WSOP 2022

Svar
Mxzptlk

Re: WSOP 2022

Legg inn av Mxzptlk »

Ka9nen skrev: søn jul 17, 2022 2:36 am
Mxzptlk skrev: søn jul 17, 2022 1:22 am
Ka9nen skrev: søn jul 17, 2022 1:14 am Prøvde fylle inn for medlemskap på Pokergo, men får beskjed om at Zip kode er feil. Så får ikke sett resten (har sett 1 time gratis preview)
Akkurat samme problem her. Fatter ikkje kva slags ZIP kode det er amerikanerane er ute etter, prøvde å doble ned på postnummeret men det gjekk ikkje heller.
startelver skrev: søn jul 17, 2022 1:15 am Må sove men vi opplevde nettopp tidenes tank fra Australieren, det tok 18 minutter for han å folde J4 , Jørstad hadde K topp par og gikk all-in på river. Var helt merkelig å se på.
Har spelt og sett poker lenge og det der er den lengste boksen eg har opplevd.
Klarte det til slutt ved å skrive 99999, jeg googlet problemet og en på reddit kom med den løsningen.
Teikna ab. gjennom Amazon og fekk sett resten på den måten. Er noke piss at wsop har blitt lagt bak betalingsmur.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Da er vi best i verden i både kortspill og brettspill!

Utrolig gøy og en fantastisk prestasjon - man skal selvsagt ha flaks i en så stor turnering, men med det nivået som er på så mange tusen spillere så må man ha noen eksepsjonelle ferdigheter også.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Regjeringa ser selvsagt fortsatt ikke noen grunn til å
1. tilby nordmenn poker bortsett fra en gang i året og hjemmepoker
2. la folk ta ut pokergevinst fra nettet (men skatten vil de selvsagt fortsatt ha ja, lol!)

https://www.vg.no/sport/i/XqKv1r/vil-kj ... e-gambling

startelver

Legg inn av startelver »

Seieren blir knapt nevnt i norsk media , de er opptatt av Golf med Hovland og Magnus sine sjakkmesterskap. Men Poker har langt igjen i Norge dessverre, takket være tafatte myndigheter.

Bare å gratulere Jørstad med Norges første verdensmestertittel i den aller største turneringen. Han må ha sinnsykt med flyt for å slå ut 9000 spillere, kombinert med et klokt hode som har gitt han masse suksess de siste 5 årene.

100 millioner kroner altså, Haaland tjener 5 millioner i uka ,så han må jobbe i 5 måneder for å få det samme :P

Jompa

Legg inn av Jompa »

Veldig moro med Jørstad. Spillmonopolet i Norge må falle før det skjer noen større endringer. Brækhus klarte å få boksing stuerent, så får vi se hva effekten av WSOP-seieren gir. Jeg er laber optimist.

Ser forresten at det ble oppstyr i dag morges da de mistenkte at det gikk en kar og skøyt rundt seg. Sikkerhetsvaktene evakuerte pokerrommene, noe som førte til panikk. Ser Negreanu fikk seg en blodig hånd, og flere ble løpt ned og tippet over bord for å søke dekning. Viste seg å være falsk alarm. Er ikke alt som er bedre i USA...

Jompa

Legg inn av Jompa »


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Interessant fra Jørstad før WSOP. Visste ikke at han hadde tapt såpass mye på LUNA-kræsjet.


Jompa

Legg inn av Jompa »

Så han hoppet på LUNA-toget ja. Mange som brant seg der. Vurderte det jeg også en periode, men styrte heldigvis unna. Hørte i intervjuet etterpå at han skulle investere i tek-aksjer og krypto. Får håpe for hans del at han vekter investeringen sin litt bedre enn det.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

startelver skrev: tor jul 14, 2022 12:35 pm Jørstad er god for mange millioner, har ikke for vane å bli staket.

Han kom forresten på finalebordet i fjor i WSOP online main eventet og cashet 600k dollar. Men det er jo bare småpenger nå.
Han ble ikke staket, men noterer meg at Jørstad har swapet og ikke henter hele premien selv. Man kan vel gå ut i fra at han har avtale med bla Leonard. Så Aylar ved railen under finalebordet, tviler vel på at det var noe annet enn at hun støttet en annen nordmann etter at hun røk.

Får håpe for Jørstad sin del at det er maks 10 %. Tipper noen av dem som bidro med analysearbeidet mot slutten er spillere som også har avtale med ham, Leonard bidro jo 24/7 inn mot finalebordet.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Lew_Ashby skrev: man jul 18, 2022 12:44 am Interessant fra Jørstad før WSOP. Visste ikke at han hadde tapt såpass mye på LUNA-kræsjet.
Han var i det minste reflektert om det, det er så mange pokerspillere som aldri tar et steg tilbake - så ender de opp konk og må låne penger for å i hele tatt overleve. Så er det helt klart slik at gamblere har en helt annen risikovilje enn vanlige folk, de fleste som dras til det livet har et stort behov for spenning. Så er nok pokerspillere av i dag langt mer kunnskapsrike på hvor stor svingningene faktisk er, men det er også slik at er man i en dårlig periode med mye uflaks så er det lett å begynne å spille dårligere også. Det skal en sterk psyke til for å takle det, og sannsynligvis er mental trening utrolig viktig for pokerspillere.

Jeg som driver mest med oddsspilling (og aksjer) kjenner tidvis også på det, men det blir ikke like intenst og de få gangene jeg spiller poker så blir jeg liggende etterpå å tenke på hender på en helt annen måte enn jeg gjør med oddsspill.

startelver

Legg inn av startelver »


Jompa

Legg inn av Jompa »

Jørstad, Eames og Souki betalte 0 i skatt av premiepengene. Alle bosatt i UK. De andre rundt 25 %. Dobric litt mer. Spanjoler skatter 50 %.

startelver

Legg inn av startelver »

100 millioner skattefritt i UK, men de må betale 30% for å få pengene ut av USA, det er ihvertfall det jeg har hørt.

Jompa

Legg inn av Jompa »

startelver skrev: tor jul 21, 2022 12:35 am 100 millioner skattefritt i UK, men de må betale 30% for å få pengene ut av USA, det er ihvertfall det jeg har hørt.
Ganske sikker på at han mottar alt. Ser enkelte må fylle ut diverse skjemaer osv for å slippe skatten.

https://www.pokernews.com/news/2022/07/ ... -41686.htm

Jompa

Legg inn av Jompa »

Lew_Ashby skrev: man jul 18, 2022 9:24 am
startelver skrev: tor jul 14, 2022 12:35 pm Jørstad er god for mange millioner, har ikke for vane å bli staket.

Han kom forresten på finalebordet i fjor i WSOP online main eventet og cashet 600k dollar. Men det er jo bare småpenger nå.
Han ble ikke staket, men noterer meg at Jørstad har swapet og ikke henter hele premien selv. Man kan vel gå ut i fra at han har avtale med bla Leonard. Så Aylar ved railen under finalebordet, tviler vel på at det var noe annet enn at hun støttet en annen nordmann etter at hun røk.

Får håpe for Jørstad sin del at det er maks 10 %. Tipper noen av dem som bidro med analysearbeidet mot slutten er spillere som også har avtale med ham, Leonard bidro jo 24/7 inn mot finalebordet.
Jørstad liker å være transparent, så nå har han offentliggjort at han hadde swapet med 14 forskjellige spillere. Alt fra 1-7,5 %. Han satt "bare" igjen med ca 56 % av seg selv.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jompa skrev: tir jul 26, 2022 9:35 am
Lew_Ashby skrev: man jul 18, 2022 9:24 am
startelver skrev: tor jul 14, 2022 12:35 pm Jørstad er god for mange millioner, har ikke for vane å bli staket.

Han kom forresten på finalebordet i fjor i WSOP online main eventet og cashet 600k dollar. Men det er jo bare småpenger nå.
Han ble ikke staket, men noterer meg at Jørstad har swapet og ikke henter hele premien selv. Man kan vel gå ut i fra at han har avtale med bla Leonard. Så Aylar ved railen under finalebordet, tviler vel på at det var noe annet enn at hun støttet en annen nordmann etter at hun røk.

Får håpe for Jørstad sin del at det er maks 10 %. Tipper noen av dem som bidro med analysearbeidet mot slutten er spillere som også har avtale med ham, Leonard bidro jo 24/7 inn mot finalebordet.
Jørstad liker å være transparent, så nå har han offentliggjort at han hadde swapet med 14 forskjellige spillere. Alt fra 1-7,5 %. Han satt "bare" igjen med ca 56 % av seg selv.
Såpass ja, takk for info. Det var mer enn jeg trodde, men han sitter jo igjen med en god slant uansett. Skal ikke ha noe problemer med å kjøpe seg inn i turneringer de kommende årene i hvert fall... Er stor fan at poker- og bettingspillere som er åpen om win/loss. Det er viktig for å ikke få et helt feil inntrykk av livet det innebærer å drive med dette. @GoingKronos hos oss på FD er jo fin ambassadør for det. Folk som ikke følger helt med og ønsker å forsøke seg kunne jo tro at det er mer glamorøst enn det virkelig er. Så ser vi at Jørstad kjørte 21 bullets uten å cashe før han vant tag team eventen med Leonard.

Swap er jo i realiteten kjøp av lodd med risiko i egen suksess. Og han fikk jo en del igjen ved at en del av disse spillerne garantert var del av teamet som satt oppe hele natten før finalebordet og analyserte slik at Jørstad kunne få en god natts søvn. Vi vet at Leonard var det.

Her er oversikten fra Jørstad som du sikkert sikter til:

startelver

Legg inn av startelver »

Ja det ble ihvertfall masse millioner inn uansett, tror han er lettet nå.

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

Jompa skrev: tor jul 21, 2022 3:56 pm
startelver skrev: tor jul 21, 2022 12:35 am 100 millioner skattefritt i UK, men de må betale 30% for å få pengene ut av USA, det er ihvertfall det jeg har hørt.
Ganske sikker på at han mottar alt. Ser enkelte må fylle ut diverse skjemaer osv for å slippe skatten.

https://www.pokernews.com/news/2022/07/ ... -41686.htm
Hvor henter de 28% fra på Jørstad dersom han hadde bodd i Norge?

Jompa

Legg inn av Jompa »

Mysterio19 skrev: ons jul 27, 2022 5:20 pm
Jompa skrev: tor jul 21, 2022 3:56 pm
startelver skrev: tor jul 21, 2022 12:35 am 100 millioner skattefritt i UK, men de må betale 30% for å få pengene ut av USA, det er ihvertfall det jeg har hørt.
Ganske sikker på at han mottar alt. Ser enkelte må fylle ut diverse skjemaer osv for å slippe skatten.

https://www.pokernews.com/news/2022/07/ ... -41686.htm
Hvor henter de 28% fra på Jørstad dersom han hadde bodd i Norge?
Uklart. De har sikkert lest en gammel artikkel fra rundt 2013 da trekkprosenten i Norge var 28 %.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Fant ikke en mer passende tråd å poste denne. Jørstad stiller på Hustlers Live-streamen natt til lørdag! Sett mye poker på den streamen, som har hatt stor suksess siden man startet produksjonen for ca 1 år siden.

Blir helt konge å se ham mot live cash game-legenden Garrett Adelstein. JR er alltid underholdende, Andy og Ryusuke også. Spent på hvem andre som stiller, håper MM tar turen. Og noen andre som ikke er med så ofte.

Også litt spent på hvor mye Jørstad kjøper inn for. Garrett pleier å dekke alle på bordet, og stiller med mellom 200k-500k avhengig av hva de andre sitter med.


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lew_Ashby skrev: tir aug 09, 2022 10:47 am Fant ikke en mer passende tråd å poste denne. Jørstad stiller på Hustlers Live-streamen natt til lørdag! Sett mye poker på den streamen, som har hatt stor suksess siden man startet produksjonen for ca 1 år siden.
De har ''skuddklokke'' og time bank chips på high stakes-streamene deres, men håper og tror Jørstad uansett kjører litt tempo i spillet sitt her. Går ut ifra det.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jørstad i aksjon om drøye 10 min. Kommer ikke til å se i natt, men sjekker ut imorgen.

Kun kjøpt inn for 50k.


Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

"BARE" 50K @Lew_Ashby .. bætre mæ my peng det!

Jompa

Legg inn av Jompa »

Hvem er jeg til å kritisere? Men jeg prøver:
Høyning fra knappen, SB syner og Espen titter ned på KJs og velger 3-bet. Standard.
Knappen kaster og SB syner.
Flop: QT5
check, check
Turn: K
check, check
River: 2 (som også muliggjør en runner runner flush)
allin, og fold fra Espen

Bare jeg som synes det var litt vel konservativt spilt av Espen hånden igjennom?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jompa skrev: søn aug 14, 2022 8:55 pm Hvem er jeg til å kritisere? Men jeg prøver:
Høyning fra knappen, SB syner og Espen titter ned på KJs og velger 3-bet. Standard.
Knappen kaster og SB syner.
Flop: QT5
check, check
Turn: K
check, check
River: 2 (som også muliggjør en runner runner flush)
allin, og fold fra Espen

Bare jeg som synes det var litt vel konservativt spilt av Espen hånden igjennom?
Han snakker om den hånden på siste vlogen sin!

Ellers har det oppstått en litt kinkig situasjon vedrørende en spiller som mener han swappet 3% med Jørstad ifm Main Event. Kan ikke skjønne hvordan man ikke skriver ned noe slikt om man faktisk mener å ha gjort en deal som potensielt kan være verdt millioner. Jørstad adresserer situasjonen her, synes det ser rimelig klart ut at han har sitt på det tørre.


Jompa

Legg inn av Jompa »

Lew_Ashby skrev: tir aug 30, 2022 3:43 pm
Jompa skrev: søn aug 14, 2022 8:55 pm Hvem er jeg til å kritisere? Men jeg prøver:
Høyning fra knappen, SB syner og Espen titter ned på KJs og velger 3-bet. Standard.
Knappen kaster og SB syner.
Flop: QT5
check, check
Turn: K
check, check
River: 2 (som også muliggjør en runner runner flush)
allin, og fold fra Espen

Bare jeg som synes det var litt vel konservativt spilt av Espen hånden igjennom?
Han snakker om den hånden på siste vlogen sin!

Ellers har det oppstått en litt kinkig situasjon vedrørende en spiller som mener han swappet 3% med Jørstad ifm Main Event. Kan ikke skjønne hvordan man ikke skriver ned noe slikt om man faktisk mener å ha gjort en deal som potensielt kan være verdt millioner. Jørstad adresserer situasjonen her, synes det ser rimelig klart ut at han har sitt på det tørre.

Ja, da var han enig i at det var veldig konservativt spilt den hånda.

Når man inngår deals/swaps så pleier det å være litt mer ryddig enn det dette fremstår som.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Poker»