Langrennssesongen 2022/23

Svar
Hudsucker

Re: Langrennssesongen 2022/23

Legg inn av Hudsucker »

Sodajr skrev: fre nov 18, 2022 12:22 pm Iversen slått ut
Når man ser overskriften "Iversen slakter seg selv", vet man at langrennssesongen er i gang.

Number4

Legg inn av Number4 »

Hudsucker skrev: lør nov 19, 2022 3:52 am
Sodajr skrev: fre nov 18, 2022 12:22 pm Iversen slått ut
Når man ser overskriften "Iversen slakter seg selv", vet man at langrennssesongen er i gang.
Emil er en liten drama queen, men en veldig underholdene løper å se på når han er i form.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Number4 skrev: lør nov 19, 2022 6:35 am
Hudsucker skrev: lør nov 19, 2022 3:52 am
Sodajr skrev: fre nov 18, 2022 12:22 pm Iversen slått ut
Når man ser overskriften "Iversen slakter seg selv", vet man at langrennssesongen er i gang.
Emil er en liten drama queen, men en veldig underholdene løper å se på når han er i form.
Kommer aldri til å glemme 2.etappe i Oberstdorf-VM. For meg skrev han seg inn i historiebøkene den dagen.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Anne Kjersti Kalvå framsnakkes som fav av mange hører jeg, blir spennende å se.

Number4

Legg inn av Number4 »

Korgutt skrev: lør nov 19, 2022 6:42 am
Number4 skrev: lør nov 19, 2022 6:35 am
Hudsucker skrev: lør nov 19, 2022 3:52 am

Når man ser overskriften "Iversen slakter seg selv", vet man at langrennssesongen er i gang.
Emil er en liten drama queen, men en veldig underholdene løper å se på når han er i form.
Kommer aldri til å glemme 2.etappe i Oberstdorf-VM. For meg skrev han seg inn i historiebøkene den dagen.
Det var en monsteretappe av Iversen, og så tok han en Bradbury og vant femmila. Jeg glemmer heller ikke hans bidrag på 15km i Ski Tour Canada, også en klassiker.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Helt ok at det er sol i den ene motbakken hvor de går diagonal og kamera er bak dem.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Jepp, Kalvå har draget!

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Østberg Amundsen åpnet tydeligvis altfor hardt

Number4

Legg inn av Number4 »

Skraevadottir skrev: lør nov 19, 2022 10:51 am Helt ok at det er sol i den ene motbakken hvor de går diagonal og kamera er bak dem.
Du får sende ut noen invitasjoner, nyttårsaften er jo rett rundt hjørnet. :D

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Number4 skrev: lør nov 19, 2022 10:59 am
Skraevadottir skrev: lør nov 19, 2022 10:51 am Helt ok at det er sol i den ene motbakken hvor de går diagonal og kamera er bak dem.
Du får sende ut noen invitasjoner, nyttårsaften er jo rett rundt hjørnet. :D
Jepp!

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Lover vel ikke veldig godt med tanke på nivået at Janatova er så høyt oppe.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

george_hincapie skrev: lør nov 19, 2022 11:01 am Lover vel ikke veldig godt med tanke på nivået at Janatova er så høyt oppe.
Tenkte det samme. Hun har jo normalt slitt med å ta WC-poeng på distanse.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Nydelig løp av Kalvå. Kunne vært pall i VC, dette. Bør se henne ta steget opp på podiet denne sesongen. Gøy når noen opplever så fin stigning når de har passert 30.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Bra avslutning av Weng

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Fossesholm gleder seg på AK sine vegne :)...mange ganger :)

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Bra av Kalvå. Ville nok kanskje vært topp 6 i v-cup.

Ok av Flugstad Østberg og Weng. Formen er tålelig bra iallfall, og viktig med tanke på utover i sesongen.

Men de yngre og rekruttløperne er fortsatt altfor langt bak med unntak av Bergane som går et tålelig bra løp. Ellers virker det ikke som at noen har tatt klare steg fremover til denne sesongen.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Intervju med Fossesholm, hun gir i alle fall valuta for penga :)

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

JohnTiger skrev: lør nov 19, 2022 11:20 am Intervju med Fossesholm, hun gir i alle fall valuta for penga :)
Fossesholm forekommer meg som svært reflektert og oppegående. Fremtidig "kaptein" på det norske laget. Noe helt annet enn f.eks Weng.

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

Theodorsen, Svendsen og Fossesholm deltok også i Olos forrige helg, så vi har en pekepinn på nivået i forhold til flere av de beste derfra. Både Theodorsen og særlig Svendsen er klart lengre bak teten i klassisk denne helgen. Kan tyde på at Kalvå gikk oppsiktsvekkende bra i dag, og at Janatova har nærmet seg typisk tsjekkisk toppløpernivå etter Neumannova.
Sist redigert av e-lectron den lør nov 19, 2022 11:30 am, redigert 1 gang totalt.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

KongOlav2 skrev: lør nov 19, 2022 11:23 am
JohnTiger skrev: lør nov 19, 2022 11:20 am Intervju med Fossesholm, hun gir i alle fall valuta for penga :)
Fossesholm forekommer meg som svært reflektert og oppegående. Fremtidig "kaptein" på det norske laget. Noe helt annet enn f.eks Weng.
Ja vel....Tenker vel heller at Weng og Fossesholm er på omtrentlig samme nivå og temmelig motsatt ende enn reflekterte og oppegående.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Herlig å se Østberg på en pall igjen :)

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

KongOlav2 skrev: lør nov 19, 2022 11:23 am
JohnTiger skrev: lør nov 19, 2022 11:20 am Intervju med Fossesholm, hun gir i alle fall valuta for penga :)
Fossesholm forekommer meg som svært reflektert og oppegående. Fremtidig "kaptein" på det norske laget. Noe helt annet enn f.eks Weng.
Men særlig veltalende kan man vel ikke kalle noen av dem :p

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

GiPazzini_85 skrev: lør nov 19, 2022 11:29 am
Ja vel....Tenker vel heller at Weng og Fossesholm er på omtrentlig samme nivå og temmelig motsatt ende enn reflekterte og oppegående.
Nei, overhodet ikke. Fossesholm var allerede som 18-åring mer reflektert enn Weng var da hun var 30. Fossesholm hadde greie tanker om egen utvikling fremover denne sesongen og hvorfor det gikk som det gjorde i fjor. Weng har jo stort sett ikke kommet med noe som helst fornuftig på noe tidspunkt når ting har gått galt. Det har vært mest utsagn om at hun ikke vet.
Sist redigert av KongOlav2 den lør nov 19, 2022 11:34 am, redigert 1 gang totalt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Herregud, HC ser jo ut som han er 43 i stedet for 33 i det intervjuet.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Skal si NRK har mange i sving for å dekke dette, forutenom Post og Bjørn så er Therese Johaug, Ida Nysæter Rasch, Fredrik Aukland og Morten Stenberg i sving, kanskje litt for mange som hele tiden skal involveres med div snakk og tull. :roll:

Number4

Legg inn av Number4 »

sertono skrev: lør nov 19, 2022 11:45 am Skal si NRK har mange i sving for å dekke dette, forutenom Post og Bjørn så er Therese Johaug, Ida Nysæter Rasch, Fredrik Aukland og Morten Stenberg i sving, kanskje litt for mange som hele tiden skal involveres med div snakk og tull. :roll:
Det bærer jeg over med. NRK er best når det kommer til vintersport, og ikke minst slipper man all reklamen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Number4 skrev: lør nov 19, 2022 11:53 am
sertono skrev: lør nov 19, 2022 11:45 am Skal si NRK har mange i sving for å dekke dette, forutenom Post og Bjørn så er Therese Johaug, Ida Nysæter Rasch, Fredrik Aukland og Morten Stenberg i sving, kanskje litt for mange som hele tiden skal involveres med div snakk og tull. :roll:
Det bærer jeg over med. NRK er best når det kommer til vintersport, og ikke minst slipper man all reklamen.
Enig i at NRK fortsatt er best på vintersport, men Viaplay er ikke mye dårligere. Det jeg ikke liker er at det er så inni helvete med intervjuer av utøvere og andre både før, under og etter rennene, og det er ca. 1 % av disse intervjuene som er interessante.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Number4 skrev: lør nov 19, 2022 11:53 am
sertono skrev: lør nov 19, 2022 11:45 am Skal si NRK har mange i sving for å dekke dette, forutenom Post og Bjørn så er Therese Johaug, Ida Nysæter Rasch, Fredrik Aukland og Morten Stenberg i sving, kanskje litt for mange som hele tiden skal involveres med div snakk og tull. :roll:
Det bærer jeg over med. NRK er best når det kommer til vintersport, og ikke minst slipper man all reklamen.
Vi kunne klart oss uten Morten Stenberg!

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Number4 skrev: lør nov 19, 2022 11:53 am
sertono skrev: lør nov 19, 2022 11:45 am Skal si NRK har mange i sving for å dekke dette, forutenom Post og Bjørn så er Therese Johaug, Ida Nysæter Rasch, Fredrik Aukland og Morten Stenberg i sving, kanskje litt for mange som hele tiden skal involveres med div snakk og tull. :roll:
Det bærer jeg over med. NRK er best når det kommer til vintersport, og ikke minst slipper man all reklamen.
Joda, å slippe reklame betyr såklart enormt. Men kanskje litt mye snakk og tull under selve rennet iform av intervjuer osv, ofte på bekostning av interessante passeringstider som det hadde vært artig å høre Post/Bjørn kommentere direkte. Men jeg er jo selvsagt veldig glad for at Therese Johaug fortsatt er her :)

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Det beste med NRK i skisport pdd er for øvrig at de har to av de beste hovedkommentatorene jeg noengang har hørt uansett idrett i stallen. Nemlig Jann Post og Ole Kristian Stoltenberg. Synd at vi ikke kunne fått all utholdenhetsidrett samlet på NRK og disse to kunne delt mellom seg. Post tok langrenn og friidrett og Stoltenberg skiskyting og sykkel.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»