Langrennssesongen 2022/23

Svar
tartaglia2

Re: Langrennssesongen 2022/23

Legg inn av tartaglia2 »

Iseran2770 skrev: lør nov 19, 2022 10:10 pm
tartaglia2 skrev: lør nov 19, 2022 9:26 pm Jeg tviler på om det hun viste i dag er godt nok til å slå Ebba eller Frida. Tror også hun hadde slitt med Hennig, Niskanen, Pärmakoski og Sundling. Uten russere på start ville det definitivt holdt til topp 10 i WC, men jeg tviler på om hun hadde vært særlig bedre enn nummer 5-6.
Om vi fjerner Johaug så topp 6 i Ruka i fjor slik ut: Karlsson, Hening, Anderson, Pärmakoski, Brennan, Niskanen.
Om Kalvå ikke er bedre enn det Stupak var i fjor og Weng er 32 sekunder dårligere vil Heidi havne på 24.plass
Blir vel omtrent det samme om vi sammenligner med dagens avstand til Haga og det hun presterte i Ruka i fjor. Blir bedre om vi sammenligner med Svendsen og mye dårligere om vi sammenligner med Janatova.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

tartaglia2 skrev: lør nov 19, 2022 10:17 pm
lund skrev: lør nov 19, 2022 10:07 pm Jo, men man snakker vel om hvordan Kalvå kunne gjort det hvis tilsvarende løp gikk i Kuusamo med internasjonal motstand akkurat nå. Selv vil jeg tippe et sted mellom 3 og 6 (bak Karlsson og Andersson og i et sjikt sammen med de andre du nevner
Da er vi nok ganske enige selv om jeg tenkte litt mer generelt enn bare akkurat nå.

Vi får fasiten om en uke og det kan godt være Kalvå er enda bedre da, men om Janatova er 40 sekunder bak pallen i Kuusamo vil jeg bli veldig overrasket.
Helt enig i dette. Urovekkande å sjå blant anna Heidi Weng så vidt framfor Janatova. Trur Kalvå hadde klart topp 10, men tviler på pallen.

Neste veke får vi nok betre svar

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

ms_8 skrev: lør nov 19, 2022 10:31 pm
tartaglia2 skrev: lør nov 19, 2022 10:17 pm
lund skrev: lør nov 19, 2022 10:07 pm Jo, men man snakker vel om hvordan Kalvå kunne gjort det hvis tilsvarende løp gikk i Kuusamo med internasjonal motstand akkurat nå. Selv vil jeg tippe et sted mellom 3 og 6 (bak Karlsson og Andersson og i et sjikt sammen med de andre du nevner
Da er vi nok ganske enige selv om jeg tenkte litt mer generelt enn bare akkurat nå.

Vi får fasiten om en uke og det kan godt være Kalvå er enda bedre da, men om Janatova er 40 sekunder bak pallen i Kuusamo vil jeg bli veldig overrasket.
Helt enig i dette. Urovekkande å sjå blant anna Heidi Weng så vidt framfor Janatova. Trur Kalvå hadde klart topp 10, men tviler på pallen.

Neste veke får vi nok betre svar
Egentlig er det vel gledelig ;)

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

tartaglia2 skrev: lør nov 19, 2022 9:59 pm
Neptun skrev: lør nov 19, 2022 9:36 pm
tartaglia2 skrev: lør nov 19, 2022 9:26 pm

Jeg tviler på om det hun viste i dag er godt nok til å slå Ebba eller Frida. Tror også hun hadde slitt med Hennig, Niskanen, Pärmakoski og Sundling. Uten russere på start ville det definitivt holdt til topp 10 i WC, men jeg tviler på om hun hadde vært særlig bedre enn nummer 5-6.
Da står det i så fall veldig dårlig til med meritterte Weng og Østberg også.
Med tanke på oppladningen Weng og Østberg har hatt er det god grunn til å tro at de kommer til å gå sesongens svakeste renn denne helgen. Jeg er ikke bekymret for de.

Er først og fremst avstanden ned til Janatova som gjør meg skeptisk til Kalvås prestasjon i dag, men det er en rekke andre løpere som også er nærmere enn de burde være for at dette skulle holdt til en pallplass i WC.
Så du setter Bjørns konklusjon i tvil? Han var raskt ute å si at nå hadde Tsjekkia fått frem en ny toppløper og dro opp sammenligningen med Bauer og Neumanova.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

netrebske skrev: søn nov 20, 2022 7:27 am Så du setter Bjørns konklusjon i tvil? Han var raskt ute å si at nå hadde Tsjekkia fått frem en ny toppløper og dro opp sammenligningen med Bauer og Neumanova.
Syns det er litt tidlig å sammenligne Janatova med de to. Hun har gjort brukbare renn tidligere, men først og fremst i sprint og distanserenn i fristil. Hun har opplagt tatt steg før denne sesongen og det blir spennende å se hva hun kan få til i WC. I fjor hadde hun denne resultatrekken på 10 km klassisk:

Ruka: 57. plass
Lenzerheide: 33. plass
Val di Fiemme: 35. plass
Beijing: 34. plass
Lahti: 42. plass

Den dagen hun vinner på Beitostølen kan hun sammenlignes med Bauer og Neumannova.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Ragnhild Haga testet positivt på korona i dag tidlig, og går dermed ikke dagens renn. Hun har bodd sammen med resten av landslagsløperne på Radisson-hotellet på Beitostølen.

Vi får krysse fingrene for at dette ikke sprer seg.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

newsflash skrev: søn nov 20, 2022 10:03 am Ragnhild Haga testet positivt på korona i dag tidlig, og går dermed ikke dagens renn. Hun har bodd sammen med resten av landslagsløperne på Radisson-hotellet på Beitostølen.

Vi får krysse fingrene for at dette ikke sprer seg.
Ja, da er det å håpe at dette ikke blir en stein i skiskoen for hele laget

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Calle herjer i Bruks!

lund

Legg inn av lund »

Kan vanskelig tro annet enn at Morten Stenberg har noe på noen i NRK som fortsatt har jobb der.

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

Halfvarsson og Poromaa i en egen klasse i Bruksvallarna, og virker å være godt i rute, mens 16-åringen Myhlback faktisk igjen er i nærheten av en pallplass.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Kan noen gjøre noe med Stenberg. Kan ikke være en eneste utøver som ikke syns det hele bare er vondt å være med på.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Haha jeg digger Weng. Så søt og sjarmerende

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Ingvild tar teten ved 3,3 km.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

e-lectron skrev: søn nov 20, 2022 12:10 pm Halfvarsson og Poromaa i en egen klasse i Bruksvallarna, og virker å være godt i rute, mens 16-åringen Myhlback faktisk igjen er i nærheten av en pallplass.
Burman skuffer enormt. Kun 17. plass i dag.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Helt jevnt mellom Kalvå og Østberg på 4,2.
Tiril også helt tett på disse med god løpsutvikling.

Mens Theodorsen faktisk slår dem alle 3. Hva i alle!
Sist redigert av Kenrojo den søn nov 20, 2022 12:30 pm, redigert 2 ganger totalt.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Theodorsen går fort nå

lund

Legg inn av lund »

Oppløftende av Fossesholm, men neppe palløp internasjonalt dette her av noen av de norske.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Tror T.U.Weng tar det

hamplenedomplenedis
Innlegg: 801

Legg inn av hamplenedomplenedis »

Dessverre ingen som skiller seg særlig ut i dagens renn, og det gjør at jeg ikke tror nivået er all verdens i dagens renn.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Sodajr skrev: søn nov 20, 2022 12:39 pm Tror T.U.Weng tar det
Tipper Fossesholm.

lund

Legg inn av lund »

hamplenedomplenedis skrev: søn nov 20, 2022 12:41 pm Dessverre ingen som skiller seg særlig ut i dagens renn, og det gjør at jeg ikke tror nivået er all verdens i dagens renn.
Tipper det er en 3-4 av dem som ville vært topp 10 om det var V-cup. hakket bedre enn jeg hadde trodd av Fosseholm og Østberg på dette tidspunktet, så det er positivt. Dog ikke et styrketegn med tanke på de øverste plassene at Theodorsen henger så godt med.

hamplenedomplenedis
Innlegg: 801

Legg inn av hamplenedomplenedis »

Kenrojo skrev: søn nov 20, 2022 12:42 pm
Sodajr skrev: søn nov 20, 2022 12:39 pm Tror T.U.Weng tar det
Tipper Fossesholm.
Tror jeg også, hun som har best utvikling i løpet ser det ut til.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Tiril må ha falt.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Nei AK tok det

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Real-_- skrev: søn nov 20, 2022 12:45 pm Tiril må ha falt.
Er nok heller Kalvå og Østberg som har gått veldig fort siste km.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Johaug ville vært under 25 min er jeg redd…

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Hva er grunnen til at Skaanes er såpass ute av form? Vært syk?

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

george_hincapie skrev: søn nov 20, 2022 12:48 pm Hva er grunnen til at Skaanes er såpass ute av form? Vært syk?
Har slitt med en legg skade

lund

Legg inn av lund »

george_hincapie skrev: søn nov 20, 2022 12:48 pm Hva er grunnen til at Skaanes er såpass ute av form? Vært syk?
Sliter da vel med skade?

lund

Legg inn av lund »

Kenrojo skrev: søn nov 20, 2022 12:47 pm Johaug ville vært under 25 min er jeg redd…
Tipper det hadde vært ca. 5 norske topp ti, men ingen av dem topp tre.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»