeren, der lå støva ned i filmboden, og glad en omsider fant veien til den.
Og i likhet med andre klassiske krimfilmer som Little Caesar (1931) og Scarface (1932), får en servert ei lignende opp og fremadstormende historie, der starter opp i fattige kår, før man plutselig er rett over i store og raske penger, men der bakom all glamouren, vakre damer og festligheten, skjules en tragisk endelikt for vår "helt", spilt mesterlig av James Cagney.

Av nevnte gangstertrio, er det overraskende hvor gjennomført stødige og friske i dialog, karakterer, tempo, replikker, stemning samt action, alle greide å levere så masse av, og likevel unngå at de blir for like hverandre, da en sliter litt med å velge ut en enkelt favoritt. Men en kommer nok ikke unna med at The Public Enemy scorer litt ekstra på sitt mer ungdommelig preg, grunnet Cagneys tilstedeværelse, og nei, må forsøke å få sett litt mer av disse eldre gangsterfilmene, for har virkelig fått sans for dem, og kan jo legge til at filmen man så i kveld, maktet å komme med noen solide actionscener, men uten å måtte ty til (klart, på den tid var vel det som ble servert via avisene og nyhetene fra virkelighetens verden, langt verre enn det filmbransjen klarte å gjenskape) vulgær voldsbruk, mer fokus i retning lydeffekter og ansiktsuttrykk, som jo gir et greit hint om hva som er i ferd med å skje, eller har nettopp hendt.

Alt i alt, DVDen man handla inn for et par år tilbake, kom med ei nyere versjon fra midten av 50-tallet, som en kunne velge å se, men gikk for originalutgaven, da en oftest foretrekker det slik, og mulig en får vurdere om det er noe vits i å se den alternative en annen gang.
Bilde

8/10

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Chromeback skrev: ons jan 11, 2023 6:20 pm
John Garfield skrev: ons jan 11, 2023 5:34 pm
SirJames skrev: ons jan 11, 2023 1:41 pm

Har alltid lurt på en ting, min gode venn

Du som er en såpass erfaren filmelsker, må da kunne luke ut de verste filmene på forhånd, slik at du slipper å lide deg igjennom ræl gang etter gang. Det kan da umulig gi noen glede å pine seg gjennom 2/10 og 3/10 filmer, eller? :)
Det sies at man må se endel drittfilmer for å virkelig sette pris på de gode man ser.Herr Frank drar den kanskje litt langt, men han ser vel like mange filmer som oss andre til sammen, så da er det vel plass til begge deler.
Du rakk aldri tiden til Gudfaren inne på VGD nei? :D
Siteringen her inne skjønner jeg ikke mye av..aner ikke hvem av oss 3 du stiller spørsmål til.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Fools Rush In (1997) av Andy Tennant

Trodde man hadde sett litt mer av den for evigheter tilbake, men var visst kun de siste minuttene, og så var resten ukjent.
Vel, man har jo sett lignende romantisk komedie før, der klisjeene ankommer kjapt, med to ulike motpoler, en er ei streit jappe-storby kar (Matthew Perry) som får den utakknemlige oppgaven i å måtte jobbe en lengre tid over i Las Vegas hete ørken, alt mens han under en lengre kø utenfor ei toalett, plutselig en dag støter borti ei temperamentsfull og sexy latinsk kvinne (Salma Hayek), og det blir kjærlighet ved første stund av.
Vel, så lenge det varer, for dama forsvinner etter en het natt, kommer så tilbake 3 måneder senere, og slenger i bordet om at hun er gravid og vil beholde ungen.

Muligens en av Perrys tidligste forsøk i å prøve seg som leading man, midt opp i Friends manien, men slettes ikke like fæl som enkelte av hans senere komedie roller. Klart, Salma Hayek hjelper godt på, men av typen underholdning som er ganske så lettfordøyelig og ender med en veldig snill:

5/10

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Endelig er den nye norske filmen Thomas mot Thomas med Arthur Berning i hovedrollen ute for strømming. Fikk strålende annmeldelser da den kom på kino. Blant annet en sekser fra Birger Vestmo i Filmpolitiet.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Hoppidioten skrev: tor jan 12, 2023 4:04 pm Endelig er den nye norske filmen Thomas mot Thomas med Arthur Berning i hovedrollen ute for strømming.
Hvor?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Astonstian skrev: tor jan 12, 2023 5:55 pm
Hoppidioten skrev: tor jan 12, 2023 4:04 pm Endelig er den nye norske filmen Thomas mot Thomas med Arthur Berning i hovedrollen ute for strømming.
Hvor?
Mener det blant annet er tv2 play

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

..Kan jo da slenge ut at The Menu har kommet ut på Disney+, som et lite filmtips inn mot helgen.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Astonstian skrev: tor jan 12, 2023 5:55 pm
Hoppidioten skrev: tor jan 12, 2023 4:04 pm Endelig er den nye norske filmen Thomas mot Thomas med Arthur Berning i hovedrollen ute for strømming.
Hvor?
Alle steder hvor film kan kjøpes. TV2, Viaplay etc.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Avalanche (1994) av Paul Shapiro

Det som var ment å være ei avslappende og fin helg i hop med sine barn, blir for forfatter og pappa (Michael Gross) snudd om til et mareritt, når hytta familien leier, blir utsatt for et stort snøskred. Og i det de tror "redningen" ankommer, skal det snart vise seg at vondt blir verre, når en morderisk kjeltring (David Hasselhoff), ramler innom og tar kjapt kommandoen, for deretter å sette sine gisler i hardt arbeid for å gjenfinne en boks full av tjuvgods, der er fanget under all snøen.

Ny runde med Hoffern i tv-film, og sett grunnet Michael Gross og nevnte tv-stjerne, der leverer slettes ikke gærne roller, og artig å se David i skurkerollen, selv om de burde ha lagt til rette for ei litt mer intens oppbygning, men herlig å se Hasselhoff hente frem ei Jack Torrance aktig overskuespill, helt mot tampen.
Gross i mer dramatisk bidrag, gjør også en god jobb, og slettes ingen dårlig film, selv om det enkelte steder ut kan bli noe unødvendig dratt ut i det lengste.

5/10

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Troll (Netflix). Djiiiiz... 4/10.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: lør jan 14, 2023 11:44 pm Troll (Netflix). Djiiiiz... 4/10.
Glad jeg styrte unna den, gitt

Trolljegeren (2010), derimot, var litt artig husker jeg

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

SirJames skrev: søn jan 15, 2023 1:38 am
Glycinello skrev: lør jan 14, 2023 11:44 pm Troll (Netflix). Djiiiiz... 4/10.
Glad jeg styrte unna den, gitt

Trolljegeren (2010), derimot, var litt artig husker jeg
Følte jeg måtte se den etter anbefalinger fra en kollega som skal få kjeft på mandag. Trolljegeren var fornøyelig.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: søn jan 15, 2023 2:22 am
SirJames skrev: søn jan 15, 2023 1:38 am
Glycinello skrev: lør jan 14, 2023 11:44 pm Troll (Netflix). Djiiiiz... 4/10.
Glad jeg styrte unna den, gitt

Trolljegeren (2010), derimot, var litt artig husker jeg
Følte jeg måtte se den etter anbefalinger fra en kollega som skal få kjeft på mandag.
Husk å filme seansen slik at vi andre får se dette også 8-)

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Undercover Blues (1993) av Herbert Ross

Ei real nedtur av en action "komedie", der et et tilsynelatende lykkelig ektepar (Kathleen Turner og Dennis Quaid) i hop med en liten baby, samt planer for en fin ferie ned i sørstatene, plutselig blir kalt tilbake i arbeid, da som topptrente agenter for å stoppe en ond skurk.

Huff, kun sett fordi man er glad i Turner, og spesielt komedie forsøkene fra samme tid, type V.I. Warshawski (1991) og Serial Mum (1994).
Dessverre fremsto Undercover Blues, mest som ei selvgod og smertefull "morsom" blanding av Hudson Hawk (1991) og True Lies (1994), og selv om førstnevnte ofte blir fremhevet som en av Brucerns store flopper, så har den vokst ved senere besøk, mye grunnet de eksentriske karakterene og spesielt kjemien mellom Willis og Danny Aiello.
Noe slikt er ikke å finne i Undercover Blues, minus kanskje innsatsen til Stanley Tucci, som den heller fargerike "Muerte!!!", ei temperamentsfull skurk der blir konstant ydmyket og latterliggjort, og små moro første gangen, men deretter og ut, blir det syltynt og etter hvert bare slitsomt, så da slenger vi like greit på med samme spøk og scenario, ørten ganger til, gjenom hele filmen.

Legger man til grusomme Fiona Shaw som bad guy, ja da har man en sikker nedtur i vente.

Nei, denne skal rett ut igjen, men først skal den trampes flat, og denne sørget for å ødelegge hele fredagsfilmrytmen, hater når slikt skjer, og glemt helt hva en så senere den kvelden, for motivasjonen var helt i bånn.

Til mitt "forsvar", så fremsto den tyske DVDen man nylig handlet inn, (da med et langt mer tilbakelent cover) som mer lovende, men å kjøpe film basert på artwork/filmposter alene, har sjeldent vært suksess, og nesten synd en ikke kom over ei DVD med den som ble posta øverst, for da hadde en tvilsomt handlet inn filmen, hvert fall denne runden. Når en får babyer med solbriller og douchebag glis, tja, det betyr sjeldent noen stor komedie
ala "Laugh out loud funny" type underholdning, mer smerte, og tortur i vente.

3/10

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Glycinello skrev: søn jan 15, 2023 2:22 am
SirJames skrev: søn jan 15, 2023 1:38 am
Glycinello skrev: lør jan 14, 2023 11:44 pm Troll (Netflix). Djiiiiz... 4/10.
Glad jeg styrte unna den, gitt

Trolljegeren (2010), derimot, var litt artig husker jeg
Følte jeg måtte se den etter anbefalinger fra en kollega som skal få kjeft på mandag. Trolljegeren var fornøyelig.
Høres ut som god oppfølging!

Skjønner virkelig ikke hva de tenkte på og med da denne ble laget.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Hva er det jeg ikke har fått med meg Frank - hvorfor ser du så mye ræl?

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Thirteen Lives (Prime) - rating 9/10.
Film om de 13 thailandske guttene som ble innestengt i grotte i Thailand pga regn.
Husker dette i nyhetene, men visste ikke hvordan de faktisk fikk guttene ut av grotten gjennom vannet i 6 timer, er jo helt sykt.
For en prestasjon og redningsaksjon!
Merket ikke lengden på 2.5 timer. Viggo Mortensen og Colin Farrell gjør gode, nedtonede roller.
Anbefales!

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

eppaen skrev: søn jan 15, 2023 1:32 pm Hva er det jeg ikke har fått med meg Frank - hvorfor ser du så mye ræl?
Føler at jeg er ikke spesielt motivert for å gjenta hele diskusjonen fra en side tilbake, og synes det ble kjapt og greit oppsummert av John Garfield:

"Det sies at en må se en del drittfilm for å virkelig sette pris på de gode man ser"

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Revenge (1990) av Tony Scott

Ny runde med impulskjøp, og nok ei Kevin Costner spiller enda ei usympatisk og arrogant militær rolle, hvor han i likhet med (No Way Out) snubler med snabelen inni en mye eldre og mektigere manns unge trofekone (Madeleine Stowe), og knapt nok sett henne, og vips, 1 sekund etter, så er det ekte kjærlighet, og som igjen betyr dårlig nytt for dem, da det gamle rike svinet (Anthony Quinn), vil ha brutal hevn, og i stedet for å drepe begge, så ja, ender det med at Costner blir slengt på "dynga" etter en lærepenge, og hva skjer så videre, jo han våkner, får plutselig lyst til å hevne seg han og, og nei, 2 timer med meget skuffende og tidvis frustrerende b-film underholdning.

Eneste som gjør at den ikke bikker i minus, er flotte Stowe, samt at de langt mer likandes Miguel Ferrer og John Leguizamo, ankommer helt på tampen, men Kevin er så gjennomført ufyselig og smug, mot alt og alle, at nei, ønsket at han fikk lide langt mer, men dessverre ble det hans utkårede som fikk den "jobben".

5/10

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Den 12. mann (2017) 5/10

Delvis faktabasert historie drar opp litt, men ellers slett opplegg med endel uverklig fiksjon og svake skuespillerinnsatser. Denne historien fortjente mer kvalitet.

trønderen

Legg inn av trønderen »

TrueTopRed skrev: tir jan 17, 2023 5:24 pm Den 12. mann (2017) 5/10

Delvis faktabasert historie drar opp litt, men ellers slett opplegg med endel uverklig fiksjon og svake skuespillerinnsatser. Denne historien fortjente mer kvalitet.
Har du sett dokumentaren på NRK der det er to fra militæret som går samme ruta som han tok?

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

trønderen skrev: tir jan 17, 2023 9:43 pm
TrueTopRed skrev: tir jan 17, 2023 5:24 pm Den 12. mann (2017) 5/10

Delvis faktabasert historie drar opp litt, men ellers slett opplegg med endel uverklig fiksjon og svake skuespillerinnsatser. Denne historien fortjente mer kvalitet.
Har du sett dokumentaren på NRK der det er to fra militæret som går samme ruta som han tok?
Hva heter den?

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

rommegrot skrev: tir jan 17, 2023 9:44 pm
trønderen skrev: tir jan 17, 2023 9:43 pm
TrueTopRed skrev: tir jan 17, 2023 5:24 pm Den 12. mann (2017) 5/10

Delvis faktabasert historie drar opp litt, men ellers slett opplegg med endel uverklig fiksjon og svake skuespillerinnsatser. Denne historien fortjente mer kvalitet.
Har du sett dokumentaren på NRK der det er to fra militæret som går samme ruta som han tok?
Hva heter den?
I Jan Baalsruds fotspor

https://tv.nrk.no/serie/i-jan-baalsruds-fotspor

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»