Norske lag i Europa 2022/23

Svar
PapaSmurf

Re: Norske lag i Europa 2022/23

Legg inn av PapaSmurf »

Det blir ikke mer sant at det er under 1200 hjemmefans på stadion av at det gjentas.

Nå er jeg over snittet opptatt av norsk fotball og jeg forstår ikke dette behovet for å underdrive publikumsoppmøtet i Molde.

Selv er jeg glad når jeg ser fulle tribuner i Tromsø i helga og jeg syns det er trist når det er glissent på de fleste tribuner jeg ser TV-bilder av. Men det blir ikke bedre av jug og underdrivelser. Framsnakk heller Eliteserien fremfor å prate tull.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Norsk dommerkvartett i Europa League på torsdag. Espen Eskås er satt opp som dommer i kampen mellom Monaco og Ferencvaros. Engelsk VAR-team i kampen.
https://www.uefa.com/uefaeuropaleague/m ... rencvaros/

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Viktoria Plzen et godt eksempel på at å komme til CL kanskje ikke er det beste. Et lag på nivå med Molde og Bodø. 0 poeng og 1-7 i målforskjell. Hadde 8 i odds på hjemmebane mot laget som kommer på tredjeplass i gruppen.

Bedre med EL hvor man faktisk har noe å gjøre og kan gå videre.

Champis

Legg inn av Champis »

MoldeMoldeMolde skrev: tir sep 13, 2022 8:54 pm Viktoria Plzen et godt eksempel på at å komme til CL kanskje ikke er det beste. Et lag på nivå med Molde og Bodø. 0 poeng og 1-7 i målforskjell. Hadde 8 i odds på hjemmebane mot laget som kommer på tredjeplass i gruppen.

Bedre med EL hvor man faktisk har noe å gjøre og kan gå videre.

Men de klarte seg overraskende godt i bortekampen mot Barcelona. Gjorde en del bra og skapte flere store sjanser. Barcelona hypereffektive, for de skapte ikke ekstremt mye mer.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Champis skrev: tir sep 13, 2022 11:47 pm
MoldeMoldeMolde skrev: tir sep 13, 2022 8:54 pm Viktoria Plzen et godt eksempel på at å komme til CL kanskje ikke er det beste. Et lag på nivå med Molde og Bodø. 0 poeng og 1-7 i målforskjell. Hadde 8 i odds på hjemmebane mot laget som kommer på tredjeplass i gruppen.

Bedre med EL hvor man faktisk har noe å gjøre og kan gå videre.

Men de klarte seg overraskende godt i bortekampen mot Barcelona. Gjorde en del bra og skapte flere store sjanser. Barcelona hypereffektive, for de skapte ikke ekstremt mye mer.
Barcelona vant 5-1, men de skapte ikke mye mer enn de 5 målene sier du?

Jeg vet at CL var drømmen for Bodø i år og er det sikkert for Molde neste år. I EL er man seedet i pot 2, i CL i pot 4. I EL kan man gå videre og tilogmed vinne gruppen som Molde gjorde. I CL har man et svakt håp om tredjeplass. EL virker generelt som et bedre sted å være.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

MoldeMoldeMolde skrev: ons sep 14, 2022 12:05 pm
Champis skrev: tir sep 13, 2022 11:47 pm
MoldeMoldeMolde skrev: tir sep 13, 2022 8:54 pm Viktoria Plzen et godt eksempel på at å komme til CL kanskje ikke er det beste. Et lag på nivå med Molde og Bodø. 0 poeng og 1-7 i målforskjell. Hadde 8 i odds på hjemmebane mot laget som kommer på tredjeplass i gruppen.

Bedre med EL hvor man faktisk har noe å gjøre og kan gå videre.

Men de klarte seg overraskende godt i bortekampen mot Barcelona. Gjorde en del bra og skapte flere store sjanser. Barcelona hypereffektive, for de skapte ikke ekstremt mye mer.
Barcelona vant 5-1, men de skapte ikke mye mer enn de 5 målene sier du?

Jeg vet at CL var drømmen for Bodø i år og er det sikkert for Molde neste år. I EL er man seedet i pot 2, i CL i pot 4. I EL kan man gå videre og tilogmed vinne gruppen som Molde gjorde. I CL har man et svakt håp om tredjeplass. EL virker generelt som et bedre sted å være.
Enig i det du skriver forsåvidt men Bodø/Glimt var seedet i Pot 3. ikke 2. Der var PSV plassert.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

CL: Gir ekstreme inntekter, garantert kule motstandere og sannsynligvis skambank i de fleste kamper. Enorm prestisje.

EL: Gode inntekter, kan få bra motstandere og det er mulig å bite fra seg sportslig. Middels prestisje

ECL: OK inntekter, kan få OK motstandere, bør bite godt fra seg sportslig. Lav prestisje

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

PapaSmurf skrev: ons sep 14, 2022 12:23 pm CL: Gir ekstreme inntekter, garantert kule motstandere og sannsynligvis skambank i de fleste kamper. Enorm prestisje.

EL: Gode inntekter, kan få bra motstandere og det er mulig å bite fra seg sportslig. Middels prestisje

ECL: OK inntekter, kan få OK motstandere, bør bite godt fra seg sportslig. Lav prestisje
Ryke ut i siste kvalifiseringsrunde før ECL: Minimale inntekter, ymse motstandere, lavt utbytte sportslig. Null prestisje.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Mr_Sjokomelk skrev: ons sep 14, 2022 12:41 pm
PapaSmurf skrev: ons sep 14, 2022 12:23 pm CL: Gir ekstreme inntekter, garantert kule motstandere og sannsynligvis skambank i de fleste kamper. Enorm prestisje.

EL: Gode inntekter, kan få bra motstandere og det er mulig å bite fra seg sportslig. Middels prestisje

ECL: OK inntekter, kan få OK motstandere, bør bite godt fra seg sportslig. Lav prestisje
Ryke ut i siste kvalifiseringsrunde før ECL: Minimale inntekter, ymse motstandere, lavt utbytte sportslig. Null prestisje.
Ja, det å ryke før gruppespill er jo det verste alternativet.

Champis

Legg inn av Champis »

MoldeMoldeMolde skrev: ons sep 14, 2022 12:05 pm
Champis skrev: tir sep 13, 2022 11:47 pm
MoldeMoldeMolde skrev: tir sep 13, 2022 8:54 pm Viktoria Plzen et godt eksempel på at å komme til CL kanskje ikke er det beste. Et lag på nivå med Molde og Bodø. 0 poeng og 1-7 i målforskjell. Hadde 8 i odds på hjemmebane mot laget som kommer på tredjeplass i gruppen.

Bedre med EL hvor man faktisk har noe å gjøre og kan gå videre.

Men de klarte seg overraskende godt i bortekampen mot Barcelona. Gjorde en del bra og skapte flere store sjanser. Barcelona hypereffektive, for de skapte ikke ekstremt mye mer.
Barcelona vant 5-1, men de skapte ikke mye mer enn de 5 målene sier du?

Jeg vet at CL var drømmen for Bodø i år og er det sikkert for Molde neste år. I EL er man seedet i pot 2, i CL i pot 4. I EL kan man gå videre og tilogmed vinne gruppen som Molde gjorde. I CL har man et svakt håp om tredjeplass. EL virker generelt som et bedre sted å være.

Nei, jeg sier at de skapte ikke ekstremt mye mer enn Plzen, og resultatet var i overkant.

Hva som regnes som "bedre" sted å være, vil være helt individuelt hvordan man ser det. Snakker man om økonomi, så er CL helt klart å foretrekke. Snakker man om historie og det å oppnå noe, så vil alle selvsagt til CL. CL er den store drømmen for spillere, trenere, klubber, tilskuere etc. Hvis man blir spurt om man ønsker å gå til CL eller EL, så vil absolutt alle si CL. Når Glimt vaker rundt i OBOS om 40 år, så er det en CL-deltakelse alle vil huske fra storhetstiden. Ser man på matching, så vil veldig mange heller få muligheten til å møte de aller beste og prøve seg mot dem. Ser man på markedspotesnial for klubben og hvordan attraktivitet for klubb, trenere og spillere, så vil CL være å foretrekke. Oppsidene med EL er at man kan vinne flere kamper, noe som nok har mest å si for en del supportere og for rankingpoeng. Jeg er absolutt veldig positiv til deltakelse i alle de tre cupene, og alle har sine plusser og minuser. Men CL vil alltid være den store drømmen for alle klubber - med rette.

Brukeravatar
Jaauda
Innlegg: 1917

Legg inn av Jaauda »

PapaSmurf skrev: ons sep 14, 2022 12:23 pm CL: Gir ekstreme inntekter, garantert kule motstandere og sannsynligvis skambank i de fleste kamper. Enorm prestisje.

EL: Gode inntekter, kan få bra motstandere og det er mulig å bite fra seg sportslig. Middels prestisje

ECL: OK inntekter, kan få OK motstandere, bør bite godt fra seg sportslig. Lav prestisje
Uten at jeg er så uenig med deg, virket det ikke som ECL hadde så lav prestisje i Bodø i fjor i hvert fall.
Media og fryktelig mange supportere gikk helt av skaftet da vi slo Roma. Best i Europa ol. florerte. Og gøy var det.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Molde tok første stikk mot Hibernian i første runde i UEFA Youth League.
Vant 1-0 etter å ha dominert stort i 90 minutter. Molde fikk et rødt kort tidlig i andre omgang, scoringen kom 10 mot 11 og etter det fikk også Hibernian rødt kort av den finske dommeren.

Går Molde videre etter bortekampen 5. oktober møter de sannsynligvis Nantes i neste runde.

Når det gjelder turneringsoppsettet må jeg innrømme at jeg ikke forstår det helt. Lagene som er i CL + noen utvalgte lag ser ut til å spille gruppespill, mens Molde og noen lag spiller utslagsrunder. Det heter jo kun UEFA Youth League, så jeg ser ikke at det er to forskjellige cuper dette, så jeg spekulerer i at Molde, gitt at de slår ut Hibernians og Nantes går til en slags playoff til sluttspillet der de store lagene som går videre fra gruppespillet kommer inn.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

FCM knuser Lazio hjemme. Skal ikke avskrive danskene, nei.

MadsFantasy

Legg inn av MadsFantasy »

Sinnsykt kjipt med Molde der

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

Stort sett alle resultater har gått mot oss så langt, så det er jo flott. Glimt må virkelig vinne i dag

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Silkeborg med et fantastisk mål mot West Ham. 1-0 til danskene etter 5 min.

startelver

Legg inn av startelver »

Ligger an til å bli en elendig uke for norske klubber.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

startelver skrev: tor sep 15, 2022 9:50 pm Ligger an til å bli en elendig uke for norske klubber.
Ok da er jeg trygg på at Glimt vinner :D

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Midtjylland - Lazio 5-1, hva faen

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Glimt redder Norges ære i denne runden

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

Tyrkia plukka 1,400 poeng i kveld (tre seiere og én uavgjort). Kommer til å ta oss igjen denne sesongen

Taururu

Legg inn av Taururu »

Seeberik skrev: tor sep 15, 2022 11:21 pm Tyrkia plukka 1,400 poeng i kveld (tre seiere og én uavgjort). Kommer til å ta oss igjen denne sesongen
Molde må opp i ringa nå. Trenger tre strakes seire nå, før Gent borte

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Bilde

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Glimt redder Norges ære i dag. Neste runde er det Molde sin tur. Borte mot Arsenal skal det godt gjøres å hente poeng uansett hvilket lag Arsenal stiller med.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Maksimal tilkuking av Molde. Shamrock skal være 6 poeng. Noe annet er uakseptabelt. Vi går for U i London.

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Molde bør egentlig ta tre strake i oktober om de skal gå videre.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kjello skrev: fre sep 16, 2022 12:12 am Molde bør egentlig ta tre strake i oktober om de skal gå videre.
Må ha 3 strake ja. Kniven på strupen. Hjemmekampene vinner vi. Men det er bortekampen mot Shamrock som gjør meg usikker. Jeg mistenker at den kan bli et bananskall.

Det overtidsmålet var rett og slett noe piss.

Men det var en av de dagene. Alt gikk åt skogen.
Vekkdømt, feil laguttak og masse knot ute på banen. Et slags Kinderegg fra helvete.

Champis

Legg inn av Champis »

Negativt denne uka:
- Midtjylland vinner 5-1 hjemme mot Lazio
- Dnipro vinner 3-1 borte mot Apollon Limassol
- Slavia Praha vinner 3-2 hjemme mot Ballkani
- Basel vinner 1-0 borte mot Zalgiris
- Molde taper
- København spiller 0-0 hjemme mot Sevilla

Positivt denne uka:
- Røde Stjerne taper 2-1 borte mot Trabzonspor
- Glimt vinner
- Zürich taper
- Dynamo Kiev taper 0-1 hjemme mot Larnaca
- Slovacko taper 4-2 borte mot Köln
- Partizan spiller «bare» 1-1 hjemme mot Nantes
- Silkeborg taper 3-2 hjemme mot West Ham
- Dinamo Zagreb taper 3-1 borte mot Milan
- Shaktar spiller «bare» 1-1 hjemme mot Celtic
- Plzen taper 2-0 hjemme mot Inter

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Syns både Molde og Glimt må lære seg å bli mer kyniske på slutten av kampenen når de har et gunstig resultat.

Molde alt for offensive når man har en mann mindre og det står 2-2. Ja, man ser muligheter og svenskene har et virkelig hawaii-forsvar, MEN mulighetene for at svenskene får rom og løpe i og at man kan piske inn innlegg blir for stor. Det virker dessverre overmodig.

Glimt blir med på Zurich sin galematias på slutten. Alt for mye beining av ball ut av forsvar rett til Zurichspillere som bare står og venter. De gangene Glimt tok ned ball og spilte seg enten kontrollert ut eller satte opp indreløpere på vei frem var sveitserne på hæla. Med Zugelj på kant og Grønbæk som indreløper tror jeg man fort hadde kontra inn et par mål på slutten.
Berg er synlig sliten på slutten av kampen, kommer ikke opp i mann i forsvar og blir løpende mye imellom uten mål og mening. Syns han faller veldig i perioder i de 4 kampene han har spilt på rappen nå, spesielt når Glimt kommer under press.
Selv om han har trent godt og det fysiske er på plass så er det en prøvelse å spille 90 minutter ift fokus og det å være påskrudd hele veien når man bare har hatt kortere innhopp for Lens før i år. Forstår at Knutsen vil ha både Lode og Berg i kampform, men de bør være av de første til å byttes ut når man sliter defensivt, av flere grunner.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kalle73 skrev: fre sep 16, 2022 10:21 am Syns både Molde og Glimt må lære seg å bli mer kyniske på slutten av kampenen når de har et gunstig resultat.

Molde alt for offensive når man har en mann mindre og det står 2-2. Ja, man ser muligheter og svenskene har et virkelig hawaii-forsvar, MEN mulighetene for at svenskene får rom og løpe i og at man kan piske inn innlegg blir for stor. Det virker dessverre overmodig.

Glimt blir med på Zurich sin galematias på slutten. Alt for mye beining av ball ut av forsvar rett til Zurichspillere som bare står og venter. De gangene Glimt tok ned ball og spilte seg enten kontrollert ut eller satte opp indreløpere på vei frem var sveitserne på hæla. Med Zugelj på kant og Grønbæk som indreløper tror jeg man fort hadde kontra inn et par mål på slutten.
Berg er synlig sliten på slutten av kampen, kommer ikke opp i mann i forsvar og blir løpende mye imellom uten mål og mening. Syns han faller veldig i perioder i de 4 kampene han har spilt på rappen nå, spesielt når Glimt kommer under press.
Selv om han har trent godt og det fysiske er på plass så er det en prøvelse å spille 90 minutter ift fokus og det å være påskrudd hele veien når man bare har hatt kortere innhopp for Lens før i år. Forstår at Knutsen vil ha både Lode og Berg i kampform, men de bør være av de første til å byttes ut når man sliter defensivt, av flere grunner.
Ja, Molde ga jernet og pusha på for 2-3. i etterpåklokskapens lys hadde det vært bedre å holde 2-2 med 10 mann.

Var jo faen så nære og et par ganger.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»