Hvilken film så du sist?

Svar
SirJames

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av SirJames »

MatsEn89 skrev: søn aug 15, 2021 2:23 am
SirOwen skrev: søn aug 15, 2021 2:18 am The Hitman's Bodyguard (2017)

Synes denne var overraskende underholdende. Litt John Wick vibes fra skytescenene, men la gå. Er i godhjørnet, så

8/10
Bra denne, cirka enig karakter

Sett Nobody? Som John Wick, helt herlig. Med han duden fra Better Call Saul, en halv karakter høyere
Jepp, likte godt Nobody.

Expekt

Legg inn av Expekt »

MatsEn89 skrev: søn aug 15, 2021 2:23 am
SirOwen skrev: søn aug 15, 2021 2:18 am The Hitman's Bodyguard (2017)

Synes denne var overraskende underholdende. Litt John Wick vibes fra skytescenene, men la gå. Er i godhjørnet, så

8/10
Bra denne, cirka enig karakter

Sett Nobody? Som John Wick, helt herlig. Med han duden fra Better Call Saul, en halv karakter høyere
Har dere streamet denne noen plass?
Og hvor bra er forresten Gisaengchung (Parasite) som kom ut i 2019? Jeg har ikke sett den ennå, men tror det er mulig å leie den på Viaplay.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Batman: Soul of the Dragon (2021) av Sam Liu

Batman animerte universet ala 2021, skal liksom ikke sitte helt for min del. Nok en skuffende og meget hypet opp Batman animertfilm (eller slik hadde en inntrykk av, fra fans og folk som hadde sett den, og skrytet uhemmet av den). Men som i likhet med så altfor mange andre, av disse siste åras overflod av Batflicks, er animasjonen lite å juble over, og historien så som så.
Det åpner lovende, men man blir aldri verken sjarmert eller særlig interessert i karakterene og storyen, selv om det var flere tøffe scener, spredt godt utover. Men et eller annet manglet, og nei, blir nok til at man ser Long Halloween Part 2, men trenger en time-out, for Part 1 var heller ingen stor opplevelse.
Eneste av disse tegnefilmene som har gitt meg mersmak, er vel Turtles møter Batman fra 2019, det var en herlig og meget hyggelig opplevelse, og ikke minst overraskelse, da man gikk inn, og forventet lite, og fikk så mye mer i retur.

Soul of the Dragon er sett, og så ferdig med den.
Irriterende at animasjonen kan se så "shabby" ut, mens selv enkelte av videofilmene fra det som fulgte den nydelige Mask of Phantasm/Animated Series eraen, fremstår ofte totalt overlegent i forhold. Men skal vel melkes mest mulig, og da kan en vel ikke forvente noe særlig bedre.
Men, en kjapp titt, og er nok tvilsomt noen "tilfeldighet" at regissør Sam Liu er involvert i flere av disse nyere Batman filmene som har blitt til siste 8-10 årene, og hvor få (om noen) har vært spesielt imponerende i stil og handling.

Kult med litt 70-talls James Bond/kamsport retro stil, men alt i alt, enda en middels underholdning i de sene nattetimer og blir så med ei:

5,5/10

SirJames

Legg inn av SirJames »

Expekt skrev: søn aug 15, 2021 11:56 am
MatsEn89 skrev: søn aug 15, 2021 2:23 am
SirOwen skrev: søn aug 15, 2021 2:18 am The Hitman's Bodyguard (2017)

Synes denne var overraskende underholdende. Litt John Wick vibes fra skytescenene, men la gå. Er i godhjørnet, så

8/10
Bra denne, cirka enig karakter

Sett Nobody? Som John Wick, helt herlig. Med han duden fra Better Call Saul, en halv karakter høyere
Har dere streamet denne noen plass?
Og hvor bra er forresten Gisaengchung (Parasite) som kom ut i 2019? Jeg har ikke sett den ennå, men tror det er mulig å leie den på Viaplay.
Parasite er tipp, topp, tommel opp.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Expekt skrev: søn aug 15, 2021 11:56 am
MatsEn89 skrev: søn aug 15, 2021 2:23 am
SirOwen skrev: søn aug 15, 2021 2:18 am The Hitman's Bodyguard (2017)

Synes denne var overraskende underholdende. Litt John Wick vibes fra skytescenene, men la gå. Er i godhjørnet, så

8/10
Bra denne, cirka enig karakter

Sett Nobody? Som John Wick, helt herlig. Med han duden fra Better Call Saul, en halv karakter høyere
Har dere streamet denne noen plass?
Og hvor bra er forresten Gisaengchung (Parasite) som kom ut i 2019? Jeg har ikke sett den ennå, men tror det er mulig å leie den på Viaplay.
Nobody er muligens Netflix, jeg bruker Pirate Bay hehe.

Parasite leiet jeg på Google Play. Kruttsterk film.
Sist redigert av MatsEn89 den søn aug 15, 2021 2:09 pm, redigert 1 gang totalt.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Prøver å korte ned Min Liste på Netflix og ser unna endel filmer som enten går ut av sortimentet og
bare for å ha sett dem som ligger på Watchlista på IMDB.

Against all Odds - 4/10.
I utgangspunktet grei nok, men til tider utrolig seig, så spoling måtte til innimellom. Ingen konklusiv slutt, ganske typisk 80'talls slutt.

Bad Teacher - 5/10. Helt ok komifilm, tidsfordriv. Litt forfriskende å se Cameron Diaz i en annen rolle enn søt, halvdum blondine.

The Longest Yard - 6/10. Ganske grei fengselsfilm som underholdte, men slutten var ganske merkelig og føltes rett og slett ikke fullført.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Fringegirl skrev: søn aug 15, 2021 2:06 pm Prøver å korte ned Min Liste på Netflix og ser unna endel filmer som enten går ut av sortimentet og
bare for å ha sett dem som ligger på Watchlista på IMDB.

Against all Odds - 4/10. I utgangspunktet grei nok, men til tider utrolig seig, så spoling måtte til innimellom. Ingen konklusiv slutt, ganske typisk 80'talls slutt.

The Longest Yard - 6/10. Ganske grei fengselsfilm som underholdte, men slutten var ganske merkelig og føltes rett og slett ikke fullført.

James Woods skuffer aldri, men ja, en bob-bob type film, men er vel i dag mer kjent for film themet av Phil Collins, eller så vil jeg tro.
Tror jeg rata den med en snill 6/10 for et par år tilbake.

The Longest Yard. Snakker vi originalen med Burt Reynolds, eller den senere med Adam Sandler? Tror Vinnie Jones også gjorde en nyere utgave ved navn Mean Machine, med Jason Statham som karate eller kung-fu sparkende keeper.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ja, der hang fet skrift seg opp (igjen). Forsøkte å rette opp feilen, men det gjorde visst ting bare verre.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Frank.N.Steen skrev: søn aug 15, 2021 2:20 pm
Fringegirl skrev: søn aug 15, 2021 2:06 pm Prøver å korte ned Min Liste på Netflix og ser unna endel filmer som enten går ut av sortimentet og
bare for å ha sett dem som ligger på Watchlista på IMDB.

Against all Odds - 4/10. I utgangspunktet grei nok, men til tider utrolig seig, så spoling måtte til innimellom. Ingen konklusiv slutt, ganske typisk 80'talls slutt.

The Longest Yard - 6/10. Ganske grei fengselsfilm som underholdte, men slutten var ganske merkelig og føltes rett og slett ikke fullført.

James Woods skuffer aldri, men ja, en bob-bob type film, men er vel i dag mer kjent for film themet av Phil Collins, eller så vil jeg tro.
Tror jeg rata den med en snill 6/10 for et par år tilbake.

The Longest Yard. Snakker vi originalen med Burt Reynolds, eller den senere med Adam Sandler? Tror Vinnie Jones også gjorde en nyere utgave ved navn Mean Machine, med Jason Statham som karate eller kung-fu sparkende keeper.

Likte faktisk James Wood i filmen, men Rachel Ward var så overdramatisk til tider at jeg følte man måtte ta spillingen hennes med en klype salt. Henger nok igjen fra Tornefuglene :lol:

Med Adam Sandler, men Burt'eren er jo med i den også. Var ikke klar over at det nyinnspilling før etter jeg hadde sett den.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

If anything happens I love you (Netflix)

Er dette noe av det beste Netflix har vært borti så langt? Jeg tror nesten det. Jeg blir så sykt fascinert over hvordan kortfilmer klarer å skape følelser, som langfilmer ikke klarer å skape, på så kort tid.

12 minutter varer denne, og den treffer straight in the feels.

8.5/10, bare helt nydelig.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

The Incredible Hulk

Så denne om igjen igår, og den holder seg veldig bra. Har en mørkere tone som gjør at den føles litt sidesatt fra MCU, samtidig som den er veldig underholdende. Edward Norton passer særs bra som Bruce Banner, og scenene med Hulk er fantastiske, de skildrer hans råskap og sinne virkelig bra. Sluttfighten mot Abomination er også heftig.

Må si jeg synes det er trist at Norton ikke ble med videre og at Hulk ble gjort til en svært tam og kjip del av Avengers til slutt. En stand-alone oppfølger til TIH med Norton fortsatt i rollen hadde vært nydelig. Man kan jo drømme!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Machine_Head skrev: søn aug 15, 2021 6:25 pm The Incredible Hulk

Man kan jo drømme!
Tror det må bli med det! Norton er vel ikke spesielt populær lengre, og Ruffalo har vel fortsatt noen filmer igjen som Hulk hvis han gidder.

Men vi får snart ett gjensyn med Abomination i det minste;

Bilde

SirJames

Legg inn av SirJames »

The Hitman's Wife's Bodyguard (2021)

Omtrent som å drikke flat cola. Greit hvis man er kjempetørst, men alt i alt en forglemmelig affære.

5.8/10

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Waves

Bilde

Dette er en type film man enten elsker, eller så skrur man av halvveis føler jeg. Jeg er i den førstnevnte kategorien, og mener at dette er filmkunst på skyhøyt nivå. Jeg bare elsker denne typen filmer, og ser på den som en slags blanding mellom Moonlight og The Florida Project. Den går like "sakte" som The Florida Project, utenom det skyhøye toppunktet i historien, men jeg føler at den treffer bedre på egentlig alt som Moonlight prøvde på.

Kinematografien er top notch, filmen er så utrolig vakker, som ett maleri gjennom hele filmen. Soundtracket er også 10/10.

Denne filmen er bare så forbanna vakker og sår. Filmen har to helt tydelig to forskjellige akter, og mange noterer jeg meg synes den andre akten er svakere, men for min del så blir det motsatt. Denne akten er det som er med på å sementere kvaliteten på filmen i mine øyne.

En av mine absolutte favoritter fra de siste årene.

Klokkeren 9/10.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Chromeback skrev: søn aug 15, 2021 9:35 pm Dette er en type film man enten elsker, eller så skrur man av halvveis føler jeg.
Når jeg hører sånt, så tenker jeg alltid umiddelbart på Shape of Water.

Jeg er ekstremt altetende, og kan omtrent ikke huske en eneste film jeg ikke har likt. Men gudhjelpemeg for en nitrist opplevelse den der var. Fatter ikke at den vant så mange priser, men det er vel der den uhåndgripelige kunsten kommer inn i bildet. Pføy.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Måtte se denne en gang til. 9.5/10. Et ekstra pluss at soundtracket er legendarisk. Med de mest legendariske skuespillerne ever. Jeg er stor fan av Clint Eastwood men jeg er faktisk glad han ikke fikk hovedrollen her(!)



Visstnok filmen som motiverte Tarantino til å begynne å lage filmer
Sist redigert av Ka9nen den man aug 16, 2021 12:15 am, redigert 2 ganger totalt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

tomi skrev: søn aug 15, 2021 11:39 pm
Chromeback skrev: søn aug 15, 2021 9:35 pm Dette er en type film man enten elsker, eller så skrur man av halvveis føler jeg.
Når jeg hører sånt, så tenker jeg alltid umiddelbart på Shape of Water.

Jeg er ekstremt altetende, og kan omtrent ikke huske en eneste film jeg ikke har likt. Men gudhjelpemeg for en nitrist opplevelse den der var. Fatter ikke at den vant så mange priser, men det er vel der den uhåndgripelige kunsten kommer inn i bildet. Pføy.
Haha, skal sies at jeg sleit med Shape of Water selv.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Chromeback skrev: søn aug 15, 2021 9:35 pm Waves

Bilde

Dette er en type film man enten elsker, eller så skrur man av halvveis føler jeg. Jeg er i den førstnevnte kategorien, og mener at dette er filmkunst på skyhøyt nivå. Jeg bare elsker denne typen filmer, og ser på den som en slags blanding mellom Moonlight og The Florida Project. Den går like "sakte" som The Florida Project, utenom det skyhøye toppunktet i historien, men jeg føler at den treffer bedre på egentlig alt som Moonlight prøvde på.

Kinematografien er top notch, filmen er så utrolig vakker, som ett maleri gjennom hele filmen. Soundtracket er også 10/10.

Denne filmen er bare så forbanna vakker og sår. Filmen har to helt tydelig to forskjellige akter, og mange noterer jeg meg synes den andre akten er svakere, men for min del så blir det motsatt. Denne akten er det som er med på å sementere kvaliteten på filmen i mine øyne.

En av mine absolutte favoritter fra de siste årene.

Klokkeren 9/10.
Spennende 🙂

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

The Fugitive 8/10

US Marshals 8/10

The Negotiator 9/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Teenage Mutant Ninja Turtles III (1993) av Stuart Gillard

Måtte vel egentlig komme meg til denne, for å avslutte den originale filmtrilogien om Ninja-skilpaddene fra kloakken i New York by, og der denne gang bærer det fra Manhattans rene og koselige kloakksystem, rett over i Japan på 1600-tallet, når April stopper innom fra et lokalt bruktmarked, med et magisk septer, som på uforklarlig vis, sender henne og Turtles brødrene til en annen tid.

Denne filmen var det ikke verdt å kaste bort en god pizza på, men tidenes verste type film? No way! Likevel, man visste jo på forhånd hvor hen det ville bære, etter å ha sett for et par uker tilbake, hvor stor kvalitetsforskjellen mellom den første filmen, og oppfølgeren faktisk var, og tja, film nummer 3 er dessverre ingen bedring fra 2ern, det er helt sikkert.
Det som er litt synd, er jo at med rette folka (slik første filmen hadde) bakom kamera og i styringa, kunne man fått en langt bedre og mye mer gjennomført Turtles trilogi, men pengemenna ble nok altofor griske og feige, festbremsene av noen sinte foreldregrupper, som krevde mindre vold, banning og ja, alt som var med å gjøre førstefilmen så tøff og unik, var nå blitt om til utvanna skvip, godkjent for "alle" grupper, og ingen ville bli såret eller skremt.

Og det oppsummeres i grunn greit, i det Casey Jones (Elias Koteas) returner (fra førstfilmen) tidlig ut, og ja, han er tydelig lysten på å knuse noen hodeskaller, men får så kjapt beskjed av Leonardo, at slikt gjør dem ikke lengre. Nei, i stedet blir den tidligere sjarmerende villmannen Casey satt til å være barnevakt i hop med Splinter, mens Turtles leker seg i Japan.

Det tredje kapitlet starter opp slik film nummer 2 avslutta, meget random, og greit, ingen Vanilla Ice og Ninja Rap denne gang, heldigvis, i stedet er det ZZ Top som går igjen i bakgrunnen, og Turtles bare danser seg inn på scenen, og det hele ser ut som en forferdelig Aerobic treningsvideo, og ikke en Ninja Turtles film. Og hva i huleste har skjedd med kostymene, stemmene og nei, hvor har alle pengene fra de to kjempesuksessfilmene blitt av? Er dette alt de greide å koke opp?

Verst går det nok utover Mester Splinter, som høres helt, feil ut, og sitter på ræva, hele filmen ut. Ikke så rart, budsjettet tillot vel ikke noe annet, men dem kunne da hvert fall hyra inn en noe bedre stemmeskuespiller?

Skurkene i filmen er gjennomført dølle og lettglemte, mange menn i pysjamas og skitne feite sjørøvere med navn som Niles? og ja, hva med å heller gi oss en bakgrunnshistorie til feiden mellom Hamato Yoshi og Oroku Saki, eller opprinnelsen til Fotklanen? Neida, vi får selvsagt ikke noe slik. Husker leketøysbutikken forsøkte å selge unna actionfigurer av skurkene, og ingen i klassen, på skolen eller nabolaget ville ha noe med de å gjøre. De ble skydd som pesten, og ikke så rart, for makan til gørrkjipe actionfigurer skal man lete lenge etter.

Likevel, jeg vet ikke om en kan med hånda på hjertet, si at det er den verste Turtles filmen som har blitt lagd, men ja, er glad jeg ikke så denne som guttunge. Den kom jo tross alt 2 år etter forrige film, og ungene hadde blitt 2 år eldre, andre og mer spennende tegneserier og leketøys rivaler hadde ankommet, og ja, Turtles III markerte helt klart slutten på Turtles eraen, med tanke på den dominans, både på lerretet og i leketøysbutikkene, men en kjip måte å gå ut på, særlig etter en så fantastisk start med filmen fra 1990, men derfra og ut, gikk det meget kjapt nedover i kvalitet og underholdning.

4/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Jason Goes to Hell: The Final Friday (1993) av Adam Marcus

Ny Friday the 13th film, mer eller mindre. Ikke så mye Jason Vorhees som forrige (Freddy vs. Jason) og tja, sett før, men ingen forbedring/forandring i hvordan ratingen/underholdningen.
Etter 7 suksessfulle eventyr omkring massemorderen fra Camp Crystal Lake, der hakker, kutter og stikker ned alt som er av kåte tenåringer i skog og mark, gikk det 4 år, før ei ny film i serien kom ut, og ja, noen mente nok at det var på høy tid å forandre på den suksessfulle formelen, og tja, det gikk vel ikke helt etter planen, som det jo sjeldent gjør, med slike slasher filmserier.

Jason er tilbake, joda, men kun for en liten periode. For i det han jager ei barmfager og halvnaken bimbo gjennom skogen, blir han brutalt overfalt av en gruppe skyteglade militærfolk, og sprengt i filler, før restene havner på et tvilsomt laboratorium, og ja, forskeren som leder prosjektet, ender med å ete det svarte hjertet til Jason, og deretter blir det en rekke random folk som "overtar", eller rettere sagt ånden til Jason bare flytter seg over til en ny vert, eller kropp, og slik går det, gang på gang.

Filmen er mer overnaturlig skrekk, enn slasher og ja, midt opp i det hele får man også en liten cameo fra The Book of the Dead (Evil Dead filmene) samt Freddy Kruegers knivhanske.

Av en eller annen grunn, så glemmer jeg ofte hvor irriterende og usympatiske så og si alle i denne kaotiske og meget rotete filmen faktisk er, og en håper liksom på å bli motbevist, men nei, ikke denne gangen heller. Og den eneste karakteren som faktisk er av noenlunde interesse (han bounty hunteren) dukker opp, man tenker at "Ah, her har vi en dugandes og kul kar" og så bare forsvinner han, og dukker ikke opp før nesten helt på tampen, og er tja, ikke til mye nytte.

Vel, de som elsker gørr, blod og tits and ass, vil nok bli fornøyd, for voldsbruken er meget nasty, noen av de mest grufulle spesialeffektene i hele serien er med her (i den ukutta versjonen) noe som jo er litt trist, ettersom legenden Tom Savinis fantastiske effekter fra tidligere og soleklart bedre filmer, mest sannsynlig aldri vil finne veien til ei totalt og fullstendig ukutta utgave, mens en av serien dårligste filmer fikk altså vist frem "godsakene" uten mye til problem.

Det at man får mye mindre av Jason er ikke nødvendigvis noe jeg automatisk misliker, tvert i mot. Den slags er jo mye av grunnen til at man holder Friday the 13th Part 5: A New Beginning (1985) som favoritten i filmserien, eller Season of the Witch (av Halloween filmene), det at noen tenkte, fuck it, la oss prøve noe nytt, og ja, "takken" var sinte fans, som krevde favorittmaskotten tilbake, og produsentene feiga ut, og fortsatte som før.
Men Jason Goes To Hell lykkes verken særlig med underholdning eller det å by opp til interessante og spennende karakterer.

Likevel, noe med filmen gjør at man fortsatt beholder den, men ja, må nok ha føltes ut som en realt spark i fleisen for fansen av de foregående 7 filmene, og var vel en grunn til at det nesten et tiår før en ny Friday the 13th film ankom kinosalene, og denne gang gikk det jo som med Critters og Leprechaun filmene, rett til verdensrommet, som tja, sjeldent er særlig godt nytt for den slags filmserier.

4/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Knaxern skrev: man aug 16, 2021 12:26 am The Fugitive 8/10

US Marshals 8/10

The Negotiator 9/10
The Fugitive er jo en action-thriller klassiker (8,5/10 type film) og husker jeg likte veldig godt The Negotiator (8/10) men US Marshals derimot, tja, moro å med Tommy Lee Jones og teamet hans tilbake, men Wesley Snipes manglet mye av sjarmen og sårbarheten som Harrison Ford tilførte rollen sin, og ble mer standard prosedyre/action, men der jo likevel bydde opp til en viss underholdning, selv om den var flere hakk bakover i kvalitet enn forgjengeren, og tror man endte med en snill 6/10 ved forrige besøk.

The Negotiator har jeg ikke vært innom siden sensommer/høst 2017, men husker den falt meget godt i smak. Burde nok fått tatt meg et gjensyn om ikke lenge.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Nå så jeg at MEDICINE MAN er kommet på Disney +, så den blir det et herlig gjensyn med ikveld! YEEY! :D

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Escape from the Bronx (1983) av Enzo G. Castellari

Fortsetter der 1990: Bronx Warriors (1982) slapp, og denne gangen er det ikke krig mellom de mange ulike gjengene om det falleferdige og utbomba sør Bronx området, men forsøket på å desperat holde stand, mot regjeringens "oppgradering" av bydelen, og der går ut på å sende inn en mindre "saneringsgruppe", eller rettere sagt ei gruppe med skyteglade bødler som operer med alt fra flammekastere, maskingevær, bomber og annet, i forsøket på å lure de gjenlevende til å forflytte til "nye og solfylte boliger" i New Mexico.
Slik blir det selvsagt bråk av, og Trash (anti-helten fra forrige eventyr) leder nok en gang an, og alt ligger til rette for en aller siste eksplosiv og blodig kamp.

Ei skuffende og i grunn helt unødvendig oppfølger, der føles mest ut som en rekke random left overs fra forgjengeren, og selv om Trash (Mark Gregory) er tilbake, blir det litt for tidlig ut, klart og tydelig at han ikke er i stand til å bære filmen alene, og tja, fyren er alt annet en særlig" troverdig" som en tøffing, noe man jo tok hintet av allerede i førstefilmen, men ble jo reddet av en gjeng med latterlige og herlige karakterskuespillere, som dessverre ikke er å finne i denne runden. Minus da, den alltids eksentriske Henry Silva, her sett som sadistisk sjefsskurk, men ja, lokalene er de samme som sist, ikke så rart, da sør Bronx på den tiden var jo der, som et enorm bombekrater, med nedbrente og falleferdige bygninger, og italienske Enzo G. Castellari trengte ikke å spytte ut mye penger på å bygge dyre filmsett, de var jo der, og ble godt benyttet i mang en film på den tiden.

Nevne mann, virket å forsøke seg på å kombinere The Warriors (1979) med Escape from New York (1981) i sine Bronx post-apokalyptiske b-filmer, men ja, Trash er selvsagt ikke i nærheten av typer som Swan eller Snake Plissken, men likevel innehar en viss komisk tilstedeværelse.

Actionsekvensene er okei, ikke noe særlig mer, og tja, samme kan en vel si om spesialeffektene. Har man sett førstefilmen, er denne oppfølgeren egentlig helt unødvendig, men ettersom den lå til meget billig pris hos Platekompen for en tid tilbake, måtte jeg nesten bare slå til, og gi den et forsøk.
Men der man har beholdt originalen, blir nok ikke noe av den slags her, og ender så opp med en:

4/10

SirJames

Legg inn av SirJames »

F9 (2021)

Vel, det er jo bare tøv. Tross verdensrekord i utfordring av fysiske lover, duppet jeg til tider av samt brukte fast forward de gangene jeg var våken.

2/10

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Fast filmene må man bare skru av alt som heter hjernekapasitet, og bare ta de som de er, så er de ganske fornøyelige.

Dårlige og teite, men ganske fornøyelige.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: ons aug 18, 2021 11:00 pm Fast filmene må man bare skru av alt som heter hjernekapasitet, og bare ta de som de er, så er de ganske fornøyelige.

Dårlige og teite, men ganske fornøyelige.
Jeg var nok ikke i riktig sinnsstemning, nei.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirOwen skrev: ons aug 18, 2021 11:01 pm
Chromeback skrev: ons aug 18, 2021 11:00 pm Fast filmene må man bare skru av alt som heter hjernekapasitet, og bare ta de som de er, så er de ganske fornøyelige.

Dårlige og teite, men ganske fornøyelige.
Jeg var nok ikke i riktig sinnsstemning, nei.
De er helt klart filmen du setter på dagen derpå, eller etter en lang arbeidsuke, når du bare må se på TV, men du egentlig ikke orker.

Selv om ingen av filmene i serien snitter over 6/10, så syntes jeg at serien var ganske gøy å gå igjennom når jeg først måtte ligge på sofaen gjennom sommeren. Tror jeg skrev om disse helt i starten av tråden.

Nå som dama også har gått med på projektor og lerret hjemme i tillegg (eller, det var hennes forslag for å være helt ærlig), så blir det nok enda gøyere å se på denne typen filmer hjemme :D

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: ons aug 18, 2021 11:05 pm
SirOwen skrev: ons aug 18, 2021 11:01 pm
Chromeback skrev: ons aug 18, 2021 11:00 pm Fast filmene må man bare skru av alt som heter hjernekapasitet, og bare ta de som de er, så er de ganske fornøyelige.

Dårlige og teite, men ganske fornøyelige.
Jeg var nok ikke i riktig sinnsstemning, nei.
De er helt klart filmen du setter på dagen derpå, eller etter en lang arbeidsuke, når du bare må se på TV, men du egentlig ikke orker.

Selv om ingen av filmene i serien snitter over 6/10, så syntes jeg at serien var ganske gøy å gå igjennom når jeg først måtte ligge på sofaen gjennom sommeren. Tror jeg skrev om disse helt i starten av tråden.

Nå som dama også har gått med på projektor og lerret hjemme i tillegg (eller, det var hennes forslag for å være helt ærlig), så blir det nok enda gøyere å se på denne typen filmer hjemme :D
Spesielt hvis du kombinerer det hele med et rått surroundanlegg, i perfekt harmoni med en enda heftigere subwoofer.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirOwen skrev: ons aug 18, 2021 11:10 pm
Chromeback skrev: ons aug 18, 2021 11:05 pm
SirOwen skrev: ons aug 18, 2021 11:01 pm

Jeg var nok ikke i riktig sinnsstemning, nei.
De er helt klart filmen du setter på dagen derpå, eller etter en lang arbeidsuke, når du bare må se på TV, men du egentlig ikke orker.

Selv om ingen av filmene i serien snitter over 6/10, så syntes jeg at serien var ganske gøy å gå igjennom når jeg først måtte ligge på sofaen gjennom sommeren. Tror jeg skrev om disse helt i starten av tråden.

Nå som dama også har gått med på projektor og lerret hjemme i tillegg (eller, det var hennes forslag for å være helt ærlig), så blir det nok enda gøyere å se på denne typen filmer hjemme :D
Spesielt hvis du kombinerer det hele med et rått surroundanlegg, i perfekt harmoni med en enda heftigere subwoofer.
Har hatt ett hjemmekinoanlegg (5:1) (forgjengerne til denne https://www.sony.no/electronics/alt-i-e ... bdv-n7200w) i noen år, vanvittig fornøyd med det.

Edit; det er disse jeg har;

Bilde

Det er mye lyd for pengene, og det at man kan skru av kommetatorene under fotballkamper er er kjempestort + i boka.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»