Post Brexit

Svar
Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Re: Post Brexit

Legg inn av Canucks »

newsflash skrev: man jul 04, 2022 11:04 pm
Canucks skrev: man jul 04, 2022 10:49 pm
Er flere parter enn kun lederen i Labour, og han har rett til å ønske det han vil, på samme måten som Brexit folk det de ønsker, og folk som kjemper for re join har sin rett også som folk i LibDems og deler av Labour også, samt majoriteten av briter som fortjener og bli hørt nå for det de mener også.
Sier lederen i Labour at det ikke er aktuelt med en ny folkeavstemning, så er det ikke det. Før han eventuelt kastes.

Rejoin er ikke en aktuell problemstilling, nå må folk rett og slett gå videre.
Folk endrer også meninger med tiden, også lederen til Labour kan det.

Ellers er det opp til folk å ønske hva de vil, og stadig flere angrer og det er i deres rett til å kjempe for hva de tror på. Så kan du være uenig i at de har denne retten til å kjempe om det.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

peraleks skrev: man jul 04, 2022 10:28 pm Gir det et tiår så tipper jeg UK er tilbake i EU igjen.
Om et tiår eksisterer ikke dagens EU. Det er enten omdannet til en fullverdig føderasjon, eller splittet opp.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Canucks skrev: man jul 04, 2022 11:07 pm
Folk endrer også meninger med tiden, også lederen til Labour kan det.

Ellers er det opp til folk å ønske hva de vil, og stadig flere angrer og det er i deres rett til å kjempe for hva de tror på. Så kan du være uenig i at de har denne retten til å kjempe om det.
Selvfølgelig kan folk endre mening. For politikere sitter det imidlertid langt inne å endre en mening de har flagget offentlig.

En rejoin er ikke aktuelt britisk politikk, uavhengig av hvem som vinner neste valg. Så får de mest hardcore remainerne være så bitre som de vil :D

peraleks

Legg inn av peraleks »

newsflash skrev: man jul 04, 2022 11:07 pm
peraleks skrev: man jul 04, 2022 10:28 pm Gir det et tiår så tipper jeg UK er tilbake i EU igjen.
Om et tiår eksisterer ikke dagens EU. Det er enten omdannet til en fullverdig føderasjon, eller splittet opp.
Har ca. 0 tro på det.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

newsflash skrev: man jul 04, 2022 11:13 pm
Canucks skrev: man jul 04, 2022 11:07 pm
Folk endrer også meninger med tiden, også lederen til Labour kan det.

Ellers er det opp til folk å ønske hva de vil, og stadig flere angrer og det er i deres rett til å kjempe for hva de tror på. Så kan du være uenig i at de har denne retten til å kjempe om det.
Selvfølgelig kan folk endre mening. For politikere sitter det imidlertid langt inne å endre en mening de har flagget offentlig.

En rejoin er ikke aktuelt britisk politikk, uavhengig av hvem som vinner neste valg. Så får de mest hardcore remainerne være så bitre som de vil :D
Første er selvsagt tull, politikere endrer hele tiden, og er meget kyniske sånnsett og flinke til og vri ord.

For sistnevnte vil tiden selvsagt vise. Jeg tror riktignok selv ikke rejoin mulighet skjer med det første selv, men mener det er viktig og riktig for de som kjemper for det å jobbe for det. På samme måten som de som jobbet andre veien har samme rett også de som ønsker hard brexit på alle måter også.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Canucks skrev: tir jul 05, 2022 12:00 am Første er selvsagt tull, politikere endrer hele tiden, og er meget kyniske sånnsett og flinke til og vri ord.

For sistnevnte vil tiden selvsagt vise. Jeg tror riktignok selv ikke rejoin mulighet skjer med det første selv, men mener det er viktig og riktig for de som kjemper for det å jobbe for det. På samme måten som de som jobbet andre veien har samme rett også de som ønsker hard brexit på alle måter også.
Nei, det sitter langt inne å endre på standpunkt politikere har luftet offentlig. Særlig viktige tema som Brexit.

Endrer han standpunkt her, så vil han ha null autoritet innad i Labour, og er dermed ferdig som partileder.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

peraleks skrev: man jul 04, 2022 11:26 pm Har ca. 0 tro på det.
Da anbefaler jeg deg å følge litt med, prosessen mot et mer føderalt EU går med full fart. Til og med laget en egen tråd om det her på forumet:

viewtopic.php?t=3172

Jeg tror dette vil vekke sterke motkrefter, så får vi se hva som skjer.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

newsflash skrev: tir jul 05, 2022 7:08 am
Canucks skrev: tir jul 05, 2022 12:00 am Første er selvsagt tull, politikere endrer hele tiden, og er meget kyniske sånnsett og flinke til og vri ord.

For sistnevnte vil tiden selvsagt vise. Jeg tror riktignok selv ikke rejoin mulighet skjer med det første selv, men mener det er viktig og riktig for de som kjemper for det å jobbe for det. På samme måten som de som jobbet andre veien har samme rett også de som ønsker hard brexit på alle måter også.
Nei, det sitter langt inne å endre på standpunkt politikere har luftet offentlig. Særlig viktige tema som Brexit.

Endrer han standpunkt her, så vil han ha null autoritet innad i Labour, og er dermed ferdig som partileder.
Han trenger ikke endre direkte standpunkt, kun bruke rent politiker prat om at ting har endret seg da selv hans standpunkt nå er ganske vagt, da han snakker om akkurat for øyeblikket, men om noen år er situasjonen en annen så trenger ikke engang komme ut av den på det. Mange veier for han til å kunne snu denne rundt i ren politiker stil da ingen dører er stengt for fremtiden.

Så alt handler selvsagt om hvordan han gjør det, han sier i stor grad kun at det akkurat nå ikke er aktuelt, og at han senere har "evolved on the issue" i ren politikerstil.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Canucks skrev: tir jul 05, 2022 8:10 am Han trenger ikke endre direkte standpunkt, kun bruke rent politiker prat om at ting har endret seg da selv hans standpunkt nå er ganske vagt, da han snakker om akkurat for øyeblikket, men om noen år er situasjonen en annen så trenger ikke engang komme ut av den på det. Mange veier for han til å kunne snu denne rundt i ren politiker stil da ingen dører er stengt for fremtiden.

Så alt handler selvsagt om hvordan han gjør det, han sier i stor grad kun at det akkurat nå ikke er aktuelt, og at han senere har "evolved on the issue" i ren politikerstil.
Nei, standpunktet er ikke vagt.

"He added: "There are some who say, 'We don't need to make Brexit work. We need to reverse it'.

"I couldn't disagree more, because you cannot move forward or grow the country or deliver change or win back the trust of those who have lost faith in politics if you're constantly focused on the arguments of the past."

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

newsflash skrev: tir jul 05, 2022 10:44 am
Canucks skrev: tir jul 05, 2022 8:10 am Han trenger ikke endre direkte standpunkt, kun bruke rent politiker prat om at ting har endret seg da selv hans standpunkt nå er ganske vagt, da han snakker om akkurat for øyeblikket, men om noen år er situasjonen en annen så trenger ikke engang komme ut av den på det. Mange veier for han til å kunne snu denne rundt i ren politiker stil da ingen dører er stengt for fremtiden.

Så alt handler selvsagt om hvordan han gjør det, han sier i stor grad kun at det akkurat nå ikke er aktuelt, og at han senere har "evolved on the issue" i ren politikerstil.
Nei, standpunktet er ikke vagt.

"He added: "There are some who say, 'We don't need to make Brexit work. We need to reverse it'.

"I couldn't disagree more, because you cannot move forward or grow the country or deliver change or win back the trust of those who have lost faith in politics if you're constantly focused on the arguments of the past."
Som sagt, flere veier ut her, arguments of the past, her kan han lett trikse inn nye argumenter som har kommet of the future etc.

Tiden vil som sagt vise hva som skjer fremover de neste årene, utviklingen og hvordan Brexit går, hva det britiske folk syntes om Brexit, hvordan de opplever Brexit etc. så er mange variabler som spiller inn i fremtiden som er umulig og spå, og det er til slutt hva som vil avgjøre dette, om det britiske folk skulle bli fornøyd med Brexit over tid så legges debatten død, om det fortsetter med missnøye, og fortsetter å øke så vil det presse frem et nytt referendum på sikt for rejoin.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Canucks skrev: tir jul 05, 2022 10:57 am Som sagt, flere veier ut her, arguments of the past, her kan han lett trikse inn nye argumenter som har kommet of the future etc.

Tiden vil som sagt vise hva som skjer fremover de neste årene, utviklingen og hvordan Brexit går, hva det britiske folk syntes om Brexit, hvordan de opplever Brexit etc. så er mange variabler som spiller inn i fremtiden som er umulig og spå, og det er til slutt hva som vil avgjøre dette, om det britiske folk skulle bli fornøyd med Brexit over tid så legges debatten død, om det fortsetter med missnøye, og fortsetter å øke så vil det presse frem et nytt referendum på sikt for rejoin.
For all del, dersom du ønsker å leve i fornektelse, så er det jo ingen måte jeg kan nekte deg det på.

Men Labour lederen var altså klinkende klar at det ikke blir noen Brexit omkamp fra Labours side. Selv om du synes det er vanskelig å ta innover deg.

peraleks

Legg inn av peraleks »

newsflash skrev: tir jul 05, 2022 7:12 am
peraleks skrev: man jul 04, 2022 11:26 pm Har ca. 0 tro på det.
Da anbefaler jeg deg å følge litt med, prosessen mot et mer føderalt EU går med full fart. Til og med laget en egen tråd om det her på forumet:

viewtopic.php?t=3172

Jeg tror dette vil vekke sterke motkrefter, så får vi se hva som skjer.
Jeg tar den tråden der med en stor klype med salt for å si det pent.
Men kudos for at du dro inn not annet enn neitilEU denne gangen.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

newsflash skrev: tir jul 05, 2022 1:02 pm
Canucks skrev: tir jul 05, 2022 10:57 am Som sagt, flere veier ut her, arguments of the past, her kan han lett trikse inn nye argumenter som har kommet of the future etc.

Tiden vil som sagt vise hva som skjer fremover de neste årene, utviklingen og hvordan Brexit går, hva det britiske folk syntes om Brexit, hvordan de opplever Brexit etc. så er mange variabler som spiller inn i fremtiden som er umulig og spå, og det er til slutt hva som vil avgjøre dette, om det britiske folk skulle bli fornøyd med Brexit over tid så legges debatten død, om det fortsetter med missnøye, og fortsetter å øke så vil det presse frem et nytt referendum på sikt for rejoin.
For all del, dersom du ønsker å leve i fornektelse, så er det jo ingen måte jeg kan nekte deg det på.

Men Labour lederen var altså klinkende klar at det ikke blir noen Brexit omkamp fra Labours side. Selv om du synes det er vanskelig å ta innover deg.
Jeg lever ikke i noe fornektelse, jeg konstanterer fakta, at briter er missfornøyd med Brexit og angrer på det, og har gjort det en god stund, og missnøyen mot Brexit har også økt, dette er fakta og realiteter.

Jeg tror heller ikke at det blir noen omkamp om Brexit like etter neste valg, jeg vil tippe det vil skje nærmere 2030, men kan skje før dersom missnøyen mot Brexit fortsetter, og ligger stabilt på +10 på målinger, det er såpass mange variabler som spiller inn så den fremtiden er ganske vanskelig og spå.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Canucks skrev: tir jul 05, 2022 1:07 pm Jeg lever ikke i noe fornektelse, jeg konstanterer fakta, at briter er missfornøyd med Brexit og angrer på det, og har gjort det en god stund, og missnøyen mot Brexit har også økt, dette er fakta og realiteter.

Jeg tror heller ikke at det blir noen omkamp om Brexit like etter neste valg, jeg vil tippe det vil skje nærmere 2030, men kan skje før dersom missnøyen mot Brexit fortsetter, og ligger stabilt på +10 på målinger, det er såpass mange variabler som spiller inn så den fremtiden er ganske vanskelig og spå.
Det er dette som er fakta:

"There is "no going back" from the UK's exit from the EU, Labour's leader has said, ahead of a speech aimed at attacking the government's record on Brexit.

Sir Keir Starmer told the BBC a Labour government would not rejoin the EU and instead seek to "make Brexit work".


Link

Hva som skjer etter at Starmer er ferdig som Labour leder vet en selvfølgelig ikke, men det er nok en god stund til.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

peraleks skrev: tir jul 05, 2022 1:05 pm Jeg tar den tråden der med en stor klype med salt for å si det pent.
Men kudos for at du dro inn not annet enn neitilEU denne gangen.
Da er du som den typiske jatilhengeren her i Norge, en debatterer EU som at EU nå er det samme som vi sa nei til i 1994. Utviklingen mot en føderasjon er et uttalt mål fra flere av eurokratene. Og de jobber målrettet.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

newsflash skrev: tir jul 05, 2022 1:10 pm
Canucks skrev: tir jul 05, 2022 1:07 pm Jeg lever ikke i noe fornektelse, jeg konstanterer fakta, at briter er missfornøyd med Brexit og angrer på det, og har gjort det en god stund, og missnøyen mot Brexit har også økt, dette er fakta og realiteter.

Jeg tror heller ikke at det blir noen omkamp om Brexit like etter neste valg, jeg vil tippe det vil skje nærmere 2030, men kan skje før dersom missnøyen mot Brexit fortsetter, og ligger stabilt på +10 på målinger, det er såpass mange variabler som spiller inn så den fremtiden er ganske vanskelig og spå.
Det er dette som er fakta:

"There is "no going back" from the UK's exit from the EU, Labour's leader has said, ahead of a speech aimed at attacking the government's record on Brexit.

Sir Keir Starmer told the BBC a Labour government would not rejoin the EU and instead seek to "make Brexit work".


Link

Hva som skjer etter at Starmer er ferdig som Labour leder vet en selvfølgelig ikke, men det er nok en god stund til.
Det kan være flere ting som stemmer, ene utelukker ikke det andre, og realitetene er at om missnøyen fortsetter vil Starmer også bli presset internt til å gjøre det politikere ofte gjør og snur, da det er flere veier for Starmer ut av dette med politiker-argumenter om at tidene har endret seg siden han kom med påstand X,Y og Z.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Canucks skrev: tir jul 05, 2022 1:13 pm
Det kan være flere ting som stemmer, ene utelukker ikke det andre, og realitetene er at om missnøyen fortsetter vil Starmer også bli presset internt til å gjøre det politikere ofte gjør og snur, da det er flere veier for Starmer ut av dette med politiker-argumenter om at tidene har endret seg siden han kom med påstand X,Y og Z.
Nei, det er ikke noe rom for tolkning.

"There is "no going back" from the UK's exit from the EU, Labour's leader has said, ahead of a speech aimed at attacking the government's record on Brexit.

Sir Keir Starmer told the BBC a Labour government would not rejoin the EU and instead seek to "make Brexit work".


Link

Rene ord for pengene.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

newsflash skrev: tir jul 05, 2022 1:14 pm
Canucks skrev: tir jul 05, 2022 1:13 pm
Det kan være flere ting som stemmer, ene utelukker ikke det andre, og realitetene er at om missnøyen fortsetter vil Starmer også bli presset internt til å gjøre det politikere ofte gjør og snur, da det er flere veier for Starmer ut av dette med politiker-argumenter om at tidene har endret seg siden han kom med påstand X,Y og Z.
Nei, det er ikke noe rom for tolkning.

"There is "no going back" from the UK's exit from the EU, Labour's leader has said, ahead of a speech aimed at attacking the government's record on Brexit.

Sir Keir Starmer told the BBC a Labour government would not rejoin the EU and instead seek to "make Brexit work".


Link

Rene ord for pengene.
Du leser fortsatt ikke hva jeg skriver, så da er det bare og gi opp.

peraleks

Legg inn av peraleks »

newsflash skrev: tir jul 05, 2022 1:12 pm
peraleks skrev: tir jul 05, 2022 1:05 pm Jeg tar den tråden der med en stor klype med salt for å si det pent.
Men kudos for at du dro inn not annet enn neitilEU denne gangen.
Da er du som den typiske jatilhengeren her i Norge, en debatterer EU som at EU nå er det samme som vi sa nei til i 1994. Utviklingen mot en føderasjon er et uttalt mål fra flere av eurokratene. Og de jobber målrettet.
Jeg syns ikke du er spesielt troverdig i EU-spørsmålet, at det "finnes allerede en tråd" på emnet blir således noe man glatt ser bort i fra.
Sist redigert av peraleks den tir jul 05, 2022 1:20 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Canucks skrev: tir jul 05, 2022 1:17 pm
Du leser fortsatt ikke hva jeg skriver, så da er det bare og gi opp.
Og du er fremdeles i fornektelsefasen. Ofte kalt fase en i en sorgreaksjon.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

peraleks skrev: tir jul 05, 2022 1:18 pm Du kan først og fremst kutte ut stråmannsargumentasjonen her.
Jeg syns ikke du er spesielt troverdig i EU-spørsmålet, at det "finnes allerede en tråd" på emnet blir således noe man glatt ser bort i fra.
Vel, jeg ga deg en link til en tråd der det faktisk er masse info om EUs føderale utvikling. Da synes jeg det blir for enkelt at en nekter å forholde seg til dette.

peraleks

Legg inn av peraleks »

newsflash skrev: tir jul 05, 2022 1:20 pm
peraleks skrev: tir jul 05, 2022 1:18 pm Du kan først og fremst kutte ut stråmannsargumentasjonen her.
Jeg syns ikke du er spesielt troverdig i EU-spørsmålet, at det "finnes allerede en tråd" på emnet blir således noe man glatt ser bort i fra.
Vel, jeg ga deg en link til en tråd der det faktisk er masse info om EUs føderale utvikling. Da synes jeg det blir for enkelt at en nekter å forholde seg til dette.
Beklager men den linken der ga meg lite annet enn "fake news"-vibes når jeg leste gjennom starten.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

peraleks skrev: tir jul 05, 2022 1:21 pm Beklager men den linken der ga meg lite annet enn "fake news"-vibes når jeg leste gjennom starten.
Mener du det er mye "fake news" på EUs offisielle sider?

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

newsflash skrev: tir jul 05, 2022 1:19 pm
Canucks skrev: tir jul 05, 2022 1:17 pm
Du leser fortsatt ikke hva jeg skriver, så da er det bare og gi opp.
Og du er fremdeles i fornektelsefasen. Ofte kalt fase en i en sorgreaksjon.
For all del, du som fornekter det jeg skriver, så det er nok fra din side, hvorfor vet jeg ikke. Jeg er ikke brite, så dette påvirker meg fint lite hva britene ønsker.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Canucks skrev: tir jul 05, 2022 1:23 pm For all del, du som fornekter det jeg skriver, så det er nok fra din side, hvorfor vet jeg ikke. Jeg er ikke brite, så dette påvirker meg fint lite hva britene ønsker.
Som sagt:

"There is "no going back" from the UK's exit from the EU, Labour's leader has said, ahead of a speech aimed at attacking the government's record on Brexit.

Sir Keir Starmer told the BBC a Labour government would not rejoin the EU and instead seek to "make Brexit work".


Link

Labour ønsker ingen omkamp.

peraleks

Legg inn av peraleks »

newsflash skrev: tir jul 05, 2022 1:23 pm
peraleks skrev: tir jul 05, 2022 1:21 pm Beklager men den linken der ga meg lite annet enn "fake news"-vibes når jeg leste gjennom starten.
Mener du det er mye "fake news" på EUs offisielle sider?
Nei det mener jeg ikke, det jeg mener er at den framstillingen du har i eget hode av det som fremkommer av den artikkelen er "fake news".
Således er jeg ikke interessert i å diskutere ditt syn på artikkelen.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

peraleks skrev: tir jul 05, 2022 1:25 pm Nei det mener jeg ikke, det jeg mener er at den framstillingen du har i eget hode av det som fremkommer av den artikkelen er "fake news".
Således er jeg ikke interessert i å diskutere ditt syn på artikkelen.
Kan du i det minste utdype hva du mener er fake news? Dette er jo tross alt et diskusjonsforum...

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

At UK går tilbake inn i EU har jeg ingen tro på.
Men jeg tror at over tid vil UK binde seg stadig nærmere EU. Det vil bli innført mange små avtaler som til slutt vil gjøre at UK har omtrent samme forholdet til EU som Norge har.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

oddvar_kjempebra skrev: ons jul 06, 2022 12:23 pm At UK går tilbake inn i EU har jeg ingen tro på.
Men jeg tror at over tid vil UK binde seg stadig nærmere EU. Det vil bli innført mange små avtaler som til slutt vil gjøre at UK har omtrent samme forholdet til EU som Norge har.
Jeg tror også SB kommer til samarbeide tett med EU fremover.

Forskjellen på EØS og SBs avtaler blir nok overnasjonaliteten. SB kommer aldri til å akseptere en overnasjonal domstol som tvisteløsning, slik vi har EØS domstolen.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

newsflash skrev: ons jul 06, 2022 12:50 pm
oddvar_kjempebra skrev: ons jul 06, 2022 12:23 pm At UK går tilbake inn i EU har jeg ingen tro på.
Men jeg tror at over tid vil UK binde seg stadig nærmere EU. Det vil bli innført mange små avtaler som til slutt vil gjøre at UK har omtrent samme forholdet til EU som Norge har.
Jeg tror også SB kommer til samarbeide tett med EU fremover.

Forskjellen på EØS og SBs avtaler blir nok overnasjonaliteten. SB kommer aldri til å akseptere en overnasjonal domstol som tvisteløsning, slik vi har EØS domstolen.
Det tror jeg du vil få rett i, men jeg tror UK vil akspetere fri flyt av varer, mennesker og tjenester slik som det er i resten av EU og innenfor EU/EØS. Men det vil snike seg på. Litt etter litt vil begrensninger bli fjernet.

Og ironien da er jo at det var akkurat denne frie flyten som gjorde at de fleste av britene sa nei til EU.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Norge og EU»