Mer skyting i Oslo.

Svar
pfrog567

Re: Mer skyting i Oslo.

Legg inn av pfrog567 »

12dd skrev: søn nov 27, 2022 11:27 pm
Fordomsfull skrev: søn nov 27, 2022 11:15 pm
12dd skrev: søn nov 27, 2022 10:23 pm

Og trygdede går ikke inn i arbeidsledighetstallet. Å kun nevne 1,6 prosent i en slik sammenheng er regelrett løgn.
Er det legene du vil fortelle er kunnskapsløse nå? Eller hvem - som trygder folk som ikke er i arbeide? Jeg blir så steik forbanna på disse forb.... mistroiske jæv..ne som ikke tror på folk sine problemer. For eksempel satt basen ved bordet i matpausen mandags morgen(den gangen hadde vi frokosten på jobb og arbeidstid til 16.00) og sa sleivete; ja så Espen(læregutten) hadde en hard helg siden han ikke kom idag. Da svarte lærejenten; 'Nå skal du tie still, for akkurat nå svever Espen mellom liv og død på operasjonsbordet - full av kreft. De skar av han 4,2 kg innvoller, til da - visstnok det meste i Norge og - han overlevde. Men selv om han ikke ble bygningsarbeider igjen, kom han seg både i jobb, fikk unger og familie. Men det var en satans jobb for han, ifølge lærejenten. Ingen av vi som jobbet med han, ville ha visst annet enn at han ble borte fra jobben - om ikke lærejenten var tjommi&nabo med han.
Det er så forbannet mange sånne med mistenkeliggjøring av folk at en kan lure på hvordan er det mulig å få hovvene sine så stappfulle av råttenskap?!
Er du klasynt? Vet du hva jeg mener om alt? Eller tolker du 1 faktaopplysning som jeg kom med og tillegger meg masse meninger?

Nå hater jeg plutselig uføre fordi jeg kom med en faktaopplysning om at uføre ikke teller i ledighetsstatistikken. Herre fuckings jesus.
Fra den kanten kommer det mye annet enn det du skriver.. Håpløst å diskutere videre da.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Pernille skrev: man nov 28, 2022 1:06 pm Selv Raymond er bekymret. Kanskje han begynner å bli litt høyreradikal?

https://www.nrk.no/osloogviken/byradsle ... 1.16197292
:lol:

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Pernille skrev: man nov 28, 2022 1:06 pm Selv Raymond er bekymret. Kanskje han begynner å bli litt høyreradikal?

https://www.nrk.no/osloogviken/byradsle ... 1.16197292
Jeg hørte hva Oslo`s byrådsleder sa på TV-nyhetene. Og jeg hørte ikke han si at Oslo er en trygg by. Men jeg hørte han heller ikke si, hvilke deler av Oslo som ikke er trygge! Jeg tror ikke Raymond beveger seg mot høyre. Heller, at han innser at en kan ikke tie ihjel realiteter i all evighet.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 11:08 pm
kytec skrev: søn nov 27, 2022 11:02 pm
Fordomsfull skrev: søn nov 27, 2022 9:36 pm
Det var et svar til de som i et forb... bankenes kjør -gnåler om at de som har skylden for ALT av det de finner kritikkverdig, det skyldes innvandrere og muslimene blant de.

1.6% arbeidsledighet og så lite at - myndighetene er bekymret for det. Enda 9 av 10 i gjentatte meningsmålinger har sagt at de trives i jobben og at jobben gir dem sosial tilhørighet og glede. Enda vi har blitt masse flere mennesker og det til tross - reduseres kriminaliteten. Enda stadig færre drepes i trafikken. Enda ....
Det er ingen som påstår at innvandrere og muslimer er skyld i all kriminalitet det er jeg ganske sikker på.

1,6 prosent ledighet er jo en offisiell løgn.

Antar at du vet det er enormt mange fra midtøsten og Afrika som går på trygd.
3, 2% er det rette tallet
https://www.nrk.no/nyheter/arbeidsledig ... 20personer.
Ja jeg sjekket jeg og nå. Så 1,6% er feil - men ikke løgn. 1,6% ledighet var et tidligere tidspunkt, kopi Fri Fagbevegelse 03.06.2022;
"Laveste arbeidsledighet i Norge siden 2008

Arbeidsledigheten fortsetter å falle her i landet, viser tall fra Nav.
Ved utgangen av mai var det registrert 86.800 helt ledige, delvis ledige og arbeidssøkere på tiltak hos Nav, noe som utgjør 3 prosent av arbeidsstyrken.

– I mai var ledigheten på 1,6 prosent og på laveste nivå siden 2008, samtidig som etterspørselen holder seg svært høy, sier arbeids- og velferdsdirektør Hans Christian Holte.

– Nå er det svært gode muligheter for å inkludere flere i arbeidslivet, og det er viktig at vi griper den muligheten, legger Nav-sjefen til.

Permitterte

47.100 personer var registrert som helt ledige ved utgangen av mai, noe som utgjør 1,6 prosent av arbeidsstyrken.

Bruttoledigheten, som er summen av helt ledige og arbeidssøkere på tiltak, var på 2,1 prosent av arbeidsstyrken, tilsvarende 62.100 personer.

I tillegg var 24.700 personer, eller 0,9 prosent av arbeidsstyrken, registrert som delvis ledige. 2.700 av de helt ledige er permitterte, mens det samme gjelder for 2.800 av de delvis ledige.

De permitterte utgjorde til sammen 0,2 prosent av arbeidsstyrken i mai."
https://frifagbevegelse.no/ntb/laveste- ... 2394f55e65

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Fordomsfull skrev: man nov 28, 2022 4:00 pm
Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 11:08 pm
kytec skrev: søn nov 27, 2022 11:02 pm

Det er ingen som påstår at innvandrere og muslimer er skyld i all kriminalitet det er jeg ganske sikker på.

1,6 prosent ledighet er jo en offisiell løgn.

Antar at du vet det er enormt mange fra midtøsten og Afrika som går på trygd.
3, 2% er det rette tallet
https://www.nrk.no/nyheter/arbeidsledig ... 20personer.
Ja jeg sjekket jeg og nå. Så 1,6% er feil - men ikke løgn. 1,6% ledighet var et tidligere tidspunkt, kopi Fri Fagbevegelse 03.06.2022;
"Laveste arbeidsledighet i Norge siden 2008

Arbeidsledigheten fortsetter å falle her i landet, viser tall fra Nav.
Ved utgangen av mai var det registrert 86.800 helt ledige, delvis ledige og arbeidssøkere på tiltak hos Nav, noe som utgjør 3 prosent av arbeidsstyrken.

– I mai var ledigheten på 1,6 prosent og på laveste nivå siden 2008, samtidig som etterspørselen holder seg svært høy, sier arbeids- og velferdsdirektør Hans Christian Holte.

– Nå er det svært gode muligheter for å inkludere flere i arbeidslivet, og det er viktig at vi griper den muligheten, legger Nav-sjefen til.

Permitterte

47.100 personer var registrert som helt ledige ved utgangen av mai, noe som utgjør 1,6 prosent av arbeidsstyrken.

Bruttoledigheten, som er summen av helt ledige og arbeidssøkere på tiltak, var på 2,1 prosent av arbeidsstyrken, tilsvarende 62.100 personer.

I tillegg var 24.700 personer, eller 0,9 prosent av arbeidsstyrken, registrert som delvis ledige. 2.700 av de helt ledige er permitterte, mens det samme gjelder for 2.800 av de delvis ledige.

De permitterte utgjorde til sammen 0,2 prosent av arbeidsstyrken i mai."
https://frifagbevegelse.no/ntb/laveste- ... 2394f55e65
Absolutt ikke noen løgn, ser du på saken jeg linket til og litt ned på siden så er tallet 1,6 nevnt. Tror det var sak nr 3 i nyhetsfeeden i saken

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Texas_John skrev: søn nov 27, 2022 11:57 pm
Fordomsfull skrev: søn nov 27, 2022 11:30 pm Du vet det sikkert ikke, men om det ikke var for kriminaliteten ville det bli mye arbeidsledighet; politi, rettsvesen&dommerstand, alle advoktane, fengseslvesenet, haugevis med vektere osv osv. Du skal ta de kriminelle med i aftenbønnen din, Texas-John. God natt!
Det er beregnet at et drap av den typen som skjedde i Oslo i natt koster samfunnet omtrent 100 millioner kroner, pluss kostnader til soning (cirka 1 million kroner per år soning).

Hvorfor skulle det bli mer arbeidsledige politifolk av mindre kriminalitet, det er da utallige saker som blir henlagt fordi politiet rett og slett ikke har tid. Det er en endeløs kø av kriminalitet som aldri blir behandlet fordi det ikke finnes kapasitet.
Ad 1.avsnitt - det er jo bra at antall drap tiltross for at befolkningen har økt og i hovedsak på grunn av innvadring, reduseres da.
Ad 2.avsnitt; Jeg forsøkte å være vittig - om kriminaliteten forsvant, ville de som lever av kriminaliteten idag - måtte skaffe seg annet arbeide. Men på samme vis som at det alltid vil være noe som kan gjøres bedre, så vil det og alltid være kriminalitet.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Ormen den lange skrev: man nov 28, 2022 1:37 pm
Pernille skrev: man nov 28, 2022 1:06 pm Selv Raymond er bekymret. Kanskje han begynner å bli litt høyreradikal?

https://www.nrk.no/osloogviken/byradsle ... 1.16197292
Jeg hørte hva Oslo`s byrådsleder sa på TV-nyhetene. Og jeg hørte ikke han si at Oslo er en trygg by. Men jeg hørte han heller ikke si, hvilke deler av Oslo som ikke er trygge! Jeg tror ikke Raymond beveger seg mot høyre. Heller, at han innser at en kan ikke tie ihjel realiteter i all evighet.
Tenk om Raymond sier det han egentlig mener om de kriminelle grupperingen, men det kan vi være trygg på at det aldri kommer til å skje.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Justice 97 skrev: man nov 28, 2022 3:34 pm Et titalls ran faktisk, en virkelig sjarmør denne karen:

Grytidlig søndag morgen ble en mann skutt og drept rett ved t-banestasjonen på Grønland i Oslo. To menn er nå pågrepet, en mann i 30-årene er siktet for drap, en mann i 20-årene for medvirkning. Forut for at han ble pågrepet og siktet i drapssaken, skal mannen i 30-årene ha en lang kriminell karriere bak seg.

VG har gått gjennom en rekke straffesaker hvor det kommer frem at mannen fra før av er dømt for et titalls ran, ransforsøk, vold og narkotikasalg i Oslo sentrum. Ved et av ranstilfellene skal offeret ha fått en vaier rundt halsen, mens han ble frarøvet penger og verdisaker. Ved en senere anledning, da siktede ble kastet ut fra et populært utested langs Akerselva i Oslo, skal han ha truet med å skyte dørvakten om han ikke fikk komme inn igjen.
Fint for samfunnet om han blir buret inne; dømmes han for drapet, blir det kanskje forvaring, jf notorisk kriminell.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Justice 97 skrev: man nov 28, 2022 3:34 pm Et titalls ran faktisk, en virkelig sjarmør denne karen:

Grytidlig søndag morgen ble en mann skutt og drept rett ved t-banestasjonen på Grønland i Oslo. To menn er nå pågrepet, en mann i 30-årene er siktet for drap, en mann i 20-årene for medvirkning. Forut for at han ble pågrepet og siktet i drapssaken, skal mannen i 30-årene ha en lang kriminell karriere bak seg.

VG har gått gjennom en rekke straffesaker hvor det kommer frem at mannen fra før av er dømt for et titalls ran, ransforsøk, vold og narkotikasalg i Oslo sentrum. Ved et av ranstilfellene skal offeret ha fått en vaier rundt halsen, mens han ble frarøvet penger og verdisaker. Ved en senere anledning, da siktede ble kastet ut fra et populært utested langs Akerselva i Oslo, skal han ha truet med å skyte dørvakten om han ikke fikk komme inn igjen.
Eneste man kan gjøre med slike folk er å sveise igjen cella. Sikkert etnisk norsk, vi bor tross alt i Norge størst sjanse for det.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Justice 97 skrev: man nov 28, 2022 3:34 pm Et titalls ran faktisk, en virkelig sjarmør denne karen:

Grytidlig søndag morgen ble en mann skutt og drept rett ved t-banestasjonen på Grønland i Oslo. To menn er nå pågrepet, en mann i 30-årene er siktet for drap, en mann i 20-årene for medvirkning. Forut for at han ble pågrepet og siktet i drapssaken, skal mannen i 30-årene ha en lang kriminell karriere bak seg.

VG har gått gjennom en rekke straffesaker hvor det kommer frem at mannen fra før av er dømt for et titalls ran, ransforsøk, vold og narkotikasalg i Oslo sentrum. Ved et av ranstilfellene skal offeret ha fått en vaier rundt halsen, mens han ble frarøvet penger og verdisaker. Ved en senere anledning, da siktede ble kastet ut fra et populært utested langs Akerselva i Oslo, skal han ha truet med å skyte dørvakten om han ikke fikk komme inn igjen.
Lurer på hvilke straffer han fikk for dette...

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

kytec skrev: man nov 28, 2022 4:11 pm
Ormen den lange skrev: man nov 28, 2022 1:37 pm
Pernille skrev: man nov 28, 2022 1:06 pm Selv Raymond er bekymret. Kanskje han begynner å bli litt høyreradikal?

https://www.nrk.no/osloogviken/byradsle ... 1.16197292
Jeg hørte hva Oslo`s byrådsleder sa på TV-nyhetene. Og jeg hørte ikke han si at Oslo er en trygg by. Men jeg hørte han heller ikke si, hvilke deler av Oslo som ikke er trygge! Jeg tror ikke Raymond beveger seg mot høyre. Heller, at han innser at en kan ikke tie ihjel realiteter i all evighet.
Tenk om Raymond sier det han egentlig mener om de kriminelle grupperingen, men det kan vi være trygg på at det aldri kommer til å skje.
Han har da sunget ut før, se fra Dagsavisen 30/04/2018 12:00
https://www.dagsavisen.no/nyheter/innen ... -opploses/

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Fordomsfull skrev: man nov 28, 2022 4:00 pm
Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 11:08 pm
kytec skrev: søn nov 27, 2022 11:02 pm

47.100 personer var registrert som helt ledige ved utgangen av mai, noe som utgjør 1,6 prosent av arbeidsstyrken.

Bruttoledigheten, som er summen av helt ledige og arbeidssøkere på tiltak, var på 2,1 prosent av arbeidsstyrken, tilsvarende 62.100 personer.
Jøss har vi en arbeidsstyrke på nær 3 000 000 personer i Norge. Det er imponerende, nesten så en kunne tro det ikke er sant.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Fordomsfull skrev: man nov 28, 2022 4:16 pm
kytec skrev: man nov 28, 2022 4:11 pm
Ormen den lange skrev: man nov 28, 2022 1:37 pm

Jeg hørte hva Oslo`s byrådsleder sa på TV-nyhetene. Og jeg hørte ikke han si at Oslo er en trygg by. Men jeg hørte han heller ikke si, hvilke deler av Oslo som ikke er trygge! Jeg tror ikke Raymond beveger seg mot høyre. Heller, at han innser at en kan ikke tie ihjel realiteter i all evighet.
Tenk om Raymond sier det han egentlig mener om de kriminelle grupperingen, men det kan vi være trygg på at det aldri kommer til å skje.
Han har da sunget ut før, se fra Dagsavisen 30/04/2018 12:00
https://www.dagsavisen.no/nyheter/innen ... -opploses/
Står ikke et ord om at dette er fremmedkulturelle som ikke er forenlige med norsk sivilisasjon.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

kytec skrev: man nov 28, 2022 4:20 pm
Fordomsfull skrev: man nov 28, 2022 4:00 pm
Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 11:08 pm

47.100 personer var registrert som helt ledige ved utgangen av mai, noe som utgjør 1,6 prosent av arbeidsstyrken.

Bruttoledigheten, som er summen av helt ledige og arbeidssøkere på tiltak, var på 2,1 prosent av arbeidsstyrken, tilsvarende 62.100 personer.
Jøss har vi en arbeidsstyrke på nær 3 000 000 personer i Norge. Det er imponerende, nesten så en kunne tro det ikke er sant.
2 846000 i 3. kvartal 2022, 70,1% av befolkningen mellom 15. og 74 år
https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/sysse ... ersokelsen

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

12dd skrev: søn nov 27, 2022 10:23 pm

Og trygdede går ikke inn i arbeidsledighetstallet. Å kun nevne 1,6 prosent i en slik sammenheng er regelrett løgn.
Arbeidsledigheten blant innvandrere ligger nå på 9,2 prosent. For resten av befolkningen er ledigheten på 2,7 prosent. Her blir ikke uføretrygdede medregnet, ei heller de som jobber en time i uken for å regnes som sysselsatt i statistikken:

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/mB8Mzp/ ... nnvandrere

https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... il-rolness

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

kytec skrev: man nov 28, 2022 4:24 pm
Fordomsfull skrev: man nov 28, 2022 4:16 pm
kytec skrev: man nov 28, 2022 4:11 pm

Tenk om Raymond sier det han egentlig mener om de kriminelle grupperingen, men det kan vi være trygg på at det aldri kommer til å skje.
Han har da sunget ut før, se fra Dagsavisen 30/04/2018 12:00
https://www.dagsavisen.no/nyheter/innen ... -opploses/
Står ikke et ord om at dette er fremmedkulturelle som ikke er forenlige med norsk sivilisasjon.
Det står i headingen at "Gjengene skal knuses." - og det er vel de som er problemet. Jeg skulle passe sønnen til en tjommie som bor i Gamlebyen i Oslo for mange år siden. Kjente ikke gutten fra før, men mine to og han - skulle være en del v dagen på Tusenfryd. Og han gutten altså - KLIN ADHD!! Hadde ikke ro i ræven i ett sekund engang og var o-v-e-r-a-l-t! Det holdt på og klikke for meg overfor en liten unge. Det var om å gjøre å få han til å ta sånne apparater der de blir beltet fast. Har ikke hatt noen kontakt der på mange år, men om Hyper'n lever idag og ikke er medisinert, er jeg sikker på at han er i en gjeng. Men han er så norsk som en kommer.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Guttorm123 skrev: man nov 28, 2022 4:47 pm
12dd skrev: søn nov 27, 2022 10:23 pm

Og trygdede går ikke inn i arbeidsledighetstallet. Å kun nevne 1,6 prosent i en slik sammenheng er regelrett løgn.
Arbeidsledigheten blant innvandrere ligger nå på 9,2 prosent. For resten av befolkningen er ledigheten på 2,7 prosent. Her blir ikke uføretrygdede medregnet, ei heller de som jobber en time i uken for å regnes som sysselsatt i statistikken:

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/mB8Mzp/ ... nnvandrere

https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... il-rolness
He, he, he, en time i uken :-) Søstera til Steinar og Tore Sagen klarer 15% på "Babyland" om hun får være litt sykemeldt inn i mellom, klarer hun det så klarer alle det.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Fordomsfull skrev: man nov 28, 2022 4:51 pm
Det står i headingen at "Gjengene skal knuses." - og det er vel de som er problemet. Jeg skulle passe sønnen til en tjommie som bor i Gamlebyen i Oslo for mange år siden. Kjente ikke gutten fra før, men mine to og han - skulle være en del v dagen på Tusenfryd. Og han gutten altså - KLIN ADHD!! Hadde ikke ro i ræven i ett sekund engang og var o-v-e-r-a-l-t! Det holdt på og klikke for meg overfor en liten unge. Det var om å gjøre å få han til å ta sånne apparater der de blir beltet fast. Har ikke hatt noen kontakt der på mange år, men om Hyper'n lever idag og ikke er medisinert, er jeg sikker på at han er i en gjeng. Men han er så norsk som en kommer.
Tålmodighet med barn er viktig. Hadde det klikket for deg på grunn av denne lille ungen, og det hadde gått ut over ungen, så hadde du kanskje fått samfunnsstraff, blitt sett på som utilregnelig, eller blitt dømt for rasisme.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Fordomsfull skrev: man nov 28, 2022 4:51 pm
kytec skrev: man nov 28, 2022 4:24 pm
Fordomsfull skrev: man nov 28, 2022 4:16 pm
Han har da sunget ut før, se fra Dagsavisen 30/04/2018 12:00
https://www.dagsavisen.no/nyheter/innen ... -opploses/
Står ikke et ord om at dette er fremmedkulturelle som ikke er forenlige med norsk sivilisasjon.
Det står i headingen at "Gjengene skal knuses." - og det er vel de som er problemet. Jeg skulle passe sønnen til en tjommie som bor i Gamlebyen i Oslo for mange år siden. Kjente ikke gutten fra før, men mine to og han - skulle være en del v dagen på Tusenfryd. Og han gutten altså - KLIN ADHD!! Hadde ikke ro i ræven i ett sekund engang og var o-v-e-r-a-l-t! Det holdt på og klikke for meg overfor en liten unge. Det var om å gjøre å få han til å ta sånne apparater der de blir beltet fast. Har ikke hatt noen kontakt der på mange år, men om Hyper'n lever idag og ikke er medisinert, er jeg sikker på at han er i en gjeng. Men han er så norsk som en kommer.
Hva er "tjommie" for noe? Og hva er greia med at ungen var norsk og hadde ADHD?

Snodigt. De fleste barn blir da helt "propell" når de kommer i disse store lekeparkene. Helt normalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

pfrog567 skrev: man nov 28, 2022 5:21 pm
Fordomsfull skrev: man nov 28, 2022 4:51 pm
kytec skrev: man nov 28, 2022 4:24 pm

Står ikke et ord om at dette er fremmedkulturelle som ikke er forenlige med norsk sivilisasjon.
Det står i headingen at "Gjengene skal knuses." - og det er vel de som er problemet. Jeg skulle passe sønnen til en tjommie som bor i Gamlebyen i Oslo for mange år siden. Kjente ikke gutten fra før, men mine to og han - skulle være en del v dagen på Tusenfryd. Og han gutten altså - KLIN ADHD!! Hadde ikke ro i ræven i ett sekund engang og var o-v-e-r-a-l-t! Det holdt på og klikke for meg overfor en liten unge. Det var om å gjøre å få han til å ta sånne apparater der de blir beltet fast. Har ikke hatt noen kontakt der på mange år, men om Hyper'n lever idag og ikke er medisinert, er jeg sikker på at han er i en gjeng. Men han er så norsk som en kommer.
Hva er "tjommie" for noe? Og hva er greia med at ungen var norsk og hadde ADHD?

Snodigt. De fleste barn blir da helt "propell" når de kommer i disse store lekeparkene. Helt normalt.
Det er "kompis" på Bergensk...

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: man nov 28, 2022 5:36 pm

Det er "kompis" på Bergensk...
Trodde det var "tjommi".

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: man nov 28, 2022 6:07 pm
Henningsen skrev: man nov 28, 2022 5:36 pm

Det er "kompis" på Bergensk...
Trodde det var "tjommi".
Jeg trodde det var det han egentlig mente, men bare endret litt på skrivemåten.
Mulig jeg tar feil her :o
Han får korrigere meg om jeg tar feil.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Henningsen skrev: man nov 28, 2022 6:13 pm
Guttorm123 skrev: man nov 28, 2022 6:07 pm
Henningsen skrev: man nov 28, 2022 5:36 pm

Det er "kompis" på Bergensk...
Trodde det var "tjommi".
Jeg trodde det var det han egentlig mente, men bare endret litt på skrivemåten.
Mulig jeg tar feil her :o
Han får korrigere meg om jeg tar feil.
"Vanskelig" dette, for noen bergensere sier de ikke er fra Norge, men fra Bergen.. :) Omtrent som samene, som sier de ikke er fra Norge, men "Sameland" :)

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

pfrog567 skrev: man nov 28, 2022 6:38 pm
Henningsen skrev: man nov 28, 2022 6:13 pm
Guttorm123 skrev: man nov 28, 2022 6:07 pm

Trodde det var "tjommi".
Jeg trodde det var det han egentlig mente, men bare endret litt på skrivemåten.
Mulig jeg tar feil her :o
Han får korrigere meg om jeg tar feil.
"Vanskelig" dette, for noen bergensere sier de ikke er fra Norge, men fra Bergen.. :) Omtrent som samene, som sier de ikke er fra Norge, men "Sameland" :)
Det er mye rart med disse bergenserne, men det er kanskje ikke så rart egentlig, for de er jo tross alt etterkommere av de fra sogn og omegnet som hadde fått nok av norge, men var for fulle til å komme seg på amerikabåten.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Guttorm123 skrev: man nov 28, 2022 4:47 pm
12dd skrev: søn nov 27, 2022 10:23 pm

Og trygdede går ikke inn i arbeidsledighetstallet. Å kun nevne 1,6 prosent i en slik sammenheng er regelrett løgn.
Arbeidsledigheten blant innvandrere ligger nå på 9,2 prosent. For resten av befolkningen er ledigheten på 2,7 prosent. Her blir ikke uføretrygdede medregnet, ei heller de som jobber en time i uken for å regnes som sysselsatt i statistikken:

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/mB8Mzp/ ... nnvandrere

https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... il-rolness
SSB's omgang med "fakta" hadde gjort Goebbels imponert.

De sier ikke noe om hvor stor andel i arbeidsfør alder som faktisk er registrert som arbeidssøkende, eller hvor mange timer i uken som skal til for å være "sysselsatt". 1 time i uken er nok.
Over 800 000 i arbeidsfør alder står helt -eller delvis utenfor arbeidslivet i Norge. Uføre, trygdede osv.
Over 1 million (35%) er ansatt i off. sektor, dvs. godt over 50% er off. ansatt eller står utenfor arbeidslivet, et regnskap som ikke går opp uten oljedop dvs ikke bærekraftig. Så i realiteten er arbeidsledigheten i Norge skyhøy.
På toppen kommer alle migranter som krever sitt. 6 av 10 kroner til sosialhjelp går til innvandrerbefolkningen. Enda de utgjør 1 av 5.
https://www.nettavisen.no/okonomi/nye-s ... 3424177217

Brochmannutvalget har i en rapport konstatert at kun innvandrere fra gruppe 1 land (vestlige) er økonomisk bærekraftige.
Gruppe 2 (øst-europa) og gruppe 3 (Asia, Afrika) er i snitt tapsprosjekt. Så da vet vi hva oljefondet vil gå til.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Fordomsfull skrev: man nov 28, 2022 4:51 pm Det står i headingen at "Gjengene skal knuses." - og det er vel de som er problemet. Jeg skulle passe sønnen til en tjommie som bor i Gamlebyen i Oslo for mange år siden. Kjente ikke gutten fra før, men mine to og han - skulle være en del v dagen på Tusenfryd. Og han gutten altså - KLIN ADHD!! Hadde ikke ro i ræven i ett sekund engang og var o-v-e-r-a-l-t! Det holdt på og klikke for meg overfor en liten unge. Det var om å gjøre å få han til å ta sånne apparater der de blir beltet fast. Har ikke hatt noen kontakt der på mange år, men om Hyper'n lever idag og ikke er medisinert, er jeg sikker på at han er i en gjeng. Men han er så norsk som en kommer.
Det var da en tåredryppende historie som ingen helt skjønner hvorfor du kommer med. Var det et bevis for at etnisk norske også kan ende opp i gjenger eller?

Corvus

Legg inn av Corvus »

Fordomsfull skrev: man nov 28, 2022 4:51 pm
kytec skrev: man nov 28, 2022 4:24 pm
Fordomsfull skrev: man nov 28, 2022 4:16 pm
Han har da sunget ut før, se fra Dagsavisen 30/04/2018 12:00
https://www.dagsavisen.no/nyheter/innen ... -opploses/
Står ikke et ord om at dette er fremmedkulturelle som ikke er forenlige med norsk sivilisasjon.
Det står i headingen at "Gjengene skal knuses." - og det er vel de som er problemet. Jeg skulle passe sønnen til en tjommie som bor i Gamlebyen i Oslo for mange år siden. Kjente ikke gutten fra før, men mine to og han - skulle være en del v dagen på Tusenfryd. Og han gutten altså - KLIN ADHD!! Hadde ikke ro i ræven i ett sekund engang og var o-v-e-r-a-l-t! Det holdt på og klikke for meg overfor en liten unge. Det var om å gjøre å få han til å ta sånne apparater der de blir beltet fast. Har ikke hatt noen kontakt der på mange år, men om Hyper'n lever idag og ikke er medisinert, er jeg sikker på at han er i en gjeng. Men han er så norsk som en kommer.
Du sammenligner en liten norsk unge som er overalt i en lekeplass med renspikka innvandrerkriminelle som knivstikker og dreper folk?
Hvis dette var det beste eksempelet du kunne komme med så beviser det vel for alle hvem som er problemet.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Justice 97 skrev: man nov 28, 2022 3:34 pm Et titalls ran faktisk, en virkelig sjarmør denne karen:

Grytidlig søndag morgen ble en mann skutt og drept rett ved t-banestasjonen på Grønland i Oslo. To menn er nå pågrepet, en mann i 30-årene er siktet for drap, en mann i 20-årene for medvirkning. Forut for at han ble pågrepet og siktet i drapssaken, skal mannen i 30-årene ha en lang kriminell karriere bak seg.

VG har gått gjennom en rekke straffesaker hvor det kommer frem at mannen fra før av er dømt for et titalls ran, ransforsøk, vold og narkotikasalg i Oslo sentrum. Ved et av ranstilfellene skal offeret ha fått en vaier rundt halsen, mens han ble frarøvet penger og verdisaker. Ved en senere anledning, da siktede ble kastet ut fra et populært utested langs Akerselva i Oslo, skal han ha truet med å skyte dørvakten om han ikke fikk komme inn igjen.
Altså, hvorfor sitter ikke denne hyperkriminelle rotten i fengsel for alt han har gjort?
Ett eneste ran har en strafferamme på mange års ubetinget fengsel, her dreier det seg om mange ran og store mengder grov kriminalitet - men fyren går løs!
Helt utrolig vi har ikke noe fungerende rettsvesen? de legger seg mest opp i ubetydelige saker og bagatelliserer/gir strafferabatt for grov kriminalitet.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Og mens norske sosialist-globalister er opptatt av å spre løgner om at kriminaliteten går ned og at innvandring ikke fører til mer kriminalitet, uttaler den svenske etterretningssjefen Linda Staaf, med de krigslignenende tilstandene som herjer i Sverige som bakteppe, et par meget interessante ting til et intervju med Dagens Nyheter:

För fem år sedan pekade Donald Trump ut Sverige.
Då förstod ingen vad han menade med ”Last night in Sweden”.

– I dag skulle vi inte bli lika förvånade, för nu har vi problem vi aldrig trodde vi skulle få, säger Linda Staaf, underrättelsechef på Polismyndigheten
.

DT hadde altså rett igjen, og Polisen innrømmer at det har både har gått forferdelig galt, og at det bare blir verre og verre

Rights.no har omtalt saken som eneste norske medie (https://www.rights.no/2022/11/politisje ... skulle-fa/)

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: man nov 28, 2022 9:24 pm Og mens norske sosialist-globalister er opptatt av å spre løgner om at kriminaliteten går ned og at innvandring ikke fører til mer kriminalitet, uttaler den svenske etterretningssjefen Linda Staaf, med de krigslignenende tilstandene som herjer i Sverige som bakteppe, et par meget interessante ting til et intervju med Dagens Nyheter:

För fem år sedan pekade Donald Trump ut Sverige.
Då förstod ingen vad han menade med ”Last night in Sweden”.

– I dag skulle vi inte bli lika förvånade, för nu har vi problem vi aldrig trodde vi skulle få, säger Linda Staaf, underrättelsechef på Polismyndigheten
.

DT hadde altså rett igjen, og Polisen innrømmer at det har både har gått forferdelig galt, og at det bare blir verre og verre

Rights.no har omtalt saken som eneste norske medie (https://www.rights.no/2022/11/politisje ... skulle-fa/)
Når sannheten ikke er virkelig nok...

:lol: :lol: :lol:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»