Norske lag i Europa 2022/23

Svar
Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Re: Norske lag i Europa 2022/23

Legg inn av Kjello »

Korgutt skrev: tir sep 06, 2022 10:52 pm
PapaSmurf skrev: tir sep 06, 2022 10:44 pm Jeg har ikke fulgt nøye med. Hvordan er det med den 15. plassen nå?

Er det et longshot at vi greier å karre oss opp på den? Eller vil OK prestasjoner av Glimt og Molde gi oss et håp?
Hvor oppdatert er denne rankingen her @Kjello ?
https://kassiesa.net/uefa/data/method5/crank2023.html
Står alltid øverst når den sist er oppdatert.
Last update: Tue, 06 Sep 2022 22:53:51 CET

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

PapaSmurf skrev: tir sep 06, 2022 10:44 pm Jeg har ikke fulgt nøye med. Hvordan er det med den 15. plassen nå?

Er det et longshot at vi greier å karre oss opp på den? Eller vil OK prestasjoner av Glimt og Molde gi oss et håp?
Vi har gode sjanser. Trolig trenger 9-10 rankingpoeng for å være sikret topp 15.
Som vanlig 2 poeng per seier og 1 poeng per uavgjort.
Så 3 seire og 3 uavgjort = 9 poeng.

En fyr på Kassiesa-forumet gjorde en simulering basert på ELO-rating.
Med Molde som går til kvartfinalen i ECL. Og Glimt som ender på 3. plass i sin EL-gruppe, men ryker i ECL åttedelsfinale. Så viste simuleringen hans at Norge endte på 11. plass etter årets sesong. Nå tror jeg det er en veldig long shot. Men ikke umulig.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Meget jevnt fra 12 plass der Norge ligger og ned til 19 plass med Danmark, skiller bare 2.000 poeng. Tror dog vi har gode muligheter fortsatt. 3 land kan gå forbi oss og vi vil fortsatt ligge innenfor, Russland vil heller ikke ta noen poeng. Kroatia og Hellas som ligger i utfordrerposisjon har bare 1 lag hver i Europa i år. Dumt at Dinamo Zagreb vant i dag men tror fortsatt de ender sist i gruppa. Olympiakos er som eneste representant fra Hellas i katastrofal form og har en nokså tøff Europa League gruppe. Norge med 2 lag bør holde begge bak seg. Ukraina tåler vi at evt går forbi. Nesten mest bekymret for Tyrkia, med 4 lag med i gruppespill, hvorav ingen er i CL, men vi har 4.000 poengs forsprang på de.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Kjello skrev: tir sep 06, 2022 11:09 pm
PapaSmurf skrev: tir sep 06, 2022 10:44 pm Jeg har ikke fulgt nøye med. Hvordan er det med den 15. plassen nå?

Er det et longshot at vi greier å karre oss opp på den? Eller vil OK prestasjoner av Glimt og Molde gi oss et håp?
Vi har gode sjanser. Trolig trenger 9-10 rankingpoeng for å være sikret topp 15.
Som vanlig 2 poeng per seier og 1 poeng per uavgjort.
Så 3 seire og 3 uavgjort = 9 poeng.

En fyr på Kassiesa-forumet gjorde en simulering basert på ELO-rating.
Med Molde som går til kvartfinalen i ECL. Og Glimt som ender på 3. plass i sin EL-gruppe, men ryker i ECL åttedelsfinale. Så viste simuleringen hans at Norge endte på 11. plass etter årets sesong. Nå tror jeg det er en veldig long shot. Men ikke umulig.
dnina?
Og denne 11.plassen er vel gode sjanser for at den vil gi direkteplass i CL?

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Nei, Lyonnais.
Nå er det jo fremdeles ikke kjent hvordan Access-lista blir i 2024. Men mye som tyder på at 11. plassen får direkteplass i CL dersom CL-tittelholderen alt er kvalifisert gjennom seriespill ja.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Kjello skrev: tir sep 06, 2022 11:21 pm Nei, Lyonnais.
Nå er det jo fremdeles ikke kjent hvordan Access-lista blir i 2024. Men mye som tyder på at 11. plassen får direkteplass i CL dersom CL-tittelholderen alt er kvalifisert gjennom seriespill ja.
Registrerte når jeg leste videre reaksjonene på simuleringen hans at noen syns det var latterlig vurdering med Bodø/Glimt og Molde så langt. Uansett så ligger det an til cupbråk i vinter/vår dersom denne spådommen slår til. Ranheim og Skeid må nok belage seg på tidlig cupkamp ser det ut til da.

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Jeg syns ikke det er en latterlig spådom. Men noe over det jeg forventer. En svakhet med denne simuleringen er jo at det er vanskelig å forutsi hvilke lag man trekker i sluttrundene. Glimt kunne feks ha trukket Leicester eller Marseille i den runden de fikk Celtic. Og da hadde jo sjansen for tidlig exit vært større enn mot Celtic

Champis

Legg inn av Champis »

Kjello skrev: tir sep 06, 2022 9:00 pm Dinamo Zagreb med sjokkseier mot Chelsea. Ikke positivt for vår del.
Forventa tap for FC København heldigvis.

Var vel ikke positivt med sjokkseier for Shaktar heller.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Kjello skrev: ons sep 07, 2022 12:59 am Jeg syns ikke det er en latterlig spådom. Men noe over det jeg forventer. En svakhet med denne simuleringen er jo at det er vanskelig å forutsi hvilke lag man trekker i sluttrundene. Glimt kunne feks ha trukket Leicester eller Marseille i den runden de fikk Celtic. Og da hadde jo sjansen for tidlig exit vært større enn mot Celtic
Ikke glem at Celtic var klart bedre enn Rangers i egen liga, samtidig som Rangers gikk til finale i europaligaen. Nå i helga vant Celtic 4-0 over Rangers, som var laget som slo ut PSV fra CL i år.
Ser man kun ensidig på de resultatene, så bør Glimt vinne komfortabelt mot PSV :D

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Hvilke Viaplay-pakker er det man kjører Europe League og Conference League på? Medium og Total?

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Kalle73 skrev: tor sep 08, 2022 10:56 am Hvilke Viaplay-pakker er det man kjører Europe League og Conference League på? Medium og Total?
Trodde det va TV2 som hadde det?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

SuperGunners10 skrev: tor sep 08, 2022 11:00 am
Kalle73 skrev: tor sep 08, 2022 10:56 am Hvilke Viaplay-pakker er det man kjører Europe League og Conference League på? Medium og Total?
Trodde det va TV2 som hadde det?
Nope. Ser at Bodø/Glimt sin kamp i EL går på Viasat 4 som de fleste har i grunnpakken mens Molde sin kamp går på Viasport 1. Begge kampene kan sees på Viaplay men hvilken pakke du må ha her vet jeg ikke. Du finner forøvrig info om hvilke kanaler som sender Moldekampen i kamptråden min.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Korgutt skrev: tor sep 08, 2022 11:04 am
SuperGunners10 skrev: tor sep 08, 2022 11:00 am
Kalle73 skrev: tor sep 08, 2022 10:56 am Hvilke Viaplay-pakker er det man kjører Europe League og Conference League på? Medium og Total?
Trodde det va TV2 som hadde det?
Nope. Ser at Bodø/Glimt sin kamp i EL går på Viasat 4 som de fleste har i grunnpakken mens Molde sin kamp går på Viasport 1. Begge kampene kan sees på Viaplay men hvilken pakke du må ha her vet jeg ikke. Du finner forøvrig info om hvilke kanaler som sender Moldekampen i kamptråden min.
Sorry, ser jeg er upresis.
Mente hvilke streamingpakker.
Vanlige TV-kanaler kasta jeg på dør for flere år siden.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Kalle73 skrev: tor sep 08, 2022 11:20 am
Korgutt skrev: tor sep 08, 2022 11:04 am
SuperGunners10 skrev: tor sep 08, 2022 11:00 am

Trodde det va TV2 som hadde det?
Nope. Ser at Bodø/Glimt sin kamp i EL går på Viasat 4 som de fleste har i grunnpakken mens Molde sin kamp går på Viasport 1. Begge kampene kan sees på Viaplay men hvilken pakke du må ha her vet jeg ikke. Du finner forøvrig info om hvilke kanaler som sender Moldekampen i kamptråden min.
Sorry, ser jeg er upresis.
Mente hvilke streamingpakker.
Vanlige TV-kanaler kasta jeg på dør for flere år siden.
Får bare gjenta noe av det jeg svarte da.
Begge kampene kan sees på Viaplay men hvilken pakke du må ha her vet jeg ikke.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Korgutt skrev: tor sep 08, 2022 11:04 am
SuperGunners10 skrev: tor sep 08, 2022 11:00 am
Kalle73 skrev: tor sep 08, 2022 10:56 am Hvilke Viaplay-pakker er det man kjører Europe League og Conference League på? Medium og Total?
Trodde det va TV2 som hadde det?
Nope. Ser at Bodø/Glimt sin kamp i EL går på Viasat 4 som de fleste har i grunnpakken mens Molde sin kamp går på Viasport 1. Begge kampene kan sees på Viaplay men hvilken pakke du må ha her vet jeg ikke. Du finner forøvrig info om hvilke kanaler som sender Moldekampen i kamptråden min.
Trengs ikke, skal på alle kampene live ;)

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Korgutt skrev: tor sep 08, 2022 11:24 am
Kalle73 skrev: tor sep 08, 2022 11:20 am
Korgutt skrev: tor sep 08, 2022 11:04 am

Nope. Ser at Bodø/Glimt sin kamp i EL går på Viasat 4 som de fleste har i grunnpakken mens Molde sin kamp går på Viasport 1. Begge kampene kan sees på Viaplay men hvilken pakke du må ha her vet jeg ikke. Du finner forøvrig info om hvilke kanaler som sender Moldekampen i kamptråden min.
Sorry, ser jeg er upresis.
Mente hvilke streamingpakker.
Vanlige TV-kanaler kasta jeg på dør for flere år siden.
Får bare gjenta noe av det jeg svarte da.
Begge kampene kan sees på Viaplay men hvilken pakke du må ha her vet jeg ikke.
Måte bare finne rette sia på viaplay.no
Blei Medium, Total er visst bare med Premier League som eksklusivt.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Malmø, Silkeborg og AEK tapte alle 3.
Ludogorets slår Roma 2-1 på hjemmebane!
Mourinho må vær møkk lei europacup....

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Steaua, som slo ut Viking på tidenes billigste straffe på overtid, leder altså borte mot West Ham....

Belzone

Legg inn av Belzone »

Hvordan regnes nasjonspoengene ut?
Deles poengene lagene får på antall lag, eller teller alle poeng fra alle lag?

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

2 poeng for hver seier, 1 poeng for hver uavgjort. Som så deles på antall lag den nasjonen deltok med i den sesongen. For Norges del 4 lag. Ergo, 0,5 poeng for seier. Og 0,25 poeng for uavgjort.

For land med 5 lag (feks Ukraina og Danmark) så blir det da 0,4 poeng per seier. Og 0,2 poeng per uavgjort.

Belzone

Legg inn av Belzone »

Kjello skrev: tor sep 08, 2022 10:23 pm 2 poeng for hver seier, 1 poeng for hver uavgjort. Som så deles på antall lag den nasjonen deltok med i den sesongen. For Norges del 4 lag. Ergo, 0,5 poeng for seier. Og 0,25 poeng for uavgjort.

For land med 5 lag (feks Ukraina og Danmark) så blir det da 0,4 poeng per seier. Og 0,2 poeng per uavgjort.
Takker, dette gjør notisblokk oversikten min litt mer uoversiktlig, men ska få til.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Molde, norges beste lag unngår tap i Conference League på hjemmebane mot Belgias 4-5 beste lag.

Norges nest-beste lag Bodø/Glimt er et kusehår unna borteseier mot Nederlands beste/nest beste.

Akk fotball.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Olympiakos tapte, Midtjylland tapte. Selv om Norge "kun" fikk 2 poeng, så gikk det vel heller dårlig med flere av landa rundt oss.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Belzone skrev: tor sep 08, 2022 10:25 pm
Kjello skrev: tor sep 08, 2022 10:23 pm 2 poeng for hver seier, 1 poeng for hver uavgjort. Som så deles på antall lag den nasjonen deltok med i den sesongen. For Norges del 4 lag. Ergo, 0,5 poeng for seier. Og 0,25 poeng for uavgjort.

For land med 5 lag (feks Ukraina og Danmark) så blir det da 0,4 poeng per seier. Og 0,2 poeng per uavgjort.
Takker, dette gjør notisblokk oversikten min litt mer uoversiktlig, men ska få til.
https://www.fotcalc.com/coefficient-calculator

Denne er fin å leke med, kan legge til V/U/T og alt som man vil så ser man poeng nasjoner og lag får

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Borealis88 skrev: tor sep 08, 2022 10:54 pm Molde, norges beste lag unngår tap i Conference League på hjemmebane mot Belgias 4-5 beste lag.

Norges nest-beste lag Bodø/Glimt er et kusehår unna borteseier mot Nederlands beste/nest beste.

Akk fotball.
Molde spilte Gent av banen. Klasseforskjell, men mangelen på en skikkelig spiss var tydelig.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Kalle73 skrev: tor sep 08, 2022 10:54 pm Olympiakos tapte, Midtjylland tapte. Selv om Norge "kun" fikk 2 poeng, så gikk det vel heller dårlig med flere av landa rundt oss.
Slovácko - Partizan Beograd uavgjort gir "minmalt" med poeng til Tsjekkia og Serbia.
Silkeborg fra Danmark tapte.
Dynamo Kiev tapte
Røde Stjerne fra Serbia tapte.

Er skrekkelig mange gode resultater, bare jævlig synd Molde som favoritt skuffa.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Korgutt skrev: tor sep 08, 2022 11:24 am
Kalle73 skrev: tor sep 08, 2022 11:20 am
Korgutt skrev: tor sep 08, 2022 11:04 am

Nope. Ser at Bodø/Glimt sin kamp i EL går på Viasat 4 som de fleste har i grunnpakken mens Molde sin kamp går på Viasport 1. Begge kampene kan sees på Viaplay men hvilken pakke du må ha her vet jeg ikke. Du finner forøvrig info om hvilke kanaler som sender Moldekampen i kamptråden min.
Sorry, ser jeg er upresis.
Mente hvilke streamingpakker.
Vanlige TV-kanaler kasta jeg på dør for flere år siden.
Får bare gjenta noe av det jeg svarte da.
Begge kampene kan sees på Viaplay men hvilken pakke du må ha her vet jeg ikke.
Jeg har Medium (med Sport), og fikk sett begge kampene.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Norge holder stand mot land med både to og tre lag i turneringer. Fortsatt synd Molde ikke klarte seier.

Bilde

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Borealis88 skrev: tor sep 08, 2022 10:54 pm Molde, norges beste lag unngår tap i Conference League på hjemmebane mot Belgias 4-5 beste lag.

Norges nest-beste lag Bodø/Glimt er et kusehår unna borteseier mot Nederlands beste/nest beste.

Akk fotball.
Virker som at Glimt står bedre mot lagene i Europa. Tiden vil vise om dette stemmer.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Glimt gjør det jo bra mot lag som spiller angrepsspill, og det er det få lag i Eliteserien som har prøvd siden 2021. De som har prøvd det har tapt ca 5-0. Beste medisin mot Glimt er å legge seg med 5-6 bak, så satse på kontring. Det kan ikke lag som PSV, Celtic, AZ osv gjøre

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»