Hvilken film så du sist?

Svar
Elgen
Innlegg: 3304

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av Elgen »

Hissig stemning her nå!
I denne måneden har jeg valgt å ikke se julefilmer (nye eller gamle)
Det blir vel kanskje noe juleprogram på TV-en etter hvert og dermed kommer også julestemningen

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: fre des 16, 2022 12:42 pm Hissig stemning her nå!
I denne måneden har jeg valgt å ikke se julefilmer (nye eller gamle)
Det blir vel kanskje noe juleprogram på TV-en etter hvert og dermed kommer også julestemningen
Ja, jeg har jo ingen andre å klandre egentlig, enn meg selv for å gyve løs på slike, man vet vil gi igjen fint lite. Men når en først har lidd seg gjennom 60-70 prosent av tiden, så nei, da må en bare få ventilere litt frustrasjon og ergelse.
Men tror det er ei norsk tv-kanal (kanskje flere), som sender slike "romantiske" julekomedier, hele dagen lang, i 3-4 uker, kanskje også mer, og nei, da skal en ha sterk mage for å takle slik underholdning.

Virker som de samme navna (både foran og bakom kamera) ofte går igjen, og nei, har liten tro på at de vanlige Amerikanerne vil gjenkjenne seg og føle på "magien" ved å få slike ekle historier tredd ned halsen, og synd det ikke er mer fokus på mørkere og mindre pene julefilmer, alt skal være så forbanna fantastisk, hele tiden. Får vel se den norsk regisserte Amerikanske julefilmen, Violent Night tror jeg den het, for kjenner man må ha ei mørk antidose til alt det gledelige og hyggelige.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Eddie skrev: fre des 16, 2022 9:46 am Top Gun Maverick- 8.5/10

Ikke ofte jeg ser på action filmer, sjangeren har mistet mye av sjarmen for mang år siden og derfor er det så utrolig deilig med en film som underholder fra start til slutt uten ekstrem CGi eller overnaturlig platte virkemidler. Engasjert fra første sekund og syns storylinen var god. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke så denne på kino, for dette er en film som virkelig hadde kommet til rette der.
Var en strålende opplevelse å se på IMAX

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Son of Batman (2014) av en eller annen dude

Nok ei skuffende og meget irriterende Batman animert film, denne gang basert på ei tidligere historie om at han visstnok har fått ei sønn etter en heller tvilsom kveld i hop med datteren til en av hans mest kjente skurkerivaler. Og ja, usikker på hvor langt unna film og tegneserie ligger, for kan banne på at en kjøpte inn og leste nevnte tegneserieblad, men nei, filmens mest åpenbare svakhet, er jo Batman Jr. der fremstår som mer djevelens avkom, med superkrefter gange 1 fantasilliard, og tross av å være en guttevalp, bitchslæpper han og eier fullstendig, så og si hver bidige bad guy han kommer over, kan vel ikke veie mer enn 15-20 kilo toppen, men rævkjører muskelbunter på sikkert 300 tonn, og forventa nesten at sistnevnte skulle ligge i fosterstilling og ynke seg "vææææ, væææ, vær så snill å ikke slå meg mer, slemme mini Batman, jeg lover, jeg skal være snill for evig og alltid".

Denne forjævlige skitungen blir nå hvert fall "irettesatt" et stykke ut, av Nightwing, men selv her makter svina bakom filmen å unngå å vise oss en av de få tingene som kunne ha løftet ratingen opp et ørlite hakk, men neida, neste scene ut, så ser man en blodig og forslått Nightwing, mens en smug douchy liten skit, gliser triumferende. Lite ville ha vært mer tilfredsstillende om en ikke kunne fått sett valpen liggende igjen på gateplan, som ei blodig kjøttpudding, og bare sagt that's all folks, det blir ikke bedre enn dette, the end, og dermed spart meg for mer lidelse.

Men så og si alt av slosskamper/scener var helt uten spenning og uberegnelighet, Deathstroke løper som kylling fra Rhas-Ghul, blir pissa på av baby-Batman og deretter slått halvt i hjel av sistnevnte i voksenutgave. Og hva skulle liksom skremme heltene, en hær av man-bats eller andre fæle muterte monstre? Sleng med en haug ubrukelige topptrente Ninjaer, som utviser null fare mot baby-Batman og mora, vel, det er nå tross alt ei Superhelt film, men av typen en virkelig misliker, og klart alt var ikke helt elendig. Likte tidvis stemningen og mye av bakgrunnsscenene i Gotham by, og vel, ting gikk heldigvis kjapt av gårde grunnet kort spilletid. Men animasjonen retta mot hovedkarakterer, var tidvis veldig ujevn.
Virker som mye av budsjettet gikk med på å fremheve brystpartiet til Talia (klager ikke over det) men når karakterene står litt lenger unna, enn dytta opp i kameralinsa, så ser det så gjennomført amatøraktig ut, at nei, kanskje ikke tidens dårlige animerte Batman film, men definitivt nærmere bunnplassering enn å minne om ei godkjent Batman animasjonsfilm.

4/10

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Den lille snøringen er jo født og oppvokst i League of Assassins, og er barnebarnet til Ra’s al Ghul, som personlig har brukt mye av tiden sin på å fostre Damien til å bli en bortskjemt drapsmaskin.

Damien er den Robin’en med den mest interessante karakterutviklingen de siste årene, mye på grunn av denne bakgrunnen hans.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Chromeback skrev: lør des 17, 2022 11:32 am Den lille snøringen er jo født og oppvokst i League of Assassins, og er barnebarnet til Ra’s al Ghul, som personlig har brukt mye av tiden sin på å fostre Damien til å bli en bortskjemt drapsmaskin.

Damien er den Robin’en med den mest interessante karakterutviklingen de siste årene, mye på grunn av denne bakgrunnen hans.
Fullt klar over det, men skal da være mulig å gjøre det litt mer "troverdig" enn å fremstille han som ei uovervinnelig avkom etter Supermann/Djevelen, enn Batman.

Deathstroke blir jo ofte fremstilt som en mektig skurk (i det meste en har lest og sett av Batman historier), men her fremstår han som ei veik pingle, som enten stikker av før han får mer juling, eller så ja, blir han knocka ut altfor lett.
Mulig en må ta frem tegneserien igjen (om jeg stadig har tatt vare på den), og forsøke å se om den originale historien/karakterene kommer frem i bedre lys, enn som i denne generiske rett på video filmen gjorde for min del, i natt.

Har fortsatt ei bunch med usette Batman/Supermann animerte titler på vent, men kjenner at svært få makter å gi meg særlig igjen, og synd, for var en periode der de virkelig holdt god stand, ala Under the Red Hood og Dark Knight Returns Part 1 og 2, men meste i etterkant, har vært meget skuffende, noen så fæle at det skal ikke gå an å kødde det til så mye.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Apocalypse Now (Final Cut) (1979)

Gjensyn med denne klassikeren (er tilgjengelig på NRK) og 3 timer går veldig fort! 9/10

Fant også ut at Dennis Hopper sine ord "It's all right, it's allright" er samplet inn i starten på denne sangen.
► Show Spoiler

Cabal

Legg inn av Cabal »

Så Black Adam. Fy flate for no absolutt møl. Dette burde det vært fengselsstraff for.

Visa

Legg inn av Visa »

Cabal skrev: lør des 17, 2022 11:49 pm Så Black Adam. Fy flate for no absolutt møl. Dette burde det vært fengselsstraff for.
Jeg ser ikke på ting som involverer
a. The Rock
b. Kevin Hart

Hitherto

Legg inn av Hitherto »

Bilde

Hellraiser

Litt skuffende med tanke på at det er David Bruckner som stod bak. For et par år siden lagde han The Night House som er en av de 3-4 beste horrorfilmene de siste ti år, og det merkeligste var at den tidvis føltes som en Hellraiser film. Han så ut som den ideelle regissøren, men det blir noe for glatt og ufarlig over dette.

Mytologien som omkranser Lamentkonfigurasjonen og tilhørende skapninger er et kaos som serien aldri fikk orden på. Denne rebooten føles som om et stort kompromiss for å tilfredsstille hele fandomen, men det blir så altfor mye. Man burde tatt noen flere sjanser og våget å provosere noen.

En annen ting er at den aldri når opp til stemningen i de to første i serien (som vel de fleste anser som de to beste). Når du lager en film om ekstrem sadisme og entiteter fra det hinsidige bør man ikke være redd for å pushe grenser. Hellraiser føles fremdeles ond for en 80-tallsfilm. Det som fenget var ikke at det var en perfekt film, men at det var noe ekkelt og diabolsk over prosjektet. Med unntak av kreatur-designet minner dette slemt om mange andre ting. Interiørdesignet har noe Thirteen Ghosts over seg, og karakterene løper rundt som om de var i Scooby-Doo!

Om ikke annet er cenobite-designet aldeles utmerket. Jamie Clayton viderebringer den tvetydig doom-følelsen fra sjefsdemomen til Doug Bradley.

Samstundes bør det sies at dette er utvilsomt den beste filmen i serien på X antall år, og det er også den første siden Hellraiser II som føles som den hører til i dette universet.

6/10

Helloween

Legg inn av Helloween »

Denne tråden ødelegger hele film forumet går det an å få den stengt.
Blir umulig å diskutere film her når 20 filmer diskuteres samtidig.
Hele premisset "hvilken film så du sist" er uinteressant. Iallefall blir det helt feil når all diskusjon ender opp her.
Lukk tråden slik at man kan lage en egen tråd for hver film, da får man mye bedre diskusjoner, og det blir mer oversiktlig.
Denne tråden er jo like løk som nye VGD som vi rømte fra.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

En egen tråd for hver film??
Det høres ganske løk ut

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Troll-alarm ja.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Elgen skrev: man des 19, 2022 6:42 pm En egen tråd for hver film??
Det høres ganske løk ut
Syns jeg ser folk scrolle seg gjennom 20 sider for å sjekke om det allerede finnes en tråd for den filmen de skal anmelde

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Not happening.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Visa skrev: søn des 18, 2022 10:26 pm Jeg ser ikke på ting som involverer
a. The Rock
b. Kevin Hart
Dette er noe enhver filmentusiast burde ha forstått. Spesielt når det gjelder førstnevnte...

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Tulsa King. Dritbra! Serien er helt sjef, samme produsent som "1883" og "Yellowstone".

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Glad for denne tråden. En av fem jeg abonnerer på.

Helloween

Legg inn av Helloween »

Elgen skrev: man des 19, 2022 6:42 pm En egen tråd for hver film??
Det høres ganske løk ut
Hva er da vitsen med å ha et eget film forum ?

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Er da mange andre tråder utenom denne.

Helloween

Legg inn av Helloween »

SirJames skrev: man des 19, 2022 6:45 pm
Elgen skrev: man des 19, 2022 6:42 pm En egen tråd for hver film??
Det høres ganske løk ut
Syns jeg ser folk scrolle seg gjennom 20 sider for å sjekke om det allerede finnes en tråd for den filmen de skal anmelde
Jeez, og hvordan skal det gjøres nå ? Hvis jeg ønsker å lese om og diskutere en film Troll for eks hva skal jeg gjøre da ?

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Så lager du en tråd om det?

Helloween

Legg inn av Helloween »

Winnowill skrev: man des 19, 2022 8:55 pm Er da mange andre tråder utenom denne.
Jeg respekterer at folk ikke har interesse for seriøse diskusjoner og ønsker slike tråder, lett og enkel underholdning. Men at det skulle skje her det hadde jeg ikke sett for meg.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Helloween skrev: man des 19, 2022 8:57 pm
SirJames skrev: man des 19, 2022 6:45 pm
Elgen skrev: man des 19, 2022 6:42 pm En egen tråd for hver film??
Det høres ganske løk ut
Syns jeg ser folk scrolle seg gjennom 20 sider for å sjekke om det allerede finnes en tråd for den filmen de skal anmelde
Jeez, og hvordan skal det gjøres nå ? Hvis jeg ønsker å lese om og diskutere en film Troll for eks hva skal jeg gjøre da ?
Hvis du er spesielt interessert i å gå i dybden på en film, er det jo bare å lage en tråd om nettopp den filmen. Det vil jo uansett ikke hindre at folk anmelder nevnte film i denne tråden, og prater litt om den her også. Alternativt har du denne:

viewtopic.php?t=4980

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Helloween skrev: man des 19, 2022 9:02 pm
Winnowill skrev: man des 19, 2022 8:55 pm Er da mange andre tråder utenom denne.
Jeg respekterer at folk ikke har interesse for seriøse diskusjoner og ønsker slike tråder, lett og enkel underholdning. Men at det skulle skje her det hadde jeg ikke sett for meg.
Du er da velkommen til å lage så mange tråder om alt mulig du vil.
Om du får svar på de trådene får du jo bare vente å se om det interesserer nok.

Helloween

Legg inn av Helloween »

Winnowill skrev: man des 19, 2022 8:58 pm Så lager du en tråd om det?
Det er jo ikke vits når den aktuelle filmen allerede er "diskutert" i denne tulletråden. Meningsløst å bumpe for eks Troll nå når den ble diskutert for 2 uker siden. Det blir bare en blipp midt i en diskusjon om en annen film. Helt meningsløst og ikke søkbart som en tråd om en enkelt film om Troll ville vært. Da ville man fått alle meningene samlet en plass.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Helloween skrev: man des 19, 2022 9:10 pm
Winnowill skrev: man des 19, 2022 8:58 pm Så lager du en tråd om det?
Det er jo ikke vits når den aktuelle filmen allerede er "diskutert" i denne tulletråden. Meningsløst å bumpe for eks Troll nå når den ble diskutert for 2 uker siden. Det blir bare en blipp midt i en diskusjon om en annen film. Helt meningsløst og ikke søkbart som en tråd om en enkelt film om Troll ville vært. Da ville man fått alle meningene samlet en plass.
Igjen, lag en tråd og se. Det er jo ikke alle som har sett filmen du snakker om enda. Og bare fordi noen har diskutert den tidligere, så kan det vel være den ikke var ferdigdiskutert.
Kjære vene, bare lag tråden og bli ferdig med det.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Djeez.

Akkurat som på VGD har man muligheten til å lage egne tråder om filmer, men spørsmålet er hvor populært det er. Joker var en film som hadde relativt mange innlegg på VGD i sin tid.

Top Gun fikk sin egen tråd her inne, så muligheten er der.

Det er full brukerfrihet, og akkurat som på VGD er det samletråder som dette som er mest populære. Nesten sånn at man skulle tro at flertallet av de aktive brukerne her inne foretrekker det.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Knaberaps skrev: man des 19, 2022 6:59 pm
Visa skrev: søn des 18, 2022 10:26 pm Jeg ser ikke på ting som involverer
a. The Rock
b. Kevin Hart
Dette er noe enhver filmentusiast burde ha forstått. Spesielt når det gjelder førstnevnte...
Jeg liker The Rock jeg :D Har jo sett et par filmer med han jeg fant underholdende.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Kul_Djevel skrev: man des 19, 2022 9:37 pm
Knaberaps skrev: man des 19, 2022 6:59 pm
Visa skrev: søn des 18, 2022 10:26 pm Jeg ser ikke på ting som involverer
a. The Rock
b. Kevin Hart
Dette er noe enhver filmentusiast burde ha forstått. Spesielt når det gjelder førstnevnte...
Jeg liker The Rock jeg :D Har jo sett et par filmer med han jeg fant underholdende.
Ble liksom ikke overrasket.
Må si det.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»