Mbappé fornyer med PSG

Svar
Hodor

Re: Mbappé fornyer med PSG

Legg inn av Hodor »

peraleks skrev: søn mai 22, 2022 1:49 am
Hodor skrev: søn mai 22, 2022 1:41 am
peraleks skrev: søn mai 22, 2022 1:32 am

Nei, det er nok penger som er den hellige gral for Mbappe.
At Mbappe har et tålelig sterkt ønske om å spille for RM på eller annet tidspunkt tror jeg nok ikke at man skal kimse av(Tror nok man kan føye inn Haaland her og), men det er overhodet ikke like sterkt som ønsket til CR en gang i tiden for eks.

Den klubben som eventuelt skal ta i mot han om 3 år(Med mindre PSG ikke bare kliner til med 10 milliarder i årslønn) må jo igjen forberede seg på at lønnsbudsjettet deres kommer til å få seg en kraftig påkjenning. Hvor mange klubber rundt om vil eventuelt gidde det?
Tja. Nå har Haaland valgt City. Mbappe har valgt PSG. CR skrev to forlengelser med United i en periode der RM gikk "all inn".

Så vil det jo vise seg om tre år hvorvidt Mbappe egentlig ønsker å spille for RM. Ingen ting så langt som tyder på at det å spille for RM er viktig for Mbappe. Han har alle muligheter om 2-3 år. Kan gå til PL. Kan gå til RM. Kan blir i Frankrike. Blir spennende å se
Nå tror jeg ikke at Mbappe hadde dratt dette her så langt med RM uten at det faktisk var et viss ønske om å spille for klubben.
Både Benzema og Vinicius Jr. skal ha vært tålelig sikre på at de kom til å ha han i klubben fra sommeren av, men uansett ikke viktigere enn at pengene vant.

Hvem tenker du skal signere Mbappe om 3 år med den lønnen han kommer til å heve fremover?
Hvor sannsynlig tror du det eventuelt er at Mbappe for eksempel går på et 50-75 % kutt i lønningene for å spille for en annen klubb?
Det blir opp til Mbappe selv. Ønsker han å gå til Real (eller en annen klubb) vil jeg tro han er velkommen. Men godt mulig PSG tilbyr det beste utvalget av penner og crypto. Og at han blir der. Men det er isåfall Mbappes valg

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Soldado skrev: søn mai 22, 2022 1:34 am Hva blir i så fall neste for Mbappé? Det finnes ingen klubber i verden som med vettet i behold kan matche lønnen han får i PSG, selv ikke City. Og jeg kan ikke forestille meg at han ønsker å gå NED i lønn når han blir 26 år, er i sin prime og kontrakten går ut.

Nei, nå gror han nok fast i Paris skal du se, sammen med resten av sirkuset.
Vi får se hvor Newcastle er på det tidspunktet, men de kan lett doble den lønnen Mbappe får nå i PSG.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Hodor skrev: søn mai 22, 2022 2:03 am
peraleks skrev: søn mai 22, 2022 1:49 am
Hodor skrev: søn mai 22, 2022 1:41 am

Tja. Nå har Haaland valgt City. Mbappe har valgt PSG. CR skrev to forlengelser med United i en periode der RM gikk "all inn".

Så vil det jo vise seg om tre år hvorvidt Mbappe egentlig ønsker å spille for RM. Ingen ting så langt som tyder på at det å spille for RM er viktig for Mbappe. Han har alle muligheter om 2-3 år. Kan gå til PL. Kan gå til RM. Kan blir i Frankrike. Blir spennende å se
Nå tror jeg ikke at Mbappe hadde dratt dette her så langt med RM uten at det faktisk var et viss ønske om å spille for klubben.
Både Benzema og Vinicius Jr. skal ha vært tålelig sikre på at de kom til å ha han i klubben fra sommeren av, men uansett ikke viktigere enn at pengene vant.

Hvem tenker du skal signere Mbappe om 3 år med den lønnen han kommer til å heve fremover?
Hvor sannsynlig tror du det eventuelt er at Mbappe for eksempel går på et 50-75 % kutt i lønningene for å spille for en annen klubb?
Det blir opp til Mbappe selv. Ønsker han å gå til Real (eller en annen klubb) vil jeg tro han er velkommen. Men godt mulig PSG tilbyr det beste utvalget av penner og crypto. Og at han blir der. Men det er isåfall Mbappes valg
Verken RM, Barcelona, Liverpool, Manchester United, Bayern, Chelsea eller noen av de italienske klubbene for eks. vil engang møte opp til forhandlingsbordet om start-utgangspunktet hans er i nærheten av den lønnen han vil heve fremover.

Og en Mbappe på 26, mest sannsynlig fremdeles møkk god og vandt til den lønningspakken har jeg vanskelig å se for meg skal plutselig gå ned 50 % i lønn minst for å spille for en av disse klubbene igjen, spesielt ikke all den tid PSG nok igjen vil friste med eeenda mer penger.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Knaxern skrev: søn mai 22, 2022 2:05 am Vi får se hvor Newcastle er på det tidspunktet, men de kan lett doble den lønnen Mbappe får nå i PSG.
Blir morsom når både Qatar, Emiratene og Saudi Arabia skal knive om signaturene til Mbappé og Haaland om to-tre år.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Men ønsker han ikke å vinne CL? PSG har ikke vært i nærheten. Dessuten får de ikke motstandere å bryne seg på som er gode nok

Mehell

Legg inn av Mehell »

vadefugl skrev: søn mai 22, 2022 4:26 am Men ønsker han ikke å vinne CL? PSG har ikke vært i nærheten. Dessuten får de ikke motstandere å bryne seg på som er gode nok
Har ikke PSG tapt en finale i CL for få sesonger siden?

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Rett og slett fryktelig trist at et så sykt talent og spiller som Mbappé velger å fortsette denne kursen i karrieren sin. Han kunne nå ha gått til en ekte klubb, en stor klubb med masse historie og meritter og begynt å stake ut en retning for å bli en av de neste ikoniske figurene i fotballverdenen, men velger heller enda litt mer penger og å fortsatt spille i en dass av en liga. Ynkelig, bare ynkelig, måtte han og Braut aldri vinne CL med oljeklubbene sine.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Synes det er bittelitt annerledes med Mbappe, han er tross alt fra (nær) Paris.

Men at de gir fullstendig blaffen i hvem som eier klubbene kan man jo helt klart fokusere på.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Når man ser hvordan moderne fotball fungerer så blir Liverpools sesong i år mer og mer imponerende.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Wa11in skrev: søn mai 22, 2022 11:51 am Jeg mener i fullt alvor at det må gå an å forvente at spillerne har integritet nok til å svare at "vet du hva - om det blir 8 eller 10 milliarder har forsvinnende lite å si, jeg vil uansett tjene nok penger til å gjøre hva jeg vil resten av livet uten noen bekymringer".
Helt enig i at man burde kunne ha forventninger til fotballspillere og alle andre, men da kommer gjengen som innerst inne ville valgt det samme selv, hvis de var i samme posisjon, og forsvarer valgene. Noen tenker rett og slett ikke på ting som noe særlig mer enn nuller på kontoen, som kråker samler på sølv, og de dominerer samfunnet vårt fullstendig på alle platformer.

Vi burde ha forventninger til Musk og Bezos også, men..
Wa11in skrev: søn mai 22, 2022 11:51 am Penger har faktisk avtakende nytteverdi. og når vi kommer opp på det nivået som Mbappe, Haaland og et knippe andre superstjerner er på, så har den siste milliarden forsvinnende lite å si, samme hvor sykt det høres ut.
Dette er nok faktisk så enkelt som at det går mer stolthet i å være den som blir betalt mest, som vurderes som bevis på at man er best, enn å ha flest supportere, å spille for de største lagene, i de største ligaene etc.
Wa11in skrev: søn mai 22, 2022 11:51 am Og det er latterlig å høre folk komme drassende med utsagn som "jammen atte andre klubber er heller ikke så greie da". Det er tross alt forskjell på å barbere seg og å kappe av seg huet.
Dette forstår ikke motstanderne i disse debattene som noe annet enn bortforklaringer. Du er ond som prøver å ta fra de gleden deres.

Det er knapt nok noen i hele verden som ser "Fly Emirates" på drakta til Arsenal og velger å fly med Emirates fordi det sto på drakta til Arsenal. Hver eneste PSG eller Citysupporter forsvarer eierne sine til blods straks det blir nevnt noe om de.

Fordi fotball er en av tingene som gir litt glede i hverdagen, og da spiller det vel faen meg ingen rolle om det er bygget på litt menneskerettighetsbrudd. Ikke faen at noen skal ta fra meg gleden min over at voksne menn som ikke kjenner meg løfter en plastkanne.

Sier jeg, som håper Liverpool løfter nevnte plastkanne seinere.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Synes det er skivebom å sammenlikne Mbappe og Haaland. Haaland går til verdens beste klubb, et naturlig valg når han ønsker å bli verdens beste spiller og vinne store trofeer. I tillegg har han gjennom sin far en viss tilhørighet til City. Et forståelig og godt sportslig valg.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Haugzu skrev: søn mai 22, 2022 1:34 pm Haaland går til verdens beste klubb, et naturlig valg når han ønsker å bli verdens beste spiller og vinne store trofeer. I tillegg har han gjennom sin far en viss tilhørighet til City. Et forståelig og godt sportslig valg.
Faquarl skrev: søn mai 22, 2022 12:39 pm og da spiller det vel faen meg ingen rolle om det er bygget på litt menneskerettighetsbrudd.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Faquarl skrev: søn mai 22, 2022 1:37 pm
Haugzu skrev: søn mai 22, 2022 1:34 pm Haaland går til verdens beste klubb, et naturlig valg når han ønsker å bli verdens beste spiller og vinne store trofeer. I tillegg har han gjennom sin far en viss tilhørighet til City. Et forståelig og godt sportslig valg.
Faquarl skrev: søn mai 22, 2022 12:39 pm og da spiller det vel faen meg ingen rolle om det er bygget på litt menneskerettighetsbrudd.
Ufattelig hvor stort/viktig disse 47 kampene Alf-Inge Håland spilte for City var.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

peraleks skrev: søn mai 22, 2022 1:44 pm Ufattelig hvor stort/viktig disse 47 kampene Alf-Inge Håland spilte for City var.
Ærlig talt, det finnes drakter av Braut i City drakt når han var liten! Han fulgte de sikkert hver dag!

Det finnes bilder av meg når jeg var ung i alle slags drakter fra Liverpool, Manchester United, Arsenal, Newcastle, Barcelona, Real Madrid, Spania, Portugal, Frankrike, Brasil, Argentina, Norge, Sverige, Danmark.. så da har jeg mange alternativer hvis jeg ønsker å velge laget med mest menneskerettighetsbrudd.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Faquarl skrev: søn mai 22, 2022 1:50 pm
peraleks skrev: søn mai 22, 2022 1:44 pm Ufattelig hvor stort/viktig disse 47 kampene Alf-Inge Håland spilte for City var.
Ærlig talt, det finnes drakter av Braut i City drakt når han var liten! Han fulgte de sikkert hver dag!

Det finnes bilder av meg når jeg var ung i alle slags drakter fra Liverpool, Manchester United, Arsenal, Newcastle, Barcelona, Real Madrid, Spania, Portugal, Frankrike, Brasil, Argentina, Norge, Sverige, Danmark.. så da har jeg mange alternativer hvis jeg ønsker å velge laget med mest menneskerettighetsbrudd.
Haha :D når jeg leser slikt som dette så lurer jeg genuint på om det er VM i naivitet ute og går for tiden.

BVB1909

Legg inn av BVB1909 »

Haugzu skrev: søn mai 22, 2022 1:34 pm Synes det er skivebom å sammenlikne Mbappe og Haaland. Haaland går til verdens beste klubb, et naturlig valg når han ønsker å bli verdens beste spiller og vinne store trofeer. I tillegg har han gjennom sin far en viss tilhørighet til City. Et forståelig og godt sportslig valg.
100 % uenig. Sånn apropos skivebom.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Faquarl skrev: søn mai 22, 2022 1:50 pm
peraleks skrev: søn mai 22, 2022 1:44 pm Ufattelig hvor stort/viktig disse 47 kampene Alf-Inge Håland spilte for City var.
Ærlig talt, det finnes drakter av Braut i City drakt når han var liten! Han fulgte de sikkert hver dag!

Det finnes bilder av meg når jeg var ung i alle slags drakter fra Liverpool, Manchester United, Arsenal, Newcastle, Barcelona, Real Madrid, Spania, Portugal, Frankrike, Brasil, Argentina, Norge, Sverige, Danmark..
Spoiled brat. Enkelte får alt de peker på.
Sist redigert av Folk_flesk den søn mai 22, 2022 1:55 pm, redigert 1 gang totalt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

peraleks skrev: søn mai 22, 2022 1:44 pm
Ufattelig hvor stort/viktig disse 47 kampene Alf-Inge Håland spilte for City var.
Var egentlig Real M reelt interessert i Haaland, eller var det nesten utelukkende fokus på Mbappe?

Lurer på om City var det eneste reelle alternativet om Haaland skulle bytte til en større og rikere klubb denne sommeren? Barca har ikke råd, PSG ville vært et dårligere valg enn City, Dortmund vil neppe selge til Bayern, Man Utd er for dysfunksjonelt for tiden, Liverpool var neppe interessert og Chelsea hadde bundet opp for mye penger i Lukaku. Jeg klarer derfor ikke helt å se et annet realistisk valg.

"Det kule" valget ville vært Arsenal med Ødegaard, Martinelli og Saka, men de kunne neppe tatt seg råd til de summene Haaland og hans entourage ønsket seg. Dermed var det minimalt overraskende at det ble en steinrik klubb som faren hans tidligere hadde spilt for og som har en av de beste managerne i Europa, og et ganske velfungerende sportslig management.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Folk_flesk skrev: søn mai 22, 2022 1:54 pm Spoiled brat. Enkelte får alt de peker på.
Var medlem i Boing som sendte masse greier. Var ikke så dyrt heller.

peraleks

Legg inn av peraleks »

KongOlav2 skrev: søn mai 22, 2022 1:54 pm
peraleks skrev: søn mai 22, 2022 1:44 pm
Ufattelig hvor stort/viktig disse 47 kampene Alf-Inge Håland spilte for City var.
Var egentlig Real M reelt interessert i Haaland, eller var det nesten utelukkende fokus på Mbappe?

Lurer på om City var det eneste reelle alternativet om Haaland skulle bytte til en større og rikere klubb denne sommeren? Barca har ikke råd, PSG ville vært et dårligere valg enn City, Dortmund vil neppe selge til Bayern, Man Utd er for dysfunksjonelt for tiden, Liverpool var neppe interessert og Chelsea hadde bundet opp for mye penger i Lukaku. Jeg klarer derfor ikke helt å se et annet realistisk valg.

"Det kule" valget ville vært Arsenal med Ødegaard, Martinelli og Saka, men de kunne neppe tatt seg råd til de summene Haaland og hans entourage ønsket seg. Dermed var det minimalt overraskende at det ble en steinrik klubb som faren hans tidligere hadde spilt for og som har en av de beste managerne i Europa, og et ganske velfungerende sportslig management.
Den var nok ganske reell, ut i fra de fleste signalene som har blitt gitt så stoppet det hele opp fra RM sin side på klausulen som skulle legges inn i forhold til at Haaland kunne kjøpes ut av kontrakten for 150 mill euro etter 2 år. Etter det ble alt sammen lagt på is og det var fri bane for City.

Jeg er dog usikker på dette med Barcelona, jeg syns f.eks. det er rart at de tilsynelatende skal ha penger til å kjøpe ut Lewandowski fra hans siste år i Bayern Munchen og antagelig lønne han godt de neste 3 årene, men samtidig ikke ha råd til Haaland i utgangspunktet.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Må si det er litt morsomt å se Real Madrid, som alltid forventer å få alt de peker på, miste sine to hovedtargets dette vinduet.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Circlejerken her inne er nesten like morsom.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

peraleks skrev: søn mai 22, 2022 1:44 pm
Faquarl skrev: søn mai 22, 2022 1:37 pm
Haugzu skrev: søn mai 22, 2022 1:34 pm Haaland går til verdens beste klubb, et naturlig valg når han ønsker å bli verdens beste spiller og vinne store trofeer. I tillegg har han gjennom sin far en viss tilhørighet til City. Et forståelig og godt sportslig valg.
Faquarl skrev: søn mai 22, 2022 12:39 pm og da spiller det vel faen meg ingen rolle om det er bygget på litt menneskerettighetsbrudd.
Ufattelig hvor stort/viktig disse 47 kampene Alf-Inge Håland spilte for City var.
Du har blitt fan av Real Madrid helt uten å ha tilknytning til klubben, hvordan kan du da tvile på at Braut har blitt fan av en klubb faren har spilt for? Koko.

peraleks

Legg inn av peraleks »

FranciscoM skrev: søn mai 22, 2022 2:48 pm
peraleks skrev: søn mai 22, 2022 1:44 pm
Faquarl skrev: søn mai 22, 2022 1:37 pm

Ufattelig hvor stort/viktig disse 47 kampene Alf-Inge Håland spilte for City var.
Du har blitt fan av Real Madrid helt uten å ha tilknytning til klubben, hvordan kan du da tvile på at Braut har blitt fan av en klubb faren har spilt for? Koko.
Nå driver du først og fremst med stråmannsargumentering, jeg stiller ikke spørsmålstegn ved at Haaland er fan av klubben faren hans spilte disse 47 kampene for, jeg stiller spørsmålstegn ved betydningen av dem. Hvorfor ikke spille for Leeds om man først og fremst skal dra opp dette med hvor faren har spilt hen?

Ei heller er det nok spesielt relevant for Haaland nøyaktig hvor hans far har spilt, pengene og hvor City står hen i forhold til det å kunne tilby titler veier nok langt mer.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1211

Legg inn av Albania »

Skraevadottir skrev: lør mai 21, 2022 9:46 pm
Koffer skrev: lør mai 21, 2022 9:36 pm Forrige sommer gråt Mbappe fordi PSG ikke aksepterte budet fra RM. Nå gikk kontrakten hans ut fordi han ville signere for Real Madrid, favorittklubben hans som barn.

Men så, mine damer og herrer, forandret ting seg når hans kamerunsk/franske familie og agent + Mbappe selv ble tilbudt milliarder i NOK for å fortsette i ligue 1 i tre år. En serie som er utenfor topp fire.

Ekstremt mye korrupsjon i fotballen, og araberne skulle aldri fått lov til å drive slik de gjør. Fotball er en utrolig lite imponerende idrett mtp hva spillerne presterer. Tenk hvor mye mer imponerende en god turner er, eller svømmer.
Du var god helt til de to siste setningene kom.
Hva er feil i det han sier?

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Mbappe-fornyelsen får bli sesongens høydare. Når gjelder Real Madrid er hver sesong noe å feire, bortsett fra 2017. For utenom den 2017-dobbelen vinnes aldri både ligaen og CL i samme sesong. Kan hende i år. Ikke at de har spilt fotball.. men er heller ingen som forlanger.

Hverken UEFA, Politiet, eller fansen på SB forlanger dette. Jeg er full dum på spansk, derfor er savn fra min Madrid-trip nettopp å pøse på med hva jeg syntes om Madrids fotball overfor deres Ultras.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Albania skrev: søn mai 22, 2022 3:48 pm
Skraevadottir skrev: lør mai 21, 2022 9:46 pm
Koffer skrev: lør mai 21, 2022 9:36 pm Forrige sommer gråt Mbappe fordi PSG ikke aksepterte budet fra RM. Nå gikk kontrakten hans ut fordi han ville signere for Real Madrid, favorittklubben hans som barn.

Men så, mine damer og herrer, forandret ting seg når hans kamerunsk/franske familie og agent + Mbappe selv ble tilbudt milliarder i NOK for å fortsette i ligue 1 i tre år. En serie som er utenfor topp fire.

Ekstremt mye korrupsjon i fotballen, og araberne skulle aldri fått lov til å drive slik de gjør. Fotball er en utrolig lite imponerende idrett mtp hva spillerne presterer. Tenk hvor mye mer imponerende en god turner er, eller svømmer.
Du var god helt til de to siste setningene kom.
Hva er feil i det han sier?
Hvor mye mer imponerende er egentlig en god turner eller svømmer i forhold til fotballspillere på det absolutte toppnivået i verden?

Brukeravatar
Artaxerxes
Innlegg: 1868
Sted: TRONDHEIM

Legg inn av Artaxerxes »

Wa11in skrev: lør mai 21, 2022 10:29 pm Det jeg virkelig ikke forstår, er at den mest talentfulle fotballspilleren i sin generasjons velger å kaste bort enda flere av sine peak-år i en bakgårdsliga som den franske. Det er for meg den største skuffelsen her, ved å gjøre det kommer han aldri til å ende opp som en av de største uansett. At folk har lyst på mye penger kan jeg liksom forstå, så kan ikke si at jeg er hverken skuffet eller overrasket der. Men at ære og anerkjennelse er redusert til en parentes for de største spillerne? Ja, det synes jeg er litt trist faktisk.

Det døde litt hen for meg da Messi signerte for det samme sølet i fjor sommer.
Nå er det jo ikke sikkert at styrkeforholdet mellom La Liga Santander og Ligue 1 Uber Eats kommer til å vare evig. For tiden er dessverre Ligue 1 satt et stykke tilbake, mye på grunn av den latterlige fiaskoen rundt tv-avtalen med Mediapro/Téléfoot, som kostet dem dyrt. Samtidig ble Ligue 1 passert av Liga NOS i Portugal, og var derfor teknisk sett ikke en av Europas fem beste ligaer denne sesongen, men i år har de sanket nok poeng til å gå klart forbi igjen.

Samtidig er Frankrike et land med klart større befolkning og økonomi enn Spania, og er også det landet i verden ved siden av Brasil som produserer flest fotballspillere på toppnivå. Paris er det storbyområdet som har flest spillere med i VM, EM og AFCON. Landslaget er regjerende verdensmestre, og blant de største favorittene foran VM i Qatar.

Dessuten er det et viktig fremskritt for Ligue 1 at globale superstjerner som Mbappe, Neymar og Messi spiller i ligaen, spillere som har en enorm markedsverdi, og dermed er med på å drive opp markedsverdien også på tv-rettighetene. Dette er også hovedgrunnen til at La Liga er så sure etter Mbappes nei, for de har merket at ligaen ikke lenger er så attraktiv internasjonalt etter at først Neymar, så Ronaldo og deretter Messi forsvant.

Problemet er kanskje først og fremst at PSG ikke har en skikkelig utfordrer på hjemmebane, så kanskje det Ligue 1 og fransk fotball trenger nå er at Bahrain, Kuwait eller Brunei kjøper Marseille og/eller Lyon? Med en annen søkkrik klubb som konkurrent ville det ikke lenger være nok for PSG å kjøpe superstjerner uten å tenke på lagbygging.

I så fall kan jeg se for meg at Ligue 1 kan utfordre La Liga om plassen som Europas nest sterkeste liga bak Premier League. La Ligas største konkurransefortrinn for tiden er vel kanskje de enormt sterke merkevarene som er toppklubbene Real Madrid og Barcelona, og duellene mellom dem. Dersom Katalonia imidlertid klarer å oppnå uavhengighet etter hvert, slik at Barcelona og Madrid havner i to forskjellige ligasystemer, kan La Liga fort være på vei ned til samme nivå som Eredivisie. Serie A står kanskje sterkere på sikt, mens Bundesliga, som basert på Tysklands store befolkning og sterke økonomi egentlig burde vært Europas sterkeste liga, neppe vil være i stand til å konkurrere på grunn av 50+1-regelen.

For en smart ung fransk spiller som Kylian er det kanskje en forlokkende tanke å være sentral i å løfte ligaen i hjemlandet opp til toppen blant de europeiske ligaene, spesielt når det samtidig er en avgjørelse som ikke akkurat går ut over balansen på sparekontoen...?
Sist redigert av Artaxerxes den man mai 23, 2022 2:06 pm, redigert 2 ganger totalt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Artaxerxes skrev: man mai 23, 2022 1:49 pm Problemet er kanskje først og fremst at PSG ikke har en skikkelig utfordrer på hjemmebane, så kanskje det Ligue 1 og fransk fotball trenger nå er at Bahrain, Kuwait eller Brunei kjøper Marseille og/eller Lyon? Med en annen søkkrik klubb som konkurrent ville det ikke lenger være nok for PSG å kjøpe superstjerner uten å tenke på lagbygging.

I så fall kan jeg se for meg at Ligue 1 kan utfordre La Liga om plassen som Europas nest sterkeste liga bak Premier League. La Ligas største konkurransefortrinn for tiden er vel kanskje de enormt sterke merkevarene som er toppklubbene Real Madrid og Barcelona, og duellene mellom dem. Dersom Katalonia imidlertid klarer å oppnå uavhengighet etter hvert, slik at Barcelona og Madrid havner i to forskjellige ligasystemer, kan La Liga fort være på vei ned til samme nivå som Eredivisie. Serie A står kanskje sterkere på sikt, mens Bundesliga, som basert på Tysklands store befolkning og sterke økonomi egentlig burde vært Europas sterkeste liga, neppe vil være i stand til å konkurrere på grunn av 50+1-regelen.
Vi er foreløpig veldig langt unna at dette skjer. Per dags dato er Ligue 1 klar nr 5 blant ligaene i Europa. Det nest beste franske laget på UEFA-rankingen er bak det sjette beste engelske. Det tredje beste franske laget på rankingen er bare nr 38, og bak det fjerde beste portugisiske. Tilskuertallene i Frankrike er jo også markant lavere enn spesielt England og Tyskland, men også bak Italia og Spania. Det er i realiteten bare 4-5 lag som har over 30 000 i snitt og ikke mer enn 3 med potensial for over 40 000. Jeg tror det kreves klart mer enn bare en arabisk eier til av Marseille eller Lyon, og med alt fokuset på sportsvansking det siste året tror jeg også det sitter mye lengre inn at noen skal kjøpe en klubb og sponse de i samme grad som er gjort i PSG og City. Frankrike har rett og slett den klart svakeste fotballkulturen blant de 5 store i Europa, og dette lar seg ikke endre i en håndvending selv med et av de 2-3 beste landslagene i verden de siste 25 årene.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Chromeback skrev: man mai 23, 2022 10:00 am
Albania skrev: søn mai 22, 2022 3:48 pm
Skraevadottir skrev: lør mai 21, 2022 9:46 pm Du var god helt til de to siste setningene kom.
Hva er feil i det han sier?
Hvor mye mer imponerende er egentlig en god turner eller svømmer i forhold til fotballspillere på det absolutte toppnivået i verden?

Jeg kan sikkert nevne 40 idretter som er MER imponerende enn en fotballspiller på øverste nivå. Fotball er kanskje verdens mest populære idrett, men ikke den mest imponerende, selv om det er noen som selvfølgelig er i veldig bra form.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»