SS Lazio (klubbtråd)

Svar
GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Re: SS Lazio (klubbtråd)

Legg inn av GiPazzini_85 »

Skraevadottir skrev: man jan 30, 2023 9:11 am
Skraevadottir skrev: tir jan 10, 2023 1:18 pm Ingen god start på nyåret for Lazio, med tap og uavgjort i de to første kampene. Heldigvis var starten på sesongen såpass god at en fremdeles ligger på 5. plass og sånn sett er innafor europacupplass. Men det er ingen selvfølge at man holder seg der om ikke formen blir betraktelig bedre. Det er imidlertid ikke uvanlig for Lazio å være inne i noen slike kortere downperioder, og normalt sett blir det ålreit til slutt uansett.
... og litt sånn ble det også. Etter en dårlig start på nyåret så vinner man i Coppa Italia mot Bologna, deretter knuser man Milan 4-0. Uavgjort mot Fiorentina hjemme er riktignok ikke helt topp, men laget bryter i hvert fall den negative trenden og går nå inn i februar med kvartfinale mot kriserammede Juventus i Coppa Italia og i Serie A på en fin-fin 3. plass. Det er imidlertid tett og jevnt der, men europacup-plass også neste år ser trygg ut, med mindre Juventus plutselig får tilbake de poengene de er fratatt.

Skaden(e) på Immobile er selvsagt et skår i gleden, men han kom inn igjen på tampen av forrige kamp, og kan kanskje komme seg i ordentlig match-form igjen snart. Heldigvis har man Zaccagni der, som nå er oppe i åtte mål og kan bli Lazios første toppscorer som ikke heter Immobile på gud vet hvor mange år. Men jeg tipper at sistnevnte går greit forbi og kommer seg opp på 15+ om han holder seg så å si skadefri ut sesongen.

På overgangsmarkedet har det ikke skjedd noe foreløpig, selv om det er noen spillere som er linka til klubben. Det er vel egentlig bare på spissplassen at Lazio ikke har god dekning, selv om Felipe Anderson har gjort en ok jobb der.
Felipe Anderson har jo gjort en kjempejobb som spiss. Sarri er en luring hva gjelder å klare seg uten en typisk midtspiss, jamfør Napoli og Mertens. Sanabria har vel vært linket, men det er vel ikke særlig sannsynlig nå. Bonazzoli kan også være et alternativ.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Luca Pellegrini kommer til Lazio på lån fra Juventus. Det er gode nyheter, trenger litt friskt blod på (ving-)backen!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Litt opp og ned fortsatt denne sesongen for Lazio. Innimellom ser det veldig bra ut, så er det vesentlig dårligere, og så helt middels. En kan tenke at det gjelder alle lag, men jeg irriterer meg litt over at man ikke greier å komme inn i en skikkelig god stim. Det er liksom litt her og der, og det samme gjelder hva toppspillerne gjør og den fysiske forfatningen de virker å være i. "Håndsrekningen" fra Juventus gjør at topp seks bør gå veldig greit uansett, men jeg liker ikke helt det som har skjedd nå i det siste.

Et annet spørsmål er alderen til noen av spillerne der framme. Pedro fyller 36 år i sommer, Immobile 33 år om ei uke, og Luis Alberto 31 år til høsten. Nå er det ikke så mye som tyder på at alderen tynger i seg selv for noen av disse, men intet tre vokser inn i himmelen. Det bekymrer meg litt. Heldigvis har en fått inn en del gode og litt yngre spillere, så en får håpe på at overgangen/generasjonsskiftet som straks kommer vil gå smertefritt. Luis Alberto forsvinner nok snart, kanskje også Sergej, så det er noen behov som må dekkes kanskje allerede fra og med sommeren.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

To fine uker for Lazio med seier i Serie A og avansement til åttedelsfinalen i Conf. League uten å slippe inn mål. Immobile tilbake i scoringsform er svært viktig for laget. Den han hadde hjemme mot Cluj var også av det helt spesielle slaget. Banespillet ser veldig bra ut, egentlig; det er solid og god possession-orientert fotball med raske og gode angrep, slik det skal være når Lazio er på sitt beste.

Så får vi bare se om dette varer; utfordringa i år har jo vært å ha kapitalisere på gode perioder og strekke disse ut i tid, slik at man f. eks kan få fire-fem seiere på rad i stedet for at man stopper på to eller i beste fall tre. Håndsrekningen fra Juve bør i hvert fall bety at det skal bli topp seks i ligaen i år igjen.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Skraevadottir skrev: søn feb 12, 2023 7:45 pm Luis Alberto forsvinner nok snart,
Linket bort?

Måtte sjekke, innbilte meg at han var eldgammel for det er liksom en fyr jeg har hørt om tilsynelatende i et par tiår, men ved nærmere undersøkelse tviler jeg litt :P

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Lezah skrev: man feb 27, 2023 8:58 am
Skraevadottir skrev: søn feb 12, 2023 7:45 pm Luis Alberto forsvinner nok snart,
Linket bort?

Måtte sjekke, innbilte meg at han var eldgammel for det er liksom en fyr jeg har hørt om tilsynelatende i et par tiår, men ved nærmere undersøkelse tviler jeg litt :P
Haha. Har vært linka bort flere ganger, særlig etter at han selv ønska det, blant annet til Spania og Villarreal.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

To 1-0-seiere på rad i ligaen, inkl. borte mot Napoli, det er jo veldig bra. Lazio har virkelig greid å snøre igjen bakover, og det er mye bra spill framover i banen også, selv om det ikke blir skrekkelig mange mål akkurat nå. Egentlig litt motsatt av hvordan det var tidlig i sesongen, hvor det var vesentlig flere mål i begge ender.

Opp til 2. plass på tabellen, riktignok på lånt tid, men dette ser bra ut for fortsettelsen, og kanskje en har en liten sjanse til å greie å være blant de fire beste når poengene skal telles opp til slutt. Det hadde vært over all forventning.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Ei litt svak uke igjen etter et par bra uker. 1-2 hjemme for AZ er selvsagt ikke bra nok, det forstår alle, selv om AZ spilte bra. Nå er nederlenderne favoritter til å ta seg videre til kvartfinalen i Conference League, som egentlig burde være minstekrav for Lazio, særlig med tanke på at feltet ikke er det sterkeste i år. Men de har selvsagt sjansen fortsatt.

0-0 borte mot Bologna er helt ok, det viktigste er å ikke tape sånne kamper. Det bekymrer meg imidlertid litt at det scores såpass få mål nå. Immobile også ute med skade igjen, har vært ekstremt mye inn og ut av sykestua det siste året. Ventes tilbake neste helg, noe som betyr at han går glipp av bortekampen mot AZ. Så får vi se om han spiller Derby della Capitale om ei uke; han skal være tilbake til det, men spørsmålet er om han er helt spilleklar.

Det er altså to ekstremt viktige kamper kommende uke.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Da ble det altså exit mot AZ Alkmaar i åttedelsfinalen av Conference League. Det er ikke et godt resultat for en klubb av Lazios størrelse. Det hadde vært greit om det var Champions League eller kanskje Europa League med maksimalt uheldig trekning, men her har en altså røket ut av Europa League og går ned et nivå. AZ Alkmaar er et bra lag, og de spilte tidvis bra angrepsfotball i begge kampene, men Lazio bør være bedre over to kamper. Det var de dessverre ikke. Da greide de ikke å gjøre det Bodø/Glimt greide i fjor.

Jeg syns i det hele tatt at Lazio underpresterer veldig i Europa. De har kvalifisert seg for Europa seks sesonger på rad, og dette er de harde fakta:

2017-18: Europa League -> Kvartfinale
2018-19: Europa League -> Åttedelsfinale
2019-20: Europa League -> Gruppespill
2020-21: Champions League -> Åttedelsfinale
2021-22: Europa League -> Playoff til åttedelsfinale
2022-23: Europa League -> Gruppespill -> Conference League -> Åttdelsfinale

De eneste sesongene en bør få godkjent her er 2017-18 med kvartfinale i Europa League og 2020-21 med åttedelsfinale i Champions League (da hadde de 2-4-0 i gruppespillet og slo bl. a Borussia Dortmund over to kamper, men var uheldige og fikk Bayern München i åttdelsfinalen). Ellers er det bare sorgen. Det virker heller ikke å være slik at sesongene i Europa gjenspeiler sesongene i Serie A, noe som kan tyde på at en ikke prioriterer Europa nok når en mer og kjemper om topplasseringene i serien. 2020-21 var ingen god sesong for Lazio i serien, men jaggu gikk det bra i Eurpa. Året før var det annerledes; da var de faktisk i tittelracet i serien, mens i Europa ble det rett ut.

Jeg syns jeg ser det i kampene også. De spiller ikke direkte dårlig, og de kan gjerne ha ballen mye og kontrollere spillet, men den siste lille gnisten virker å mangle. Den ser jeg mye oftere i serien, og særlig i de store kampene. Kanskje AZ på bortebane ikke er en stor nok anledning? I hvert fall ser det ut som noen tenker sånn, men slik skal det naturligvis ikke være. Nå ser det ut til at det blir Europa neste sesong også, og da håper jeg at dette prioriteres mer. Det er ikke bare ei turnering i seg selv, men også et utstillingsvindu, samt gunstig økonomisk om man når langt (eller eventuelt kvalifiserer seg til CL, da).

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Seier over Juve og fortsatt 2. plass på tabellen. Det er Lazios beste periode på ganske lenge, dette, om man ser bort fra fiaskoen i Europa. Bør i hvert fall bli Europa League neste år, ettersom luka ned til Atalanta er på ti poeng. Men her er selvfølgelig også topp fire realistisk, og det hadde vært fryktelig gøy med en ny tur i CL. Kanskje det kan motivere litt ekstra for å satse på Europa; virker som Lazio må til CL for å gidde å gi det lille ekstra utenfor støvlelandet.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Det var da som faen. Heldigvis gikk det etter forholdene bra med far og barn.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/BWmLM ... fikkulykke

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Litt dårligere periode nå. Topp fire-håpet lever naturligvis fremdeles, men da må en begynne å plukke poeng igjen, for her er det andre som er i ferd med å ta igjen Lazio. Men: Lazio har hatt et veldig tøft program nå, og har på papiret enklere kamper igjen på tampen av sesongen. Derfor har jeg ikke bare et håp, men ser på det som ganske sannsynlig at de kan greie å bli topp fire.

Kampene som gjenstår er:

Lecce (H)
Udinese (B)
Cremonese (H)
Empoli (B)

Her skal det vanligvis bli minimum sju poeng, og det bør holde. I alle fall veldig viktig å vinne de to hjemmekampene.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Det har riktignok vært klart ei lita stund, men det er bare å gratulere L'Aquile med Champions League neste sesong! Til tross for litt opp og ned i prestasjonene den siste tida, så har det blitt mer enn nok poeng, og det blir da enten 2. eller 3. plass i årets Serie A. Hvis det blir en 3. plass, er det tangering av beste plassering på 23 sesonger; hvis det blir 2. plass, er det alene beste plassering på like lang tid. Det er også den 13. sesongen på rad at Lazio blir topp ti i ligaen; en til, så tangerer man storhetstida på 1990- og første halvdel av 2000-tallet.

Det snakkes mye om andre klubber, ettersom Lazio ikke vinner så mange titler, men når det gjelder å levere på høyt nivå i lengre perioder og samtidig spille god og underholdende fotball stort sett hver sesong, så er det få italienske klubber som kan matche det. Legg til en friskmeldt og sunn økonomi, og så blir totalinntrykket riktig så godt.

Eller hva, folkens? Hyll, hyll!

MarceloSalas

Legg inn av MarceloSalas »

Hyll hyll!

Det laget her skal på papiret ikke kunne ta 2. plassen, men så prøver jo virkelig hardt alle klubbene å tape mest mulig kamper i år.

Sarri gjør virkelig en bra jobb og tør til og med å sette press på ledelsen før mercatoen.

Så får vi se om/når SMS forsvinner. Tenker det før hver sesong, men nå må han vel dra? Selv om det er mer i Lotitos ånd og sette han på tribunen et år.

Hva med at det ser ut som Tare er på vei ut!? For godt til å være sant?

Lezah

Legg inn av Lezah »

MarceloSalas skrev: tor jun 01, 2023 12:29 pm

Så får vi se om/når SMS forsvinner. Tenker det før hver sesong, men nå må han vel dra? Selv om det er mer i Lotitos ånd og sette han på tribunen et år.
Som hver sommer skal han til United!

Må for øvrig gratulere med ligaplassering , og valg an nivk. For en legende. Er du den jeg tror du er fra hine hårde, så er det bra du er med for vi trenger folk på Serie A-fronten.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

MarceloSalas skrev: tor jun 01, 2023 12:29 pm Hyll hyll!

Det laget her skal på papiret ikke kunne ta 2. plassen, men så prøver jo virkelig hardt alle klubbene å tape mest mulig kamper i år.

Sarri gjør virkelig en bra jobb og tør til og med å sette press på ledelsen før mercatoen.

Så får vi se om/når SMS forsvinner. Tenker det før hver sesong, men nå må han vel dra? Selv om det er mer i Lotitos ånd og sette han på tribunen et år.

Hva med at det ser ut som Tare er på vei ut!? For godt til å være sant?
Ja, det er virkelig nesten ikke til å tro! Tar vel litt færre poeng enn da det ble 4. plass for tre år siden, men plasseringa er den beste siden storhetstida rundt årtusenskiftet. Det er jo ekstra deilig når man også slår Roma sesong etter sesong, og i år i tillegg med flere plasseringer enn normalt.

SMS er det jo snakk om hver sesong, som du er inne på, men i år har det vel vært helt spesifikke linker til Arsenal, så vi får se. Nå blir det jo Champions League-fotball kommende sesong, så kanskje det frister nok til å at han blir enda en sesong. Er jo fortsatt ikke mer enn 28 år, så han har tid til å bli en faktor i de andre store ligaene selv om han blir i Lazio et år eller to til.

Det der med Tare vet jeg egentlig ikke helt hva jeg skal tro om før jeg ser det. Kanskje 50/50, vanskelig å si hva som skjer der også.

Når man ser på finans, så har Lazio gått med et lite driftsunderskudd de siste sesongene, men det er mest pga. nedbetaling av gjeld. Totale eiendeler/verdi ligger relativt stabilt, så økonomien er ok, om ikke fantastisk. Roma har til sammenligning gått med milliardunderskudd to-tre sesonger på rad. Med CL igjen nå, så er det jo minimum 200 millioner der, men antageligvis et sted rundt 300 millioner om man f. eks tar et par seiere og blir nummer tre. Noen ekstra driftskostnader blir det jo, men det er omtrent dette Lazio trenger for å gå i null, tenker jeg. Så det handler vel ikke om å gå helt bananas i pengesekken heller, men å selge en del og kjøpe for ca. det samme, omtrent slik man gjorde i år. Klart, hvis Sergej forsvinner, så får man gjerne 500-600 millioner for ham.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Skraevadottir skrev: søn jun 04, 2023 9:19 am Det der med Tare vet jeg egentlig ikke helt hva jeg skal tro om før jeg ser det. Kanskje 50/50, vanskelig å si hva som skjer der også.
Kan du på enklest mulig vis forklare hva som er issuet med Tare?

Mvh
En som er nysgjerrig men ikke har stålkontroll på driften av Lazio

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Lezah skrev: søn jun 04, 2023 9:35 am
Skraevadottir skrev: søn jun 04, 2023 9:19 am Det der med Tare vet jeg egentlig ikke helt hva jeg skal tro om før jeg ser det. Kanskje 50/50, vanskelig å si hva som skjer der også.
Kan du på enklest mulig vis forklare hva som er issuet med Tare?

Mvh
En som er nysgjerrig men ikke har stålkontroll på driften av Lazio
Jeg har grei kontroll på driften som helhet, men dette med Tare har jeg egentlig ikke hørt noe annet enn hear-say om, så der må nesten vår venn Salas på banen med mer info, tror jeg.

MarceloSalas

Legg inn av MarceloSalas »

Lezah skrev: søn jun 04, 2023 9:35 am
Skraevadottir skrev: søn jun 04, 2023 9:19 am Det der med Tare vet jeg egentlig ikke helt hva jeg skal tro om før jeg ser det. Kanskje 50/50, vanskelig å si hva som skjer der også.
Kan du på enklest mulig vis forklare hva som er issuet med Tare?

Mvh
En som er nysgjerrig men ikke har stålkontroll på driften av Lazio
Er vel først og fremst at han har blitt sett på en karakter som egentlig kun gjør Lotitos ærend uten egne meninger. Dette skal ha startet siste sesongene som spiller.

Nå er dette riktignok mange år siden og spørsmålet er hvorfor spekuleres det i at han er ferdig nå som kontrakten går ut.

Det handler vel om signeringer de siste sesongene med signeringer som bla Akpo og Muriqi.

Sarri skal også være misfornøyd med signeringer som har blitt gjort og vil ha større innflytelse rundt mercatoen.

Så vi får se hvor mye Lotito hører på Sarri der. Han har jo allerede satt press på klubben med at det er store behov for forsterkninger før neste sesong.

MarceloSalas

Legg inn av MarceloSalas »

Skraevadottir skrev: søn jun 04, 2023 9:19 am
MarceloSalas skrev: tor jun 01, 2023 12:29 pm Hyll hyll!

Det laget her skal på papiret ikke kunne ta 2. plassen, men så prøver jo virkelig hardt alle klubbene å tape mest mulig kamper i år.

Sarri gjør virkelig en bra jobb og tør til og med å sette press på ledelsen før mercatoen.

Så får vi se om/når SMS forsvinner. Tenker det før hver sesong, men nå må han vel dra? Selv om det er mer i Lotitos ånd og sette han på tribunen et år.

Hva med at det ser ut som Tare er på vei ut!? For godt til å være sant?
Ja, det er virkelig nesten ikke til å tro! Tar vel litt færre poeng enn da det ble 4. plass for tre år siden, men plasseringa er den beste siden storhetstida rundt årtusenskiftet. Det er jo ekstra deilig når man også slår Roma sesong etter sesong, og i år i tillegg med flere plasseringer enn normalt.

SMS er det jo snakk om hver sesong, som du er inne på, men i år har det vel vært helt spesifikke linker til Arsenal, så vi får se. Nå blir det jo Champions League-fotball kommende sesong, så kanskje det frister nok til å at han blir enda en sesong. Er jo fortsatt ikke mer enn 28 år, så han har tid til å bli en faktor i de andre store ligaene selv om han blir i Lazio et år eller to til.

Det der med Tare vet jeg egentlig ikke helt hva jeg skal tro om før jeg ser det. Kanskje 50/50, vanskelig å si hva som skjer der også.

Når man ser på finans, så har Lazio gått med et lite driftsunderskudd de siste sesongene, men det er mest pga. nedbetaling av gjeld. Totale eiendeler/verdi ligger relativt stabilt, så økonomien er ok, om ikke fantastisk. Roma har til sammenligning gått med milliardunderskudd to-tre sesonger på rad. Med CL igjen nå, så er det jo minimum 200 millioner der, men antageligvis et sted rundt 300 millioner om man f. eks tar et par seiere og blir nummer tre. Noen ekstra driftskostnader blir det jo, men det er omtrent dette Lazio trenger for å gå i null, tenker jeg. Så det handler vel ikke om å gå helt bananas i pengesekken heller, men å selge en del og kjøpe for ca. det samme, omtrent slik man gjorde i år. Klart, hvis Sergej forsvinner, så får man gjerne 500-600 millioner for ham.
Hehe. Vi får ignorere poengsummen og hvor elendige Inter, Milan og Juventus har vært til tider og fokusere på at det ble 2. til slutt.

Må forøvrig også hylle ditt bidrag med denne tråden! Mye bra når jeg leser meg gjennom.

Tror du virkelig på så store summer som 500-500 for SMS med 1 år igjen av kontrakten? Han har jo egentlig ikke hatt den beste sesongen, selv om han pynter litt på med noen mål helt på tampen.

Så er det jo Immobile. Den er også en utfordring. Er det lov å håpe skadene gir seg neste sesong? Det vil være en utfordring å finne en backup-spiss som finner seg i å alltid være #2 men samtidig må være forberedt på å spille mye.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

MarceloSalas skrev: søn jun 04, 2023 11:34 am
Skraevadottir skrev: søn jun 04, 2023 9:19 am
MarceloSalas skrev: tor jun 01, 2023 12:29 pm Hyll hyll!

Det laget her skal på papiret ikke kunne ta 2. plassen, men så prøver jo virkelig hardt alle klubbene å tape mest mulig kamper i år.

Sarri gjør virkelig en bra jobb og tør til og med å sette press på ledelsen før mercatoen.

Så får vi se om/når SMS forsvinner. Tenker det før hver sesong, men nå må han vel dra? Selv om det er mer i Lotitos ånd og sette han på tribunen et år.

Hva med at det ser ut som Tare er på vei ut!? For godt til å være sant?
Ja, det er virkelig nesten ikke til å tro! Tar vel litt færre poeng enn da det ble 4. plass for tre år siden, men plasseringa er den beste siden storhetstida rundt årtusenskiftet. Det er jo ekstra deilig når man også slår Roma sesong etter sesong, og i år i tillegg med flere plasseringer enn normalt.

SMS er det jo snakk om hver sesong, som du er inne på, men i år har det vel vært helt spesifikke linker til Arsenal, så vi får se. Nå blir det jo Champions League-fotball kommende sesong, så kanskje det frister nok til å at han blir enda en sesong. Er jo fortsatt ikke mer enn 28 år, så han har tid til å bli en faktor i de andre store ligaene selv om han blir i Lazio et år eller to til.

Det der med Tare vet jeg egentlig ikke helt hva jeg skal tro om før jeg ser det. Kanskje 50/50, vanskelig å si hva som skjer der også.

Når man ser på finans, så har Lazio gått med et lite driftsunderskudd de siste sesongene, men det er mest pga. nedbetaling av gjeld. Totale eiendeler/verdi ligger relativt stabilt, så økonomien er ok, om ikke fantastisk. Roma har til sammenligning gått med milliardunderskudd to-tre sesonger på rad. Med CL igjen nå, så er det jo minimum 200 millioner der, men antageligvis et sted rundt 300 millioner om man f. eks tar et par seiere og blir nummer tre. Noen ekstra driftskostnader blir det jo, men det er omtrent dette Lazio trenger for å gå i null, tenker jeg. Så det handler vel ikke om å gå helt bananas i pengesekken heller, men å selge en del og kjøpe for ca. det samme, omtrent slik man gjorde i år. Klart, hvis Sergej forsvinner, så får man gjerne 500-600 millioner for ham.
Hehe. Vi får ignorere poengsummen og hvor elendige Inter, Milan og Juventus har vært til tider og fokusere på at det ble 2. til slutt.

Må forøvrig også hylle ditt bidrag med denne tråden! Mye bra når jeg leser meg gjennom.

Tror du virkelig på så store summer som 500-500 for SMS med 1 år igjen av kontrakten? Han har jo egentlig ikke hatt den beste sesongen, selv om han pynter litt på med noen mål helt på tampen.

Så er det jo Immobile. Den er også en utfordring. Er det lov å håpe skadene gir seg neste sesong? Det vil være en utfordring å finne en backup-spiss som finner seg i å alltid være #2 men samtidig må være forberedt på å spille mye.
Takk!

Sergej er jo verdsatt til 60 mill. euro på Transfermarkt, og det pleier jo å være et brukbart mål på hva man kan få. Han er jo også i sin beste alder, og hvis budene blir for lave, kan en jo muligens spille på at han kan forlenge kontrakten.

Når det gjelder den spisskrisa, så har jo den vært der ganske lenge, egentlig. Muriqi var jo drit i Lazio (men gjør det ganske bra i Spania) og siden det har man jo rett og slett ikke hatt noen andre spisser. Men det har vært mye snakk om å hente Milik. Det kunne funka bra, det. Er jo en kvalitetsspiss som bør kunne bidra godt som alternativ til Immobile. Fire år yngre også, så alderen er ingen issue. Bør kanskje kunne få ham for omlag 10 mill. euro, som han er verdsatt til på Transfermarkt. Kan absolutt være verdt det. Har også vært inne på tanken selv om Mattia Destro, som riktignok er bare året yngre enn Immobile, men som man bør kunne få rimelig. Det må imidlertid bare fungere som nødløsning om man ikke får Milik eller noen andre i det sjiktet.

Lezah

Legg inn av Lezah »

MarceloSalas skrev: søn jun 04, 2023 11:27 am Er vel først og fremst at han har blitt sett på en karakter som egentlig kun gjør Lotitos ærend uten egne meninger. Dette skal ha startet siste sesongene som spiller.
I see. Nikkedukker er et reelt problem i flere klubber.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

MarceloSalas skrev: søn jun 04, 2023 11:27 am
Lezah skrev: søn jun 04, 2023 9:35 am
Skraevadottir skrev: søn jun 04, 2023 9:19 am Det der med Tare vet jeg egentlig ikke helt hva jeg skal tro om før jeg ser det. Kanskje 50/50, vanskelig å si hva som skjer der også.
Kan du på enklest mulig vis forklare hva som er issuet med Tare?

Mvh
En som er nysgjerrig men ikke har stålkontroll på driften av Lazio
Er vel først og fremst at han har blitt sett på en karakter som egentlig kun gjør Lotitos ærend uten egne meninger. Dette skal ha startet siste sesongene som spiller.

Nå er dette riktignok mange år siden og spørsmålet er hvorfor spekuleres det i at han er ferdig nå som kontrakten går ut.

Det handler vel om signeringer de siste sesongene med signeringer som bla Akpo og Muriqi.

Sarri skal også være misfornøyd med signeringer som har blitt gjort og vil ha større innflytelse rundt mercatoen.

Så vi får se hvor mye Lotito hører på Sarri der. Han har jo allerede satt press på klubben med at det er store behov for forsterkninger før neste sesong.
Laziali melder at Tare gir seg! Da gikk det litt troll i ord her.

Andre ting å merke seg:
- Lazio skal være interessert i å hente Giovanni Simeone
- Ivan Provedel er tildelt prisen for årets beste keeper i Serie A (tangerte vel også rekorden for flest clean sheet)

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Det ser ut som Escalante går permanent til Cadiz. Snakkes om en overgangssum på omlag fem millioner euro.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Lazio skal ha lagt inn et bud på Domenico Berardi. Det er jo en spiller jeg tidligere har tenkt på som en aktuell mann for Biancocelesti.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Det snakkes en del om Jorginho nå. Spennende å se om Lazio kommer til å prøve å hente ham.

MarceloSalas

Legg inn av MarceloSalas »

Lazio drar som vanlig på treningsleir i fjellene 11-28. juli.
Følgende treningskamper står på programmet:
12. juli Lazio - Auronzo
16. juli Lazio - Lazio-Rappresentativa del Cadore
19. juli Lazio - Triestina
22. juli Lazio - SPAL

3. august Aston Villa - Lazio (spilles i Walsall)
8. august Barcelona - Lazio
13. august Juventus - Lazio (enda ikke bestemt hvor kampen spilles)

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Milik går til Juventus, så da er det bare å sikte seg inn på en annen backup-spiss.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»