ZZ Tops Dusty Hill er død

Svar
Broren

ZZ Tops Dusty Hill er død

Legg inn av Broren »

Det var da som bare F!
Idag kom nyheten om at ZZ Tops bassist døde hjemme mens han sov. 72 år gammal.

Mannen som har stått for min største opplevelse med en musiker, han serverte meg mat og drikke før konserten på Nøffen der jeg jobba som sjauer (og ba meg si fra når jeg var ferdig slik at han kunne rydde bort brettet etterpå - noe jeg virkelig ikke gjorde! Måte på åsså!!!) er altså borte, og med dette må jo ZZ Top bli lagt ned.

Ingen kan erstatte den mannen som var med i bandet i 50 år.

Dette var en nyhet jeg kunne klart meg utmerket uten.

Det blir full gjennomkjøring av platene deres resten av kvelden.

Hvil i fred Dusty.

UVox

Legg inn av UVox »

ZZ Top er ute på turné i disse dager og postet den 24. juli dette på deres offisielle FB-side:

The members of ZZ Top, Billy, and Frank, would like to share that Dusty, their fearless Bass player, is on a short detour back to Texas, to address a hip issue. They await a speedy recovery and have him back pronto.

Per Dusty’s request “The show must go on!”. With that directive, ZZ Top has put the services of Mr. Elwood Francis, their trusted guitar tech of the past two decades, into play with his slide guitar, bass guitar, and harmonica playing in full swing.


Det var kanskje mer alvorlig enn bare 'a hip issue'. Triste greier.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Broren skrev: ons jul 28, 2021 9:50 pm Det var da som bare F!
Idag kom nyheten om at ZZ Tops bassist døde hjemme mens han sov. 72 år gammal.

Mannen som har stått for min største opplevelse med en musiker, han serverte meg mat og drikke før konserten på Nøffen der jeg jobba som sjauer (og ba meg si fra når jeg var ferdig slik at han kunne rydde bort brettet etterpå - noe jeg virkelig ikke gjorde! Måte på åsså!!!) er altså borte, og med dette må jo ZZ Top bli lagt ned.

Ingen kan erstatte den mannen som var med i bandet i 50 år.

Dette var en nyhet jeg kunne klart meg utmerket uten.

Det blir full gjennomkjøring av platene deres resten av kvelden.

Hvil i fred Dusty.
Veldig trist. Først og fremst oppvokst med platene fra 70-tallet hjemme, men et band som har betydd mye gjennom livet. Han har vel hatt en skranglete helse de siste årene, men dette var for brått.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Omtrent samtidig gikk Joey Jordison bort, greit solid rytmeseksjon musikk-verdenen har mistet nå.

ZZ Top er fett. Veldig trist.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Noen dager siden, men RIP Dusty. ZZ top var en betydelig del av ungdomstiden min, og antall timer de har spilt på anlegget mitt er enormt.

Nå er jeg sjeleglad for at jeg fikk oppleve dem på Sweden Rock før han gikk bort. Kuleste bassisten som noengang har stått på en scene.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

De la ut noen nyinnspillinger av en del klassikere med Elwood Francis på bass for en stund siden. Synes nå det høres nokså brukbart ut med tanke på hvor gamle de to andre er.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»