Hvilken film så du sist?

Svar
Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av greyserpent »

Chromeback skrev: lør okt 30, 2021 7:30 pm The Guilty (Netflix)

Bare se den danske originalen. Huff.
Vanligvis knallsterke Gyllenhaal er svak her også, syns jeg.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Tormund skrev: tor nov 04, 2021 2:39 pm
Chromeback skrev: tor nov 04, 2021 2:33 pm
Tormund skrev: tor nov 04, 2021 2:31 pm

Ja, jeg balanserer på en hårfin balanse mellom seriøs og usaklig. Jeg liker å ta debattanter på usakligheter, og sette dem på plass. Men som regel gjør jeg det ikke uten grunn. Jeg gir honnør der det trengs, og jeg gir det motsatte når det trengs.

Kan ikke huske at jeg har måtte arrestere deg, f.eks.
Nei, jeg er jo tross alt ganske seriøs av meg.
Det skal du ha, jeg liker dine betrakninger. Jeg liker å omgås personer med mer peiling enn meg, du har f.eks lært meg mye om Batman-universet.
Hyggelig å høre! :D Og enig med deg angående det å henge med personer som har mer peiling, jeg lærte jo mye av Thomas på VGD da jeg ble nysgjerrig. Husker ikke brukernavnet akkurat nå, men han var Mr. Selena Gomez inne på VGD. Så uansett hyggelig å bringe det videre!

Synd at filmforumet gikk en sakte død inne på VGD, husker det var en periode rundt 2015 hvor det var veldig mye bra diskusjoner der inne, var artig å lese der inne på det tidspunktet. Mange herlige diskusjoner som har ebbet ut. Selv om diskusjoner som om at filmer i svart/hvit var en dårlige og/eller kjedelige var gjentagende, så tar jeg nesten heller det enn få innlegg.

Så da setter jeg også pris på de gangene feks Machine stikker hodet innom, selv om han kanskje drar litt på når han først setter i gang :D Vet jo at Filmklubben inne på FB har overtatt en del, og er der inne periodevis selv, men savner jo feks anmeldelsene til Gudfaren osv.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

greyserpent skrev: tor nov 04, 2021 3:53 pm
Chromeback skrev: lør okt 30, 2021 7:30 pm The Guilty (Netflix)

Bare se den danske originalen. Huff.
Vanligvis knallsterke Gyllenhaal er svak her også, syns jeg.
Må si meg enig her ja, noterte meg også at det var en gjentakende kritikk filmen fikk inne på LB. Virker som om at har sett originalen, prøvd å spille rollen prikk likt, men så endte han opp med å være en enda større drittsekk.

Skal sies at den rollen ikke er enkel, og man balanserer hele veien på en knivsegg for å være innenfor, men her detter Jake helt av.

Ser også at mange mener at filmen er ett forsøk på pro-police propaganda, men den kritikken klør jeg meg skikkelig i hodet av.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: tor nov 04, 2021 2:20 pm Tormund er jo en tullekopp, men han er jo vår tullekopp.
Tormund drikker H-melk.

Nuff said..

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

SirOwen skrev: tor nov 04, 2021 5:44 pm
Chromeback skrev: tor nov 04, 2021 2:20 pm Tormund er jo en tullekopp, men han er jo vår tullekopp.
Tormund drikker H-melk.

Nuff said..
► Show Spoiler

Tormund

Legg inn av Tormund »

SirOwen skrev: tor nov 04, 2021 5:44 pm
Chromeback skrev: tor nov 04, 2021 2:20 pm Tormund er jo en tullekopp, men han er jo vår tullekopp.
Tormund drikker H-melk.

Nuff said..
Hva er galt med å drikke h-melk? Det er jo selve livets eliksir. Det er eliksiren for at jeg eksisterer, tross mine sinnsyke treningsmengder.

Jeg har ikke noe i mot MH, bortsett fra at han er så PK at jeg får kreft hver gang han uttaler seg, i liverpool-tråder, eller demme.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Fikk nettopp Blade Runner 2049 i 4K i posten, gleder meg! Elsker dere😍

SirJames

Legg inn av SirJames »

Tormund skrev: tor nov 04, 2021 6:30 pm
SirOwen skrev: tor nov 04, 2021 5:44 pm
Chromeback skrev: tor nov 04, 2021 2:20 pm Tormund er jo en tullekopp, men han er jo vår tullekopp.
Tormund drikker H-melk.

Nuff said..
Hva er galt med å drikke h-melk? Det er jo selve livets eliksir. Det er eliksiren for at jeg eksisterer, tross mine sinnsyke treningsmengder.

Jeg har ikke noe i mot MH, bortsett fra at han er så PK at jeg får kreft hver gang han uttaler seg, i liverpool-tråder, eller demme.
:lol: chill, dude :lol:

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Rainmaker skrev: tor nov 04, 2021 2:34 pm
Fernandovonarb skrev: tor nov 04, 2021 12:09 pm
Uansett fikk sett Contagion i går kveld, og ble forbauset over hvor mange likheter den fiktive pandemien hadde med dagens. Skremmende mye likt faktisk, selv om dødeligheten i det viruset er betraktelig høyere. De alternative er også med, ved at de(han) pusher ubrukelig medisin og samtidig tjener seg rik på det. Oppå det hele fronter en antivaxx holdning som følgerne biter på. Skal spørre Steven Soderbergh om lottotallene til helga.

7/10
Tror ikke han trenger krystallkule.

Mye av det samme som skjer under COVID, skjedde også under spanskesjuken.
Nja. Den kom ikke fra Asia, og internettroll og antivaxxere var det ikke mange av. Spredningsfaren er også betydelig høyere med den flytrafikken som er nå.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Fernandovonarb skrev: tor nov 04, 2021 8:37 pm
Rainmaker skrev: tor nov 04, 2021 2:34 pm
Fernandovonarb skrev: tor nov 04, 2021 12:09 pm
Uansett fikk sett Contagion i går kveld, og ble forbauset over hvor mange likheter den fiktive pandemien hadde med dagens. Skremmende mye likt faktisk, selv om dødeligheten i det viruset er betraktelig høyere. De alternative er også med, ved at de(han) pusher ubrukelig medisin og samtidig tjener seg rik på det. Oppå det hele fronter en antivaxx holdning som følgerne biter på. Skal spørre Steven Soderbergh om lottotallene til helga.

7/10
Tror ikke han trenger krystallkule.

Mye av det samme som skjer under COVID, skjedde også under spanskesjuken.
Nja. Den kom ikke fra Asia, og internettroll og antivaxxere var det ikke mange av. Spredningsfaren er også betydelig høyere med den flytrafikken som er nå.
Men fra Asia har det jo allerede holdt på å gått galt tidligere. Asiasyken var jo også den nest mest alvorlige influensaen etter Spanskesyken på 1900-tallet. Svartedauden kom også mest sannsynlig fra Asia.

Nettroll og antivaxxere har man hatt i 20 år nå, så akkurat det skal man ikke være så kreativ for å klare å klemme inn.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Army of Thieves


Matthias Schweighöfer er tidvis underholdende nok, og gjør også en solid jobb på regien. Men alt i alt fenget den ikke noe særlig for min del, dessverre. Svake karakterer all over (aner ikke hvem som eventuelt dukker opp i Army of Dead og om de får bygget på noe mer der) og ting føles ganske flatt ut gjennom store deler av filmen.

2,5/5

SirJames

Legg inn av SirJames »

ElGuaje skrev: tor nov 04, 2021 9:02 pm Army of Thieves


Matthias Schweighöfer er tidvis underholdende nok, og gjør også en solid jobb på regien. Men alt i alt fenget den ikke noe særlig for min del, dessverre. Svake karakterer all over (aner ikke hvem som eventuelt dukker opp i Army of Dead og om de får bygget på noe mer der) og ting føles ganske flatt ut gjennom store deler av filmen.

2,5/5
Jeg hadde ihvertfall to LOL-moments, begge gangene da
► Show Spoiler

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Fernandovonarb skrev: tor nov 04, 2021 8:37 pm
Rainmaker skrev: tor nov 04, 2021 2:34 pm
Fernandovonarb skrev: tor nov 04, 2021 12:09 pm
Uansett fikk sett Contagion i går kveld, og ble forbauset over hvor mange likheter den fiktive pandemien hadde med dagens. Skremmende mye likt faktisk, selv om dødeligheten i det viruset er betraktelig høyere. De alternative er også med, ved at de(han) pusher ubrukelig medisin og samtidig tjener seg rik på det. Oppå det hele fronter en antivaxx holdning som følgerne biter på. Skal spørre Steven Soderbergh om lottotallene til helga.

7/10
Tror ikke han trenger krystallkule.

Mye av det samme som skjer under COVID, skjedde også under spanskesjuken.
Nja. Den kom ikke fra Asia, og internettroll og antivaxxere var det ikke mange av. Spredningsfaren er også betydelig høyere med den flytrafikken som er nå.
Du var ikke samme skala, men mye av "motkulturen" til bekjempelsen av pandemiene er "kliss lik" for både corona og spanskesyken.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Tar meg litt tid til å sette av noen filmer tilbake i tid,blir av og til lysten på å minne hva jeg kikket på,om det var Mandagsfilmen...nårtid sluttet NRK med det..? når parabolalderen kom??
uansett tilbake i tid,og det er rett helt flott,har satt av 6 filmer...2 er sett..her er dommen

In Cold Blod eller Med Kaldt Blod 1967
Regi:Richard Brooks,i fra en novelle av Truman Capote

Steintøff film med Robert "Baretta" Blake og Scott Wilson,en film jeg virkelig liker i disse nesten 130 minutter...om flukt og mord
8,5/10
Neste jeg så i dag var en film som forrige jeg sikkert så på mandagsfilmen,men du verden som den og holder seg,aldeles fortreffelig å spennende

The Day Of The Jackal eller Sjakalen fra 1973
Regi: Fred Zinnemann
Spennende og flott oppbygd leiemorder film,med mange ansikter i Edward Fox sin skikkelse som skal drepe presidenten i Frankrike Charles De Gaulle..er det oppdiktet,eller var det noe i det,fra forfatteren Frederick Forsythe i flotte 140 minutter,vet Bruce Willis var med i en nyere versjon på 90-tallet,som ikke er så gæligt,men denne her har så mye nerve..og Fox i rollen..kaldblodigt
8,5/10

The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Så ble det 2 filmer i dag og,ifra litt eldre tider,denne gangen 2 ganger Sidney Poitier,altså en av de aller største
Afro Amerikanske skuespiller i dag,lever ennu,født i 1927,så vidt jeg vet..begge drar inn høye karakterer

Først ut
Lenken eller "The Defiant Ones" 1958
Regi:Stanley Kramer

Denne synes jeg er hærlig hvordan de blander en hvit og en svart mann,som må løse problemer
mens de er lenket fast på rømmen fra en fangetransport,her Sidney og Tony Curtis
Må tenke på tilbake hvordan USA og svarte og hvite den gang...ville Stanley fortelle noe om vi alle er like uansett farge
8/10..lett

Den andre er nok mye mer inni politikken og borgerrettigheter
mordene på Martin Luther King..og mye annet hva som skjer i USA i herrens år 1967

"Natten Var Het" eller" In The Heat Of The Night" 1967
Regi: Norman Jewison

denne røsker virkelig i dag også,uforglemmelig film med Sidney Poitier og Rod Steiger i ledende roller


9/10 uten tvil

The Kwames
---Da får vi se hva søndagsfilmene blir

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

The harder they fall (Netflix).
Lett forglemmelig, men passe kul (av og til såpass kul at det ble for mye) og underholdende nok western. Klassisk hevnhistorie med den sedvanlige twisten mot slutten. Plenty av kuleregn og nok blodsprut til at det ble en fin lørdagsunderholdning, men ikke noe mer. 6,5/10 og da er jeg generøs.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Many saints of Newark

7,5/10

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Har fått avsluttet helgen,og søndagen ville jeg ha noe lettere komikk egentlig,men startet med en spaghetti western,nu er jeg ikke så bevandret i spaghetti,utenom Leone sine filmer+Django fra 1966...og derfor ville jeg se mer av Sergio Corbucci i dag i 2 filmer han har regissert...så vi starter med

"The Great Silence" på engelsk fra 1968
Regi: Sergio Corbucci
Med: Jean Louis Trintignant og Klaus Kinski
Overraskende god western,som gjør att jeg skal sjekke ut litt mer fra Corbucci's tidligere filmer
Rating helt klart 8/10
dette likte jeg svært bra
Her Link forresten..
https://www.imdb.com/title/tt0063032/?r ... flmg_dr_33

Til slutt er jeg og vokst opp med hardtslående komikk med Bud Spencer og Terence Hill,som har laget en hel haug med filmer i lag,fra Trinity filmene eller Nobody filmene
Her igjen en artig Corbucci film fra 1978
"Jo Mere Vi Er Sammen" som norsk tittel da
Må si jeg storkoste meg med dette,masse tullete komikk action,som det skal være i disse filmen
Rating absolutt en film som er artig i dag 7/10

https://www.imdb.com/title/tt0078058/?r ... flmg_wr_13

Da er det søndag og fotball

The Kwames

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Når man tenker på Will Smith så tenker man med en gang Fresh Prince, Men in Black, Bad Boys, Independence Day, Ali osv.

Når man tenker på dårlige Will Smith filmer, så tenker man kanskje i første omgang på After Earth, som var Will sin måte å pushe Jaden inn hos Hollywood og storskjermen for n´te gang. Eller kanskje Hancock, hvor manuset gikk ett tiår og gjennom halve Hollywood før det var "klart" for innspilling.

Spør man Will Smith selv så svarer han Wild Wild West. Filmen han valgte i stedet for rollen som Neo i Matrix, filmen som skulle bli den store kassasuksessen i 1999. Filmen som skulle følge opp Independence Day i 96, MiB i 97 og Enemy of the State i 98.

Filmen som har ett enormt arsenal av puns og vitser, hvor ca halvparten lander, kjempemagnetiske disker som halshugger deg hvis du ikke kommer deg unna på en lur måte og en gigantisk mekanisk robotedderkopp, som Barry Sonnenfeld egentlig ville ha med i Supermann. Så allerede har filmen allerede to store plusser, sett i retrospekt. Jeg så også denne filmen ett titalls-ganger under oppveksten, så denne filmen er ren nostalgi for undertegnede.

Men er filmen så dårlig? Nei, absolutt ikke. Eller, hvis man skal være feinschmeker så er den ikke spesielt bra. Men det er en film med en Will Smith som er på, har masse sjarm i form av kjemien mellom Will, Kevin Kline og Salma Hayek. Filmen er så dum at den er herlig. Selv 20+ år senere så underholder filmen fortsatt i stor grad.

Og så har den jo også det som var verdens feteste soundtrack det året! 10/10:


SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: ons nov 10, 2021 3:31 pm
Og så har den jo også det som var verdens feteste soundtrack det året! 10/10:

Utvilsomt en fet video, det der. Ganske chill, akkurat som denne:


MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Danbury Trashers 9 av 10

Sett denne Chromeback (på netlfix)? Noe av det gøyeste jeg har sett på lenge, om hockey..

Perfekt produsert og et cast på linje med Tiger King

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Peeping Tom (1960) av Michael Powell

"Whatever I photograph I always lose."

Som følge av en heller noe "spesiell" barndom, har den unge Mark Lewis (Karlheinz Böhm) endt opp som en nokså forstyrret einstøing, der lever ut sine fantasier via hans store kjærlighet, og der hverdagene brukes til å dyrke frem sin helt spesielle hobby, da i å gjøre private "hjemmefilmer".

Fikk endelig sett denne psykologiske thrilleren, som man hadde tiltenkt forrige skrekkfilm dominerte filmmåned, men fant aldri rette tidspunktet, og tja, glad man omsider så den. For meget creepy og spennende film, der åpenbart har vært til stor innflytelse for flere av mine egne favorittfilmer innen senere giallo, slasher og thriller utgivelser, og hvor en av filmens beste scener, fikk tankene over i Michael Manns mesterlige Manhunter (1986), og slikt bare bidro å at en likte Peeping Tom desto mer.

Nei, denne var definitivt etter min smak. Og ikke umulig at den kan bykse opp et hakk ved senere besøk.
Inntil da blir det en sterk:

8/10

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

MatsEn89 skrev: tor nov 11, 2021 3:11 am Danbury Trashers 9 av 10

Sett denne Chromeback (på netlfix)? Noe av det gøyeste jeg har sett på lenge, om hockey..

Perfekt produsert og et cast på linje med Tiger King
Jess, den så jeg for en måneds tid siden eller noe sånt. Ikke min personlige favorittdokumentar fra hockeyen, men muligens den mest underholdene så langt ja! Klin gærne hele gjengen.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Dokumentarene om Anthony Bourdain og Val Kilmer.
Top notch enten du liker mat eller film. Særlig Kilmer er litt av en skrue 👌

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Shang -chi and The legend of The ten rings
(Disney+) -7/10.

IMDB 7.8.
Absolutt en Marvel film som holdt på oppmerksomheten hele veien gjennom. Men humoren i denne filmen falt helt flatt for min del, sjarmen var ikke der. Har aldri likt Awkwafina som skuespiller, så hennes skuespill samt kjemien mellom henne og alle andre var bare utrolig dølt og det trekker filmen litt ned for meg. Men likte effektene, alle Marvelreferansene og historien var jo artig nok.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Fringegirl skrev: fre nov 12, 2021 9:04 pm Shang -chi and The legend of The ten rings
(Disney+) -7/10.

IMDB 7.8.
Absolutt en Marvel film som holdt på oppmerksomheten hele veien gjennom. Men humoren i denne filmen falt helt flatt for min del, sjarmen var ikke der. Har aldri likt Awkwafina som skuespiller, så hennes skuespill samt kjemien mellom henne og alle andre var bare utrolig dølt og det trekker filmen litt ned for meg. Men likte effektene, alle Marvelreferansene og historien var jo artig nok.
Begynte å se denne istad, gledet meg veldig da Disney + har kommet med en slags IMAX og greier, men skrudde av etter ti minutter. Awkafina ja, forferdelig skuespiller! Kan godt hende jeg gir den en sjanse til, men hadde ikke ork nå til å se om den kom seg videre fra den utrolig dølle tonen og humoren den viste på den korte tiden. Alt føltes på en måte flatt, nesten litt dødt, akkurat slik jeg føler MCU sin status om dagen er. Kan være det gjør det vanskeligere for meg p like filmen også. Fightscenene også, hva skjedde der? Tenkte det kom til å se skikkelig kult ut, men det var kjipt og så fake ut som bare faen. Ah, kjedelig altså.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Crackerjack (1994) by Michael Mazo

Det som skulle være et rolig og fint alternativt, da til en ellers hektisk arbeidsdag for en utbrent politimann, snus raskt om til å bli reneste infernoet, når en gruppe terrorister angriper et avsides liggende luksus hotell, og kun en mann er i stand til å stopp dem. Jack Wild, aka Crackerjack!

Vel, var jo smått innom den alt annet enn "imponerende" fortsettelsen Crackerjack 2 (1997), der "actionstjerna" Judge Reinhold får barsket fra seg, og tenkte jo at forgjengeren, måtte da være noe sterkere, men den gang ei. For dette var trashy og da av den billige og meget late varianten, selvsagt med Die Hard formelen som målestokk, men tja, foruten noen åpenbare scener og karakterer som er b-film kloner av figurene fra nevnte actionklassiker, så er det full stopp i den sammenligningen.

Første som blir tydelig, er at Thomas Ian Griffith, så absolutt ikke var noen kommende actionstjerne. Han er rå som skurk i Karate Kid III og Vampires, men forsøkene på leading man, har vært meget blanda drops, og der han ble godt hjulpet ut, i den langt bedre og mer underholdende Excessive Force (1993), av veteraner som Lance Henriksen og James Earl Jones, blir det altfor tydelig, tidlig ut, at den helt store sjarmen og karismaen, er aldri å finne. De fæle (og meget tamme) forsøkene på one-liners, preller også kjapt av, og vel, flotte Natassja Kinski dukker jo opp, men nei, trengte to kvelder på å se den ferdig. Sovna halvveis ut første gangen, og ikke rart, for det ble kjapt ut, meget kjedelig.

Christopher Plummer forsøker å live opp situasjonen, men nei, denne er kun for de som må se alt av trashy b-film action, med folk der aldri helt fikk det til som potensielle action navn, og selv ikke mye å hente av "so-bad-its-good" type øyeblikk heller.

Musikken var tidvis gyselig, så gjennomført lite innsats var lagt inn her, og nei, glad man ikke kasta bort penger på filmen, og utrolig nok kom det altså 2 "oppfølgere" med årene, og tror det holder med å ha sett 2 av 3, og setter en grei stopp der.

Går en inn med "store" forventninger, grunnet posteren, så vile en nok bli meget skuffet. Vel, minus det konstant pregløse uttrykket til Ian Griffith. Nei, en fyr som gjør seg nok best som skurk, og ikke good guy, selv om nevnte Excessive Force var hvert fall et bedre forsøk, men noen ny Seagal/Van Damme, ble han nok aldri.

4,5/10

trønderen

Legg inn av trønderen »

I onde dager
Fornøyelig film. Dette må være den blodigste mørkeste komedien jeg har sett.
7,5/10

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Return to Macon County 1975

Så denne i går, en helt grei drive-in film, og det er litt artig at det er Nick Nolte sin første filmrolle.
Trailer:
► Show Spoiler
Jeg gir den en snill 7/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Ulterior Motives (1992) av James Becket

Ny runde med tidlig 90-talls kampsport/action, der mulig var første av flere forsøk, i å selge (som nevnt tidligere), Karate Kid III skurken, Thomas Ian Griffith, som ei potensiell "utfordrer" til Seagal, Van Damme, Lundgren osv, men igjen får man en typisk misledende filmposter, myntet i retning actionstjernene ovenfor, men de som forventer 90 minutter med rævsparking vil nok bli skuffa, for dette var mer en langsom krim-thriller, med litt action her og der, men ja, forglemmelige saker, nok en gang.

Ian Griffith fremstår hvert fall noe mer karismatisk og villig til å by på seg selv, enn i Crackerjack, og klart, han var jo også med å skrive manus, samt produsere filmdebuten. Så han fikk vel litt friere tøyler å jobbe seg uti fra enn senere.

Synes filmen starter og avslutter okei, men midtveis så blir det mye laaange og søvnige scener, og nei, holder fortsatt Excessive Force (1993), som en langt bedre og mer underholdende actionfilm, men Ulterior Motives er nå hvert fall hakket vassere enn Crackerjack, uten at det sier så mye.

5/10

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»