SS Lazio (klubbtråd)

Svar
Skraevadottir

Re: SS Lazio (klubbtråd)

Legg inn av Skraevadottir »

Folk_flesk skrev: ons jul 27, 2022 7:29 pm Hva er det Lazio holder på med? Ligger under 1-4 mot Genoa som rykket ned til Serie B. Greit at det er treningskamp altså, men likevel.
Så ikke kampen. Skal vel ikke legge for mye i slike resultater, men det skal ikke være slik at man taper 1-4 for et såpass svakt lag, nei.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Venstrevingene Cicerelli og Jony leies ut kommende sesong. Ikke direkte overraskende.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Matias Vecino er klar for Lazio, så da var ryktene sanne kanskje allerede fra begynnelsen av. Går fra Inter som free transfer, og en kan ikke si annet enn at Lazio har gjort et svært godt overgangsvindu på papiret. Nå gjelder det bare å bli kvitt litt daukjøtt og få inn en spiss-backup, og så snakker vi 10/10.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Siste treningskamp før seriestarten (tror jeg) endte 0-0 mot Real Valladolid.

Ellers har Lazio signert keeperen Ivan Provedel fra Spezia, melder Transfermarkt. Overgangssummen er 2 millioner euro. Da har Lazio brukt rundt 40 millioner euro på spillerkjøp i dette vinduet. Det er rundt tre ganger mer enn i fjor, men mindre enn de tre sesongene før det igjen. Ironisk nok må man si at det var mer kvalitet i de spillerne man fikk inn i fjor enn i de tre sesongene hvor man brukte vesentlig mer penger. Vinduet er fortsatt åpent, så det kan komme flere overganger, men jeg tror ikke det kan være snakk om mange flere spillere inn nå.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Skraevadottir skrev: tir aug 09, 2022 9:37 am Siste treningskamp før seriestarten (tror jeg) endte 0-0 mot Real Valladolid.

Ellers har Lazio signert keeperen Ivan Provedel fra Spezia, melder Transfermarkt. Overgangssummen er 2 millioner euro. Da har Lazio brukt rundt 40 millioner euro på spillerkjøp i dette vinduet. Det er rundt tre ganger mer enn i fjor, men mindre enn de tre sesongene før det igjen. Ironisk nok må man si at det var mer kvalitet i de spillerne man fikk inn i fjor enn i de tre sesongene hvor man brukte vesentlig mer penger. Vinduet er fortsatt åpent, så det kan komme flere overganger, men jeg tror ikke det kan være snakk om mange flere spillere inn nå.
Provedel bør i alle fall bli førstemålvakt. Har vært kanonbra for Spezia i to sesonger nå og er i en fin alder for en målvakt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GiPazzini_85 skrev: tir aug 09, 2022 9:58 am
Skraevadottir skrev: tir aug 09, 2022 9:37 am Siste treningskamp før seriestarten (tror jeg) endte 0-0 mot Real Valladolid.

Ellers har Lazio signert keeperen Ivan Provedel fra Spezia, melder Transfermarkt. Overgangssummen er 2 millioner euro. Da har Lazio brukt rundt 40 millioner euro på spillerkjøp i dette vinduet. Det er rundt tre ganger mer enn i fjor, men mindre enn de tre sesongene før det igjen. Ironisk nok må man si at det var mer kvalitet i de spillerne man fikk inn i fjor enn i de tre sesongene hvor man brukte vesentlig mer penger. Vinduet er fortsatt åpent, så det kan komme flere overganger, men jeg tror ikke det kan være snakk om mange flere spillere inn nå.
Provedel bør i alle fall bli førstemålvakt. Har vært kanonbra for Spezia i to sesonger nå og er i en fin alder for en målvakt.
Blir i hvert fall første- eller andrekeeper. Maximiano, som også har kommet inn, har jo en vesentlig høyere prislapp og markedsverdi, så han bør vel også være bra. Kan jo hende de kjører en løsning med den ene i serie og den andre i Europa og hjemlig cup.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Skraevadottir skrev: tir aug 09, 2022 10:31 am
GiPazzini_85 skrev: tir aug 09, 2022 9:58 am
Skraevadottir skrev: tir aug 09, 2022 9:37 am Siste treningskamp før seriestarten (tror jeg) endte 0-0 mot Real Valladolid.

Ellers har Lazio signert keeperen Ivan Provedel fra Spezia, melder Transfermarkt. Overgangssummen er 2 millioner euro. Da har Lazio brukt rundt 40 millioner euro på spillerkjøp i dette vinduet. Det er rundt tre ganger mer enn i fjor, men mindre enn de tre sesongene før det igjen. Ironisk nok må man si at det var mer kvalitet i de spillerne man fikk inn i fjor enn i de tre sesongene hvor man brukte vesentlig mer penger. Vinduet er fortsatt åpent, så det kan komme flere overganger, men jeg tror ikke det kan være snakk om mange flere spillere inn nå.
Provedel bør i alle fall bli førstemålvakt. Har vært kanonbra for Spezia i to sesonger nå og er i en fin alder for en målvakt.
Blir i hvert fall første- eller andrekeeper. Maximiano, som også har kommet inn, har jo en vesentlig høyere prislapp og markedsverdi, så han bør vel også være bra. Kan jo hende de kjører en løsning med den ene i serie og den andre i Europa og hjemlig cup.
Provedel har nå Serie A-erfaring, så burde være en no-brainer, men...

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GiPazzini_85 skrev: tir aug 09, 2022 10:49 am
Skraevadottir skrev: tir aug 09, 2022 10:31 am
GiPazzini_85 skrev: tir aug 09, 2022 9:58 am

Provedel bør i alle fall bli førstemålvakt. Har vært kanonbra for Spezia i to sesonger nå og er i en fin alder for en målvakt.
Blir i hvert fall første- eller andrekeeper. Maximiano, som også har kommet inn, har jo en vesentlig høyere prislapp og markedsverdi, så han bør vel også være bra. Kan jo hende de kjører en løsning med den ene i serie og den andre i Europa og hjemlig cup.
Provedel har nå Serie A-erfaring, så burde være en no-brainer, men...
Ja da. Gjenstår å se!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Gonzalo Escalante leies ut Cremonese. Helt ok, har ikke slått helt til og har også vært utleid siste halvåret.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Satan, først nå jeg fikk med meg at Tare er direktør i Lazio, det er kult.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Lezah skrev: man aug 15, 2022 3:39 pm Satan, først nå jeg fikk med meg at Tare er direktør i Lazio, det er kult.
Det stemmer! Var mye å se på tribunen i fjor, og var også på tribunen i første kamp i år. Sitter ofte sammen med Lotito. Kanskje de er bestiser.

Ellers en fin sesongåpning i Serie A etter hvert. Starta jo katastrofalt med Maximianos utvisning før det hadde gått fem minutter og 0-1 i sekken, men deretter greide de å fighte seg inn igjen og ta over kampen. Selvsagt godt hjulpet av at Bologna også måtte spille med ti mann etter hvert. Spent på fortsettelsen. Har jo mange nye spillere i år, og flere av dem er kvalitetsspillere.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Uavgjort 0-0 mot Torino borte i 2. serierunde. Resultatet er isolert sett greit, og det er bra å holde nullen på bortebane, men sett ut fra de mulighetene Lazio hadde, burde de ha greid å score mål i denne kampen. Uansett en bra serieåpning, særlig med tanke på det fryktelige tapet for Genoa i oppkjøringa.

Neste kamp er et virkelig storoppgjør, nemlig mot Inter på hjemmebane. Da gjelder det å være 100 % skjerpa, og selv om tap eller uavgjort kanskje gir lavest odds, så føler jeg at Lazio kan greie å ta en bra skalp her om de bevarer formen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Raul Moro lånes ut til Serie B-klubben Ternana for omlag 330 000 euro. Greit å få penger for utlån når man i tillegg slipper lønnskostnadene.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Herlig seier for Lazio hjemme mot Inter og midlertidig tabelltopp!

3-1 er et veldig deilig resultat når det på et tidspunkt står 1-1 mot et topplag. Bra kamp med unntak av noe slurvete forsvarsspill, særlig i 1. omgang og starten av 2. omgang. Framover flyter det som vanlig veldig bra, og Lazio viser at de kan variere både med svært hurtig og framoverretta angrepsspill og mer possessionorientert oppbyggende angrepsspill. Jeg er glad for at de tekniske ferdighetene i laget kommer til sin rett. Ingen lag i Italia er bedre på små flater enn Lazio. Også gledelig at innbytterne leverer og at særlig Luis Alberto gjør det veldig bra og leverer et skikkelig kremmerhus i tillegg. Han passer ikke 100 % inn i Sarris system og har jo sagt at han er klar for et salg, men i går virka han heltent da han kom inn; han er også utvilsomt en klasse over Vecino, Basic og de andre midtbanespillerne som utfordrer om den plassen der, men har selvsagt litt andre kvaliteter enn dem. Ellers syns jeg at Immobile leverer en veldig god kamp selv om det ikke blir scoring.

Neste match er mot Sampdoria borte på onsdag. Det er slike kamper en må unngå tap i. Uavgjort er godkjent, men seier er selvfølgelig det en håper på.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Patryk Dziczek går til Piast Gliwice. Fikk vel ingen seriekamper for Lazio de årene han var i klubben og var utlånt store deler av perioden. Tipper ikke det er snakk om mye penger her.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Skraevadottir skrev: lør aug 27, 2022 9:26 am Neste match er mot Sampdoria borte på onsdag. Det er slike kamper en må unngå tap i. Uavgjort er godkjent, men seier er selvfølgelig det en håper på.
Og uavgjort ble det, selvsagt super-duper-irriterende etter at Sampdorias utligningsmål kom på overtid. Uansett en brukbar bortekamp av Lazio, og da er de ubeseira på de fire første kampene. Neste kamp er hjemme mot Napoli på lørdag, så nok en toppkamp på kort til for I Biancocelesti. Den får jeg neppe sett pga. toastmasteroppdrag.

Ellers kan jeg melde om at Riza Durmisi og Jean-Daniel Akpa-Akpro lånes ut. Durmisi har omtrent ikke spilt A-lagsfotball, så det var ingen overraskelse; Akpa-Akpro brukte en jo en del penger på og hadde forventninger til, men de har så til de grader ikke blitt innfridd, så det er også et naturlig utlån. Lazio har da ganske mange spillere på utlån. Spørsmålet er om det kommer noe salg borts. fra Dziczek. Den økonomiske situasjonen er vel såpass stabil og god at det ikke er nødvendig, og troppen er nok den sterkeste Lazio har hatt på ganske mange sesonger. Problemet er at det fortsatt mangler back-up til Immobile på topp.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Der er det også bekrefta at Acerbi lånes ut til Inter, som annonsert flere steder tidligere. Da ligger det vel an til at Patric og Romagnoli fortsetter som førstevalg i midforsvaret, med Casale og Gila som backup. Jeg må si at jeg ikke helt er komfortabel med å ha Patric som starter. Han har gjort mye rart for (eller rettere sagt mot) Lazio og er en løs kanon på dekk også i form av temperamentet sitt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Kjipt med tap hjemme mot Napoli. Greit nok at jeg ikke fikk sett kampen da.

Ellers kan det meldes om at Sofian Kiyine går til OH Leuven for en ukjent sum. Nok en av de spillerne som har spilt svært lite for Lazio, og som har vært leid ut deler av tida han har vært eid av klubben.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Fin sesongåpning i Europa for Lazio med 4-2-seier over Feyenoord hjemme. Naturlig mål å gå videre her og gjøre det bedre enn i fjor.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

To kamper siden forrige oppdatering.

Lazio henger godt med i Serie A etter 2-0-seieren over Verona forrige helg. Solid forestilling uten at det virkelig sprudla av laget. Luis Alberto kom inn og herja som vanlig. Han har vært veldig god denne sesongen, til tross for at han har blitt vraka en del ganger -- for øvrig akkurat som i fjor, men da kom han mye seinere i form enn denne sesongen. Tre poeng opp til tabelltopp selv om man "bare" ligger på 7. plass.

Europacupkampen mot Midtjylland er det bare å glemme. 1-5 er ikke betegnende for kampforløpet, hvor Lazio egentlig i store deler av kampen hadde god kontroll, men stygge forsvarsfeil, billige straffer og et effektivt Midtjylland gjør det til et meget stygt resultat. Mario Gila gjør en grusom kamp i midtforsvaret og får nok ikke starte noen viktige kamper framover.

Neste kamp: Cremonese (borte) på søndag klokka 15.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Det går opp og ned her i verden. Etter fadesen mot Midtjylland slår Lazio tilbake med en nydelig 4-0-seier borte mot Cremonese. Dette var en svært god kamp av Biancocelesti, til tross for at en må kunne hevde at Cremonese ikke er allverden. Immobile med to gåller og en assist; det er jo nydelig. Ellers bra kamp igjen av Milinkovic-Savic, og super-sub Pedro kommer som vanlig inn og leverer.

Da er det landslagspause, også kjent som snork, før neste match mot Spezia hjemme den 2. oktober.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Skraevadottir skrev: man sep 19, 2022 8:06 am Immobile
Det er helt rått hvordan han har levert for dere i en årrekke nå, føler det har gått litt under radaren når man snakker om angrepsspillere i Europa. Må vel nå ha om ikke annet kult-status i Lazio? Altså herrefred; 19-20 sesongen hans er jo statsmessig på nivå med de sykeste.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Lezah skrev: man sep 19, 2022 10:02 am
Skraevadottir skrev: man sep 19, 2022 8:06 am Immobile
Det er helt rått hvordan han har levert for dere i en årrekke nå, føler det har gått litt under radaren når man snakker om angrepsspillere i Europa. Må vel nå ha om ikke annet kult-status i Lazio? Altså herrefred; 19-20 sesongen hans er jo statsmessig på nivå med de sykeste.
Han er jo utvilsomt veldig undervurdert, som de fleste spillere er når de ikke tilhører verdensklubbene eller spiller i England. Dessuten er det mange som avskriver ham fordi de har sett noen kamper hvor han virkelig ikke ser bra ut, og det hender jo. Men faktum er at det er langt færre av disse kampene enn de kampene hvor han spiller bra og scorer mål, og han er også en bra lagspiller som i tillegg bidrar med noen assists. Så ingen tvil om at han har en helt spesiell status i Lazio. En kan jo spørre seg hvor klubben hadde vært uten ham på topp. 19-20-sesongen var vill, ja, men jeg vil faktisk si at han var like bra i 2017-18 og 2021-22, hvor det var færre straffer og hvor han også spilte bedre i Europa. Så de tre sesongene skiller seg ut, men han har jo scora over 20 (og som regel godt over) i fem av seks sesonger for Lazio, noe som er vanvittig bra, og er på vei til å kunne gjøre det igjen. Capocannoniere fire ganger også, kun Gunnar Nordahl er foran på lista. Så det er snakk om en legende her.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Nok en nydelig kamp fra gutta. Knuser Spezia 4-0 og holder nullen for tredje gang på rad i Serie A, for første gang på sju-åtte år. Milinkovic-Savic storspiller igjen. Lazio provisorisk på 2. plass, men kan falle ned til 5. etter at runden er ferdigspilt. Det er uansett ikke mer enn tre poeng opp til serielederen. Lazio har også best målforskjell, sammen med Napoli.

Nå venter en meget viktig europaligakamp borte mot Sturm Graz. Den bør Lazio vinne, men jeg tror at også uavgjort kan være godt nok for å ta seg videre fra gruppespillet til slutt. Deretter venter nok en nøkkelkamp, da i Serie A, borte mot Fiorentina. Så er det hjemme mot Sturm Graz og Udinese uka etter der, så det er mye som kan bli avgjort i årets sesong de to kommende ukene.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Etter 0-0 borte mot Sturm Graz (godkjent) så vinner altså Lazio hele 4-0 borte mot Fiorentina. Jeg fikk ikke sett denne kampen, men forstår at den var mye jevnere enn resultatet tilsier. Det er uansett Lazios tredje strake 4-0-seier i Serie A og den andre bortekampen på rad hvor de vinner med det resultatet. Det er også den fjerde kampen på rad i ligaen hvor de holder nullen. For en form Lazio er i. Sett bort fra det grusomme feilskjæret borte mot Midtjylland, så har dette vært en svært positiv sesongåpning. Klatrer en plass opp til 3. plass på tabellen, men det er svært tett og jevnt blant de seks beste, og bak der kommer Inter og Juventus. Jeg er egentlig ikke så redd for Juventus i år, men Inter kommer nok til å heve seg utover i sesongen. Så er det vel imidlertid usikkert om Udinese greier å holde seg der, så topp seks bør absolutt gå i år for Lazio. Målforskjellen 21-5 er også best i ligaen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Lazio har også de to spillerne med flest målpoeng så langt i serien: Milinkovic-Savic topper med ti (3+7) og Immobile ligger på andreplass med ni (6+3) og er for øvrig toppscorer etter ni serierunder. Mattia Zaccagni har også levert svært bra der så langt med sine seks (3+3) målpoeng.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Lite tilbakeslag for Lazio forrige uke, først med en litt rotete kamp mot Sturm Graz som ender 2-2. Utvisninga av Lazzari ødela naturligvis ganske mye for Lazio; det samme gjorde innbytteren William Bøving fra Sturm, som spilte sitt livs kamp og scora begge målene for østerrikerne. I helga trodde man vel på seier hjemme mot Udinese, men det endte 0-0. Kjedelig resultat på alle mulige måter og ikke minst kjedelig at Immobile måtte ut med hamstring-skade tidlig i kampen.

En vet ikke så mye om skaden foreløpig, men det sies at han ikke kommer til å være klar til Derby della capitale 6. november. Det betyr at han også misser de to siste Europa League-kampene. Veldig alvorlig for Lazio, dette, og det bare forsterker det synet jeg har hatt på at en er for sårbare uten en god backup på den plassen. Immbile er jo den eneste spissen Lazio har. Altså, ikke den eneste gode spissen, men den eneste spissen i det store og det hele. Å bruke Pedro eller Felipe Anderson der fungerer ikke i nærheten av like bra som å ha dem på vingene, og Zaccagni kan virkelig ikke spille spiss. Kanskje en får se Cancellieri noe mer nå.

Håper i hvert fall at Immobile er tilbake i løpet av november, men det er ikke helt utenkelig at han ikke er tilbake før på nyåret. Syns han blir oftere og oftere skadd, igjen sikkert fordi belastningen av å spille så ekstremt mye og jobbe så hardt som han gjør tar på en kropp som ikke lenger er den til en unggutt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Immobile misser Derby della Capitale 6. november, som antatt, og er muligens ikke tilbake før på nyåret. Misser dermed Atalanta (B), Midtjylland (H), Salernitana (H), Feyenoord (B), Roma (B), Monza (H) og Juventus (B). Dette er helt krise for Lazio, ettersom det er tre toppoppgjør i Serie A, alle borte (selv om DDC spiller liten rolle der), og to helt avgjørende oppgjør i Europa League. I tillegg to kamper hvor det potensielt kunne blitt bra med mål, så også med tanke på Capocannoniere (eller Paolo Rossi Award, men jeg kaller det for det første uansett) er det svært ugunstig også rent individuelt for Immobile.

Heldigvis er det ingen kamper verken i andre halvdel av november eller i hele desember, så han går jo glipp av noen færre kamper enn det han ellers ville gjort. Men det er ikke bra for Lazio; han er sammen med Sergej den desidert viktigste spilleren for dette laget. Kanskje egentlig enda viktigere, da man ikke har noen alternativer som helst på spissplass utover å bruke kantspillere der. Nei, dette her liker jeg ikke!

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Sarri har jo fikset dette før i Napoli da det bli Milik-havari. Da var det Mertens inn. Spørsmålet er om det blir Zaccagni, Pedro, Felipe Anderson, Romero, Cancellieri eller til og med Milinkovic-Savic som nå skal fylle hullet.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GiPazzini_85 skrev: lør okt 22, 2022 2:55 pm Sarri har jo fikset dette før i Napoli da det bli Milik-havari. Da var det Mertens inn. Spørsmålet er om det blir Zaccagni, Pedro, Felipe Anderson, Romero, Cancellieri eller til og med Milinkovic-Savic som nå skal fylle hullet.
Både Pedro og Felipe Anderson har vært brukt i denne posisjonen noen ganger før; da blir de gjerne mer falske 9-ere og så har man egentlig ingen ordentlig target man foran der. Zaccagni fungerer nok ikke så bra i den rollen og Luka Romero tror jeg er helt uaktuelt. Cancellieri har jeg litt tro på der. Han har noen ferdigheter som kan fungere godt. Sergej tror jeg de vil ha kommende opp fra dypet, men han kunne være ok som spiss, faktisk. Er vel den eneste av disse som funker feilvendt. :p

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»