Hvilken film så du sist?

Svar
Chromeback

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av Chromeback »

MatsEn89 skrev: lør okt 30, 2021 7:31 pm
Chromeback skrev: lør okt 30, 2021 7:30 pm The Guilty (Netflix)

Bare se den danske originalen. Huff.
Haha. Såpass. Bill Burr er med!?
Han er en 30 sekunders cameo. Eller som de sier på YouTube, han spiller seg selv i en telefonsamtale.

Saliph

Legg inn av Saliph »

The Suicide Squad

Bedre enn den første (uten at det skal så jævlig mye til; fjern Letos Joker så er du i mål), men likevel ganske skuffende. Historien er tynn og uinteressant, skuespillet middelmådig, og humoren blir (som i Ayers versjon) ofte påtatt og krampaktig. Helt grei underholdning, men det er ikke spesielt mye som fungerer særlig bra i denne versjonen heller.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Machine_Head skrev: søn okt 24, 2021 1:34 am Dune

Helt enorm, helt fantastisk. Den lukter på 10/10, opplevelsen jeg fikk av å se den stod definitivt til toppkarakter iallefall! Denis Villeneuve, for et geni du er.
Gir den 3/10 jeg.

Måtte ta flere pauser av kjedsomhet. Fantastisk visuelt laget, men historien var ekstremt lite engasjerende.

En av de større skuffelsene de siste årene for min del. Selv om jeg er glad i Sci-fi og gjerne de uten for mye action.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Suicide Squad likte jeg nokså godt. Ble nok litt påvirket av at han jeg så den sammen med lo hjertelig filmen gjennom.

Der den første skuffet enormt var denne mye bedre. Selv om likhetene med Guardians of the galaxy var påtakelige. Og GOTG er et par hakk bedre.

6/10

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

The Last Duel


Så denne for noen uken siden, likte den her veldig godt. Matt Damon, Adam Driver og Jodie Comer i hovedrollene, og så har man en albino Ben Affleck i tillegg. What's not to like?

En veldig mørk film som forteller samme historie tre ganger gjennom de ulike perspektivene til Damon, Driver og Comer sine karakterer. Historien engasjerer og provoserer på en god måte. Glad man ikke var kvinne på 1300-tallet, men enkelte teamer er jo fortsatt aktuelle enkelte steder i verden i dag og, dessverre.

Ridley Scott er tilbake i god, gammel form. Deilig å se filmer som bruker massive set med praktiske effekter istedenfor CGI. Man bygger også opp til klimakset på en veldig god måte, noe som gjør at "the last duel" blir meget nervepirrende, og er løst på en veldig brutal måte (yey).

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Høres ut som en film i rette JOlsen-form!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Chromeback skrev: ons nov 03, 2021 6:05 pm Høres ut som en film i rette JOlsen-form!
Driver du med mobbing Pottifar?

😂😂

Forresten var det butleren som var morderen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

PapaSmurf skrev: ons nov 03, 2021 6:16 pm
Forresten var det butleren som var morderen.
Men det er ikke spoiling!👀

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Chromeback skrev: ons nov 03, 2021 6:21 pm
PapaSmurf skrev: ons nov 03, 2021 6:16 pm
Forresten var det butleren som var morderen.
Men det er ikke spoiling!👀
Jeg beklager at jeg spoilet. Det har jeg jo sagt. Likevel bedrives det mobbing.

Forøvrig er Darth Vader pappaen til Luke Skywalker og det er Geir Børresen som er maskenissen.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

PapaSmurf skrev: ons nov 03, 2021 5:20 pm
Machine_Head skrev: søn okt 24, 2021 1:34 am Dune

Helt enorm, helt fantastisk. Den lukter på 10/10, opplevelsen jeg fikk av å se den stod definitivt til toppkarakter iallefall! Denis Villeneuve, for et geni du er.
Gir den 3/10 jeg.

Måtte ta flere pauser av kjedsomhet. Fantastisk visuelt laget, men historien var ekstremt lite engasjerende.

En av de større skuffelsene de siste årene for min del. Selv om jeg er glad i Sci-fi og gjerne de uten for mye action.
Huff, det var kjedelig! Vil du utdype? Jeg var fengslet fra første stund, rart hvordan man kan oppleve en film så ulikt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Machine_Head skrev: ons nov 03, 2021 7:23 pm
PapaSmurf skrev: ons nov 03, 2021 5:20 pm
Machine_Head skrev: søn okt 24, 2021 1:34 am Dune

Helt enorm, helt fantastisk. Den lukter på 10/10, opplevelsen jeg fikk av å se den stod definitivt til toppkarakter iallefall! Denis Villeneuve, for et geni du er.
Gir den 3/10 jeg.

Måtte ta flere pauser av kjedsomhet. Fantastisk visuelt laget, men historien var ekstremt lite engasjerende.

En av de større skuffelsene de siste årene for min del. Selv om jeg er glad i Sci-fi og gjerne de uten for mye action.
Huff, det var kjedelig! Vil du utdype? Jeg var fengslet fra første stund, rart hvordan man kan oppleve en film så ulikt.
Det er jo av og til slik at filmer treffer forskjellig. Slik er det vel med alle kunstformer.
► Show Spoiler

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: ons nov 03, 2021 8:18 pm
Machine_Head skrev: ons nov 03, 2021 7:23 pm
PapaSmurf skrev: ons nov 03, 2021 5:20 pm

Gir den 3/10 jeg.

Måtte ta flere pauser av kjedsomhet. Fantastisk visuelt laget, men historien var ekstremt lite engasjerende.

En av de større skuffelsene de siste årene for min del. Selv om jeg er glad i Sci-fi og gjerne de uten for mye action.
Huff, det var kjedelig! Vil du utdype? Jeg var fengslet fra første stund, rart hvordan man kan oppleve en film så ulikt.
Det er jo av og til slik at filmer treffer forskjellig. Slik er det vel med alle kunstformer.
► Show Spoiler
Jeg er i akkkurat samme båt som deg, filmen fenget meg like mye som finsk fjernsynsteater. Det er ganske åpenbart at for akkurat denne filmen så bør man ha kjennskap til sagaen fra tidligere.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

SirOwen skrev: ons nov 03, 2021 10:09 pm
PapaSmurf skrev: ons nov 03, 2021 8:18 pm
Machine_Head skrev: ons nov 03, 2021 7:23 pm

Huff, det var kjedelig! Vil du utdype? Jeg var fengslet fra første stund, rart hvordan man kan oppleve en film så ulikt.
Det er jo av og til slik at filmer treffer forskjellig. Slik er det vel med alle kunstformer.
► Show Spoiler
Jeg er i akkkurat samme båt som deg, filmen fenget meg like mye som finsk fjernsynsteater. Det er ganske åpenbart at for akkurat denne filmen så bør man ha kjennskap til sagaen fra tidligere.
Nå fikk jeg faktisk lyst til å se den jeg også :D

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

SirOwen skrev: ons nov 03, 2021 10:09 pm
PapaSmurf skrev: ons nov 03, 2021 8:18 pm
Machine_Head skrev: ons nov 03, 2021 7:23 pm

Huff, det var kjedelig! Vil du utdype? Jeg var fengslet fra første stund, rart hvordan man kan oppleve en film så ulikt.
Det er jo av og til slik at filmer treffer forskjellig. Slik er det vel med alle kunstformer.
► Show Spoiler
Jeg er i akkkurat samme båt som deg, filmen fenget meg like mye som finsk fjernsynsteater. Det er ganske åpenbart at for akkurat denne filmen så bør man ha kjennskap til sagaen fra tidligere.
Jeg ante ikke en damn shit om Dune annet enn det aller mest essensielle (en kamp om spice på Arrakis mellom ulike familier, og at det finnes sandormer), men synes fortsatt filmen var helt fantastisk. Var ikke så åpenbart allikevel, hæ??

Har forresten nå lest 300+ sider av den første boka, og kan melde at den er helt fortreffelig.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

PapaSmurf skrev: ons nov 03, 2021 8:18 pm
Machine_Head skrev: ons nov 03, 2021 7:23 pm
PapaSmurf skrev: ons nov 03, 2021 5:20 pm

Gir den 3/10 jeg.

Måtte ta flere pauser av kjedsomhet. Fantastisk visuelt laget, men historien var ekstremt lite engasjerende.

En av de større skuffelsene de siste årene for min del. Selv om jeg er glad i Sci-fi og gjerne de uten for mye action.
Huff, det var kjedelig! Vil du utdype? Jeg var fengslet fra første stund, rart hvordan man kan oppleve en film så ulikt.
Det er jo av og til slik at filmer treffer forskjellig. Slik er det vel med alle kunstformer.
► Show Spoiler
Skjønner helt klart punktene, det handler vel bare om man klarer å akseptere/like at det er mye informasjon som mangler eller ikke. Jeg følte jeg akkurat fikk nok input til å henge med hele veien, og som i boka synes jeg ulike fremmedord og begreper blir introdusert på en svært lur måte som gjør at man kan tolke seg til hva f. eks en Bene Gesserit eller en Mentat er basert på konteksten. Dette er selvfølgelig mer fremtredende i boka. For meg ble filmen Dune en triumferende blanding av engasjerende handling, og primært en helt utrolig audiovisuell opplevelse som føltes skapt for å bli sett på kino. Hjalp også at castet var utrolig bra, alle karakterene satt. Kanskje bortsett fra at de kjønnskiftet Liet Kynes, men det får man tåle.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Machine_Head skrev: ons nov 03, 2021 11:35 pm
PapaSmurf skrev: ons nov 03, 2021 8:18 pm
Machine_Head skrev: ons nov 03, 2021 7:23 pm

Huff, det var kjedelig! Vil du utdype? Jeg var fengslet fra første stund, rart hvordan man kan oppleve en film så ulikt.
Det er jo av og til slik at filmer treffer forskjellig. Slik er det vel med alle kunstformer.
► Show Spoiler
Skjønner helt klart punktene, det handler vel bare om man klarer å akseptere/like at det er mye informasjon som mangler eller ikke. Jeg følte jeg akkurat fikk nok input til å henge med hele veien, og som i boka synes jeg ulike fremmedord og begreper blir introdusert på en svært lur måte som gjør at man kan tolke seg til hva f. eks en Bene Gesserit eller en Mentat er basert på konteksten. Dette er selvfølgelig mer fremtredende i boka. For meg ble filmen Dune en triumferende blanding av engasjerende handling, og primært en helt utrolig audiovisuell opplevelse som føltes skapt for å bli sett på kino. Hjalp også at castet var utrolig bra, alle karakterene satt. Kanskje bortsett fra at de kjønnskiftet Liet Kynes, men det får man tåle.
Ja, men siden du har lest boka så er det nok hjelp for deg i det.

Ta for eksempel Ringenes Herre, jeg hadde ikke lest boka der heller. Men der ble man sugd inn i handlingen og forkunnskaper var ikke nødvendig.

Men jeg forstår det slik at Dune er en usedvanlig vanskelig bok å filmatisere, så vi får heller ta opp tråden etter del 2, kanskje jeg har ombestemt meg og justerer opp karakteren da.

Men det audiovisuelle var strøkent ja.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Army of Thieves (2021)

Mye positivt man sitter igjen med her, det må sies.

7.5/10

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

SirOwen skrev: tor nov 04, 2021 1:23 am Army of Thieves (2021)

Mye positivt man sitter igjen med her, det må sies.

7.5/10
Må man hatt se Army of Dead for å henge med?

Tormund

Legg inn av Tormund »

Nå har ikke jeg lest 300+ med sider, som hipsterkongen himself. Men Dune traff noe så jævlig på meg, synes castingen var helt vanvittig bra, litt for lite Zendaya, men det gikk bra. Khal Drogo som Duncan er så innertier at jeg knapt har ord, synes castinga alene er verd en 10´r.

Sier som hipsterkongen, Denis Villeneuve, du er et geni. Dette var sykt bra.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Elsker at Machine har blitt hipsterkongen❤️

Tormund

Legg inn av Tormund »

Chromeback skrev: tor nov 04, 2021 9:52 am Elsker at Machine har blitt hipsterkongen❤️
Er han ikke det da?

Hver gang jeg ser han skrive noe tenker jeg på han hipstern som ble sint fordi noen skrev en artikkel om at alle hipstere var like, for så finne ut ar det ikke var ham i bildet likevel :lol: :lol: :lol:
Sist redigert av Tormund den tor nov 04, 2021 9:56 am, redigert 1 gang totalt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Tormund skrev: tor nov 04, 2021 9:53 am
Chromeback skrev: tor nov 04, 2021 9:52 am Elsker at Machine har blitt hipsterkongen❤️
Er han ikke det da?
Jo, han er jo det. Bare synd at han tok hipstersveisen.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Chromeback skrev: tor nov 04, 2021 9:55 am
Tormund skrev: tor nov 04, 2021 9:53 am
Chromeback skrev: tor nov 04, 2021 9:52 am Elsker at Machine har blitt hipsterkongen❤️
Er han ikke det da?
Jo, han er jo det. Bare synd at han tok hipstersveisen.
Ikke la meg begynne på da han dobbeltnicket og lot som om han var broren. :lol:

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

PapaSmurf skrev: tor nov 04, 2021 12:03 am
Machine_Head skrev: ons nov 03, 2021 11:35 pm
PapaSmurf skrev: ons nov 03, 2021 8:18 pm

Det er jo av og til slik at filmer treffer forskjellig. Slik er det vel med alle kunstformer.
► Show Spoiler
Skjønner helt klart punktene, det handler vel bare om man klarer å akseptere/like at det er mye informasjon som mangler eller ikke. Jeg følte jeg akkurat fikk nok input til å henge med hele veien, og som i boka synes jeg ulike fremmedord og begreper blir introdusert på en svært lur måte som gjør at man kan tolke seg til hva f. eks en Bene Gesserit eller en Mentat er basert på konteksten. Dette er selvfølgelig mer fremtredende i boka. For meg ble filmen Dune en triumferende blanding av engasjerende handling, og primært en helt utrolig audiovisuell opplevelse som føltes skapt for å bli sett på kino. Hjalp også at castet var utrolig bra, alle karakterene satt. Kanskje bortsett fra at de kjønnskiftet Liet Kynes, men det får man tåle.
Ja, men siden du har lest boka så er det nok hjelp for deg i det.

Ta for eksempel Ringenes Herre, jeg hadde ikke lest boka der heller. Men der ble man sugd inn i handlingen og forkunnskaper var ikke nødvendig.

Men jeg forstår det slik at Dune er en usedvanlig vanskelig bok å filmatisere, så vi får heller ta opp tråden etter del 2, kanskje jeg har ombestemt meg og justerer opp karakteren da.

Men det audiovisuelle var strøkent ja.
Jeg så filmen først, boka ble jeg motivert til å begynne på da jeg synes den var så bra. Helt enig i at Ringenes Herre er på et helt annet nivå når det gjelder å forstå og være med på handlingen fra første stund (hjalp at de hadde en genial intro der de kjapt gikk igjennom den mest nødvendige informasjonen), men Dune fanget meg som nevnt på en måte der jeg følte at jeg ikke trengte den informasjonen jeg kanskje ville ha ønsket om det visuelle og lyden ikke hadde vært på det syke nivået det var på.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Tormund skrev: tor nov 04, 2021 9:58 am
Chromeback skrev: tor nov 04, 2021 9:55 am
Tormund skrev: tor nov 04, 2021 9:53 am

Er han ikke det da?
Jo, han er jo det. Bare synd at han tok hipstersveisen.
Ikke la meg begynne på da han dobbeltnicket og lot som om han var broren. :lol:
Du har god hukommelse altså! Ikke at du har rett, but still.

Falcon
Innlegg: 2482

Legg inn av Falcon »

Dune har mange av de samme problemene som andre moderne fantasy-filmer. Man tar for mye for gitt og man ser tydelig at man må "haste av sted" for å få plass til hele filmen under 3 timer. Styrkene til Star Wars, Ringenes Herre osv. er at hovedpersonen er en relativt liten og ubetydelig person som opplever ting sammen med seeren for første gang. Det er litt av dette i Dune, men ikke utført bra nok.

Når det er sagt er Dune er kinematografisk nydelig film. Ser at det er samme person som står bak det visuelle i Rogue One, en annen fin film.

SirJames

Legg inn av SirJames »

ElGuaje skrev: tor nov 04, 2021 8:21 am
SirOwen skrev: tor nov 04, 2021 1:23 am Army of Thieves (2021)

Mye positivt man sitter igjen med her, det må sies.

7.5/10
Må man hatt se Army of Dead for å henge med?
Nei, fordi AoT fungerer som en prequel til AoD. Har ikke sett sistnevnte ennå selv.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

AOD var noen hakk over AOT spør du meg. Fantastiske bilder som gjorde seg godt på en Oled TV.

Uansett fikk sett Contagion i går kveld, og ble forbauset over hvor mange likheter den fiktive pandemien hadde med dagens. Skremmende mye likt faktisk, selv om dødeligheten i det viruset er betraktelig høyere. De alternative er også med, ved at de(han) pusher ubrukelig medisin og samtidig tjener seg rik på det. Oppå det hele fronter en antivaxx holdning som følgerne biter på. Skal spørre Steven Soderbergh om lottotallene til helga.

7/10

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

SirOwen skrev: tor nov 04, 2021 11:54 am
ElGuaje skrev: tor nov 04, 2021 8:21 am
SirOwen skrev: tor nov 04, 2021 1:23 am Army of Thieves (2021)

Mye positivt man sitter igjen med her, det må sies.

7.5/10
Må man hatt se Army of Dead for å henge med?
Nei, fordi AoT fungerer som en prequel til AoD. Har ikke sett sistnevnte ennå selv.
Ok, det er bra og setter den på watchlisten. Orker ikke 2 og en halv time med Zack Snyder for å se en annen film.

SirJames

Legg inn av SirJames »

ElGuaje skrev: tor nov 04, 2021 12:34 pm
SirOwen skrev: tor nov 04, 2021 11:54 am
ElGuaje skrev: tor nov 04, 2021 8:21 am

Må man hatt se Army of Dead for å henge med?
Nei, fordi AoT fungerer som en prequel til AoD. Har ikke sett sistnevnte ennå selv.
Ok, det er bra og setter den på watchlisten. Orker ikke 2 og en halv time med Zack Snyder for å se en annen film.
Har styrt unna den av samme grunn, ihvertfall foreløpig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»