SS Lazio (klubbtråd)

Svar
Skraevadottir

Re: SS Lazio (klubbtråd)

Legg inn av Skraevadottir »

Luis Alberto skal ha bedt om å få forlate Lazio nå i sommer, og det ser mest sannsynlig ut at det blir hjem til Spania for ham. Både Sevilla og Valencia skal være interessert, og Lazio ønsker å få rundt 25 mill. euro for ham. Av det får Lazio beholde kun 16-17 millioner pga. en klausul som ble satt da han kom fra Liverpool.

Ikke veldig overraskende, dette. Luis Alberto har vært lenge i Lazio og gjort det veldig bra, også forrige sesong, men han passer ikke 100 % inn i systemet til Sarri slik jeg ser det. Han fyller 30 år i høst og da kan det være at Lazio bør benytte anledningen for å få en pen slump penger og samtidig kunne bygge opp en ny midtbane. Hvis det blir salg, tipper jeg at Sarri vil være ute etter en erstatter, men det er ikke helt utenkelig at Toma Basic kan få mye spilletid kommende sesong. Helt ålreit, han er den av de "nye" midtbanespillerne som har gjort det best.

Oppdatering kommer når jeg vet mer, også når det gjelder Maistro.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Skraevadottir skrev: ons jul 20, 2022 4:02 pm Luis Alberto skal ha bedt om å få forlate Lazio nå i sommer, og det ser mest sannsynlig ut at det blir hjem til Spania for ham. Både Sevilla og Valencia skal være interessert, og Lazio ønsker å få rundt 25 mill. euro for ham. Av det får Lazio beholde kun 16-17 millioner pga. en klausul som ble satt da han kom fra Liverpool.

Ikke veldig overraskende, dette. Luis Alberto har vært lenge i Lazio og gjort det veldig bra, også forrige sesong, men han passer ikke 100 % inn i systemet til Sarri slik jeg ser det. Han fyller 30 år i høst og da kan det være at Lazio bør benytte anledningen for å få en pen slump penger og samtidig kunne bygge opp en ny midtbane. Hvis det blir salg, tipper jeg at Sarri vil være ute etter en erstatter, men det er ikke helt utenkelig at Toma Basic kan få mye spilletid kommende sesong. Helt ålreit, han er den av de "nye" midtbanespillerne som har gjort det best.

Oppdatering kommer når jeg vet mer, også når det gjelder Maistro.
Er jo vanvittig lave bud som har kommet inn på Luis Albert hele tiden.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GiPazzini_85 skrev: ons jul 20, 2022 5:05 pm
Skraevadottir skrev: ons jul 20, 2022 4:02 pm Luis Alberto skal ha bedt om å få forlate Lazio nå i sommer, og det ser mest sannsynlig ut at det blir hjem til Spania for ham. Både Sevilla og Valencia skal være interessert, og Lazio ønsker å få rundt 25 mill. euro for ham. Av det får Lazio beholde kun 16-17 millioner pga. en klausul som ble satt da han kom fra Liverpool.

Ikke veldig overraskende, dette. Luis Alberto har vært lenge i Lazio og gjort det veldig bra, også forrige sesong, men han passer ikke 100 % inn i systemet til Sarri slik jeg ser det. Han fyller 30 år i høst og da kan det være at Lazio bør benytte anledningen for å få en pen slump penger og samtidig kunne bygge opp en ny midtbane. Hvis det blir salg, tipper jeg at Sarri vil være ute etter en erstatter, men det er ikke helt utenkelig at Toma Basic kan få mye spilletid kommende sesong. Helt ålreit, han er den av de "nye" midtbanespillerne som har gjort det best.

Oppdatering kommer når jeg vet mer, også når det gjelder Maistro.
Er jo vanvittig lave bud som har kommet inn på Luis Albert hele tiden.
Ja, vet ikke helt hva de har tenkt på. Er jo en klassespiller og har ikke vært på utgående kontrakt. Alt under 20-25 millioner euro vil være billigsalg.

Lazio har denne sommeren ligget i Auronzo di Cadore i fjellene i Nord-Italia og spilt treningskamper, dog uten særlig motstand. Ser at en del av nyervervelsene har kommet godt i gang, og nevnte Toma Basic har faktisk scoret bra med mål; det har jo vært et lite ankepunkt mot ham, selv om han ellers spiller bra. Har jo en skuddfot fra helvete, så bør kunne pynte på den statistikken utover. Første ordentlige test for Lazio kommer i morgen mot Venezia. Så er det siste treningskamp i Østerrike mot Genoa onsdag i neste uke. Jeg har litt tro på prosjektet til Sarri. Etter en mildt sagt variabel start ble det veldig bra utover i fjorårssesongen, og jeg syns Lazio nok en gang har gjort et veldig bra overgangsvindu uten å bruke de store summene (dog har de brukt vesentlig mer enn i fjor). Deilig med ny keeper, nytt midtforsvar og en ny sentral/defensiv midtbanespiller.

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

Ryktes om Emerson Palmieri til Lazio.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

AustadMessi skrev: fre jul 22, 2022 2:26 pm Ryktes om Emerson Palmieri til Lazio.
Jøss, det er liksom ikke måte på hvor aktive Lazio skal være denne sommeren. Emerson kan passe fint inn i laget. På venstrebackplassen har en litt dårlig oppbacking. Marusic er ganske bra, selv om han i utgangspunktet er/var høyreback. Det andre alternativet er Hysaj, men også han er best som høyreback. Det tredje alternativet er Kamenovic, men han har så vidt spilt kamper så langt. Saken er at de må bruke to av disse der og den tredje som backup for Lazzari på høyrebacken. Jeg ser ikke på det som helt usannsynlig at han blir solgt neste sesong. Da har man fire backer totalt, hvorav tre egentlig er høyrebacker, mens ved et salg av Lazzari har man to av hver. Så er spørsmålet hva som skjer med Marusic og Hysaj. De er ikke lenger unge og lovende, og selv om de er bra er de ikke verdensklasse.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Vedat Muriqi går til Mallorca, som man vel egentlig håpet på. Han gjorde det ok der i låneperioden, i hvert fall rimelig mye bedre enn for Lazio. Det skulle ikke mye til heller. Overgangssummen er ikke bekrefta, men jeg leser at det skal være snakk om noe slik som 6-7 millioner euro. Bare en tredel av det Lazio betalte for ham, men greit nok.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Overgangssummen for Vedat Muriqi er ifølge Transfermarkt 9,3 millioner euro. Bra!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Skraevadottir skrev: lør jul 23, 2022 8:01 am Overgangssummen for Vedat Muriqi er ifølge Transfermarkt 9,3 millioner euro. Bra!
Retta til 7,5 millioner euro nå. Maistro og Casasola ikke bekrefta sum på, men på Wiki står det free transfer på begge. Lazio foreløpig sånn ca. i null når det gjelder kjøp/salg, men helt klart opp i verdi både på Transfermarkt og i form av styrke i spillerstallen. Men jeg er litt bekymra for at det ikke er henta en spiss-backup for Immobile. I fjor ble det til at Pedro og Felipe Anderson måtte inn der med spydspissen ute, og det fungerte ikke bra i det hele tatt. Cabral leverte greit helt på slutten, men ikke bra nok til å kjøpe i stedet for å returnere ham til Sporting. Så det er vel faktisk det eneste stedet hvor skoen trykker litt nå, ellers ser troppen meget konkurransedyktig ut.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Det verserer et rykte om at Man U skal prøvd å få kloa i Milinkovic-Savic. Måtte det ikke skje! Men men, man kan ikke si at han ikke har vært uvanlig lojal.

Så er det også noen skriverier om at Vecino er på vei til Lazio. Kan ikke huske sist det var så mye action i overgangsvinduet for Lazio.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Hva er det Lazio holder på med? Ligger under 1-4 mot Genoa som rykket ned til Serie B. Greit at det er treningskamp altså, men likevel.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Folk_flesk skrev: ons jul 27, 2022 7:29 pm Hva er det Lazio holder på med? Ligger under 1-4 mot Genoa som rykket ned til Serie B. Greit at det er treningskamp altså, men likevel.
Så ikke kampen. Skal vel ikke legge for mye i slike resultater, men det skal ikke være slik at man taper 1-4 for et såpass svakt lag, nei.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Venstrevingene Cicerelli og Jony leies ut kommende sesong. Ikke direkte overraskende.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Matias Vecino er klar for Lazio, så da var ryktene sanne kanskje allerede fra begynnelsen av. Går fra Inter som free transfer, og en kan ikke si annet enn at Lazio har gjort et svært godt overgangsvindu på papiret. Nå gjelder det bare å bli kvitt litt daukjøtt og få inn en spiss-backup, og så snakker vi 10/10.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Siste treningskamp før seriestarten (tror jeg) endte 0-0 mot Real Valladolid.

Ellers har Lazio signert keeperen Ivan Provedel fra Spezia, melder Transfermarkt. Overgangssummen er 2 millioner euro. Da har Lazio brukt rundt 40 millioner euro på spillerkjøp i dette vinduet. Det er rundt tre ganger mer enn i fjor, men mindre enn de tre sesongene før det igjen. Ironisk nok må man si at det var mer kvalitet i de spillerne man fikk inn i fjor enn i de tre sesongene hvor man brukte vesentlig mer penger. Vinduet er fortsatt åpent, så det kan komme flere overganger, men jeg tror ikke det kan være snakk om mange flere spillere inn nå.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Skraevadottir skrev: tir aug 09, 2022 9:37 am Siste treningskamp før seriestarten (tror jeg) endte 0-0 mot Real Valladolid.

Ellers har Lazio signert keeperen Ivan Provedel fra Spezia, melder Transfermarkt. Overgangssummen er 2 millioner euro. Da har Lazio brukt rundt 40 millioner euro på spillerkjøp i dette vinduet. Det er rundt tre ganger mer enn i fjor, men mindre enn de tre sesongene før det igjen. Ironisk nok må man si at det var mer kvalitet i de spillerne man fikk inn i fjor enn i de tre sesongene hvor man brukte vesentlig mer penger. Vinduet er fortsatt åpent, så det kan komme flere overganger, men jeg tror ikke det kan være snakk om mange flere spillere inn nå.
Provedel bør i alle fall bli førstemålvakt. Har vært kanonbra for Spezia i to sesonger nå og er i en fin alder for en målvakt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GiPazzini_85 skrev: tir aug 09, 2022 9:58 am
Skraevadottir skrev: tir aug 09, 2022 9:37 am Siste treningskamp før seriestarten (tror jeg) endte 0-0 mot Real Valladolid.

Ellers har Lazio signert keeperen Ivan Provedel fra Spezia, melder Transfermarkt. Overgangssummen er 2 millioner euro. Da har Lazio brukt rundt 40 millioner euro på spillerkjøp i dette vinduet. Det er rundt tre ganger mer enn i fjor, men mindre enn de tre sesongene før det igjen. Ironisk nok må man si at det var mer kvalitet i de spillerne man fikk inn i fjor enn i de tre sesongene hvor man brukte vesentlig mer penger. Vinduet er fortsatt åpent, så det kan komme flere overganger, men jeg tror ikke det kan være snakk om mange flere spillere inn nå.
Provedel bør i alle fall bli førstemålvakt. Har vært kanonbra for Spezia i to sesonger nå og er i en fin alder for en målvakt.
Blir i hvert fall første- eller andrekeeper. Maximiano, som også har kommet inn, har jo en vesentlig høyere prislapp og markedsverdi, så han bør vel også være bra. Kan jo hende de kjører en løsning med den ene i serie og den andre i Europa og hjemlig cup.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Skraevadottir skrev: tir aug 09, 2022 10:31 am
GiPazzini_85 skrev: tir aug 09, 2022 9:58 am
Skraevadottir skrev: tir aug 09, 2022 9:37 am Siste treningskamp før seriestarten (tror jeg) endte 0-0 mot Real Valladolid.

Ellers har Lazio signert keeperen Ivan Provedel fra Spezia, melder Transfermarkt. Overgangssummen er 2 millioner euro. Da har Lazio brukt rundt 40 millioner euro på spillerkjøp i dette vinduet. Det er rundt tre ganger mer enn i fjor, men mindre enn de tre sesongene før det igjen. Ironisk nok må man si at det var mer kvalitet i de spillerne man fikk inn i fjor enn i de tre sesongene hvor man brukte vesentlig mer penger. Vinduet er fortsatt åpent, så det kan komme flere overganger, men jeg tror ikke det kan være snakk om mange flere spillere inn nå.
Provedel bør i alle fall bli førstemålvakt. Har vært kanonbra for Spezia i to sesonger nå og er i en fin alder for en målvakt.
Blir i hvert fall første- eller andrekeeper. Maximiano, som også har kommet inn, har jo en vesentlig høyere prislapp og markedsverdi, så han bør vel også være bra. Kan jo hende de kjører en løsning med den ene i serie og den andre i Europa og hjemlig cup.
Provedel har nå Serie A-erfaring, så burde være en no-brainer, men...

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GiPazzini_85 skrev: tir aug 09, 2022 10:49 am
Skraevadottir skrev: tir aug 09, 2022 10:31 am
GiPazzini_85 skrev: tir aug 09, 2022 9:58 am

Provedel bør i alle fall bli førstemålvakt. Har vært kanonbra for Spezia i to sesonger nå og er i en fin alder for en målvakt.
Blir i hvert fall første- eller andrekeeper. Maximiano, som også har kommet inn, har jo en vesentlig høyere prislapp og markedsverdi, så han bør vel også være bra. Kan jo hende de kjører en løsning med den ene i serie og den andre i Europa og hjemlig cup.
Provedel har nå Serie A-erfaring, så burde være en no-brainer, men...
Ja da. Gjenstår å se!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Gonzalo Escalante leies ut Cremonese. Helt ok, har ikke slått helt til og har også vært utleid siste halvåret.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Satan, først nå jeg fikk med meg at Tare er direktør i Lazio, det er kult.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Lezah skrev: man aug 15, 2022 3:39 pm Satan, først nå jeg fikk med meg at Tare er direktør i Lazio, det er kult.
Det stemmer! Var mye å se på tribunen i fjor, og var også på tribunen i første kamp i år. Sitter ofte sammen med Lotito. Kanskje de er bestiser.

Ellers en fin sesongåpning i Serie A etter hvert. Starta jo katastrofalt med Maximianos utvisning før det hadde gått fem minutter og 0-1 i sekken, men deretter greide de å fighte seg inn igjen og ta over kampen. Selvsagt godt hjulpet av at Bologna også måtte spille med ti mann etter hvert. Spent på fortsettelsen. Har jo mange nye spillere i år, og flere av dem er kvalitetsspillere.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Uavgjort 0-0 mot Torino borte i 2. serierunde. Resultatet er isolert sett greit, og det er bra å holde nullen på bortebane, men sett ut fra de mulighetene Lazio hadde, burde de ha greid å score mål i denne kampen. Uansett en bra serieåpning, særlig med tanke på det fryktelige tapet for Genoa i oppkjøringa.

Neste kamp er et virkelig storoppgjør, nemlig mot Inter på hjemmebane. Da gjelder det å være 100 % skjerpa, og selv om tap eller uavgjort kanskje gir lavest odds, så føler jeg at Lazio kan greie å ta en bra skalp her om de bevarer formen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Raul Moro lånes ut til Serie B-klubben Ternana for omlag 330 000 euro. Greit å få penger for utlån når man i tillegg slipper lønnskostnadene.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Herlig seier for Lazio hjemme mot Inter og midlertidig tabelltopp!

3-1 er et veldig deilig resultat når det på et tidspunkt står 1-1 mot et topplag. Bra kamp med unntak av noe slurvete forsvarsspill, særlig i 1. omgang og starten av 2. omgang. Framover flyter det som vanlig veldig bra, og Lazio viser at de kan variere både med svært hurtig og framoverretta angrepsspill og mer possessionorientert oppbyggende angrepsspill. Jeg er glad for at de tekniske ferdighetene i laget kommer til sin rett. Ingen lag i Italia er bedre på små flater enn Lazio. Også gledelig at innbytterne leverer og at særlig Luis Alberto gjør det veldig bra og leverer et skikkelig kremmerhus i tillegg. Han passer ikke 100 % inn i Sarris system og har jo sagt at han er klar for et salg, men i går virka han heltent da han kom inn; han er også utvilsomt en klasse over Vecino, Basic og de andre midtbanespillerne som utfordrer om den plassen der, men har selvsagt litt andre kvaliteter enn dem. Ellers syns jeg at Immobile leverer en veldig god kamp selv om det ikke blir scoring.

Neste match er mot Sampdoria borte på onsdag. Det er slike kamper en må unngå tap i. Uavgjort er godkjent, men seier er selvfølgelig det en håper på.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Patryk Dziczek går til Piast Gliwice. Fikk vel ingen seriekamper for Lazio de årene han var i klubben og var utlånt store deler av perioden. Tipper ikke det er snakk om mye penger her.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Skraevadottir skrev: lør aug 27, 2022 9:26 am Neste match er mot Sampdoria borte på onsdag. Det er slike kamper en må unngå tap i. Uavgjort er godkjent, men seier er selvfølgelig det en håper på.
Og uavgjort ble det, selvsagt super-duper-irriterende etter at Sampdorias utligningsmål kom på overtid. Uansett en brukbar bortekamp av Lazio, og da er de ubeseira på de fire første kampene. Neste kamp er hjemme mot Napoli på lørdag, så nok en toppkamp på kort til for I Biancocelesti. Den får jeg neppe sett pga. toastmasteroppdrag.

Ellers kan jeg melde om at Riza Durmisi og Jean-Daniel Akpa-Akpro lånes ut. Durmisi har omtrent ikke spilt A-lagsfotball, så det var ingen overraskelse; Akpa-Akpro brukte en jo en del penger på og hadde forventninger til, men de har så til de grader ikke blitt innfridd, så det er også et naturlig utlån. Lazio har da ganske mange spillere på utlån. Spørsmålet er om det kommer noe salg borts. fra Dziczek. Den økonomiske situasjonen er vel såpass stabil og god at det ikke er nødvendig, og troppen er nok den sterkeste Lazio har hatt på ganske mange sesonger. Problemet er at det fortsatt mangler back-up til Immobile på topp.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Der er det også bekrefta at Acerbi lånes ut til Inter, som annonsert flere steder tidligere. Da ligger det vel an til at Patric og Romagnoli fortsetter som førstevalg i midforsvaret, med Casale og Gila som backup. Jeg må si at jeg ikke helt er komfortabel med å ha Patric som starter. Han har gjort mye rart for (eller rettere sagt mot) Lazio og er en løs kanon på dekk også i form av temperamentet sitt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Kjipt med tap hjemme mot Napoli. Greit nok at jeg ikke fikk sett kampen da.

Ellers kan det meldes om at Sofian Kiyine går til OH Leuven for en ukjent sum. Nok en av de spillerne som har spilt svært lite for Lazio, og som har vært leid ut deler av tida han har vært eid av klubben.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Fin sesongåpning i Europa for Lazio med 4-2-seier over Feyenoord hjemme. Naturlig mål å gå videre her og gjøre det bedre enn i fjor.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

To kamper siden forrige oppdatering.

Lazio henger godt med i Serie A etter 2-0-seieren over Verona forrige helg. Solid forestilling uten at det virkelig sprudla av laget. Luis Alberto kom inn og herja som vanlig. Han har vært veldig god denne sesongen, til tross for at han har blitt vraka en del ganger -- for øvrig akkurat som i fjor, men da kom han mye seinere i form enn denne sesongen. Tre poeng opp til tabelltopp selv om man "bare" ligger på 7. plass.

Europacupkampen mot Midtjylland er det bare å glemme. 1-5 er ikke betegnende for kampforløpet, hvor Lazio egentlig i store deler av kampen hadde god kontroll, men stygge forsvarsfeil, billige straffer og et effektivt Midtjylland gjør det til et meget stygt resultat. Mario Gila gjør en grusom kamp i midtforsvaret og får nok ikke starte noen viktige kamper framover.

Neste kamp: Cremonese (borte) på søndag klokka 15.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»