Langrennssesongen 2022/23

Svar
anbessa

Re: Langrennssesongen 2022/23

Legg inn av anbessa »

vidar skrev: lør jan 21, 2023 1:45 pm Hvem faen har godkjent denne løypa? Verste jeg har sett.
What?
En av de beste, om ikke DEN beste sprintløypen jeg har sett. Dette var jo faktisk SPRINT! Kjempebred trasé og et eviglangt oppløp hvor man unngår krangel og sammenstøt. Lekkert! Kunne naturligvis vært et halvminutt kortere, men dagens løype var en flott positiv overraskelse.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Klæbo vinner sin 12. seier for sesongen, helt vilt, men er kun skarve 83 poeng foran Golberg i totalen. Burde vært 4-500 poeng foran. Nye poeng systemet er så ræva som det kan bli!!

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

BioDex skrev: lør jan 21, 2023 3:59 pm Klæbo vinner sin 12. seier for sesongen, helt vilt, men er kun skarve 83 poeng foran Golberg i totalen. Burde vært 4-500 poeng foran. Nye poeng systemet er så ræva som det kan bli!!
Burde vært en mellomting av det gamle og det nye. Verdenscupen får 0 interesse når det er avgjort etter tour de ski.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

sertono skrev: lør jan 21, 2023 2:55 pm
Neptun skrev: lør jan 21, 2023 2:50 pm
sertono skrev: lør jan 21, 2023 2:42 pm Trippel svensk ja, og med en Svahn som bare blir bedre og bedre på 5.plass, herregud som de kommer til å herje i VM.
Dersom de begrenser det til damesprint så er det til å leve med.
Distanserennene er ganske åpne føler jeg uten noen stabile enere.
Ja, jeg ser mange er optimistiske, selv tror jeg Ebba og Frida kommer til å herje, ser ikke lyst på det i det hele tatt.
Hvis Ebba og Frida kommer til å herje i VM så vil i hvert fall jeg kose meg :D

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

MacanT skrev: lør jan 21, 2023 6:26 pm
sertono skrev: lør jan 21, 2023 2:55 pm
Neptun skrev: lør jan 21, 2023 2:50 pm

Dersom de begrenser det til damesprint så er det til å leve med.
Distanserennene er ganske åpne føler jeg uten noen stabile enere.
Ja, jeg ser mange er optimistiske, selv tror jeg Ebba og Frida kommer til å herje, ser ikke lyst på det i det hele tatt.
Hvis Ebba og Frida kommer til å herje i VM så vil i hvert fall jeg kose meg :D
Ja det vil jeg tro, du har nok mye å glede deg til :)

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

netrebske skrev: lør jan 21, 2023 4:02 pm
BioDex skrev: lør jan 21, 2023 3:59 pm Klæbo vinner sin 12. seier for sesongen, helt vilt, men er kun skarve 83 poeng foran Golberg i totalen. Burde vært 4-500 poeng foran. Nye poeng systemet er så ræva som det kan bli!!
Burde vært en mellomting av det gamle og det nye. Verdenscupen får 0 interesse når det er avgjort etter tour de ski.
Vi gratulerer også 🇧🇷 med historiens 27 første WC-poeng da de 2 brasilianske damene gikk i mål hhv 49 sekunder og 1 minutt og 2 sekunder bak prologvinner Sundling i det 38 mann store feltet :mrgreen:

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Klæbo og Golberg står over sprintstafetten i morgen, sikkert lurt med tanke på deres innbitte kamp om VC-tittelen.
Norge 1: Northug - Valnes
Norge 2: Taugbøl - Skar
Italienerne med De Fabiani og Pellegrino blir vel fort favoritter.
Kvinner:
Norge 1: Rofstad - Melling
Norge 2: Myhre - Stenseth
Sverige 1: Ribom - Sundling
Sverige 2: Svahn - Dahlqvist
Brasil: Ribera -Neres

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

JODDEMM skrev: lør jan 21, 2023 7:26 pm Vi gratulerer også 🇧🇷 med historiens 27 første WC-poeng da de 2 brasilianske damene gikk i mål hhv 49 sekunder og 1 minutt og 2 sekunder bak prologvinner Sundling i det 38 mann store feltet :mrgreen:
Det nye poengsystemet bidrar til latterliggjøring av langrenn som toppidrett rett og slett…

anbessa

Legg inn av anbessa »

JODDEMM skrev: lør jan 21, 2023 7:26 pm Vi gratulerer også 🇧🇷 med historiens 27 første WC-poeng da de 2 brasilianske damene gikk i mål hhv 49 sekunder og 1 minutt og 2 sekunder bak prologvinner Sundling i det 38 mann store feltet :mrgreen:
Vel fortjent med de 27 poengene. De gikk jo kanonløp og fikk ikke stort mer enn 800 FIS-punkter til sammen.

Antitroll

Legg inn av Antitroll »

Nå forstår jeg ingenting, hva har Even N drevet med???

Antitroll

Legg inn av Antitroll »

Norge ryker, kjempetabbe av Northug

Antitroll

Legg inn av Antitroll »

Om det ikke er sykdom med i bildet, så er dette skandaløst

Antitroll

Legg inn av Antitroll »

Valnes intervjuet av svensk TV. Han ante ikke at Norge var slått ut. Snakker vi om en gedigen lagledertabbe??

Antitroll

Legg inn av Antitroll »

Antitroll skrev: søn jan 22, 2023 12:42 pm Valnes intervjuet av svensk TV. Han ante ikke at Norge var slått ut. Snakker vi om en gedigen lagledertabbe??
Monsen intervjuet. Valnes var ikke klar over hvor fort han måtte gå, noe som delvis hang sammen med at alt av live-tider var nede.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Har Valnes banket Even enda? Isåfall veldig fortjent, for et surr fra Northug.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Kenrojo skrev: lør jan 21, 2023 11:30 pm
JODDEMM skrev: lør jan 21, 2023 7:26 pm Vi gratulerer også 🇧🇷 med historiens 27 første WC-poeng da de 2 brasilianske damene gikk i mål hhv 49 sekunder og 1 minutt og 2 sekunder bak prologvinner Sundling i det 38 mann store feltet :mrgreen:
Det nye poengsystemet bidrar til latterliggjøring av langrenn som toppidrett rett og slett…
Man burde vel i det minste som i alpint ha en prosentgrense om hvor langt bak vinneren man kan være for å få verdenscuppoeng.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Even har i alle fall ikke lyst på på noen plass på Teamlaget i VM.
Tøv å holde på slik. Trodde han var seriøs?

Antitroll

Legg inn av Antitroll »

For en dag, Skar og taubøl faller i vekslinga uten å ha vært borti hverandre....

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Patetisk av de norske lagene.

Antitroll

Legg inn av Antitroll »

Må være tidenes fiaskodag.... Bra det er et NM i tillegg for å holde humøret oppe

Ivaj

Legg inn av Ivaj »

Antitroll skrev: søn jan 22, 2023 2:15 pm Må være tidenes fiaskodag.... Bra det er et NM i tillegg for å holde humøret oppe
Det har varit sprinstafett för herrar på ett mästerskap utan norska herrar i final.

startelver

Legg inn av startelver »

BioDex skrev: lør jan 21, 2023 3:59 pm Klæbo vinner sin 12. seier for sesongen, helt vilt, men er kun skarve 83 poeng foran Golberg i totalen. Burde vært 4-500 poeng foran. Nye poeng systemet er så ræva som det kan bli!!
Det er spinnvilt ja, men hans argeste konkurrent er jo svartelistet.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Antitroll skrev: søn jan 22, 2023 2:15 pm Må være tidenes fiaskodag....
Når det først skal skje, er det jo greit at det skjer på den desidert minst prestisjetunge/interessante øvelsen.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Ivaj skrev: søn jan 22, 2023 2:23 pm
Antitroll skrev: søn jan 22, 2023 2:15 pm Må være tidenes fiaskodag.... Bra det er et NM i tillegg for å holde humøret oppe
Det har varit sprinstafett för herrar på ett mästerskap utan norska herrar i final.
Svenskene kom heller ikke den finalen i 2013. ;)
Hetland falt vel fra finale i 2007.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

janesaj skrev: søn jan 22, 2023 4:45 pm
Antitroll skrev: søn jan 22, 2023 2:15 pm Må være tidenes fiaskodag....
Når det først skal skje, er det jo greit at det skjer på den desidert minst prestisjetunge/interessante øvelsen.
Synes den nye kvalikvarianten gjør den mer interessant. Det svenske førstelaget øste ut krefter der også som i finalen, slik at dem ikke vant, mens de norske jentene gikk i kosetempo, slik at de i alle fall hadde mulighet på en ok plassering i finalen.
Når det gjelder prestisje er jeg ikke så sikker på at løperne og andre land ser på det slik. Det gjelder nok mest oss som vokste opp uten den øvelsen :)

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

netrebske skrev: søn jan 22, 2023 4:58 pm
Ivaj skrev: søn jan 22, 2023 2:23 pm
Antitroll skrev: søn jan 22, 2023 2:15 pm Må være tidenes fiaskodag.... Bra det er et NM i tillegg for å holde humøret oppe
Det har varit sprinstafett för herrar på ett mästerskap utan norska herrar i final.
Svenskene kom heller ikke den finalen i 2013. ;)
Rimelig sikker på at Hellner og Jønsson tok medalje i den sprintstafetten?

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »


netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

george_hincapie skrev: søn jan 22, 2023 7:44 pm
netrebske skrev: søn jan 22, 2023 4:58 pm
Ivaj skrev: søn jan 22, 2023 2:23 pm

Det har varit sprinstafett för herrar på ett mästerskap utan norska herrar i final.
Svenskene kom heller ikke den finalen i 2013. ;)
Rimelig sikker på at Hellner og Jønsson tok medalje i den sprintstafetten?
Ok. Men Sverige kom ikke til finalen i 2007 og 2010.

BioDex

Legg inn av BioDex »

janesaj skrev: søn jan 22, 2023 4:45 pm
Antitroll skrev: søn jan 22, 2023 2:15 pm Må være tidenes fiaskodag....
Når det først skal skje, er det jo greit at det skjer på den desidert minst prestisjetunge/interessante øvelsen.
Denne øvelsen er kun spennende å se i mesterskap, spesielt i OL. Dette er vel også øvelsen Norge(makkeren til Klæbo) kan rote bort gullet på i VM. Men tror våre gutter vinner alle øvelsene. Svenskene kan gjøre det samme på damesiden.

lund

Legg inn av lund »

BioDex skrev: søn jan 22, 2023 8:57 pm
janesaj skrev: søn jan 22, 2023 4:45 pm
Antitroll skrev: søn jan 22, 2023 2:15 pm Må være tidenes fiaskodag....
Når det først skal skje, er det jo greit at det skjer på den desidert minst prestisjetunge/interessante øvelsen.
Denne øvelsen er kun spennende å se i mesterskap, spesielt i OL. Dette er vel også øvelsen Norge(makkeren til Klæbo) kan rote bort gullet på i VM. Men tror våre gutter vinner alle øvelsene. Svenskene kan gjøre det samme på damesiden.
Skal ikke snakke for andre, men for min del gjelder det samtlige lagkonkurranser i vintersportsgrener. Ser omtrent det aller meste av individuelle renn i VC i visse idretter, men lagkonkurransene ser jeg kun i mesterskap. I skiskyting f.eks. er det jo gått fullstendig inflasjon i det.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»