Langrennssesongen 2022/23

Svar
netrebske
Innlegg: 4258

Re: Langrennssesongen 2022/23

Legg inn av netrebske »

Kenrojo skrev: lør feb 04, 2023 7:27 pm Vet ikke om dette har vært kommentert her tidligere, men svenske Expressen melder at Lampic bytter tilbake til langrenn igjen. At hun stiller i Ski-VM er ingen bombe, men overraskende at hun faktisk permanent gir opp skiskyting allerede.
Nå viser det seg at alt er bare sludder. Lampic selv avfeier dette og sier skiskytter-VM blir hennes eneste VM i år.
Ikke første gang Expressen farer med sludder og vås..

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

netrebske skrev: man feb 06, 2023 12:19 pm Nå viser det seg at alt er bare sludder. Lampic selv avfeier dette og sier skiskytter-VM blir hennes eneste VM i år.
Lampic har gått imponerende, skutt middelmådig. Stina Nilsson skyter elendig og går elendig.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

ballee skrev: man feb 06, 2023 1:43 am
MacanT skrev: søn feb 05, 2023 1:40 pm
anbessa skrev: lør feb 04, 2023 8:08 pm
Savnet etter russerne i VC-sirkuset vokser for hver helg, og vil nå et klimaks under VM. Håper de er tilbake neste år, vi trenger verdens beste langrennsløper på start om interessen skal holde seg.
Ingen som savner russerne, unntatt et fåtall idioter som tror idrett ikke har noe med politikk å gjøre.

Russerne må ikke få slippe til før de har levert tilbake alle okkuperte områder og betalt for all ødeleggelsen de har forårsaket.
Absolutt ikke bra (og farlig) å blande sammen idrett og politikk. F.eks. langrennssporten vil dø ut raskere enn forventet slik de driver på nå
Russerne har blandet sammen idrett og politikk så lenge jeg kan huske.

Nå har forresten Putins postergirl vært ute og slengt med leppa igjen.

https://www.nettavisen.no/sport/ut-mot- ... 1675507129

Stepanova har flere ganger delt meningene sine om Russlands utestengelse fra langrennssporten på Instagram. Hun har også fått kritikk for å ha deltatt på en seremoni med Vladimir Putin hvor russiske utøvere ble hyllet etter OL.
Hun hevder at russere generelt er velkomne i Europa, til tross for krigen i Ukraina.


:lol: :lol: :lol:

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

ballee skrev: man feb 06, 2023 1:43 am
MacanT skrev: søn feb 05, 2023 1:40 pm
anbessa skrev: lør feb 04, 2023 8:08 pm
Savnet etter russerne i VC-sirkuset vokser for hver helg, og vil nå et klimaks under VM. Håper de er tilbake neste år, vi trenger verdens beste langrennsløper på start om interessen skal holde seg.
Ingen som savner russerne, unntatt et fåtall idioter som tror idrett ikke har noe med politikk å gjøre.

Russerne må ikke få slippe til før de har levert tilbake alle okkuperte områder og betalt for all ødeleggelsen de har forårsaket.
Absolutt ikke bra (og farlig) å blande sammen idrett og politikk. F.eks. langrennssporten vil dø ut raskere enn forventet slik de driver på nå
All idrett er politikk. Thats how it is

anbessa

Legg inn av anbessa »

BioDex skrev: man feb 06, 2023 10:56 am Russiske dophuer vil vi IKKE ha tilbake!! Håper det går maaaange år før vi ser krigsforbryterne tilbake!!
Veldig fint om du kan dokumentere at de russiske langrennsløperne er dophuer og krigsforbrytere. Spenstige påstander da, så om jeg var deg ville jeg gått direkte til et av de store mediehusene med saken. Mye penger å hente her.

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

BioDex skrev: man feb 06, 2023 10:56 am Russiske dophuer vil vi IKKE ha tilbake!! Håper det går maaaange år før vi ser krigsforbryterne tilbake!!
Krigsforbrytere langrennsløperne?? Du kan ikke være særlig godt skrudd sammen i toppetasjen

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

ballee skrev: man feb 06, 2023 5:51 pm
BioDex skrev: man feb 06, 2023 10:56 am Russiske dophuer vil vi IKKE ha tilbake!! Håper det går maaaange år før vi ser krigsforbryterne tilbake!!
Krigsforbrytere langrennsløperne?? Du kan ikke være særlig godt skrudd sammen i toppetasjen
De er ikke krigsforbrytere, men de støtter og dyrker krigsforbrytere. I følge sjefen for russisk langrenn Jelena Velbe elsker 99% av russiske kvinner Putin.

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

Iseran2770 skrev: man feb 06, 2023 7:55 pm
ballee skrev: man feb 06, 2023 5:51 pm
BioDex skrev: man feb 06, 2023 10:56 am Russiske dophuer vil vi IKKE ha tilbake!! Håper det går maaaange år før vi ser krigsforbryterne tilbake!!
Krigsforbrytere langrennsløperne?? Du kan ikke være særlig godt skrudd sammen i toppetasjen
De er ikke krigsforbrytere, men de støtter og dyrker krigsforbrytere. I følge sjefen for russisk langrenn Jelena Velbe elsker 99% av russiske kvinner Putin.
Ikke i det hele tatt, at lederne i Russland gir de beste idrettsutøverne utmerkelser har de alltid gjort, dette kan de ikke nekte å ta i mot. Alle her inne sier at langrennsløperne skulle protestert , da kunne de mulig få delta i skirenn igjen. Saken er den at i Russland er det helt andre forhold enn her hjemme. Hvis de snakker i mot det som skjer så blir de fengslet, ofte i mange år bare for enkle protester. Derfor kan ikke russiske langrennsløpere komme med sin egen mening om krigen

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Finnene har tatt ut sin VM-tropp.

Iivo har visstnok sagt han står over 15 km for å satse alt på 5-mila. Tidligere har det betydd formtesting og hardkjør i klassiskdelen på skiathlon.

Ellers virker det som om finnene ser på stafetten som sin beste medaljesjanse på herresiden og prioriterer å teste ut ulike løpere på distanserennene tidligere i VM. Betyr nok at juniorverdensmester Anttola får prøve seg på 15 km.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Det er ganske mange av damene som ligger i toppen på distanse som er "godt voksne".
Her er deres alder under VM i Trondheim:

Kerttu Niskanen - 36
Rosie Brennan - 36
Krista Pärmakoski - 34
Ingvild Flugstad Østberg - 34
Jessie Diggins - 33
Heidi Weng - 33
Ragnhild Haga - 33
Anne Kjersti Kalvå - 32

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Iseran2770 skrev: ons feb 08, 2023 9:58 pm Det er ganske mange av damene som ligger i toppen på distanse som er "godt voksne".
Her er deres alder under VM i Trondheim:

Kerttu Niskanen - 36
Rosie Brennan - 36
Krista Pärmakoski - 34
Ingvild Flugstad Østberg - 34
Jessie Diggins - 33
Heidi Weng - 33
Ragnhild Haga - 33
Anne Kjersti Kalvå - 32
Haga blir 32 på søndag, så hun vil være 34 under VM i Trondheim. Tviler dog på om hun går der.
Viser jo bare hvor lang tid det gjerne tar å bli god for en del, som Kalvå og den to år yngre Theodorsen som er i ferd med å slå igjennom nå. Hvis motivasjonen er der, så er ikke 36 og et halvt år en hindring for å vinne, og det jo jo også Johaug :D

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

netrebske skrev: tor feb 09, 2023 12:41 am Haga blir 32 på søndag, så hun vil være 34 under VM i Trondheim. Tviler dog på om hun går der.
Tviler også på om hun går i Trondheim. Øvelsesprogrammet er vel ikke bestemt ennå, men om distanserennene blir skiathlon, 10 km klassisk og 50 km fristil klarer jeg ikke se hvilken distanse hun skal gå. Hun har kun prestert noenlunde ok på 10 km fristil de siste årene og slitt i klassisk og på lengre distanser. Selv på hennes gode distanse er hun nok bare et sjettevalg i årets VM.

Hadde jeg bestemt ville hun vært ferdig på landslaget etter denne sesongen. Er rett og slett for mange andre som har prestert bedre enn henne til at hun bør beholde plassen.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tartaglia2 skrev: tor feb 09, 2023 8:50 am Tviler også på om hun går i Trondheim. Øvelsesprogrammet er vel ikke bestemt ennå, men om distanserennene blir skiathlon, 10 km klassisk og 50 km fristil klarer jeg ikke se hvilken distanse hun skal gå. Hun har kun prestert noenlunde ok på 10 km fristil de siste årene og slitt i klassisk og på lengre distanser. Selv på hennes gode distanse er hun nok bare et sjettevalg i årets VM.

Hadde jeg bestemt ville hun vært ferdig på landslaget etter denne sesongen. Er rett og slett for mange andre som har prestert bedre enn henne til at hun bør beholde plassen.
Jeg mener at Svendsen, Haga og en eller begge av Stenseth og Myhre bør ryke etter denne sesongen. Inn bør Stavås Skistad (om hun vil), Bergane og Hartz Melling komme. Samt Flugstad Østberg tilbake. På tide at man satser på et yngre lag mot neste mesterskapssyklus.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

KongOlav2 skrev: tor feb 09, 2023 8:55 am Jeg mener at Svendsen, Haga og en eller begge av Stenseth og Myhre bør ryke etter denne sesongen. Inn bør Stavås Skistad (om hun vil), Bergane og Hartz Melling komme. Samt Flugstad Østberg tilbake. På tide at man satser på et yngre lag mot neste mesterskapssyklus.
Litt strengt å kaste ut Myhre etter en sesong, spesielt når hun har fått mye av sesongen ødelagt pga sykdom. Samme gjelder Skaanes som heller ikke har prestert i år.

Svendsen, Haga og Stenseth er de som etter min mening ligger dårligst an til å beholde landslagsplassen. Skistad, Østberg og Theodorsen er de som bør stå først i køen for landslagsplass og Melling er i nærheten. Syns ikke Bergane har prestert godt nok til å fortjene landslagsplass. Er heller ikke noe som tyder på at landslaget er en spesielt god utviklingsarena og da er det like greit å la henne være utenfor.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

KongOlav2 skrev: tor feb 09, 2023 8:55 am
tartaglia2 skrev: tor feb 09, 2023 8:50 am Tviler også på om hun går i Trondheim. Øvelsesprogrammet er vel ikke bestemt ennå, men om distanserennene blir skiathlon, 10 km klassisk og 50 km fristil klarer jeg ikke se hvilken distanse hun skal gå. Hun har kun prestert noenlunde ok på 10 km fristil de siste årene og slitt i klassisk og på lengre distanser. Selv på hennes gode distanse er hun nok bare et sjettevalg i årets VM.

Hadde jeg bestemt ville hun vært ferdig på landslaget etter denne sesongen. Er rett og slett for mange andre som har prestert bedre enn henne til at hun bør beholde plassen.
Jeg mener at Svendsen, Haga og en eller begge av Stenseth og Myhre bør ryke etter denne sesongen. Inn bør Stavås Skistad (om hun vil), Bergane og Hartz Melling komme. Samt Flugstad Østberg tilbake. På tide at man satser på et yngre lag mot neste mesterskapssyklus.
Hvis ikke Heidi Weng begynner å prestere litt bedre, så kan man vel begynne å diskutere hennes framtid også. Hun har riktignok vært på pallen i år, så jeg tipper at hun får landslagsplass neste år uansett, men da må hun nok gjøre en ganske god sesong for å få fortsette.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Skraevadottir skrev: tor feb 09, 2023 9:04 am Hvis ikke Heidi Weng begynner å prestere litt bedre, så kan man vel begynne å diskutere hennes framtid også. Hun har riktignok vært på pallen i år, så jeg tipper at hun får landslagsplass neste år uansett, men da må hun nok gjøre en ganske god sesong for å få fortsette.
Vi får se. Myhre og Skaanes kan jo ligge enda tynnere an om de ikke kommer tilbake igjen neste sesong etter et svakt år denne sesongen. Det må jo faktisk også være noen yngre med habile resultater som kan ta over. Denne sesongen er det jo fremfor alt Stavås Skistad og sekundært Bergane og Hartz Melling som har prestert av de yngre. Ellers er vel forhåpentligvis Fossesholm og UW-tvillingene bankers på sikt. Samt at jeg vil tro Myhrvold etter hvert vil prestere på et mer stabilt bra nivå. Theodorsen bør vel kanskje også omsider får seg en plass.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

KongOlav2 skrev: tor feb 09, 2023 9:18 am
Samt at jeg vil tro Myhrvold etter hvert vil prestere på et mer stabilt bra nivå.
Myhrvold er kanskje den mest frustrerende løperen å se på. Er egentlig veldig sterk, men sløser utrolig mye med kreftene. Selv når hun ligger i god posisjon prøver hun å avansere i feltet i stedet for å spare krefter til slutten.

daktari

Legg inn av daktari »

At Myhre (spesielt) og et par andre havnet på landslaget i år var mest hell. Nivået i norsk damelangrenn i fjor var ikke all verden. Jeg savner litt at de justerer antallet i forhold til nivået. Er egentlig ganske mange som ikke forsvarer en landslagsplass. Enig at man bør bygge opp mot 25 og 26 sesongen. Fossesholm tror jeg dessverre er forbi sitt max nivå (pga effekt av veksthormon), men håper jeg tar feil. Det er kanskje tidlig å ta med MGA på landslaget allerede neste år. Fossesholm var inne i sitt siste jr år. Hva de gjorde med Johaug husker jeg ikke.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

daktari skrev: tor feb 09, 2023 9:38 am At Myhre (spesielt) og et par andre havnet på landslaget i år var mest hell. Nivået i norsk damelangrenn i fjor var ikke all verden. Jeg savner litt at de justerer antallet i forhold til nivået. Er egentlig ganske mange som ikke forsvarer en landslagsplass. Enig at man bør bygge opp mot 25 og 26 sesongen. Fossesholm tror jeg dessverre er forbi sitt max nivå (pga effekt av veksthormon), men håper jeg tar feil. Det er kanskje tidlig å ta med MGA på landslaget allerede neste år. Fossesholm var inne i sitt siste jr år. Hva de gjorde med Johaug husker jeg ikke.
Du har nok rett i dette. Myhre er nok kanskje den de siste 10 årene som har fått plass på landslaget med svakest resultater de siste 10+ årene. Jeg lurer på om både hun og spesielt Svendsen har plassen denne sesongen mest fordi de SKAL ha med et minimum antall sprintere, og det fantes få andre alternativer.

Fossesholm kommer nok tilbake. Messi fikk jo også veksthormoner. Han var ikke akkurat ferdig som utøver i en alder av 20.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

daktari skrev: tor feb 09, 2023 9:38 am Det er kanskje tidlig å ta med MGA på landslaget allerede neste år. Fossesholm var inne i sitt siste jr år. Hva de gjorde med Johaug husker jeg ikke.
Ja bør absolutt la Milla være junior et år til. Men fortsetter hun utvilklingen så er hun nok inne fra 24-25 sesongen, og få prøve seg i en del renn allerede neste år. VC-debuten kan hun få i Drammen nå etter VM.
Johaug er en av flere som har vært på landslaget i siste juniorår.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

tartaglia2 skrev: tor feb 09, 2023 8:50 am
netrebske skrev: tor feb 09, 2023 12:41 am Haga blir 32 på søndag, så hun vil være 34 under VM i Trondheim. Tviler dog på om hun går der.
Tviler også på om hun går i Trondheim. Øvelsesprogrammet er vel ikke bestemt ennå, men om distanserennene blir skiathlon, 10 km klassisk og 50 km fristil klarer jeg ikke se hvilken distanse hun skal gå. Hun har kun prestert noenlunde ok på 10 km fristil de siste årene og slitt i klassisk og på lengre distanser. Selv på hennes gode distanse er hun nok bare et sjettevalg i årets VM.

Hadde jeg bestemt ville hun vært ferdig på landslaget etter denne sesongen. Er rett og slett for mange andre som har prestert bedre enn henne til at hun bør beholde plassen.
Enig at Haga bør være ferdig. Det er lenge sidan ho har prestert toppresultater og ho er blitt over 30 og dermed heller ikkje ung og lovande. Det er dessutan to år til neste mesterskap og 3 år til OL. Slik at man heller bør bruke ressursane på å bygge yngre profiller.

Sjølvsagt med forbehold at Haga ikkje leverer ein veldig sterkt løp i VM eller i rennene etter sesongen.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

KongOlav2 skrev: tor feb 09, 2023 9:48 am Du har nok rett i dette. Myhre er nok kanskje den de siste 10 årene som har fått plass på landslaget med svakest resultater de siste 10+ årene. Jeg lurer på om både hun og spesielt Svendsen har plassen denne sesongen mest fordi de SKAL ha med et minimum antall sprintere, og det fantes få andre alternativer.
Myhre kom da til semifinale i begge WC-sprintene hun gikk etter jul i fjor, med 9. plass som beste resultat. Hun ble også norgesmester i 2 øvelser, blant annet klassisk sprint som står på VM-programmet i år. Haga, Stenseth og Svendsen hadde alle litt svakere resultater forrige sesong enn Myhre til tross for at de gikk mange flere WC-renn.

Tre beste WC-resultater for alle fire forrige sesong:

Myhre 9, 11, 13
Stenseth 9, 13, 17
Svendsen 10, 17, 22
Haga 10, 11, 11

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tartaglia2 skrev: tor feb 09, 2023 10:05 am Myhre kom da til semifinale i begge WC-sprintene hun gikk etter jul i fjor, med 9. plass som beste resultat. Hun ble også norgesmester i 2 øvelser, blant annet klassisk sprint som står på VM-programmet i år. Haga, Stenseth og Svendsen hadde alle litt svakere resultater forrige sesong enn Myhre til tross for at de gikk mange flere WC-renn.

Tre beste WC-resultater for alle fire forrige sesong:

Myhre 9, 11, 13
Stenseth 9, 13, 17
Svendsen 10, 17, 22
Haga 10, 11, 11
Jo, men alle de tre andre har hatt bedre resultater tidligere sesonger enn det Myhre hadde i fjor. De ville neppe vært på landslaget kun basert på resultater sist sesong, men er nok der også fordi de tidligere har vist har prestert på et høyere nivå. For Myhre var sist sesong foreløpig maksnivå i karrieren.

daktari

Legg inn av daktari »

[/quote]

Myhre kom da til semifinale i begge WC-sprintene hun gikk etter jul i fjor, med 9. plass som beste resultat. Hun ble også norgesmester i 2 øvelser, blant annet klassisk sprint som står på VM-programmet i år. Haga, Stenseth og Svendsen hadde alle litt svakere resultater forrige sesong enn Myhre til tross for at de gikk mange flere WC-renn.
[/quote]
5 km på Lygna vant hun foran Harsem, Skaanes, Wangensteen, Anna Heggen (jr i fjor), Bergane og så 2 jr løpere til. Ikke veldig imponerende. Sprinten vant hun foran Ous og Engebretsen (faktisk et enda dårligere startfelt). Ganske mange herreløpere som har hatt 9 plass i sprint eller mye bedre uten å være i nærheten av noe landslagsplass.
Jeg synes ikke Svendsen heller fortjente plass i år så det er sagt.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

daktari skrev: tor feb 09, 2023 10:52 am 5 km på Lygna vant hun foran Harsem, Skaanes, Wangensteen, Anna Heggen (jr i fjor), Bergane og så 2 jr løpere til. Ikke veldig imponerende. Sprinten vant hun foran Ous og Engebretsen (faktisk et enda dårligere startfelt). Ganske mange herreløpere som har hatt 9 plass i sprint eller mye bedre uten å være i nærheten av noe landslagsplass.
Jeg synes ikke Svendsen heller fortjente plass i år så det er sagt.
Er helt andre krav for landslagsplass på herresiden. Der har kravet de siste årene vært pallplass i WC. Ikke alltid det har vært godt nok heller og noen få har kommet inn på laget uten pallplasser. Skulle man hatt samme krav blant damene hadde det vel vært flere trenere enn løpere på damelandslaget.

Syns det var greit at Myhre og Skaanes kom inn på landslaget etter forrige sesong. De fikk ikke mange sjanser i verdenscupen, men var stabilt gode de gangene de fikk sjansen. Syns heller ikke Svendsen fortjente videre plass. Husker ikke hva jeg mente om Haga, men jeg syns det var greit at Stenseth fikk beholde plassen siden hun tross alt har hatt klart bedre sesonger tidligere.

Edit: Sjekket forrige sesongtråd og da mente jeg at Haga ikke fortjente landslagsplass.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

tartaglia2 skrev: tor feb 09, 2023 11:00 am Syns det var greit at Myhre og Skaanes kom inn på landslaget etter forrige sesong. ]
Marte Skaanes har jeg ikke gitt opp. Hun har slitt med sykdom i år, men var ganske lovende på slutten av 21/22 sesongen.
På 30 k i Kollen var det bare Therese av norske som gikk fortere enn Marte.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

NC junior på Voss i helgen og jentenes sprintprologer er unnagjort. Helene Ekrheim Haugen som ble nummer 15 i prologen under senior-NM hadde dagens klart beste tid blant jentene. I Milla Grosberghaugen Andreassens fravær vant Malin Hoelsveen prologen i 18-årsklassen, dog med kun 2 sekunders margin denne gangen. På Lillehammer vant hun med nesten 17 sekunder. Er nok enten i svakere form nå eller så er hun bare mye bedre i klassisk.

K19/20
Helene Ekrheim Haugen 2:34.54
Solveig Lie Støverud +6.33
Mina Sofie Kjærås Moland +6.86

K18
Malin Hoelsveen 2:39.11
Mathea Tegdal +2.27
Tuva Mathea Gulbrandsen +7.36

K17
Marie Wollan Benum 2:42.31
Kamilla Aasebø +3.46
Norah Sand-Hanssen +3.55

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

tartaglia2 skrev: fre feb 10, 2023 10:17 am NC junior på Voss i helgen og jentenes sprintprologer er unnagjort.
Da er også finalene unnagjort og Wollan Benum, Hoelsveen og Andberg Stenersen vant sine klasser.

K19/20
Ingeborg Andberg Stenersen
Nora Elisabeth Falster + 0.71
Nora Sofie Doksrød +1.06

K18
Malin Hoelsveen
Mathea Tegdal +5.84
Andrine Rønning +6.20

K17
Marie Wollan Benum
Norah Sand-Hanssen +0.89
Mathea Weydahl Andersen +1.25

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Gutta er ferdige med sin sprint og litt overraskende at ingen av jvm-deltakerne kom på pallen. Holbæk var nærmest med fjerdeplass i den eldste klassen, men Heggen kom sist i finalen i 18-årsklassen etter det som ser ut som et uhell i finalen.

M19/20
Oskar Opstad Vike
Torgeir Mæhlumsveen + 1.23
Sondre Østervold + 2.66

M18
Storm Haugenes Pedersen
Ask Jørgensen + 0.86
Elling Broberg + 1.80

M17
Noah Marius Olsen
Sindre Østlien Evensen +0.59
Olav Fugelsøy + 1.58

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Resten av resultatene fra helgens NC junior på Voss. Fredagens sprint var NM, mens resten av helgens renn ser ut til å bar ha vært vanlig NC. Lars Heggen var den eneste som skilte seg skikkelig ut på distanserennene med overlegne seire begge dager. På lørdag hadde han også klart bedre tid enn vinneren i den eldtse gutteklassen. Var ulike distanse på søndag og dermed ikke mulig med direkte sammenligning mellom klassene.

Lørdag - 10 km fri for alle klasser

K17
Jenny Farbu 24:33.4
Astrid Elida Vaeng Bernhardsen + 6.8
Mathea Weydahl Andersen + 12.1

K18
Petronella Haram 24:48.3
Tora Rønneberg Weng + 8.8
Eline Klevberg Lerfall + 10.3

K19/20
Nora Elisabeth Falster 23:49.5
Julie Hammer + 6.1
Oline Vestad + 18.2

M17
Halvor Kvennås 22:06.1
Christoffer Rüger + 8.9
Edvard Bjåstad +16.3

M18
Lars Heggen 21:02.1
Storm Haugenes Pedersen + 47.2
Simen Gøgård Stensrud + 1:08.9

M19/20
Casper Kvam Grindhagen 21:39.4
Mathias Holbæk + 2.3
Peder Rygg + 9.5

Søndag - 5/7,5/10 km klassisk

K17 - 5 km
Marie Wollan Benum 13:48.0
Johanne Bjugan + 9.3
Kamilla Aasebø + 29.6

K18 - 7,5 km
Nora Christine Hansen 21:13.7
Tora Rønneberg Weng + 17.3
Mathea Tegdal + 19.1

K19/20 - 10 km
Oline Vestad 28:14.8
Eva Ingebrigtsen + 3.0
Nora Elisabeth Falster + 7.7

M17 - 5 km
Torjus Magnus Harbo 12:49.2
Halvor Kvennås + 0.7
Kristian Kirkeng + 10.3

M18 - 7,5 km
Lars Heggen 17:58.6
Birk Haugnes + 56.0
Elling Broberg + 1:02.7


M19/20 - 10 km
Mathias Holbæk 25:15.7
Johan Lien Nordeng + 3.3
Thomas Mollestad + 10.3

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»