Ordlek

Svar
Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Re: Ordlek

Legg inn av BlackEagle »

unndragelseforsøksetterforskningsledermyndighet

... så dét, så!

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

BlackEagle skrev: man jan 15, 2024 10:47 pm unndragelseforsøksetterforskningsledermyndighet

... så dét, så!
Ett er sikkert: ingen av oss lider av hippopotomonstrosesquippedaliofobi, en irrasjonell og sykelig redsel for lange ord.

Bilde

Etterforskningsledermyndighetsansvarsfraskrivelsekonsekvensutredningsrapportskriver

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 484

Legg inn av Omoikane »

BlackEagle skrev: man jan 15, 2024 10:47 pm unndragelseforsøksetterforskningsledermyndighet

... så dét, så!
Etterforskningsledermyndighetsbekreftelsesfellekonsekvens

Viggo kan svare utfyllende om hva det er.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Omoikane skrev: tir jan 16, 2024 7:09 am
BlackEagle skrev: man jan 15, 2024 10:47 pm unndragelseforsøksetterforskningsledermyndighet

... så dét, så!
Etterforskningsledermyndighetsbekreftelsesfellekonsekvens

Viggo kan svare utfyllende om hva det er.
Hold deg nå her, her trengs flere som ikke lider av en dum fobi.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Hei, dere to! Ettersom det bare er to minutter mellom dere - hvem skal jeg nå følge? Vel - Karatel var jo først, så:

myndighetsansvarsfraskrivelsekonsekvensutredningsrapportskriveroverbelastningslangtidssykmelding

Hah!

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Overbelastningslangtidssykmeldingstrygdesvindlerdovenskapsunnskyldningsfavorittskurkestrek.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

langtidssykmeldingstrygdesvindlerdovenskapsunnskyldningsfavorittskurkestrekansvarsfraskrivelse

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Ansvarsfraskrivelseavskjedsigelsesbegrunnelse

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

avskjedsigelsesbegrunnelsesunderkjennelse

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Underkjennelseentusiastvaretektsfengsling.

Når en overivrig jurist bryter legalitetsprinsippet og underkjenner en dom/et vedtak han ikke har lov å underkjenne.

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 484

Legg inn av Omoikane »

Karatel skrev: tir jan 16, 2024 3:26 pm Underkjennelseentusiastvaretektsfengsling.

Når en overivrig jurist bryter legalitetsprinsippet og underkjenner en dom/et vedtak han ikke har lov å underkjenne.
Ingen fobier her, nei.

Entusiastvaretektsfengslingsdomstolsvagjørelsesankebehandlingsfeilsyndebukkforklaring

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Omoikane skrev: tir jan 16, 2024 4:25 pm
Karatel skrev: tir jan 16, 2024 3:26 pm Underkjennelseentusiastvaretektsfengsling.

Når en overivrig jurist bryter legalitetsprinsippet og underkjenner en dom/et vedtak han ikke har lov å underkjenne.
Ingen fobier her, nei.

Entusiastvaretektsfengslingsdomstolsvagjørelsesankebehandlingsfeilsyndebukkforklaring
En praktfull tatpurusha som du har all ære av, men vi har langt igjen.


nirantarāndhakāritādigantarakandaladamandasudhārasabindusāndrataraghanāghanavr̥ndasandehakararayandamānamakarandabindubandhurataramākandataruphulatalpaphalpamr̥dulasikatājālajaṭilamūlatalamarutrakamiladalaghulaghulayakalitaramaṇoyapānoyaśālikābālikākarāravindagalantikāgaladelāavaṅgapāṭalaghanasārakarutūrikātisaurathameduralaghutaramadhuraśotalatarasaliladhārānirākariṣṇutadoyavimalavilocanamayūravareravāpasāritapipāsāyāsapathikalokān

In it, the distress, caused by thirst, to travellers was alleviated by clusters of rays of the bright eyes of the girls; the rays that were shaming the currents of light, sweet and cold water charged with the strong fragrance of cardamom, clove, saffron, camphor and musk and flowing out of the pitchers (held in) the lotus-like hands of maidens (seated in) the beautiful water-sheds, made of the thick roots of Andropogon muricatus mixed with marjoram, (and built near) the foot, covered with heaps of couch-like soft sand, of the clusters of newly sprouting mango trees, which constantly darkened the intermediate space of the quarters, and which looked all the more charming on account of the trickling drops of the floral juice, which thus caused the delusion of a row of thick rainy clouds, densely filled with abundant nectar."

Vi har noe å etterstrebe, men vi har da store og høy mål vi skal nå ?
Sist redigert av Karatel den tir jan 16, 2024 6:45 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Domstolsvagjørelsesankebehandlingsfeilsyndebukkforklaringsproblemforviklingstragedieutløser

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Karatel skrev: tir jan 16, 2024 6:43 pm Domstolsvagjørelsesankebehandlingsfeilsyndebukkforklaringsproblemforviklingstragedieutløser
Dobbeltommel for den forrige. Jeg er ikke spesielt språkmektig av meg, men jeg mente å gjenkjenne indisk/sanskrit der, ja. Det norske substantivet "åk" kommer jo også derfra (yoga). Verden er ikke stor!

ankebehandlingsfeilsyndebukkforklaringsproblemforviklingstragedieutløserresultatforvirring

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

BlackEagle skrev: tir jan 16, 2024 7:12 pm
Karatel skrev: tir jan 16, 2024 6:43 pm Domstolsvagjørelsesankebehandlingsfeilsyndebukkforklaringsproblemforviklingstragedieutløser
Dobbeltommel for den forrige. Jeg er ikke spesielt språkmektig av meg, men jeg mente å gjenkjenne indisk/sanskrit der, ja. Det norske substantivet "åk" kommer jo også derfra (yoga). Verden er ikke stor!

ankebehandlingsfeilsyndebukkforklaringsproblemforviklingstragedieutløserresultatforvirring
Det er riktig, det er sanskrit. Her er det med skille mellom ordene for lettetens skyld, men skillet er bare for nybegynnere. Og ordene er forklart.

https://hellenisteukontos.opoudjis.net/ ... -sanskrit/

En slik sammensetning av ord kalles tatpurusha. Det er tapurusha vi lager her.

https://www.merriam-webster.com/dictionary/tatpurusha

Alle ordene er flettet sammen i en lang tråd og bundet sammen av sandhi.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sandhi


Resultatforvirringsutgreiingsarbeidslederlederevnekapabilitet

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Karatel skrev: tir jan 16, 2024 9:58 pm
https://en.wikipedia.org/wiki/Sandhi

Resultatforvirringsutgreiingsarbeidslederlederevnekapabilitet
En form for Sandhi slik wikipedia forklarer den, gjenkjenner jeg til via varianter fra min dialekt!

forvirringsutgreiingsarbeidslederlederevnekapabilitetsbegrensning

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Begrensningshemskoelimineringsprogresjonsfremdriverønskedrøm

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

hemskoelimineringsprogresjonsfremdriverønskedrømoverdrivelsesresultatoverraskelse

(Dette blir særere og særere ...)

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

BlackEagle skrev: ons jan 17, 2024 12:03 pm hemskoelimineringsprogresjonsfremdriverønskedrømoverdrivelsesresultatoverraskelse

(Dette blir særere og særere ...)
Jeg må jo bare være enig med deg i at dette blir særere og særere. Det ser ut til at de som tidligere var innom her og deltok, også synes det er sært, siden de nå er sporløst forduftet, Skremt bort? Det er bare Omokaine som holder stand.

Men det er jo bare denne tråden her på FD som er verd å bruke tid, alle de andre er like sære, om ikke verre. Politikk er det ikke mulig å diskutere mer, de trådene som er aktive er så tullete at jeg holder meg langt unna.

Hvis du synes dette blir for sært og tullete, sier du bare fra.

Overdrivelsesresultatoverraskelseskaldusjsjokk

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

kalddusjsjokksforfrysning

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Forfrysningsskadeomfangsamputasjonsbehovnødvendighetsjefkirurgsvurderingsansvar

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Dust ...
*glise*

skadeomfangsamputasjonsbehovnødvendighetsjefkirurgsvurderingsansvarsfraskrivelse

Jeg får si som den tidligere sjefen til en nevø pleide å si - han var flink til å ergre seg over de ansattes manglende evner og kompetanse, og hisset seg fort opp:

"Idiooooter! Åssen finner dere veien te' jobben hver dag, 'a?"

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Vurderingsansvarsfraskrivelsetilfellemedtiltakslystlangtbortihutiheita.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Tilfellemedtiltakslystlangtbortihutiheitahotelldodørknusingresultat

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Heisann, der var korgutten igjen ôg, gitt!

hotelldodørknusingresultaterstatningsansvarserkjennelsesfradragsrett (æ'kke helt sikker på om Skatteetaten vil akseptere det, men "det duga kje o-prøvd!")

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Erstatningsansvarserkjennelsesfradragsrettannuleringskattekontormassakrefrifinnelsesdombegrunnelse

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

annuleringskattekontormassakrefrifinnelsesdombegrunnelselogikkbrist

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Logikkbristexamenphilosophicumikkebeståttkarakterårsak

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Hjelpes ...

examenphilosophicumikkebeståttkarakterårsakssammenhengsforvirring

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Sammenhengsforvirringsnelogismeentusiastkjennetegn

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Språk»