Hvis du ikke er hodestups forelsket

Svar
LANISTA

Hvis du ikke er hodestups forelsket

Legg inn av LANISTA »

Ikke flytt sammen med noen.
Bo alene.

Er du derimot hodestups forelsket, still deg selv spørsmålet: Kan jeg over litt tid, kalle ham/henne min aller beste venn også? Ja, da flytt sammen med vedkommende.

Hvis ikke, bo alene!

Oj, nå ble jeg nesten svimmel av alle gullkornene som kommer fra min munn.
Må sette meg ned.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »


MentalM

Legg inn av MentalM »

LANISTA skrev: lør mai 28, 2022 9:36 am Ikke flytt sammen med noen.
Bo alene.

Er du derimot hodestups forelsket, still deg selv spørsmålet: Kan jeg over litt tid, kalle ham/henne min aller beste venn også? Ja, da flytt sammen med vedkommende.

Hvis ikke, bo alene!

Oj, nå ble jeg nesten svimmel av alle gullkornene som kommer fra min munn.
Må sette meg ned.
Så man har med andre ord 1 år på å flytte sammen fra man treffes?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Menn blir ikke "hodestups forelsket", med mindre det er noe alvorlig galt med deg. Dessuten er det en fryktelig turn off for kvinner å se slike emosjonelle menn, så skjul det i alle fall veldig godt for å unngå at hun får fullstendig avsmak på deg og hopper på kuk-karusellen igjen.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Ikke rart at det blir født få barn her i landet når det skal grubles så voldsomt.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Texas_John skrev: lør mai 28, 2022 9:56 am Menn blir ikke "hodestups forelsket", med mindre det er noe alvorlig galt med deg. Dessuten er det en fryktelig turn off for kvinner å se slike emosjonelle menn, så skjul det i alle fall veldig godt for å unngå at hun får fullstendig avsmak på deg og hopper på kuk-karusellen igjen.
Får inntrykket av at du er usikker på deg selv...

Selvfølgelig helt normalt å bli forelsket for menn, og det er absolutt ikke en turnoff for en kvinne at du viser det til henne.

Sjansen for at hun "hopper på kuk-karusellen" igjen er større om du ikke viser en eneste følelse.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

MentalM skrev: lør mai 28, 2022 10:09 am
Texas_John skrev: lør mai 28, 2022 9:56 am Menn blir ikke "hodestups forelsket", med mindre det er noe alvorlig galt med deg. Dessuten er det en fryktelig turn off for kvinner å se slike emosjonelle menn, så skjul det i alle fall veldig godt for å unngå at hun får fullstendig avsmak på deg og hopper på kuk-karusellen igjen.
Får inntrykket av at du er usikker på deg selv...

Selvfølgelig helt normalt å bli forelsket for menn, og det er absolutt ikke en turnoff for en kvinne at du viser det til henne.

Sjansen for at hun "hopper på kuk-karusellen" igjen er større om du ikke viser en eneste følelse.
Denne kuk-karusellen, er den på Tusenfryd?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

MentalM skrev: lør mai 28, 2022 10:09 am
Får inntrykket av at du er usikker på deg selv...

Selvfølgelig helt normalt å bli forelsket for menn, og det er absolutt ikke en turnoff for en kvinne at du viser det til henne.

Sjansen for at hun "hopper på kuk-karusellen" igjen er større om du ikke viser en eneste følelse.
Jeg får inntrykk av at du ikke har greie på hva du prater om. Det er normalt for visse menn, stort sett de som ikke har særlig høy seksuell markedsverdi i utgangspunktet. For øvrig er det ingen som har sagt noe om ikke å vise en eneste følelse, begrepet som ble brukt var "hodestups forelsket".

Queenie

Legg inn av Queenie »

Slow is smooth and smooth is fast :) Det viktigste er å leve i nuet og ikke lage seg fantasier om hva som vil skje eller ikke, da vil relasjonen nå nye høyder.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Texas_John skrev: lør mai 28, 2022 9:56 am Menn blir ikke "hodestups forelsket", med mindre det er noe alvorlig galt med deg. Dessuten er det en fryktelig turn off for kvinner å se slike emosjonelle menn, så skjul det i alle fall veldig godt for å unngå at hun får fullstendig avsmak på deg og hopper på kuk-karusellen igjen.
Dette er bare pisspreik, selvfølgelig blir menn forelsket og det er helt klin umulig å ikke legge merke til det. Alle kvinner bør leve etter regelen: If it's not a FUCK YES, it's a NO (og da tenker jeg på mannens prioriteringer). Å være emosjonell og forelsket er to vidt forskjellige ting.

Tror heller ikke at kvinner flest hopper rundt på "kuk-karusellen".

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

GiPazzini_85 skrev: lør mai 28, 2022 10:05 am Ikke rart at det blir født få barn her i landet når det skal grubles så voldsomt.
Helt klart. Her er det et utmerket råd:


MentalM

Legg inn av MentalM »

Skraevadottir skrev: lør mai 28, 2022 10:13 am Denne kuk-karusellen, er den på Tusenfryd?
Jeg valgte å ikke spørre etter hvor denne eksisterte. Virker som den har kulminert fra et traume ihvertfall 🤷🏼‍♂️

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Skraevadottir skrev: lør mai 28, 2022 10:13 am
MentalM skrev: lør mai 28, 2022 10:09 am
Texas_John skrev: lør mai 28, 2022 9:56 am Menn blir ikke "hodestups forelsket", med mindre det er noe alvorlig galt med deg. Dessuten er det en fryktelig turn off for kvinner å se slike emosjonelle menn, så skjul det i alle fall veldig godt for å unngå at hun får fullstendig avsmak på deg og hopper på kuk-karusellen igjen.
Får inntrykket av at du er usikker på deg selv...

Selvfølgelig helt normalt å bli forelsket for menn, og det er absolutt ikke en turnoff for en kvinne at du viser det til henne.

Sjansen for at hun "hopper på kuk-karusellen" igjen er større om du ikke viser en eneste følelse.
Denne kuk-karusellen, er den på Tusenfryd?
Ja, var da Bjarne Melgaard fikk ansvaret for design på karusellene en periode, jfr. Munch-utstillingen i sin tid.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Texas_John skrev: lør mai 28, 2022 10:14 am Jeg får inntrykk av at du ikke har greie på hva du prater om. Det er normalt for visse menn, stort sett de som ikke har særlig høy seksuell markedsverdi i utgangspunktet. For øvrig er det ingen som har sagt noe om ikke å vise en eneste følelse, begrepet som ble brukt var "hodestups forelsket".
Det oser usikkerhet om du er redd for at partneren din skal være utro/gå videre.

Aldri bekymret meg nevneverdig for om jeg har vært hodestups forelsket eller egen seksuell markedsverdi. Tatt det som det kommer og er svært fornøyd med hvor det har endt opp.

Hva som fungerer for hver enkelt er individuelt. Men det sprøytet du skriver er ikke universalt ihvertfall

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GiPazzini_85 skrev: lør mai 28, 2022 10:31 am
Skraevadottir skrev: lør mai 28, 2022 10:13 am
MentalM skrev: lør mai 28, 2022 10:09 am

Får inntrykket av at du er usikker på deg selv...

Selvfølgelig helt normalt å bli forelsket for menn, og det er absolutt ikke en turnoff for en kvinne at du viser det til henne.

Sjansen for at hun "hopper på kuk-karusellen" igjen er større om du ikke viser en eneste følelse.
Denne kuk-karusellen, er den på Tusenfryd?
Ja, var da Bjarne Melgaard fikk ansvaret for design på karusellene en periode, jfr. Munch-utstillingen i sin tid.
Hehe!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GiPazzini_85 skrev: lør mai 28, 2022 10:31 am
Skraevadottir skrev: lør mai 28, 2022 10:13 am
MentalM skrev: lør mai 28, 2022 10:09 am

Får inntrykket av at du er usikker på deg selv...

Selvfølgelig helt normalt å bli forelsket for menn, og det er absolutt ikke en turnoff for en kvinne at du viser det til henne.

Sjansen for at hun "hopper på kuk-karusellen" igjen er større om du ikke viser en eneste følelse.
Denne kuk-karusellen, er den på Tusenfryd?
Ja, var da Bjarne Melgaard fikk ansvaret for design på karusellene en periode, jfr. Munch-utstillingen i sin tid.
Tross alt bra at det ikke var "A carousel to die in", da.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Texas_John skrev: lør mai 28, 2022 9:56 am Menn blir ikke "hodestups forelsket", med mindre det er noe alvorlig galt med deg. Dessuten er det en fryktelig turn off for kvinner å se slike emosjonelle menn, så skjul det i alle fall veldig godt for å unngå at hun får fullstendig avsmak på deg og hopper på kuk-karusellen igjen.
Du hadde nok hatt godt av å lære litt mer om både kvinner og menn. At menn ikke har følelser er en grandios løgn, ta en titt på menn på fotballbaner, idrettsarenaer, under krangler mm. At man ikke alltid klarer å snakke om dem er noe annet. Forskjellen ligger i at menn flest er mye mer tenkende vesener i logisk forstand, kvinner bruker mer (bør iallfall gjøre det) følelser og intuisjon når man foretar valg. Hvis man ikke gjør det er man mest preget av sine maskuline sider. Jeg synes det er vakkert når en mann blir rørt, og jeg har sjeldent blitt så sjarmert som da jeg så en veldig mandig mann få tårefylte øyne bare fordi noen andre fikk hjelp og den ene parten der ble rørt av dette. Det er veldig sexy når en mann endelig klarer å komme litt ut av skallet.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

MentalM skrev: lør mai 28, 2022 10:32 am Det oser usikkerhet om du er redd for at partneren din skal være utro/gå videre.

Aldri bekymret meg nevneverdig for om jeg har vært hodestups forelsket eller egen seksuell markedsverdi. Tatt det som det kommer og er svært fornøyd med hvor det har endt opp.

Hva som fungerer for hver enkelt er individuelt. Men det sprøytet du skriver er ikke universalt ihvertfall
Den første setningen er riktig, uten at jeg helt skjønner hvorfor du skriver noe så banalt.

Din egen status og historikk på det seksuelle markedet er fullstendig irrelevant i denne diskusjonen. Og nei, disse tingene er ikke særlig individuelt. Hvis du fritt kunne ha designet en mann eller kvinne som i størst mulig grad skulle hatt høyest mulig seksuell markedsverdi hadde det faktisk vært veldig enkelt å vite hvilke faktorer du burde tone opp og hvilke du burde tone ned. Mannens evne til å bli "hodestups forelsket" er definitivt ikke en av de du burde ha tonet opp.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Texas_John skrev: lør mai 28, 2022 11:02 am
MentalM skrev: lør mai 28, 2022 10:32 am Det oser usikkerhet om du er redd for at partneren din skal være utro/gå videre.

Aldri bekymret meg nevneverdig for om jeg har vært hodestups forelsket eller egen seksuell markedsverdi. Tatt det som det kommer og er svært fornøyd med hvor det har endt opp.

Hva som fungerer for hver enkelt er individuelt. Men det sprøytet du skriver er ikke universalt ihvertfall
Den første setningen er riktig, uten at jeg helt skjønner hvorfor du skriver noe så banalt.

Din egen status og historikk på det seksuelle markedet er fullstendig irrelevant i denne diskusjonen. Og nei, disse tingene er ikke særlig individuelt. Hvis du fritt kunne ha designet en mann eller kvinne som i størst mulig grad skulle hatt høyest mulig seksuell markedsverdi hadde det faktisk vært veldig enkelt å vite hvilke faktorer du burde tone opp og hvilke du burde tone ned. Mannen evne til å bli "hodestups forelsket" er definitivt ikke en av de du burde ha tonet opp.
🤣🤣🤣

Herregud. Hvor tar du alt dette fra?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: lør mai 28, 2022 9:56 am Menn blir ikke "hodestups forelsket", med mindre det er noe alvorlig galt med deg. Dessuten er det en fryktelig turn off for kvinner å se slike emosjonelle menn, så skjul det i alle fall veldig godt for å unngå at hun får fullstendig avsmak på deg og hopper på kuk-karusellen igjen.
Ikke lett for deg å forstå seg på hendelser du ikke har opplevd før. Argumentasjonen oser usikkerhet, og "logikken" antar jeg er sitert fra et eller annet incel-forum. Typisk forskrudd verdensbilde.

Når det er sagt, så er det nok lurt å ha litt is i magen og ikke forhaste seg med ting. Skynde seg langsomt er nok lurt i slikt tilfelle. I hvert fall ikke pådra seg store forpliktelser før man vet om det er noe varig.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Queenie skrev: lør mai 28, 2022 11:03 am
Texas_John skrev: lør mai 28, 2022 11:02 am
MentalM skrev: lør mai 28, 2022 10:32 am Det oser usikkerhet om du er redd for at partneren din skal være utro/gå videre.

Aldri bekymret meg nevneverdig for om jeg har vært hodestups forelsket eller egen seksuell markedsverdi. Tatt det som det kommer og er svært fornøyd med hvor det har endt opp.

Hva som fungerer for hver enkelt er individuelt. Men det sprøytet du skriver er ikke universalt ihvertfall
Den første setningen er riktig, uten at jeg helt skjønner hvorfor du skriver noe så banalt.

Din egen status og historikk på det seksuelle markedet er fullstendig irrelevant i denne diskusjonen. Og nei, disse tingene er ikke særlig individuelt. Hvis du fritt kunne ha designet en mann eller kvinne som i størst mulig grad skulle hatt høyest mulig seksuell markedsverdi hadde det faktisk vært veldig enkelt å vite hvilke faktorer du burde tone opp og hvilke du burde tone ned. Mannen evne til å bli "hodestups forelsket" er definitivt ikke en av de du burde ha tonet opp.
🤣🤣🤣

Herregud. Hvor tar du alt dette fra?
Det er et fenomen som kalles skråsikker uvitenhet.
Ganske god underholdning om man velger å se den tragikomiske humoren i det.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

LANISTA skrev: lør mai 28, 2022 9:36 am Ikke flytt sammen med noen.
Bo alene.

Er du derimot hodestups forelsket, still deg selv spørsmålet: Kan jeg over litt tid, kalle ham/henne min aller beste venn også? Ja, da flytt sammen med vedkommende.

Hvis ikke, bo alene!

Oj, nå ble jeg nesten svimmel av alle gullkornene som kommer fra min munn.
Må sette meg ned.
Det finnes ingen slike regler. Fordi folk er så forskjellige. Dessuten er mye tilfeldig. Noen treffer hverandre på ungdomsskolen, men holder likevel sammen livet ut. De kunne umulig vite om de ville bli bestevenner da de traff hverandre som barn, men de har antakelig tilpasset seg hverandre. Andre flytter sammen som en direkte følge av one night stand etter fuktig natt på byen. Som i mitt tilfelle. Vi feiret nettopp gullbryllup. Atter andre igjen lager seg lister med krav til det perfekte forhold. De blir kanskje aldri fornøyd, fordi de har urealistiske forventninger. Jeg har sett det, og det fungerer ofte ikke.
Sist redigert av HNilsen den lør mai 28, 2022 11:13 am, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg ble så forelsket at jeg ble helt snål. Etter 6 mnd var jeg fortsatt sånn magekribleforelsket og vi flyttet sammen. Dette er over 20 år siden nå og stormforelskelsen har gått over, men det kommer slike små bølger med forelskelse med ujevne mellomrom.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

PapaSmurf skrev: lør mai 28, 2022 11:12 am Jeg ble så forelsket at jeg ble helt snål. Etter 6 mnd var jeg fortsatt sånn magekribleforelsket og vi flyttet sammen. Dette er over 20 år siden nå og stormforelskelsen har gått over, men det kommer slike små bølger med forelskelse med ujevne mellomrom.
Vi er uenige om fotballpolitikk, men enige om mye annet. Gjenkjennende for meg, det du her skriver.

MentalM

Legg inn av MentalM »

PapaSmurf skrev: lør mai 28, 2022 11:12 am Jeg ble så forelsket at jeg ble helt snål. Etter 6 mnd var jeg fortsatt sånn magekribleforelsket og vi flyttet sammen. Dette er over 20 år siden nå og stormforelskelsen har gått over, men det kommer slike små bølger med forelskelse med ujevne mellomrom.
Uten involvering fra kuk-karusellen???

Queenie

Legg inn av Queenie »

HNilsen skrev: lør mai 28, 2022 11:11 am
LANISTA skrev: lør mai 28, 2022 9:36 am Ikke flytt sammen med noen.
Bo alene.

Er du derimot hodestups forelsket, still deg selv spørsmålet: Kan jeg over litt tid, kalle ham/henne min aller beste venn også? Ja, da flytt sammen med vedkommende.

Hvis ikke, bo alene!

Oj, nå ble jeg nesten svimmel av alle gullkornene som kommer fra min munn.
Må sette meg ned.
Andre flytter sammen som en direkte følge av one night stand etter fuktig natt på byen. Som i mitt tilfelle. Vi feiret nettopp gullbryllup.
Ingen regel uten unntak, men det er så lett å falle for en fuckboy om man har sex tidlig, det beste er å ta på seg panservernet og la mannen jobbe for det, ingen kvinner må tro de ikke er verdt det. Og vil han ikke vente er han iallfall ikke verdt det. Jeg synes det er en styrke med et vennskap i bunn. Det sagt så er mange bra karer fuckboys frem til de treffer den rette, men vi trenger ikke å spre bena for dem.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

MentalM skrev: lør mai 28, 2022 11:14 am
PapaSmurf skrev: lør mai 28, 2022 11:12 am Jeg ble så forelsket at jeg ble helt snål. Etter 6 mnd var jeg fortsatt sånn magekribleforelsket og vi flyttet sammen. Dette er over 20 år siden nå og stormforelskelsen har gått over, men det kommer slike små bølger med forelskelse med ujevne mellomrom.
Uten involvering fra kuk-karusellen???
Jeg tror neppe hun har kjøpt billett der. Litt dumt når man har sesongkort et annet sted 😂

Queenie

Legg inn av Queenie »

PapaSmurf skrev: lør mai 28, 2022 11:12 am Jeg ble så forelsket at jeg ble helt snål. Etter 6 mnd var jeg fortsatt sånn magekribleforelsket og vi flyttet sammen. Dette er over 20 år siden nå og stormforelskelsen har gått over, men det kommer slike små bølger med forelskelse med ujevne mellomrom.
Ingenting er som å være forelsket og det er gjensidig.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Queenie skrev: lør mai 28, 2022 11:18 am
HNilsen skrev: lør mai 28, 2022 11:11 am
LANISTA skrev: lør mai 28, 2022 9:36 am Ikke flytt sammen med noen.
Bo alene.

Er du derimot hodestups forelsket, still deg selv spørsmålet: Kan jeg over litt tid, kalle ham/henne min aller beste venn også? Ja, da flytt sammen med vedkommende.

Hvis ikke, bo alene!

Oj, nå ble jeg nesten svimmel av alle gullkornene som kommer fra min munn.
Må sette meg ned.
Andre flytter sammen som en direkte følge av one night stand etter fuktig natt på byen. Som i mitt tilfelle. Vi feiret nettopp gullbryllup.
Ingen regel uten unntak, men det er så lett å falle for en fuckboy om man har sex tidlig, det beste er å ta på seg panservernet og la mannen jobbe for det, ingen kvinner må tro de ikke er verdt det. Og vil han ikke vente er han iallfall ikke verdt det. Jeg synes det er en styrke med et vennskap i bunn. Det sagt så er mange bra karer fuckboys frem til de treffer den rette, men vi trenger ikke å spre bena for dem.
Jeg har ikke noen tro på regler når det gjelder slikt som dette. Folk må få finne ut av det selv uten å bli utsatt fordomsfull moralisering som den du står for. Jeg kjenner også ektepar som lever i åpent forhold, og har gjort det i årevis. Ikke noe for meg, men det fungerer godt for dem. Folk er forskjellige. Punktum!

Queenie

Legg inn av Queenie »

HNilsen skrev: lør mai 28, 2022 11:24 am
Queenie skrev: lør mai 28, 2022 11:18 am
HNilsen skrev: lør mai 28, 2022 11:11 am

Andre flytter sammen som en direkte følge av one night stand etter fuktig natt på byen. Som i mitt tilfelle. Vi feiret nettopp gullbryllup.
Ingen regel uten unntak, men det er så lett å falle for en fuckboy om man har sex tidlig, det beste er å ta på seg panservernet og la mannen jobbe for det, ingen kvinner må tro de ikke er verdt det. Og vil han ikke vente er han iallfall ikke verdt det. Jeg synes det er en styrke med et vennskap i bunn. Det sagt så er mange bra karer fuckboys frem til de treffer den rette, men vi trenger ikke å spre bena for dem.
Jeg har ikke noen tro på regler når det gjelder slikt som dette. Folk må få finne ut av det selv uten å bli utsatt fordomsfull moralisering som den du står for. Jeg kjenner også ektepar som lever i åpent forhold, og har gjort det i årevis. Ikke noe for meg, men det fungerer godt for dem. Folk er forskjellige. Punktum!
Jeg moraliserer ikke, jeg påpeker bare fakta. Kvinner kan lett forveksle seksuell interesse med interesse av oss som person og da er det lett å la seg lure og gjøre ting man angrer på. Mange menn setter også pris på kvinner som er mer selektive ift hvem de er intime med, akkurat som at fuckboys og rundbrennere uten særlige preferanser ikke bemerker seg som høykvalitetsmenn. Det er nå en gang slik det er, men selvfølgelig kan ting ordne seg på andre vis også. Så lenge man selv er bekvem med sine valg så angår det ingen andre.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sex og Samliv»