Hvilken film så du sist?

Svar
pava

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av pava »

Frank.N.Steen skrev: søn okt 09, 2022 2:14 pm
Elgen skrev: søn okt 09, 2022 2:06 pm Vet ikke hvor mange ganger jeg har sett den filmen :shock:
Men begynner å bli noen år siden nå
Må tilbake til vinter 2017 for min del, så på høy tid å gjøre noe med det.
Alltids elsket stemningen, karakterene, musikken, skurken (Bolo Yeung), den herlige kjemien mellom Van Damme og Donald Gibb, han lille duden med briller og hockeysveis "GO USA!", og ikke minst alle de latterlige scenene, replikkene og den ganske så unike (hvert fall for den tid) måten filmen viser frem så mange ulike kampsportutøvere, fra hele verden, der alle deltar i en og samme turnering, uansett størrelse og bakgrunn.
Har vel kommet ei fortsettelse med Van Damme ikke mange årene tilbake, men de rett-på-video titlene utover 90-tallet, var skuffende saker, tross av at Gibb returnerte i en av dem.

Yes. Er noe med stemningen i filmene fra denne perioden. Helt magisk. Aldri sett oppfølgerne selv. Har Kickboxer som nestemann på lista :)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Corvus skrev: søn okt 09, 2022 1:55 pm
Big George skrev: tor okt 06, 2022 1:24 am Den danske filmen Druk (Et glass til ) med Mads Mikkelsen. Så den tilfeldigvis på tv og den var ikke så bra som jeg trodde.
Flere av mine favorittfilmer er danske, men denne holdt ikke helt.
Har du eller andre her sett den nye danske filmen, Speak no evil? Hadde veldig lyst til å se denne på kino, men fikk ikke gjort det. Får veldig gode kritikker.
Så den i ettermiddag.

Speak No Evil (2022)

Noe av det jævligste/ekleste jeg har sett.
► Show Spoiler
Spoiler egentlig ikke noe i spoileren over her, men den kan gi en pekepinn på "ekkelheten"...

Er litt forbanna, så må drøye med karakteren.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

pava skrev: søn okt 09, 2022 2:50 pm Yes. Er noe med stemningen i filmene fra denne perioden. Helt magisk. Aldri sett oppfølgerne selv. Har Kickboxer som nestemann på lista :)
Kickboxer ja, den er jo også tøff, selv om en ler alltids godt av den scenen hvor en drita full Van Damme danser og sloss i vei, eller når han ser noen halvnakne småunger uti vannet, og øyeblikkelig drar frem et kamera for å ta bilder. Bolo Yeung er kanskje ikke like fryktinngytende som skurken i Kickboxer, men synes Bloodsport tar det igjen, ved å innehar langt flere artige og minneverdige karakterer, samt at Van Damme har ingen Donald Gibb ved sin side i den senere kampsport filmen. Også den fikk vel flere oppfølgere, både de uten Van Damme og et par som ikke er så altfor gamle, hvor actionhelten er tilbake igjen.

Hitherto

Legg inn av Hitherto »

SirJames skrev: søn okt 09, 2022 5:25 pm
Corvus skrev: søn okt 09, 2022 1:55 pm
Big George skrev: tor okt 06, 2022 1:24 am Den danske filmen Druk (Et glass til ) med Mads Mikkelsen. Så den tilfeldigvis på tv og den var ikke så bra som jeg trodde.
Flere av mine favorittfilmer er danske, men denne holdt ikke helt.
Har du eller andre her sett den nye danske filmen, Speak no evil? Hadde veldig lyst til å se denne på kino, men fikk ikke gjort det. Får veldig gode kritikker.
Så den i ettermiddag.

Speak No Evil (2022)

Noe av det jævligste/ekleste jeg har sett.
► Show Spoiler
Spoiler egentlig ikke noe i spoileren over her, men den kan gi en pekepinn på "ekkelheten"...

Er litt forbanna, så må drøye med karakteren.
Denne filmen er GRIM! Jeg så den for over tre uker siden og den sitter fortsatt i hodet. Sist gang jeg reagerte så hardt var da jeg så legendariske Martyrs tilbake i 2009.

Selv om den ødela dagen min er det likevel en film jeg liker bedre desto mer jeg tenker på den. Det føltes som en ultrabrutal og satirisk kommentar på danske/skandinaviske stereotyper.

zappadude

Legg inn av zappadude »

Cops and Robbers ( 1973 ) av Aram Avakian 6/10

Buster and Billie ( 1974 ) av Daniel Petrie 6/10

Naked Gun 33⅓: The Final Insult ( 1994 ) av Peter Segal 7,5/10

Jeepers Creepers Reborn ( 2022 ) av Timo Vuorensola 4/10

Hellraiser ( 2022 ) av David Bruckner 6,,5/10

In the Line of Duty: The F.B.I. Murders ( 1988 ) av Dick Lowry 7/10

In the Line of Duty: A Cop for the Killing ( 1990 ) av Dick Lowry 6/10

In the Line of Duty: Manhunt in the Dakotas ( 1991 ) av Dick Lowry 6,5/10

SirJames

Legg inn av SirJames »

Hitherto skrev: tir okt 11, 2022 6:33 pm
SirJames skrev: søn okt 09, 2022 5:25 pm
Corvus skrev: søn okt 09, 2022 1:55 pm

Har du eller andre her sett den nye danske filmen, Speak no evil? Hadde veldig lyst til å se denne på kino, men fikk ikke gjort det. Får veldig gode kritikker.
Så den i ettermiddag.

Speak No Evil (2022)

Noe av det jævligste/ekleste jeg har sett.
► Show Spoiler
Spoiler egentlig ikke noe i spoileren over her, men den kan gi en pekepinn på "ekkelheten"...

Er litt forbanna, så må drøye med karakteren.
Denne filmen er GRIM! Jeg så den for over tre uker siden og den sitter fortsatt i hodet. Sist gang jeg reagerte så hardt var da jeg så legendariske Martyrs tilbake i 2009.

Selv om den ødela dagen min er det likevel en film jeg liker bedre desto mer jeg tenker på den. Det føltes som en ultrabrutal og satirisk kommentar på danske/skandinaviske stereotyper.
Ja, helt enig, den vil egentlig ikke slippe taket.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Bilde

Buddy Boy (1999)

I rollene: Aidan Gillan, Emanuelle Seigner og Susan Tyrell bl.a. Regi Mark Hanlon

En ganske så forstyrret og psyk film dette her. Vi følger Francis (Aidan Gillan) som bor hjemme hos sin stemor som trenger hjelp til det meste virker det som. Han jobber på en fotobutikk der han fremkaller bilder og om kveldene spionerer han på naboene over gaten.
Filmen minner om Ereaserhead av David Lynch men er kanskje ikke så usammenhengende som den, jeg måtte ta en pause og så den over to kvelder. Er litt drøy kost og slett ikke en film du bare slenger på men en man tenker på lenge etter rulleteksten.
Jeg vil gi den 7/10

Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

Fall

God film for spenningssøkere.
Handlingen er ikke særlig gjennomtenkt. Budsjetter et par kasser øl og en drone. Men alt i alt er filmen bra.
Hvis du har baller, blir de strammet hele filmen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Vind skrev: tor okt 13, 2022 8:27 pm Fall

God film for spenningssøkere.
Handlingen er ikke særlig gjennomtenkt. Budsjetter et par kasser øl og en drone. Men alt i alt er filmen bra.
Hvis du har baller, blir de strammet hele filmen.
Jeg har baller, men kjente ikke noe særlig til stramming da jeg så denne, selv om jeg ga den 7/10.

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

Noen sjeler her som vet hvordan jeg kan se Blinkende lykter/Flickering lights på lovlig vis?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Arsène Wenger skrev: lør okt 15, 2022 12:16 am Noen sjeler her som vet hvordan jeg kan se Blinkende lykter/Flickering lights på lovlig vis?
www.amazon.com/Flickering-Lights-Mads-M ... B07CS9KZDM

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

SirJames skrev: lør okt 15, 2022 12:24 am
Arsène Wenger skrev: lør okt 15, 2022 12:16 am Noen sjeler her som vet hvordan jeg kan se Blinkende lykter/Flickering lights på lovlig vis?
www.amazon.com/Flickering-Lights-Mads-M ... B07CS9KZDM
Hjertelig.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Bilde

Animal Factory (2000)

I rollene: Edward Furlong, Willem Dafoe, Danny Trejo, William Boone Junior og Mickey Rourke bl.a Regi: Steve Buscemi

Å sammenligne denne med Shawshenk Redemption som det gjøres på filmplakatene er jo bare nonsens, de er begge fengselfilmer men Animal Factory er en "liten" film sammenlignet med Shawshenk.
Men det betyr ikke at det ikke er verdt å e denne filmen, langt i fra! Edward Furlong har akkurat begynt å sone og blir med i en gjeng som er ledet av Willem Dafoe. Nå skal jeg ikke røpe så mye av handlingen men vi møter mange kjente skuespillere i små roller og det kan vi vel takke regissør Buscemi for. Jeg likte filmen godt men kanskje litt lettvinte løsninger i manuset her og der. Karakterer ender på en 7/10

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Elgen skrev: lør okt 15, 2022 12:37 pm Bilde

Animal Factory (2000)

I rollene: Edward Furlong, Willem Dafoe, Danny Trejo, William Boone Junior og Mickey Rourke bl.a Regi: Steve Buscemi

Å sammenligne denne med Shawshenk Redemption som det gjøres på filmplakatene er jo bare nonsens, de er begge fengselfilmer men Animal Factory er en "liten" film sammenlignet med Shawshenk.
Men det betyr ikke at det ikke er verdt å e denne filmen, langt i fra! Edward Furlong har akkurat begynt å sone og blir med i en gjeng som er ledet av Willem Dafoe. Nå skal jeg ikke røpe så mye av handlingen men vi møter mange kjente skuespillere i små roller og det kan vi vel takke regissør Buscemi for. Jeg likte filmen godt men kanskje litt lettvinte løsninger i manuset her og der. Karakterer ender på en 7/10
Edward Furlong ja, lenge siden man har lest det navnet. Gikk jo på en skikkelig smell dessverre med alkohol og dop. Ser ut til at han har klart å bli edru igjen da, heldigvis.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Bilde

Lock Up (1989)

I rollene: Sylvester Stallone, Donald Sutherland, John Amos og Tom Sizemore bl.a Regi: John Flynn

Enda en fengselfilm, denne med selveste Sylvester i hovedrollen. Litt underlig at jeg ikke har hørt om denne før @4pLaY tipset meg om den.
Sutherland spiller fengselsdirektør og vil ta hevn på Stallone for noe som skjedde for flere år siden. Dette minner mer om en psykologisk thriller enn en tradisjonell dramafilm fra et fengsel. Tonen i filmen er litt ujevn vil jeg si med Sizemore som spiller en "tomsing" som ler og smiler mye og den meget sadistiske og psyke Sutherland som nyter å se andre blir pint. Men det er kanskje Sizemore som overspiller litt her. Stallone gjør en god jobb og det er lett å sympatisere med Frank Leoni som karakteren heter. En mer helhetlig og sammensveiset film enn Animal Factory som jeg så dagen før. Jeg gir denne en solid 8/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Animal Factory ja, tror en landa også innafor ei 7/10 for et par år tilbake. Imponerende rolleliste, men som Elgen nevner, den tar kanskje litt for "enkle" løsninger her og der, og makter ikke inneha den ekstra gritty og uforutsigbare biten som må til, for å virkelig skille seg ut fra de mer typiske fengsels dramaene.

Ed Furlong har en sett en del av via ulike Youtube videoer, hvor han enten gjør egne opplastinger, eller da i hop med andre, og virker som han har fått litt orden på livet sitt, og fremstiller vel den tidligere "party" tiden med dop, damer og kjendisfester, som en ganske så ensom og trist periode av livet.
Men virker motivert i å holde seg til de rette menneskene i livet, samt kanskje håp om å gjøre noe film, dersom det rette tilbudet kommer hans vei.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: lør okt 15, 2022 12:55 pm Bilde

Lock Up (1989)

I rollene: Sylvester Stallone, Donald Sutherland, John Amos og Tom Sizemore bl.a Regi: John Flynn

Enda en fengselfilm, denne med selveste Sylvester i hovedrollen. Litt underlig at jeg ikke har hørt om denne før @4pLaY tipset meg om den.
Sutherland spiller fengselsdirektør og vil ta hevn på Stallone for noe som skjedde for flere år siden. Dette minner mer om en psykologisk thriller enn en tradisjonell dramafilm fra et fengsel. Tonen i filmen er litt ujevn vil jeg si med Sizemore som spiller en "tomsing" som ler og smiler mye og den meget sadistiske og psyke Sutherland som nyter å se andre blir pint. Men det er kanskje Sizemore som overspiller litt her. Stallone gjør en god jobb og det er lett å sympatisere med Frank Leoni som karakteren heter. En mer helhetlig og sammensveiset film enn Animal Factory som jeg så dagen før. Jeg gir denne en solid 8/10
Mye fengselsfilm, denne har jeg ikke sett på år og dag, men tror den ble litt "nedtur", ikke mer enn maks 6/10, litt mye klisjeer, sadistiske fengselssjefen, den "enkle" medfangen, osv, men nei, fikk faktisk litt lyst til å se den igjen nå som den blir bragt opp på ny, men er jo kun halvveis i en måned dedikert til skrekkfilm, så må nok vente litt til.

Synes Tom Sellecks An Innocent Man (også fra 1989) var hakket vassere, litt mer gritty og uberegnelig, overraskende god innsats fra Selleck, som en oftest treffer på i mer komiske og lettere roller fra 80 og tidlig 90-tallet, men her var han i skikkelig trøbbel og måtte gjennom et lite helvete, selvsagt ikke uten typiske fengselsfilm klisjeer den heller, men nei, av prison movies er det i grunn svært få som kan matche perler (i mine øyne) ala britiske Scum (1977), og Midnight Express (1978) selv om Bad Boys (1983), som er vel i grunn ei remake av Scum, også må nevnes.

Så jo faktisk Viggo Mortensen i den overnaturlige fengsels slasheren Prison (1987) tidligere i høst, og en sånn bob-bob men småkomisk forsøk i å piffe opp denne type underholdning.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Den filmen med Tom Selleck er på watchlist og blir snart sett

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: lør okt 15, 2022 1:25 pm Den filmen med Tom Selleck er på watchlist og blir snart sett
Håper den faller i smak, for husker den ankom som nattfilm på Showtime Nordic, og ble raskt oppslukt av handling og karakterer.
Synd Selleck ikke gjorde mer seriøse og dramatiske filmer, for enkelte av komediene han gjorde, foruten 3 Menn og en Baby/Lady, var mest nedturer og forble kanskje mest en som lyktes best som tv-skuespiller, fremfor film.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Harry Potter og de vises stein
Jeg så denne på kino da den kom ut, men jeg har aldri blitt dratt skikkelig inn i dette universet. Jeg leste de to første bøkene som barn og jeg har sett en del av filmene, men ikke alle. Det har jeg nå tenkt å gjøre noe med. Nå skal alle filmene sees i rekkefølge, slik at jeg får med meg hele historien.

Jeg husket denne filmen som spennende i 2001, men som voksen merkes det godt at dette er laget for barn og ungdom. Naturligvis. Likevel koste jeg meg og jeg gleder meg til å se neste film. Jeg mener å ha lest at filmene blir litt mer voksne og mørke etter hvert?

6,5/10

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Elgen skrev: lør okt 15, 2022 12:37 pm Bilde

Animal Factory (2000)

I rollene: Edward Furlong, Willem Dafoe, Danny Trejo, William Boone Junior og Mickey Rourke bl.a Regi: Steve Buscemi

Å sammenligne denne med Shawshenk Redemption som det gjøres på filmplakatene er jo bare nonsens, de er begge fengselfilmer men Animal Factory er en "liten" film sammenlignet med Shawshenk.
Men det betyr ikke at det ikke er verdt å e denne filmen, langt i fra! Edward Furlong har akkurat begynt å sone og blir med i en gjeng som er ledet av Willem Dafoe. Nå skal jeg ikke røpe så mye av handlingen men vi møter mange kjente skuespillere i små roller og det kan vi vel takke regissør Buscemi for. Jeg likte filmen godt men kanskje litt lettvinte løsninger i manuset her og der. Karakterer ender på en 7/10
syntes rollen til Mickey sto igjen...her i gården 6/10
---


The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Etter å ha blitt sluppet fri fra fengselet
drar Bullet"Mickey Rourke" hjem til brødrene..han passer som hånd i hanske den karen
aka Ted Levine.Adrian Brody..og muligens siste rolle til Tupac
6,5/10
--


The Kwames

SirJames

Legg inn av SirJames »

Gokseong (2016)

Synes dette er meget godt laget, og den har en slags guffen intensitet som klarer å holde seg i 150 minutter.

Meget godt levert av Hwan-hee Kim som datteren Hyo-jin.

https://www.imdb.com/title/tt5215952/?ref_=nv_sr_srsg_0

7.7/10

Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

SirJames skrev: tor okt 13, 2022 8:51 pm
Jeg har baller, men kjente ikke noe særlig til stramming da jeg så denne, selv om jeg ga den 7/10.
Kanskje alt avhenger av diagonalen på TV-en jeg har 55 :D

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

trønderen skrev: lør okt 15, 2022 5:16 pm Harry Potter og de vises stein
Jeg mener å ha lest at filmene blir litt mer voksne og mørke etter hvert?
Det er riktig ja.

Chris Columbus har de to første, som har ett veldig barnepreg.

Alfonso Cuaron og Mike Newell sine filmer som nummer tre og fire er mer overgangen, før det blir virkelig mørkt under David Yates sine siste fire filmer.

Tormund

Legg inn av Tormund »

trønderen skrev: lør okt 15, 2022 5:16 pm Harry Potter og de vises stein
Jeg så denne på kino da den kom ut, men jeg har aldri blitt dratt skikkelig inn i dette universet. Jeg leste de to første bøkene som barn og jeg har sett en del av filmene, men ikke alle. Det har jeg nå tenkt å gjøre noe med. Nå skal alle filmene sees i rekkefølge, slik at jeg får med meg hele historien.

Jeg husket denne filmen som spennende i 2001, men som voksen merkes det godt at dette er laget for barn og ungdom. Naturligvis. Likevel koste jeg meg og jeg gleder meg til å se neste film. Jeg mener å ha lest at filmene blir litt mer voksne og mørke etter hvert?

6,5/10
Absolutt, samme gjelder bøkene. Les ferdig bokserien før du ser ferdig filmserien, du kommer ikke til å angre :)

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

The Kwames skrev: lør okt 15, 2022 5:35 pm Etter å ha blitt sluppet fri fra fengselet
drar Bullet"Mickey Rourke" hjem til brødrene..han passer som hånd i hanske den karen
aka Ted Levine.Adrian Brody..og muligens siste rolle til Tupac
6,5/10
--
► Show Spoiler
The Kwames
En del år siden man var innom den sist, men tror også 6,5/10 var sånn cirka der man landa opp.
Greide å lure på pappa med i å leie den på video en gang på tidlig 00-tallet, og han forventet seg Steve McQueen og Bullit men fikk i stedet Bullet med Rourke, og ja, ikke særlig imponert, men jeg fikk nå hvert fall utbytte av den.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Steve Buscemi kunne gjerne ha regissert flere filmer, synes de hadde en ganske god kvalitet.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Time unna og fullføre mitt mini maraton av Deadpool filmene, det er bra materiale det! :)

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1464

Legg inn av 4pLaY »

Clearcut fra 1991. Ikke helt det jeg så for meg, 4/10.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»