Ryker Boris Johnson?

Svar
oddvar_kjempebra

Re: Ryker Boris Johnson?

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Teflon-Boris har klart seg i de verste stormer, men jeg blir imponert hvis han rir av denne.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

VivaLV skrev: ons jul 06, 2022 11:40 am
Folk_flesk skrev: tir jul 05, 2022 8:07 pm
newsflash skrev: tir jul 05, 2022 8:03 pm Så han har fått beskjed om "dårlig oppførsel" fra Carl Pincher og allikevel utnevnt han til MP.

Hva er det denne oppførselen går ut på? Seksuell trakassering?
Ulike anklager om tafsing ("groping") fra 6 ulike menn i parlamentet eller i forbindelse med partiarrangementer, såvidt jeg skjønner.

Er visst rene Kevin Spacey han her.
Så han er homofil? Sto ikke på wikipedia om han var det. Men mulig de ikke skriver det så sant man ikke har stått frem at han er det.
3 nye trukket seg dag.
Hvorfor spørsmålet? Det er vel heller det at han er overgriper som er problemet her, snarere enn hans seksuelle legning.

Som vel igjen er grunnen til at du ikke finner det du leter etter på wiki. Står ikke på wiki-siden til Boris Johnson at han er heterofil heller.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Brezjnev skrev: ons jul 06, 2022 11:51 am
VivaLV skrev: ons jul 06, 2022 11:40 am
Folk_flesk skrev: tir jul 05, 2022 8:07 pm

Ulike anklager om tafsing ("groping") fra 6 ulike menn i parlamentet eller i forbindelse med partiarrangementer, såvidt jeg skjønner.

Er visst rene Kevin Spacey han her.
Så han er homofil? Sto ikke på wikipedia om han var det. Men mulig de ikke skriver det så sant man ikke har stått frem at han er det.
3 nye trukket seg dag.
Hvorfor spørsmålet? Det er vel heller det at han er overgriper som er problemet her, snarere enn hans seksuelle legning.

Som vel igjen er grunnen til at du ikke finner det du leter etter på wiki. Står ikke på wiki-siden til Boris Johnson at han er heterofil heller.
Jada, og det nevnte jeg jo delvis selv. Men om han var utro med menn hvis han hadde kone så er jo det sånn sett interessant.
Dvs. da hadde det kanskje stått at han var gift da på wikipedia.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Rishi Sunak og Penny Mordaunt relativt like favoritter til å bli neste statsminister.
Kanskje det er ett planlagt "kupp". Trekker seg for å ha større sjanser til å bli PM (Sunak).

Følger litt mer enn snittet (som jo sånn sett sikkert er lavt), men hun Penny Mordaunt kan jeg ikke huske og ha sett så mye.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

VivaLV skrev: ons jul 06, 2022 11:53 am
Brezjnev skrev: ons jul 06, 2022 11:51 am
VivaLV skrev: ons jul 06, 2022 11:40 am

Så han er homofil? Sto ikke på wikipedia om han var det. Men mulig de ikke skriver det så sant man ikke har stått frem at han er det.
3 nye trukket seg dag.
Hvorfor spørsmålet? Det er vel heller det at han er overgriper som er problemet her, snarere enn hans seksuelle legning.

Som vel igjen er grunnen til at du ikke finner det du leter etter på wiki. Står ikke på wiki-siden til Boris Johnson at han er heterofil heller.
Jada, og det nevnte jeg jo delvis selv. Men om han var utro med menn hvis han hadde kone så er jo det sånn sett interessant.
Dvs. da hadde det kanskje stått at han var gift da på wikipedia.
Du gjorde vel egentlig ikke det. Først nevnte du at han var homofil, nå nevner du at han er utro (med menn). Det er altså ingen av disse tingene Pincher (by name, Pincher by nature) er i trøbbel for. Som igjen har ført til at det atter stormer rundt vår mann.

En storm han for øvrig ikke trenger å stå alene i. Bortsett fra gårsdagens 2 tungvektere har de resterende tungvekterne i regjeringen kommet til at de ikke har noe å vinne på å kaste ham. Foreløpig.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Brezjnev skrev: ons jul 06, 2022 12:03 pm
VivaLV skrev: ons jul 06, 2022 11:53 am
Brezjnev skrev: ons jul 06, 2022 11:51 am

Hvorfor spørsmålet? Det er vel heller det at han er overgriper som er problemet her, snarere enn hans seksuelle legning.

Som vel igjen er grunnen til at du ikke finner det du leter etter på wiki. Står ikke på wiki-siden til Boris Johnson at han er heterofil heller.
Jada, og det nevnte jeg jo delvis selv. Men om han var utro med menn hvis han hadde kone så er jo det sånn sett interessant.
Dvs. da hadde det kanskje stått at han var gift da på wikipedia.
Du gjorde vel egentlig ikke det. Først nevnte du at han var homofil, nå nevner du at han er utro (med menn). Det er altså ingen av disse tingene Pincher (by name, Pincher by nature) er i trøbbel for. Som igjen har ført til at det atter stormer rundt vår mann.

En storm han for øvrig ikke trenger å stå alene i. Bortsett fra gårsdagens 2 tungvektere har de resterende tungvekterne i regjeringen kommet til at de ikke har noe å vinne på å kaste ham. Foreløpig.
Foreløpig er nok rett ord, virker som det er mange rotter som forlater skipet en etter en nå.
Boris er hard i hodet, men jeg tviler på om han overlever dette mye lenger

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Overlever han dette så overlever han alt.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

seriemester2013 skrev: ons jul 06, 2022 12:28 pm
Brezjnev skrev: ons jul 06, 2022 12:03 pm
VivaLV skrev: ons jul 06, 2022 11:53 am

Jada, og det nevnte jeg jo delvis selv. Men om han var utro med menn hvis han hadde kone så er jo det sånn sett interessant.
Dvs. da hadde det kanskje stått at han var gift da på wikipedia.
Du gjorde vel egentlig ikke det. Først nevnte du at han var homofil, nå nevner du at han er utro (med menn). Det er altså ingen av disse tingene Pincher (by name, Pincher by nature) er i trøbbel for. Som igjen har ført til at det atter stormer rundt vår mann.

En storm han for øvrig ikke trenger å stå alene i. Bortsett fra gårsdagens 2 tungvektere har de resterende tungvekterne i regjeringen kommet til at de ikke har noe å vinne på å kaste ham. Foreløpig.
Foreløpig er nok rett ord, virker som det er mange rotter som forlater skipet en etter en nå.
Boris er hard i hodet, men jeg tviler på om han overlever dette mye lenger
Var derfor jeg tok det med. Selv om jeg med Donald og Boris etter hvert har lært meg til å la være å spå at de er ferdige, så er jeg overbevist om at Boris er ferdig. Men tør fortsatt ikke å si om det er snakk om timer, dager eller uker. Dette med hva sjefsrottene gjør er også litt interessant mtp tronfølge, hvorvidt folk som Gove og Patel ødelegger for seg selv ved å binde seg så hardt til masten på det synkende skip.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Ingen tvil om at det rakner for Boris nå, kan umulig overleve dette.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

10 minutter til PMQ i Underhuset. Opposisjonsbenkene er så å si fulle, mens Tory-benkene er glisne. Illustrerende for hvordan ting glipper gjennom pølsefingrene til Boris nå.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Brezjnev skrev: tir jul 05, 2022 7:30 pm Han fikk én måned med relativ ro, før det er på an igjen. To av de aller tyngste og mest synlige statsrådene, Sunak (finans) og Sajid (helse) trekker seg fra regjeringen og nærmest æreskjeller Boris Johnson i samme slengen.
Det har vel vært temmelig hett under Sunak også de siste årene, så det kan vel fort være "taktiske" grunner til at de trekker seg her også. Spesielt Sunak sikler etter å bli Tory-leder.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Men hvordan foregår dette rent formelt. Det er vel ting som tyder på at vi har en Trump light her som ikke vil gå av frivillig og før han MÅ

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Morsomt å se engelske nettsider. Fascinerende hvor forskjellig det er ifht. engelske. Nesten klin umulig å finne frem på!

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

GiPazzini_85 skrev: ons jul 06, 2022 1:11 pm
Brezjnev skrev: tir jul 05, 2022 7:30 pm Han fikk én måned med relativ ro, før det er på an igjen. To av de aller tyngste og mest synlige statsrådene, Sunak (finans) og Sajid (helse) trekker seg fra regjeringen og nærmest æreskjeller Boris Johnson i samme slengen.
Det har vel vært temmelig hett under Sunak også de siste årene, så det kan vel fort være "taktiske" grunner til at de trekker seg her også. Spesielt Sunak sikler etter å bli Tory-leder.
Såpass at han burde brukt smekke, men vil være rart om de går for ham etter Johnson. Kan for så vidt forstå det om de vil ha noe annet, men Johnson har tross alt vunnet valg på at han i hvert fall har fremstått som om han forstår den vanlige mann i gata. Det vil ikke Sunak kunne gjøre med noen form for troverdighet, om han så ble truet på livet med en sløv brødkniv.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Morsom start på spørretimen. "Dette er en stor dag...." fra BJ

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Da har til sammen 27 medlemmer av regjeringsapparatet trukket seg, allikevel ønsker Boris tilsynelatende å fortsette. Velger han å ta opp kampen så tror får han nok tilbakemeldinger på en del støtte internt.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

newsflash skrev: ons jul 06, 2022 4:16 pm Da har til sammen 27 medlemmer av regjeringsapparatet trukket seg, allikevel ønsker Boris tilsynelatende å fortsette. Velger han å ta opp kampen så tror får han nok tilbakemeldinger på en del støtte internt.
VG melder 28 :-)

VivaLV

Legg inn av VivaLV »


VivaLV

Legg inn av VivaLV »

VivaLV skrev: ons jul 06, 2022 4:27 pm 29 nå: Live oppdatert liste her:
https://news.sky.com/story/boris-johnso ... eblog-body

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

30. Kommer resignasjoner hvert minutt nesten nå!

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Michael Gove har sin egen variant av å forlate skipet, en slags ri begge hester-strategi. Fortsetter i regjering og kan dermed si at han var lojal mot sin statsminister valgt av folket, men lekker at han har bedt den samme statsministeren om å trekke seg. Formodentlig for å kunne si det når det måtte være best å fremstå lojal mot Partiets og Nasjonens Beste.

31 avganger nå, og selv Gove lar det altså bli kjent at han helst ser Boris ut. Det er nok en del politiske nekrologer som finpusses nå.

steponit

Legg inn av steponit »

VivaLV skrev: ons jul 06, 2022 4:38 pm 30. Kommer resignasjoner hvert minutt nesten nå!
Sistemann ut slukker lyset.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

I Vesten må de beste lederne gå på grunn av uviktige i-landsproblemer.
Kina starter stadig pandemier, Russland starer stadig kriger - der sitter lederne trygt.

Mediene vil selvsagt ha en EU vennlig leder som dessuten er svak og underdanig Putin. Lik EUs statsoverhoder - og Støre.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg har aldri hatt spesiell sans for Boris, men det får så være.
Kommer en annen og overtar, blir det vel like spennende som om en ny fyr skulle overta etter Putin.
Spørretimen i det britiske sirkuskabinettet er dog etter min mening rimelig kinky.
Jeg hadde hevet et øyebryn dersom det norske Stortinget hadde adoptert den britiske skikken med å brøle og skrike på en måte man bare skulle tro skjedde på en fotballpub.
Uansett....med eller uten Boris....lykke til, Lords and Gentlemen.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

fargerik skrev: ons jul 06, 2022 5:07 pm Jeg har aldri hatt spesiell sans for Boris, men det får så være.
Kommer en annen og overtar, blir det vel like spennende som om en ny fyr skulle overta etter Putin.
Spørretimen i det britiske sirkuskabinettet er dog etter min mening rimelig kinky.
Jeg hadde hevet et øyebryn dersom det norske Stortinget hadde adoptert den britiske skikken med å brøle og skrike på en måte man bare skulle tro skjedde på en fotballpub.
Uansett....med eller uten Boris....lykke til, Lords and Gentlemen.
Det er god underholdning da. Trur også det blir delvis en slags "seanse" og at man spiller sine roller.
Men spennende med hun stupedama da, Penny.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

35 MPs ute nå, og det sitter visst en delegasjon av regjeringsmedlemmer i no10 nå for å møte ham når han kommer tilbake. Blant dem skal være blant andre den nye finansministeren samt Patel. Vet aldri med den gjengen, men virker jo å være overkill å samle seg bare for å heie på statsministeren ansikt til ansikt.

lund

Legg inn av lund »

Neptun skrev: ons jul 06, 2022 5:07 pm I Vesten må de beste lederne gå på grunn av uviktige i-landsproblemer.
Kina starter stadig pandemier, Russland starer stadig kriger - der sitter lederne trygt.

Mediene vil selvsagt ha en EU vennlig leder som dessuten er svak og underdanig Putin. Lik EUs statsoverhoder - og Støre.
At han arrangerte flere fester under pandemien mens resten av folket levde under strenge restriksjoner vitner vel ikke akkurat om en leder som burde få lov til å bli sittende. I-landsproblemer eller ei.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Neptun skrev: ons jul 06, 2022 5:07 pm I Vesten må de beste lederne gå på grunn av uviktige i-landsproblemer.
Kina starter stadig pandemier, Russland starer stadig kriger - der sitter lederne trygt.

Mediene vil selvsagt ha en EU vennlig leder som dessuten er svak og underdanig Putin. Lik EUs statsoverhoder - og Støre.
Autoritære styresett har helt klart sine fordeler. Stort sett er det snakk om fordeler for disse regimenes ledere, men joda - det er fordeler. Å slippe å måtte tenke på trivialiteter som tillit er en av disse, som ledere i demokratier ikke nyter godt av.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Brezjnev skrev: ons jul 06, 2022 6:13 pm 35 MPs ute nå, og det sitter visst en delegasjon av regjeringsmedlemmer i no10 nå for å møte ham når han kommer tilbake. Blant dem skal være blant andre den nye finansministeren samt Patel. Vet aldri med den gjengen, men virker jo å være overkill å samle seg bare for å heie på statsministeren ansikt til ansikt.
Skal visst møte han for å be han gå av. Blant de som er møtt opp er nyutnevnt finansminister Nadhim Zahawi.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

lund skrev: ons jul 06, 2022 6:47 pm
Neptun skrev: ons jul 06, 2022 5:07 pm I Vesten må de beste lederne gå på grunn av uviktige i-landsproblemer.
Kina starter stadig pandemier, Russland starer stadig kriger - der sitter lederne trygt.

Mediene vil selvsagt ha en EU vennlig leder som dessuten er svak og underdanig Putin. Lik EUs statsoverhoder - og Støre.
At han arrangerte flere fester under pandemien mens resten av folket levde under strenge restriksjoner vitner vel ikke akkurat om en leder som burde få lov til å bli sittende. I-landsproblemer eller ei.
Ja, du store.
Det er til og med verre enn å tømme landets vannmagasiner, legge elver tørre, mangedoble strømprisen og antagelig måtte koble ut elektrisiteten til vinteren på grunn av dette.
Bare barnemat i forhold til Boris' fester.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»