Hvilken film så du sist?

Svar
Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av Frank.N.Steen »

DenFelgen skrev: tor nov 25, 2021 2:12 pm 12:01 PM 1990

Kortfilm som jeg fikk tips om her inne for en stund siden, interessant film. Jeg gir den 8/10
Ligger åpen på youtube
Kan det ha vært meg? Så denne i vinter, og endte med en sterk 8,5/10, etter å ha oppdaget den ved en ren tilfeldighet, etter å ha sett den skuffende forlengede tv-filmen ved samme navn, men føltes mer ut som en feel-good romantisk komedie, enn Kurtwood Smith kortversjonen, som jeg gjerne skulle hatt på DVD eller Blu-ray.
Vil tippe at skaperne av Groundhog Day, var meget klar over 12:01, men sistnevnte trøkka nå litt mer til i enkelte scener, og nei, en av de bedre oppdagelsene man har kommet over, ved å impulsivt se gjennom mye middelmådig skit på Youtube. Men før eller siden, ja, da må en jo treffe noe av interesse også.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Rainmaker skrev: tir nov 23, 2021 9:55 am I går ble the The card counter.

Tok litt tid før jeg "kom inn i" filmen, men endte til slutt med å gi den 8/10 på Imdb. Mes pga stemningen i filmen. En ganske så "slow burn" histore. Anbefaler den til alle som vil ha en litt rolig filmkveld uten de store eksplosjonene og action scenene, men mer et slags karakterstudie.
Herlig film, litt rar, men herlig. 7 og en halv av 10 her.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Oscar Isaac og slow burner høres ut som en perfekt match.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Frank.N.Steen skrev: tor nov 25, 2021 2:38 pm
DenFelgen skrev: tor nov 25, 2021 2:12 pm 12:01 PM 1990

Kortfilm som jeg fikk tips om her inne for en stund siden, interessant film. Jeg gir den 8/10
Ligger åpen på youtube
Kan det ha vært meg? Så denne i vinter, og endte med en sterk 8,5/10, etter å ha oppdaget den ved en ren tilfeldighet, etter å ha sett den skuffende forlengede tv-filmen ved samme navn, men føltes mer ut som en feel-good romantisk komedie, enn Kurtwood Smith kortversjonen, som jeg gjerne skulle hatt på DVD eller Blu-ray.
Vil tippe at skaperne av Groundhog Day, var meget klar over 12:01, men sistnevnte trøkka nå litt mer til i enkelte scener, og nei, en av de bedre oppdagelsene man har kommet over, ved å impulsivt se gjennom mye middelmådig skit på Youtube. Men før eller siden, ja, da må en jo treffe noe av interesse også.
Det kan godt være at det var deg som tipset om filmen ja.
Mye ræl på youtube når det gjelder film. :D

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Chromeback skrev: tor nov 25, 2021 2:48 pm Oscar Isaac og slow burner høres ut som en perfekt match.
Han er helt perfekt i denne. Der oppe med Inside Llewyn Davis.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Ikke sett enda, men begynner på økt 1 i kveld. Get back med beatles. Nær 8 timer. Gleder meg.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

DenFelgen skrev: tor nov 25, 2021 2:49 pm Mye ræl på youtube når det gjelder film. :D
Huff, tell me about it. Etter en hel måned med oppunder 100 unna sette skrekkfilmer, der en meget stor mengde, var impulsive picks fra Youtube, så har man vært gjennom en del mindre "hyggelige" filmer fra det holdet.
Klart, noe positivt kom det jo ut av alt. Det var gratis. Men blir lenge til en vil forsøke noe lignende, med tanke på skrekkgenren, for der er det ekstra mye fælt man kan rote seg bort i.

Likevel, det som holder en i gang og litt motivert, er jo nevnte perler som 12:01, og disse er vel kun å spore opp på Youtube. Tviler på at den finnes i fysisk format, og gjør den så, er det vel spinnville priser det er snakk om.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Venom - Let there be Carnage

Jeg tror jeg liker denne enda mindre enn nummer 1. Håper jaggu ikke de drar dette makkverket inn i Hollands fantastiske Spiderman-univers.

3/10

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

greyserpent skrev: tor nov 25, 2021 5:55 pm Venom - Let there be Carnage

Jeg tror jeg liker denne enda mindre enn nummer 1. Håper jaggu ikke de drar dette makkverket inn i Hollands fantastiske Spiderman-univers.

3/10
Utrolig skuffende at de har klart å pisse bort en så kul karakter og fantastisk skuespiller som Tom Hardy på det søppelet der!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Det at Disney har klart å oversette Julia Child til Ingrid Espelid i Mrs. Doubtfire er ganske lættis.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Chromeback skrev: fre nov 26, 2021 11:01 pm Det at Disney har klart å oversette Julia Child til Ingrid Espelid i Mrs. Doubtfire er ganske lættis.
Det er jo samme referanse da.
Hvor mange nordmenn vet hvem Julia Child var?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

DenFelgen skrev: fre nov 26, 2021 11:17 pm
Chromeback skrev: fre nov 26, 2021 11:01 pm Det at Disney har klart å oversette Julia Child til Ingrid Espelid i Mrs. Doubtfire er ganske lættis.
Det er jo samme referanse da.
Hvor mange nordmenn vet hvem Julia Child var?
Det er nå fortsatt en idiotisk oversettelse, men nå er jeg generelt veldig lite fan av fornorskelsen i tekstingene. Julia Child er Julia Child, ikke Ingrid Espelid.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: lør nov 27, 2021 12:37 am
DenFelgen skrev: fre nov 26, 2021 11:17 pm
Chromeback skrev: fre nov 26, 2021 11:01 pm Det at Disney har klart å oversette Julia Child til Ingrid Espelid i Mrs. Doubtfire er ganske lættis.
Det er jo samme referanse da.
Hvor mange nordmenn vet hvem Julia Child var?
Det er nå fortsatt en idiotisk oversettelse, men nå er jeg generelt veldig lite fan av fornorskelsen i tekstingene. Julia Child er Julia Child, ikke Ingrid Espelid.
Jammen, de har bare "jukset litegranne", vet du ;)

Tormund

Legg inn av Tormund »

SirJames skrev: lør nov 27, 2021 1:17 am
Chromeback skrev: lør nov 27, 2021 12:37 am
DenFelgen skrev: fre nov 26, 2021 11:17 pm

Det er jo samme referanse da.
Hvor mange nordmenn vet hvem Julia Child var?
Det er nå fortsatt en idiotisk oversettelse, men nå er jeg generelt veldig lite fan av fornorskelsen i tekstingene. Julia Child er Julia Child, ikke Ingrid Espelid.
Jammen, de har bare "jukset litegranne", vet du ;)
Ba dom tsssh ;)

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

greyserpent skrev: tor nov 25, 2021 5:55 pm Venom - Let there be Carnage

Jeg tror jeg liker denne enda mindre enn nummer 1. Håper jaggu ikke de drar dette makkverket inn i Hollands fantastiske Spiderman-univers.

3/10
► Show Spoiler

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

EuroTrip (2004) av Jeff Schaffer

En av flere filmer, som virket å komme i kjølvannet av lignende sen 90-talls teen-sex komedier ala American Pie, og der Road Trip (2000) var helt klart en av de som lyktes best. Boat Trip (2002) kom vel ut noe senere, men EuroTrip var for meg ukjent farvann, inntil i går kveld.
Faktisk en noe bedre og tidvis komisk teen-sex film, der følger en desperat kar, som nettopp har blitt dumpa av dama si (til fordel for en Emo-rockende Matt Damon) og søker lykken over til Europa, da via sin tyske nettflørt, Mike, eller Mieke. Sammen med seg, har han sin overkåte bestis, og to "tvillinger", og slikt blir det raskt interessante eventyr ut av.

Her dukka blant annet legenden Vinnie Jones opp, som leder av en meget høylytt og lojal bande med Manchester United hooligans, (scenen hvor han åpner to ølflasker med øyehulene, er en av filmens soleklare latterbrøl, eller når han får øye på en fjollete fransk fotballsupporter, i det de ankommer Paris), så har man krigsgudinnen Xena (Lucy Lawless), som dampende het, dominatrix, og ja, her får en av karakterene kjørt seg rikelig, mens gjengen også blir nærmest overfalt inne på et tog, da av en overkåt italiener "MI SCUSI, MI SCUSI", før det bærer over til en "het" pølsefest på en nudiststrand, totalt blottet for det motsatte kjønn.

Joda, det er definitivt lavpanna humor, men lo faktisk flere steder ut, så det gjorde at man endte i pluss, samt at flotte Michelle Trachtenberg (hvor ble denne dama av?) fra Buffy the Vampire Slayer, også hjalp på.

Utgaven man endte opp med, var åpenbart en ukutta versjon, masser tits og ass, dessverre litt vel mye av typen en godt kunne være helt foruten, samt nevnte pølsefest.
Ikke like vellagd og morsom som Road Trip, men hakket vassere enn Boat Trip, og ender så med en:

5,5/10

High Crimes (2002) av Carl Franklin

Hadde nesten glem at man så denne, for evigheter siden. Typisk midt på treet klisjefylt thriller, der Ahsley Judd nok en gang spiller en sterk kvinne, fanget i en verden full av slemme menn, og Morgan Freeman ankommer som en reddende mentor, og ja, denne suksessformelen fungerte utmerket på tampen av 90-tallet i en krim thriller man har glemt navnet på, men noe savnede jenter og ei mørk hule under jorda.
Uansett, her føles formelen noe tynn og forglemmelig, mens det helt store overraskelsesmomentet, kan en lett se, milevis før det inntreffer.

Ikke blant de verste Judd gjorde på den tid, men ja, forglemmelig.

5/10

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Frank.N.Steen skrev: lør nov 27, 2021 1:23 pm EuroTrip (2004) av Jeff Schaffer
Var en favoritt for en 12-ish år gammel elguaje det.

Må jo også legge til denne klassikeren av en sang


kibby

Legg inn av kibby »

Tre nøtter til Askepott (kino)

Denne likte jeg svært godt, og to mine favoritter; Astrid Smeplass og Cengiz Al imponerer. Gøy å høre Ellen Dorrit snakke bokmål :P

PS: Det skal sies at jeg aldri har sett originalen - men vurderer det for første gang på julaften i år.

8/10

Poke

Legg inn av Poke »

ElGuaje skrev: søn okt 17, 2021 5:17 pm
Poke skrev: søn okt 17, 2021 2:58 pm I onde dager (Netflix)

En mørk komedie/action/skrekk om et ektepar som drar på hyttetur med intensjoner om å drepe hverandre, men blir overrasket av tre fanger på rømmen. Med bl.a. Aksel Hennie, Noomi Rapace, Atle Antonsen.

Bedre enn jeg hadde forventet 7,4/10
Har kommet ut på strømmetjenester allerede ja. Kom jo ut på kino for under tre måneder siden. Men en god film, likte den veldig godt.
Beklager sen tilbakemelding. Har tydeligvis ikke registrert at det var kommet noe varsel på innlegget.
Ja, ble overrasket over at den var så raskt ute på Netflix.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Venom; let there be carnage - 2/10.
Imdb rating 6.1.
Altså.. jeg gidder ikke.

The breadwinner - 6/10
Imdb rating 7.7.
Grei animasjonsfilm om en jente som kler seg ut som en gutt under Taliban for å finne sin far som er fengslet.

Late Night - 5/10.
Imdb rating 6.5.
Ok tidtrøyte. Ikke overbegeistret for Mindy Kaling, men Emma Thompson gjør seg jo alltid bra på skjermen.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

The many saints of Newark (HBO Max).
Elsket Sopranos og er fan av mafia/gangster sjangeren generelt, så hadde forhåpninger til denne. Filmen handler egentlig ikke så mye om Tony, men om menneskene rundt som preger og former fyren vi ble kjent med i serien. Fyren som spiller Silvio burde blitt fengslet for å måten han radbrekker karakteren til Van Zandt. Filmen er ikke i nærheten av serien, men fungerer sånn passe som bakgrunnshistorie. 6,5/10

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Bilde

1981

(fant den på youtube)

8.5/10, kjempefin film. Har virkelig savnet en film med dypere mening, det fikk jeg her.

Fantastisk skuespill.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Glycinello skrev: søn des 05, 2021 12:47 am The many saints of Newark (HBO Max).
Elsket Sopranos og er fan av mafia/gangster sjangeren generelt, så hadde forhåpninger til denne. Filmen handler egentlig ikke så mye om Tony, men om menneskene rundt som preger og former fyren vi ble kjent med i serien. Fyren som spiller Silvio burde blitt fengslet for å måten han radbrekker karakteren til Van Zandt. Filmen er ikke i nærheten av serien, men fungerer sånn passe som bakgrunnshistorie. 6,5/10
Enig, her var det et b-preg som ikke er Sopranos-verdenen verdig.

Ekstra minus for altfor lite gobagool i monitor.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Ale skrev: ons des 08, 2021 4:30 pm Hva syns dere om The Power of the Dog?
Kunne vært mye mer spennende, men den satt litt i kroppen i etterkant. Cumberbatch var god

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

King Richard 6,5 av 10

Ble litt for amerikansk denne

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Pirate Bay. Kommer på hbo snart

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Når Will Smith blir nevnt i en Oscar-diskusjon så er det bare å frykte det verste.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Mortal Kombat (2021, HBO Max)

Akkurat som forventet.

For noe ræl.

5/10

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Chromeback skrev: tor des 09, 2021 10:26 pm Mortal Kombat (2021, HBO Max)

Akkurat som forventet.

For noe ræl.

5/10
Karakteren samsvarer dog ikke helt med anmeldelsen din :lol:

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7791

Legg inn av Big George »

Kjøpte The Truth /La Verite/Sannheten med Catherine Deneuve,, Julie Binoche og Ethan Hawke.
Får meg til å tenke på en film med Marlon Brando og Robert De Nero.
Nåtidens store nasjonale stjerne møter et udødelig icon

Har ikke sett filmen ennå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»