Hvilken film så du sist?

Svar
SirJames

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av SirJames »

El Hoyo (2019)

Trolig topp 5 av det psykeste jeg har sett.

8/10

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Fringegirl skrev: lør jan 08, 2022 9:45 pm Hadde en kveld med et lite gjensyn med eldre filmer så det ble:

The Lost Boys
The Burbs
Teenage Mutant Ninja Turtles (1990)

hvor såklart The Burbs var den beste av de tre filmene.
The Burbs er en klassiker og helt rett, den beste av disse 3 =).

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

PapaSmurf skrev: søn jan 09, 2022 2:34 am Wrath of man.

Vel vel. Man vet aldri hva man får med Guy Ritchie. Men man vet hva man får med Jason Statham.

Den hadde over 7 på IMDB og jeg hadde trua. Men det virker egentlig som Ritchie mista manus halvvegs og gjenskapte resten i all hast etter hukommelsen.

Middels hevnfilm. 5/10
Enig, ser jeg ga den 5 på imdb selv.

SirJames

Legg inn av SirJames »

4pLaY skrev: man jan 10, 2022 12:20 am imdb
Opptakskrav til Off Topic Thread er den filmen jeg omtaler rett over her..

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

SirJames skrev: man jan 10, 2022 12:26 am
4pLaY skrev: man jan 10, 2022 12:20 am imdb
Opptakskrav til Off Topic Thread er den filmen jeg omtaler rett over her..
Har faktisk vurdert å se den før, men det frister ikke å se på "den typen" filmer for tiden.

SirJames

Legg inn av SirJames »

4pLaY skrev: man jan 10, 2022 12:36 am
SirJames skrev: man jan 10, 2022 12:26 am
4pLaY skrev: man jan 10, 2022 12:20 am imdb
Opptakskrav til Off Topic Thread er den filmen jeg omtaler rett over her..
Har faktisk vurdert å se den før, men det frister ikke å se på "den typen" filmer for tiden.
Å?

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

SirJames skrev: man jan 10, 2022 12:03 am El Hoyo (2019)

Trolig topp 5 av det psykeste jeg har sett.

8/10
Yes!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Psykt som i uforståelig eller psykt som i hvordan i helsike slapp den der gjennom sensuren?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

PapaSmurf skrev: man jan 10, 2022 12:58 am Psykt som i uforståelig eller psykt som i hvordan i helsike slapp den der gjennom sensuren?
Glem disse spørsmålene. Jeg så den like godt. Har uansett fri i morra.

Jeg likte den. Vanligvis er jeg ikke en fan av dystopiske filmer, men det var ett eller annet der som fenget meg. Man blir sittende å tenke på hvordan man selv hadde oppført seg. Og så er det forfriskende å se fremmedspråklige filmer innimellom. Det krever et litt annet fokus. Selv med tekst.

8/10
► Show Spoiler

Mehell

Legg inn av Mehell »

Flåklypa grand prix.

Udødelig film. Må sees, mange ganger.
10/10

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Mehell skrev: man jan 10, 2022 2:58 am Flåklypa grand prix.

Udødelig film. Må sees, mange ganger.
10/10
Fantastisk film. Jeg kan den på rams, men likevel ser jeg nye detaljer hver gang jeg ser den.

Det er noe med Caprino og figurene han og teamet hans bygde på Aukrusts historier. Man får lyst til å spille i bandet under avdukingen, man får lyst til å sitte i sofaen hjemme i stua hos de som ser på racet på TV med kaffe og noe munngodt, man får selvsagt lyst til å være Felgens annenfører og man vil til og med våge seg til sjakkspilling med Emmanuel Desperados.

Ikke bare frembringer filmen et tonn med nostalgi og gode minner fra barndommen, men det er en skikkelig bra film i tillegg.

Klokkeren tier på børsen.

Brukeravatar
Artaxerxes
Innlegg: 1868
Sted: TRONDHEIM

Legg inn av Artaxerxes »

CrimsonKing skrev: fre jan 07, 2022 4:36 pm Så Don't look up på Netflix på onsdag.
Veldig underholdende. Usikker på om det er meninga at man skal le av den - hehe.
Men den treffer jo spikeren på hodet som satire for dagens samfunn.

Får 8/10. Ble litt for deprimert av å konstatere hvilken verden vi lever i :lol:
Jeg likte for så vidt "Don't Look Up" ganske godt selv - selv om den ikke er like god som McKays tidligere filmer "The Big Short" eller "Vice".
Det er jo ganske tydelig at den egentlig handler om klimadebatten, og akkurat der synes jeg metaforen blir litt for enkel, siden en krise av typen komet eller meteor som er på vei mot jorden er en type krise vi mennesker er ganske gode til å håndtere. Hvis det er mulig å stoppe en eksistensiell trussel ved et enkelt om enn kostbart inngrep, så ville vi nok fått det til. (When all you've got is a hammer, every problem looks like a nail.)
Det store problemet med global oppvarming er imidlertid det samme som med ulikhet/fattigdom eller narkotikamisbruk; det er meget komplekse og uklare problemstillinger som ikke kan løses ved enkle grep, og som påvirkes i mer eller mindre grad av store deler av verdens befolkning.
Men jeg likte karakterene spilt av J-Law og Cate Blanchett.

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Artaxerxes skrev: man jan 10, 2022 11:54 am
CrimsonKing skrev: fre jan 07, 2022 4:36 pm Så Don't look up på Netflix på onsdag.
Veldig underholdende. Usikker på om det er meninga at man skal le av den - hehe.
Men den treffer jo spikeren på hodet som satire for dagens samfunn.

Får 8/10. Ble litt for deprimert av å konstatere hvilken verden vi lever i :lol:
Jeg likte for så vidt "Don't Look Up" ganske godt selv - selv om den ikke er like god som McKays tidligere filmer "The Big Short" eller "Vice".
Det er jo ganske tydelig at den egentlig handler om klimadebatten, og akkurat der synes jeg metaforen blir litt for enkel, siden en krise av typen komet eller meteor som er på vei mot jorden er en type krise vi mennesker er ganske gode til å håndtere. Hvis det er mulig å stoppe en eksistensiell trussel ved et enkelt om enn kostbart inngrep, så ville vi nok fått det til. (When all you've got is a hammer, every problem looks like a nail.)
Det store problemet med global oppvarming er imidlertid det samme som med ulikhet/fattigdom eller narkotikamisbruk; det er meget komplekse og uklare problemstillinger som ikke kan løses ved enkle grep, og som påvirkes i mer eller mindre grad av store deler av verdens befolkning.
Men jeg likte karakterene spilt av J-Law og Cate Blanchett.
Noterer meg "Vice". Den har jeg ikke sett, men søkte den opp på imdb. Den må ses.
Hovedbudskapet med filmen er vel at det er på tide vi våkner når det gjelder klimadebatten. Men det kan jo trekkes paralleller til f.eks holocoast, korona, og andre temaer også for flere av poengene i filmen.

kibby

Legg inn av kibby »

Slaget ved Schelde (De slag om de Schelde) (Netflix)

Krigsfilm om nok et mindre kjent slag under WW2 (for min del i hvert fall). Spennende handling, og gøy med Tom Felton i en av rollene.

Selv om det ikke burde komme som en overraskelse var det litt i overkant mye skyting og død for min smak. Men all in all likte jeg filmen godt.

7/10

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Warrior, gjensyn.

Meh, ble like lite imponert over gjensynet. Greit skuespill av Nolte.
Herregud, så oppskrytt Hardy er. Tror ikke jeg har sett ham god i noe som helst. Grei som Bane, men da var trynet hans gjemt hele tiden.
Filmen er søtsuppe pakket inn i UFC.

4/10

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Kapernaum (2019)

Fikk denne på DVD til jul (ja, det finnes faktisk enda, og har en som liker å gi meg det).
Denne er sterk. Handler om en gutt som saksøker sine egne foreldre for at de fødte han, og reisen hans når han rømmer hjemmefra. Les mer i linken, og se den når den en gang kommer på en streamingkanal nær deg.

8/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Frank.N.Steen skrev: tor jan 06, 2022 3:56 pm Smått utrolig, så har jo "mesterverket" Ghostbusters fra 2016, hele 6,9 i rating på samme side.
Alt mens Ghostbusters 2 (1989), har kun 6,6 i rating.

Angående mistenkelige kunstig høye ratings, til filmer av alt annet enn "kvalitet", så er det jo interessant å lete opp noen tråder på diverse erstattere av det tidligere filmforumet til IMDb, som ble avviklet i vinter 2017, og der flere nevner hvordan Ghostbusters fra 2016, lå langt nedom 5,4 og plutselig steg til 6,5 og nå snart oppom 7,0. Nei, IMDb er jeg ferdig med å bruke som sted å rate filmer, og foretrekker Letterboxd i 9 av 10 tilfeller.
Klart, ikke umulig at det foregår mye "valgfusk" også der, men IMDb gjorde seg ingen tjenester ved å fjerne forumet.
Vel, nå har plutselig denne dukka opp, angående Ghostbusters 2016 og den litt for "utrolige" ratingen fra IMDbs ratingsystem: NOTE: Our rating mechanism has detected unusual voting activity on this title. To preserve the reliability of our rating system, an alternate weighting calculation has been applied.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Har ikke hatt den helt stor filmappetiten siste dagene, og enten sovna underveis, eller så har ikke interessen vært helt til stede. Men kunne i grunn vært fint foruten, da ingen av de siste 4 filmene var noe å "skryte" av:

Hellbound (1994) av Aaron Norris

Nok ei actionhelt prøver seg innen skrekk-overnaturlig thriller genren, og igjen blir det ikke mye å juble over. Tror faktisk dette var en av de aller siste filmene Cannon utga på 90-tallet, og her hadde vel også produsentteamet Menahem Golan og Yoram Globus, for lengst skilt lag, og resultatet er en ganske billig (i utseende og handling) b-film, der en jo håpet skulle vært noe underholdende, men nei da, dette var meget kjedelige saker, og kun reddes av noen små komiske buddy-cop klisjeer og en kjip bad guy, men nei, Norris gikk på auto-pilot her, og denne blir nok aldri å se igjen.

4/10

The Real McCoy (1993) av Russell Mulcahy

Nok ei nedtur, og synd, for her har man jo et solid galleri av talenter foran kamera, og attpåtil en meget dyktig fyr bakom, men med en spilletid på oppunder 2 timer, og en lite original og spennende handling, blir det kun ei langsom og små kjedelig affære, og selv ikke ei fin Kim Basinger, kan gjøre meg særlig mer opptatt av det som foregår her.

Nei, skal en ha ei real god og spennende ransfilm, blir det nok heller gjensyn med Thief (1981) av Michael Mann, for dette var tamme saker. Val Kilmer derimot, forsøkte å live opp stemningen, men fikk for lite å jobbe med, og skurkene var aldri truende eller nasty nok, og nei, tv-film var vel det man følte en satt å på, og nok en skuffelse som går kjapt ut av minnet og ikke noe å samle videre på.

4/10

For Love or Money (1993) av Barry Sonnenfeld

En helt okei, men ikke mer, tidlig 90-talls romantisk komedie, der bakom alt det "søte", så lå det noe langt mørkere og dystrere og skjulte seg. Nesten litt synd at dette ikke ble dratt frem mer, men vel, slik gikk det aldri. Michael J. Fox forsøker så godt han kan, å live opp, men kjemien mellom han og Gabrielle Anwar er tilstede, og nei, en av flere skuffende J. Fox 90-talls filmer, og kun sett, for å bli ferdig med, og stryke av nok ei tidligere usett film fra det holdet.

Anwar var jo også et lite høydepunkt (for min del). Utrolig vakker, og i en kort tid på først halvdel av 90-tallet, ei som poppa opp i flere storfilmer, men fikk vel sjeldent så mye å jobbe utifra, annet enn å være pen eller ei som menn fant uimotståelig, og senere har man oftest sett henne i hop med eks-gubben (Craig Scheffer) i diverse b-filmer, ofte innen katastrofe genren, og må si disse har faktisk vært litt underholdende i blant.

5/10

Vampire in Brooklyn (1995) av Wes Craven

Og tja, den litt forlengende "helgen" ble avsluttet med enda en nedtur, og denne hadde man litt forventninger til, men egoet til Eddie Murphy, fikk dominere for mye, og vitsene og "komedien" endte kun opp som mest vulgær og irriterende, aldri særlig mer, og synd å se så mye talent bli kasta bort, og av vampyrkomedier fra samme periode, foretrekker jeg nok heller Dracula is dead and loving it (1995), med Leslie Nielsen.

4/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Fikk endelig sett Sir Alex Ferguson: Never Give In (2021) tidligere i dag, og levde godt opp til forventningene, men av typen der det var jo så vanvittig mye historie en gjerne skulle sett og hørt om, særlig tiden rundt verste Arsenal og Wenger rivaliseringen på tampen av 90 og tidlig 00-tallet, samt perioden hvor hans siste storlag slo tilbake for fullt, da både på hjemmefront og i Europa.
Men skulle alt fra United eraen blitt inkludert, måtte det vel ha blitt ei lengre tv-serie, fordelt over utallige episoder. Mulig noe vil bli til "overs" om den kommer ut på DVD/Blu-ray formatet.

Gir en sterk 8,5/10, men denne vil man så gjerne ha på DVD/Blu-ray, og undrer på hva som gjør at en slik utgivelse, fortsatt ligger på vent, mens samtlige nyere fotball dokumentarer (både Robson og Wenger filmene er vel enten ute, eller kommer snart på DVD og Blu-ray) og tja, nærmeste er vel en "kommende" australsk DVD utgave, men ingen dato å spore opp, enn så lenge.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Senna (2010)
Ble dokumentar i dag. Ikke den mest vellagde dokumentaren egentlig, men historien er jo særdeles interessant.

Viaplay.

6/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde

In Search of the Last Action Heroes (2019) av Oliver Harper

Endelig, og dæven, når man har det moro, så flyr jaggu meg 2 timer og 20 minutter (til og fra) av gårde i skyhøyt tempo, og satt store deler av tiden, med et tåpelig men fornøyd flir om munnvikene, og joda, denne maktet å underholde meg, store deler av tiden.

Her får man en rask overgang, fra 50-talls western, 60-talls spion-thrillere og rett inn i stadig mer action dominert landskap, utover 70-tallet, og hvor krim, kampsport, exploitation osv alle spilte viktige roller i å bygge frem mye av de klassiske ingrediensene der etter hvert ville bli perfeksjonert i det 80-tallet tok over.

Klart, en skulle jo selvsagt ønsket at typer som Charles Bronson, Clintern, Lee Marvin og flere andre macho karer fra 60-70-tallet, fikk mer innpass, men selvfølgelig, hovedretten var jo hele tiden 80-tallet, og kan jo ikke akkurat klage over det. For det er ingen tvil om at Arnie og Sly dominerer her, og ikke så rart, men også Mel Gibson, Kurt Russell, Van Damme, Bruce Willis, Keanu Reeves, Chuck Norris og kanskje litt mer "videofilm" stjerner, ala Cynthia Rothrock, Michael Jai White, Scott Adkins, Matthias Hues osv, får også mye tid her, og særlig Jai White og Adkins hadde mye interessant å fortelle, og nei, tempoet gikk unna, ikke for raskt, men nok til at nevnte spilletid føyk avsted, uten at man satt og "gjespet".

Joda, dette med "innpass", nå er det jo ikke slik at disse filmstjernene selv dukker opp, men folk som prater om dem, eller klipp fra ulike filmer, og hadde de fått tak i noen av disse actionlegendene, ville nok ratingen muligens bikka litt høyere, men dæven, en får nå så og si et arsenal av folk foran og bakom kamera, som medvirket innen actionfilmen, og nei, mer legender, og det ville blitt nærmest full overdose.

Ellers er det jo hyggelig at herlige karakterskurker som Vernon Wells og Al Leoung fikk litt tid her også, men stussa litt på at Steven Seagal knapt nok ble dratt frem (noe) først helt på tampen, og klart, han var kanskje ikke like fremtredende som Arnie, Sly og Willis, men han ga helt klart action genren et lite løft, hvert fall med tanke kampsport biten.

Ellers kom jo da nevnte Keanu Reeves, Nicolas Cage osv, inn som typer der etter hvert gjorde det vanskligere for de mer typiske 80-talls muskelbuntene og kampsport utøverne, å henge med i tiden, der skuespill og spesial effekter fikk mer fokus, og her var det nok ikke så lett for typer som Van Damme og Lundgren å konkurrere i hop med, når plutselig Cage, Travolta, Harrison Ford og andre mer seriøse typer "tok jobbene deres".

Nevnte Harrison Ford var jo også en jeg skulle ønske fikk litt mer tid, da han hadde jo en meget fin periode på 80 og 90-tallet, som action helt.

Ellers skulle jeg virkelig digga å sett et eget lite kapittel, rettet mot de mer undervurderte actionheltene, eller de som definitivt burde ha lagd mye mer av den slags. Tenker da typer som Rutger Hauer, Peter Weller, Michael Biehn osv, men igjen, mulig det kommer ei oppfølger, om tiden etter 90-tallet, eller en med fokus på før 80-tallet, det ville jeg gjerne ha likt å sett.

Å ja, glemte nesten Wesley Snipes, også et navn jeg savna i grunn, han og hadde flere tøffe actionfilmer på 90-tallet, men ja, skulle en bragt frem absolutt alt og alle, ville nok denne raskt endt opp i 4-5 timer, eller mer.

Hva som "drepte" de klassiske 80 og tidlig 90-talls actionheltene, blir vel hintet litt frem og tilbake, men aldri helt forklart fullt ut. Men en kan vel si at filmer som Die Hard (1988) og Tim Burtons Batman (1989), gjorde nok sitt til at bransjen etter hvert begynte å se seg om etter andre veier, enn kun å hyre inn en ny gruppe med muskelbunter og b-film kloner av Sly og Arnie, og som nærmest bodde i treningsstudio. For plutselig hadde en jo de langt mer normale og sårbare typer, tynne i luggen, og på langt nær like fysisk overlegne og larger than life i væremåte, (gjerne med litt mer komisk bakgrunn fra film og tv) i typer som Michael Keaton og Bruce Willis, og ja, klart, hjalp jo ikke på at både Arnie og Stallone etter hvert begynte å gjøre mye rare og uheldige film valg på andre halvdel av 90-tallet, men som det blir også tatt opp, ingen har helt greid å overtatt arven etter disse karene, og med superhelt filmer og vanvittig overbruk av spesial effekter, samt stadig større karaktergallerier av supre helter og skapninger, vel, en får bare være takknemlig for at flesteparten av den eldre garden, stadig er i live, og håpe en kan fortsatt få noen gode eller underholdende filmer å se fremover.

Denne dokumentaren var absolutt verdt å se, og vurderte på forhånd å dele den opp, grunnet lengden. Men innså raskt, at det var for moro og måtte se alt, her og nå.

8/10

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Bond: No time to die.

Tja… jeg liker Bond-filmene. Men det er smart å bytte ut Bond med jevne mellomrom. Nå har ikke Craigs Bond kollapset slik Brosnans gjorde, men det blir litt repetitivt. En herjet og desillusjonert Bond nok en gang. Filmen er grei den, men bra man får et skifte nå, Craig har vært bra og kan forlate rollen med hevet hode.

Nå har jeg litt lyst tilbake til den elegante og litt arrogante Bond igjen. Mørkhudet eller rødhåret er ikke så farlig, selv om det optimalt sett hadde vært en hvit mann med ravnsvart hår dandert med brylkrem. Det eneste jeg ikke vil gidde er en dame. De prøvde seg i denne filmen her, det får være nok. Nå har de fått sitt. Batgirl er kjipere enn Batman, Supergirl er kjipere enn supermann, Oceans 8 var kjipere en Oceans 11 osv. La Bond være mann, og en sjåvinist.

Men tilbake til filmen. Helt OK, jeg koste meg. Men bondskurkene må være fælere enn dette. Det samme må henchmennene deres. Jaws og Oddjob husker man fortsatt 50-60 år senere.

7/10

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: ons jan 12, 2022 12:04 am Bond: No time to die.

Tja… jeg liker Bond-filmene. Men det er smart å bytte ut Bond med jevne mellomrom. Nå har ikke Craigs Bond kollapset slik Brosnans gjorde, men det blir litt repetitivt. En herjet og desillusjonert Bond nok en gang. Filmen er grei den, men bra man får et skifte nå, Craig har vært bra og kan forlate rollen med hevet hode.

Nå har jeg litt lyst tilbake til den elegante og litt arrogante Bond igjen. Mørkhudet eller rødhåret er ikke så farlig, selv om det optimalt sett hadde vært en hvit mann med ravnsvart hår dandert med brylkrem. Det eneste jeg ikke vil gidde er en dame. De prøvde seg i denne filmen her, det får være nok. Nå har de fått sitt. Batgirl er kjipere enn Batman, Supergirl er kjipere enn supermann, Oceans 8 var kjipere en Oceans 11 osv. La Bond være mann, og en sjåvinist.

Men tilbake til filmen. Helt OK, jeg koste meg. Men bondskurkene må være fælere enn dette. Det samme må henchmennene deres. Jaws og Oddjob husker man fortsatt 50-60 år senere.

7/10
Skurkene kunne vært bedre, ja. Rami Malek er interessant, men forbindes jo mest med Mr Robot, som forstyrrer endel.

Forøvrig tror jeg du blir skuffet. Neste Bondfilm er garantert med en dame, melaninrik sådan.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

SirJames skrev: ons jan 12, 2022 12:12 am
PapaSmurf skrev: ons jan 12, 2022 12:04 am Bond: No time to die.

Tja… jeg liker Bond-filmene. Men det er smart å bytte ut Bond med jevne mellomrom. Nå har ikke Craigs Bond kollapset slik Brosnans gjorde, men det blir litt repetitivt. En herjet og desillusjonert Bond nok en gang. Filmen er grei den, men bra man får et skifte nå, Craig har vært bra og kan forlate rollen med hevet hode.

Nå har jeg litt lyst tilbake til den elegante og litt arrogante Bond igjen. Mørkhudet eller rødhåret er ikke så farlig, selv om det optimalt sett hadde vært en hvit mann med ravnsvart hår dandert med brylkrem. Det eneste jeg ikke vil gidde er en dame. De prøvde seg i denne filmen her, det får være nok. Nå har de fått sitt. Batgirl er kjipere enn Batman, Supergirl er kjipere enn supermann, Oceans 8 var kjipere en Oceans 11 osv. La Bond være mann, og en sjåvinist.

Men tilbake til filmen. Helt OK, jeg koste meg. Men bondskurkene må være fælere enn dette. Det samme må henchmennene deres. Jaws og Oddjob husker man fortsatt 50-60 år senere.

7/10
Skurkene kunne vært bedre, ja. Rami Malek er interessant, men forbindes jo mest med Mr Robot, som forstyrrer endel.

Forøvrig tror jeg du blir skuffet. Neste Bondfilm er garantert med en dame, melaninrik sådan.
Da er jeg ferdig.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

ØY! Det er 12 januar nå. Eternals fortsatt ikke klar på Disney!

SirJames

Legg inn av SirJames »

greyserpent skrev: ons jan 12, 2022 1:27 am
SirJames skrev: ons jan 12, 2022 12:12 am
PapaSmurf skrev: ons jan 12, 2022 12:04 am Bond: No time to die.

Tja… jeg liker Bond-filmene. Men det er smart å bytte ut Bond med jevne mellomrom. Nå har ikke Craigs Bond kollapset slik Brosnans gjorde, men det blir litt repetitivt. En herjet og desillusjonert Bond nok en gang. Filmen er grei den, men bra man får et skifte nå, Craig har vært bra og kan forlate rollen med hevet hode.

Nå har jeg litt lyst tilbake til den elegante og litt arrogante Bond igjen. Mørkhudet eller rødhåret er ikke så farlig, selv om det optimalt sett hadde vært en hvit mann med ravnsvart hår dandert med brylkrem. Det eneste jeg ikke vil gidde er en dame. De prøvde seg i denne filmen her, det får være nok. Nå har de fått sitt. Batgirl er kjipere enn Batman, Supergirl er kjipere enn supermann, Oceans 8 var kjipere en Oceans 11 osv. La Bond være mann, og en sjåvinist.

Men tilbake til filmen. Helt OK, jeg koste meg. Men bondskurkene må være fælere enn dette. Det samme må henchmennene deres. Jaws og Oddjob husker man fortsatt 50-60 år senere.

7/10
Skurkene kunne vært bedre, ja. Rami Malek er interessant, men forbindes jo mest med Mr Robot, som forstyrrer endel.

Forøvrig tror jeg du blir skuffet. Neste Bondfilm er garantert med en dame, melaninrik sådan.
Da er jeg ferdig.
#metoo

Mehell

Legg inn av Mehell »

PapaSmurf skrev: ons jan 12, 2022 12:04 am Bond: No time to die.

Tja… jeg liker Bond-filmene. Men det er smart å bytte ut Bond med jevne mellomrom. Nå har ikke Craigs Bond kollapset slik Brosnans gjorde, men det blir litt repetitivt. En herjet og desillusjonert Bond nok en gang. Filmen er grei den, men bra man får et skifte nå, Craig har vært bra og kan forlate rollen med hevet hode.

Nå har jeg litt lyst tilbake til den elegante og litt arrogante Bond igjen. Mørkhudet eller rødhåret er ikke så farlig, selv om det optimalt sett hadde vært en hvit mann med ravnsvart hår dandert med brylkrem. Det eneste jeg ikke vil gidde er en dame. De prøvde seg i denne filmen her, det får være nok. Nå har de fått sitt. Batgirl er kjipere enn Batman, Supergirl er kjipere enn supermann, Oceans 8 var kjipere en Oceans 11 osv. La Bond være mann, og en sjåvinist.

Men tilbake til filmen. Helt OK, jeg koste meg. Men bondskurkene må være fælere enn dette. Det samme må henchmennene deres. Jaws og Oddjob husker man fortsatt 50-60 år senere.

7/10
Enig i dette. Det er liksom ting man ikke skal kødde med, Og James Bond er en av dem. Kjønnsnøytralitet, likestilling, fargeblindhet... Alt er vel og bra, men man trenger ikke endre på absolutt alt selv om man skal være mer politisk korrekte i disse tider.

Helt grei film, uten at den på noen som helst måte er minneverdig. Jeg liker dog Malek sin karakter, men føler at det blir gjort for lite for å bygge den opp og gi den nok karakter. Han er dog selvfølgelig ikke i nærheten av de ikoniske skurkene du nevner.

tror jeg ender opp med 5.5/10 eller 6/10 på denne.

Julenissen skal være hvit, James Bond skal være hvit, Black Panther skal være mørk, Blade skal være mørk, Wonder Woman skal være kvinne, Harley quinn skal være kvinne, påskeharen skal være en hare osv.

Mehell

Legg inn av Mehell »

SirJames skrev: ons jan 12, 2022 12:12 am
Skurkene kunne vært bedre, ja. Rami Malek er interessant, men forbindes jo mest med Mr Robot, som forstyrrer endel.

Forøvrig tror jeg du blir skuffet. Neste Bondfilm er garantert med en dame, melaninrik sådan.
[/quote]

Er det ikke sannsynlig å tro at hun som var 007 i denne filmen kan gå inn og bli den nye Janine Bond i de neste filmene?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jeg drømmer fortsatt om Henry Cavill som Bond.

Men men, man har alltid The Man From U.N.C.L.E. hvor han briljerer som agent.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Mehell skrev: ons jan 12, 2022 2:39 am Er det ikke sannsynlig å tro at hun som var 007 i denne filmen kan gå inn og bli den nye Janine Bond i de neste filmene?
Jo, dessverre.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»