Mer skyting i Oslo.

Svar
DuncanE

Re: Mer skyting i Oslo.

Legg inn av DuncanE »

Henningsen skrev: tir jan 24, 2023 1:05 pm
Guttorm123 skrev: tir jan 24, 2023 12:27 pm
Folk_flesk skrev: tir jan 24, 2023 10:33 am

Det er jo løsningen som teller, ikke at noen prøver å fremme en anti-innvandringsagenda på sosiale medier. Hvis det er slik at du mener at politiet ikke tar problemet med disse gjengene seriøst så får du heller skrive litt om hva de gjør galt og hva de burde gjøre for å få bukt med problemet (som selvsagt ikke er en enkel sak i en by på 600 000 som ligger tett opp til andre store byer i Skandinavia og Nord-Europa, der gjenger også opererer).
For å kunne forebygge kriminalitet, må vi få vite hvor folk kommer fra:
Ja, det er tydeligvis viktig for dere å få stigmatisert og svertet en hel etnisk gruppe for hva et mindretall idioter finner på.
Da må da vite at det er rasister fra bøgda som sitter på løsningen for Oslo. De med håndbagasje og livets harde skole.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Fordomsfull skrev: tir jan 24, 2023 5:50 pm
Corvus skrev: tir jan 24, 2023 3:22 pm
Maxus5 skrev: tir jan 24, 2023 3:08 pm

Drap og dødsfall forårsaket av våpen har vel generelt gått ned i alle vestlige land. Med unntak av USA som fikk en god oppsving etter BLM-bølgen - defund the police etc.
Tja, det har vel gått rett i været i Sverige..
Det var flere dødsfall i Sverige på slutten av 80-tallet - da var de nesten 2 millioner færre mennesker. Og befolkningsøkningen - har i stor grad vært innvandring. De drapene vi nå ser er langt flere som skytes.
Var det jeg svarte på også. Drap og dødsfall forårsaket av våpen.

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Guttorm123 skrev: ons jun 08, 2022 7:41 pm En mann er skutt og funnet i området rundt Trosterud fritidsklubb i Oslo. Politiet jakter etter gjerningspersoner.

Mannen er alvorlig, men ikke kritisk, skadet.

Onsdagens skyteepisode er den femte i hovedstaden siden slutten av april.


Natt til søndag 24. april ble det skutt mellom to grupper ved Grønland torg.

3. mai fikk politiet melding fra legevakten om at en person hadde skader som var forenlig med skuddskader.

Natt til lørdag 14. mai fikk politiet melding om skudd mot et utested på Grønland torg.

29. mai ble en mann funnet skutt på Mortensrud sør i Oslo.


Er det noe politi/myndigheter kan foreta seg for at dette ikke skal eskalere videre?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1 ... lig-skadet
..er det ikke artig? Vi kommer nærmere og nærmere Malmø...........Kanskje på tide å gjøre noe?

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

TylerDurdenNorway skrev: ons jun 08, 2022 7:51 pm Carl I Hagen advarte vel om dette på 80-tallet men la oss heller latterliggjøre han og kalle han rasist
Han lå mange tiår framfor de eksisterende politikerene på den tida. Og de på den "tida" har like lite framsyn som de hadde dengang. Kulturell sameksistens med bilder av gloria og blomster...jojomenn.........

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

fazz skrev: ons jun 08, 2022 8:25 pm
TylerDurdenNorway skrev: ons jun 08, 2022 7:51 pm Carl I Hagen advarte vel om dette på 80-tallet men la oss heller latterliggjøre han og kalle han rasist
Det var vel rett som det var både skytinger, drap og endog eksplosiver blant gjengene i Oslo på 80 og 90 tallet også, men det var ikke dem Hagen var ute og advarte om.
...ikke i ord.....men kulturelle berikelser i framtida....er jo slått tvers av for lengst.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

DuncanE skrev: tir jan 24, 2023 6:43 pm
Henningsen skrev: tir jan 24, 2023 1:05 pm
Guttorm123 skrev: tir jan 24, 2023 12:27 pm

For å kunne forebygge kriminalitet, må vi få vite hvor folk kommer fra:
Ja, det er tydeligvis viktig for dere å få stigmatisert og svertet en hel etnisk gruppe for hva et mindretall idioter finner på.
Da må da vite at det er rasister fra bøgda som sitter på løsningen for Oslo. De med håndbagasje og livets harde skole.
Ja de kryper frem fra kjellerleiligheter og brune buler rundt om.
Sterke meninger om steder de vet fryktelig lite om.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

perchri skrev: tir jan 24, 2023 7:44 pm
TylerDurdenNorway skrev: ons jun 08, 2022 7:51 pm Carl I Hagen advarte vel om dette på 80-tallet men la oss heller latterliggjøre han og kalle han rasist
Han lå mange tiår framfor de eksisterende politikerene på den tida. Og de på den "tida" har like lite framsyn som de hadde dengang. Kulturell sameksistens med bilder av gloria og blomster...jojomenn.........
Spådde Karl I. Hagen at antall drap i Norge som i resten av Europa - ville reduseres med eller tiltross for - øket innvandring?

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Er det ikke fryktelig trist å kalle alle som ikke er enig med seg selv som bønder og rasister?

Jeg er hverken fra bygda eller rasist.

Rimelig hyklerisk å klage på stigmatiseringen som flere driver med her. Så gunner de selv på med stigmatisering om at de som mener innvandringen er en stor årsak til skyte episodene i Oslo, er rasister.

Deilig dobbelmoral, og når man drar opp rasismekortet, så er selvfølgelig det drepen for enhver diskusjon.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Koskinen skrev: tir jan 24, 2023 9:51 pm Er det ikke fryktelig trist å kalle alle som ikke er enig med seg selv som bønder og rasister?

Jeg er hverken fra bygda eller rasist.

Rimelig hyklerisk å klage på stigmatiseringen som flere driver med her. Så gunner de selv på med stigmatisering om at de som mener innvandringen er en stor årsak til skyte episodene i Oslo, er rasister.

Deilig dobbelmoral, og når man drar opp rasismekortet, så er selvfølgelig det drepen for enhver diskusjon.
Jeg prøvde å ta en diskusjon med deg, jeg skrev et relativt vel utført innlegg, men det gikk bare i innvanndrere, innvanndrere og atter innvanndrere og null annet.
Da legger man sammen to og to og får fire.
Bortsett fra hos texasjånni da, der kan resultatet av et regnestykke bli hva som helst...

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Corvus skrev: tir jan 24, 2023 7:35 pm
Fordomsfull skrev: tir jan 24, 2023 5:50 pm
Corvus skrev: tir jan 24, 2023 3:22 pm

Tja, det har vel gått rett i været i Sverige..
Det var flere dødsfall i Sverige på slutten av 80-tallet - da var de nesten 2 millioner færre mennesker. Og befolkningsøkningen - har i stor grad vært innvandring. De drapene vi nå ser er langt flere som skytes.
Var det jeg svarte på også. Drap og dødsfall forårsaket av våpen.
Alt som bukes for å skade eller drepe noen med, utgjør i så måte 'et våpen' og de brukte våpen også på slutten av 80-tallet. Men det spesielle nå er skyteVÅPEN.

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Koskinen skrev: tir jan 24, 2023 10:01 am Er skyting eller knivstikking omtrent daglig i Oslo. Selv om Oslo føles trygg for de fleste. Så er det bare et tidspørsmål før uskyldige liv går tapt i disse gjeng oppgjørene. At flere velger å feie alle episodene under teppet, og mene at det ikke er et problem, er et stort problem i seg selv.
Ja...svenskene har bedrevet den politikken, å mene de ikke har et problem, og alle vi andre ser problemet, men sjøl velger samme vei...hva viser det om det som er inne i huet på menneskser??? Har sjøl, 1944 til 1976, vokst opp i Oslo og dengang var krigs fyll eneste til genanse. Flyttet fra byen til landet grunnet starten på innvandring til byen. Lykkelig for det. Må bare si Oslo er blitt en fæl by, kommer meg derifra så fort som mulig når den er besøkt. Men...nå begynner dritten jaggu uttafor Oslo og omegn.....

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

perchri skrev: tir jan 24, 2023 10:44 pm
Koskinen skrev: tir jan 24, 2023 10:01 am Er skyting eller knivstikking omtrent daglig i Oslo. Selv om Oslo føles trygg for de fleste. Så er det bare et tidspørsmål før uskyldige liv går tapt i disse gjeng oppgjørene. At flere velger å feie alle episodene under teppet, og mene at det ikke er et problem, er et stort problem i seg selv.
Ja...svenskene har bedrevet den politikken, å mene de ikke har et problem, og alle vi andre ser problemet, men sjøl velger samme vei...hva viser det om det som er inne i huet på menneskser??? Har sjøl, 1944 til 1976, vokst opp i Oslo og dengang var krigs fyll eneste til genanse. Flyttet fra byen til landet grunnet starten på innvandring til byen. Lykkelig for det. Må bare si Oslo er blitt en fæl by, kommer meg derifra så fort som mulig når den er besøkt. Men...nå begynner dritten jaggu uttafor Oslo og omegn.....
Ja huff og huf...tenkt det, at man kan møte mennesker med en annen hudfarge enn sin egen.
Skumle greier assa

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Henningsen skrev: tir jan 24, 2023 10:02 pm
Koskinen skrev: tir jan 24, 2023 9:51 pm Er det ikke fryktelig trist å kalle alle som ikke er enig med seg selv som bønder og rasister?

Jeg er hverken fra bygda eller rasist.

Rimelig hyklerisk å klage på stigmatiseringen som flere driver med her. Så gunner de selv på med stigmatisering om at de som mener innvandringen er en stor årsak til skyte episodene i Oslo, er rasister.

Deilig dobbelmoral, og når man drar opp rasismekortet, så er selvfølgelig det drepen for enhver diskusjon.
Jeg prøvde å ta en diskusjon med deg, jeg skrev et relativt vel utført innlegg, men det gikk bare i innvanndrere, innvanndrere og atter innvanndrere og null annet.
Da legger man sammen to og to og får fire.
Bortsett fra hos texasjånni da, der kan resultatet av et regnestykke bli hva som helst...
Så fordi jeg forteller at det er innvandrere og barn av innvandrere som står bak de fleste skyte episodene i Oslo, så legger du to og to sammen og får svaret bonde og rasist.

For å si det sånn, jeg har 0 sans for SIAN, har heller ikke sansen for Trump eller meningene til Texas Jånni. Har heller ikke gått livets harde skole, men har en grei utdannelse og en bra jobb. Rasist er jeg heller ikke. Hadde du fått med deg noe av det jeg har skrevet i tidligere tråder, så burde det vært greit.

Men her ser du bare svart/hvitt.

Skeptisk til innvandring = Rasist

Når diskusjonen blir sånn. Så er det bare å takke for meg.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Koskinen skrev: ons jan 25, 2023 12:12 am
Henningsen skrev: tir jan 24, 2023 10:02 pm
Koskinen skrev: tir jan 24, 2023 9:51 pm Er det ikke fryktelig trist å kalle alle som ikke er enig med seg selv som bønder og rasister?

Jeg er hverken fra bygda eller rasist.

Rimelig hyklerisk å klage på stigmatiseringen som flere driver med her. Så gunner de selv på med stigmatisering om at de som mener innvandringen er en stor årsak til skyte episodene i Oslo, er rasister.

Deilig dobbelmoral, og når man drar opp rasismekortet, så er selvfølgelig det drepen for enhver diskusjon.
Jeg prøvde å ta en diskusjon med deg, jeg skrev et relativt vel utført innlegg, men det gikk bare i innvanndrere, innvanndrere og atter innvanndrere og null annet.
Da legger man sammen to og to og får fire.
Bortsett fra hos texasjånni da, der kan resultatet av et regnestykke bli hva som helst...
Så fordi jeg forteller at det er innvandrere og barn av innvandrere som står bak de fleste skyte episodene i Oslo, så legger du to og to sammen og får svaret bonde og rasist.

For å si det sånn, jeg har 0 sans for SIAN, har heller ikke sansen for Trump eller meningene til Texas Jånni. Har heller ikke gått livets harde skole, men har en grei utdannelse og en bra jobb. Rasist er jeg heller ikke. Hadde du fått med deg noe av det jeg har skrevet i tidligere tråder, så burde det vært greit.

Men her ser du bare svart/hvitt.

Skeptisk til innvandring = Rasist

Når diskusjonen blir sånn. Så er det bare å takke for meg.
Nå har ikke jeg kalt deg noe som helst. Så ikke kom med løgner.

Jeg påpekte imidlertid at det som skjer i Oslo er et gjengproblem, og ikke et etnisitetsproblem.
Du har a og b gjengen, young bloods, men også kosovoalbanere og russere og MC gjengene bandidos, HA og spesielt Satudarah. Så her er det en hel haug av ulike etnisiteter, blant andre norske, som kjemper om profitt og makt.

Men du hopper glatt bukk over disse faktaene og det eneste du forkuserer på en innvandrere, innvandrere og atter innvandrere. Og da er det neppe svenske innvadrere du tenker på ;)
Da skjønner man jo glatt hvor du står.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Selvsagt er det et problem som har økt med innvandringen. Det er stadig flere skyte episoder. Og når politiet går ut med bilde av gjerningsmannen, så er det ikke Ola eller Bjørn. Ja, det har alltid vært gjenger. Men skyting på åpen gate har ikke alltid vært et problem.

Så kan en lure på hvorfor våre nye landsmenn er overrepresentert, når de er i undertall i befolkningen. Det mener jeg selvsagt har med kultur og ren oppdragelse å gjøre. Og dette er ikke noe man får løst over natta.

Som sagt tidligere. Foreldre, spesielt fra muslimske land må begynne å oppdra barna sine på en helt annen måte. De flyr ute i gatene sent på kvelden fra de er ganske unge. Hvor er foreldrene?

Ikke veldig rart at disse blir overrepresentert i Oslo's gjengmiljøer.

Ser det samme i Sandefjord. Og jeg har hatt endel dårlige opplevelser for å si det mildt. Sykler stjælt, sønnen min banket opp osv. Det går tilbake til kultur, oppdragelse. Og får man ikke gjort noe med det. Så er det kjørt.

Fordi jeg er kritisk til innvandring, spesielt fra midtøsten. Så betyr ikke det at jeg er rasist. Og det må dere såkalte politisk korrekte klare å få inn i skallen. Istedet for å ødelegge debatten med ord som rasist, bonde, livets harde skole, mørkeredd osv osv

Det er ikke så svart/hvitt som SIAN/Henningsen her i verden.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Koskinen skrev: ons jan 25, 2023 10:10 am Selvsagt er det et problem som har økt med innvandringen. Det er stadig flere skyte episoder. Og når politiet går ut med bilde av gjerningsmannen, så er det ikke Ola eller Bjørn. Ja, det har alltid vært gjenger. Men skyting på åpen gate har ikke alltid vært et problem.

Så kan en lure på hvorfor våre nye landsmenn er overrepresentert, når de er i undertall i befolkningen. Det mener jeg selvsagt har med kultur og ren oppdragelse å gjøre. Og dette er ikke noe man får løst over natta.

Som sagt tidligere. Foreldre, spesielt fra muslimske land må begynne å oppdra barna sine på en helt annen måte. De flyr ute i gatene sent på kvelden fra de er ganske unge. Hvor er foreldrene?

Ikke veldig rart at disse blir overrepresentert i Oslo's gjengmiljøer.

Ser det samme i Sandefjord. Og jeg har hatt endel dårlige opplevelser for å si det mildt. Sykler stjælt, sønnen min banket opp osv. Det går tilbake til kultur, oppdragelse. Og får man ikke gjort noe med det. Så er det kjørt.

Fordi jeg er kritisk til innvandring, spesielt fra midtøsten. Så betyr ikke det at jeg er rasist. Og det må dere såkalte politisk korrekte klare å få inn i skallen. Istedet for å ødelegge debatten med ord som rasist, bonde, livets harde skole, mørkeredd osv osv

Det er ikke så svart/hvitt som SIAN/Henningsen her i verden.
:lol:
Her er det jo kun du som ser ting utelukkende svart/hvitt, og er fullstendig ensporet.
Du stempler innvandrere og muslimer som problemet og lukker øya for alt annet.
Det har vi sett før.
Her lukter det av "jeg er ikke rasist, meeen..."

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Du hører fortsatt ikke. Jeg snakker om skyteepisodene i Oslo. Gjengproblemene. Hadde det vært Ola og Bjørn som var ute med gunnerne sine, så hadde jeg vel skrevet det.

Du mener altså at det er ingen sammenheng mellom innvandrere og skyte episodene i Oslo?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Koskinen skrev: ons jan 25, 2023 10:44 am Du hører fortsatt ikke. Jeg snakker om skyteepisodene i Oslo. Gjengproblemene. Hadde det vært Ola og Bjørn som var ute med gunnerne sine, så hadde jeg vel skrevet det.

Du mener altså at det er ingen sammenheng mellom innvandrere og skyte episodene i Oslo?
Jeg mener at å stemple en hel gruppe mennesker (som du gjør) for noe en liten andel idioter gjør er idiotisk.
Men noen klarer jo ikke se annet enn innvandrere, innvandrere og muslimer...

Greit om du faktisk leser litt om hva jeg har skrevet om emnet før du begynner å tillegge meg meninger.
Det er så fordummende.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

perchri skrev: tir jan 24, 2023 10:44 pm
Koskinen skrev: tir jan 24, 2023 10:01 am Er skyting eller knivstikking omtrent daglig i Oslo. Selv om Oslo føles trygg for de fleste. Så er det bare et tidspørsmål før uskyldige liv går tapt i disse gjeng oppgjørene. At flere velger å feie alle episodene under teppet, og mene at det ikke er et problem, er et stort problem i seg selv.
Ja...svenskene har bedrevet den politikken, å mene de ikke har et problem, og alle vi andre ser problemet, men sjøl velger samme vei...hva viser det om det som er inne i huet på menneskser??? Har sjøl, 1944 til 1976, vokst opp i Oslo og dengang var krigs fyll eneste til genanse. Flyttet fra byen til landet grunnet starten på innvandring til byen. Lykkelig for det. Må bare si Oslo er blitt en fæl by, kommer meg derifra så fort som mulig når den er besøkt. Men...nå begynner dritten jaggu uttafor Oslo og omegn.....
Det er ikke innvandringen som er problemet, men styre&stell og for å gjenta meg selv enda en gang; Politimesteren i Oslo på slutten av 80-tallet sa at de innsparingene av ungdomstilbud og nedlegging&stenging av ungdomsklubber som vi nå ser, kan vi om ett-par-tre år - lese rett ut av kriminalitetsstatistikkene.
Dette er selvsagt ikke hele forklaringen, men jo flere en får til å delta i ulike tilbud&aktiviteter, desto mindre vil rekrutteringen til gjengene bli og gjengene er ofte dekker for organisert kriminalitet. Idag kan en lese i vg, https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/B ... -rulleblad
- at ingen i MC-gjengen Satudarahs styre i Oslo har sertifikat for motorsykkel eller eier en motorsykkel, men de har alle et kriminelt rulleblad.

De gjengene og den organiserte kriminaliteten som eksisterer, den må knekkes og lederne fotfølges. I Sverige har de bygget opp gjenger, rene klaner og MC-gjenger - som i all hovedsak organiserer kriminalitet. Parallelt med innsats mot gjengene, må det opprettes gode tilbud til ungdommen. Slik at de får tatt seg ut og brukt sin energi på bra aktiviteter.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Koskinen skrev: ons jan 25, 2023 10:44 am
Jeg skrev et innlegg en side eller to siden.
For ordens skyld så limer jeg det inn på nytt:
Hovedutfordringen i oslo er gjengproblematikk. Her har man en skokk av ulike gjenger, a og bgjengen, youngbloods, badidos, Hells Angels, Satudarah, man har kosovoalbanere, russere, og tidligere tveitagjengen som hovedsaklig var norske.. Og sikkert mange flere.

Om man reduserer en gruppe til et problem pga et fåtall idioter så gjør man ikke noe med problemet, men man kan øke det med mer utenforskap og marginalisering.

Der det er illegale markeder vil det alltid være noen som søker dit for penger og makt.
Det er knallhard innsats mot gjengene sammen med forebyggende arbeid som vil gjøre en forskjell.
Det er den knallharde linja mot gjengene jeg savner.
Å redusere noen til et problem pga etnisitet vil bare eskalere og skape mer splid. Det er så dumt som det kan få blitt.
Det er generell nedgang i kriminalitet i oslo tross økt anndel innvandrere, men noen typer krim går opp, noe som hovedsaklig er gjengrelatert og at det er noen få gjengangere som står for enormt mange hendelser blandt unge, men slike ekstreme er det blitt færre av.
https://www.faktisk.no/artikler/z4mpy/e ... -utrygg-by

Før angrepene om naivitet, lukke øya blablabla som alltid kommer, så er jeg for en langt mer restriktiv innvanndringspolitikk enn vi har i dag, nettopp for å få gjort en bedre jobb med integrering.
Holdninger som vises fra noen i tråden hjelper ikke til for en bedret integrering.
Men å redusere folk til et problem pga etnisitet, det er idioti.
Sitat slutt.


Din respons var : "Og alle de episodene vi ser nå har en ting til felles. Innvandrere, eller barn av innvandrere."

Så kan du jo spørre deg selv om hvor ensporetheten og svart/hvitt synet ligger hen.
Jeg tror jeg legger diskusjonen med deg død. Dette innlegget beviser poenget mitt til gangs.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Stempler jeg en hel gruppe? Sier jeg at alle innvandrere blir kriminelle?

Jeg sier de er overrepresentert, og det er de. Så jeg sier bare fakta. Og de er overrepresentert i endel andre stygge statistikker også. Men nå er det skyting i Oslo som er tema for denne tråden.

Skal vi heller si at det er Ola Normann som driver skyting i Oslo. Så slipper vi å stigmatisere.

Følger man dine regler, så har man ikke lov til å fortelle sannheten uten at man er rasist.

Jeg har leieboer fra Eritrea, bør vel sparke ho ut siden jeg er så rasistisk og mørkeredd.

Takk for meg. Gidder ikke mer.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Koskinen skrev: ons jan 25, 2023 11:02 am Stempler jeg en hel gruppe? Sier jeg at alle innvandrere blir kriminelle?

Jeg sier de er overrepresentert, og det er de. Så jeg sier bare fakta. Og de er overrepresentert i endel andre stygge statistikker også. Men nå er det skyting i Oslo som er tema for denne tråden.

Skal vi heller si at det er Ola Normann som driver skyting i Oslo. Så slipper vi å stigmatisere.

Følger man dine regler, så har man ikke lov til å fortelle sannheten uten at man er rasist.

Jeg har leieboer fra Eritrea, bør vel sparke ho ut siden jeg er så rasistisk og mørkeredd.

Takk for meg. Gidder ikke mer.
Les innlegget mitt ovenfor her.
Din respons var som nevnt : "Og alle de episodene vi ser nå har en ting til felles. Innvandrere, eller barn av innvandrere."

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Overskrift i VG nå;
Oslo-skytingen; - Aldri datet så mye som jeg gjorde etterpå.

en ending, som om det bare er snakk om et tilfelle. Hvilken skyteepisode lurte jeg på.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Koskinen skrev: ons jan 25, 2023 10:44 am Du hører fortsatt ikke. Jeg snakker om skyteepisodene i Oslo. Gjengproblemene. Hadde det vært Ola og Bjørn som var ute med gunnerne sine, så hadde jeg vel skrevet det.

Du mener altså at det er ingen sammenheng mellom innvandrere og skyte episodene i Oslo?
Der det er MENNESKER der blir det tidvis skyting. Da norske heimevernssoldater hadde sine GØNNERE/våpen hjemme, var det endel eksempler på uønskede følger; noen tok sine liv med de og i noen tilfeller - også sin families liv og så sitt eget. På folkeskolen fikk vi beskjed om at en i parallellklassen var død. Ryktene sa at det var en ulykke med våpenet og enda mer rykter sa han hadde skutt seg med farens heimevernsvåpen. Fakta fkk vi ikke vite.
Så det var en del diskusjon hvorvidt heimevernsoldatene skulle ha sine våpen hjemme. Siden kom vel noen mer spesifikke regler for oppbevaring av våpen i hjemmene. Da vi fløy med våre AG3-er, måtte vi ta ut sluttstykket. Skjønt jeg husker ikke om vi leverte de til flyvertene eller hvor vi gjorde av de.
Aftonbladet viste bilder av en rekke pistoler som hadde vært blombert og som var boret opp igjen eller ihvertfall var brukbare igjen. På den ene siden skriver Aftonbladet at det ikke virker som om det er så mange våpen, for de (sikkert politiet) har funnet ut at de samme våpnene har blitt brukt flere ganger og av ulike personer. På den andre siden får jeg inntrykk av at det er lett å skaffe seg våpen i Sverige. Tilgangen på våpen er nok bestemmende/ medvirkende til antallet skyteepisoder.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »


LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Oslos gjenger har en haug å gjøre hvis byen skal kunne måle seg med Stockholm.

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Neptun skrev: ons jun 08, 2022 10:44 pm
Texas_John skrev: ons jun 08, 2022 9:40 pm
fazz skrev: ons jun 08, 2022 8:25 pm

Det var vel rett som det var både skytinger, drap og endog eksplosiver blant gjengene i Oslo på 80 og 90 tallet også, men det var ikke dem Hagen var ute og advarte om.
«De lave drapstallene i Norge ville ha vært enda lavere uten innvandring.» https://www.aftenposten.no/norge/i/75XV ... som-i-2015
Nå må du ikke appellere til noe som ikke finnes hos multikulturalister, kunnskaper og intelligens.
Det skal også sies at det er flere grunner til at det er færre drap enn før, nemlig at veldig mange blir reddet fra døden grunnet raske ambulanser, dyktige leger og generelt viderekommen legevitenskap. F.eks. ofre for all knivstikkingen som skjer.

Veldig lite kriminalitet blir oppklart. Det er mye kriminalitet (fengslene er fulle), men politiet henlegger nesten alt selv med gode vitner og bevis. Så det er ingen grunn til å friskmelde noe.
Vi ville hatt betydelig mindre alvorlig kriminalitet, spesielt voldsforbrytelser uten innvandring fra 2. og 3. verden.
Når er du født? Fra 45-70 tallet var det en sensasjon derom noen ble drept med våpen. Drap som skjedde dengang var ofte fallskader etter slåsskamp, hode i gata etc. I dag er der reine Deadwood City....Sverige deadwood II.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»