Trenertråden

Svar
chatin

Trenertråden

Legg inn av chatin »

Tråd om norske trenere og trenere i norsk fotball. Hvem får sparken? Hvem skal erstatte de? Hvem imponerer? Hvem er på tur opp og frem? Hvordan går det med de norske trenerne i utlandet?

chatin

Legg inn av chatin »

Noen norske trenere som er ledig på markedet per dags dato:
Ole Gunnar Solskjær (fikk sparken i Man Utd i november 2021)
Henning Berg (fikk sparken i Omonia i februar 2022)
Lars Bohinen (fikk ikke fortsette i Sarpsborg 08 etter 2021-sesongen)
Eirik Bakke (ga seg i Sogndal etter 2021-sesongen)
Tom Nordlie (fikk ikke fortsette etter å ha ledet LSK til nedrykk i play-off i 2019)
Per Joar Hansen (ble enig om å ikke fortsette i Östersund etter 2021-sesongen)
Jan Frode Nornes (fikk sparken i Odd i januar 2022)
Svein Maalen (fikk sparken i Ranheim i juni 2021)

Noen gamle kjenninger som er ledig:
Uwe Rösler (ferdig i Fortuna Düsseldorf i mai 2021)
David Nielsen (ferdig i AGF i mai 2022)
Jan Jönsson (var ferdig i Stabæk i juli 2021)
Jörgen Lennartsson (fikk sparken i Helsingborg i mai 2022)

aderyn

Legg inn av aderyn »

Er det helt urealistisk at Solskjær går tilbake til Molde etter hvert? Selvfølgelig har han allerede fått og vil få tilbud om langt større jobber men husker han sa for noen år tilbake når han trente Molde sa at det var "enten Molde eller evt United" for hans del. Har han så stor kjærlighet for Molde at han kunne tatt det rolig der eller skal han cashe inn enda mer et eller annet sted? Tror vel egentlig det siste.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Så er spørsmålet: Vil Molde ha Solskjær?

Håper Fagermo er ferdig snart og at det blir et paradigmeskifte i VIF hvor det blir mindre fokus på tunge, kjente trenernavn og at det heller hentes noe lovende fra OBOS-ligaen eller utenlands a la Milojevic i Sverige.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Nordlys skrev: fre mai 27, 2022 7:03 pm Så er spørsmålet: Vil Molde ha Solskjær?
Utvilsomt. Fyren har akkurat trent en av verdens største klubber og kobles fortsatt til Premier League klubber, Erling Moe er ikke bedre enn at han hadde måtte gå på dagen om Solskjær ble tilgjengelig for Molde. Sannsynligvis lært en del siden han sist var i Molde og PR-biten ville nok alene vært nok til at de vil ha han tilbake. Noe annet hadde jeg blitt sjokkert over.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Nordlys skrev: fre mai 27, 2022 7:03 pm Så er spørsmålet: Vil Molde ha Solskjær?

Håper Fagermo er ferdig snart og at det blir et paradigmeskifte i VIF hvor det blir mindre fokus på tunge, kjente trenernavn og at det heller hentes noe lovende fra OBOS-ligaen eller utenlands a la Milojevic i Sverige.
Hva med han fyren som tok over Lyn da Lyn ledet eliteserien med ca 10 poeng?

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

aderyn skrev: fre mai 27, 2022 6:50 pm Er det helt urealistisk at Solskjær går tilbake til Molde etter hvert? Selvfølgelig har han allerede fått og vil få tilbud om langt større jobber men husker han sa for noen år tilbake når han trente Molde sa at det var "enten Molde eller evt United" for hans del. Har han så stor kjærlighet for Molde at han kunne tatt det rolig der eller skal han cashe inn enda mer et eller annet sted? Tror vel egentlig det siste.
Men nå begynner vel barna å bli ganske store? Det med Molde eller United handlet om at barna ikke ville at han skulle flytte igjen etter Cardiff-"eventyret".

Lista til TS. Trenere som Nordlie, Perry og Erlandsen for den sakskyld må være ferdige. De har fått sine sjanser, for å si det forsiktig. Bohinen gjorde sine saker greit med S08 i fjor og kommer nok til å bli nevnt til alt av ledige trenerjobber i Norge fremover. Henning Berg ønsker å fortsette i utlandet, har oppnådd greie resultater og får nok en jobb før eller siden.

Maalen kan bare sitte stille i båten og vente på at Rekdal får sparken, så har han drømmejobben. På midlertidig basis, om ikke annet.

Nevi

Legg inn av Nevi »

kytec skrev: fre mai 27, 2022 7:22 pm
Nordlys skrev: fre mai 27, 2022 7:03 pm Så er spørsmålet: Vil Molde ha Solskjær?

Håper Fagermo er ferdig snart og at det blir et paradigmeskifte i VIF hvor det blir mindre fokus på tunge, kjente trenernavn og at det heller hentes noe lovende fra OBOS-ligaen eller utenlands a la Milojevic i Sverige.
Hva med han fyren som tok over Lyn da Lyn ledet eliteserien med ca 10 poeng?
Det må være tidenes rot fra en klubb 😀

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

aderyn skrev: fre mai 27, 2022 7:20 pm Utvilsomt. Fyren har akkurat trent en av verdens største klubber og kobles fortsatt til Premier League klubber, Erling Moe er ikke bedre enn at han hadde måtte gå på dagen om Solskjær ble tilgjengelig for Molde. Sannsynligvis lært en del siden han sist var i Molde og PR-biten ville nok alene vært nok til at de vil ha han tilbake. Noe annet hadde jeg blitt sjokkert over.
Utifra hva jeg leser her på forumet er det ganske mange som hadde grint på nesen om han kom tilbake blant fansen hvertfall. Kommersielt og for allmenninteressen har han enorm trekkraft det skjønner alle, men på banen ville jeg vært mer skeptisk. Jeg ville ikke gått for ham om jeg skulle ansette ny trener i en norsk toppklubb.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

kytec skrev: fre mai 27, 2022 7:22 pm
Nordlys skrev: fre mai 27, 2022 7:03 pm Så er spørsmålet: Vil Molde ha Solskjær?

Håper Fagermo er ferdig snart og at det blir et paradigmeskifte i VIF hvor det blir mindre fokus på tunge, kjente trenernavn og at det heller hentes noe lovende fra OBOS-ligaen eller utenlands a la Milojevic i Sverige.
Hva med han fyren som tok over Lyn da Lyn ledet eliteserien med ca 10 poeng?
Braovic var jo helt i John Cleese-klasse :D

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

aderyn skrev: fre mai 27, 2022 6:50 pm Er det helt urealistisk at Solskjær går tilbake til Molde etter hvert? Selvfølgelig har han allerede fått og vil få tilbud om langt større jobber men husker han sa for noen år tilbake når han trente Molde sa at det var "enten Molde eller evt United" for hans del. Har han så stor kjærlighet for Molde at han kunne tatt det rolig der eller skal han cashe inn enda mer et eller annet sted? Tror vel egentlig det siste.
Var vel på Mercato sendinga på fotball.rv eller Chivadze podcasten det ble sagt at OGS har hatt tilbud men etter hva man erfarte venter han på evt tilbud i sommer. Vært flere utenlandske klubber som har fornørt seg så om han. Bør vel kanskje prøve seg på noe annet enn Molde om han har ambisjoner om å bli/være topptrener

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

Hvis OGS fortsatt har ambisjoner, vil det være karrieredrepen å gå tilbake til Molde for 3. gang. Hvis OGS ikke har ambisjoner, vil det fortsatt være dumt å gå tilbake til Molde.

Hvis OGS blir trener for Molde igjen, så skal jeg spise kepsen min. For det kommer ikke til å skje.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Nordlys skrev: fre mai 27, 2022 7:49 pm
aderyn skrev: fre mai 27, 2022 7:20 pm Utvilsomt. Fyren har akkurat trent en av verdens største klubber og kobles fortsatt til Premier League klubber, Erling Moe er ikke bedre enn at han hadde måtte gå på dagen om Solskjær ble tilgjengelig for Molde. Sannsynligvis lært en del siden han sist var i Molde og PR-biten ville nok alene vært nok til at de vil ha han tilbake. Noe annet hadde jeg blitt sjokkert over.
Utifra hva jeg leser her på forumet er det ganske mange som hadde grint på nesen om han kom tilbake blant fansen hvertfall. Kommersielt og for allmenninteressen har han enorm trekkraft det skjønner alle, men på banen ville jeg vært mer skeptisk. Jeg ville ikke gått for ham om jeg skulle ansette ny trener i en norsk toppklubb.
Mulig Molde supporterne ikke vil ha han tilbake, det vet jeg ikke. Men 110% overbevist om at Molde tar han umiddelbart om de får muligheten. Rart når nordmenn er såpass anglofile men virker ikke som folk skjønner hvor stort det å ha trenerposten i Manchester United er. Hvis en nedre halvdel klubb i PL tar han, så tar selvfølgelig Molde han. Er ikke slik at Erling Moe er et taktisk geni heller, og ganske begrenset hva Molde kan hente ellers.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

aderyn skrev: fre mai 27, 2022 9:16 pm Men 110% overbevist om at Molde tar han umiddelbart om de får muligheten.
Jeg er enig i at Molde nok vil ha OGS, men jeg kan ikke se noen god grunn for OGS å gå tilbake til Molde.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Mye tyder vel på at Fagermo er ferdig etter dagens kamp?

Champis

Legg inn av Champis »

newsflash skrev: søn mai 29, 2022 9:50 pm Mye tyder vel på at Fagermo er ferdig etter dagens kamp?

Kan jeg aldri tenke meg. Tror det sitter veldig langt inne å gjøre noe der. De har lagt prestisje i dette prosjektet, og de har startet en kurs som veldig mange i klubben er med på. Tror det skal litt til for å skrote det. Foreløpig.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7898

Legg inn av Big George »

Det er vanskelig å se Fagermo sitte ut året om ikke laget får en formutvikling som løfter mange plasser på tabellen.

Champis

Legg inn av Champis »

Big George skrev: man mai 30, 2022 2:04 am Det er vanskelig å se Fagermo sitte ut året om ikke laget får en formutvikling som løfter mange plasser på tabellen.

Han kommer nok ikke til å bli sittende hvis de er i nedrykksstriden utover høsten, nei. Men det kommer de heller ikke til å være.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Solskjær går vel til RBK når Rekdal får sparken, eller er det andre Molde-supportere som kan være aktuelle for trønderne?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

aderyn skrev: fre mai 27, 2022 7:20 pm
Nordlys skrev: fre mai 27, 2022 7:03 pm Så er spørsmålet: Vil Molde ha Solskjær?
Utvilsomt. Fyren har akkurat trent en av verdens største klubber og kobles fortsatt til Premier League klubber, Erling Moe er ikke bedre enn at han hadde måtte gå på dagen om Solskjær ble tilgjengelig for Molde. Sannsynligvis lært en del siden han sist var i Molde og PR-biten ville nok alene vært nok til at de vil ha han tilbake. Noe annet hadde jeg blitt sjokkert over.
Det kommer jo an på hvor fokuset hans er. Hvis han først og fremst ser på Molde som en mellomstasjon før en ny utenlandsjobb, så ville ikke jeg kastet alt jeg hadde i hendene for å få ham tilbake hvis jeg var Molde-leder.

Everenga

Legg inn av Everenga »

newsflash skrev: søn mai 29, 2022 9:50 pm Mye tyder vel på at Fagermo er ferdig etter dagens kamp?
Enga har ikke sparket en trener i sesong siden Ålesund brant. Han sitter sesongen ut om han ikke får nok selv er mitt tips.

Albino

Legg inn av Albino »

Solvgutt1 skrev: tir mai 31, 2022 12:23 pm
aderyn skrev: fre mai 27, 2022 7:20 pm
Nordlys skrev: fre mai 27, 2022 7:03 pm Så er spørsmålet: Vil Molde ha Solskjær?
Utvilsomt. Fyren har akkurat trent en av verdens største klubber og kobles fortsatt til Premier League klubber, Erling Moe er ikke bedre enn at han hadde måtte gå på dagen om Solskjær ble tilgjengelig for Molde. Sannsynligvis lært en del siden han sist var i Molde og PR-biten ville nok alene vært nok til at de vil ha han tilbake. Noe annet hadde jeg blitt sjokkert over.
Det kommer jo an på hvor fokuset hans er. Hvis han først og fremst ser på Molde som en mellomstasjon før en ny utenlandsjobb, så ville ikke jeg kastet alt jeg hadde i hendene for å få ham tilbake hvis jeg var Molde-leder.
Akkurat nå har vi en god trener som faktisk leverer gode resultater til tross for et kontroversielt formasjonsbytte og med en skadeliste lang som bare juling. Dette er vel ikke tiden for Solskjær i Molde.

Jeg er spent på hvor Solskjær havner i sommer. Og blir det ikke noe, så lurer jeg enda mer på hva som skal skje. KBK kanskje?

Champis

Legg inn av Champis »

Albino skrev: tir mai 31, 2022 2:03 pm
Solvgutt1 skrev: tir mai 31, 2022 12:23 pm
aderyn skrev: fre mai 27, 2022 7:20 pm

Utvilsomt. Fyren har akkurat trent en av verdens største klubber og kobles fortsatt til Premier League klubber, Erling Moe er ikke bedre enn at han hadde måtte gå på dagen om Solskjær ble tilgjengelig for Molde. Sannsynligvis lært en del siden han sist var i Molde og PR-biten ville nok alene vært nok til at de vil ha han tilbake. Noe annet hadde jeg blitt sjokkert over.
Det kommer jo an på hvor fokuset hans er. Hvis han først og fremst ser på Molde som en mellomstasjon før en ny utenlandsjobb, så ville ikke jeg kastet alt jeg hadde i hendene for å få ham tilbake hvis jeg var Molde-leder.
Akkurat nå har vi en god trener som faktisk leverer gode resultater til tross for et kontroversielt formasjonsbytte og med en skadeliste lang som bare juling. Dette er vel ikke tiden for Solskjær i Molde.

Jeg er spent på hvor Solskjær havner i sommer. Og blir det ikke noe, så lurer jeg enda mer på hva som skal skje. KBK kanskje?

Solskjær har allerede takket nei til drssøevis av tilbud fra gode ligaer i Europa. Så med mindre han ikke har større ambisjoner enn Eliteserien, så kan jeg aldri tenke meg at vi får se han der i nærmeste framtid.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Everenga skrev: tir mai 31, 2022 12:36 pm
newsflash skrev: søn mai 29, 2022 9:50 pm Mye tyder vel på at Fagermo er ferdig etter dagens kamp?
Enga har ikke sparket en trener i sesong siden Ålesund brant. Han sitter sesongen ut om han ikke får nok selv er mitt tips.
Rekdal var vel rutinert nok til å trekke seg/bytte rolle før det ble sparken. Gikk jo mot nedrykk før Deila kom den sesongen.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Zanick skrev: tir mai 31, 2022 6:52 pm
Everenga skrev: tir mai 31, 2022 12:36 pm
newsflash skrev: søn mai 29, 2022 9:50 pm Mye tyder vel på at Fagermo er ferdig etter dagens kamp?
Enga har ikke sparket en trener i sesong siden Ålesund brant. Han sitter sesongen ut om han ikke får nok selv er mitt tips.
Rekdal var vel rutinert nok til å trekke seg/bytte rolle før det ble sparken. Gikk jo mot nedrykk før Deila kom den sesongen.
Det skal sies at han hadde ekstremt vanskelige arbeidsforhold i sitt andre opphold. På konkursens rand og måtte hver sesong selge uten å kunne kjøpe.

chatin

Legg inn av chatin »

Gregg Broughton som inntil 1. juni var akademisjef i Bodø/Glimt er blitt ny sportsdirektør i Blackburn. Nå nevnes både Kjetil Knutsen og Ronny Deila som aktuell som ny manager i klubben.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Nordlys skrev: fre mai 27, 2022 7:03 pm Så er spørsmålet: Vil Molde ha Solskjær?

Spørsmålet bør være, er det noen som vil ha Solskjær?

chatin

Legg inn av chatin »

Ny norsk trener klar for utenlandseventyr. Alexander Straus forlater Brann Kvinner for å bli hovedtrener for kvinnelaget til Bayern München.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

chatin skrev: fre mai 27, 2022 6:07 pm Tråd om norske trenere og trenere i norsk fotball. Hvem får sparken? Hvem skal erstatte de? Hvem imponerer? Hvem er på tur opp og frem? Hvordan går det med de norske trenerne i utlandet?
Jørn Andersen imponerer med Hong Kong. 2seiere av 2mulige i kvalikk til Asiamesterskapet. Og det med en gjeng reserver og kort oppkjøring. De beste sitter fast i Kina. Møter India i morgen for siste og avgjørende kamp. Jørn ser forbausende fresh og fit ut og håret er som i glansdagene.

jakral

Legg inn av jakral »

Jørn Andersen har ledet Hong Kong til Asiamesterskapet. Det er første gang siden 1968 at landet kvalifiserer seg.

Bilde

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»