Mer skyting i Oslo.

Svar
DoktorS

Re: Mer skyting i Oslo.

Legg inn av DoktorS »

Området der dette siste drapet skjedde virker å bare bli verre og verre. Det er litt underlig, når det faktisk er der mye der fork fra Grønland, Tøyen og Gamlebyen går forbi når de skal til og fra sentrum.

De siste årene står det åpenbart narkoselgere rett ut i gata. Det skjer like ofte som ikke at jeg får spørsmål om jeg vil kjøpe...

Det er litt underlig at politiet la dette bare fortsette akkurat i en hovedfartsåre. Så vidt jeg vet det er blant annet politiet som har ment at Stargate ikke bør ha skjenkebevilling, men jeg kan ikke forstå at det er bedre at områder blitt er slags "fristed" for omsetning til narkotika.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Mannen ble sannsynligvis drept som hevn for å ha vitnet i rettssaker.

Jeg skrev her inne for noen måneder siden om hvordan du må regne med å bli forfulgt og utsatt for represalier resten av livet dersom du anmelder eller vitner i rettssaker, det være seg ran, vold, voldtekt eller annet, og at tallet på anmeldelser også må ses i sammenheng med dette.

Det ble selvfølgelig latterliggjort og avfeid fra den sedvanlige bermen.

William_S

Legg inn av William_S »

Texas_John skrev: søn nov 27, 2022 1:24 pm
Fordomsfull skrev: søn nov 27, 2022 11:51 am
busemannen skrev: søn nov 27, 2022 8:33 am Artig tråd.
Ja, det går i det vanlige mølet; folk er redde fordi noen er drept, voldtatt og lignende, men antallet innvandrere har aldri vært større og antallet drap har gått ned. Antallet voldtekter gikk opp i all hovedsak fordi reglene for hva som regnes inn under voldtekt ble endret og for eksempel ble alleseksuelle overgrep mot barn under 16 år, automatisk regnet som voldtekt. I forhold til voldtektsbegrepet, har det blitt skjerpet i hvertfall i Danmark, Sverige og Norge og da sikkert også i EU. Og om en også tar med alt som nå karakteriseres som voldtekter som skjer over nettet - så sier det seg selv at registrerte voldtekter har økt i antall.
Det er noen her som skal skylde alle drap som de tror bare øker i antall, skyldes innvandring og særlig av det de kaller for MENA-stater, men ser en på kartet i linken her
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_c ... _2018).svg
- er det helt soleklart mest drap i det muslimske Sør&Mellom-Amerika og klart færrest drap i europeiske stater som har fått endel nye innbyggere fra blant annet de de kaller for MENA-stater; Spania, Italia, Hellas men også Kroatia, Slovenia, Tsjekkia, Polen, Tyskland og Nederland.
Poenget er at selv om virkeligheten, tall&statistikk taler imot dem, så står de hårdnakket på. Og selv om eksperter sier Norge og de skandinaviske statene er idealsamfunn etter koranen og at dagens muslimske stater er helt i motstrid til koranen, så er det koranens feil.
Sjelden man ser så mye løgn, faktafeil og regelrett fordummende, skriftlig søppel i et og samme innlegg. Du glemte bare floskelen om flere fritidsklubber.

Hva konkret er feil med det han skriver?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

William_S skrev: søn nov 27, 2022 6:40 pm
Texas_John skrev: søn nov 27, 2022 1:24 pm
Fordomsfull skrev: søn nov 27, 2022 11:51 am
Ja, det går i det vanlige mølet; folk er redde fordi noen er drept, voldtatt og lignende, men antallet innvandrere har aldri vært større og antallet drap har gått ned. Antallet voldtekter gikk opp i all hovedsak fordi reglene for hva som regnes inn under voldtekt ble endret og for eksempel ble alleseksuelle overgrep mot barn under 16 år, automatisk regnet som voldtekt. I forhold til voldtektsbegrepet, har det blitt skjerpet i hvertfall i Danmark, Sverige og Norge og da sikkert også i EU. Og om en også tar med alt som nå karakteriseres som voldtekter som skjer over nettet - så sier det seg selv at registrerte voldtekter har økt i antall.
Det er noen her som skal skylde alle drap som de tror bare øker i antall, skyldes innvandring og særlig av det de kaller for MENA-stater, men ser en på kartet i linken her
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_c ... _2018).svg
- er det helt soleklart mest drap i det muslimske Sør&Mellom-Amerika og klart færrest drap i europeiske stater som har fått endel nye innbyggere fra blant annet de de kaller for MENA-stater; Spania, Italia, Hellas men også Kroatia, Slovenia, Tsjekkia, Polen, Tyskland og Nederland.
Poenget er at selv om virkeligheten, tall&statistikk taler imot dem, så står de hårdnakket på. Og selv om eksperter sier Norge og de skandinaviske statene er idealsamfunn etter koranen og at dagens muslimske stater er helt i motstrid til koranen, så er det koranens feil.
Sjelden man ser så mye løgn, faktafeil og regelrett fordummende, skriftlig søppel i et og samme innlegg. Du glemte bare floskelen om flere fritidsklubber.

Hva konkret er feil med det han skriver?
F,eks. å antyde at det er en korrelasjon mellom flere innvandrere (fra MENA og Afrika) med færre drap i Norge og andre innvandrerland i Europa.
Når de er klart overrepresentert i drap, voldtekter o.a. grove forbrytelser så er det direkte usant. Uten innvandring hadde vi hatt langt færre drap o.a. kriminalitet.
At latin-amerikanske land er øverst på drapsstatistikkene for hele verden har ingenting med saken å gjøre når det gjelder Norge. Det er en sedvanlig avsporing.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: søn nov 27, 2022 7:07 pm
William_S skrev: søn nov 27, 2022 6:40 pm
Texas_John skrev: søn nov 27, 2022 1:24 pm
Sjelden man ser så mye løgn, faktafeil og regelrett fordummende, skriftlig søppel i et og samme innlegg. Du glemte bare floskelen om flere fritidsklubber.

Hva konkret er feil med det han skriver?
F,eks. å antyde at det er en korrelasjon mellom flere innvandrere (fra MENA og Afrika) med færre drap i Norge og andre innvandrerland i Europa.
Når de er klart overrepresentert i drap, voldtekter o.a. grove forbrytelser så er det direkte usant. Uten innvandring hadde vi hatt langt færre drap o.a. kriminalitet.
At latin-amerikanske land er øverst på drapsstatistikkene for hele verden har ingenting med saken å gjøre når det gjelder Norge. Det er en sedvanlig avsporing.
Hvordan forklarer du denne saken?
https://vartoslo.no/john-roger-lund-kri ... ene/338913

Brukeravatar
Dapre
Innlegg: 248

Legg inn av Dapre »

Texas_John skrev: søn nov 27, 2022 11:31 am Det meldes om somalisk opprinnelse.
Berikende...og DET kom vel ikke som en :


Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 7:18 pm
Neptun skrev: søn nov 27, 2022 7:07 pm
William_S skrev: søn nov 27, 2022 6:40 pm


Hva konkret er feil med det han skriver?
F,eks. å antyde at det er en korrelasjon mellom flere innvandrere (fra MENA og Afrika) med færre drap i Norge og andre innvandrerland i Europa.
Når de er klart overrepresentert i drap, voldtekter o.a. grove forbrytelser så er det direkte usant. Uten innvandring hadde vi hatt langt færre drap o.a. kriminalitet.
At latin-amerikanske land er øverst på drapsstatistikkene for hele verden har ingenting med saken å gjøre når det gjelder Norge. Det er en sedvanlig avsporing.
Hvordan forklarer du denne saken?
https://vartoslo.no/john-roger-lund-kri ... ene/338913

Hvorfor skal jeg forklare den saken, når den ikke har noe med min kommentar å gjøre?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: søn nov 27, 2022 7:53 pm
Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 7:18 pm
Neptun skrev: søn nov 27, 2022 7:07 pm

F,eks. å antyde at det er en korrelasjon mellom flere innvandrere (fra MENA og Afrika) med færre drap i Norge og andre innvandrerland i Europa.
Når de er klart overrepresentert i drap, voldtekter o.a. grove forbrytelser så er det direkte usant. Uten innvandring hadde vi hatt langt færre drap o.a. kriminalitet.
At latin-amerikanske land er øverst på drapsstatistikkene for hele verden har ingenting med saken å gjøre når det gjelder Norge. Det er en sedvanlig avsporing.
Hvordan forklarer du denne saken?
https://vartoslo.no/john-roger-lund-kri ... ene/338913

Hvorfor skal jeg forklare den saken, når den ikke har noe med min kommentar å gjøre?
Antallet innvandrere har økt men kriminaliteten har gått ned.
Har du noen tanker om det?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 7:18 pm

Hvordan forklarer du denne saken?
https://vartoslo.no/john-roger-lund-kri ... ene/338913
Ja, hvordan forklare dette?

Fra linken:

Dette er noen av hendelsene som har skjedd i Oslo den siste tiden:

15. august ble to gutter i slutten av tenårene skutt på T-banen mellom Godlia og Skøyenåsen. De ble sendt til sykehus med alvorlige skader. Én mann er siktet for drapsforsøk, opplyser politiadvokat Henrik Rådal til Faktisk.no.

25. august ble to menn, én i slutten av tenårene og en annen i slutten av 20-årene, skutt på Trosterud. Begge fikk alvorlige skader.

30. august ble en mann i 20-årene skutt ved Brynseng T-banestasjon. Han ble alvorlig, men ikke livstruende skadet.

2. oktober ble en mann i 20-årene skutt i parkeringshuset ved Oslo konserthus i Vika. Han fikk alvorlige skader.

7. oktober ble 20 år gamle Hamse Hashi Adan skutt ved Lofsrud skole på Mortensrud. Han døde dagen etter.

25. oktober ble en gutt i tenårene skutt i magen like ved Stovner politistasjon.

9. november ble en mann skutt og drept av politiet på Bislett etter å ha truet folk med kniv.

15. november ble en tenåring knivstukket ved Kuben videregående skole. Politiet etterforsker hendelsen som et drapsforsøk.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 7:55 pm
Neptun skrev: søn nov 27, 2022 7:53 pm
Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 7:18 pm

Hvordan forklarer du denne saken?
https://vartoslo.no/john-roger-lund-kri ... ene/338913

Hvorfor skal jeg forklare den saken, når den ikke har noe med min kommentar å gjøre?
Antallet innvandrere har økt men kriminaliteten har gått ned.
Har du noen tanker om det?
At nordmenn er mindre kriminelle enn før og at vi ville hatt mye mindre kriminalitet spesielt i byer som Oslo uten overrepresenterte innvandrere fra visse land.

- Nå skal det også sies at de redder liv oftere enn før på grunn av bedre helsevesen og at folk i ganske liten grad anmelder kriminalitet fordi politiet henlegger saker rutinemessig selv med gode bevis. Det kan selvsagt influere på tallene.

Det er dessuten slik at kriminaliteten på østkanten igjen øker;
https://www.aftenposten.no/oslo/i/wOb0K ... s-oestkant

Og det er mye kriminalitet blant innvandrere;
I sentrum av Oslo og bydelene Gamle Oslo, Grünerløkka, St. Hanshaugen og Sagene bor om lag 195.000 mennesker.
Aftenposten har i dag regnet ut at bydelene med 195.000 innbyggere i fjor hadde 36.000 lovbrudd.
Brutalt sagt: 1/9 av alle lovbrudd i hele Norge skjer på noen få kvadratkilometer i landets hovedstad.
De aller fleste lovbruddene gjort av ungdommer under 18 år gjøres av kriminelle med innvandrerbakgrunn
.
https://www.nettavisen.no/okonomi/krimi ... 3423916835

Uten all denne kriminaliteten ville selvsagt tallene vært mye bedre.

12dd

Legg inn av 12dd »

Fordomsfull skrev: søn nov 27, 2022 11:58 am
Texas_John skrev: søn nov 27, 2022 11:31 am Det meldes om somalisk opprinnelse.
Ja for muslimen Millehagen sitter jo inne og det gjør også han muslimen her
https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/8Jqx ... -borgen-23
Kanskje de er albinoer og egentlig fra Somalia, de også?
Hva er dette for noe vås? Er det noen her som har påstått at hvite eller etnisk norske ikke begår kriminalitet? Setningen din var veldig vgd 2004, grow up.

12dd

Legg inn av 12dd »

Texas_John skrev: søn nov 27, 2022 6:00 pm Mannen ble sannsynligvis drept som hevn for å ha vitnet i rettssaker.

Jeg skrev her inne for noen måneder siden om hvordan du må regne med å bli forfulgt og utsatt for represalier resten av livet dersom du anmelder eller vitner i rettssaker, det være seg ran, vold, voldtekt eller annet, og at tallet på anmeldelser også må ses i sammenheng med dette.

Det ble selvfølgelig latterliggjort og avfeid fra den sedvanlige bermen.
Kommer jo helt an på. Jeg har vitnet mot gjengfolk flere ganger. Det er ikke noe stort problem så sant man ikke er kriminell selv, de har jo sine regler de må følge.

Det er et problem som fortjener oppmerksomhet, men det er ikke veldig utbredt ennå i dette landet.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Neptun skrev: søn nov 27, 2022 7:07 pm (fra MENA og Afrika)
Jeg klarer dessverre ikke å ta deg seriøst :lol:

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

DoktorS skrev: søn nov 27, 2022 4:36 pm Området der dette siste drapet skjedde virker å bare bli verre og verre. Det er litt underlig, når det faktisk er der mye der fork fra Grønland, Tøyen og Gamlebyen går forbi når de skal til og fra sentrum.

De siste årene står det åpenbart narkoselgere rett ut i gata. Det skjer like ofte som ikke at jeg får spørsmål om jeg vil kjøpe...

Det er litt underlig at politiet la dette bare fortsette akkurat i en hovedfartsåre. Så vidt jeg vet det er blant annet politiet som har ment at Stargate ikke bør ha skjenkebevilling, men jeg kan ikke forstå at det er bedre at områder blitt er slags "fristed" for omsetning til narkotika.
Enig med deg. Åpenlys salg forgår døgnet rundt der. Sjelden man ikke blir tilbudt noe når man går i det strøket. Hadde politiet stått der oftere, hadde det nok vært mindre av dette. Men politiet kjører bare forbi og er mer opptatt av å gjøre seg "synlig" i Storgata ved Gunerius i stedet ser det ut til.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Dapre skrev: søn nov 27, 2022 7:53 pm
Texas_John skrev: søn nov 27, 2022 11:31 am Det meldes om somalisk opprinnelse.
Berikende...og DET kom vel ikke som en :

Enkelte grupperinger er vanskeligere å sysselsette og intergrere enn andre.

Men det går ann å snu trenden, vietnamesere har vært utskjelt og på bånn, men har blitt en av de best integrerte innvandrergruppene i Norge de siste 30 årene.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Så ingen kommentarer til den saken.
Neptun, har du noensinne vært på Grynerløkka engang?at du drar frem dette stedet gang på gang skyldes først og fremst uvitenhet.
Du må jo ha noen tanker rundt hvorfor kriminaliteten går ned i Oslo samtidig samtidig som antall innvandrere har økt vesentlig de samme årene.
Hadde vært fint om du kunne kommentere saken jeg la ut.

"Objektivt sett er Oslo en veldig trygg by. Sammenlignet med alle andre byer på samme størrelse"

Ta en titt på tallmaterialet og kom med en kommentar.

William_S

Legg inn av William_S »

Neptun skrev: søn nov 27, 2022 8:08 pm
Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 7:55 pm
Neptun skrev: søn nov 27, 2022 7:53 pm


Hvorfor skal jeg forklare den saken, når den ikke har noe med min kommentar å gjøre?
Antallet innvandrere har økt men kriminaliteten har gått ned.
Har du noen tanker om det?
At nordmenn er mindre kriminelle enn før og at vi ville hatt mye mindre kriminalitet spesielt i byer som Oslo uten overrepresenterte innvandrere fra visse land.

- Nå skal det også sies at de redder liv oftere enn før på grunn av bedre helsevesen og at folk i ganske liten grad anmelder kriminalitet fordi politiet henlegger saker rutinemessig selv med gode bevis. Det kan selvsagt influere på tallene.

Det er dessuten slik at kriminaliteten på østkanten igjen øker;
https://www.aftenposten.no/oslo/i/wOb0K ... s-oestkant

Og det er mye kriminalitet blant innvandrere;
I sentrum av Oslo og bydelene Gamle Oslo, Grünerløkka, St. Hanshaugen og Sagene bor om lag 195.000 mennesker.
Aftenposten har i dag regnet ut at bydelene med 195.000 innbyggere i fjor hadde 36.000 lovbrudd.
Brutalt sagt: 1/9 av alle lovbrudd i hele Norge skjer på noen få kvadratkilometer i landets hovedstad.
De aller fleste lovbruddene gjort av ungdommer under 18 år gjøres av kriminelle med innvandrerbakgrunn
.
https://www.nettavisen.no/okonomi/krimi ... 3423916835

Uten all denne kriminaliteten ville selvsagt tallene vært mye bedre.
Jeg er nok ikke så sikker på om dette ville stemt . Tveitagjengen feks bestod jo ikke akkurat av innvandrere. Og en av hovedpersonene soner 21 års forvaring per ce.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: søn nov 27, 2022 8:01 pm
Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 7:18 pm

Hvordan forklarer du denne saken?
https://vartoslo.no/john-roger-lund-kri ... ene/338913
Ja, hvordan forklare dette?

Fra linken:

Dette er noen av hendelsene som har skjedd i Oslo den siste tiden:

15. august ble to gutter i slutten av tenårene skutt på T-banen mellom Godlia og Skøyenåsen. De ble sendt til sykehus med alvorlige skader. Én mann er siktet for drapsforsøk, opplyser politiadvokat Henrik Rådal til Faktisk.no.

25. august ble to menn, én i slutten av tenårene og en annen i slutten av 20-årene, skutt på Trosterud. Begge fikk alvorlige skader.

30. august ble en mann i 20-årene skutt ved Brynseng T-banestasjon. Han ble alvorlig, men ikke livstruende skadet.

2. oktober ble en mann i 20-årene skutt i parkeringshuset ved Oslo konserthus i Vika. Han fikk alvorlige skader.

7. oktober ble 20 år gamle Hamse Hashi Adan skutt ved Lofsrud skole på Mortensrud. Han døde dagen etter.

25. oktober ble en gutt i tenårene skutt i magen like ved Stovner politistasjon.

9. november ble en mann skutt og drept av politiet på Bislett etter å ha truet folk med kniv.

15. november ble en tenåring knivstukket ved Kuben videregående skole. Politiet etterforsker hendelsen som et drapsforsøk.
Det er da veldig enkelt å forklare noe jeg mener politiet også har gjort.
Det er en periode med gnisninger mellom noen i kriminelt gjengmiljø. Gjenger har vi forøvrig hatt i Norge i "alle år".

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

William_S skrev: søn nov 27, 2022 8:37 pm
Neptun skrev: søn nov 27, 2022 8:08 pm
Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 7:55 pm

Antallet innvandrere har økt men kriminaliteten har gått ned.
Har du noen tanker om det?
At nordmenn er mindre kriminelle enn før og at vi ville hatt mye mindre kriminalitet spesielt i byer som Oslo uten overrepresenterte innvandrere fra visse land.

- Nå skal det også sies at de redder liv oftere enn før på grunn av bedre helsevesen og at folk i ganske liten grad anmelder kriminalitet fordi politiet henlegger saker rutinemessig selv med gode bevis. Det kan selvsagt influere på tallene.

Det er dessuten slik at kriminaliteten på østkanten igjen øker;
https://www.aftenposten.no/oslo/i/wOb0K ... s-oestkant

Og det er mye kriminalitet blant innvandrere;
I sentrum av Oslo og bydelene Gamle Oslo, Grünerløkka, St. Hanshaugen og Sagene bor om lag 195.000 mennesker.
Aftenposten har i dag regnet ut at bydelene med 195.000 innbyggere i fjor hadde 36.000 lovbrudd.
Brutalt sagt: 1/9 av alle lovbrudd i hele Norge skjer på noen få kvadratkilometer i landets hovedstad.
De aller fleste lovbruddene gjort av ungdommer under 18 år gjøres av kriminelle med innvandrerbakgrunn
.
https://www.nettavisen.no/okonomi/krimi ... 3423916835

Uten all denne kriminaliteten ville selvsagt tallene vært mye bedre.
Jeg er nok ikke så sikker på om dette ville stemt . Tveitagjengen feks bestod jo ikke akkurat av innvandrere. Og en av hovedpersonene soner 21 års forvaring per ce.
Det er riktig som du sier, og av gjenger er det ikke bare folk som er mørke i huden.
Motorsykkelgjengene bl.a
Det har vært kriminelle gjenger i Oslo i 'alle tider'

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 8:38 pm

Det er da veldig enkelt å forklare noe jeg mener politiet også har gjort.
Det er en periode med gnisninger mellom noen i kriminelt gjengmiljø. Gjenger har vi forøvrig hatt i Norge i "alle år".
Kvelden etter hendelsen på Bislett sa John Roger Lund, enhetsleder i Oslo politidistrikt, at det ikke er mer vold i samfunnet.

Så bra da . Ingen grunn til bekymring.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

12dd skrev: søn nov 27, 2022 8:10 pm
Fordomsfull skrev: søn nov 27, 2022 11:58 am
Texas_John skrev: søn nov 27, 2022 11:31 am Det meldes om somalisk opprinnelse.
Ja for muslimen Millehagen sitter jo inne og det gjør også han muslimen her
https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/8Jqx ... -borgen-23
Kanskje de er albinoer og egentlig fra Somalia, de også?
Hva er dette for noe vås? Er det noen her som har påstått at hvite eller etnisk norske ikke begår kriminalitet? Setningen din var veldig vgd 2004, grow up.
Til din siste oppfordring; Få noen til å løfte deg opp til et speil.
Teskje; at noen blir drept er ikke synonymt med at gjerningspersonen er fra Somalia eller muslim. Det som ER sannsynlig er at de fleste drap begåes av menn mellom 20 og 59 år og trefjerdedeler av dem er trygdede.

Dessuten er svært mange av drapsmennene folk med langvarige psykiske problemer og politilederen i Vest Politidistrikt, Kåre Songstad sa til NRK i fjor på Debatten NRK, se https://tv.nrk.no/serie/debatten/202110 ... /avspiller

- at av 12 drap og 3 drapsforsøk i perioden 2019-2020 i Vest Politidistrikt, ble 10 av de begått av mennesker med langvarige psykiske problemer.
Dog er antall drap årlig fra 1990 til i dag, redusert med en drøyt en fjerdedel; fra rundt 40 drap i snitt pr år til nå rundt 30 drap pr år. Og i den samme perioden har folketallet økt med 1,2 millioner, se grafen under overskriften 'Norges befolkning' her
https://www.ssb.no/befolkning/faktaside/befolkningen
Sist redigert av Fordomsfull den søn nov 27, 2022 8:49 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 7:18 pm Hvordan forklarer du denne saken?
https://vartoslo.no/john-roger-lund-kri ... ene/338913
Politiet hevder anmeldelsene gikk ned i ca 2013-2016 pga bedre og mer målrettet innsats fra politiet.


Men personlig tror jeg mobiltelefon-revolusjonen har gjort en stor forskjell. Da folk har blitt så avhengige av de små mobilskjermene, fjasbok, kvitter og usosiale medier i det samme tidsrommet, at de har derfor glemt å følge med på hva som skjer i gata.


Bilde

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: søn nov 27, 2022 8:44 pm
Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 8:38 pm

Det er da veldig enkelt å forklare noe jeg mener politiet også har gjort.
Det er en periode med gnisninger mellom noen i kriminelt gjengmiljø. Gjenger har vi forøvrig hatt i Norge i "alle år".
Ingen grunn til bekymring.
Det er dine ord.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Justice 97 skrev: søn nov 27, 2022 8:17 pm Det er klart at vi er bekymret over mange skyteepisoder som har vært i Oslo den siste tiden, sier Johansen.
Når til og med selveste Johansen er bekymret kanskje heiagjengen her kan det det litt med ro med unnskyldingene og bortforklaringene?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 8:50 pm
Det er dine ord.
Hvorfor bekymre seg når kriminaliteten går ned?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: søn nov 27, 2022 8:53 pm
Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 8:50 pm
Det er dine ord.
Hvorfor bekymre seg når kriminaliteten går ned?
Så man ikke legger seg på en hvilepute og den øker opp igjen.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

ehall skrev: søn nov 27, 2022 8:50 pm
Justice 97 skrev: søn nov 27, 2022 8:17 pm Det er klart at vi er bekymret over mange skyteepisoder som har vært i Oslo den siste tiden, sier Johansen.
Når til og med selveste Johansen er bekymret kanskje heiagjengen her kan det det litt med ro med unnskyldingene og bortforklaringene?
Hvordan forklarer du saken jeg linket til for et par innlegg siden?

12dd

Legg inn av 12dd »

Fordomsfull skrev: søn nov 27, 2022 8:45 pm
12dd skrev: søn nov 27, 2022 8:10 pm
Fordomsfull skrev: søn nov 27, 2022 11:58 am

Ja for muslimen Millehagen sitter jo inne og det gjør også han muslimen her
https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/8Jqx ... -borgen-23
Kanskje de er albinoer og egentlig fra Somalia, de også?
Hva er dette for noe vås? Er det noen her som har påstått at hvite eller etnisk norske ikke begår kriminalitet? Setningen din var veldig vgd 2004, grow up.
Til din siste oppfordring; Få noen til å løfte deg opp til et speil.
Teskje; at noen blir drept er ikke synonymt med at gjerningspersonen er fra Somalia eller muslim. Det som ER sannsynlig er at de fleste drap begåes av menn mellom 20 og 59 år og trefjerdedeler av dem er trygdede.

Dessuten er svært mange av drapsmennene folk med langvarige psykiske problemer og politilederen i Vest Politidistrikt, Kåre Songstad sa til NRK i fjor på Debatten NRK, se https://tv.nrk.no/serie/debatten/202110 ... /avspiller

- at av 12 drap og 3 drapsforsøk i perioden 2019-2020 i Vest Politidistrikt, ble 10 av de begått av mennesker med langvarige psykiske problemer.
Dog er antall drap årlig fra 1990 til i dag, redusert med en drøyt en fjerdedel; fra rundt 40 drap i snitt pr år til nå rundt 30 drap pr år. Og i den samme perioden har folketallet økt med 1,2 millioner, se grafen under overskriften 'Norges befolkning' her
https://www.ssb.no/befolkning/faktaside/befolkningen
Det er ingenting du skrev her som jeg ikke allerede visste, men det har da vitterlig ingenting med hva jeg svarte på først. Du kom med en horribel stråmann og det var kun det jeg påpekte.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Byrådsleder Johansen vil "gi jobb til de unge" for å stoppe disse gjengene som selger narkotika i en sentral gate i Oslo Øst...

Ikke et snev av tanke om at man kanskje, i samarbeid med politiet, sørger for at disse folkene ikke holder til akkurat der barn, unge, voksne og gamle ferdes daglig....

... ellers slutter jo ikke folk å røyke hasj om hasjselgerne får seg jobb i kommunen.

https://www.nrk.no/osloogviken/byradsle ... 1.16197292

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 8:56 pm
ehall skrev: søn nov 27, 2022 8:50 pm
Justice 97 skrev: søn nov 27, 2022 8:17 pm Det er klart at vi er bekymret over mange skyteepisoder som har vært i Oslo den siste tiden, sier Johansen.
Når til og med selveste Johansen er bekymret kanskje heiagjengen her kan det det litt med ro med unnskyldingene og bortforklaringene?
Hvordan forklarer du saken jeg linket til for et par innlegg siden?
Som jeg sier bortforklaringer. Det kan du holde med innvortes bruk, den dansen er ikke jeg med på.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»