Mer skyting i Oslo.

Svar
Guttorm123
Innlegg: 5307

Re: Mer skyting i Oslo.

Legg inn av Guttorm123 »

Texas_John skrev: tor jun 09, 2022 11:10 pm
Ja nettopp, så hvis du trenger 2500 kcal hver dag for å gå i null så sparer du penger på å spise det du trenger i form av kjøttdeig eller pølser, fremfor rene stykker av rødt kjøtt.
For å la være å spore helt av i forhold til trådens navn, så kan en vel si at prisene på kjøtt er blitt skutt kraftig i været den siste tiden.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: tor jun 09, 2022 11:18 pm
Henningsen skrev: tor jun 09, 2022 11:02 pm Jeg begynner med å sette sammen kjøttkverna 😋
Hellstrøm er en som kan dette, du får heller kverne noe høyrygg til burgerne dine og lese dette, selv om rasjonelle kompetente betraktninger fra fagfolk som vanlig ikke kommer til å endre standpunktet ditt

«På fransk heter det côte de boeuf, og de er mer smakfulle, karakteristiske og gir mer spiseglede enn all verdens indrefileter.» https://www.dn.no/smak/hellstroms-klass ... -1-5321655
Høyrygg er også veldig godt som kvernet til burgere, det er helt riktig.
Har forøvrig lest artikkelen 👍

Jeg tror vi har gjort avsporingen komplett 😅

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Pernille skrev: tor jun 09, 2022 4:28 pm
Bone8 skrev: tor jun 09, 2022 2:47 pm Jeg har ikke oppdaterte tall på antallet grove voldshendelser og vinningskriminalitet, så kan ikke uttale meg om overrepresentasjon der. Men statistikk fra 2015-17 virker å peke på det (andelen innvandrere i norge er ca 14%. I voldsstatistikken er et ca 20% som er begått av innvandrere), så vi kan anta at du har rett. Men hva endrer det?

Er det en så stor del av en spesifikk etnisitet eller religion at det vil være naturlig å stoppe de som er lovlydige fra å få asyl som flyktninger? Hvis de aller fleste oppfører seg, skal de da lide over hva en minoritet har gjort?

Hvis svaret ditt på dette er ja, så generaliserer du en fare forbundet med en gruppe mennesker på bakgrunn av hva et fåtall av samme religion eller etnisitet gjør, og det er fordomsfullt, som er faretruende nært rasistisk.

"Du er fra Somalia. En del mennesker derfra har begått kriminalitet i Norge, derfor får du ikke søke asyl her".

Og forresten: LOL @ fyren som skjøt seg selv ved et uhell.
Å sile ut hvem som får opphold er noe alle land gjør i større eller mindre grad. Det er ingen menneskerett å flytte til et annet land. Det er også helt vanlig at noen nasjonaliteter får lettere innreise enn andre. En somalisk statsborger kan f.eks reise på et enkelt turistvisum til Nigeria mens en nordmann må søke i god tid før avreise. Dessuten er det helt vanlig å ha generelle regler som gjelder for alle selv om det kanskje bare er et fåtall som har behov for det.
Det er det ingen som argumenterer mot heller. Men i tråden her har man eksempler på at folk mener at folk fra "den tredje verden" er et problem, og burde stoppes fra å komme til Norge. Hvis man har et reelt behov for asyl, så bør ikke opprinnelsesland spille inn i diskusjonen.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Neptun skrev: tor jun 09, 2022 8:08 pm
Bone8 skrev: tor jun 09, 2022 2:47 pm
Neptun skrev: tor jun 09, 2022 1:38 pm Nivået hos dem som forsvarer tilleggskriminalitet er skremmende lav.
Det handler utelukkende om ukvemsord, økenavn og benektelser av overrepresentasjon.
Overrepresentasjon i grov kriminalitet vi hadde sluppet uten Schengen og massiv innvandring fra 3. verden.

Videre benyttes det som argument at det finnes kriminelle i Norge også.
No shit! er det noensinne noen som har benektet at det finnes norske kriminelle? Nei, det er noe de finner på for å unnskylde tilleggskriminalitet - som kunne vært unngått med ansvarlig innvandringspolitikk.

Fakta: 1/3 innsatte i kostbare norske fengsler er utenlandske borgere, mest fra 2. verden. Personer som ikke har noe her å gjøre.
Når det gjelder innsatte med norsk statsborgerskap og utenlandsk bakgrunn, så utarbeides det ikke statistikk offisielt i følge kriminalomsorgen og justidepartementet. Så beleilig.

Når man slår sammen tallene, så skjønner vi hvor mye bedre det kunne vært i Norge uten all tilleggskriminaliteten fra utlendinger og norske statsborgere med utenlandsk bakgrunn.

Å påpeke dette er altså reinspikka "rasisme, fascisme" osv. i følge den faste gjengen multikulturlister og sosialister som har et debattnivå som unger.
Søren heller, jeg kommenterer likevel.

Jeg har ikke oppdaterte tall på antallet grove voldshendelser og vinningskriminalitet, så kan ikke uttale meg om overrepresentasjon der. Men statistikk fra 2015-17 virker å peke på det (andelen innvandrere i norge er ca 14%. I voldsstatistikken er et ca 20% som er begått av innvandrere), så vi kan anta at du har rett. Men hva endrer det?

Er det en så stor del av en spesifikk etnisitet eller religion at det vil være naturlig å stoppe de som er lovlydige fra å få asyl som flyktninger? Hvis de aller fleste oppfører seg, skal de da lide over hva en minoritet har gjort?

Hvis svaret ditt på dette er ja, så generaliserer du en fare forbundet med en gruppe mennesker på bakgrunn av hva et fåtall av samme religion eller etnisitet gjør, og det er fordomsfullt, som er faretruende nært rasistisk.

"Du er fra Somalia. En del mennesker derfra har begått kriminalitet i Norge, derfor får du ikke søke asyl her".

Og forresten: LOL @ fyren som skjøt seg selv ved et uhell.
Du skal ha for en noenlunde saklig tilnærming selv om substansen fra min kommentar ble utelatt, nemlig at norske fengsler er fylt opp av personer av utenlandsk opprinnelse. Vel 50%.

Nå er ikke myndighetene og SSB veldig villige til å utarbeide statistikker over kriminalitet i forbindelse med etnisitet, men de gjorde det allikevel én gang. Det skremmende lesning, skyhøy kriminalitet blant mange nasjonaliteter også dem med norske pass.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K ... kseptabelt

Mrk. De ville ikke direkte sammenligne med nordmenn. Sammenligningen er mot hverandre - og alle, allikevel er det begredelig lesning.

Min opprinnelige kommentar var at personer av utenlandsk opprinnelser står for veldig mye tilleggskriminalitet som koster skattebetalerne og ikke minst ofrene svært mye. Dette ble betvilt og tildels motsagt av den vanlige gjengen uten at de hadde andre "argumenter" enn det vanlige "rasist, fascist".

Du nevner somaliere, det er en gruppe mennesker fra en annen verdensdel som har reist gjennom mange land for å komme dit det er mest velferd å hente. Når dette er i boks reiser de gjerne hjem på ferie. Denne gruppen troner også i øvre leie på alle negative statistikker - og burde etter min mening ikke vært her. Høres ikke ut som du er enig i det, i så tilfelle undres jeg på dine motiver for ditt engasjement i saken?
Jeg liker at debatten er saklig, og at man ikke går i skyttergraver. Selv i fora der vi er anonyme.

Ja, det er nok en enda større overrepresentasjon av innvandrere og utenlandske statsborgere i fengslene, og det er synd. Har en bekjent som jobbet i en av fengslene på østlandet, og det var mange som ikke kunne norsk, særlig av østeuropeisk opprinnelse. Men opprinnelsesland på landsbasis har jeg ingen som helst formening om.

Når det gjelder poenget ditt om tilleggskriminalitet og kostnader, er det et problem som vi må jobbe med. Men jeg tror ikke det kun har med opprinnelsesland å gjøre, men også sosioøkonomiske faktorer. Det hjelper ikke at ungdommen som opplever lite tilhørighet plasseres på samme skoler på bakgrunn av bosetningsmønster, som ofte styres av kommunene, eller av økonomiske faktorer.

Når du sier motiver, så virker det som du tenker jeg personlig har noe å tjene på synspunktene mine, men her er det kanskje jeg som over analyserer.

Engasjementet mitt kommer vel egentlig av at jeg har jobbet på skoler på i eller nær Oslo i 14 år, og kommer daglig i kontakt med elever med minoritetsbakgrunn. Både de som kommer til å være en stor ressurs for Norge og staten, og de som av ulike grunner mest sannsynlig kommer til å koste oss. Jeg ser også problematiske sider ved ulike kulturer, og jenter som har lite frihet til å ta selvstendige valg. Disse diskuterer vi i skolene, uten at man når gjennom til alle.
For meg hadde det vært synd om gutten som har skapt sin egen gründerbedrift som 18-åring, eller jenta med stort sett utelukkende 5'ere eller 6'ere på karakterkortet ikke skal få komme inn i Norge, og ha samme muligheter som jeg hadde, bare fordi foreldrene er fra Somalia eller Syria.

Tro meg, det er mange unge minoritetsspråklige som er like forbanna som deg på de som ødelegger for dem og oppfatningen av 1. og 2. generasjons innvandrere.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Texas_John skrev: tor jun 09, 2022 11:10 pm
Guttorm123 skrev: tor jun 09, 2022 11:05 pm Om en velger farseprodukter fremfor rent kjøtt, så får en i seg flere kalorier. Pølser, karbonader, og andre farseprodukter er vel ikke så dyre som rene kjøttstykker.
Ja nettopp, så hvis du trenger 2500 kcal hver dag for å gå i null så sparer du penger på å spise det du trenger i form av kjøttdeig eller pølser, fremfor rene stykker av rødt kjøtt.
Middager med poseprodukter eller ferdigretter er langt billigere enn å lage sunne, gode retter fra bunn.

Skal en ha i seg komplekse karbohydrater (med lavere glykemisk indeks, som gir bedre metthetsfølelse og dermed mindre fall i blodsukker) så er kokte havregryn det eneste rimelige alternativet.

Sunn mat koster penger. Det kan det ikke være noen som helst tvil om:
https://bramat.no/kosthold/matvarer/134 ... bearbeidet

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Guttorm123 skrev: tor jun 09, 2022 3:49 pm
Rainmaker skrev: tor jun 09, 2022 3:37 pm
I grunn ikke.

Det er den billige "drittmaten" som gjør at folk blir fete.

Stadig flere barn og ungdom er overvektige:

Fedme øker mest blant fattige.

Det kan jo være økonomiske grunner til at folk velger den billige "drittmaten".

https://www.nrk.no/innlandet/ny-doktorg ... 1.15400407
Det er derfor det ikke er et paradoks

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Texas_John skrev: tor jun 09, 2022 4:27 pm
Rainmaker skrev: tor jun 09, 2022 3:37 pm I grunn ikke.

Det er den billige "drittmaten" som gjør at folk blir fete.
Det er antall kalorier som avgjør om du går opp eller ned i vekt, ikke om kaloriene er av høy eller lav kvalitet. Og det er egentlig fryktelig enkelt; jo færre kalorier du spiser, jo lavere er matbudsjettet ditt. Så at man blir feit av å ha et lavt matbudsjett er jo det reneste vissvass.
Den billige drittmaten er ofte full av raske karbohydrater, "corn sirup" og annen dritt som gjør at man går opp i vekt.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Texas_John skrev: tor jun 09, 2022 4:25 pm
Rainmaker skrev: tor jun 09, 2022 1:57 pm Om du faktisk går i dyben på tallene tipper jeg du finner langt større korrelasjon med sosioøkonomiske forhold enn med etnisitet eller statsborgerskap.
Racial differences in homicide rates are poorly explained by economics
https://randomcriticalanalysis.com/2015 ... economics/

Dette er et gjennomforsket tema, nei - sosioøkonomiske forhold har nesten ingen betydning.
Ja, det er gjennomforsket.

Konklusjonen er at kriminalitet og sosioønomiske forhold her sterkt sammenknyttet.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Bone8 skrev: fre jun 10, 2022 8:25 am Det er det ingen som argumenterer mot heller. Men i tråden her har man eksempler på at folk mener at folk fra "den tredje verden" er et problem, og burde stoppes fra å komme til Norge. Hvis man har et reelt behov for asyl, så bør ikke opprinnelsesland spille inn i diskusjonen.
Tja, folk fra den tredje verden kan jo være litt ymse som ellers, men den massive innvandringen fra disse landene ER et problem som har store konsekvenser for samfunnet og spesielt i en tid hvor asylinstituttet er så utvannet som det er. Det er kanskje det de fleste reagerer på. Innvandring har også en politisk side som bør være fullstendig transparent.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Texas_John skrev: tor jun 09, 2022 11:10 pm
Guttorm123 skrev: tor jun 09, 2022 11:05 pm Om en velger farseprodukter fremfor rent kjøtt, så får en i seg flere kalorier. Pølser, karbonader, og andre farseprodukter er vel ikke så dyre som rene kjøttstykker.
Ja nettopp, så hvis du trenger 2500 kcal hver dag for å gå i null så sparer du penger på å spise det du trenger i form av kjøttdeig eller pølser, fremfor rene stykker av rødt kjøtt.
Det er bare å hive innpå 5 Kvikk Lunsj, så er du oppe i over 2500 kcal. Og en 4-pack får du for under 50,-kr . Billig det :) Men ikke så sunt akkurat.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Rainmaker skrev: fre jun 10, 2022 10:02 am
Det er derfor det ikke er et paradoks
Et paradoks i forhold til hva vi forbinder med fattigdom og sult.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Den siktede 17-åringen i skyteepisoden på Trosterud onsdag, fremstilles for varetektsfengsling fredag. Det opplyser hans forsvarer Sugin Varatharajan til VG.
17-åringen ble skadd i et skyteuhell, og er siktet for grov ulovlig bevæpning.

Årsaken til at den er grov er at politiet tror våpenet var ladd. (?)

https://www.nrk.no/nyheter/skytingen-pa ... 1.15997160

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Rainmaker skrev: fre jun 10, 2022 10:04 am Den billige drittmaten er ofte full av raske karbohydrater, "corn sirup" og annen dritt som gjør at man går opp i vekt.
Absolutt ikke. Å leve sunt er betydelig billigere enn å leve usunt, og å spise den mengden kalorier du faktisk trenger er betydelig billigere enn å spise langt flere kalorier enn du trenger. Det virker som det som trengs først og fremst er kunnskap om mat.
https://theconversation.com/amp/myth-he ... ood-101213

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: fre jun 10, 2022 10:56 am Den siktede 17-åringen i skyteepisoden på Trosterud onsdag, fremstilles for varetektsfengsling fredag. Det opplyser hans forsvarer Sugin Varatharajan til VG.
17-åringen ble skadd i et skyteuhell, og er siktet for grov ulovlig bevæpning.

Årsaken til at den er grov er at politiet tror våpenet var ladd. (?)

https://www.nrk.no/nyheter/skytingen-pa ... 1.15997160
Hæ..? Hvordan ellers skulle våpenet bli avfyrt.
Men det er kanskje lading som gjør forskjell på at det vipper til 'grovt'
Pussig skrevet

Queenie

Legg inn av Queenie »

Her var det mange innlegg jeg ikke forventet å finne i en tråd om skyting i Oslo 🤣

Queenie

Legg inn av Queenie »

Texas_John skrev: fre jun 10, 2022 11:06 am
Rainmaker skrev: fre jun 10, 2022 10:04 am Den billige drittmaten er ofte full av raske karbohydrater, "corn sirup" og annen dritt som gjør at man går opp i vekt.
Absolutt ikke. Å leve sunt er betydelig billigere enn å leve usunt, og å spise den mengden kalorier du faktisk trenger er betydelig billigere enn å spise langt flere kalorier enn du trenger. Det virker som det som trengs først og fremst er kunnskap om mat.
https://theconversation.com/amp/myth-he ... ood-101213
Det er ganske dyrt med et sunt og variert kosthold sammenlignet med å innta drittmat, sistnevnte er klart billigst

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Trådens tema er «skyting i Oslo», ikke mat-relatert. Tilbake til temaet, godtfolk.

-mod

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Guttorm123 skrev: fre jun 10, 2022 10:56 am Årsaken til at den er grov er at politiet tror våpenet var ladd. (?)

https://www.nrk.no/nyheter/skytingen-pa ... 1.15997160
Her må jo NRK ha skrevet feil, mye rart i politiet men dette er jo ikke mulig. Om ikke politiet jakter en annen gjerningsmann uten å si det.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

ehall skrev: fre jun 10, 2022 4:12 pm

Her må jo NRK ha skrevet feil, mye rart i politiet men dette er jo ikke mulig. Om ikke politiet jakter en annen gjerningsmann uten å si det.
NRK har også denne:

Tror 17-årings våpen var ladd:

17-åringen som ble skadd i et skyteuhell på Trosterud i går, er sikta for grov ulovlig bevæpning.
Årsaken til at den er grov er at politiet tror våpenet var ladd, sier politiinspektør Per Thomas Omholt.

– Det tror vi fordi det har gått av et skudd, og da har det mest sannsynlig vært ladd. Det er en svært alvorlig hendelse, sier Omholt.

Hva i alle dager er dette?

https://www.nrk.no/osloogviken/tror-17- ... 1.15996190

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Queenie skrev: fre jun 10, 2022 11:44 am Her var det mange innlegg jeg ikke forventet å finne i en tråd om skyting i Oslo 🤣
:lol: :lol: :lol:

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Guttorm123 skrev: fre jun 10, 2022 4:28 pm
ehall skrev: fre jun 10, 2022 4:12 pm

Her må jo NRK ha skrevet feil, mye rart i politiet men dette er jo ikke mulig. Om ikke politiet jakter en annen gjerningsmann uten å si det.
NRK har også denne:

Tror 17-årings våpen var ladd:

17-åringen som ble skadd i et skyteuhell på Trosterud i går, er sikta for grov ulovlig bevæpning.
Årsaken til at den er grov er at politiet tror våpenet var ladd, sier politiinspektør Per Thomas Omholt.

– Det tror vi fordi det har gått av et skudd, og da har det mest sannsynlig vært ladd. Det er en svært alvorlig hendelse, sier Omholt.

Hva i alle dager er dette?

https://www.nrk.no/osloogviken/tror-17- ... 1.15996190
Nå er ikke jeg så våpenkyndig, har kun skutt med AG3 i militæret, så kan noen fortelle meg hvordan man kan fyre av et skudd, uten at det er ladd?

CliffC

Legg inn av CliffC »

ehall skrev: fre jun 10, 2022 5:38 pm Nå er ikke jeg så våpenkyndig, har kun skutt med AG3 i militæret, så kan noen fortelle meg hvordan man kan fyre av et skudd, uten at det er ladd?
Hvis man skal kverulere kunne man argumentert med at våpenet kunne vært ladet med løsammunisjon, og at dette ikke var regnet som "ladd" i ordets rette forstand. Nå var det vel likevel en person som ble skutt i hendelsen, slik at man må kunne si at Politiet har ganske god dekning for å mistenke at våpenet var ladd.

Politiet står med andre ord foran et gjennombrudd i saken, og kan konkludere med at person x sannsynligvis ble utsatt for skuddskader ved at person y skjøt med våpen z, som sannsynligvis var ladd med kuler og krutt som kan gjøre stor skade om de treffer feil mål.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Noen som har en anbefaling om kjøttdeig forresten?

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

CliffC skrev: fre jun 10, 2022 6:01 pm
ehall skrev: fre jun 10, 2022 5:38 pm Nå er ikke jeg så våpenkyndig, har kun skutt med AG3 i militæret, så kan noen fortelle meg hvordan man kan fyre av et skudd, uten at det er ladd?
Hvis man skal kverulere kunne man argumentert med at våpenet kunne vært ladet med løsammunisjon, og at dette ikke var regnet som "ladd" i ordets rette forstand. Nå var det vel likevel en person som ble skutt i hendelsen, slik at man må kunne si at Politiet har ganske god dekning for å mistenke at våpenet var ladd.

Politiet står med andre ord foran et gjennombrudd i saken, og kan konkludere med at person x sannsynligvis ble utsatt for skuddskader ved at person y skjøt med våpen z, som sannsynligvis var ladd med kuler og krutt som kan gjøre stor skade om de treffer feil mål.
Må gi disse tenåringene slike gamle kruttlapp-pistoler å tøffe seg med i stedet :)

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Rainmaker skrev: fre jun 10, 2022 10:07 am Ja, det er gjennomforsket.

Konklusjonen er at kriminalitet og sosioønomiske forhold her sterkt sammenknyttet.
Visse typer kriminalitet henger klart sammen, men

"According to the FBI, African-Americans accounted for 55.9% of all homicide offenders in 2019"

er en 7 ganger overrepresentasjon som ikke forklares av sosioøkonomiske forhold.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: fre jun 10, 2022 9:13 pm
Rainmaker skrev: fre jun 10, 2022 10:07 am Ja, det er gjennomforsket.

Konklusjonen er at kriminalitet og sosioønomiske forhold her sterkt sammenknyttet.
Visse typer kriminalitet henger klart sammen, men

"According to the FBI, African-Americans accounted for 55.9% of all homicide offenders in 2019"

er en 7 ganger overrepresentasjon som ikke forklares av sosioøkonomiske forhold.
Hva har dette med skyteepisoder i NORGE å gjøre..?
:roll:

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Henningsen skrev: fre jun 10, 2022 9:15 pm Hva har dette med skyteepisoder i NORGE å gjøre..?
:roll:
Amerikansk forskning er da like relevant her, selv om du synes konklusjonene er ubehagelige

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: fre jun 10, 2022 9:39 pm
Henningsen skrev: fre jun 10, 2022 9:15 pm Hva har dette med skyteepisoder i NORGE å gjøre..?
:roll:
Amerikansk forskning er da like relevant her, selv om du synes konklusjonene er ubehagelige
Alltid gøy når en noksagt skal fortelle meg hva jeg tror og mener.

Men du greide ikke å besvare spørsmålet... Hva er relevansen for norske skyteepisoder, annet enn at du ikke kan fordra mørkhudede?

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Texas_John skrev: fre jun 10, 2022 9:39 pm
Henningsen skrev: fre jun 10, 2022 9:15 pm Hva har dette med skyteepisoder i NORGE å gjøre..?
:roll:
Amerikansk forskning er da like relevant her, selv om du synes konklusjonene er ubehagelige
Konklusjonene er ikke ubehagelige de er bare ikke relevante for denne debatten...

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Rainmaker skrev: fre jun 10, 2022 10:07 am
Texas_John skrev: tor jun 09, 2022 4:25 pm
Rainmaker skrev: tor jun 09, 2022 1:57 pm Om du faktisk går i dyben på tallene tipper jeg du finner langt større korrelasjon med sosioøkonomiske forhold enn med etnisitet eller statsborgerskap.
Racial differences in homicide rates are poorly explained by economics
https://randomcriticalanalysis.com/2015 ... economics/

Dette er et gjennomforsket tema, nei - sosioøkonomiske forhold har nesten ingen betydning.
Ja, det er gjennomforsket.

Konklusjonen er at kriminalitet og sosioønomiske forhold her sterkt sammenknyttet.
Du mener de best økonomisk støttede migranter i hele verden er unnskyldt for vold mot spillere og dommere?
- Eller i allefall årsaksforklart.

Jeg spilte fotball på 70 -og 80 tallet i aldersbestemt klasse. Da skjedde ikke sånt som dette. Men vi kunne ikke dekke oss bak brun hud og derav forståelse for dårlig oppførsel heller.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»