Hvilken film så du sist?

Svar
SirJames

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av SirJames »

Spoorloos burde gi meg millionerstatning.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Ale skrev: søn okt 03, 2021 11:47 pm Spoorloos er 10/10. Vennligst ikke snakk nedlatende om Spoorloos.

Mvh. Ale og Ramshere
Du glemte meg her

Lezah

Legg inn av Lezah »

Ramla utfor 47 Ronin i går. Slo av og la meg etter en stund.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

No Time to Die på kino sammen med elevene mine i dag (vi hadde James Bond-prosjekt i fjor og så alle Daniel Craig-filmene til da og bestemte oss for å dra sammen på kino for å se den siste).

Ganske bra film og en verdig avslutning på Daniel Craig-æraen; tenker at denne er enten 6/10 eller 7/10. Får se hvordan den blir med et gjensyn eller to. Elevene var også fornøyde; virka som de fleste likte den godt. For øvrig moro å se Norge såpass godt representert i filmen, og WTF-øyeblikket sto Fantorangen for.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Astonstian skrev: tor sep 30, 2021 1:46 pm Nå er det mye slakt her. Liker det!
Mye bedre enn circlejerk over mediokre filmer som se7en.
Du kan bedre enn dette, men du skal ha for forsøket! Skal litt til for å få meg ut av dvale, men trusler mot tidenes beste thriller (i mangel av en mer dekkende sjanger (seriemorderhorror?) fungerer alltid.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Machine_Head skrev: tir okt 05, 2021 10:34 pm
Astonstian skrev: tor sep 30, 2021 1:46 pm Nå er det mye slakt her. Liker det!
Mye bedre enn circlejerk over mediokre filmer som se7en.
Du kan bedre enn dette, men du skal ha for forsøket! Skal litt til for å få meg ut av dvale, men trusler mot tidenes beste thriller (i mangel av en mer dekkende sjanger (seriemorderhorror?) fungerer alltid.
Begynte å lure på om du hadde tatt vinteren allerede ja :)

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Machine_Head skrev: tir okt 05, 2021 10:34 pm
Astonstian skrev: tor sep 30, 2021 1:46 pm Nå er det mye slakt her. Liker det!
Mye bedre enn circlejerk over mediokre filmer som se7en.
Du kan bedre enn dette, men du skal ha for forsøket! Skal litt til for å få meg ut av dvale, men trusler mot tidenes beste thriller (i mangel av en mer dekkende sjanger (seriemorderhorror?) fungerer alltid.
Du sliter vel fortsatt med å komme deg etter Vindalooen? :D

kibby

Legg inn av kibby »

Sett tre filmer i høstferien.

Intrusion (Netflix)
Hva skal man si? Typisk skrekk/grøsser, med en litt forutsigbar storyline etter hvert som handlingen tok plass.

Helt midt på treet.

5/10

House at the End of the Street (Netflix)
En litt eldre grøsser, med en ung Jennifer Lawrence. Tidvis litt kjedelig, men så ikke slutten helt komme, som gjorde at filmen var litt bedre enn jeg fryktet.

Blir midt på treet her også.

5/10

Afterlife of the Party (Netflix)
Typisk chick flick om Cassie, som må gjøre opp for seg på jorden før hun kan komme opp til himmelen. Sukkersøt og null troverdighet, men jeg likte den. Et pluss at bestevenninna var hun som spilte den kvinnelige hovedrollen i den søte juleserien "Dash & Lily".

6/10

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

The Starling (Netflix) - 6/10.
Imdb 6.3
Grei film om sorg, syntes Melissa McCarthy og Chris O’Dowd gjør greie roller her og jeg likte filmen.

Cruella (Disney+) - 7/10.
Imdb 7.4.
Har utsatt å se denne fordi jeg innbilte meg den ville være like kjedelig som filmene med Clenn Close. Men ble positivt overrasket over hvor underholdende filmen var. Emma Stone og Emma Thompson er herlig utspekulerte, syntes filmen minnet mye om The Devil Wears Prada og leste i etterkant at samme som skrev screewriting for den også skrev den her så gjerne ikke så rart. Noen litt merkelige scener som ikke henger sammen med 101 Dalmatinere, men det får være.

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Solo - A Star Wars Story
Meget bra film, underholdende. Denne og Rogue One er i mine øyne bedre enn de "vanlige" Disney-SW-filmene.
5/6

Transformers - Dark Of The Moon
I mine øyne en bedre film enn de to første i serien. Ikke et mesterverk men en underholdende film.
4/6

The Hobbit - Battle Of The Five Armies
Bra film, men litt for lang. Og litt for mye kampscener for min smak. Alt i alt litt svakere enn de andre 5 filmene i Tolkiens univers.
4.5/6

X-Men 2
Ikke helt der oppe med de aller beste Marvel-filmene men en god film.
4.5/6

Mortal Kombat
Mange år siden jeg så denne sist. Forventet en skikkelig kalkun men denne var overraskende underholdende. Mye kul slåssing. Ikke en veldig god film men grei nok.
3/6

kibby

Legg inn av kibby »

There's Someone Inside Your House (Netflix)

En slags nyinnspilling av Scream, bare at morderens maske var ofrene sine ansikter. Helt grei underholdning, men ikke noe mer.

5/10

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Verdens Verste Menneske

Ny fin film fra Joachim Trier som skal være den avsluttende filmen i "Oslo-trilogien" (Reprise og Oslo, 31. august de to første) som handler om "slutten av 20-årige" Julie som prøver å finne seg selv og er lei av å spille en birolle i sitt eget liv.

Renate Reinsve er strålende som Julie, men like stor honnør til Anders Danielsen Lie og Herbert Nordrum som også spiller veldig bra i sine roller.

Trier er jo sterk som både regissør og manusforfatter (sammen med Eskil Vogt, må få sett De Uskyldige snart), Kasper Tuxen gjør en meget god jobb som DP og får fanget Oslo på en fin måte. Musikken er også veldig fin.

Generelt strålende arbeid på alle fronter.

4/5

kibby

Legg inn av kibby »

ElGuaje skrev: lør okt 16, 2021 1:30 pm Renate Reinsve er strålende som Julie
Jeg hører stadig dette her, men jeg kan ikke forstå det. Hun har vært helt, helt forferdelig i andre roller, som f.eks i Hvite gutter og Nesten voksen (som faktisk ble tatt av plakaten fordi den floppet så hardt).

kibby

Legg inn av kibby »

The Thing About Harry (Viaplay)

Ikke så forutsigbar som først antatt, men det blir for sukkersøtt til tider. Men jeg likte den faktisk. Grei underholdning, om man liker feel good filmer med en gay storyline.

6/10

Tormund

Legg inn av Tormund »

kibby skrev: søn okt 17, 2021 10:03 am
ElGuaje skrev: lør okt 16, 2021 1:30 pm Renate Reinsve er strålende som Julie
Jeg hører stadig dette her, men jeg kan ikke forstå det. Hun har vært helt, helt forferdelig i andre roller, som f.eks i Hvite gutter og Nesten voksen (som faktisk ble tatt av plakaten fordi den floppet så hardt).
Det kan ha med rolle, regi og manus å gjøre. Ta Natalie Portman som eksempel, fantastisk i Black Swan, helt fantastisk katastrofe som Jackie Kennedy. Star Wars greia hennes....gud bedre for et makkverk.

Poke

Legg inn av Poke »

I onde dager (Netflix)

En mørk komedie/action/skrekk om et ektepar som drar på hyttetur med intensjoner om å drepe hverandre, men blir overrasket av tre fanger på rømmen. Med bl.a. Aksel Hennie, Noomi Rapace, Atle Antonsen.

Bedre enn jeg hadde forventet 7,4/10

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Poke skrev: søn okt 17, 2021 2:58 pm I onde dager (Netflix)

En mørk komedie/action/skrekk om et ektepar som drar på hyttetur med intensjoner om å drepe hverandre, men blir overrasket av tre fanger på rømmen. Med bl.a. Aksel Hennie, Noomi Rapace, Atle Antonsen.

Bedre enn jeg hadde forventet 7,4/10
Har kommet ut på strømmetjenester allerede ja. Kom jo ut på kino for under tre måneder siden. Men en god film, likte den veldig godt.

Zomboid

Legg inn av Zomboid »

Kasta bort 2 timer på "i onde dager" på Netflix nå.
Mulig jeg er sær. Men detta var svakt👎3/10

SirJames

Legg inn av SirJames »

Zomboid skrev: søn okt 17, 2021 8:35 pm Kasta bort 2 timer på "i onde dager" på Netflix nå.
Mulig jeg er sær. Men detta var svakt👎3/10
Kan du utdype litt hva som var dårlig? Jeg ser sjelden norsk film, og det frister ikke akkurat mer nå...

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirOwen skrev: søn okt 17, 2021 9:03 pm
Zomboid skrev: søn okt 17, 2021 8:35 pm Kasta bort 2 timer på "i onde dager" på Netflix nå.
Mulig jeg er sær. Men detta var svakt👎3/10
Kan du utdype litt hva som var dårlig? Jeg ser sjelden norsk film, og det frister ikke akkurat mer nå...
Det er bare han som er sær. Nydelig mørk komedie.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: søn okt 17, 2021 9:34 pm
SirOwen skrev: søn okt 17, 2021 9:03 pm
Zomboid skrev: søn okt 17, 2021 8:35 pm Kasta bort 2 timer på "i onde dager" på Netflix nå.
Mulig jeg er sær. Men detta var svakt👎3/10
Kan du utdype litt hva som var dårlig? Jeg ser sjelden norsk film, og det frister ikke akkurat mer nå...
Det er bare han som er sær. Nydelig mørk komedie.
Ok, får kaaaaaanskje gi den en sjanse.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Gi den en sjanse

SirJames

Legg inn av SirJames »

ElGuaje skrev: søn okt 17, 2021 10:37 pm Gi den en sjanse
Ok.

Når watchlisten min er tom :lol:

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Skriver på den største film-tråden for å sjekke at alle har fått sett den nye traileren til The Batman. Jeg er ingen mann til å lett falle for hypen (kanskje litt da), men dette kan bli den beste live-action Batman-filmen noensinne. Den ser ekstremt bra ut.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Machine_Head skrev: søn okt 17, 2021 10:59 pm Skriver på den største film-tråden for å sjekke at alle har fått sett den nye traileren til The Batman. Jeg er ingen mann til å lett falle for hypen (kanskje litt da), men dette kan bli den beste live-action Batman-filmen noensinne. Den ser ekstremt bra ut.
Ekstremt hypet på denne!

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Så Aksel dokumentaren på kino i går. Helt konge. Kan anbefales!

Zomboid

Legg inn av Zomboid »

SirOwen skrev: søn okt 17, 2021 10:22 pm
Chromeback skrev: søn okt 17, 2021 9:34 pm
SirOwen skrev: søn okt 17, 2021 9:03 pm

Kan du utdype litt hva som var dårlig? Jeg ser sjelden norsk film, og det frister ikke akkurat mer nå...
I sånne typer filmer må humoren være mer tilstede for att det skal fungere. De kunne dratt det mye lengere når de først var i gang.
Ble heller ikke videre imponert av samspillet mellom Hennie og Rapace. (2 skuespillere jeg vanligvis liker)

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Ser ut til å bli en stille lørdag. Noen som har en film å anbefale? Gjerne en film dere synes er undervurdert.

Er åpen for de fleste sjangre, men gjerne noe med godt humør. Action/Adventure, komedie, feelgood.

Eventuelt en god thriller da.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

ElGuaje skrev: lør okt 23, 2021 6:52 pm Ser ut til å bli en stille lørdag. Noen som har en film å anbefale? Gjerne en film dere synes er undervurdert.

Er åpen for de fleste sjangre, men gjerne noe med godt humør. Action/Adventure, komedie, feelgood.

Eventuelt en god thriller da.
Fantastic Mr Fox, hvis du ikke har sett den enda! Noe av det beste Wes Anderson har levert.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Fikk sjekket ut ‘Old’ i går.
Jeg har alltid likt Shyamalan, og denne filmen var absolutt severdig. Ekkel og spennende.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»