Langrennssesongen 2022/23

Svar
jomps

Re: Langrennssesongen 2022/23

Legg inn av jomps »

tartaglia2 skrev: fre aug 26, 2022 2:52 pm De som klaget på at de norske landslagsløperne ikke stilte opp på rulleskirenn bør ta en titt på startlistene fra sprinten i Alliansloppet i Sverige. Der er det ikke mange svenske landslagsløpere på start. Forhåpentligvis er det bedre oppmøte under de andre rennene som skal gås i helgen hvis ikke tror jeg svenskene bare må skrinlegge den satsningen de visstnok har gjort på rulleskirenn.
Det är inte att vänta sig. Ribom ska bara köra långloppet, många andra verkar ha valt intervallen som sitt enda lopp. Svahn, Andersson och Hagström rehabar skador. MDFK är i Norge. Burman kände sig sliten och åkte hem före tävlingarna.

Lite tråkigt, men jag står på åkarnas sida. Dom flesta verkar överhuvudtaget inte tycka det är kul att tävla på rullskidor, det ser ut som att dom blivit tvingade att vara med och då blir det inte bra.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Tønseth viser at rulleskiformen er på plass, vant dagens 15 km i friteknikk med 19 sekunder foran Løwstrøm Nyenget. Harald Østberg Amundsen på tredje.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

jomps skrev: Hagström rehabar skador.
Dagens Se og Hør, "Vebjörn Moen är den svenska sprintstjärnan Johanna Hagströms nya pojkvän." :)

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

"Calle Halfvarsson tog hem segern i Alliansloppet på rullskidor. Petter Northug blev 22:a. – Jag har varit på pallen här innan, men aldrig vunnit. Nu kan jag lägga rullskidorna på hyllan, säger han till TV4 efter loppet." :)

Sterk prestasjon av Kongen forresten, han er nesten tilbake.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Interessant å se Klæbo bli knust med 55 sek av Tønseth nå på sommer føre og rulleski, og det skal bli enda mer interresant å se hvem som er best når det gjelder til vinteren. ;)

lund

Legg inn av lund »

sertono skrev: lør aug 27, 2022 6:55 pm Interessant å se Klæbo bli knust med 55 sek av Tønseth nå på sommer føre og rulleski, og det skal bli enda mer interresant å se hvem som er best når det gjelder til vinteren. ;)
Hvorfor det? Har du ikke fått med deg situasjonen til Klæbo nå?

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

sertono skrev: lør aug 27, 2022 6:55 pm Interessant å se Klæbo bli knust med 55 sek av Tønseth nå på sommer føre og rulleski, og det skal bli enda mer interresant å se hvem som er best når det gjelder til vinteren. ;)
En ting er skaden til Klæbo, men mer generelt er resultatene i toppidrettsveka såpass dårlige indikatorer på hva som kommer til å skje til vinteren at jeg ser på resultatene der som omtrent helt uinteressante. For meg er ikke toppidrettsveka mer enn underholdning der og da.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Fint og endelig lese en gladmelding fra Ingvild Flugstad Østberg. :)

Helsesituasjonen er stadig i bedring

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

tartaglia2 skrev: søn aug 28, 2022 9:37 am
sertono skrev: lør aug 27, 2022 6:55 pm Interessant å se Klæbo bli knust med 55 sek av Tønseth nå på sommer føre og rulleski, og det skal bli enda mer interresant å se hvem som er best når det gjelder til vinteren. ;)
En ting er skaden til Klæbo, men mer generelt er resultatene i toppidrettsveka såpass dårlige indikatorer på hva som kommer til å skje til vinteren at jeg ser på resultatene der som omtrent helt uinteressante. For meg er ikke toppidrettsveka mer enn underholdning der og da.
Greit med en pekepinn på hvordan formen er. Tønseth har ikke akkurat sluppet opp før Veka, så han er åpenbart i fantastisk grunnform. Veldig gledelig at han har funnet tilbake til sitt beste, og muligens er han bedre enn noensinne. Tipper han kommer til å være fast inventar på pallen til vinteren.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

FantasySwede skrev: man aug 29, 2022 11:13 pm Greit med en pekepinn på hvordan formen er. Tønseth har ikke akkurat sluppet opp før Veka, så han er åpenbart i fantastisk grunnform. Veldig gledelig at han har funnet tilbake til sitt beste, og muligens er han bedre enn noensinne. Tipper han kommer til å være fast inventar på pallen til vinteren.
Ville vært på tide at en løper med så høye makspotensial og kapasitet som Tønseth omsider stabiliserte seg på et litt høyere nivå. Hang jo med i toppen i VM allerede i 2015 før han hadde fylt 24. Det har vært mye opp og ned etter den tid.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

-

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Gode penger i staking

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/O8nj ... -gullgruve

Den enes død, den andres brød. Langløp er den kjedesligste idrettsformen som fins, men når hundretusener av eldre skrur på NRK og SVT av gamle vaner, blir det jo attraktiv for sponsorer.

PEF_1973

Legg inn av PEF_1973 »

Hvis femmil fellesstart i en paddeflat 5 km sløyfe er kjedelig...

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Zanick skrev: tir sep 13, 2022 12:38 pm Gode penger i staking

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/O8nj ... -gullgruve

Den enes død, den andres brød. Langløp er den kjedesligste idrettsformen som fins, men når hundretusener av eldre skrur på NRK og SVT av gamle vaner, blir det jo attraktiv for sponsorer.
Sier egentlig ganske mye om hvor dårlig jobb FIS har gjort med langrenn når langløp har blitt mer attraktivt enn verdenscup. Den monotone stakinga er jo noe av det kjedeligste man kan se på TV.

Helloween

Legg inn av Helloween »

tartaglia2 skrev: ons sep 14, 2022 8:56 pm
Zanick skrev: tir sep 13, 2022 12:38 pm Gode penger i staking

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/O8nj ... -gullgruve

Den enes død, den andres brød. Langløp er den kjedesligste idrettsformen som fins, men når hundretusener av eldre skrur på NRK og SVT av gamle vaner, blir det jo attraktiv for sponsorer.
Sier egentlig ganske mye om hvor dårlig jobb FIS har gjort med langrenn når langløp har blitt mer attraktivt enn verdenscup. Den monotone stakinga er jo noe av det kjedeligste man kan se på TV.
Man har beholdt langløp purt, enkelt og tradisjonelt.
Langrenn gjør en stor feil i å gjøre sporten kul, med skibytter etc. Langrenn er og vil alltid være en kjedelig og ukul idrett, da bør man heller dyrke det slik langløp gjør og så finner sporten sin egen greie og sitt eget publikum.
Langrenn sin kunstig høye status har levd på overtid en stund nå, så det er naturlig at fallet kommer nå.
Mediehverdagen er i stadig utvikling og nå kan man se sitt engelske favorittlag hver eneste helg + Haaland sine kamper, tror man seriøst at WC Langrenn skal konkurrere med dette ?


Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Zanick skrev: tir sep 13, 2022 12:38 pm Gode penger i staking

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/O8nj ... -gullgruve

Den enes død, den andres brød. Langløp er den kjedesligste idrettsformen som fins, men når hundretusener av eldre skrur på NRK og SVT av gamle vaner, blir det jo attraktiv for sponsorer.
Jeg synes også at langløp er kjedelig, men det er mye mer avslappende å se på enn sprintfinaler.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Guttorm123 skrev: tor sep 15, 2022 6:58 pm Jeg synes også at langløp er kjedelig, men det er mye mer avslappende å se på enn sprintfinaler.
Skal idrett først og fremst være avslappende?

Sprintfinaler er spennende, stakeløp er helt grusomt. Det ser ut som om alle er med i en handicapidrett for folk uten ben.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Iseran2770 skrev: tor sep 15, 2022 9:11 pm

Skal idrett først og fremst være avslappende?

Sprintfinaler er spennende, stakeløp er helt grusomt. Det ser ut som om alle er med i en handicapidrett for folk uten ben.
Jeg er så engasjert, at det av og til kan bli for mye av det gode.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Guttorm123 skrev: tor sep 15, 2022 9:15 pm Jeg er så engasjert, at det av og til kan bli for mye av det gode.
Det har jeg full forståelse for :-)

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Iseran2770 skrev: tor sep 15, 2022 9:27 pm

Det har jeg full forståelse for :-)
Og er det noen som har det "verre" enn meg, så vil jeg anbefale langløp:-)

lund

Legg inn av lund »

Helloween skrev: tor sep 15, 2022 1:33 pm
tartaglia2 skrev: ons sep 14, 2022 8:56 pm
Zanick skrev: tir sep 13, 2022 12:38 pm Gode penger i staking

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/O8nj ... -gullgruve

Den enes død, den andres brød. Langløp er den kjedesligste idrettsformen som fins, men når hundretusener av eldre skrur på NRK og SVT av gamle vaner, blir det jo attraktiv for sponsorer.
Sier egentlig ganske mye om hvor dårlig jobb FIS har gjort med langrenn når langløp har blitt mer attraktivt enn verdenscup. Den monotone stakinga er jo noe av det kjedeligste man kan se på TV.
Man har beholdt langløp purt, enkelt og tradisjonelt.
Langrenn gjør en stor feil i å gjøre sporten kul, med skibytter etc. Langrenn er og vil alltid være en kjedelig og ukul idrett, da bør man heller dyrke det slik langløp gjør og så finner sporten sin egen greie og sitt eget publikum.
Langrenn sin kunstig høye status har levd på overtid en stund nå, så det er naturlig at fallet kommer nå.
Mediehverdagen er i stadig utvikling og nå kan man se sitt engelske favorittlag hver eneste helg + Haaland sine kamper, tror man seriøst at WC Langrenn skal konkurrere med dette ?
Ja, egentlig. Konkurransene går ytterst sjelden til samme tid som fotballen, så jeg ser strengt tatt ikke det poenget.

lund

Legg inn av lund »

IBU har nå utestengt Russland og Hviterussland permanent fra kommende sesong. 40 av 46 land stemte for. Da går det nok den veien for langrenn også.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

lund skrev: fre sep 16, 2022 2:24 pm IBU har nå utestengt Russland og Hviterussland permanent fra kommende sesong. 40 av 46 land stemte for. Da går det nok den veien for langrenn også.
Noe annet ville vært en katastrofe. Det Russland driver med i Ukraina blir bare verre og verre. For et møkkaland Russland har blitt under den forferdelige Putin og hans sinnssyke tilhengere.

Helloween

Legg inn av Helloween »

lund skrev: fre sep 16, 2022 9:59 am
Helloween skrev: tor sep 15, 2022 1:33 pm
tartaglia2 skrev: ons sep 14, 2022 8:56 pm

Sier egentlig ganske mye om hvor dårlig jobb FIS har gjort med langrenn når langløp har blitt mer attraktivt enn verdenscup. Den monotone stakinga er jo noe av det kjedeligste man kan se på TV.
Man har beholdt langløp purt, enkelt og tradisjonelt.
Langrenn gjør en stor feil i å gjøre sporten kul, med skibytter etc. Langrenn er og vil alltid være en kjedelig og ukul idrett, da bør man heller dyrke det slik langløp gjør og så finner sporten sin egen greie og sitt eget publikum.
Langrenn sin kunstig høye status har levd på overtid en stund nå, så det er naturlig at fallet kommer nå.
Mediehverdagen er i stadig utvikling og nå kan man se sitt engelske favorittlag hver eneste helg + Haaland sine kamper, tror man seriøst at WC Langrenn skal konkurrere med dette ?
Ja, egentlig. Konkurransene går ytterst sjelden til samme tid som fotballen, så jeg ser strengt tatt ikke det poenget.
Folk har ikke ubegrenset med tid til å sitte å se sport på TV, som ville vært det eneste scenarioet du kunne hatt rett i din påstand.

lund

Legg inn av lund »

Helloween skrev: man sep 19, 2022 9:59 am
lund skrev: fre sep 16, 2022 9:59 am
Helloween skrev: tor sep 15, 2022 1:33 pm

Man har beholdt langløp purt, enkelt og tradisjonelt.
Langrenn gjør en stor feil i å gjøre sporten kul, med skibytter etc. Langrenn er og vil alltid være en kjedelig og ukul idrett, da bør man heller dyrke det slik langløp gjør og så finner sporten sin egen greie og sitt eget publikum.
Langrenn sin kunstig høye status har levd på overtid en stund nå, så det er naturlig at fallet kommer nå.
Mediehverdagen er i stadig utvikling og nå kan man se sitt engelske favorittlag hver eneste helg + Haaland sine kamper, tror man seriøst at WC Langrenn skal konkurrere med dette ?
Ja, egentlig. Konkurransene går ytterst sjelden til samme tid som fotballen, så jeg ser strengt tatt ikke det poenget.
Folk har ikke ubegrenset med tid til å sitte å se sport på TV, som ville vært det eneste scenarioet du kunne hatt rett i din påstand.
Da har du ikke fått med deg konseptet sportslørdag og sportssøndag på NRK og seertallene det har hatt tydeligvis.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Iseran2770 skrev: lør sep 17, 2022 9:03 am

Noe annet ville vært en katastrofe. Det Russland driver med i Ukraina blir bare verre og verre. For et møkkaland Russland har blitt under den forferdelige Putin og hans sinnssyke tilhengere.
Men nå er det vel ikke slik at ALLE langrennsløpere støtter Putin, så en slik kollektiv straff, basert på nasjonalitet, tar jeg avstand fra.

Det hadde sikkert de aller fleste andre også gjort, om noen hadde nektet denne skiløperen å delta, fordi hun representerer et møkkaland:

FARZANEH REZASOLTANI GÅR SPRINTPROLOGEN TORSDAG: IRANS VM-HÅP:

https://www.vg.no/sport/i/pzM7X/farzane ... n-er-kjekk

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Guttorm123 skrev: tir sep 20, 2022 12:18 am
Iseran2770 skrev: lør sep 17, 2022 9:03 am

Noe annet ville vært en katastrofe. Det Russland driver med i Ukraina blir bare verre og verre. For et møkkaland Russland har blitt under den forferdelige Putin og hans sinnssyke tilhengere.
Men nå er det vel ikke slik at ALLE langrennsløpere støtter Putin, så en slik kollektiv straff, basert på nasjonalitet, tar jeg avstand fra.

Det hadde sikkert de aller fleste andre også gjort, om noen hadde nektet denne skiløperen å delta, fordi hun representerer et møkkaland:

FARZANEH REZASOLTANI GÅR SPRINTPROLOGEN TORSDAG: IRANS VM-HÅP:

https://www.vg.no/sport/i/pzM7X/farzane ... n-er-kjekk
Som invasjonsmakt i Ukraina er Russland utestengt fra alle sports - og kunstneriske arrangement. Det er en del av de omfattende sanksjonene som er innført.
Er vel forskjellig syn på dette, men det er antagelig ganske stor enighet om at det er feil at russere skal representere landet sitt i situasjonen de er i.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Neptun skrev: tir sep 20, 2022 12:40 am

Som invasjonsmakt i Ukraina er Russland utestengt fra alle sports - og kunstneriske arrangement. Det er en del av de omfattende sanksjonene som er innført.
Er vel forskjellig syn på dette, men det er antagelig ganske stor enighet om at det er feil at russere skal representere landet sitt i situasjonen de er i.
Ja, jeg har skjønt at "mitt syn" er "feil", likevel har jeg dette synet. Min sympati ligger da selvfølgelig hos de aktive, som ikke har noe som helst med dette å gjøre, men som ikke får konkurrere i slike store sammenhenger.

https://www.nrk.no/sport/russisk-ol-mes ... 1.15997061

lund

Legg inn av lund »

Hell no:

https://www.vg.no/sport/i/zErxM9/fis-to ... rdenscupen

Kan ikke se helt hvilken begrunnelse som skulle tilsi at de plutselig skulle få lov nå. Annet enn money talks selvsagt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»