Tv under OL

Svar
William_S

Tv under OL

Legg inn av William_S »

Ingen av delene går på NRK eller TV2 . Men må over på Tv Norge og andre kanaler som har 0 tradisjon for sport. Trodde det var en bestemmelse om at Ol skulle gå på en allmennkringkaster slik som Em og Vm i fotball. Måten NRK og TV2 samarbeidet på var fantastisk

hamplenedomplenedis
Innlegg: 801

Legg inn av hamplenedomplenedis »

William_S skrev: ons jul 28, 2021 6:55 pm Ingen av delene går på NRK eller TV2 . Men må over på Tv Norge og andre kanaler som har 0 tradisjon for sport. Trodde det var en bestemmelse om at Ol skulle gå på en allmennkringkaster slik som Em og Vm i fotball. Måten NRK og TV2 samarbeidet på var fantastisk
Det er riktig at det finnes en liste over begivenheter som skal gjøres tilgjengelig for størsteparten av befolkningen, men det er ikke ett krav at det skal være en allmennkringkaster.

Kravet er at det skal sendes på en kanal som ligger i grunnpakken til tv-distributørene. Så siden det viktigste sendes på TV Norge som nettopp ligger i distributørenes grunnpakker, holder de seg innenfor reglene.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Takk Gud for at vi slipper skrålinga fra TV2 og teppelegging av begge TV2s OL-kanaler til å sende fra "et lite sykkelritt" i Nord-Norge- slik tilfellet var da TV2 var vertskringkaster for Tour of Norway midt under OL i Rio!

Smatt inn fra rostadion med finalene med nordmenn i: resten kunne vi se på en hakkete TV2 Sumo! Var det ikke sykkelritt fra Nord-Norge- så var der håndballkamper fra morgen til kveld! Ble bedring i programmet etter hvert-

men meget fornøyd med discovery-nettverkets dekning av OL selv om der er i overkant mange innledningskamper i lagidretter mens der samtidig kåres Olympiske mestre.
Men bare det at finale-sekvensene i svømming sendes i sin helhet denne gangen: tommel opp altså :-D

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

William_S skrev: ons jul 28, 2021 6:55 pm Ingen av delene går på NRK eller TV2 . Men må over på Tv Norge og andre kanaler som har 0 tradisjon for sport. Trodde det var en bestemmelse om at Ol skulle gå på en allmennkringkaster slik som Em og Vm i fotball. Måten NRK og TV2 samarbeidet på var fantastisk
Det er jo mange kommentatorer som kommer fra Eurosport som har masse kommentatorerfaring, så å si at TVNorge har null tradisjon for sport blir jo helt feil. Jeg synes at TV2 var en grusom rettighetshaver i de to OL-ene de hadde. For et mas.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Verste er vel at tv tidene er helt forferdig for veldig mange sporter. Eksempel Roing i natt går kl 2 i natt. Svømming begynner kl 03.30

Slike tidspunkt ødelegger nok muligheiten for at mange inkludert meg får følgje OL.

Synest TV Norge gjer ein ok jobb, men litt mykje tennis og handball og savner at dei viser finaler i ulike grener.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Når viser de bilder fra finaleøvelser? Er cirka 15 sekunder på kveldsprogrammet, som er det jeg får med meg mest. Er det på ettermiddagsprogrammet de viser slikt? Hadde jo vært greit å fått med seg litt også for den som ikke makter å sitte oppe hver bidige natt (natteranglingen sparer jeg til friidretten begynner).

ms_8

Legg inn av ms_8 »

anbessa skrev: ons jul 28, 2021 9:22 pm Når viser de bilder fra finaleøvelser? Er cirka 15 sekunder på kveldsprogrammet, som er det jeg får med meg mest. Er det på ettermiddagsprogrammet de viser slikt? Hadde jo vært greit å fått med seg litt også for den som ikke makter å sitte oppe hver bidige natt (natteranglingen sparer jeg til friidretten begynner).
Usikker. Ser veldig sjelden på desse ettermiddagsprogrammet. Såg at dei i dag tidleg viste litt resultater frå nattens svømming.
Trur ikkje dei har vist noko frå fekting og judo tildømes?

anbessa

Legg inn av anbessa »

Nei, ser jo på medaljestatistikken at det er utrolig mange finaler hver eneste dag. Føler jeg får med meg minimalt! Kunne gjerne sett en time eller to med bilder og resultater fra dagens finaleøvelser. Det er betydelig mer interessant enn kleine samfunnshusreportasjer og intervjuer med foreldre/barn/søsken/filletanter etc.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

anbessa skrev: ons jul 28, 2021 9:30 pm Nei, ser jo på medaljestatistikken at det er utrolig mange finaler hver eneste dag. Føler jeg får med meg minimalt! Kunne gjerne sett en time eller to med bilder og resultater fra dagens finaleøvelser. Det er betydelig mer interessant enn kleine samfunnshusreportasjer og intervjuer med foreldre/barn/søsken/filletanter etc.
Helt enig :D :D
Synest det burde være eit krav om at man viste alle medaljevinnere sine konkurranse 1 time kvar dag. Men skjønner at folk som ikkje er like interessert vil sjå intervju i staden for

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

anbessa skrev:Når viser de bilder fra finaleøvelser? Er cirka 15 sekunder på kveldsprogrammet, som er det jeg får med meg mest. Er det på ettermiddagsprogrammet de viser slikt? Hadde jo vært greit å fått med seg litt også for den som ikke makter å sitte oppe hver bidige natt (natteranglingen sparer jeg til friidretten begynner).
Det er ræva men angående svømming så viser eurosport nattens finaleøkt om igjen om ettermiddagen, heldigvis.

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

Det som virkelig er en skandale er at fredagens øvelser på friidrettsbanen og guttas håndballkamp ikke vil bli vist på en eneste TV-kanal. Discovery kjører tydeligvis en kampanje for å få folk til å bruke Discovery+.

En fremgangsmåte som fratar meg enhver lyst til å bli kunde av denne strømmetjenesten.

toetoe

Legg inn av toetoe »

Kjetil-e skrev: tor jul 29, 2021 6:49 pm Det som virkelig er en skandale er at fredagens øvelser på friidrettsbanen og guttas håndballkamp ikke vil bli vist på en eneste TV-kanal..
Sikker? Ble sagt før mesterskapet at alle norske medaljehåp skal vises på primært TvNorge, sekundært på Eurosport hvis det blir konflikt.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

toetoe skrev: tor jul 29, 2021 6:59 pm
Kjetil-e skrev: tor jul 29, 2021 6:49 pm Det som virkelig er en skandale er at fredagens øvelser på friidrettsbanen og guttas håndballkamp ikke vil bli vist på en eneste TV-kanal..
Sikker? Ble sagt før mesterskapet at alle norske medaljehåp skal vises på primært TvNorge, sekundært på Eurosport hvis det blir konflikt.
https://www.eurosport.no/ol/tokyo-2020/ ... tory.shtml

Er jo ikke medaljekampen enda. Men håpløst å bruke OL på denne måten for å drive en kampanje for Discovery+.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

toetoe skrev: tor jul 29, 2021 6:59 pm
Kjetil-e skrev: tor jul 29, 2021 6:49 pm Det som virkelig er en skandale er at fredagens øvelser på friidrettsbanen og guttas håndballkamp ikke vil bli vist på en eneste TV-kanal..
Sikker? Ble sagt før mesterskapet at alle norske medaljehåp skal vises på primært TvNorge, sekundært på Eurosport hvis det blir konflikt.
Håndballgutta på Facebook postet at det har blitt en endring. Håndballkampen vises ikke lenger på TVNorge, kun Discovery+. Posten har mer enn 400 kommentarer og alle er negative.

toetoe

Legg inn av toetoe »

TheBaseline skrev: tor jul 29, 2021 7:41 pm
toetoe skrev: tor jul 29, 2021 6:59 pm
Kjetil-e skrev: tor jul 29, 2021 6:49 pm Det som virkelig er en skandale er at fredagens øvelser på friidrettsbanen og guttas håndballkamp ikke vil bli vist på en eneste TV-kanal..
Sikker? Ble sagt før mesterskapet at alle norske medaljehåp skal vises på primært TvNorge, sekundært på Eurosport hvis det blir konflikt.
Håndballgutta på Facebook postet at det har blitt en endring. Håndballkampen vises ikke lenger på TVNorge, kun Discovery+. Posten har mer enn 400 kommentarer og alle er negative.
Uff, helt håpløst. Og i strid med slik de fremstilte situasjonen før mesterskapet.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Kjipt at alt går på strømming. Viser tydelig at Discovery sliter med digitale seertall og dermed må "tvinge" folk over på nett. Da har de gjort en altfor dårlig jobb med å reklamere for hva de viser der. Menmen, kan sitte å glane på PC-skjermen og jeg, selv om det er mer behagelig å se på fjernsynet.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Soccermannen skrev: tor jul 29, 2021 7:40 pm
https://www.eurosport.no/ol/tokyo-2020/ ... tory.shtml

Er jo ikke medaljekampen enda. Men håpløst å bruke OL på denne måten for å drive en kampanje for Discovery+.
Utrolig kynisk, jeg tror mange av oss kjenner eldre som er glad i idrett, men som er avhengig av vanlig tv for å få med seg idrett. Og begynne med apper, nettbrett, pc og lignende er ikke så lett for alle av de som bygget landet. Det virker ganske desperat når det i tillegg gjøres på kort varsel, tydelig at de ikke er fornøyd med streaming-tallene sine. Men det er ingen unnskyldning for å rive bort OL fra folk.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Danmarks Radio kanal 2 kommer til å ha rekordhøye seertall fra Norge kommende natt ;-)

Nei utrolig synd med all negativiteten de skaper rundt denne beslutningen!

Og så jeg som skrøt av Discoverys OL-dekning vs. TV2 i Rio tidligere i tråden: dvs. jeg står fortsatt for det jeg skrev da- for ingenting kommer opp mot det tidligere omtalte sykkelløp på 2 kanaler midt under OL den gang...

...men selv grunngivingen fra den gang (TV2 vertskringkaster som var forpliktet til å sende dette dobbelt opp) er hakket bedre enn Discoverys i kveld! Om det var en aldri så dårlig grunn- så var den fair nok vs. det å fjerne timevis med friidrett og håndball det neste døgnet bare for at folk skal oppdage den uforlignelige nett-Tven!

anbessa

Legg inn av anbessa »

DR2 i natt ja. Først gull til Borch på TVN, så er det bare å sette på et tonn med kaffe og stålsette seg for friidrett kommentert på kråkespråk.

lund

Legg inn av lund »

anbessa skrev: tor jul 29, 2021 8:18 pm Kjipt at alt går på strømming. Viser tydelig at Discovery sliter med digitale seertall og dermed må "tvinge" folk over på nett. Da har de gjort en altfor dårlig jobb med å reklamere for hva de viser der. Menmen, kan sitte å glane på PC-skjermen og jeg, selv om det er mer behagelig å se på fjernsynet.
PC-skjermen kan vel normalt sett kobles til TV-skjermen med meget billig utstyr, så akkurat det burde gå fint.

anbessa

Legg inn av anbessa »

lund skrev: tor jul 29, 2021 10:47 pm PC-skjermen kan vel normalt sett kobles til TV-skjermen med meget billig utstyr, så akkurat det burde gå fint.
Joda, skal få stappet inn en HDMI-kabel. Men har tidvis noe ustabil kvalitet på strømming. Kan bli irriterende i lengden.

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

GoingKronos skrev: tor jul 29, 2021 8:36 pm
Soccermannen skrev: tor jul 29, 2021 7:40 pm
https://www.eurosport.no/ol/tokyo-2020/ ... tory.shtml

Er jo ikke medaljekampen enda. Men håpløst å bruke OL på denne måten for å drive en kampanje for Discovery+.
Utrolig kynisk, jeg tror mange av oss kjenner eldre som er glad i idrett, men som er avhengig av vanlig tv for å få med seg idrett. Og begynne med apper, nettbrett, pc og lignende er ikke så lett for alle av de som bygget landet. Det virker ganske desperat når det i tillegg gjøres på kort varsel, tydelig at de ikke er fornøyd med streaming-tallene sine. Men det er ingen unnskyldning for å rive bort OL fra folk.
Forbanna bedritne Discovery channel. Nå er det to viktige kamper de kun sender på stream. 1/8 finalen til Mol/Sørum og håndballguttas veldig avgjørende siste gruppespillskamp.

Kynisk DRITT er det peneste de kan kalles.

Beklager ordspråket men bare måtte få ut av meg hva jeg mener om dem.

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Er du sikker på det? På Tv-kampen står det at sandvolley-kampen til Mol/Sørum går på Eurosport Norge og håndballkampen mot Frankrike på TV Norge. Det samme står på VG sin TV-guide. Har de endret nettopp?

hamplenedomplenedis
Innlegg: 801

Legg inn av hamplenedomplenedis »

I følge oversikten på Eurosport.no sendes Norge-Frankrike på TV Norge, mens sandvolleyballkampen kun går på Discovery+

SØNDAG 1. AUGUST
00:30: Golf, menn. 4. runde. Med Viktor Hovland og Kristian Krogh Johannessen (discovery+/Eurosport 1).
01:55: Sandvolleyball, kvinner. Åttedelsfinaler, Canada - USA og Kina - Brasil (discovery+/Eurosport Norge).
02:00: Friidrett m/svømming (discovery+/TVNorge).
03:25: Svømming, finaler (discovery+/Eurosport Norge).
04:30: BMX, freestyle. Semifinaler og finale (discovery+/TVNorge).
05:30: Boksing (discovery+/Eurosport Norge)
06:00: Badminton, menn. Semifinale (discovery+/TVNorge).
06:40: Bryting (discovery+/Eurosport Norge).
07:00: OL DIREKTE: Studio (TVNorge).
07:30: Seiling, menn laser. Finale med Herman Tomasgaard (discovery+/TVNorge).
07:30: Bordtennis (discovery+/Eurosport Norge).
08:05: OL DIREKTE: Studio (discovery+/TVNorge).
08:30: Tennis, menn/kvinner. Finaler (discovery+/Eurosport 1).
09:00: Tennis. Finaler (discovery+/Eurosport 1).
09:15: Håndball, menn. Norge - Frankrike i gruppe A (discovery+/TVNorge).
10:00: Sandvolleyball, kvinner. Åttedelsfinale, Tyskland - Brasil (discovery+/Eurosport Norge).
12:00: OL DIREKTE: Studio (TVNorge).
12:00: Friidrett. Karsten Warholm i semifinale (kl. 14:15) (discovery+/TVNorge).
12:00: Sandvolleyball. Åttedelsfinale. Mol/Sørum - Nederland (discovery+).
12:45: Vannpolo, kvinner. Australia - Sør-Afrika (discovery+/Eurosport Norge)
13:45: Badminton, kvinner. Bronsefinale og finale (discovery+/Eurosport Norge).
14:50: Friidrett. 100 meter-finale for menn (discovery+/TVNorge).
14:20: OL DIREKTE: Studio (discovery+/TVNorge).
15:00: Håndball, menn. Danmark - Sverige (discovery+/TVNorge, kun 2. omgang pga. friidrett).
16:00: OL i dag (TVNorge).
21.30: OL-kveld (TVNorge)

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

Troygirl skrev: lør jul 31, 2021 11:01 pm Er du sikker på det? På Tv-kampen står det at sandvolley-kampen til Mol/Sørum går på Eurosport Norge og håndballkampen mot Frankrike på TV Norge. Det samme står på VG sin TV-guide. Har de endret nettopp?
I reklamen Discovery pumper ut på Facebook i øyeblikket så står det svart på hvitt at både Mol/Sørum og Håndballgutta kun går på D+. Og ikke på TV.

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

hamplenedomplenedis skrev: lør jul 31, 2021 11:04 pm I følge oversikten på Eurosport.no sendes Norge-Frankrike på TV Norge, mens sandvolleyballkampen kun går på Discovery+

SØNDAG 1. AUGUST
00:30: Golf, menn. 4. runde. Med Viktor Hovland og Kristian Krogh Johannessen (discovery+/Eurosport 1).
01:55: Sandvolleyball, kvinner. Åttedelsfinaler, Canada - USA og Kina - Brasil (discovery+/Eurosport Norge).
02:00: Friidrett m/svømming (discovery+/TVNorge).
03:25: Svømming, finaler (discovery+/Eurosport Norge).
04:30: BMX, freestyle. Semifinaler og finale (discovery+/TVNorge).
05:30: Boksing (discovery+/Eurosport Norge)
06:00: Badminton, menn. Semifinale (discovery+/TVNorge).
06:40: Bryting (discovery+/Eurosport Norge).
07:00: OL DIREKTE: Studio (TVNorge).
07:30: Seiling, menn laser. Finale med Herman Tomasgaard (discovery+/TVNorge).
07:30: Bordtennis (discovery+/Eurosport Norge).
08:05: OL DIREKTE: Studio (discovery+/TVNorge).
08:30: Tennis, menn/kvinner. Finaler (discovery+/Eurosport 1).
09:00: Tennis. Finaler (discovery+/Eurosport 1).
09:15: Håndball, menn. Norge - Frankrike i gruppe A (discovery+/TVNorge).
10:00: Sandvolleyball, kvinner. Åttedelsfinale, Tyskland - Brasil (discovery+/Eurosport Norge).
12:00: OL DIREKTE: Studio (TVNorge).
12:00: Friidrett. Karsten Warholm i semifinale (kl. 14:15) (discovery+/TVNorge).
12:00: Sandvolleyball. Åttedelsfinale. Mol/Sørum - Nederland (discovery+).
12:45: Vannpolo, kvinner. Australia - Sør-Afrika (discovery+/Eurosport Norge)
13:45: Badminton, kvinner. Bronsefinale og finale (discovery+/Eurosport Norge).
14:50: Friidrett. 100 meter-finale for menn (discovery+/TVNorge).
14:20: OL DIREKTE: Studio (discovery+/TVNorge).
15:00: Håndball, menn. Danmark - Sverige (discovery+/TVNorge, kun 2. omgang pga. friidrett).
16:00: OL i dag (TVNorge).
21.30: OL-kveld (TVNorge)
Discovery spyr for tiden ut reklame på facebook at både sandvolleyballkampen og håndballkampen kun sendes på D+.

hamplenedomplenedis
Innlegg: 801

Legg inn av hamplenedomplenedis »

Kjetil-e skrev: lør jul 31, 2021 11:28 pm
hamplenedomplenedis skrev: lør jul 31, 2021 11:04 pm I følge oversikten på Eurosport.no sendes Norge-Frankrike på TV Norge, mens sandvolleyballkampen kun går på Discovery+

SØNDAG 1. AUGUST
00:30: Golf, menn. 4. runde. Med Viktor Hovland og Kristian Krogh Johannessen (discovery+/Eurosport 1).
01:55: Sandvolleyball, kvinner. Åttedelsfinaler, Canada - USA og Kina - Brasil (discovery+/Eurosport Norge).
02:00: Friidrett m/svømming (discovery+/TVNorge).
03:25: Svømming, finaler (discovery+/Eurosport Norge).
04:30: BMX, freestyle. Semifinaler og finale (discovery+/TVNorge).
05:30: Boksing (discovery+/Eurosport Norge)
06:00: Badminton, menn. Semifinale (discovery+/TVNorge).
06:40: Bryting (discovery+/Eurosport Norge).
07:00: OL DIREKTE: Studio (TVNorge).
07:30: Seiling, menn laser. Finale med Herman Tomasgaard (discovery+/TVNorge).
07:30: Bordtennis (discovery+/Eurosport Norge).
08:05: OL DIREKTE: Studio (discovery+/TVNorge).
08:30: Tennis, menn/kvinner. Finaler (discovery+/Eurosport 1).
09:00: Tennis. Finaler (discovery+/Eurosport 1).
09:15: Håndball, menn. Norge - Frankrike i gruppe A (discovery+/TVNorge).
10:00: Sandvolleyball, kvinner. Åttedelsfinale, Tyskland - Brasil (discovery+/Eurosport Norge).
12:00: OL DIREKTE: Studio (TVNorge).
12:00: Friidrett. Karsten Warholm i semifinale (kl. 14:15) (discovery+/TVNorge).
12:00: Sandvolleyball. Åttedelsfinale. Mol/Sørum - Nederland (discovery+).
12:45: Vannpolo, kvinner. Australia - Sør-Afrika (discovery+/Eurosport Norge)
13:45: Badminton, kvinner. Bronsefinale og finale (discovery+/Eurosport Norge).
14:50: Friidrett. 100 meter-finale for menn (discovery+/TVNorge).
14:20: OL DIREKTE: Studio (discovery+/TVNorge).
15:00: Håndball, menn. Danmark - Sverige (discovery+/TVNorge, kun 2. omgang pga. friidrett).
16:00: OL i dag (TVNorge).
21.30: OL-kveld (TVNorge)
Discovery spyr for tiden ut reklame på facebook at både sandvolleyballkampen og håndballkampen kun sendes på D+.
Dette er siste artikkel på Eurosport.no:

AV
GUNNHILD TOLDNES | JOAKIM MIØEN
PUBLISERT 31/07/2021 KLOKKEN 20:51 GMT+2
Se Norge-Frankrike på discovery+ og TV Norge søndag klokken 09.15!

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Egentlig feil tråd- for her går resten av sandvolleyballen :shock:

https://www.eurosport.no/ol/tokyo-2020/ ... tory.shtml

lund

Legg inn av lund »

Er ikke så mye annet å gjøre enn å kalle dem det de rent faktisk er: løgnhalser.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Man kan ikke kalle det så mye annet enn løgn nei! De lovte vel "dyrt og hellig" at om det var snakk om norske medaljesjanser/ nordmenn i finaler: så skulle det vises på vanlig TV!

Til nå har de vært innafor da forsøket til Warholm, innledende håndballkamp og 8-delsfinalen i sandvolley ikke har vært medaljekamper/ finaler.

Så tok de det et steg videre i dag da de sendte finalist Grøvdal over på streamen! En finalist som ikke var forventet å kjempe i nærheten av medaljene en gang- men likevel var norsk finalist!

Og nå bryter de endelig med det løftet de gav om norske medaljesjanser/ visning på vanlig TV!

Greit nok å være kynisk og gjøre som de vil for å tjene penger- men det burde vel telle litt å snakke sant også?

Nei veldig synd denne utviklingen her 😞! Har vært meget fornøyd med Eurosport/Discovery-nettverkets dekning av ulike idrettsarrangement- så utrolig trasig å se sånn som de holder på :-(

Og jeg begynner å se med lettere bekymring for hvilke krumspring de kan finne på fremover- ikke bare i dette OL, men der kommer et OL til vinteren også hvor vel Discovery & co har rettighetene

"Skiskytter-stafettene ser du eksklusivt og gratis på Discovery plus"
*Programmet blir presentert av Coop Ekstra
*Programmet blir presentert av flyselskapet Flyr
*Programmet blir presentert av telefon,data og nettleverandøren Telia
*Programmet blir presentert av Spar og Eurospar
*Programmet blir presentert av Adams matkasse- matkasser på nett!
må kanskje ikke gi dem "gode ideer her" ;-)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»