Lengste Partinavn?

Svar
Kjetil-e

Lengste Partinavn?

Legg inn av Kjetil-e »

Litt usikker på om jeg skal legge den her eller i historie. Men tar det her. Har sittet og sett på verdens lengste intervju med Lahlum. Og der snakker han om at Ander Langes parti må være det desidert lengste partinavnet i Norge noen sinne. Ja navnet var veldig langt og muligens det lengste.

Men så mener jeg å huske at forran valget i 1989 så var det et sterkt innvandringskritisk parti som stilte til valg som og hadde et ekstremt langt navn. Mener partiets navn sluttet med før de ødelegger landet vårt. Noen som husker det og hva partiets fulle navn var?

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Kjetil-e skrev: fre mai 20, 2022 6:31 pm Noen som husker det og hva partiets fulle navn var?
se her https://no.wikipedia.org/wiki/Stopp_Innvandringen

"Hjelp de fremmedkulturelle hjem – ellers mister vi landet vårt " het et parti.

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

return_of_drakkar skrev: fre mai 20, 2022 6:42 pm
Kjetil-e skrev: fre mai 20, 2022 6:31 pm Noen som husker det og hva partiets fulle navn var?
se her https://no.wikipedia.org/wiki/Stopp_Innvandringen

"Hjelp de fremmedkulturelle hjem – ellers mister vi landet vårt " het et parti.
Takk det var de jeg tenkte på.

Da har Lahlum rett, Anders Langes parti er det lengste partinavnet vi har hatt.

ulefos

Legg inn av ulefos »

Anders Langes parti til sterk nedsettelse av skatter, avgifter og offentlige inngrep

det jeg husker partiet best for var deres utrettelige kamp mot påbud om bruk av sikkerhetsbelte.....

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Prøver å få de bak denne FB-gruppa til å stille til valg:
Den som kunne å kjøre Brøyt og som fortsatt kan kjøre maskin uten Rototilt.
Tror de vil få nok stemmer.

Everenga

Legg inn av Everenga »

LANISTA skrev: man mai 30, 2022 5:14 pm Prøver å få de bak denne FB-gruppa til å stille til valg:
Den som kunne å kjøre Brøyt og som fortsatt kan kjøre maskin uten Rototilt.
Tror de vil få nok stemmer.
Deres hovedsak er da kampen mot Rototilt? Kjenner jeg er usikker på om rototilt egentlig skal skrives med stor bokstav da jeg ikke aner hva det er og således nok ikke er i partiets målgruppe.

Everenga

Legg inn av Everenga »

ulefos skrev: fre mai 20, 2022 8:20 pm Anders Langes parti til sterk nedsettelse av skatter, avgifter og offentlige inngrep

det jeg husker partiet best for var deres utrettelige kamp mot påbud om bruk av sikkerhetsbelte.....
Det var noe greier med prisen på spesifikt egglikør også.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

ulefos skrev: fre mai 20, 2022 8:20 pm Anders Langes parti til sterk nedsettelse av skatter, avgifter og offentlige inngrep

det jeg husker partiet best for var deres utrettelige kamp mot påbud om bruk av sikkerhetsbelte.....
Haha, snakk om å velge de riktige slagene......

Minner meg, men på en litt annen måte, om Krf sin hysteriske kamp om visse endringer i abortloven som bare ville omfattet maks noen titalls eller et lavt hundretalls personer i løpet av et år. Sykelig bruk av tid og energi på reinspikka symbolpolitikk.

Number4

Legg inn av Number4 »

Bilde

Ikke glem sverdet og pipa. Han og Gustavsen var en fornøyelse når de barket sammen på tv.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Number4 skrev: tir mai 31, 2022 1:24 pm Bilde

Ikke glem sverdet og pipa. Han og Gustavsen var en fornøyelse når de barket sammen på tv.
Egglikør er godt. Men ikke for mye. Gustavsen hadde mye temperament. :D

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Kanskje ikke det lengste navnet, men Norges mest meningsløse parti: Tom A. Schanckes Parti. Kom i Guinness rekordbok som "verdens minste parti" (1 medlem) og hadde som eneste kampsak at Åge Hareide skulle bli fiskeriminister.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Folk_flesk skrev: tir mai 31, 2022 3:57 pm Kanskje ikke det lengste navnet, men Norges mest meningsløse parti: Tom A. Schanckes Parti. Kom i Guinness rekordbok som "verdens minste parti" (1 medlem) og hadde som eneste kampsak at Åge Hareide skulle bli fiskeriminister.
Samme mann som foreslo og slå sammen Enga og Frigg av alle lag. Så kunne F'en stå for Frigg. Vålerengens Idrettsfrigg ble aldri en realitet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»