Norske lag i Europa 2022/23

Svar
Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Re: Norske lag i Europa 2022/23

Legg inn av Kjello »

Korgutt skrev: tor aug 04, 2022 9:58 pm Men gir de 4 poengene for å kvalifisere seg til CL utslag på nasjonsrankingen?
Ja. De teller på samme som som hvilke som helst andre poeng tatt i gruppespillet. Det er kun minimumspoengene man får om man ryker i kvalifisering, eller ryker ut av EL/ECL uten å ha tatt nok poeng som kun teller på klubbkoeffisienten. En av årsakene er naturligvis at poeng tatt i kvalifisering ikke teller på klubbkoeffisienten.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

- Viking er knapp favoritt mot SB (Ikke sikkert de går videre engang)
- Molde grei favoritt mot Wolfsberger, klokkeklar favoritt mot Malta-laget.
- Glimt favoritt til CL nå, men blir nok en jevn kamp mot DZ. Tror hjemmekampen avgjør det.
- LSK som forventet litt for små i europa. Antwerpen er bra.

Dette blir en fin poengsamlingshøst, og så blir det nydelig med høy ranking og bedring i hvilke europacuper vi får lag i.

Everenga

Legg inn av Everenga »

hamplenedomplenedis skrev: tor aug 04, 2022 8:58 pm
Everenga skrev: tor aug 04, 2022 8:51 pm
Folk_flesk skrev: tor aug 04, 2022 8:48 pm Viking og Molle har en brukbar sjanse til å nå gruppespillet.

Lillestrøm definitivt ute.
Tror vi kan trygt si de har mer enn brukbar sjanse. 3 av 4 norske videre er vel ganske godkjent.
Viking skal etter alle solemerker møte Steaua Bucuresti i playoffrunden, og det blir ikke enkelt. En brukbar mulighet har de, men man skal ikke undervurdere Steaua heller. Skal ikke påstå at jeg følger Rumensk fotball særlig tett, men vil vel på forhånd si at Steaua er favoritter mot Viking på forhånd.

Molde møter vinneren av Wolfsberger og Gzira i playoffrunden. Første kamp endte overraskende nok 0-0, men Wolfsberger bør vel ta seg videre etter returkampen på Malta. Her mener jeg Molde må finne seg i å være favoritt, så de vil jeg si har en stor sjanse til å nå gruppespillet.
Det er jeg som roter, jeg trodde han skrev videre til neste runde.

Belzone

Legg inn av Belzone »

Vikingen skrev: tor aug 04, 2022 10:07 pm
Belzone skrev: tor aug 04, 2022 9:28 pm @Vikingen Du gir ditt lag altfor lite kredd.
Nei. Veldig fornøyd i dag. Veldig fornøyd mot Sparta også. Kanonkjekt. Men blir garantert jevnt mot SB (om det blir dem) og Viking er langtfra favoritter. Men at vi har en fair sjanse - definitivt.
Du nekter å bli skuffet :)

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Kan ikke klage på 3 lag nærmest videre og et mest sansynelig ute til Playoff det er en stor forbedring fra i fjor på antall og så får vi vare håpe at flest mulig tar seg lengst mulig så blir det mye morro for norske lag i Europa i årene som kommer. Viser at norsk fotball er på vei oppover med våre klubblag og landslaget også tar steg sammtidig. Deilig tid å leve i

Belzone

Legg inn av Belzone »

3 av 4 mål på personlige feil i kampen til LSK?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7811

Legg inn av Big George »

Sa de på tv at det grønne underlaget skytterne lå på var kunstgresset som Bodø/Glimt slo Roma på ?
Det er landskytterstevne i Bodø i disse dager.

Tre seire alle på kunstgress og et tap på naturgress i Europa denne gang.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Stemmer det George.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg har sett målet til Fofana 10 ganger på rappen. Det er så mye kraft og så mye fart og eksplosivitet.

Og agentene på tribunen bare


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

PapaSmurf skrev: tor aug 04, 2022 10:57 pm Jeg har sett målet til Fofana 10 ganger på rappen. Det er så mye kraft og så mye fart og eksplosivitet.

Og agentene på tribunen bare
Helt absurd å se en spiller for et norsk lag gjøre noe sånt. Verdien på spiller steg sikkert med 10 mill ila de 8 sekundene.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Belzone skrev: tor aug 04, 2022 10:18 pm
Vikingen skrev: tor aug 04, 2022 10:07 pm
Belzone skrev: tor aug 04, 2022 9:28 pm @Vikingen Du gir ditt lag altfor lite kredd.
Nei. Veldig fornøyd i dag. Veldig fornøyd mot Sparta også. Kanonkjekt. Men blir garantert jevnt mot SB (om det blir dem) og Viking er langtfra favoritter. Men at vi har en fair sjanse - definitivt.
Du nekter å bli skuffet :)
Da hadde jeg ikke holdt med med Viking.

Men jeg blir ikke med på noen Europa-hype. Det var et mirakel at vi slo ut Sparta. De hadde enorme målsjanser i både Praha og Stavanger som de fint kunne scoret på. Vi gikk videre pga en håpløs feilpasning, men over to kamper synes jeg Sparta var klart best. Selv om Viking kom seg i 2. omgangen i Stavanger. I Praha kunne vi fint tapt med 3-4 mål. Sligo viste seg å ikke være noen målestokk, men ingen i Stavanger hadde blitt sjokkert om det ble 0-0 i dag. Men vi feier over dem med over 11 000 på tribunen. Det er bra.

Steua kommer til å bli en rysare. Jeg håper selvsagt at vi tar dem (om vi slår ut Sligo over to kamper), men jeg setter ikke av torsdagskveldene utover høsten, for å si det sånn.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Vikingen skrev: tor aug 04, 2022 11:04 pm
Belzone skrev: tor aug 04, 2022 10:18 pm
Vikingen skrev: tor aug 04, 2022 10:07 pm

Nei. Veldig fornøyd i dag. Veldig fornøyd mot Sparta også. Kanonkjekt. Men blir garantert jevnt mot SB (om det blir dem) og Viking er langtfra favoritter. Men at vi har en fair sjanse - definitivt.
Du nekter å bli skuffet :)
Da hadde jeg ikke holdt med med Viking.

Men jeg blir ikke med på noen Europa-hype. Det var et mirakel at vi slo ut Sparta. De hadde enorme målsjanser i både Praha og Stavanger som de fint kunne scoret på. Vi gikk videre pga en håpløs feilpasning, men over to kamper synes jeg Sparta var klart best. Selv om Viking kom seg i 2. omgangen i Stavanger. I Praha kunne vi fint tapt med 3-4 mål. Sligo viste seg å ikke være noen målestokk, men ingen i Stavanger hadde blitt sjokkert om det ble 0-0 i dag. Men vi feier over dem med over 11 000 på tribunen. Det er bra.

Steua kommer til å bli en rysare. Jeg håper selvsagt at vi tar dem (om vi slår ut Sligo over to kamper), men jeg setter ikke av torsdagskveldene utover høsten, for å si det sånn.
Er det du som er han figuren til John Brungot? 😉


Nevi

Legg inn av Nevi »

🤣🤣

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Vikingen skrev: tor aug 04, 2022 11:04 pm (om vi slår ut Sligo over to kamper)
Kom igjenn'a! 😆

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Lew_Ashby skrev: tor aug 04, 2022 11:03 pm
PapaSmurf skrev: tor aug 04, 2022 10:57 pm Jeg har sett målet til Fofana 10 ganger på rappen. Det er så mye kraft og så mye fart og eksplosivitet.

Og agentene på tribunen bare
Helt absurd å se en spiller for et norsk lag gjøre noe sånt. Verdien på spiller steg sikkert med 10 mill ila de 8 sekundene.
Slike mål kan utgjøre langt mer enn 10 mill i prisøkning. Molde forventer 100 mill + og viljen til å betale slike summer har en tendens til å etterfølge slike mål. I dag holdt han lekestue flere ganger. Han har en nærteknikk som er helt latterlig bra, men det skorter ofte på besluttsomhet. Det virker nesten som det er viktigere å ydmyke backene enn å sette den i nota. Men plutselig så blir han bestemt som faen og fosser forbi og setter den inn.

Jeg blir ikke sjokkert om denne gutten havner i Chelsea snart. 12 mill £ er lommerusk for dem, og de har sett han 4 ganger nå.
Sist redigert av PapaSmurf den tor aug 04, 2022 11:15 pm, redigert 2 ganger totalt.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

PapaSmurf skrev: tor aug 04, 2022 11:08 pm
Vikingen skrev: tor aug 04, 2022 11:04 pm
Belzone skrev: tor aug 04, 2022 10:18 pm

Du nekter å bli skuffet :)
Da hadde jeg ikke holdt med med Viking.

Men jeg blir ikke med på noen Europa-hype. Det var et mirakel at vi slo ut Sparta. De hadde enorme målsjanser i både Praha og Stavanger som de fint kunne scoret på. Vi gikk videre pga en håpløs feilpasning, men over to kamper synes jeg Sparta var klart best. Selv om Viking kom seg i 2. omgangen i Stavanger. I Praha kunne vi fint tapt med 3-4 mål. Sligo viste seg å ikke være noen målestokk, men ingen i Stavanger hadde blitt sjokkert om det ble 0-0 i dag. Men vi feier over dem med over 11 000 på tribunen. Det er bra.

Steua kommer til å bli en rysare. Jeg håper selvsagt at vi tar dem (om vi slår ut Sligo over to kamper), men jeg setter ikke av torsdagskveldene utover høsten, for å si det sånn.
Er det du som er han figuren til John Brungot? 😉

Jeg blir i alle fall sjelden anklaget for jinxing.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Motherwell ryker 0-1 hjemme og 0-2 borte mot Sligo Rovers. Dundee slår AZ Alkmaar 1-0 hjemme. Motherwell ligger på 4. plass i den skotske ligaen. Dundee på 6. plass. Viking moser Sligo Rovers 5-1 hjemme.

Om vi ikke er favoritter til å vinne hele turneringen, så er vi ihvertfall topp 3. Ser egentlig bare West Ham og kanskje Villareal som potensielle bananskall. Fiorentina skal ikke være gode nok.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Havrebukken skrev: tor aug 04, 2022 11:13 pm
Vikingen skrev: tor aug 04, 2022 11:04 pm (om vi slår ut Sligo over to kamper)
Kom igjenn'a! 😆
5-1 er en farlig ledelse.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Bilvrag skrev: tor aug 04, 2022 11:19 pm Motherwell ryker 0-1 hjemme og 0-2 borte mot Sligo Rovers. Dundee slår AZ Alkmaar 1-0 hjemme. Motherwell ligger på 4. plass i den skotske ligaen. Dundee på 6. plass. Viking moser Sligo Rovers 5-1 hjemme.

Om vi ikke er favoritter til å vinne hele turneringen, så er vi ihvertfall topp 3. Ser egentlig bare West Ham og kanskje Villareal som potensielle bananskall. Fiorentina skal ikke være gode nok.
Holder skottene unna i Nederland så kan dette bidra til at Molde blir toppseedet i gruppespillet dersom de kommer seg dit. AZ er rangert høyere enn Molde.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Korgutt skrev: tor aug 04, 2022 11:23 pm
Bilvrag skrev: tor aug 04, 2022 11:19 pm Motherwell ryker 0-1 hjemme og 0-2 borte mot Sligo Rovers. Dundee slår AZ Alkmaar 1-0 hjemme. Motherwell ligger på 4. plass i den skotske ligaen. Dundee på 6. plass. Viking moser Sligo Rovers 5-1 hjemme.

Om vi ikke er favoritter til å vinne hele turneringen, så er vi ihvertfall topp 3. Ser egentlig bare West Ham og kanskje Villareal som potensielle bananskall. Fiorentina skal ikke være gode nok.
Holder skottene unna i Nederland så kan dette bidra til at Molde blir toppseedet i gruppespillet dersom de kommer seg dit. AZ er rangert høyere enn Molde.
Heller ikke dumt at Brøndby slo Basel.

I tillegg skal Maccabi møte Nice i playoff om de kommer seg dit..
Et annet lag jeg tror skal få slite med å gå hele veien er Cluj.

Toppseeding i gruppespill ville vært enormt og gitt store forutsetninger for avansement.
Sist redigert av Havrebukken den tor aug 04, 2022 11:33 pm, redigert 1 gang totalt.

aderyn

Legg inn av aderyn »

LSK rimelig langt unna Antwerp, tydelig et bra og solid lag. Lillestrøm har virkelig ikke tempoet i troppen til å utfordre slike lag nok. Hjalp ikke med skaden til Adams, som er den eneste reelle bakromspilleren vi har, og hadde passet langt bedre til denne kampen enn Fridjonsson. Men ikke nok 1v1 kvalitet og fart på kantene heller, som du trenger i Europa. Dette som skiller oss fra Glimt og Molde, som kan matche tempoet til lag som dette. Det er vi dessverre ikke i stand til.

Belzone

Legg inn av Belzone »

Hvilken norsk spiller skrev nettopp under for Lech Poznan?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Belzone skrev: tor aug 04, 2022 11:35 pm Hvilken norsk spiller skrev nettopp under for Lech Poznan?
Velde(tidligere Haugesund)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Korgutt skrev: tor aug 04, 2022 11:36 pm
Belzone skrev: tor aug 04, 2022 11:35 pm Hvilken norsk spiller skrev nettopp under for Lech Poznan?
Velde(tidligere Haugesund)
Var ikke det i vinter?

Belzone

Legg inn av Belzone »

Viking spiller som skal dit?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: tor aug 04, 2022 11:40 pm
Korgutt skrev: tor aug 04, 2022 11:36 pm
Belzone skrev: tor aug 04, 2022 11:35 pm Hvilken norsk spiller skrev nettopp under for Lech Poznan?
Velde(tidligere Haugesund)
Var ikke det i vinter?
Jo, det var det men jeg har ikke fått med meg at han har fått en landsmann som medspiller. Så isåfall har det gått under min radar.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Korgutt skrev: tor aug 04, 2022 11:45 pm
PapaSmurf skrev: tor aug 04, 2022 11:40 pm
Korgutt skrev: tor aug 04, 2022 11:36 pm

Velde(tidligere Haugesund)
Var ikke det i vinter?
Jo, det var det men jeg har ikke fått med meg at han har fått en landsmann som medspiller. Så isåfall har det gått under min radar.
Min og.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Norsk fotball!

Det blir stille fra de som snakker ned ligaen nå. Og godt er det. Norsk fotball er bra, og nå må vi beholde momentumet. Den 15. plassen vi grabber til oss skal vi ikke gi slipp på.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

PapaSmurf skrev: tor aug 04, 2022 11:57 pm Norsk fotball!

Det blir stille fra de som snakker ned ligaen nå. Og godt er det. Norsk fotball er bra, og nå må vi beholde momentumet. Den 15. plassen vi grabber til oss skal vi ikke gi slipp på.
Om man ser på den løpende tabellen som inkluderer 22/23 sesongen er Norge snart forbi Russland og oppe på 12. plass i Europa.
https://kassiesa.net/uefa/data/method5/crank2023.html

Det har skjedd noe de siste årene. I 2018 var Norge på 29. plass.

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Tar det ikke for gitt at vi tar den 15. plassen enda. Glimt i ei hard CL-gruppe og ingen andre norske lag i gruppespill så tror jeg vi havner utenfor topp 15. Tror det skal bli hardt for Glimt om de blir eneste norske lag i gruppespill selv om det bare blir EL også. Vi er nok avhengig av to lag i gruppespill, som tar 10-12 poeng samlet. Feks 5-6 seire. Eller 3-4 seire og 2-4 uavgjort.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»