Langrennssesongen 2022/23

Svar
tartaglia2

Re: Langrennssesongen 2022/23

Legg inn av tartaglia2 »

KongOlav2 skrev: søn apr 23, 2023 10:46 am 2014/15: Sitt andre gjennombrudd. Nå er han oppe i toppen i nasjonale renn og kommer med v-cup utenom renn i Norge. Blir nr 11 i Rybinsk i et litt amputert renn i januar 15. Deretter blir det 4.plass i Østersund og 6.plass i Kollen. Endelig holder han internasjonalt nivå.
Det jeg husker best fra Holund den sesongen er sisteetappen i NM-stafetten mot Petter Northug.


HarryH

Legg inn av HarryH »

"no må vi finnj ut ka som e feil..." Haha

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Johannes Høsflot Klæbo sier nei til landslaget. Det bekrefter Klæbo i en pressemelding.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

sertono skrev: søn apr 23, 2023 7:24 pm Johannes Høsflot Klæbo sier nei til landslaget. Det bekrefter Klæbo i en pressemelding.
Da blir det vel plass til både Tønseth og Tildheim Andersen?

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Sodajr skrev: søn apr 23, 2023 7:26 pm
sertono skrev: søn apr 23, 2023 7:24 pm Johannes Høsflot Klæbo sier nei til landslaget. Det bekrefter Klæbo i en pressemelding.
Da blir det vel plass til både Tønseth og Tildheim Andersen?
Ja, det skulle man tro.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

sertono skrev: søn apr 23, 2023 7:27 pm
Sodajr skrev: søn apr 23, 2023 7:26 pm
sertono skrev: søn apr 23, 2023 7:24 pm Johannes Høsflot Klæbo sier nei til landslaget. Det bekrefter Klæbo i en pressemelding.
Da blir det vel plass til både Tønseth og Tildheim Andersen?
Ja, det skulle man tro.
Kan hende de vil erstatte Klæbo med en sprinter (Skar) slik at det blir 5 løpere på hvert av lagene.

daktari

Legg inn av daktari »

Skiforbundet har virkelig surret dette her skikkelig til. Tønseth må jo være den desidert beste løperen som noen gang har blitt vraket. Nr 5 overall i WC. ITA må jo være klar. Det ryktes Ansgar Evensen. De kan kanskje forsvare det med at det da blir 5 sprintere og 5 distanse løpere.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Herlig av Klæbo. Gjør opprør mot pampene!

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Har jo ligget i kortene en stund, slik sett er det nok ikke så dramatisk som det høres ut.

Kjøper dog ikke forklaringen til Klæbo at dette skyldes at kammerater er blitt behandlet dårlig, dette handler om kroner og øre. Og muligheten for et mest mulig skreddersydd opplegg.

lund

Legg inn av lund »

Jeg likte "dersom jeg er god nok til å få stille".

anbessa

Legg inn av anbessa »

Klæbo er altså slik en helgen. Den reneste barmhjertige samaritan som trer ut av landslaget utelukkende av hensyn til andre. Kjente jeg måtte smågulpe litt når jeg leste saken om bæssfar-guten.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

anbessa skrev: søn apr 23, 2023 8:17 pm Klæbo er altså slik en helgen. Den reneste barmhjertige samaritan som trer ut av landslaget utelukkende av hensyn til andre. Kjente jeg måtte smågulpe litt når jeg leste saken om bæssfar-guten.
Hva er det du ikke kjøper med forklaringen?

lund

Legg inn av lund »

anbessa skrev: søn apr 23, 2023 8:17 pm Klæbo er altså slik en helgen. Den reneste barmhjertige samaritan som trer ut av landslaget utelukkende av hensyn til andre. Kjente jeg måtte smågulpe litt når jeg leste saken om bæssfar-guten.
Du leste ikke saken altså?

anbessa

Legg inn av anbessa »

Sodajr skrev: søn apr 23, 2023 8:19 pm Hva er det du ikke kjøper med forklaringen?
At det utelukkende handler om hensynet til lagkamerater.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

newsflash skrev: søn apr 23, 2023 8:05 pm Har jo ligget i kortene en stund, slik sett er det nok ikke så dramatisk som det høres ut.

Kjøper dog ikke forklaringen til Klæbo at dette skyldes at kammerater er blitt behandlet dårlig, dette handler om kroner og øre. Og muligheten for et mest mulig skreddersydd opplegg.
Virker jo ikke som om det var planlagt, "Pappa og manager Haakon Klæbo sier at nå blir det å starte litt på nytt – siden det skal legges til rette for et liv uten landslaget. Klæbos nei til landslaget var ikke planlagt, ifølge faren.

anbessa

Legg inn av anbessa »

lund skrev: søn apr 23, 2023 8:20 pm Du leste ikke saken altså?
Jo.

lund

Legg inn av lund »

anbessa skrev: søn apr 23, 2023 8:22 pm
lund skrev: søn apr 23, 2023 8:20 pm Du leste ikke saken altså?
Jo.
Tydeligvis ikke veldig nøye.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Om Tønseth ikke får plass på landslaget etter å ha blitt nr 5 i v-cup, Holund legger opp og Klæbo trekker seg, vil det være tilnærmet en parodi. Da må det ha rabla totalt for landslagsledelsen.

anbessa

Legg inn av anbessa »

lund skrev: søn apr 23, 2023 8:23 pm Tydeligvis ikke veldig nøye.
Opplys meg gjerne. I saken på NRK leser jeg følgende:
-– Med min avgang så har Skiforbundet muligheter til å redusere sine kostnader og i stedet bruke penger på andre utøvere.
-– Jeg føler det ville ha blitt feil og fått støtte til høydeopphold samtidig som lagkamerater har mistet plassen på grunn av kostnadsreduksjoner i forbundet og at landslagsopplegget er blitt redusert på grunn av nedskjæringer,

Klæbo gjør dette altså av hensyn til lagkameratene.
Det handler ikke om penger.
Det handler ikke om egne sponsorer.
Det handler ikke om å kjøre solo-opplegg.

Slik fremstilles det i NRK. Jeg er skeptisk.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

anbessa skrev: søn apr 23, 2023 8:29 pm
lund skrev: søn apr 23, 2023 8:23 pm Tydeligvis ikke veldig nøye.
Opplys meg gjerne. I saken på NRK leser jeg følgende:
-– Med min avgang så har Skiforbundet muligheter til å redusere sine kostnader og i stedet bruke penger på andre utøvere.
-– Jeg føler det ville ha blitt feil og fått støtte til høydeopphold samtidig som lagkamerater har mistet plassen på grunn av kostnadsreduksjoner i forbundet og at landslagsopplegget er blitt redusert på grunn av nedskjæringer,

Klæbo gjør dette altså av hensyn til lagkameratene.
Det handler ikke om penger.
Det handler ikke om egne sponsorer.
Det handler ikke om å kjøre solo-opplegg.

Slik fremstilles det i NRK. Jeg er skeptisk.
Han taper penger på å gå ut av landslaget

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

anbessa skrev: søn apr 23, 2023 8:29 pm
lund skrev: søn apr 23, 2023 8:23 pm Tydeligvis ikke veldig nøye.
Opplys meg gjerne. I saken på NRK leser jeg følgende:
-– Med min avgang så har Skiforbundet muligheter til å redusere sine kostnader og i stedet bruke penger på andre utøvere.
-– Jeg føler det ville ha blitt feil og fått støtte til høydeopphold samtidig som lagkamerater har mistet plassen på grunn av kostnadsreduksjoner i forbundet og at landslagsopplegget er blitt redusert på grunn av nedskjæringer,

Klæbo gjør dette altså av hensyn til lagkameratene.
Det handler ikke om penger.
Det handler ikke om egne sponsorer.
Det handler ikke om å kjøre solo-opplegg.

Slik fremstilles det i NRK. Jeg er skeptisk.
Han sier jo også dette om noen av sine landslagskolleger"– Jeg vet også at flere har ment at jeg har fått en særbehandling som jeg ikke burde ha fått – og som de mener er uakseptabelt. Nå når jeg er ute av landslaget, slipper de å tenke på det de mener er forskjellsbehandling." Vel, man kan jo også kanskje si at dette er av hensyn til lag"kameratene" såklart.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

sertono skrev: søn apr 23, 2023 8:21 pm
Virker jo ikke som om det var planlagt, "Pappa og manager Haakon Klæbo sier at nå blir det å starte litt på nytt – siden det skal legges til rette for et liv uten landslaget. Klæbos nei til landslaget var ikke planlagt, ifølge faren.
Som sagt, den kjøper jeg ikke.

Også i årets sesong kjørte de jo et opplegg på siden av landslaget. Det var nok planen for den kommende sesongen også, Klæbo har et langsiktig opplegg frem mot VM i Trondheim, dette endrer ikke på det.

Så nei, en starter ikke på nytt, mest sannsynlig har de sondert terrenget mot aktuelle sponsorer for lenge siden.

lund

Legg inn av lund »

newsflash skrev: søn apr 23, 2023 8:37 pm
sertono skrev: søn apr 23, 2023 8:21 pm
Virker jo ikke som om det var planlagt, "Pappa og manager Haakon Klæbo sier at nå blir det å starte litt på nytt – siden det skal legges til rette for et liv uten landslaget. Klæbos nei til landslaget var ikke planlagt, ifølge faren.
Som sagt, den kjøper jeg ikke.

Også i årets sesong kjørte de jo et opplegg på siden av landslaget. Det var nok planen for den kommende sesongen også, Klæbo har et langsiktig opplegg frem mot VM i Trondheim, dette endrer ikke på det.

Så nei, en starter ikke på nytt, mest sannsynlig har de sondert terrenget mot aktuelle sponsorer for lenge siden.
Har da allerede en stor sponsor i Uno-X, så vet ikke om jeg kjøper den heller.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

anbessa skrev: søn apr 23, 2023 8:29 pm
lund skrev: søn apr 23, 2023 8:23 pm Tydeligvis ikke veldig nøye.
Opplys meg gjerne. I saken på NRK leser jeg følgende:
-– Med min avgang så har Skiforbundet muligheter til å redusere sine kostnader og i stedet bruke penger på andre utøvere.
-– Jeg føler det ville ha blitt feil og fått støtte til høydeopphold samtidig som lagkamerater har mistet plassen på grunn av kostnadsreduksjoner i forbundet og at landslagsopplegget er blitt redusert på grunn av nedskjæringer,

Klæbo gjør dette altså av hensyn til lagkameratene.
Det handler ikke om penger.
Det handler ikke om egne sponsorer.
Det handler ikke om å kjøre solo-opplegg.

Slik fremstilles det i NRK. Jeg er skeptisk.
Jeg kjøper heller ikke Klæbos forklaring om at han gjør dette for lagkameratenes del. Tror han kun er opptatt av å gjennomføre det opplegget han mener er best for seg og i år ble det tydeligvis ikke rom for å gjøre det innenfor landslagets rammer.

Er heller ikke sikker på om resten av landslaget (løpere og ledelse) var veldig ivrige på at sprintlandslaget kun ville hatt 3-4 løpere på samling samtidig som Klæbo kjørte eget opplegg. Tror ikke det ville vært en ideell situasjon for de andre sprinterne. De måtte nok eventuelt kjørt felles samlingsopplegg med sprintere fra rekrutt- og regionlag.

anbessa

Legg inn av anbessa »

sertono skrev: søn apr 23, 2023 8:35 pm Han sier jo også dette om noen av sine landslagskolleger"– Jeg vet også at flere har ment at jeg har fått en særbehandling som jeg ikke burde ha fått – og som de mener er uakseptabelt. Nå når jeg er ute av landslaget, slipper de å tenke på det de mener er forskjellsbehandling." Vel, man kan jo også kanskje si at dette er av hensyn til lag"kameratene" såklart.
Ok. Må innrømme jeg kun har lest saken på NRK, og der stod ikke dette sitatet. Spørs om det har blitt litt "gnisninger" da.

lund

Legg inn av lund »

tartaglia2 skrev: søn apr 23, 2023 8:43 pm
anbessa skrev: søn apr 23, 2023 8:29 pm
lund skrev: søn apr 23, 2023 8:23 pm Tydeligvis ikke veldig nøye.
Opplys meg gjerne. I saken på NRK leser jeg følgende:
-– Med min avgang så har Skiforbundet muligheter til å redusere sine kostnader og i stedet bruke penger på andre utøvere.
-– Jeg føler det ville ha blitt feil og fått støtte til høydeopphold samtidig som lagkamerater har mistet plassen på grunn av kostnadsreduksjoner i forbundet og at landslagsopplegget er blitt redusert på grunn av nedskjæringer,

Klæbo gjør dette altså av hensyn til lagkameratene.
Det handler ikke om penger.
Det handler ikke om egne sponsorer.
Det handler ikke om å kjøre solo-opplegg.

Slik fremstilles det i NRK. Jeg er skeptisk.
Jeg kjøper heller ikke Klæbos forklaring om at han gjør dette for lagkameratenes del. Tror han kun er opptatt av å gjennomføre det opplegget han mener er best for seg og i år ble det tydeligvis ikke rom for å gjøre det innenfor landslagets rammer.

Er heller ikke sikker på om resten av landslaget (løpere og ledelse) var veldig ivrige på at sprintlandslaget kun ville hatt 3-4 løpere på samling samtidig som Klæbo kjørte eget opplegg. Tror ikke det ville vært en ideell situasjon for de andre sprinterne. De måtte nok eventuelt kjørt felles samlingsopplegg med sprintere fra rekrutt- og regionlag.
Den viktigste grunnen er nok høydeopplegget (som han er den på landslaget som har desidert mest tro på) tenker jeg. Han sier jo at han i praksis egentlig har stått litt utenfor landslaget. Og det er jo strengt tatt riktig.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

KongOlav2 skrev: søn apr 23, 2023 8:25 pm Om Tønseth ikke får plass på landslaget etter å ha blitt nr 5 i v-cup, Holund legger opp og Klæbo trekker seg, vil det være tilnærmet en parodi. Da må det ha rabla totalt for landslagsledelsen.
Når Klæbo og Holund er ute er det kun Golberg og Krüger som har vært bedre enn Tønseth i år.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Det har ikke engang vært forhandlinger mellom Klæbo og landslaget angående neste års opplegg i følge NRK. Da sier det seg selv at dette bruddet ikke kommer overraskende.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

tartaglia2 skrev: søn apr 23, 2023 8:43 pm

Jeg kjøper heller ikke Klæbos forklaring om at han gjør dette for lagkameratenes del. Tror han kun er opptatt av å gjennomføre det opplegget han mener er best for seg og i år ble det tydeligvis ikke rom for å gjøre det innenfor landslagets rammer.
Muligens en kombinasjon av dette?

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Guttorm123 skrev: søn apr 23, 2023 9:03 pm
tartaglia2 skrev: søn apr 23, 2023 8:43 pm

Jeg kjøper heller ikke Klæbos forklaring om at han gjør dette for lagkameratenes del. Tror han kun er opptatt av å gjennomføre det opplegget han mener er best for seg og i år ble det tydeligvis ikke rom for å gjøre det innenfor landslagets rammer.
Muligens en kombinasjon av dette?
Ja, er nok en kombinasjon av dette og andre faktorer.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»